MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 425 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 19 mai 2005
SUMAR
LEGI
SI DECRETE
128. – Lege pentru aprobarea plătii cotizatiei anuale de participare
a Înaltei Curti de Casatie si Justitie a României la Asociatia Înaltelor
Jurisdictii de Casatie ale tărilor care utilizează partial limba franceză
(A.H.J.U.C.A.F.)
410. – Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea plătii
cotizatiei anuale de participare a Înaltei Curti de Casatie si Justitie a
României la Asociatia Înaltelor Jurisdictii de Casatie ale tărilor care
utilizează partial limba franceză (A.H.J.U.C.A.F.)
129. – Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 10/2005 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 32/1998
privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publică centrală
411. – Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 10/2005 pentru modificarea Ordonantei
Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din
administratia publică centrală
146. – Lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 10/2005
privind reglementarea unor măsuri financiare
428. – Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
38. – Ordonantă de urgentă pentru modificarea si completarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si
functionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate
423. –
Hotărâre privind transmiterea cu titlu gratuit a obiectivului de investitii
în curs de executie “Spital 150 paturi si policlinică în orasul Alesd, judetul
Bihor“, din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii în domeniul public al orasului Alesd si în administrarea Consiliului
Local al Orasului Alesd, judetul Bihor
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
plătii cotizatiei anuale de participare a Înaltei Curti de Casatie si Justitie
a României la Asociatia Înaltelor Jurisdictii de Casatie ale tărilor care
utilizează partial limba franceză (A.H.J.U.C.A.F.)
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. – Se aprobă
plata cotizatiei anuale de participare a Înaltei Curti de Casatie si Justitie a
României, ca membru cu drepturi depline, la Asociatia Înaltelor Jurisdictii de
Casatie ale tărilor care utilizează partial limba franceză (A.H.J.U.C.A.F.), cu
sediul la Paris.
Art.
2. – Sumele necesare plătii cotizatiei anuale se asigură de la bugetul de stat,
prin bugetul Înaltei Curti de Casatie si Justitie.
Art.
3. – Pentru anul 2005 se introduce în bugetul Înaltei Curti de Casatie si
Justitie a României titlul “Transferuri neconsolidabile“, alineatul
“Contributii si cotizatii la organisme internationale“, cu suma de 206.000 mii
lei, reprezentând cotizatia României la Asociatia Înaltelor Jurisdictii de
Casatie ale tărilor care utilizează partial limba franceză (A.H.J.U.C.A.F.),
prin diminuarea cu aceeasi sumă a creditelor bugetare de la titlul “Cheltuieli
materiale si servicii“, în cadrul bugetului aprobat.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 17 mai 2005.
Nr. 128.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea plătii cotizatiei anuale de participare a Înaltei Curti
de Casatie si Justitie a României la Asociatia Înaltelor Jurisdictii de Casatie
ale tărilor care utilizează partial limba franceză (A.H.J.U.C.A.F.)
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. – Se promulgă Legea pentru aprobarea plătii cotizatiei anuale de
participare a Înaltei Curti de Casatie si Justitie a României la Asociatia
Înaltelor Jurisdictii de Casatie ale tărilor care utilizează partial limba
franceză (A.H.J.U.C.A.F.) si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 13 mai 2005.
Nr. 410.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 10/2005 pentru modificarea Ordonantei
Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din
administratia publică centrală
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. – Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
10 din 24 februarie 2005 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr.
32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia
publică centrală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173
din 28 februarie 2005, cu următoarele modificări:
1. La
articolul I punctul 1, articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art.1.
– În sensul prezentei ordonante, prin demnitar din administratia publică
centrală, denumit în continuare demnitar, se întelege:
primul-ministru, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, seful
Cancelariei Primului-Ministru, secretarul de stat si asimilatul acestuia din
cadrul ministerelor, Cancelariei Primului-Ministru, Secretariatului General al
Guvernului si Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, conducătorul
organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, cu rang de
secretar de stat, precum si prefectul ca reprezentant al Guvernului.“
2. La
articolul I, punctul 2 va avea următorul cuprins:
“2. Anexa nr. 1 «Numărul maxim
de posturi din cabinetul demnitarului, pe functii si niveluri de demnitari» se
modifică si se înlocuieste cu anexa la prezenta ordonantă.“
3. Anexa
(Anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr.
