MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 474 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 3 iunie 2005
SUMAR
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 185 din 29 martie 2005 referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 lit. b) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a
asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru unele categorii de
persoane prevăzute în legi speciale
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
460. – Hotărâre privind continutul, etapele, conditiile de
finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de reorganizare
judiciară si faliment
478. – Hotărâre privind trecerea din domeniul public al
statului în domeniul privat al statului a unor constructii aflate în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
480. – Hotărâre privind transmiterea unor imobile,
proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării,
pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
243/402. – Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale si al ministrului sănătătii privind aprobarea normelor
tehnice de producere, prelucrare, procesare si comercializare a plantelor
medicinale si aromatice
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din
29 martie 2005
referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 lit. b) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a
asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru unele categorii de
persoane prevăzute în legi speciale
Ioan
Vida – presedinte
Nicolae
Cochinescu – judecător
Aspazia
Cojocaru – judecător
Constantin
Doldur – judecător
Acsinte
Gaspar – judecător
Kozsokár
Gábor – judecător
Petre
Ninosu – judecător
Ion
Predescu – judecător
Serban
Viorel Stănoiu – judecător
Aurelia
Popa – procuror
Patricia
Marilena Ionea – magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4
lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a asistentei medicale,
medicamentelor si protezelor pentru unele categorii de persoane prevăzute în
legi speciale, exceptie ridicată, din oficiu, de Curtea de Apel Alba Iulia –
Sectia comercială si de contencios administrativ în Dosarul nr. 7.607/2004.
La
apelul nominal, se prezintă consilier juridic Alexandra Bejan pentru Casa
Natională de Asigurări de Sănătate, lipsind celelalte părti, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza
este în stare de judecată.
Reprezentanta
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate solicită respingerea exceptiei ca
neîntemeiată. În acest sens, arată că prevederile legale criticate nu contravin
dispozitiilor art. 50 din Constitutie, ci doar reglementează explicit modul de
acordare gratuită a medicamentelor pentru persoanele cu handicap, precum si
decontarea acestora din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate.
De asemenea, mentionează că acordarea de medicamente gratuite în tratamentul
ambulatoriu, cât si pe timpul spitalizării, reglementată de textul legal criticat,
este una dintre măsurile de protectie specială a persoanelor cu handicap,
legiuitorul având libertatea, potrivit art. 34 din Constitutie, de a stabili
conditiile acordării asistentei medicale, inclusiv a medicamentelor, în functie
de resursele financiare disponibile în sistemul de asigurări sociale de
sănătate. În sfârsit, aminteste că nici textul constitutional invocat si nici
altă dispozitie din Legea fundamentală nu prevede pentru nici o categorie de
cetăteni dreptul la asistentă medicală si medicamente în mod gratuit.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată,
arătând că textul de lege criticat, care stabileste conditiile în care se
acordă în mod gratuit medicamentele pentru veteranii de război, văduvele lor si
persoanele cu handicap, nu contravine dispozitiilor art. 50 din Constitutie. De
asemenea, mentionează că dreptul la protectie socială nu este un drept absolut.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
Încheierea din 10 ianuarie 2005, pronuntată în Dosarul nr. 7.607/2004, Curtea
de Apel Alba Iulia – Sectia comercială si de contencios administrativ a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a asistentei medicale,
medicamentelor si protezelor pentru unele categorii de persoane prevăzute în
legi speciale, exceptie ridicată de instantă, din oficiu, cu prilejul
solutionării recursului formulat împotriva Sentintei nr. 2.059/CA din 9
septembrie 2004, pronuntată de Tribunalul Hunedoara în Dosarul nr. 6.375/2004.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, instanta sustine că prevederile
