MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 652 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 22 iulie 2005
SUMAR
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
36. – Ordonantă pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care
desfăsoară activităti de reparatii, de reglare, de modificări constructive, de
reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a vehiculelor
uzate
37. – Ordonantă privind recunoasterea si functionarea
grupurilor de producători, pentru comercializarea produselor agricole si
silvice
759. – Hotărâre privind aprobarea plătii contributiei
României la Fondul de prevenire si combatere a terorismului nuclear al Agentiei
Internationale pentru Energie Atomică (AIEA) – Viena
760. – Hotărâre privind completarea Hotărârii Guvernului nr.
772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale Române
– S.A.
765. – Hotărâre pentru modificarea si completarea art. 16 din
Procedurile privind achizitiile publice de produse si servicii care implică
apărarea natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională,
prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2001
ACTE
ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE
A
ASIGURĂRILOR
3.547. – Decizie privind aprobarea procesului de fuziune prin
absorbtie încheiat între Societatea Comercială “OMNIASIG“ – S.A., în calitate
de societate absorbantă, si Societatea Comercială “OMNIASIG ASIRAG“ – S.A. si
Societatea Comercială “Asigurare-Reasigurare OMNIASIG-AGI“ – S.A., în calitate
de societăti absorbite
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor
economici care desfăsoară activităti de reparatii, de reglare, de modificări
constructive, de reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare
a vehiculelor uzate
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 1 pct. III.1 din Legea nr.
209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă.
Art.
I. – Ordonanta
Guvernului nr.
82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfăsoară
activităti de reparatii, de reglare, de modificări constructive, de
reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a vehiculelor
uzate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 30
august 2000, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
222/2003, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. Titlul
ordonantei va avea următorul cuprins:
“ORDONANTĂ
privind autorizarea operatorilor economici care desfăsoară
activităti de reparatii, de reglare, de modificări constructive, de
reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a
vehiculelor scoase din uz“
2. După
alineatul (4) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu
următorul cuprins:
“(5)
Avizul de functionare este documentul prin care organele din cadrul Politiei
Române, desemnate prin dispozitie a inspectorului general al Politiei Române,
atestă îndeplinirea de către operatorii economici care desfăsoară activităti de
dezmembrare a vehiculelor scoase din uz a conditiilor stabilite prin prezenta
ordonantă.“
3. La
articolul 11, litera e) va avea următorul
cuprins:
“e) onorabilitate
– situatia în care se găseste conducătorul activitătii autorizate, care nu
trebuie să fi fost condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă
pentru infractiuni săvârsite cu intentie si care actionează în mod etic si
responsabil în raport cu beneficiarii;“.
4. Alineatul
(2) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
“(2)
Eliberarea de către R.A.R. a autorizatiei tehnice pentru operatorii economici
care desfăsoară activităti de montare, reparare si/sau verificare a aparatelor
de control (tahografelor) si a limitatoarelor de viteză este conditionată de
asigurarea cerintelor de obiectivitate si neutralitate a agentului economic
respectiv în raport cu utilizatorii aparatelor de control (tahografelor) si ai
limitatoarelor de viteză.“
5. După
articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
“Art.21. – (1) Eliberarea de către
R.A.R. a autorizatiei tehnice pentru operatorii economici care desfăsoară
activităti de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz este conditionată de
prezentarea de către solicitant a avizului de functionare prevăzut la art. 1
alin. (5).
(2)
Organele din cadrul Politiei Române, desemnate conform prevederilor art. 1
alin. (5), vor elibera avizul de functionare după ce verifică îndeplinirea de
către operatorul economic solicitant a conditiilor stabilite prin prezenta
ordonantă, în termen de 30 de zile de la data solicitării.