32/1998) va avea următorul cuprins:
“ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la Ordonanta
Guvernului nr. 32/1998)
NUMĂRUL
MAXIM DE POSTURI
din
cabinetul demnitarului, pe functii si niveluri de demnitari
Nr. crt. |
Demnitar
|
Functii
în cabinetul demnitarului |
||||
Director de
cabinet |
Asistent de
cabinet |
Consilier personal |
Secretar personal |
Curier personal |
||
1. |
Prim-ministru |
1 |
3 |
14 |
3 |
2 |
2. |
Ministru de stat |
1 |
3 |
11 |
2 |
2 |
3. |
Ministru, ministru delegat,
seful Cancelariei Primului-Ministru |
1 |
3 |
8 |
2 |
2 |
4. |
Secretar de stat si
asimilatul acestuia din cadrul ministerelor, Cancelariei Primului-Ministru,
Secretariatului General al Guvernului si Departamentului pentru Relatia cu
Parlamentul |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
5. |
Conducător de organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6. |
Prefect |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
NOTĂ:
1.
Pentru pct. 4 si 5 organizarea cabinetelor se realizează cu încadrarea în
numărul maxim de posturi aprobat în conditiile legii.
2.
Dispozitiile pct. 6 se aplică până la data de 31 decembrie 2005 inclusiv.“
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 17 mai 2005.
Nr. 129.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 10/2005 pentru
modificarea Ordonantei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului
demnitarului din administratia publică centrală
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. – Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
10/2005 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr.
32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia
publică centrală si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 13 mai 2005.
Nr. 411.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. – Se
aprobă Ordonanta Guvernului nr.
10 din 21 ianuarie 2005 privind reglementarea unor măsuri financiare,
adoptată în temeiul art. 1 pct. I.2 din Legea nr.
602/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, cu
următoarele modificări si completări:
1. La
capitolul I sectiunea a 4-a, după articolul 5 se introduce articolul 51 cu următorul cuprins:
“Art.51. – Se autorizează Ministerul
Finantelor Publice să garanteze rambursarea împrumuturilor interne si
dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente împrumuturilor contractate de
autoritătile administratiei publice locale, necesare desfăsurării Măsurii 2.1
«Dezvoltarea si îmbunătătirea infrastructurii rurale» a Programului SAPARD, în
structura si în limitele aprobate până la intrarea în vigoare a Legii datoriei
publice nr. 313/2004, fără avizul Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor
Locale.“
2. La
capitolul I sectiunea a 6-a articolul 12 alineatul (2), literele b) si d) vor
avea următorul cuprins:
“b) proiect
cultural – ansamblul de actiuni culturale structurate organic, care se
desfăsoară pe o perioadă de timp determinată, de regulă mai mică decât cea a
unui program cultural, si care urmăreste satisfacerea unor nevoi culturale
exprimate la nivel local, zonal, regional, national sau international;
..........................................................................................
d) operator
cultural – persoana fizică sau persoana juridică de drept public ori de
drept privat, care, potrivit actelor sale constitutive, desfăsoară activităti
culturale;“.
3. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 13 va avea următorul
cuprins:
“(2)
Sediul Administratiei se stabileste prin hotărârea de organizare si functionare
emisă de Guvernul României, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante.“
4. La
capitolul I sectiunea a 6-a, litera c) a articolului 14 va avea următorul
cuprins:
“c)
sustinerea relatiilor culturale internationale ale României.“
5. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 15 va avea următorul
cuprins:
“Art.15.
– (1) Organizarea si functionarea Administratiei se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului, emisă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
dispozitiilor sectiunii a 6-a din prezenta ordonantă.“
6. La
capitolul I sectiunea a 6-a, articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art.16.
– (1) Directorul Administratiei este ajutat de un consiliu, format din 11
membri cu drept de vot, constituit astfel:
a)
un membru – Ministerul Culturii si Cultelor;
b)
un membru – Ministerul Finantelor Publice;
c)
un membru – Institutul Cultural Român;
d)
un membru – Consiliul Minoritătilor Nationale;
e) 7
membri – numiti de ministrul culturii si cultelor pe baza propunerilor
formulate de operatorii culturali, astfel încât să se asigure o reprezentare
proportională a tuturor domeniilor culturii.
(2)
Consiliul Administratiei are următoarele atributii principale:
a)
stabileste strategia si prioritătile de finantare ale Fondului Cultural
National;
b)
desemnează membrii comisiilor de evaluare si selectie a ofertelor.
(3)
În exercitarea atributiilor sale, consiliul Administratiei se consultă periodic
cu operatorii culturali.
(4)
Membrii consiliului Administratiei vor fi numiti pe o perioadă de 2 ani, prin
ordin al ministrului culturii si cultelor.
