MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 612 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi,
14 iulie 2005
SUMAR
LEGI
SI DECRETE
69. – Lege pentru respingerea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 59/2001 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de
procedură civilă
184. – Decret privind promulgarea Legii pentru respingerea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 59/2001 privind modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea
si completarea Codului de procedură civilă
222. – Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 35/2005 pentru abrogarea Legii nr. 579/2004 privind autorizarea
Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu pe care le are în
administrare si a Hotărârii Guvernului nr. 2.425/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare de către Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de
serviciu pe care le are în administrare
599. – Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 35/2005 pentru abrogarea Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de
serviciu pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr.
2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr. 579/2004 privind autorizarea
Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu pe care le are în
administrare
223. – Lege pentru modificarea si completarea alin. (3) al
art. 104 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic
600. – Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si
completarea alin. (3) al art. 104 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 245 din 10 mai 2005 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 79 alin. (1) teza întâi din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice,
precum si a ordonantei în integralitatea sa
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
654. – Hotărâre pentru aprobarea Protocolului dintre
Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din Republica
Croatia privind colaborarea în domeniul pregătirii personalului militar si
civil pe bază de reciprocitate, semnat la Bucuresti la 27 aprilie 2005
Protocol
între Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din
Republica Croatia privind colaborarea în domeniul pregătirii personalului
militar si civil pe bază de reciprocitate
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
315. – Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală pentru modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 623/2004 privind legitimatiile
eliberate executorilor fiscali care duc la îndeplinire măsurile asigurătorii si
efectuează procedura de executare silită a creantelor fiscale
948. – Ordin al ministrului finantelor publice pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.
343/2005 privind organizarea activitătii de administrare a marilor
contribuabili
4.526. – Ordin al ministrului educatiei si cercetării privind
aprobarea listei nominale suplimentare a beneficiarilor Legii nr. 269/2004,
pentru anul 2005, rezultată în urma analizării contestatiilor depuse de către
solicitanti
LEGI
SI DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru respingerea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 59/2001 privind modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea
si completarea Codului de procedură civilă
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. – Se respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
59 din 25 aprilie 2001 privind modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de procedură civilă,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 217 din 27 aprilie
2001.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, VALER DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 31 martie 2005.
Nr. 69.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 59/2001 privind
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2000
pentru modificarea si completarea Codului de procedură civilă
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. – Se promulgă Legea pentru respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 59/2001 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de procedură civilă si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 30 martie 2005.
Nr. 184.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 35/2005 pentru abrogarea Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu
pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr. 2.425/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către Ministerul Justitiei a
prevederilor Legii nr. 579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a
vinde locuintele de serviciu pe care le are în administrare
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. – Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 35
din 5 mai 2005 pentru abrogarea Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr.
2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 397 din 11 mai 2005.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DAN RADU RUSANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 11 iulie 2005.
Nr. 222.
pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 35/2005 pentru abrogarea
Legii nr. 579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde
locuintele de serviciu pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului
nr. 2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr. 579/2004 privind autorizarea
Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu pe care le are în
administrare
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. – Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
35/2005 pentru abrogarea Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr.
2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare si se dispune publicarea aceste legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 8 iulie 2005.
Nr. 599.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si
completarea alin. (3) al art. 104 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. –
Alineatul (3) al articolului 104 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si va avea următorul cuprins:
1. La
articolul 104, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
“(3)
Personalului didactic din mediul rural, care nu dispune de locuintă si căruia
nu i se poate oferi locuintă corespunzătoare în localitatea unde are postul, i
se va deconta cheltuielile pe mijloacele de transport în comun, la si de la
locul de muncă.
În
cazul în care nu există mijloace de transport în comun între localitatea de
domiciliu si sediul institutiei de învătământ, urmează a se deconta
contravaloarea a 7,5 l benzină Premium la 100 km parcursi, dacă transportul se
face cu autoturismul proprietate personală sau cu alte mijloace.
În
cazul în care există mijloc de transport în comun, dar personalul didactic
preferă să circule cu alte mijloace, urmează a se deconta contravaloarea
abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport în comun.
Decontarea
sau plata echivalentă costurilor de transport se va efectua de către
administratia publică locală.“
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, TEODOR VIOREL MELESCANU |
Bucuresti, 11 iulie 2005.
Nr. 223.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru modificarea si completarea alin. (3) al art. 104 din Legea nr. 128/1997
privind Statutul personalului didactic
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. – Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea alin. (3) al art.
104 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 8 iulie 2005.
Nr. 600.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din
10 mai 2005
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 79 alin. (1) teza întâi din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice,
precum si a ordonantei în integralitatea sa
Ioan
Vida – presedinte
Nicolae
Cochinescu – judecător
Aspazia
Cojocaru – judecător
Constantin
Doldur – judecător
Kozsokár
Gábor – judecător
Acsinte
Gaspar – judecător
Petre
Ninosu – judecător
Serban
Viorel Stănoiu – judecător
Ion
Predescu – judecător
Marinela
Mincă – procuror
Valentina
Bărbăteanu – magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 79 alin.
