MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 397 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
11 mai 2005
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 104 din 22 februarie 2005 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării
obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
35. - Ordonantă de urgentă pentru aprobarea Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de
serviciu pe care le are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr.
2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr. 579/2004 privind autorizarea
Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu pe care le are în
administrare
37. - Ordonantă de urgentă privind desemnarea operatorului
licentiat al sistemului de transport prin conducte al produselor petroliere si
pentru consolidarea mediului concurential privind transportul produselor
petroliere
399. - Hotărâre pentru aprobarea Protocolului privind
colaborarea dintre Ministerul Administratiei si Internelor din România si
Ministerul Federal de Interne al Republicii Austria în domeniul combaterii
coruptiei, semnat la Budapesta la 17 martie 2005
Protocol
privind colaborarea dintre Ministerul Administratiei si Internelor din România
si Ministerul Federal de Interne al Republicii Austria în domeniul combaterii
coruptiei
403. - Hotărâre pentru aprobarea plătii contributiei
financiare a României la programele comunitare “Program comunitar referitor la
strategia comunitară-cadru privind egalitatea între femei si bărbati”
(2001-2005), “Program comunitar de actiune pentru combaterea excluziunii
sociale” (2002-2006) si “Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării
fortei de muncă” pentru anul 2005
406. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Consiliului Judetean Tulcea
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
907/2004.
- Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru
aprobarea Reglementării tehnice “Normativ pentru evaluarea stării de degradare
a îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple si
semirigide - Revizuire AND 540-98”, indicativ AND 540-2003
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 22
februarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2002 privind
unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate prin contractele de
privatizare a societătilor comerciale
Constantin Doldur
- presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Ion Tiucă -
procuror
Cristina Toma -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin contractele de privatizare a societătilor comerciale, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Iamsat Prodconstruct” - S.A. din Pitesti în Dosarul nr.
15.957/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia
a VI-a comercială.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată. În acest sens, arată că dreptul de
proprietate nu este afectat în nici un fel prin controlul postprivatizare,
întrucât, în conformitate cu dispozitiile art. 135 alin. (1) din Constitutie,
invocat de însusi autorul exceptiei, statul este îndreptătit să adopte unele
măsuri pentru asigurarea libertătii comertului si protectia concurentei loiale,
precum si să creeze un cadru favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor
de productie.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 21 septembrie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 15.957/2003, Tribunalul
Bucuresti – Sectia a VI-a comercială a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr.
25/2002, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Iamsat
Prodconstruct” - S.A. din Pitesti.
Autorul
exceptiei de neconstitutionalitate arată că dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 contravin prevederilor art. 1 alin. (3), art. 44 alin. (1) si (2)
teza întâi, art. 45 si ale art. 135 alin. (2) lit. a) din Constitutie, întrucât
conferă părtii contractante, care are pozitia de vânzător într-un contract de
vânzare-cumpărare de actiuni într-o procedură de privatizare, o pozitie
discretionară si leonină.
În motivarea
exceptiei autorul acesteia arată că pozitia discretionară, de favoare,
conferită vânzătorului Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului este inadmisibilă într-un stat de drept a cărui ordine
juridică este caracterizată, printre altele, de egalitatea de tratament în
justitie si de egalitatea pozitiilor părtilor contractante.
Totodată, autorul
exceptiei sustine că dispozitiile de lege criticate anihilează garantiile
dreptului de proprietate ce privesc creantele contra statului, inhibă
libertatea economică ce este caracterizată prin libertatea de întreprindere si
lipsesc de continut egalitatea de sansă în comert.
Tribunalul
Bucuresti - Sectia a VI-a comercială apreciază că dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 nu contravin prevederilor art. 1 alin. (3) si ale art. 44 alin. (1)
si (2) teza întâi din Constitutie, întrucât dreptul de proprietate este
garantat de Legea fundamentală, însă continutul si limitele acestuia sunt
stabilite prin lege.
