MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Anul
173 (XVII) - Nr. 229 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri,
18 martie 2005
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
17.
- Ordonanta de urgenta pentru stabilirea unor măsuri organizatorice la
nivelul administratiei publice centrale
183. – Hotarare privind înfiintarea pe lângă
Consiliul Superior al Magistraturii a unei activităti finantate integral
din venituri proprii
188. – Hotarare privind acordarea unor ajutoare
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
17. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale pentru aprobarea Instructiunilor tehnice privind
continutul-cadru pentru elaborarea Planului de refacere a mediului si a
Proiectului tehnic de refacere a mediului
373. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală privind îndeplinirea formalitătilor vamale de
import pentru mărfurile perisabile
Lista cuprinzând asociatiile si fundatiile din
judetul Suceava care primesc subventii de la bugetul judetean în anul 2005, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridică, care
înfiintează si administrează unităti de asistentă socială
pentru stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul administratiei publice centrale
În scopul eliminării de urgentă a
disfunctionalitătilor în elaborarea strategiei si politicilor de control
în domeniile protectiei mediului, forestier si vânătoare si pentru
limitarea efectelor negative care pot apărea prin interventia
întârziată a statului în domeniile mentionate,
în vederea stabilirii măsurilor corespunzătoare
care să permită desfăsurarea, în cel mai scurt timp, a
activitătii unor institutii si structuri din cadrul administratiei publice
centrale, elemente care vizează interesul public si constituie situatii de
urgentă si extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. 1. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei ordonante de urgentă Garda Natională de Mediu trece din
subordinea Autoritătii Nationale de Control în subordinea Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor, ca institutie publică de inspectie
si control, si functionează ca organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridică, finantată integral de la
bugetul de stat.
(2) Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor va
prelua si atributiile specifice Autoritătii Nationale de Control, aferente
activitătii Gărzii Nationale de Mediu.
(3) Ministrul mediului si gospodăririi apelor va
exercita atributiile ministrului delegat pentru coordonarea autoritătilor
de control, aferente coordonării activitătii Gărzii Nationale de
Mediu.
Art. 2. - (1) Garda Natională de Mediu
functionează la nivel central prin Comisariatul General si are în
subordine comisariate regionale, institutii publice cu personalitate
juridică, comisariate judetene organizate ca servicii în cadrul
comisariatelor regionale de care apartin si Comisariatul Rezervatiei Biosferei
"Delta Dunării", organizat ca serviciu în cadrul Comisariatului
Regional Galati.
(2) Garda Natională de Mediu se reorganizează
prin suplimentarea numărului de 806 posturi existente cu un număr de
183 de posturi finantate de la bugetul de stat aprobat pentru anul 2005.
Art. 3. - (1) Se desfiintează inspectoratele
teritoriale de regim silvic si cinegetic, institutii cu personalitate
juridică din subordinea Gărzii Nationale de Mediu.
(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale preia, în conditiile legii, de la Garda Natională de Mediu un
număr de 42 de posturi din structura comisariatelor de mediu si un
număr de 157 de posturi din structura fostelor inspectorate teritoriale de
regim silvic si cinegetic, cu personalul de specialitate silvicultură
si/sau vânătoare aferent acestora.
(3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale preia, în conditiile legii, de la Garda Natională
de Mediu, în afara numărului de posturi prevăzute la alin. (2), si un
număr de 42 de posturi dintre cele 183 de posturi prevăzute la art. 2
alin. (2).
(4) Personalul care se preia de Ministerul Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale în conditiile alin. (2) se
consideră transferat în interesul serviciului.
Art. 4. - Numărul total de posturi pentru Garda
Natională de Mediu este de 748 de posturi finantate integral de la bugetul
de stat, din care 607 posturi rămase după cedarea din totalul de 806
posturi existente a celor 199 de posturi prevăzute în art. 3 alin. (2) si
141 de posturi dintre cele 183 de posturi prevăzute la art. 2 alin. (2).
Art. 5. - Directiile teritoriale de regim silvic si de
vânătoare, constituite în baza Ordonantei Guvernului nr.
41/2004 privind înfiintarea directiilor teritoriale de regim silvic si de
vânătoare, aprobată prin Legea nr.
117/2004, se reorganizează ca inspectorate teritoriale de regim silvic
si de vânătoare, institutii publice cu personalitate juridică, în
subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, finantate integral de la bugetul de stat.
Art. 6. - (1) Patrimoniul si fondurile corespunzătoare
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic, precum si cele
corespunzătoare celor 42 de posturi prevăzute la art. 3 alin. (2) se
preiau prin protocol de predare-preluare încheiat între Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale si Garda Natională
de Mediu.
(2) În actele normative în vigoare care reglementează
regimul silvic si/sau vânătoarea, denumirile "inspectorate
teritoriale de regim silvic si cinegetic" si "directii teritoriale de
regim silvic si de vânătoare" se înlocuiesc cu denumirea
"inspectorate teritoriale de regim silvic si de vânătoare".