(3)
Avizul de functionare se solicită în scris, la cerere fiind obligatorie
anexarea următoarelor documente:
a) o
copie de pe certificatul de înregistrare la Oficiul National al Registrului
Comertului, din care să rezulte obiectul de activitate de dezmembrare a
vehiculelor scoase din uz;
b)
cazier judiciar al asociatilor si administratorului operatorului economic
solicitant;
c)
împuternicire scrisă din partea administratorului operatorului economic pentru
depunerea solicitării.
(4)
Avizul de functionare nu se eliberează solicitantilor dacă acestia se află în
una dintre următoarele situatii:
a)
asociatii sau administratorul operatorului economic au fost condamnati prin
hotărâri judecătoresti rămase definitive pentru infractiuni de omor, lovire si
vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, tâlhărie, ultraj,
furtul unui autovehicul, fals sau uz de fals;
b)
operatorul economic a fost depistat anterior că desfăsoară activităti
neautorizate de dezmembrare a vehiculelor.“
6. Articolul
4 va avea următorul cuprins:
“Art.4.
– La repararea, modificarea constructivă sau reconstructia vehiculelor rutiere,
în cazul interventiei la sistemele care privesc siguranta circulatiei,
protectia mediului, eficienta energetică si protectia împotriva furturilor si
care sunt reglementate de directivele/regulamentele Uniunii Europene sau de
regulamentele CEE–ONU, operatorii economici prevăzuti la art. 1 pot utiliza
numai echipamente, componente, entităti tehnice, piese de schimb si materiale
de exploatare de origine sau omologate/certificate, conform legislatiei în
vigoare.“
7. După
articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 51 si 52, cu următorul cuprins:
“Art.51. – (1) Operatorii economici
care desfăsoară activităti de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz sunt
obligati să elibereze pe numele
proprietarului vehiculului dezmembrat un certificat de distrugere, potrivit
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz.
(2)
Se interzice comercializarea în vederea reutilizării a vehiculelor scoase din
uz, predate în vederea dezmembrării, precum si a caroseriilor/sasiurilor
acestora.
(3)
Se interzice de asemenea comercializarea în vederea reutilizării a sistemelor,
echipamentelor, componentelor, entitătilor tehnice si pieselor de schimb care
privesc siguranta circulatiei, stabilite prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului.
Art.
52. – (1) Operatorii economici
autorizati să desfăsoare activităti de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz
sunt obligati:
a)
să întocmească si să păstreze evidenta strictă a tuturor vehiculelor asupra
cărora au derulat activitatea pentru care au fost autorizati;
b)
să asigure evidenta modului de tratare a caroseriilor/sasiurilor rezultate din
activitatea de dezmembrare;
c)
să permită controlul organelor de politie desemnate si să le pună la
dispozitie, la solicitare, evidentele mentionate.
(2)
Evidentele prevăzute la alin. (1) lit. a) si b) se tin în două registre
distincte.
(3)
Registrele prevăzute la alin. (2), cu filele numerotate si snuruite, se
înregistrează la organul din cadrul Politiei Române, desemnat conform
prevederilor art. 1 alin. (5), în a cărui rază de competentă teritorială îsi
desfăsoară activitatea operatorul economic respectiv.
(4) Operatorii economici sunt obligati să prezinte pentru înregistrare registrele prevăzute la alin. (2), în termen de 10 zile de la data obtinerii autorizatiei tehnice.“
8. La
alineatul (1) al articolului 61, după litera d) se introduc trei litere noi, literele e), f) si
g), cu următorul cuprins:
“e)
nerespectarea prevederilor art. 51,
cu amendă de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON);
f)
nerespectarea prevederilor art. 52 alin.
(1), cu amendă de la 5.000 lei (RON) la 20.000 lei (RON);
g)
nerespectarea prevederilor art. 52 alin.