(1) teza întâi din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, precum si a ordonantei în
integralitatea sa, exceptie ridicată de Iulian Constantin Chirilă în Dosarul
nr. 22.415/2004 al Judecătoriei Iasi.
La apelul
nominal se constată lipsa autorului exceptiei, fată de care procedura de citare
a fost legal îndeplinită. Cauza aflându-se în stare de judecată, Curtea acordă
cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de
respingere ca neîntemeiată a exceptiei de neconstitutionalitate. Precizează că
art. 79 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 nu este contrar prevederilor art. 115 alin. (6) din Constitutie,
potrivit căruia ordonantele de urgentă nu pot afecta, printre altele,
drepturile electorale. Aceasta, deoarece interzicerea exercitiului dreptului de
a alege si de a fi ales în autoritătile publice sau în functii elective publice
nu este o consecintă a dispozitiilor art. 79 alin. (1) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
195/2002, ci intervine de drept, prin aplicarea art. 71 alin. 2 din Codul penal, coroborat cu
art. 64 alin. 1 lit. a) din acelasi act normativ. În ceea ce priveste critica
referitoare la pretinsa absentă a cazului exceptional care să justifice
emiterea ordonantei criticate, arată că este neîntemeiată, urgenta
reglementării fiind evidentiată în expunerea de motive la proiectul de lege
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
195/2002.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
Încheierea din 17 decembrie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 22.415/2004, Judecătoria
Iasi a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 79 alin. (1) teza întâi din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr.
195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, precum si a ordonantei în
integralitatea sa.
Exceptia
de neconstitutionalitate a fost ridicată de inculpatul Iulian Constantin
Chirilă, trimis în judecată pentru săvârsirea unei infractiuni la regimul
circulatiei pe drumurile publice.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că art. 79 alin. (1) teza întâi
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 contravine art. 115 alin. (6) din Constitutie, care prevede că
ordonantele de urgentă nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale
statului, drepturile, libertătile si îndatoririle prevăzute de Constitutie si
nici drepturile electorale. În acest sens, arată că aplicarea textului de lege
criticat va duce la lipsirea sa de drepturile electorale, odată cu rămânerea
definitivă a hotărârii judecătoresti de condamnare la pedeapsa închisorii. De
asemenea, argumentează neconstitutionalitatea ordonantei în integralitatea sa,
pe de o parte, prin faptul că art. 73 alin. (3) lit. h) din Constitutie impune
ca infractiunile si pedepsele să fie reglementate prin lege organică, iar pe de
altă parte, prin aceea că la data emiterii Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 nu existau “circumstante exceptionale care să justifice urgenta
reglementării prin ordonanta criticată“, fiind astfel nesocotite prevederile
art. 115 alin. (4) din Constitutie.
Judecătoria
Iasi consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În legătură cu
dispozitiile art. 79 alin. (1) teza întâi din ordonanta criticată, apreciază că
“nu se poate vorbi de interzicerea
drepturilor electorale în baza unui act al puterii executive“. Astfel,
în baza Codului penal, care este o lege organică, aplicarea pedepsei închisorii
atrage de drept interzicerea tuturor drepturilor prevăzute la art. 64 din Codul penal. Pedeapsa
accesorie se aplică de drept si întotdeauna în temeiul dispozitiilor art. 71
din Codul penal.
Consideră că în această situatie sunt pe deplin satisfăcute exigentele art. 115
alin. (6) din Constitutie. În ceea ce priveste pretinsa neconstitutionalitate a
ordonantei în ansamblul său, precizează că nici Constitutia adoptată în 1991,
nici cea revizuită nu interzice adoptarea de ordonante de urgentă în domeniul
de reglementare al legilor organice. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1)
din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Arată că nu sunt încălcate prevederile art. 73 alin. (3) lit. h) din
Constitutie, întrucât prin ordonante de urgentă pot fi stabilite si sanctionate
fapte de natură penală. Aceasta, deoarece “art. 115 alin. (1) din Constitutie
interzice numai ordonantelor emise de Guvern în temeiul unei legi speciale de
abilitare să reglementeze în domenii rezervate legilor organice, iar nu si
ordonantelor de urgentă emise în temeiul art. 115 alin. (4)“. În plus,
mentionează că “posibilitatea ca prin ordonante de urgentă să se reglementeze
materii rezervate de Constitutie legilor organice rezultă nu numai pe cale de
interpretare, ci si textual din prevederile tezei finale a alin. (5) al art.
115 din Constitutie, în care se arată că ordonanta de urgentă cuprinzând norme de
natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la art. 76 alin. (1)
din Constitutie“.