art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 contravin dispozitiilor art. 50 din Constitutie. Astfel, arată că
textul de lege criticat abrogă implicit art. 19 lit. k) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu
handicap, întrucât limitează dreptul conferit prin această ultimă reglementare
la gratuitatea medicamentelor prescrise persoanelor cu handicap. În acest sens,
aminteste faptul că art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 conditionează acordarea în mod gratuit a medicamentelor de
cuprinderea acestora în lista cu denumirile comune internationale ale medicamentelor,
precum si de veniturile persoanelor beneficiare. Consecinta este, în opinia
instantei, că aceste persoane nu îsi mai pot exercita dreptul la medicamente
gratuite.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor apreciază că exceptia nu este întemeiată. În acest sens, arată
că textul de lege criticat trebuie coroborat cu dispozitiile art. 6 allin. (1)
din aceeasi ordonantă, potrivit cărora sumele necesare pentru acoperirea
cheltuielilor prevăzute de art. 4 lit. b) se suportă din Fondul national unic
de asigurări sociale de sănătate, gestionat de Casa Natională de Asigurări de
Sănătate prin casele de asigurări de sănătate, în limita prevederilor bugetare
cu această destinatie si în conditiile prevăzute de legislatia care
reglementează organizarea si functionarea sistemului de asigurări sociale de
sănătate. În spetă, statul asigură protectia persoanelor cu handicap, în
conditiile si cu limitele prevăzute de lege, cu suportarea acestor cheltuieli
din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate, îndeplinindu-si
astfel obligatia stabilită de art. 50 din Constitutie.
Guvernul
apreciază, de
asemenea, că exceptia este neîntemeiată, “fiind infirmată chiar de textul legal
criticat, întrucât contine dispozitii care asigură concretizarea prevederilor,
cu caracter principial, din cuprinsul art. 50 din Constitutie [...]“. De
asemenea, arată că acordarea de medicamente gratuite, în tratament ambulatoriu,
cât si în timpul spitalizării, reglementată de textul de lege criticat, este
una dintre măsurile de protectie specială a persoanelor cu handicap,
legiuitorul fiind în drept, potrivit art. 34 din Constitutie, să stabilească,
în functie de resursele financiare existente în diferite etape, conditiile
acordării asistentei medicale, inclusiv a medicamentelor. În sfârsit,
mentionează că nici o prevedere constitutională nu consacră dreptul de a
beneficia în mod gratuit de medicamente.
Avocatul
Poporului consideră
că prevederile art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 sunt constitutionale si că duc la îndeplinire dispozitiile
constitutionale referitoare la necesitatea asigurării de către stat a unei
politici nationale de egalitate a sanselor, de prevenire si de tratament a
persoanei cu handicap, în vederea participării efective a acestei categorii de
persoane în viata comunitătii.
Presedintele
Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Presedintelui Camerei
Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul
exceptiei îl constituie dispozitiile art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a asistentei medicale,
medicamentelor si protezelor pentru unele categorii de persoane prevăzute în
legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 541
din 5 noiembrie 1999, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
783/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din
21 ianuarie 2002. Textul de lege criticat a fost modificat si prin art. I pct.
4 din Ordonanta Guvernului nr.
30/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
170/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din
31 ianuarie 2004, având în prezent următoarea redactare: “Persoanele prevăzute
la art. 2 lit. b) si e) beneficiază si de următoarele drepturi: [...]
b)
medicamente gratuite atât în tratament ambulatoriu, prevăzute în «Lista
cuprinzând denumirile comune internationale ale medicamentelor din
Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman de care beneficiază
asiguratii pe bază de prescriptie medicală, cu sau fără contributie personală»,
cât si pe timpul spitalizării, în conditiile Contractului-cadru privind
conditiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate, dacă nu realizează alte venituri decât cele provenite din
drepturile bănesti acordate de legile speciale prin care li se stabileste
această calitate, precum si cele provenite din pensii;“.