Conform opiniei
formulate de instantă, dispozitiile de lege criticate nu încalcă nici
prevederile art. 45 si ale art. 135 alin. (2) lit. a) din Constitutie, fiind
“conforme cu cerintele unei economii de piată, prin raportare la stadiul actual
de dezvoltare a societătii”. Prin Ordonanta Guvernului nr.
25/2002, arată instanta, legiuitorul “a reglementat controlul
postprivatizare, precum si modalitătile de urmărire a executării obligatiilor
asumate de cumpărători, pe perioada derulării contractelor de vânzare-cumpărare
de actiuni detinute de stat la societătile comerciale”.
Referindu-se la
jurisprudenta Curtii Constitutionale, instanta apreciază că “egalitatea în fata
legii nu înseamnă si uniformitate în privinta solutiilor legislative adoptate
de către legiuitor”.
În concluzie,
instanta de judecată consideră că exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 este neîntemeiată, invocând si deciziile Curtii Constitutionale nr.
175 din 6 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
456 din 26 iunie 2003, si nr. 189 din 27 aprilie 2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 7 iunie 2004, prin care au
fost respinse exceptii cu acelasi obiect.
Potrivit
dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru
a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
Guvernul consideră că dispozitiile art. 21 alin. (1)
din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 nu îngrădesc dreptul de proprietate al cumpărătorului si nu
contravin dispozitiilor art. 1 alin. (3), art. 44, art. 45 si ale art. 135
alin. (2) lit. a) din Constitutie, întrucât, potrivit acelorasi texte din Legea
fundamentală, “Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului,
sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de
lege”, iar drepturile constitutionale invocate de reclamant nu presupun
limitarea sau înlăturarea răspunderii contractuale a părtilor în cazul
neexecutării obligatiilor în contractele de privatizare.
Invocând si jurisprudenta
în materie a Curtii Constitutionale, respectiv Decizia nr.
165 din 6 mai 2003, Decizia nr.
175 din 6 mai 2003 si Decizia nr.
189 din 27 aprilie 2004, Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 este neîntemeiată.
Avocatul
Poporului apreciază că
reglementarea prin dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 a obligatiei cumpărătorului de a plăti dauneinterese pentru
prejudiciile cauzate Autoritătii, în cazul desfiintării contractului pe cale
conventională sau judiciară, ca efect al actionării pactului comisoriu, este
conformă prevederilor art. 44 alin. (1) teza a doua din Constitutie.
Totodată, se
sustine că dispozitiile de lege criticate nu contravin nici art. 44 alin. (2)
din Legea fundamentală, întrucât acestea se aplică în mod egal tuturor celor
aflati în situatia prevăzută în ipoteza normei legale, fără nici o discriminare
pe considerente arbitrare.
Conform punctului
de vedere al Avocatului Poporului, textul de lege criticat este în concordantă cu
dispozitiile art. 135 alin. (2) din Constitutie, care precizează rolul statului
privind protejarea intereselor nationale în activitatea economică.
Potrivit punctului
de vedere prezentat de Avocatul Poporului, dispozitiile art. 1 alin. (3) si ale
art. 45 din Constitutie nu au incidentă în cauză.
Avocatul Poporului
consideră, în concluzie, referindu-se si la jurisprudenta Curtii
Constitutionale, că dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 sunt constitutionale.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului
si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei,
precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 21 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin contractele de privatizare a societătilor comerciale, astfel cum au fost
modificate prin Legea nr. 506/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin contractele de privatizare a societătilor comerciale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 26 iulie 2002, care au
următorul cuprins: “În cazul desfiintării contractului pe cale conventională
sau judiciară Autoritatea va retine de la cumpărător toate sumele achitate de
acesta în contul contractului, reprezentând, după caz, avans, rate, dobânzi,
penalităti achitate cu orice titlu, până la desfiintarea acestuia.”
Autorul exceptiei
sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile art. 1 alin. (3),
art. 44 alin. (1) si (2) teza întâi, art. 45 si ale art. 135 alin. (2) lit. a)
din Constitutie, care au următorul cuprins:
- Art. 1 alin.