Precizează
că nu sunt încălcate nici prevederile art. 115 alin. (6) din Constitutie,
întrucât lipsirea celui condamnat la pedeapsa închisorii de drepturile sale
electorale nu operează în temeiul dispozitiilor ordonantei criticate, ci în
baza prevederilor art. 71 din Codul penal. În continuare,
consideră că este nefondată afirmatia autorului exceptiei conform căreia
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002, în ansamblul său, contravine art. 115 alin. (4) din Constitutie.
Precizează în acest sens că, desi adoptarea acestei ordonante a fost impusă de
existenta unui caz exceptional, motivele care au stat la baza adoptării sale nu
se regăsesc în cuprinsul ordonantei, deoarece la data adoptării acesteia,
respectiv 12 decembrie 2002, erau aplicabile prevederile art. 114 alin. (4) din
Constitutia României din 1991, care nu obligau Guvernul să motiveze urgenta
chiar în cuprinsul ordonantei, asa cum o cer în prezent prevederile art. 115
alin. (4) din Constitutia României, republicată.
Guvernul
îsi exprimă
opinia în sensul respingerii exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată. Referitor la constitutionalitatea ordonantei criticate în
întregul său, arată că trebuie analizată în raport cu dispozitiile
constitutionale în vigoare la data adoptării ei. Astfel, potrivit prevederilor
art. 114 alin. (4) din Constitutia din 1991, singura conditie impusă pentru
adoptarea ordonantei de urgentă era existenta cazului exceptional, iar
caracterizarea unei situatii ca fiind exceptională constituie o chestiune de
fapt prin care se urmăreste evitarea unei atingeri aduse interesului public,
asupra căreia doar Guvernul poate să aprecieze. Mai arată că în ce priveste
domeniile ce pot face obiectul de reglementare al ordonantei de urgentă,
dispozitiile constitutionale nu impuneau nici o limitare, existând
posibilitatea reglementării si în domenii rezervate legii organice. Pentru
acelasi motiv, consideră că nici prevederile art. 79 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
195/2002 nu sunt contrare dispozitiilor art. 73 alin. (3) lit. h) din
Constitutie. De asemenea, acestea nu contravin nici celor ale art. 115 alin.
(6) din Constitutie, deoarece interzicerea drepturilor electorale, ca pedeapsă
accesorie, se dispune întotdeauna în temeiul art. 71 din Codul penal, care este o
lege organică.
Avocatul
Poporului consideră
că nu poate fi retinută critica de neconstitutionalitate a art. 79 alin. (1)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002, deoarece incriminarea faptei de conducere pe drumurile publice a
unui autovehicul de către o persoană care are o îmbibatie alcoolică peste
limita stabilită de lege nu afectează drepturile, libertătile si îndatoririle
prevăzute de Constitutie. Arată că, “dimpotrivă, dispozitiile legale indicate
sanctionează penal simpla nerespectare a unor reguli de circulatie pe drumurile
publice, în scopul preîntâmpinării unor grave vătămări ale valorilor angajate
în traficul rutier (pierderi de vieti omenesti, vătămări ale integritătii
corporale si ale sănătătii, distrugerea de valori materiale)“. Cât priveste
critica de neconstitutionalitate a întregii ordonante, mentionează că, în
situatia existentei unui caz exceptional,
Guvernul
poate, în conditiile art. 115 alin. (4) din Legea fundamentală, să emită
ordonante de urgentă. Consideră că numai Curtea Constitutională are
posibilitatea să stabilească dacă ordonanta criticată a fost adoptată în
conformitate cu prevederile art. 115 alin. (4) din Constitutie.
Presedintele
Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate
la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 79 alin. (1)
teza întâi din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 decembrie 2002.
Continutul
textului de lege criticat este următorul:
Art.
79 alin. (1): “Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau
tramvai de către o persoană care are o îmbibatie alcoolică de peste 0,80 g/l
alcool pur în sânge ori o concentratie ce depăseste 0,40 mg/l alcool pur în
aerul expirat sau care se află sub influenta unor substante ori produse
stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora se pedepseste cu
închisoare de la 1 la 5 ani.“
De
asemenea, obiect al exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie si
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002, în integralitatea sa.
În
opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, sunt încălcate
dispozitiile constitutionale ale art. 73 alin. (3) lit. h) si art. 115 alin.
(4) si (6), al căror continut este următorul:
–
Art. 73 alin. (3) lit. h): “(3) Prin lege organică se reglementează:
[...]
h)
infractiunile, pedepsele si regimul executării acestora;“;
–
Art. 115 alin. (4) si (6): “(4) Guvernul poate adopta ordonante de urgentă
numai în situatii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având
obligatia de a motiva urgenta în cuprinsul acestora.
[...]