(3) si (4), cu amendă de la 2.000 lei (RON) la 5.000 lei (RON).“
9. Alineatul
(3) al articolului 61 va avea următorul cuprins:
“(3)
Contraventiile prevăzute la alin. (1) lit. a)–e) se constată si se sanctionează
de către personalul R.A.R. împuternicit în acest scop de către Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, autoritatea competentă în
domeniul transporturilor, iar contraventiile prevăzute la alin. (1) lit. f) si
g) se constată si se sanctionează de către ofiterii si agentii de politie
împuterniciti în acest scop de Ministerul Administratiei si Internelor.
Personalul R.A.R. împuternicit de către Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului să aplice contraventiile prevăzute la alin. (1)
lit. a)–e) poate dispune, în functie de gravitatea faptelor, si oprirea/suspendarea
temporară a activitătii sau anularea autorizatiei tehnice.“
10. În
textul ordonantei se înlocuiesc următoarele sintagme:
a)
“Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei“ cu “Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului“;
b)
“autorizatie tehnică de functionare“ cu “autorizatie tehnică“;
c)
“vehicule uzate“ cu îvehicule scoase din uz“.
Art.
II. – (1) În
termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante,
operatorii economici care au ca obiect de activitate dezmembrarea de vehicule
scoase din uz si cărora le-a fost eliberată de către R.A.R. autorizatia tehnică
sunt obligati să solicite avizul de functionare prevăzut la art. 1 alin. (5)
din Ordonanta Guvernului nr.
82/2000, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
222/2003, cu modificările ulterioare. După obtinerea avizului, operatorii
economici îl depun la R.A.R. si procedează conform art. 51 si 52 din
Ordonanta Guvernului nr.
82/2000, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
222/2003, cu modificările ulterioare.
(2)
În situatia în care se constată că nu sunt îndeplinite conditiile legale
precizate prin prezenta ordonantă, organul din cadrul Politiei Române refuză
eliberarea avizului de functionare si comunică acest aspect R.A.R., care va
dispune, în termen de 10 zile de la primirea comunicării, anularea autorizatiei
tehnice existente.
Art.
III.– Nivelul
tuturor amenzilor prevăzute de prezenta ordonantă se exprimă în lei noi.
Art.
IV. –
Ordonanta Guvernului nr.
82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfăsoară
activităti de reparatii, de reglare, de modificări constructive, de
reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a vehiculelor
uzate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 30
august 2000, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
222/2003, cu modificările ulterioare, precum si cu modificările si
completările aduse prin prezenta ordonantă, după aprobarea prin lege a
acesteia, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
Art.
V. – Prezenta
ordonantă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe
Dobre
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 36.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind recunoasterea
si functionarea grupurilor de producători, pentru comercializarea produselor
agricole si silvice
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 1 pct. IV.9 din Legea nr.
209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă.
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. – (1) Producătorii agricoli si silvici organizati în societăti comerciale,
societăti agricole sau în alte forme de asociere în agricultură, conform Legii nr.
31/1990 privind societătile comerciale, republicată, Legii nr. 36/1991
privind societătile agricole si alte forme de asociere în agricultură,
Ordonantei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare, Legii cooperatiei agricole nr.
566/2004, sau în orice altă formă de asociere conform legislatiei în
vigoare pot fi recunoscuti ca grupuri de producători, dacă au ca principal scop
valorificarea productiei membrilor asociati si îndeplinesc conditiile stabilite
prin prezenta ordonantă.
(2)
Pot fi recunoscute ca grupuri de producători si alte societăti agricole sau
organizatii de producători decât cele prevăzute la alin. (1), dacă îndeplinesc
si respectă conditiile de recunoastere prevăzute de prezenta ordonantă.
Art.
2. – În sensul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos au
următoarea semnificatie:
a) producător
– persoana fizică sau juridică care îsi valorifică productia proprie în
conditiile prevăzute de legislatia în vigoare;
b) grup
de producători – o asociere de producători agricoli (uniune) care are ca
scop identificarea pietelor de desfacere, adaptarea productiei si valorificarea
acesteia în functie de necesitătile pietei, urmărind asigurarea calitătii
produselor, concentrarea ofertei si aprovizionarea ritmică a pietei;
c) valoarea
productiei comercializate – valoarea fără TVA a productiei realizate de
membrii grupului de producători si valorificate prin intermediul acestuia.