În
sustinerea neconstitutionalitătii acestui text de lege, Curtea de Apel Alba
Iulia – Sectia comercială si de contencios administrativ invocă dispozitiile
art. 50 din Constitutie, potrivit cărora “Persoanele cu handicap se bucură
de protectie specială. Statul asigură realizarea unei politici nationale de
egalitate a sanselor, de prevenire si de tratament ale handicapului, în vederea
participării efective a persoanelor cu handicap în viata comunitătii,
respectând drepturile si îndatoririle ce revin părintilor si tutorilor“.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că textul de lege criticat
reflectă preocuparea legiuitorului pentru asigurarea protectiei speciale a
persoanelor cu handicap, obligatie prevăzută de art. 50 din Constitutie.
Astfel, prevederile art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
170/1999 stabilesc dreptul persoanelor cu handicap de a beneficia, alături
de alte categorii de persoane prevăzute în legi speciale, de medicamente
gratuite atât în tratament ambulatoriu, cât si pe timpul spitalizării.
Curtea
retine însă că acest drept nu poate fi absolut si acordat fără nici o conditie,
respectiv să vizeze orice fel de medicamente. De aceea, textul de lege criticat
precizează că medicamentele ce se acordă gratuit trebuie să fie prevăzute în “Lista
cuprinzând denumirile comune internationale ale medicamentelor din
Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman de care beneficiază
asiguratii pe bază de prescriptie medicală, cu sau fără contributie personală“,
precum si faptul că aceste medicamente se acordă în conditiile Contractului-cadru
privind conditiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate. De asemenea, textul impune si conditia ca
beneficiarii să nu realizeze “alte venituri decât cele provenite din
drepturile bănesti acordate de legile speciale prin care li se stabileste
această calitate, precum si cele provenite din pensii“. Această din urmă
conditie asigură ca protectia statului să fie acordată doar acelor persoane
care într-adevăr au nevoie de această protectie.
În
sfârsit, Curtea observă că nici textul constitutional invocat si nici altă
dispozitie din Legea fundamentală nu consacră, pentru vreo categorie de cetăteni,
dreptul la asistentă medicală, medicamente si proteze gratuite.
Eventualele
neconcordante, semnalate de Curtea de Apel Alba Iulia – Sectia comercială si de
contencios administrativ, între dispozitiile legale criticate si prevederile
altor acte normative nu constituie probleme de constitutionalitate, ci probleme
de aplicare a legii ce revin competentei instantei de judecată.
În
consecintă, având în vedere toate aceste aspecte, Curtea constată că exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 lit. b) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
170/1999 este neîntemeiată.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, al art. 1–3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din
Legea nr.
47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În
numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 lit. b) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
170/1999 privind acordarea, în mod gratuit, a asistentei medicale, medicamentelor
si protezelor pentru unele categorii de persoane prevăzute în legi speciale,
exceptie ridicată, din oficiu, de Curtea de Apel Alba Iulia – Sectia comercială
si de contencios administrativ în Dosarul nr. 7.607/2004.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 29 martie 2005.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.
univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Patricia
Marilena Ionea
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind continutul,
etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului
procedurilor de reorganizare judiciară si faliment
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. II alin. (2) din Legea nr.
149/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului, precum
si a altor acte normative cu incidentă asupra acestei proceduri, cu
modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL
I
Art.
1. – (1) Buletinul procedurilor de reorganizare judiciară si faliment, denumit
în continuare Buletin, se înfiintează în conformitate cu prevederile
art. II alin. (1) din Legea nr.
149/2004 pentru
modificarea si completarea Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului, precum
si a altor acte normative cu incidentă asupra acestei proceduri, cu
modificările ulterioare, în scopul publicării următoarelor tipuri de acte:
a)
citatii;
b)
convocări;
c)
notificări;
d)
comunicări ale hotărârilor pronuntate de instantele judecătoresti care aplică
procedura de reorganizare judiciară si faliment si ale altor documente
prevăzute de lege.
(2)
Buletinul este structurat pe judete, firme, organe care aplică procedura
reorganizării judiciare si a falimentului si categoriile de acte prevăzute la
alin. (1).