(6)
Ordonantele de urgentă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constitutionale,
nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile,
libertătile si îndatoririle prevăzute de Constitutie, drepturile electorale si
nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.“
Din
analiza exceptiei de neconstitutionalitate se observă că nu poate fi retinută
critica autorului exceptiei, conform căreia art. 79 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
195/2002 ar fi contrar prevederilor art. 115 alin. (6) din Constitutie. Aceasta,
deoarece nu se poate sustine că drepturile electorale ar fi afectate direct
prin aplicarea prevederilor criticate din ordonantă, care reglementează
continutul normativ al unei infractiuni care se sanctionează cu pedeapsa
închisorii. Interzicerea exercitiului dreptului de a alege si de a fi ales în
autoritătile publice sau în functii elective publice intervine de drept, fiind
consecinta aplicării unor texte cuprinse într-o lege organică, si anume a art.
71 alin. 2 din Codul penal,
coroborat cu art. 64 alin. 1 lit. a) din acelasi act normativ.
Este,
de asemenea, nefondată sustinerea autorului conform căreia este
neconstitutională reglementarea unor infractiuni printr-o ordonantă de urgentă,
nesocotindu-se astfel prevederile art. 73 alin. (3) lit. h) din Constitutie. În
legătură cu acest aspect, în jurisprudenta sa Curtea Constitutională a statuat
în mod constant că interdictia de a emite ordonante în domeniul legilor
organice priveste exclusiv ordonantele adoptate în temeiul unei legi speciale
de abilitare, nu si ordonantele de urgentă (de exemplu, Decizia nr. 34 din 17
februarie 1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88
din 25 februarie 1998).
Autorul
exceptiei critică Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 în integralitatea sa, întrucât consideră că nu sunt îndeplinite
cerintele constitutionale pentru emiterea ordonantei de urgentă, în sensul că
nu a existat la data adoptării un caz exceptional care să o justifice. Analiza
acestei sustineri trebuie făcută în lumina textului constitutional în vigoare
la data emiterii ordonantei de urgentă. Din continutul expunerii de motive la
proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 rezultă că dubla conditie a existentei cazului exceptional si a
urgentei a fost îndeplinită conform cerintelor constitutionale pentru adoptarea
ordonantei de urgentă criticate, prevăzute de art. 114 alin. (4) din
Constitutia nerevizuită. Această concluzie se desprinde din precizările făcute
de Guvern în documentul mai sus amintit, legate de faptul că “amplificarea
continuă a fenomenului infractional, care a căpătat un caracter tot mai dinamic
si mai complex, a reclamat solutii viabile de contracarare, concretizate în
acest proiect de act normativ, pe de o parte, prin înăsprirea sanctiunilor
penale, iar pe de altă parte, prin incriminarea ca infractiuni a unor noi
fapte“. Totodată, Guvernul a arătat că promovarea unui proiect de act normativ
asupra regimului circulatiei pe drumurile publice sub forma unei ordonante de
urgentă “a fost determinată de necesitatea reglementării pe baze noi si în
acord cu noile reglementări europene, în cel mai scurt timp, a relatiilor
sociale dintr-un domeniu foarte important pentru societatea românească,
prelungirea procedurii legislative având consecinte nedorite, uneori dramatice,
vizibile pe toate drumurile tării. Promovarea în regim de urgentă este
determinată, nu în ultimul rând, si de necesitatea îndeplinirii, la termenele
convenite, a angajamentelor asumate de România în procesul de armonizare a
legislatiei românesti cu aquis-ul comunitar“.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1–3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art.
29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În
numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 79 alin. (1) teza întâi din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, precum si a ordonantei în
integralitatea sa, exceptie ridicată de Iulian Constantin Chirilă în Dosarul
nr. 22.415/2004 al Judecătoriei Iasi.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 10 mai 2005.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.
univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
Protocolului dintre Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul
Apărării din Republica Croatia privind colaborarea în domeniul pregătirii
personalului militar si civil pe bază de reciprocitate, semnat la Bucuresti la
27 aprilie 2005
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se aprobă Protocolul dintre Ministerul Apărării Nationale din România si
Ministerul Apărării din Republica Croatia privind colaborarea în domeniul
pregătirii personalului militar si civil pe bază de reciprocitate, semnat la
Bucuresti la 27 aprilie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul apărării nationale,
Marius
Bălu,
secretar
de stat
p.
Ministrul afacerilor externe,
Lucian
Leustean,
secretar
de stat
Bucuresti, 7 iulie 2005.
Nr. 654.