(5)
Directorul Administratiei participă la lucrările consiliului, fără drept de
vot.“
7. La
capitolul I sectiunea a 6-a articolul 17, literele a) si d) ale alineatului (1)
vor avea următorul cuprins:
“a)
o cotă de 5% din încasările realizate de agentii economici din vânzarea
reproducerilor, copiilor sau mulajelor realizate, în conditiile legii, după
bunuri culturale mobile aflate în proprietate publică ori
după monumente sau componente
ale monumentelor istorice aflate în proprietate publică;
..........................................................................................
d) o
cotă de 40% din încasările realizate de agentii economici din comercializarea
publicatiilor interzise spre vânzare minorilor;“.
8. La
capitolul I sectiunea a 6-a articolul 17 alineatul (1), după litera d) se
introduce litera d1) cu următorul cuprins:
“d1) o cotă de 20% din încasările obtinute din vânzarea sau
închirierea fonogramelor sau videogramelor a căror vizionare nu este
recomandată minorilor, potrivit legii;“.
9. La
capitolul I sectiunea a 6-a articolul 17, literele h) si k) ale alineatului (1)
vor avea următorul cuprins:
“h)
o cotă de 2% din veniturile realizate de agentii economici care îsi desfăsoară
integral activitatea respectivă în incinta sau pe domeniul public aflat în
spatiul de protectie al monumentelor istorice proprietate publică;
.........................................................................................
k) o
cotă de 10% din încasările realizate prin furnizarea serviciilor vocale cu
continut erotic de către agentii economici din sistemul de telefonie care oferă
servicii cu valoare adăugată;“.
10. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 17 va avea următorul
cuprins:
“(2)
Cotele prevăzute la alin. (1) lit. a)–k) se aplică asupra încasărilor totale
realizate din activitătile respective, din care s-a dedus T.V.A. aferentă, si
se adaugă la sumele care fac obiectul bazei de calcul.“
11. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 18 va avea următorul
cuprins:
“(2)
Sumele reprezentând cota prevăzută la art. 17 alin. (1) lit. k) se retin si se
varsă de către operatorii retelelor de comunicatii electronice prin intermediul
cărora au fost furnizate serviciile respective, sumele reprezentând cota
prevăzută la art. 17 alin. (1) lit. l) se calculează si se varsă de către
Uniunea Producătorilor de Fonograme din România, iar sumele reprezentând cota
prevăzută la art. 17 alin. (1) lit. m) se calculează si se varsă de către
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, până la data de 15 a lunii următoare
celei în care acestea s-au încasat de la beneficiar.“
12. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 22 va avea următorul
cuprins:
“Art.22.
– (1) Finantările nerambursabile se acordă numai în conditiile existentei unor
surse de finantare proprii sau atrase ale operatorilor culturali, altele decât
cele primite potrivit prezentei sectiuni.“
13. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 23 va avea următorul
cuprins:
“Art.23.
– (1) Ministerul Culturii si Cultelor încredintează Administratiei, pe bază de
contract, utilizarea sumelor prevăzute în bugetul ministerului pentru
finantarea de programe, proiecte si actiuni culturale, altele decât cele
prevăzute la alin. (2), precum si a sumelor destinate finantării editării de
carte, reviste si alte publicatii prin comandă de stat.“
14. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 25 va avea următorul
cuprins:
“Art.25.
– (1) Finantările nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de
urgentă se acordă prin atribuire directă de către directorul Administratiei,
conform criteriilor stabilite prin normele metodologice.“
15. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (2) al articolului 26 va avea următorul
cuprins:
“(2)
Finantarea nerambursabilă a proiectelor culturale se aprobă pentru întreaga
perioadă de derulare a acestora si poate sprijini una sau mai multe componente
ale acestora.“
16. La
capitolul I sectiunea a 6-a, litera d) a articolului 27 va avea următorul
cuprins:
“d)
existenta unor surse de finantare proprii sau atrase ale operatorilor
culturali;“.
17. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatul (1) al articolului 28 va avea următorul
cuprins:
“Art.28.
– (1) Finantările nerambursabile se acordă pe bază de contracte civile
încheiate cu operatorii culturali, beneficiari ai finantărilor, în conditiile
legii.“
18. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatele (1) si (2) ale articolului 29 vor avea
următorul cuprins:
“Art.29.