(3)
În cadrul structurii Buletinului, cu privire la firmă se mentionează denumirea
acesteia, codul unic de înregistrare si numărul de ordine în registrul
comertului, iar cu privire la organele care aplică procedura reorganizării
judiciare si a falimentului se mentionează instanta judecătorească,
judecătorul-sindic, administratorul si lichidatorul, după caz.
(4)
Pentru toate actele prevăzute la alin. (1) publicitatea prin Buletin se
efectuează numai după deschiderea procedurii prevăzute de Legea nr.
64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului,
republicată, cu modificările ulterioare.
(5)
În Buletin se publică si documentele care însotesc actele de procedură prevăzute
la alin. (1).
(6)
Formatul si continutul-cadru ale actelor care se publică în Buletin si ale
dovezii privind îndeplinirea procedurii de citare, convocare, notificare,
comunicare se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
Art.
2. – Citatia cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul dosarului si data emiterii citatiei;
b)
anul, luna, ziua si ora de înfătisare;
c)
instanta si sediul acesteia;
d)
denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numărul de ordine în registrul
comertului al debitorului;
e)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscală
si calitatea celui citat;
f)
obiectul cauzei;
g)
mentiuni privind: comunicarea cererii si/sau a documentelor care o însotesc;
obligativitatea depunerii taxei judiciare de timbru si a timbrului judiciar,
sub sanctiunea anulării cererii; obligativitatea depunerii întâmpinării cu cel
putin 5 zile înainte de termenul de judecată, sub sanctiunea decăderii din
dreptul de a mai propune probe si de a invoca exceptii, în afara celor de
ordine publică;
h)
alte mentiuni, după caz;
i)
parafa presedintelui instantei judecătoresti si semnătura grefierului.
Art.
3. – Convocarea cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul dosarului, numărul si data emiterii convocării;
b)
instanta judecătorească si sediul acesteia;
c)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscală
al persoanei care convoacă adunarea, temeiul juridic si tipul adunării;
d)
denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numărul de ordine în registrul
comertului al debitorului;
e)
după caz, numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de
identificare fiscală al destinatarilor convocării;
f)
data, locul si ora tinerii adunării;
g)
ordinea de zi a adunării;
h)
locul si perioada în care pot fi analizate documentele supuse dezbaterii;
i)
posibilitatea reprezentării participantilor în adunare, potrivit legii;
j) posibilitatea formulării de obiectiuni si contestatii, în termenele si în cazurile prevăzute de lege;
k)
posibilitatea votării prin corespondentă, după caz, în conditiile legii;
l)
alte mentiuni, după caz;
m)
semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care
convoacă adunarea si stampila debitorului.
Art.
4. – Notificarea cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul dosarului, numărul si data emiterii notificării;
b)
instanta judecătorească si sediul acesteia;
c)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul,
codul
de identificare fiscală al persoanei care Ontocmeste notificarea;
d)
denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numărul de ordine în registrul
comertului al debitorului;
e)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscală
al destinatarului notificării;
f)
mentiuni specifice în functie de actul de procedură care este notificat,
destinatarul notificării si de etapa în care se află procedura de reorganizare
judiciară si faliment;
g)
alte mentiuni, după caz;
h)
semnătura si parafa/stampila persoanei fizice sau a persoanei juridice care
Ontocmeste si transmite notificarea.
Art.
5. – Comunicarea hotărârilor pronuntate de instantele judecătoresti care aplică
procedura de reorganizare judiciară si faliment si a altor documente prevăzute
de lege cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul dosarului si data emiterii comunicării;
b)
instanta si sediul acesteia;
c)
după caz, numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de
identificare fiscală al persoanei care efectuează comunicarea;
d)
denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numărul de ordine în registrul
comertului al debitorului;
e)
numele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscală al
destinatarului comunicării;
f)
obiectul comunicării;
g)
alte mentiuni, după caz;
h)
parafa presedintelui instantei judecătoresti si semnătura grefierului.
Art.