PROTOCOL
între
Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din Republica
Croatia privind colaborarea în domeniul pregătirii personalului militar si
civil pe bază de reciprocitate
Ministerul
Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din Republica Croatia,
denumite în continuare părti contractante,
în
dorinta de a dezvolta colaborarea în domeniul pregătirii personalului militar
si civil,
luând
în considerare prevederile Acordului privind cooperarea în domeniul militar
dintre Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din
Republica Croatia, semnat la Bucuresti la 3 noiembrie 1997,
au
convenit următoarele:
ARTICOLUL
1
Părtile
contractante vor face schimburi de personal militar – ofiteri, subofiteri si
studenti militari – si de personal civil, denumite în continuare cursanti, în
vederea pregătirii în institutii militare de învătământ ale Ministerului
Apărării Nationale din România si Ministerului Apărării din Republica Croatia,
potrivit numărului de locuri disponibile, specializărilor si termenelor ce vor
fi stabilite de către ambele părti contractante.
ARTICOLUL
2
(1)
Trimiterea la cursuri si alte detalii referitoare la pregătire si procesul de
învătământ se fac pe baza unui program de cooperare care se semnează anual. Un
model al acestui program de cooperare este prezentat în anexa la prezentul
protocol.
(2)
Pregătirea se va desfăsura în limba statului părtii contractante care primeste
sau într-o altă limbă de circulatie internatională, conform planurilor si
programelor din institutiile militare de învătământ. Părtile se vor informa în
legătură cu eventualele modificări ale programelor de învătământ. Pentru
cursantii primiti la studii în institutiile militare, care nu stăpânesc
corespunzător limba statului părtii contractante care primeste, poate fi
organizat un curs pregătitor pentru învătarea limbii statului părtii
contractante primitoare, cu terminologie generală si de specialitate, cu o
durată de până la un an.
(3)
Anual, până la data de 31 octombrie a anului premergător anului academic pentru
care se semnează programul de cooperare, dacă nu s-a convenit altfel, părtile
contractante îsi vor trimite în scris o listă de cursuri la care poate
participa personalul militar si civil al celeilalte părti contractante. Lista
va cuprinde: specializările, numărul de locuri oferite – pe forme de studii si
cursuri –, conditiile de participare care trebuie îndeplinite de participanti
si scopul si obiectivele cursurilor.
(4)
Anual, până la data de 31 ianuarie, dacă nu s-a convenit altfel, fiecare parte
contractantă va trimite în scris solicitarea de cursuri la care doreste să
participe, care va cuprinde:
a)
specializările, numărul de locuri solicitate (pe forme de studii si cursuri);
pentru studii de doctorat – gradul, numele, studiile militare si tema lucrării
de doctorat;
b)
necesitatea frecventării cursului pregătitor pentru Onsusirea terminologiei
generale si de specialitate, în limba română sau croată.
(5)
Până la data de 31 august a anului respectiv, părtile contractante vor confirma
posibilitatea de primire în propriile institutii a numărului de cursanti
solicitat în specialitătile propuse si se vor informa reciproc despre cerintele
frecventării cursului.
(6)
Până la data de 31 octombrie a aceluiasi an, părtile contractante vor semna un
program de cooperare pentru următorul an de învătământ, în conformitate cu
modelul prezentat în anexă.
(7)
Cu două luni înainte de începerea cursurilor, părtile contractante îsi vor
transmite listele cuprinzând cursantii, care vor include gradul, numele, data
nasterii, studiile militare si civile si specializarea. Listele se vor întocmi
pentru fiecare institutie militară de învătământ.
ARTICOLUL
3
Partea
contractantă care primeste va asigura pe cheltuiala proprie:
a)
personalul didactic;
b)
echipamentele, materialele si dotările necesare procesului de pregătire, în
conformitate cu planurile si programele de învătământ;
c)
cazarea si hrănirea pe toată durata studiilor, conform normelor interne
stabilite pentru cursantii străini pe durata cursurilor;
d)
accesul la biblioteci, săli de lectură, săli de sport si alte spatii necesare
pe timpul instruirii;
e)
asistenta medicală si stomatologică de urgentă, inclusiv spitalizarea si
medicamentele;
f)
transportul intern pentru asigurarea procesului de învătământ;
g)
echipamentul special pentru lucrul pe instalatii si tinuta corespunzătoare,
potrivit normelor adoptate în statul de primire, pe toată durata cursului.
Acestea vor fi înapoiate la absolvirea cursului.
ARTICOLUL
4
(1)
Selectia candidatilor în vederea trimiterii la studii si controlul medical al acestora
sunt în responsabilitatea părtii contractante care trimite, tinând cont de
recomandările părtii contractante care primeste.
(2)
Partea contractantă care trimite la studii va asigura:
a)
prezenta cursantilor la pregătire în institutiile militare de învătământ, la
termenele indicate în programul de cooperare, precum si întoarcerea cursantilor
din concediu înainte de începerea cursurilor;
b)
transportul international al propriilor cursanti si al bagajelor acestora din
tara de origine la locul de pregătire si din locul de pregătire în tara de
origine, la începutul si sfârsitul perioadei de pregătire, pe timpul vacantei
si pentru motive personale speciale;
c)
transportul local de la locul de cazare la institutia de învătământ.