Art.
3. – Grupurile de producători sunt persoane juridice de drept privat care îndeplinesc
conditiile si criteriile prevăzute la art. 4–6.
CAPITOLUL
II
Recunoasterea
functionării de către autoritatea competentă
Art.
4. – (1) Grupurile de producători pot să solicite de la autoritatea competentă
a statului recunoasterea sau recunoasterea preliminară, după caz.
(2)
Autoritatea competentă a statului este Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale.
Art.
5. – Grupurile de producători functionează si pot fi recunoscute pentru unul
sau mai multe grupe de produse, care se stabilesc prin normele de aplicare a
prezentei ordonante.
Art.
6. – (1) Principalele criterii de recunoastere a grupului de producători sunt:
a)
îndeplineste conditiile minime de recunoastere privind numărul de membri si
valoarea productiei comercializate în comun, prevăzute în normele de aplicare a
prezentei ordonante;
b)
permite membrilor săi să beneficieze de asistentă tehnică privind tehnologiile
de cultură si protectia mediului;
c)
dispune de conducere si mijloace tehnice care îi permit să asigure managementul
comercial si bugetar pentru functionarea grupului.
(2)
Perioada minimă de functionare a grupului de producători, în conditiile
prezentei ordonante, nu poate fi mai mică de un an.
CAPITOLUL
III
Aviz
de recunoastere/retragere
Art.
7. – (1) Avizul de recunoastere preliminară se solicită de grupurile de
producători în conditiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei
ordonante.
(2)
Recunoasterea definitivă se acordă în termen de 3–5 ani.
Art.
8. – (1) Avizul de recunoastere se eliberează în termen de maximum 3 luni de la
data depunerii cererii de recunoastere.
(2)
Respingerea cererii de recunoastere se comunică solicitantului în scris,
motivat, în termen de 30 de zile.
Art.
9. – Responsabilitatea verificării îndeplinirii criteriilor si conditiilor de recunoastere
a grupului de producători, precum si a modului de utilizare a sprijinului
financiar revine autoritătii competente a statului, care eliberează avizul de
recunoastere.
Art.
10. – Modelul avizului de recunoastere si de recunoastere preliminară si cel al
deciziei de retragere a recunoasterii grupului de producători se stabilesc prin
normele de aplicare a prezentei ordonante.
Art.
11. – Avizul de recunoastere a grupului de producători poate fi retras de către
autoritatea emitentă printr-o decizie de retragere a recunoasterii grupului de
producători, în cazul în care:
a)
nu mai sunt îndeplinite criteriile de recunoastere privind numărul de membri si
valoarea produselor comercializate;
b)
avizul de recunoastere a fost obtinut prin prezentarea de date neconforme
realitătii;
c)
nu îsi respectă obligatiile fată de membrii grupului de producători.
CAPITOLUL
IV
Obiectul
de activitate si functionare
Art.
12. – Grupurile de producători functionează pe baza statutului propriu aprobat
de adunarea generală.
Art.
13. – Obiectul de activitate al grupurilor de producători constă în:
a)
identificarea pietelor de desfacere si propunerea planificării productiei
membrilor conform cererii pietei, în conditii de calitate, conform standardelor
de comercializare în vigoare;
b)
plasarea pe piată a produselor obtinute de membrii grupului de producători;
c)
aplicarea unor reguli unitare de calitate a productiei pentru toti membrii
grupului;
d)
aprovizionarea în comun cu materiale si servicii pentru membrii grupului;
e)
asigurarea utilizării tehnicilor de productie, a modalitătilor de gestiune a
deseurilor, care să nu dăuneze mediului, în special pentru protectia apei,
solului si a peisajului natural.
Art.