(3): “România este stat de drept, democratic si social, în care demnitatea
omului, drepturile si libertătile cetătenilor, libera dezvoltare a
personalitătii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezintă valori
supreme, în spiritul traditiilor democratice ale poporului român si idealurilor
Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.”;
- Art. 44 alin.
(1) si (2) teza întâi: “(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele
asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt
stabilite de lege.
(2)
Proprietatea privată este garantată si ocrotită în mod egal de lege, indiferent
de titular.”;
- Art. 45: “Accesul
liber al persoanei la o activitate economică, libera initiativă si exercitarea
acestora în conditiile legii sunt garantate.”;
- Art. 135 alin.
(2) lit. a): “Statul trebuie să asigure:
a) libertatea
comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru
valorificarea tuturor factorilor de
productie.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea Constitutională constată că dispozitiile
criticate au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, cu referire la
prevederile art. 44 alin. (1) si ale art. 134 alin. (2) lit. a) [devenit art.
135 alin. (2) lit. a)] din Constitutie.
Prin Decizia nr.
175 din 6 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 456 din 26 iunie 2003, si prin Decizia nr.
189 din 27 aprilie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 510 din 7 iunie 2004, Curtea Constitutională a respins ca nefondate
exceptiile de neconstitutionalitate cu acelasi obiect.
Prin cele două
decizii Curtea a retinut că Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 reglementează controlul postprivatizare, precum si modul de
urmărire a executării obligatiilor asumate de cumpărători, pe perioada
derulării contractelor de vânzare-cumpărare de actiuni detinute de stat cu
societătile comerciale, însă această activitate trebuie să fie în concordantă
cu interesul national, pentru a cărui apărare statul actionează prin politica
legislativă.
Curtea a retinut
totodată că dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002, cu modificările si completările ulterioare, nu contravin
prevederilor art. 41 alin. (1) [devenit art. 44 alin. (1)] din Constitutie,
care garantează dreptul de proprietate, precizând că prin lege sunt stabilite
continutul si limitele acestui drept.
De asemenea,
Curtea a constatat că, într-o interpretare sistematică a art. 134 din
Constitutie (devenit art. 135 după revizuire), această prevedere urmează să fie
aplicată în concordantă si cu dispozitiile alin. (1) privind economia de piată
si cu cele ale alin. (2) lit. a) privind libertatea comertului, ceea ce
presupune că dispozitiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
25/2002 suntconforme cu cerintele economiei de piată, în stadiul actual de
dezvoltare a societătii românesti, precum si cu regulile necesare pentru
asigurarea libertătii comertului în ansamblul general al economiei din tara
noastră.
Cele statuate de
Curte în deciziile mentionate îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză,
întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea
jurisprudentei.
În legătură cu
sustinerea autorului exceptiei din prezenta cauză că textul criticat ar încălca
prevederile art. 45 din Constitutie privind accesul liber al persoanei la o
activitate economică, Curtea retine că această critică nu este întemeiată.
Textul art. 21
alin. (1) al Ordonantei Guvernului nr.
25/2002 reglementează răspunderea cumpărătorului de actiuni detinute de
stat în cadrul procesului de privatizare, în cazul desfiintării contractului de
vânzare-cumpărare pe cale conventională sau judiciară. Or, textul
constitutional invocat de autorul exceptiei precizează că sunt garantate
accesul liber la o activitate economică, libera initiativă si exercitarea
acestora în conditiile legii, ceea ce nu exclude, ci, dimpotrivă, presupune
reglementarea strictă, prin lege, cu precizarea răspunderilor în cazul
nerespectării obligatiilor contractuale asumate.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si
al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr.
25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin contractele de privatizare a societătilor comerciale, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Iamsat Prodconstruct” - S.A. din Pitesti în Dosarul nr.
15.957/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VI-a comercială.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 22 februarie 2005.