(3)
În caz de deces al cursantului, survenit pe timpul pregătirii, partea
contractantă care trimite va asigura, pe cheltuiala sa, întocmirea
formalitătilor legate de eveniment, precum si transportul corpului neînsufletit
în tară.
Reprezentantii
împuterniciti ai părtii contractante care trimite au dreptul să cunoască
motivul decesului si alte informatii aditionale legate de deces.
În
astfel de situatii, partea contractantă care primeste trebuie să acorde părtii
contractante care trimite asistenta necesară.
(4)
Superiorul direct al studentilor va fi atasatul apărării al părtii contractante
care trimite în statul părtii contractante care primeste, care va solutiona si
se va coordona cu reprezentantii corespunzători ai institutiei militare de
pregătire în toate aspectele legate de pregătirea studentilor si stationarea
acestora în statul părtii care primeste.
(5) Reprezentantii părtii contractante care trimite pot vizita institutiile militare de învătământ în care studiază cursantii acestei părti contractante, în scopul cunoasterii rezultatelor cursantilor lor, precum si a conditiilor organizatorice de trai, cu permisiunea părtii contractante care primeste.
ARTICOLUL
5
(1)
Cursantii se vor prezenta la institutiile militare de învătământ cu următoarele documente:
a)
pasaport valabil cel putin 6 luni după data terminării studiilor;
b)
copii ale documentelor de studii;
c)
certificat de sănătate, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de începerea
pregătirii;
d)
asigurare medicală eliberată de partea contractantă care trimite, valabilă
pentru întreaga perioadă a cursului;
e)
certificat medical privind lipsa seropozitivitătii HIV;
f)
certificat de vaccinare contra difteriei si febrei tifoide.
Cursantii
vor fi dotati cu un set complet de echipament militar pentru uz cotidian.
(2)
În cazul în care cursantii nu se prezintă la institutiile militare de
învătământ la termenul stabilit pentru începerea cursurilor, acestia pierd
dreptul de a le urma.
(3) Pe timpul pregătirii cursantii trebuie să respecte legile, obiceiurile si traditiile statului în care studiază, trebuie să se comporte în conformitate cu regulile si regulamentele disciplinare ale institutiei militare de învătământ a părtii contractante care primeste. Cursantii trebuie de asemenea să respecte regulile de securitate, conform reglementărilor statului părtii contractante care primeste.
(4)
Cursantii care vor încălca prevederile alin. (3), cei considerati inapti pentru
continuarea studiilor datorită stării de sănătate sau cei care nu îndeplinesc
cerintele programei, precum si cei chemati de la studii prin hotărâre a părtii
contractante care trimite, înainte de absolvirea cursului, vor fi trimisi în
tară pe cheltuiala părtii contractante care trimite.
Partea
contractantă care primeste va informa în prealabil partea contractantă care
trimite asupra cauzelor care au dus la trimiterea anticipată în tară a
cursantului.
(5)
Cursantilor care si-au Onsusit programele de învătământ, au sustinut si au
promovat examenele si lucrările de diplomă, proiecte si teme scrise li se înmânează
documente de studii si insigne. Institutiile de învătământ vor anexa foaia
matricolă, precum si rapoarte de curs ale cursantilor.
ARTICOLUL
6
(1)
Cursantii care vor studia în institutiile militare ale părtii contractante care
primeste vor beneficia de un concediu anual, cu durata si la termenele
stabilite în programele institutiilor respective.
(2)
Partea contractantă care primeste nu are obligatii pentru organizarea
concediului cursantilor.
(3)
În perioada scolarizării în institutiile militare de învătământ, cursantii pot
fi vizitati de membrii familiilor lor, costurile fiind suportate de către
acestia sau de către cursanti.
(4)
Deplasarea cursantilor în interes personal, în afara procesului de învătământ,
se va face pe cont propriu.
ARTICOLUL
7
(1)
Suportarea costurilor legate de întretinerea cursantilor pe timpul pregătirii,
inclusiv în cazul îmbolnăvirii acestora pe timpul pregătirii, se va face de
către partea contractantă care primeste.
(2)
În cazul chemării în tară a cursantilor de către partea contractantă care
trimite, cheltuielile de întretinere se suspendă pe durata absentei acestora.
(3)
Dacă în cazul îmbolnăvirii sau în alte situatii deosebite cursantii absentează
mai mult de 20% din numărul orelor alocate prin planul de învătământ, părtile
contractante vor face demersuri în scopul trimiterii cursantilor în tara de
origine.