14. – (1) Calitatea de membru al unui grup de producători poate fi dobândită de
către orice producător agricol sau silvic care detine legal o bază de productie
si îsi declară în scris intentia de a comercializa productia agricolă ori
silvică proprie în cadrul unui grup de producători si plăteste cotizatia, în
conformitate cu statutul.
(2) Producătorii care au dobândit calitatea de membru al grupului de producători se pot retrage din grup, renuntând la calitatea de membru, cu respectarea unui termen de preaviz a cărui durată, stabilită prin statut, diferă în functie de produs sau grupă de produse.
Art.
15. – Membrii grupului de producători au următoarele obligatii:
a)
să respecte si să aplice hotărârile adoptate de conducerea grupului de
producători cu privire la normele de productie, conditiile de valorificare si
protectia mediului;
b)
să valorifice, prin intermediul grupului de producători, procentul stabilit în
statut, dar nu mai putin de 75% din productia destinată valorificării.
Art.
16. – Grupurile de producători pot fuziona în cadrul aceleiasi grupe de produse
sau se pot diviza, păstrându-si recunoasterea ca grup de producători, cu
respectarea dimensiunilor si criteriilor stabilite pentru produsul sau grupa
respectivă de produse.
CAPITOLUL
V
Avantaje
financiare
Art.
17. – (1) Grupurile de producători pot beneficia de sprijin financiar de la
bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale si pot solicita eliberarea acestuia în numele membrilor lor,
cu acordul scris al acestora.
(2)
Destinatia, modul si conditiile de acordare a sprijinului financiar se aprobă
prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale.
(3)
Grupurile de producători pot beneficia de credite de investitii acordate de la
bugetul de stat, pe baza unor programe de finantare, potrivit legislatiei în
vigoare.
(4)
La accesarea programelor de finantare pentru investitii, grupul de producători
poate beneficia de cumularea plafoanelor maxime aferente fiecărui membru,
astfel:
a)
integral, dacă are până la 10 membri;
b)
70% din fondul aferent numărului total de membri, dacă are între 10 si 20 de
membri;
c)
50% din fondul aferent numărului total de membri, dacă are între 20 si 50 de
membri;
d)
25% din fondul aferent numărului total de membri, dacă are peste 50 de membri.
Art. 18. – Grupurile de producători nu pot beneficia de dublă finantare publică pentru aceeasi activitate.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art.
19. – Normele de aplicare a prezentei ordonante se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale.
Art.
20. – Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă Legea nr.
277/2004 privind constituirea, recunoasterea si functionarea grupurilor de
producători, pentru comercializarea produselor agricole, silvice si piscicole,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 580 din 30 iunie
2004, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art.
21. – Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe
Flutur
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 37.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
plătii contributiei României la Fondul de prevenire si combatere a terorismului
nuclear al Agentiei Internationale pentru Energie Atomică (AIEA) – Viena
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 4 alin. (3) din Legea nr.
111/1996 privind desfăsurarea în sigurantă a activitătilor nucleare,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 2 alin. (1)
din Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru
Controlul Activitătilor Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.627/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă plata contributiei voluntare a României la Fondul de prevenire
si combatere a terorismului nuclear al Agentiei Internationale pentru Energie
Atomică (AIEA) – Viena în anul 2005, în sumă de 100.000 RON.
Art.
2. – Suma prevăzută la art. 1 se suportă din bugetul de venituri si cheltuieli
pe anul 2005 al Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Vlad
Moisescu,
secretar
de stat
Presedintele
Comisiei Nationale
pentru
Controlul Activitătilor Nucleare,
Vilmos
Zsombori
p.
Ministrul afacerilor externe,
Anton
Niculescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 759.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind completarea
Hotărării Guvernului nr. 772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a
Băncii Comerciale Române – S.A.
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 8 alin. (1)
din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societătilor comerciale bancare la
care statul este actionar, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – După
articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr.