PRESEDINTE,
CONSTANTIN
DOLDUR
Magistrat-asistent,
Cristina
Toma
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru abrogarea Legii nr. 579/2004 privind
autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele de serviciu pe care le
are în administrare si a Hotărârii Guvernului nr. 2.425/2004 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare de către Ministerul Justitiei a prevederilor
Legii nr. 579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde
locuintele de serviciu pe care le are în administrare
Tinând seama de
faptul că, în conditiile de fluctuatie constantă a personalului atât în
Ministerul Justitiei, cât si la instante si de decontare a cotelor de chirie în
sumă de aproximativ 800 milioane lei lunar (numai în Bucuresti), vânzarea
locuintelor de serviciu constituie o măsură dezavantajoasă prin grevarea
bugetului ministerului cu sume importante de bani,
având în vedere că
în acest moment există nesolutionate 56 de cereri de atribuire a unei locuinte
de serviciu datând din perioada 1999-2004 din partea angajatilor ministerului,
precum si 121 de cereri cu o vechime medie de 5 ani, inclusiv de 9 ani,
formulate de judecătorii de la instantele din raza Curtii de Apel Bucuresti,
iar în patrimoniul Ministerului Justitiei există doar 90 de locuinte de
serviciu, care sunt deja ocupate, se impune păstrarea dreptului de proprietate
asupra acestor locuinte si chiar cumpărarea de noi locuinte pentru a putea fi
acoperit, într-o măsură rezonabilă, numărul mare al solicitărilor, elemente ce
justifică situatia extraordinară si urgentă a cărei reglementare nu poate fi
amânată,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Articol unic. -
Legea nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.210 din 16 decembrie 2004, si Hotărârea Guvernului nr.
2.425/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare de către
Ministerul Justitiei a prevederilor Legii nr.
579/2004 privind autorizarea Ministerului Justitiei de a vinde locuintele
de serviciu pe care le are în administrare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 50 din 14 ianuarie 2005, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Monica
Luisa Macovei
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 5 mai 2005.
Nr. 35.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind desemnarea operatorului licentiat al
sistemului de transport prin conducte al produselor petroliere si pentru
consolidarea mediului concurential privind transportul produselor petroliere
Având în vedere
imposibilitatea încheierii contractului de concesiune al sistemului de
transport al produselor petroliere prin conducte aflat în proprietatea publică
a statului datorită inexistentei operatorului licentiat, imposibilitatea
încheierii contractelor de transport cu clientii în lipsa licentei de operare a
sistemului, precum si solicitarea urgentă (din luna mai a anului 2005) a
reluării transportului de produse petroliere prin conducte a marilor clienti,
în temeiul art.
115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - Se
desemnează Societatea Comercială “Petrotrans” - S.A. Ploiesti, societate
specializată în transportul produselor petroliere, ca operator licentiat al
sistemului de conducte destinat transportului de produse petroliere aflat în
proprietatea publică a statului.
Art. 2. - Bunurile
aferente sistemului de transport al produselor petroliere, trecute în
patrimoniul Societătii Comerciale “Conpet” - S.A. Ploiesti ca efect al
aplicării art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
35/2004 privind unele măsuri de unificare a activitătii de transport al
titeiului si produselor petroliere, precum si instituirea drepturilor cuvenite
actionarilor societătilor comerciale detinute public, cu capital majoritar de
stat, aflate în portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, aprobată prin
Legea nr.
166/2004, trec în patrimoniul Societătii Comerciale “Petrotrans” – S.A.
Ploiesti ca aport în natură al statului la capitalul social al acestei
societăti.
Art. 3. - Bunurile
prevăzute la art. 2 vor fi preluate la valoarea contabilă rămasă la sfârsitul
lunii precedente aceleia în care se face predarea-preluarea.
Art. 4. - (1)
Capitalul social al Societătii Comerciale “Conpet” - S.A. Ploiesti si,
respectiv, aportul statului la acest capital se reduc cu valoarea bunurilor
predate conform art. 2 si 3.
(2) Capitalul
social al Societătii Comerciale “Petrotrans” - S.A. Ploiesti se majorează cu
valoarea bunurilor preluate conform art. 2 si 3.