(4) În cazul deteriorării ori pierderii, din vina cursantilor, a bunurilor părtii contractante care primeste, partea contractantă care trimite trebuie să plătească părtii contractante care primeste valoarea reparatiilor în conformitate cu preturile practicate în statul părtii contractante care primeste sau să înlocuiască proprietatea deteriorată cu un bun echivalent. Calculul se va face pe baza actelor de constatare semnate de ambele părti contractante.
(5)
Plata costurilor reparatiei bunurilor deteriorate sau ale înlocuirii bunurilor
pierdute va fi făcută de partea contractantă care trimite, în valută
convertibilă, părtii contractante care primeste, într-o perioadă de 45 de zile
de la data semnării actului de constatare.
ARTICOLUL
8
(1)
Prezentul protocol va intra în vigoare la data ultimei notificări prin care
părtile contractante se Onstiintează reciproc despre îndeplinirea procedurilor
legale interne necesare în vederea intrării lui în vigoare.
(2)
Amendamente la prezentul protocol pot fi aduse prin acordul scris al ambelor
părti contractante. Amendamentele vor intra în vigoare conform dispozitiilor
alin. (1).
(3)
Prezentul protocol se încheie pentru o perioadă de 5 ani si se va prelungi
automat pe noi perioade de câte 5 ani, dacă nici una dintre părtile
contractante nu va Onstiinta în scris cealaltă parte contractantă, cu cel putin
6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate, despre intentia de a-l
denunta.
În cazul notificării intentiei de denuntare a prezentului protocol de către una dintre părtile contractante, validitatea acestuia va înceta la sfârsitul perioadei de validitate si activitătile începute vor fi continuate până la sfârsitul perioadei pentru care au fost convenite anterior.
(4)
Orice divergente referitoare la interpretarea si aplicarea prezentului protocol
vor fi solutionate pe calea consultărilor între reprezentantii autorizati ai
părtilor contractante.
Semnat
la Bucuresti la 27 aprilie 2005, în două exemplare originale, fiecare în
limbile română, croată si engleză, toate textele fiind egal autentice.
În
cazul unor diferente de interpretare, textul în limba engleză va prevala.
Pentru
Ministerul Apărării Nationale din România, Ion Mircea Plângu, secretar
de stat si sef al Departamentului integrare euroatlantică
si politică de apărare |
Pentru
Ministerul Apărării din Republica Croatia, Zeljko Gorsic, ministru
asistent al apărării, Departamentul resurse umane |
ANEXĂ
PROGRAM
DE COOPERARE
între
Ministerul Apărării Nationale din România si Ministerul Apărării din Republica
Croatia în domeniul pregătirii personalului militar si civil pe bază de
reciprocitate pentru anul de învătământ ............
Reprezentantii
Ministerului Apărării Nationale din România si ai Ministerului Apărării din
Republica Croatia aprobă numărul cursantilor Armatei României si ai Armatei
Republicii Croatia trimisi la studii în institutii militare din cele două tări,
precum si durata studiilor, conform cererilor părtilor contractante.
În
România
Nr. crt. |
Denumirea
institutiei militare de învătământ, forma de studii si denumirea cursului |
Data
începerii scolarizării |
Nr.
de locuri |
Durata
reală a studiilor (luni,
zile) |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
În
Republica Croatia
Nr. crt. |
Denumirea
institutiei militare de învătământ, forma de studii si denumirea cursului |
Data
începerii scolarizării |
Nr.
de locuri |
Durata
reală a studiilor (luni,
zile) |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
Programul de fată a fost semnat în ziua ...... luna ...... anul ......, în câte două exemplare în limbile română, croată si engleză.
Pentru
Ministerul Apărării Nationale din România,
..................................................... |
Pentru
Ministerul Apărării din Republica Croatia, ................................................ |
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ DE
ADMINISTRARE FISCALĂ
pentru modificarea
anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală nr. 623/2004 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care
duc la îndeplinire măsurile asigurătorii si efectuează procedura de executare
silită a creantelor fiscale
În
temeiul dispozitiilor art. 33 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările
ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 134 din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art.
I. – Anexele
nr. 1 si 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
623/2004 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la
îndeplinire măsurile asigurătorii si efectuează procedura de executare silită a
creantelor fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
896 din 1 octombrie 2004, se înlocuiesc cu anexa la prezentul ordin, care
cuprinde modelele legitimatiilor de executor fiscal.
Art.
II. –
Legitimatiile de executor fiscal vor avea forma tip carnet si vor fi tipărite
pe cele 4 fete din interior si pe coperta 1.
Art.
III. – Forma
si continutul legitimatiei de executor fiscal sunt cele prevăzute în modelul
prezentat în anexă.
Art.
IV. –
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Sebastian
Bodu
Bucuresti, 1 iulie 2005.
Nr. 315.