772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale
Române – S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506
din 14 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se introduc sase
noi articole, articolele 21–26, după cum urmează:
“Art.21. – (1) Referirile din prezenta
hotărâre la norme metodologice» au în vedere Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societătilor comerciale, cu modificările si completările ulterioare, si a Legii
nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(2)
Prevederile referitoare la «oferta finală» din cadrul normelor metodologice se
vor aplica în mod corespunzător «ofertelor angajante», cu derogările făcute
prin prezenta hotărâre.
Art.
22. – Negocierea cu selectie de
oferte în vederea vânzării prevăzute la art. 3 lit. c) din strategia de
privatizare prevăzută în anexa la prezenta hotărâre se va realiza pe bază de
oferte angajante si oferte angajante îmbunătătite, în temeiul prevederilor
prezentei hotărâri si ale normelor metodologice, cu derogările făcute prin
prezenta hotărâre.
Art.
23 – (1) După depunerea ofertelor angajante, comisia de
privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante
îmbunătătite ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit cel mai mare număr
de puncte si ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit numărul de puncte
imediat următor, ca urmare a aplicării grilei de punctaj asupra tuturor
ofertelor angajante depuse care respectă instructiunile si care au fost
însotite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice,
denumiti în continuare «ofertanti selectati».
(2)
În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, există egalitate de
puncte între două sau mai multe oferte angajante clasate pe primul loc, comisia
de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante
îmbunătătite numai ofertantii clasati la egalitate pe primul loc, acestia fiind
considerati «ofertanti selectati».
(3)
În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, a rezultat un singur
ofertant clasat pe primul loc si mai multi ofertanti clasati pe locul al
doilea, având oferte ce întrunesc acelasi număr de puncte, atunci comisia de
privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante
îmbunătătite pe toti acesti ofertanti clasati pe primul si pe al doilea loc,
acestia fiind considerati «ofertanti selectati».
(4)
În vederea depunerii de oferte angajante îmbunătătite, comisia de privatizare
va invita ofertantii selectati la negocierea proiectului contractului de
vânzarecumpă rare de actiuni si, dacă este cazul, a proiectului altor documente
contractuale necesare în vederea încheierii tranzactiei, care se comunică
ofertantilor potentiali cu cel putin 8 zile înainte de data depunerii ofertelor
angajante.
(5)
După derularea negocierilor, cu cel putin 8 zile înaintea datei anuntate pentru
depunerea ofertelor angajante îmbunătătite, se vor comunica ofertantilor
selectati proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de actiuni si,
dacă este cazul, proiectul final al altor documente contractuale necesare în
vederea încheierii tranzactiei si vor fi invitati să depună oferte angajante
îmbunătătite.
(6)
Ofertele angajante îmbunătătite se vor depune având ca bază acceptarea
neconditionată de către ofertantii selectati a proiectului final al
contractului de vânzare-cumpărare de actiuni si, dacă este cazul, a proiectului
final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) si vor
consta în pretul pe actiune oferit. Pretul pe actiune oferit de un ofertant
selectat prin oferta sa angajantă îmbunătătită va fi cel putin egal cu pretul
pe actiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa
angajantă.
(7)
După depunerea ofertelor angajante îmbunătătite, comisia de privatizare va
desemna ofertantul câstigător ca fiind acel ofertant selectat care a
depus o ofertă angajantă îmbunătătită conformă cu instructiunile comunicate de comisie si a oferit cel mai
mare pret pe actiune dintre ofertele angajante îmbunătătite depuse.
(8)
În cazul în care acelasi cel mai mare pret pe actiune este oferit prin ofertele
angajante îmbunătătite de 2 sau mai multi ofertanti selectati, comisia de
privatizare îi va invita pe acesti ofertanti selectati să depună o nouă ofertă
angajantă îmbunătătită reprezentând un nou pret pe actiune.
(9)
În cazul în care doar unul dintre ofertantii selectati acceptă proiectul final
al contractului de vânzare-cumpărare de actiuni si, dacă este cazul, proiectul
final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) si depune o
ofertă angajantă îmbunătătită, acest ofertant selectat va fi desemnat drept
ofertant câstigător.