6. – (1) Instantele judecătoresti, judecătorii-sindici, administratorii si
lichidatorii desemnati, potrivit legii, transmit la oficiul registrului
comertului de pe lângă tribunalul unde este înregistrat debitorul un exemplar
de pe actele de procedură si hotărârile judecătoresti, în vederea publicării
acestora în Buletin.
(2)
În situatia în care citatiile, actele de procedură ce fac obiectul notificării,
hotărârile judecătoresti sau alte documente ce urmează a fi comunicate au mai
multi destinatari, se va transmite si o anexă în care vor fi mentionate
denumirea/numele si prenumele, sediul/domiciliul si codul de identificare
fiscală ale tuturor destinatarilor.
(3)
Dovada îndeplinirii procedurii de citare, convocare, notificare si comunicare a
actelor de procedură si a documentelor care le însotesc, inclusiv a hotărârilor
judecătoresti, prin publicarea acestora în Buletin, se eliberează de oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale.
(4)
Dovada prevăzută la alin. (3) se Ontocmeste în două exemplare, dintre care un
exemplar se transmite, după caz, la instanta judecătorească sau la filiala
Uniunii Nationale a Practicienilor în Reorganizare si Lichidare, iar al doilea
exemplar, pe care este mentionată confirmarea de primire, se arhivează împreună
cu actul în cauză.
CAPITOLUL
II
Etapele premergătoare înfiintării Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară si faliment
Art. 7. – (1) În
vederea înfiintării Buletinului, Oficiul National al Registrului Comertului,
sub coordonarea Ministerului Justitiei, colaborează cu instantele
judecătoresti, judecătorii-sindici, Uniunea Natională a Practicienilor în
Reorganizare Judiciară si Faliment.
(2)
Procedura de comunicare a actelor de procedură si a hotărârilor judecătoresti
care se publică în Buletin se stabileste în urma consultării organelor care
aplică procedura prevăzută la alin. (1).
Art.
8. – (1) Periodicitatea publicatiei se stabileste de Oficiul National al
Registrului Comertului, cu consultarea organelor care aplică procedura de
reorganizare judiciară si faliment si cu respectarea dispozitiilor legale
privind citarea, convocarea, notificarea actelor de procedură si comunicarea
hotărârilor judecătoresti.
(2)
Prin Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului National al
Registrului Comertului, aprobat prin ordin al ministrului justitiei, se
stabilesc atributiile specifice care decurg din aplicarea prevederilor art. II
din Legea nr.
149/2004, cu modificările ulterioare.
(3)
Lucrările de procesare a documentelor si de editare a Buletinului se efectuează
de Oficiul National al Registrului Comertului, care îsi modifică în mod
corespunzător structura organizatorică.
Art.
9. – Oficiul National al Registrului Comertului, pe baza rezultatelor analizei
efectuate potrivit dispozitiilor art. 8, stabileste dotările tehnice necesare,
resursele de personal si propune aprobarea acestora de către ministrul
justitiei.
Art.
10. – Proiectarea sistemului informatic unitar necesar editării Buletinului,
implementarea experimentală a acestuia la nivelul unuia sau mai multor judete,
precum si formarea profesională a personalului implicat în editarea Buletinului
se realizează de Oficiul National al Registrului Comertului în colaborare cu
organele care aplică procedura reorganizării judiciare si a falimentului.
Art.
11. – Formatul Buletinului si promovarea acestuia prin mijloace media se
realizează de Oficiul National al Registrului Comertului si se aprobă prin
ordin al ministrului justitiei.
Art.
12. – (1) Buletinul se editează si se difuzează în format electronic de către
Oficiul National al Registrului Comertului.
(2)
Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului
de pe lângă tribunale asigură tipărirea si difuzarea Buletinului pe suport
hârtie, la cererea expresă a persoanelor interesate.
(3)
Comercializarea Buletinului editat în format electronic se face prin sistemul
abonamentelor, iar pe suport hârtie se face fie individual, fie prin sistemul
abonamentelor.
(4) Persoanele
interesate pot solicita la Oficiul National al Registrului Comertului si la
oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale eliberarea de copii de pe
Buletin, cu achitarea tarifelor legale stabilite prin ordin al ministrului
justitiei.