Coperta exterioară legată 1//1 pergamoid — aplicat folie bronz aur pe coperta 1 Interior: hârtie ofset 80 g/m 2 Fata 1 interior stânga: — 4 culori — grafică de securitate Fata 2 interior dreapta: |
— o culoare Fata 3 interior stânga: — o culoare Fata 4 interior dreapta: — 4 culori — grafică de securitate |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru modificarea si completarea
Ordinului ministrului finantelor publice nr. 343/2005 privind organizarea
activitătii de administrare a marilor contribuabili
În temeiul
prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările
ulterioare,
pentru
cresterea eficientei administrării marilor contribuabili si în scopul
îmbunătătirii colectării veniturilor bugetare,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
I. – Ordinul
ministrului finantelor publice nr.
343/2005 privind organizarea activitătii de administrare a marilor
contribuabili, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din
30 martie 2005, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
anexa nr. 2 se elimină următoarele pozitii:
Nr. crt. |
Cod de
identificare fiscală |
Denumire
contribuabil |
Judetul |
569 |
10895736 |
AGRANA ROMANIA HOLDING AND
TRADING COMPANY – S.R.L. |
Bucuresti |
661 |
14623254 |
COMAUTOCAR 2002 – S.R.L. |
Bucuresti |
675 |
15680630 |
DINAMIC INVEST INTERNATIONAL
– S.R.L. |
Bucuresti |
750 |
16184007 |
EQ DATA BANK – S.A. |
Bucuresti |
751 |
16476877 |
ASOCIATIA “UNIUNEA NATIONALĂ
A SOCIETĂTILOR DE INTERMEDIERE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR“ |
Bucuresti |
752 |
16724000 |
FIDUCIA ASIG – S.A. |
Bucuresti |
1.272 |
2487507 |
CALOR – S.A. |
Timis |
2. La
anexa nr. 2, după pozitia 1.323 se introduce pozitia 1.324 cu următorul
cuprins:
Nr. crt. |
Cod de
identificare fiscală |
Denumire
contribuabil |
Judetul |
“1.324 |
13180396 |
PROINVEST 2000 – S.R.L. |
Buzău“ |
3. La
anexa nr. 3 se elimină pozitia 291 cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Cod de
identificare fiscală |
Denumire
contribuabil |
Judetul |
“291 |
1865620 |
IMSAT BUCURESTI |
Constanta“ |
4. La
anexa nr. 3, după pozitia 545 se introduce pozitia 546 cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Cod de
identificare fiscală |
Denumire
contribuabil |
Judetul |
“546 |
11401245 |
IMPRESA GRASSETTO – S.A.
TORTONA Sucursala Bucuresti |
Bucuresti“ |
Art.
II. – Ordinul
ministrului finantelor publice nr.
343/2005 privind organizarea activitătii de administrare a marilor contribuabili,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 30 martie
2005, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se o
nouă numerotare pozitiilor din anexele nr. 2 si 3.
Art.
III. –
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 4 iulie 2005.
Nr. 948.
MINISTERUL EDUCATIEI SI
CERCETĂRII
privind aprobarea listei
nominale suplimentare a beneficiarilor Legii nr. 269/2004, pentru anul 2005,
rezultată în urma analizării contestatiilor depuse de către solicitanti
În
temeiul alin. (1) al art. 9, alin. (1) al art. 10 si alin. (1) si (2) ale art.
11 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.
269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării
achizitionării de calculatoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.294/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în
baza Hotărârii Guvernului nr.
223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării,
ministrul
educatiei si cercetării emite prezentul ordin.
Art.
1. – (1) Se aprobă lista nominală suplimentară a beneficiarilor Legii nr.
269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării
achizitionării de calculatoare, pentru anul 2005, rezultată în urma analizării si
acceptării de către comisiile de contestatii din inspectoratele scolare
judetene si institutiile de învătământ superior a contestatiilor depuse de
către solicitanti, cuprinzând un număr de 26 de beneficiari, potrivit anexei care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2)
Venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acordă ajutorul
financiar beneficiarilor prevăzuti în lista suplimentară, conform anexei, este
inferior sumei de 406.250 lei prevăzute în Ordinul ministrului educatiei si cercetării
nr.
4.234/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 567 si
nr. 567 bis din 1 iulie 2005.
(3)
Potrivit prevederilor art. 4 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.
269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării
achizitionării de calculatoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.294/2004, la stabilirea venitului maxim brut s-au exceptat veniturile
realizate din alocatiile de stat, alocatiile suplimentare pentru familiile cu
multi copii, bursele de studii si bursele sociale.
Art.
2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
3. – Directia generală învătământ superior, Directia informatizare, statistică
si personal, Directia generală învătământ preuniversitar, Directia generală
buget-finante, patrimoniu si investitii si Directia juridic si control vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul
educatiei si cercetării,
Bucuresti, 8 iulie 2005.
Nr. 4.526.
ANEXĂ*)
Pagina a 2-a |