(10)
Contractul de vânzare-cumpărare de actiuni si celelalte documente contractuale
necesare încheierii tranzactiei, după caz, vor fi semnate în termen de 15 zile
de la data aprobării de către Guvern a elementelor principale ale contractului
de vânzare-cumpărare de actiuni.
(11)
În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de actiuni si celelalte
documente contractuale necesare încheierii tranzactiei, după caz, nu se încheie
cu ofertantul declarat câstigător, comisia de privatizare poate decide să
semneze contractul de vânzare-cumpărare si celelalte documente contractuale
necesare încheierii tranzactiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantă
îmbunătătită pretul pe actiune imediat următor. Prevederile alin. (10) se
aplică în mod corespunzător.
(12)
În cazul în care nu este depusă nici o ofertă angajantă îmbunătătită sau nici o
ofertă angajantă îmbunătătită depusă nu este conformă cu instructiunile pentru
depunerea ofertelor angajante îmbunătătite ori contractul de vânzare-cumpărare
de actiuni si celelalte documente contractuale necesare finalizării
tranzactiei, după caz, nu se încheie cu nici unul dintre ofertantii selectati,
comisia de privatizare poate decide să declare oferta câstigătoare dintre acei
ofertanti care au depus oferte angajante care respectă instructiunile si care
au fost însotite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele
metodologice.
(13)
În cazul prevăzut de alin. (12), comisia de privatizare va negocia contractul
de vânzare-cumpărare de actiuni si celelalte documente contractuale necesare
încheierii tranzactiei, după caz, cu ofertantul a cărui ofertă angajantă a
întrunit cel mai mare număr de puncte ca urmare a aplicării grilei de punctaj,
prevederile art. 41 alin. (2) si ale art. 42 din normele metodologice
aplicându-se în mod corespunzător. Contractul de vânzare-cumpă rare de actiuni
si celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzactiei, după caz,
se vor definitiva într-un termen ce va fi stabilit de comisia de privatizare
prin instructiuni ce vor fi comunicate si vor fi semnate în conformitate cu
prevederile alin. (10).
(14)
În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de actiuni nu se încheie
conform alin. (13), comisia de privatizare poate decide să negocieze în vederea
definitivării contractului de vânzare-cumpărare de actiuni si a celorlalte
documente contractuale necesare încheierii tranzactiei, după caz, cu ofertantul
clasat imediat următor în urma aplicării grilei de punctaj tuturor ofertelor
angajante depuse care respectă instructiunile si care au fost însotite de toate
documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice. Prevederile alin.
(13) se vor aplica în mod corespunzător. Comisia de privatizare poate aplica
procedura prevăzută în acest alineat, în mod corespunzător, ofertantilor
următor clasati, până la semnarea documentelor contractuale.
(15)
Faptul că un ofertant nu este selectat conform alin. (1) sau faptul că un
ofertant ori un ofertant selectat nu este declarat ofertant câstigător în
temeiul prevederilor oricărora dintre alineatele precedente relevante nu
determină încetarea caracterului obligatoriu al ofertelor angajante,
îmbunătătite sau nu, după caz, fiecare ofertant rămânând angajat de oferta sa
initială ori, după caz, de oferta sa initială asa cum a fost îmbunătătită prin
oferta sa angajantă îmbunătătită, asa cum se va preciza în instructiunile
comunicate ofertantilor.
Art.
24. – (1) Garantia de participare
depusă în conditiile art. 33 din normele metodologice si a instructiunilor
comunicate de comisia de privatizare se restituie integral tuturor
ofertantilor, cu exceptia ofertantului declarat câstigător, în termen de două
zile lucrătoare de la data semnării contractului de vânzare-cumpărare de
actiuni cu ofertantul câstigător.