(5)
Oficiul National al Registrului Comertului publică săptămânal pe Internet lista
persoanelor supuse procedurii reorganizării judiciare si a falimentului.
Art.
13. – (1) Buletinul este numerotat începând cu numărul 1, pentru fiecare an, si
se arhivează de Oficiul National al Registrului Comertului si de oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale pe ani, luni si numere.
(2)
Documentele transmise de instantele judecătoresti, judecătorii-sindici,
administratorii si lichidatorii desemnati, potrivit legii, pentru a fi
publicate în Buletin si dovezile privind îndeplinirea procedurilor de citare,
convocare, notificare si comunicare se arhivează de oficiile registrului
comertului de pe lângă tribunale, pentru fiecare debitor, cu respectarea
dispozitiilor legale în materie.
CAPITOLUL
III
Modalităti
de finantare a publicării Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară si
faliment
Art.
14. – (1) Publicarea documentelor în Buletin se efectuează contra cost, pe bază
de tarife aprobate prin ordin al ministrului justitiei, actualizate anual în
functie de rata inflatiei.
(2)
Se exceptează de la plata tarifelor prevăzute la alin. (1) publicarea în
Buletin a actelor de procedură, a hotărârilor judecătoresti, precum si a altor
documente pentru care legea prevede în mod expres transmiterea si îndeplinirea
acestora de către instantele judecătoresti participante la procedura de
reorganizare judiciară si faliment.
Art.
15. – Oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale eliberează copii
certificate de pe documentele publicate în Buletin, la cerere, contra cost, pe
bază de tarife stabilite prin ordin al ministrului justitiei.
Art.
16. – Excedentul bugetar al Oficiului National al Registrului Comertului pe
anul 2004 va fi folosit în proportie de 78% pentru finantarea cheltuielilor de
înfiintare, editare si difuzare a Buletinului.
Art.
17. – Pentru sustinerea cheltuielilor de editare si difuzare a Buletinului se
constituie un fond la dispozitia Oficiului National al Registrului Comertului,
prin aplicarea unei cote de 5% la taxele percepute de oficiile registrului
comertului de pe lângă tribunale pentru operatiunile de înregistrare, începând
cu data publicării primului număr al Buletinului.
CAPITOLUL
IV
Art. 18. – Instantele
judecătoresti, judecătorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati
potrivit legii au obligatia de a întreprinde, în conformitate cu prevederile
legale în materie, măsurile ce se impun în vederea transmiterii actelor de
procedură, a documentelor care le însotesc si a informatiilor cuprinse în
acestea către oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale prin
mijloace electronice, în vederea publicării acestora în Buletin.
Art.
19. – (1) De la data publicării Buletinului, citarea, convocarea, notificarea
si comunicarea actelor de procedură efectuate individual fată de participantii
la procedură se realizează prin publicarea acestora în Buletin.
Vor
fi, de asemenea, publicate în Buletin actele pentru care Legea nr.
64/1995, republicată, cu modificările ulterioare, prevede în mod expres
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(2)
În cazul solutionării de către judecătorul-sindic si instantele judecătoresti a
actiunilor privind situatia juridică a unor acte ale debitorului, introduse de
administrator sau, după caz, de lichidator, publicitatea actelor de procedură
poate fi efectuată prin Buletin sau conform dreptului comun.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Monica
Luisa Macovei
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 19 mai 2005.
Nr. 460.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind trecerea din
domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor constructii
aflate în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare
si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al
statului si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr.
246/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al
statului a unor constructii aflate în administrarea Ministerului Administratiei
si Internelor, situate în municipiul Bucuresti si în judetul Ilfov,
identificate potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. – Trecerea în domeniul privat al statului a constructiilor prevăzute la art.
1 se face în vederea scoaterii din functiune si demolării acestora.
Art.
3. – După scoaterea din functiune si demolarea constructiilor prevăzute la art.