Art. 5. -
Predarea-preluarea bunurilor prevăzute la art. 2 se face pe bază de protocol
încheiat în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă.
Art. 6. -
Personalul aferent activitătii de transport al produselor petroliere încadrat
la Societatea Comercială “Conpet” - S.A. Ploiesti se preia de către Societatea
Comercială “Petrotrans” - S.A. Ploiesti cu data încheierii protocolului de
predare-preluare a bunurilor.
Art. 7. - Sistemul
de transport prin conducte al produselor petroliere aflat în proprietatea
publică a statului si în inventarul bunurilor proprietate publică a statului,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
2.060/2004 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al
statului, va fi concesionat, în vederea exploatării, de către Ministerul
Economiei si Comertului, în conditiile legii.
Art. 8. -
Societatea Comercială “Conpet” - S.A. Ploiesti va cesiona către Societatea
Comercială “Petrotrans” - S.A. Ploiesti contractele de transport al produselor
petroliere o dată cu încheierea protocolului de predare-preluare a bunurilor.
Art. 9. -
Ministerul Economiei si Comertului va organiza în termen de 90 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă procedura legală de
concesionare a serviciului de transport prin conducte al produselor petroliere,
benzinei si motorinei.
Art. 10. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se abrogă Ordonanta
Guvernului nr.
35/2004 privind unele măsuri de unificare a activitătii de transport al
titeiului si produselor petroliere, precum si instituirea drepturilor cuvenite
actionarilor societătilor comerciale detinute public, cu capital majoritar de
stat, aflate în portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 91 din 31 ianuarie 2004, aprobată
prin Legea nr.
166/2004.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Codrut
Ioan Seres
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 5 mai 2005.
Nr. 37.
pentru aprobarea Protocolului privind colaborarea
dintre Ministerul Administratiei si Internelor din România si Ministerul
Federal de Interne al Republicii Austria în domeniul combaterii coruptiei,
semnat la Budapesta la 17 martie 2005
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Protocolul privind colaborarea dintre Ministerul Administratiei si
Internelor din România si Ministerul Federal de Interne al Republicii Austria
în domeniul combaterii coruptiei, semnat la Budapesta la 17 martie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
p. Ministrul
afacerilor externe,
Lucian
Leustean,
secretar de
stat
Bucuresti, 5 mai 2005.
Nr. 399.
PROTOCOL
privind
colaborarea dintre Ministerul Administratiei si Internelor din România si
Ministerul Federal de Interne al Republicii Austria în domeniul combaterii
coruptiei
Ministerul
Administratiei si Internelor din România si Ministerul Federal de Interne al
Republicii Austria, denumite în continuare părti,
în baza Acordului
dintre Guvernul României si Guvernul Federal al Austriei privind cooperarea în
combaterea crimei organizate internationale, a traficului international ilegal
de droguri, a terorismului international, precum si în alte scopuri în domeniul
justitiei penale, semnat la Bucuresti la 18 martie 1999,
în lumina
Conventiei Natiunilor Unite împotriva coruptiei, adoptată de Adunarea Generală a
Natiunilor Unite la New York la 31 octombrie 2003 si semnată la data de 9
decembrie, respectiv 10 decembrie 2003,
preocupati de
amenintarea pe care o reprezintă coruptia pentru stabilitatea si securitatea
statului, precum si de legătura existentă între fenomenul coruptiei si alte
forme de infractionalitate, în special criminalitatea organizată si economică,
în dorinta de a
preveni si de a combate în mod eficient si efectiv fenomenul coruptiei sub
toate formele sale de manifestare,
au convenit
următoarele:
ARTICOLUL 1
În domeniul
prevenirii si combaterii coruptiei în toate formele sale, părtile intensifică
relatiile de cooperare la nivelul structurilor nationale implicate, în limita
si în cadrul stabilit de competentele legale ale acestora, în conformitate cu
legislatiile nationale ale statelor părti.