– (1) Finantările nerambursabile se acordă în transe, conform contractelor
civile încheiate, prima transă reprezentând avansul care nu poate depăsi 30%
din totalul finantării aprobate. Transele de finantare ulterioare avansului se
acordă în baza documentelor justificative privind transa anterioară, prezentate
de beneficiarul finantării nerambursabile.
(2)
În cazul în care din finantările nerambursabile acordate urmează a se satisface
drepturile bănesti ale titularilor de drepturi de autor sau drepturi conexe,
aceasta se face prin încheierea de contracte negociate în conditiile Legii nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, titularii de drepturi putând beneficia de avansuri
bănesti de cel mult 50% din valoarea negociată a contractelor încheiate.“
19. La
capitolul I sectiunea a 6-a, alineatele (2) si (3) ale articolului 30 vor avea
următorul cuprins:
“(2)
Din finantările nerambursabile acordate potrivit prezentei sectiuni se pot
acoperi cheltuieli de natura cheltuielilor de cazare, transport si masă ale
participantilor, cheltuieli functionale aferente programului, proiectului sau
actiunii culturale, precum si alte cheltuieli specifice acestor manifestări,
cum ar fi: realizarea de studii si cercetări, organizarea de întâlniri
preliminarii, seminarii, conferinte, ateliere de lucru etc., stagii de formare,
achizitionare de dotări necesare derulării programului, proiectului sau
actiunii culturale, închirieri de spatii si aparatură, actiuni promotionale si
de publicitate, tipărituri, remuneratii, onorarii, salarii, acordare de premii,
burse, granturi individuale si altele asemenea.
(3)
Finantările nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru cheltuieli
salariale ale institutiilor publice, pentru acoperirea unor debite ale
beneficiarilor de finantare ori pentru efectuarea de plăti care nu sunt
aferente realizării programului, proiectului sau actiunii culturale, către
institutii publice si regii autonome, companii nationale ori societăti
comerciale care au ca asociat sau ca actionar statul, o autoritate a
administratiei publice ori o institutie publică.“
20. La
capitolul I sectiunea a 6-a, articolul 33 va avea următorul cuprins:
“Art.
33. – Normele metodologice emise în aplicarea prezentei sectiuni se elaborează
în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a dispozitiilor
prezentei sectiuni si sunt aprobate prin ordin al ministrului culturii si
cultelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.“
21. La
capitolul I sectiunea a 6-a, articolul 36 va avea următorul cuprins:
“Art.36.
– Prevederile prezentei sectiuni intră în vigoare la data de 1 iunie 2005.“
22. La
capitolul II sectiunea 1 articolul I punctul 3, litera b) a articolului 8 va
avea următorul cuprins:
“b)
atragerea de depozite pe termen scurt de la bănci sau alte institutii
financiare, la nivelul cel mai avantajos al ratei dobânzii pentru trezorerie,
stabilit în conditiile cererii si ofertei pietei monetare;“.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.
75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 17 mai 2005.
Nr. 146.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea
unor măsuri financiare
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. – Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
TRAIAN
BĂSESCU
Bucuresti, 13 mai 2005.
Nr. 428.
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea
si functionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate
Tinând
cont de situatia de criză creată în sistemul de asigurări sociale de sănătate
din România, respectiv faptul că în primul trimestru al anului 2005 au fost
epuizate fondurile pentru întregul an 2005 la aproximativ 10% din farmaciile
aflate în contract de furnizare cu casele judetene de asigurări de sănătate,
iar peste 60% din farmacii au depăsit plafonul de cheltuieli pentru primele
două trimestre, precum si faptul că reglementările adoptate ulterior aprobării
bugetului pentru anul 2005 au dus la prevederi financiare fără acoperire în
bugetul anului 2005, iar structura actuală a sistemului de asigurări sociale de
sănătate nu permite reactii adecvate la situatii de acest fel,
luând
în considerare necesitatea includerii persoanelor returnate sau expulzate,
inclusiv a victimelor traficului de persoane, aflate în timpul procedurilor
necesare stabilirii identitătii, în categoria persoanelor asigurate, cu plata
contributiei din alte surse, în scopul respectării angajamentelor asumate în
cadrul negocierilor pentru integrarea în Uniunea Europeană, la cap. 24
“Justitie si afaceri interne“, negocieri aflate aproape de închidere,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
I. – Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurări
sociale de sănătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
838 din 20 noiembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 3 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera
i), cu următorul cuprins:
“i) pretul de decontare este pretul suportat din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate, stabilit prin ordin al ministrului sănătătii, pentru unele medicamente la care nu se stabileste pret de referintă. Lista acestora se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii.“
2. La
articolul 6 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera
e), cu următorul cuprins:
“e)
sunt returnate sau expulzate ori sunt victime ale traficului de persoane si se
află în timpul procedurilor necesare stabilirii identitătii.“
3. Alineatele
(1) si (2) ale articolului 26 vor avea următorul cuprins:
“Art.26.