1, Ministerul Administratiei si Internelor îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 26 mai 2005.
Nr. 478.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
constructiilor aflate în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al
statului în vederea demolării
Locul unde
sunt situate imobilele |
Persoana
juridică care
administrează imobilul |
Caracteristicile bunurilor
care trec în
domeniul privat al statului |
Numărul
de inventar atribuit
de Ministerul Finantelor
Publice |
Satul Săftica, comuna Balotesti, sos. Bucuresti–Ploiesti Km 23+700, judetul Ilfov |
Ministerul Administratiei si Internelor, Clubul Sportiv Dinamo Bucuresti |
Baracă metalică (parter) –
pavilion nr. 07: – suprafata construită = 175
m2 – valoarea contabilă =
329.528.447 lei Seră (parter) – pavilion nr.
09: – suprafata construită = 182
m2 – valoarea contabilă:
70.165.388 lei |
105.945
(partial) |
Municipiul Bucuresti, sos. Stefan cel Mare nr. 7–9, sectorul 2 |
Ministerul Administratiei si Internelor, Clubul Sportiv Dinamo Bucuresti |
Baracă metalică (parter) –
pavilion nr. 10: – suprafata construită = 108
m2 – valoarea contabilă =
300.357.200 lei Baracă metalică (parter) –
pavilion nr. 12: – suprafata construită = 10 m2 – valoarea contabilă =
49.056.800 lei Adăpost grup electrogen
(parter) – pavilion nr. 21: – suprafata construită = 40 m2 – valoarea contabilă –
231.115.200 lei Baracă metalică (parter) – pavilion
nr. 25: – suprafata construită = 112
m2 – valoarea contabilă:
1.053.760.000 lei Seră (parter) – pavilion nr.
32: – suprafata construită = 780
m2 – valoarea contabilă:
3.998.514.272 lei |
35.328
(partial) |
Localitatea Snagov, str. Sarmisegetuza nr. 29, judetul Ilfov |
Ministerul Administratiei si Internelor, Clubul Sportiv Dinamo Bucuresti |
Magazie (parter) – pavilion
nr. 09: Clubul Sportiv – suprafata
construită = 24 m2 – valoarea contabilă:
39.359.360 lei Castel de apă – pavilion nr.
14: – suprafata construită = 9 m2 – valoarea contabilă:
328.588.000 lei |
102.678
(partial) |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea
unor imobile, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor în administrarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă transmiterea unui imobil – constructie si teren, proprietate
publică a statului, situat în localitatea Rarău, judetul Suceava, având datele
de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor –
Administratia Natională de Meteorologie, Statia Meteorologică Rarău în
administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea
“Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi.
Art.
2. – Se aprobă transmiterea unui imobil – constructie si teren, proprietate
publică a statului, situat în localitatea Tulnici, judetul Vrancea, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor – Administratia Natională “Apele Române“ – Directia Apelor Siret, Statia
Meteorologică Tulnici în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării,
pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi.
Art.
3. – Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 1 si 2 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, la valoarea de inventar prevăzută
în evidentele contabile, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare
a prezentei hotărâri.
Art.
4. – Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi va continua programul de
măsurători meteorologice la statiile meteorologice Rarău si Tulnici si va
transmite cu titlu gratuit datele către Administratia Natională de
Meteorologie.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
educatiei si cercetării,
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina
Barbu
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 26 mai 2005.