(2)
Cazurile în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului poate
executa garantia de participare vor fi precizate prin instructiunile transmise
potentialilor ofertanti.
Art.
25. – Cerinta prevăzută la pct.
(ii) sectiunea “pentru persoanele juridice străine“ de la art. 35 alin. (1)
lit. d) din normele metodologice nu este aplicabilă în cazul vânzării de
actiuni ale Băncii Comerciale Române – S.A. conform prezentei hotărâri.
Art.
26 – Prevederile prezentei
hotărâri se completează cu prevederile normelor metodologice.”
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Gabriel
Ionel Zbîrcea
Seful
Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor
Marian Frâncu
Ministrul
economiei si comertului,
Codrut
Ioan Seres
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr.
760.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea art. 16 din Procedurile privind achizitiile publice de produse si
servicii care implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si
securitatea natională, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.186/2001
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
212/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. –
Articolul 16 din Procedurile privind achizitiile publice de produse si servicii
care implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si securitatea
natională, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.186/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815
din 18 decembrie 2001, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul cuprins:
“b1) atunci când produsele se află
în dotarea unei institutii publice din sistemul de apărare natională, ordine
publică, sigurantă si securitate natională a unui alt stat, iar aceasta le
oferă spre vânzare direct, fără intermediari.
Achizitia
se poate efectua numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele conditii:
(i)
produsul este în stare de functionare, iar starea fizică permite folosirea
acestuia, de către autoritatea contractantă, pe o perioadă de cel putin 1/3 din
durata normală de utilizare stabilită de legislatia română pentru un produs
similar;
(ii)
raportul dintre calitate si pret este net avantajos comparativ cu cel al unui
produs similar nou;
(iii)
există aprobarea ordonatorului principal de credite al autoritătii
contractante, în cazul constatării îndeplinirii conditiilor prevăzute la pct.
(i) si (ii) de către o comisie special constituită, prevederile art. 10 alin.
(1) fiind incidente.“
2. La
alineatul (7), litera a) va avea următorul cuprins:
“a) documentele de calificare.
Acestea nu se solicită în situatia prevăzută la alin. (1) lit. b1);“.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul administratiei si internelor,
Anghel
Andreescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 765.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A
ASIGURĂRILOR
privind aprobarea
procesului de fuziune prin absorbtie încheiat între Societatea Comercială
“OMNIASIG“ – S.A., în calitate de societate absorbantă, si Societatea
Comercială “OMNIASIG ASIRAG“ – S.A. si Societatea Comercială
“Asigurare-Reasigurare OMNIASIG-AGI“ – S.A., în calitate de societăti absorbite
În
baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de
29 iunie 2005 prin care s-a aprobat procesul de fuziune prin absorbtie încheiat
între Societatea Comercială “OMNIASIG“ – S.A., în calitate de societate
absorbantă, si Societatea Comercială “OMNIASIG ASIRAG“ – S.A. si Societatea
Comercială “Asigurare-Reasigurare OMNIASIG-AGI“ – S.A., în calitate de societăti
absorbite,
presedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Articol
unic. – (1) Se aprobă procesul de fuziune prin absorbtie încheiat între
Societatea Comercială “OMNIASIG“ – S.A., în calitate de societate absorbantă,
si Societatea Comercială “OMNIASIG ASIRAG“ – S.A. si Societatea Comercială
“Asigurare-Reasigurare OMNIASIG-AGI“ – S.A., în calitate de societăti
absorbite, conform proiectului de fuziune încheiat între cele trei societăti la
data de 30 mai 2005.
(2)
Societatea are obligatia de a prezenta la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor, în termen de 60 de zile de la data primirii aprobării, o copie a
hotărârii adunării generale a actionarilor, în vederea avizării modificărilor aduse
actului constitutiv al Societătii Comerciale “OMNIASIG“ – S.A.
Presedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Nicolae
Eugen Crisan
Bucuresti, 29 iunie 2005.
Nr. 3.547.