– (1) Valoarea medicamentelor prescrise pentru tratamentul afectiunilor
persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a) si g) se suportă din fond, la
nivelul pretului de referintă sau al pretului de decontare.
(2)
Valoarea medicamentelor prevăzute la art. 25 alin. (1), prescrise pentru
tratamentul afectiunilor persoanelor care beneficiază de asistentă medicală
gratuită, în cazul categoriilor de persoane prevăzute la art. 6 alin. (1) lit.
c) si d) se suportă din fond, la nivelul pretului de referintă.“
4. La
articolul 45 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
“d1) prin pret de decontare,
pentru medicamentele la care nu se stabileste pret de referintă, din lista
aprobată prin ordin al ministrului sănătătii;“.
5. La
articolul 54 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:
“a)
de către bugetul de stat, pentru persoanele prevăzute la art. 6 alin. (2) lit.
a), c) si e);“.
6. Alineatul
(3) al articolului 60 va avea următorul cuprins:
“(3)
CNAS functionează pe baza statutului propriu, avizat de consiliul de
administratie si aprobat prin ordin comun al ministrului sănătătii si al
presedintelui CNAS.
Casele
de asigurări functionează pe baza statutului propriu, care respectă prevederile
statutului-cadru, avizat de consiliul de administratie al CNAS si aprobat prin
decizie a presedintelui CNAS.“
7. Alineatul
(1) al articolului 71 va avea următorul cuprins:
“Art.71.
– (1) Presedintele consiliului de administratie este presedintele CNAS si
îndeplineste si functia de secretar de stat în Ministerul Sănătătii.
Presedintele CNAS are dreptul la organizarea cabinetului demnitarului în
structura CNAS si în limita numărului de posturi prevăzut de lege pentru
functia de secretar de stat. Presedintele CNAS este numit de primul-ministru
dintre membrii consiliului de administratie, la propunerea ministrului sănătătii.“
8. La
articolul 76 alineatul (1), literele a), b) si u) vor avea următorul cuprins:
“a)
avizează statutul propriu al CNAS si statutul-cadru al caselor de asigurări;
b)
avizează propriul regulament de organizare si functionare;
..................................................................................................
u)
avizează organigrama CNAS si organigramele caselor de asigurări teritoriale.“
Art.
II. – Prezenta
ordonantă de urgentă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial
al României, Partea I, cu exceptia art. I pct. 1 si 3, care intră în vigoare la
15 zile de la publicare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Mircea
Cinteză
Presedintele
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
Cristian
Vlădescu
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 12 mai 2005.
Nr. 38.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea
cu titlu gratuit a obiectivului de investitii în curs de executie “Spital 150
paturi si policlinică în orasul Alesd, judetul Bihor“, din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în domeniul public al
orasului Alesd si în administrarea Consiliului Local al Orasului Alesd, judetul
Bihor
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă transmiterea cu titlu gratuit a obiectivului de investitii în
curs de executie “Spital 150 paturi si policlinică în orasul Alesd, judetul
Bihor“, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Sănătătii în domeniul public al orasului Alesd si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Alesd, judetul Bihor, pentru
realizarea unor imobile cu destinatie de locuinte.
Art.
2. – Predarea-preluarea obiectivului de investitii care se transmite potrivit
art. 1 se face pe bază de procesverbal de predare-preluare încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
sănătătii,
Mircea
Cinteză
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 12 mai 2005.
Nr. 423.
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
obiectivului de investitii în curs de executie “Spital 150 paturi si
policlinică în orasul Alesd, judetul Bihor“, care se transmite cu titlu gratuit
din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în
domeniul public al orasului Alesd si în administrarea Consiliului Local al
Orasului Alesd, judetul Bihor
Locul
unde este situat imobilul
care se transmite |
Persoana
juridică de
la care se transmite
imobilul |
Persoana
juridică la
care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice
ale imobilului |
Orasul Alesd, str. Arena
Sportivă nr. 4, judetul Bihor |
Statul român, Ministerul Sănătătii |
Orasul Alesd, Consiliul Local al Orasului Alesd,
judetul Bihor |
Spital: P + 2E Policlinică: fundatie Centrală termică + garaj Suprafata construită = 3.451
m2 |