Nr. 480.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
imobilelor – constructii si terenuri aferente, proprietate publică a statului,
care se transmit din administrarea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor
– Administratia Natională de Meteorologie în administrarea Ministerului
Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi
Locul
unde sunt situate imobilele |
Persoana
juridică de
la care se transmit imobilele |
Persoana
juridică la
care se transmit imobilele |
Pozitia
din inventarul bunurilor
apartinând domeniului
public al
statului, conform Hotărârii Guvernului nr. 45/2003 |
Caracteristicile
tehnice ale imobilelor care se transmit |
Localitatea Rarău, judetul Suceava |
Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor, Administratia Natională de Meteorologie – Statia Meteorologică Rarău |
Ministerul Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi |
nr. M.F. 63.078 |
Statia Meteorologică Rarău,
judetul Suceava, compusă din: – clădire P+2; – suprafata construită =
219,06 m2; – suprafata desfăsurată =
417,81 m2; |
nr. M.F. 63.079 |
– anexă tehnică; |
|||
nr. M.F. 63.080 |
– platformă meteo; |
|||
nr. M.F. 63.082 |
– racord electric; |
|||
nr. M.F. 63.085 |
– constructie alimentare cu
apă; – terenul aferent = 1.902 m2 |
|||
Localitatea Tulnici, judetul Vrancea |
Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor, Administratia Natională “Apele Române“ – Directia Apelor Siret – Statia Meteorologică Tulnici |
Ministerul Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea “Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi |
nr. M.F. 65.171 |
Statia Meteorologică Tulnici,
judetul Vrancea, compusă din: – clădire P+1 + platformă
meteo si anexe; – suprafata construită = 120
m2; – suprafata desfăsurată =
174,10 m2; – terenul aferent = 3.772 m2, din care: – suprafată platformă = 676 m2 |
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr.
243 din 22 aprilie 2005 |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr.
402 din 19 aprilie 2005 |
privind aprobarea
normelor tehnice de producere, prelucrare, procesare si comercializare a
plantelor medicinale si aromatice
Văzând Referatul de
aprobare al Directiei generale de reglementare si implementare nr. 86.219 din
22 aprilie 2005,
având
în vedere prevederile art. 3 din Legea plantelor medicinale si aromatice nr.
491/2003,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, si al Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si ministrul sănătătii emit
următorul ordin:
Art.
1. – Se aprobă normele tehnice de producere, prelucrare, procesare si
comercializare a plantelor medicinale si aromatice.
Art.
2. – Având în vedere necesitatea utilizării unei terminologii clare în domeniul
plantelor medicinale si aromatice, următoarele categorii de produse enumerate
în Legea nr.
491/2003 se definesc astfel:
1.
produsele desemnate în art. 1 alin. (2) lit. a), b) si c) vor fi denumite în
normele tehnice “produse vegetale“;
2.
produsele desemnate în art. 1 alin. (2) lit. a) se vor grupa în normele tehnice
sub denumirea îmaterii prime vegetale“;
3.
produsele desemnate în art. 1 alin. (2) lit. b) sub denumirile “ceaiuri“ si
“condimente naturale“ se regrupează în normele tehnice sub denumirea “materii
prime vegetale prelucrate primar“;
4.
produsele desemnate la art. 1 alin. (2) lit. b) sub denumirea îmaterii prime
pentru procesare“ se vor numi în normele tehnice “materii prime vegetale
prelucrate“;
5.
produsele desemnate la art. 1 alin. (2) lit. c) sub denumirea “materii prime
obtinute prin prelucrare“ se vor numi în normele tehnice îmaterii prime
vegetale pentru procesare“.
Art.
3. – Normele tehnice de producere, prelucrare, procesare si comercializare a
produselor definite mai sus sunt diferite în functie de modul de utilizare a
produselor, astfel:
a)
norme privind producerea, prelucrarea, procesarea si comercializarea plantelor
medicinale si aromatice utilizate ca atare, partial procesate sau procesate sub
formă de suplimente alimentare predozate;
b)
norme privind producerea, prelucrarea, procesarea si comercializarea plantelor
medicinale si aromatice utilizate ca produse fitofarmaceutice;
c)
norme privind producerea, prelucrarea, procesarea si comercializarea plantelor
medicinale si aromatice utilizate ca medicamente.
Art.
4. – Normele tehnice de producere, prelucrare, procesare si comercializare a
produselor prevăzute la art. 3 se aprobă prin ordine comune ale ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si ministrului sănătătii.
Art.
5. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, Gheorghe Flutur |
Ministrul
sănătătii, Mircea Cinteză |