ARTICOLUL 2
Formele de
cooperare vizează următoarele domenii:
a) schimb de
experientă privind implementarea prevederilor legale în domeniul prevenirii si
combaterii coruptiei, precum si metodele, mijloacele si tehnicile folosite
pentru combaterea coruptiei;
b) organizarea
periodică de întâlniri la nivel de experti în domeniul prevenirii si combaterii
coruptiei;
c) schimb de
experientă privind pregătirea si perfectionarea personalului cu atributii în
domeniul prevenirii si combaterii coruptiei;
d) schimb de
publicatii si studii de specialitate despre prevenirea si combaterea coruptiei.
ARTICOLUL 3
În cadrul
cooperării, părtile stabilesc, de comun acord, mecanisme si măsuri în vederea
evaluării stadiului si evolutiei fenomenului coruptiei, precum si măsuri pentru
prevenirea eficientă si combaterea efectivă a acesteia.
ARTICOLUL 4
Părtile desfăsoară
împreună activităti în cadrul programelor Uniunii Europene, în măsura în care
acest lucru este posibil.
ARTICOLUL 5
Părtile
organizează anual întâlniri, la nivel de experti, în baza principiului
reciprocitătii. În caz de necesitate, la cererea expresă a uneia dintre părti,
se organizează reuniuni în cadrul cărora vor fi abordate anumite aspecte
convenite anterior de către părti.
ARTICOLUL 6
1. În scopul
realizării obiectivelor prezentului protocol, părtile desemnează următoarele
unităti competente care vor coopera în mod direct, astfel:
- Pentru
Ministerul Administratiei si Internelor din România, structurile sale
specializate în domeniul combaterii coruptiei:
a) Directia
Anticoruptie: Str. Mihai Vodă nr. 3-5, Bucuresti
b) Directia
Generală de Informatii si Protectie Internă: Str. Beldiman nr. 2-4, Bucuresti
Tel:
0040-21.313.45.70
Fax:
0040-21.311.13.53
e-mail: ardelean
v@dgipi.ro
c) Corpul de
Control al Ministrului Administratiei si Internelor: Str. Mihai Vodă nr. 3-5,
Bucuresti
Fax:
0040-21.314.50.53
Tel:
0040-21.313.36.78
d) Punctul
National Focal - pentru cazuri urgente:
Tel:
0040.21.410.07.32
Fax: 0040.21.312.36.00
e-mail:
pnf@mai.gov.ro
- Pentru
Ministerul Federal de Interne din Republica Austria:
a) pentru
combaterea coruptiei si a infractiunilor de serviciu:
Seful Biroului
Afaceri Interne - BIA
Herrengasse 7
A - 1014 Wien
Tel: 0043.153 126
- 5708
Fax: 0043. 153 126
- 5519
E-mail:
bia1@bmi.gv.at
b) pentru toate
celelalte cazuri urgente:
SPOC - Single
Point of Contact
Bundeskriminalamt
Ministerul Federal
de Interne
Josef Holaubek
Platz
A - 1090 Wien
Tel: 0043.1 24836
- 85026, - 85027
Fax: 0043.1 24836
- 86099
E-mail:
bmi-II-bk-spoc@bmi.gv.at
2. Părtile îsi vor
comunica reciproc, în scris, orice modificare privind unitătile competente
desemnate.
ARTICOLUL 7
Prezentul
protocol se încheie pe o perioadă nedeterminată si intră în vigoare de la data
ultimei notificări prin care părtile se informează reciproc despre îndeplinirea
procedurilor interne necesare pentru intrarea în vigoare a acestuia.
ARTICOLUL 8
Oricare dintre
părti poate denunta prezentul protocol prin notificare scrisă. Denuntarea
devine efectivă în 30 de zile de la data primirii notificării scrise de către
cealaltă parte.
ARTICOLUL 9
Eventualele
divergente care pot apărea pe parcursul implementării sau interpretării
prevederilor prezentului protocol vor fi solutionate pe cale diplomatică.
Semnat la
Budapesta la 17 martie 2005, în câte două exemplare originale, fiecare exemplar
în limbile română si germană, toate textele fiind egal autentice.
Ministrul
administratiei si internelor din România, Vasile
Blaga |
Ministrul
Federal de Interne din Republica Austria, Liese
Prokop |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea plătii contributiei financiare a
României la programele comunitare “Program comunitar referitor la strategia
comunitară-cadru privind egalitatea între femei si bărbati” (2001-2005), “Program
comunitar de actiune pentru combaterea excluziunii sociale” (2002-2006) si
“Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării fortei de muncă” pentru
anul 2005
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă plata contributiei financiare a României pentru participarea la
programele comunitare “Program comunitar referitor la strategia
comunitară-cadru privind egalitatea între femei si bărbati” (2001-2005),
“Program comunitar de actiune pentru combaterea excluziunii sociale”
(2002-2006) si “Măsuri comunitare de stimulare în domeniul ocupării fortei de
muncă” pentru anul 2005, în limita echivalentului în lei al sumei totale de
455.000 euro, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Sumele
prevăzute la art. 1 se suportă astfel:
a) echivalentul în
lei al sumei de 303.000 euro, din bugetul de stat pe anul 2005, prin bugetul
Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, de la capitolul 60.01
“Asistentă socială, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii”, titlul
“Transferuri”;
b) echivalentul în
lei al sumei de 152.000 euro, din fonduri PHARE.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Ministrul
integrării europene,
Ene Dinga
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 5 mai 2005.
Nr. 403.
ANEXĂ
REPARTIZAREA
pe
programe a contributiei financiare a României
Program |
Anul |
Contributia
României, din care (euro) |
|
Bugetul
Ministerului Muncii, Solidaritătii
Sociale |
Fonduri
PHARE si Familiei |
||
Program comunitar referitor la strategia
comunitară-cadru privind egalitatea între femei si bărbati |
2005 |
100.000 |
50.000 |
Program comunitar de actiune pentru
combaterea excluziunii sociale |
2005 |
80.000 |
40.000 |
Măsuri comunitare de stimulare în domeniul
ocupării fortei de muncă |
2005 |
123.000 |
62.000 |
TOTAL: |
2005 |
303.000 |
152.000 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Consiliului Judetean Tulcea
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, având datele
de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea
Consiliului Judetean Tulcea.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
p. Ministrul
apărării nationale,
Marius
Bălu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 5 mai 2005.
Nr. 406.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a imobilului care
face obiectul transmiterii din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Consiliului
Judetean
Tulcea
Locul unde
este situat imobilul care se transmite |
Persoana
juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se transmite imobilul în administrare |
Codul de
clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului
Apărării Nationale |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului |
Incinta Regiei Autonome “Aeroportul” Tulcea |
Statul român, Ministerul Apărării Nationale
|
Statul Român, Consiliul Judetean Tulcea |
- imobil: 2222 - cod: 8.29.00 - nr. atribuit de Ministerul Finantelor Publice: 107.205 |
- suprafata construită = 844 m2 - suprafata desfăsurată = 1.154 m2 - suprafata totală a terenului, inclusiv
constructiile = 8.200 m2 |
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
pentru aprobarea Reglementării tehnice “Normativ
pentru evaluarea stării de degradare a îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri
cu structuri rutiere suple si semirigide - Revizuire AND 540-98”, indicativ AND
540-2003
În conformitate cu
prevederile art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995
privind calitatea în constructii, cu modificările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 2 pct. 45 si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
având în vedere Avizul
nr. 92 din 4 februarie 2004 al Comitetului tehnic de specialitate CTS 9,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Reglementarea tehnică “Normativ pentru evaluarea stării de degradare a
îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple si
semirigide-Revizuire AND 540-98”, indicativ AND 540-2003, elaborată de
Societatea Comercială “BOMBACO” - S.R.L., prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Directia
tehnică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian
Panait,
secretar de
stat
Bucuresti, 11 mai 2004.
Nr. 907.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 397 bis în afara abonamentului, care se
poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
“Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.