Art. 7. - (1) Pentru organizarea în cadrul aparatului de
lucru al Guvernului a activitătii privind relatiile de parteneriat social
ale Guvernului, Secretariatul General al Guvernului preia 10 posturi
împreună cu fondurile aferente acestora de la Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei.
(2) Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitătilor din domeniile mediului de afaceri si întreprinderilor mici
si mijlocii preia de la Ministerul Economiei si Comertului activitatea privind
mediul de afaceri. Pentru organizarea acestei activităti în cadrul
aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitătilor din domeniile mediului de afaceri si întreprinderilor mici
si mijlocii, Secretariatul General al Guvernului preia 8 posturi, functii
publice, împreună cu personalul si fondurile aferente, de la Ministerul
Economiei si Comertului.
(3) Numărul de posturi în aparatul de lucru al
Guvernului, cu exceptia Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul,
finantate potrivit legii, se suplimentează în mod corespunzător cu
numărul de posturi prevăzut la alin. (1) si (2).
Art. 8. - (1) Ministerul Afacerilor Externe preia
activitatea Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, precum si
personalul si fondurile aferente de la Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii
de pretutindeni, înfiintat prin Legea nr.
150/1998 privind acordarea de sprijin comunitătilor românesti de
pretutindeni, cu modificările ulterioare, ca institutie publică cu
personalitate juridică, trece din subordinea Cancelariei Primului-Ministru
în subordinea Ministerului Afacerilor Externe.
Art. 9. - (1) Autoritatea pentru urmărirea
aplicării unitare a Legii nr.
10/2001, înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr.
950/2001, cu modificările si completările ulterioare, trece din
subordinea Ministerului Administratiei si Internelor în subordinea Cancelariei
Primului-Ministru.
(2) Functiile si functionarii publici din cadrul
Autoritătii pentru urmărirea aplicării unitare a Legii nr.
10/2001 se transferă în interesul serviciului de la Ministerul
Administratiei si Internelor la Cancelaria Primului-Ministru, păstrându-si
toate drepturile anterior dobândite. Numărul maxim de posturi al
Ministerului Administratiei si Internelor se diminuează cu 26, iar
numărul maxim de posturi al Cancelariei Primului-Ministru se
suplimentează, în mod corespunzător, cu acelasi număr de
posturi. Activitătile privind evidenta contabilă, raportările
periodice, precum si de resurse umane se realizează prin compartimentele
de specialitate ale Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Finantarea Autoritătii pentru urmărirea
aplicării unitare a Legii nr.
10/2001 se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei
Primului-Ministru.
(4) Prin hotărâre a Guvernului, Autoritatea pentru
urmărirea aplicării unitare a Legii nr.
10/2001 poate fi reorganizată, inclusiv prin schimbarea denumirii acesteia
si prin preluarea unor atributii în materia retrocedării de la alte
structuri sau institutii publice.
Art. 10. - (1) Agentia Natională pentru Sprijinirea
Initiativelor Tinerilor - ANSIT, înfiintată prin Hotărârea Guvernului
nr.
198/2002, cu modificările si completările ulterioare, trece din
subordinea Ministerului Educatiei si Cercetării în subordinea
Autoritătii Nationale pentru Tineret.
(2) Finantarea Agentiei Nationale pentru Sprijinirea
Initiativelor Tinerilor - ANSIT se asigură din venituri proprii si
subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Autoritătii
Nationale pentru Tineret.
Art. 11. - (1) Se autorizează Ministerul Finantelor
Publice să introducă modificările ce decurg din aplicarea
prevederilor prezentei ordonante de urgentă în structura bugetului de stat
si în bugetele autoritătilor si institutiilor publice care fac obiectul
prevederilor acesteia, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe
baza protocoalelor de predare-preluare.
(2) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen
de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de
urgentă si cuprind prevederile bugetare, executia bugetară până
la data preluării, structurile de personal preluate, patrimoniul aferent, precum
si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din acestea.
Art. 12. - În termen de 45 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, prin hotărâre a
Guvernului vor fi aprobate reorganizarea si functionarea autoritătilor si
institutiilor publice care fac obiectul prevederilor prezentei ordonante de
urgentă.
Art. 13. - Ordonanta Guvernului nr.
32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia
publică centrală, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
760/2001, cu modificările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
"Art. 1. - În sensul prezentei ordonante, prin
demnitar din administratia publică centrală, denumit în continuare
demnitar, se întelege: primul-ministru, ministrul de stat, ministrul, ministrul
delegat, seful Cancelariei Primului-Ministru, secretarul de stat si asimilatul
acestuia din cadrul ministerelor, Cancelariei Primului-Ministru, Secretariatului
General al Guvernului si Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul,
conducătorul organelor de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu rang de secretar de stat, precum si prefectul ca reprezentant al
Guvernului."
2. Pozitia nr. 4 din anexa nr. 1 "Numărul maxim
de posturi din cabinetul demnitarului, pe functii si niveluri de
demnitari" va avea următorul cuprins:
Nr.crt. |
Demnitar |
Functii in cabinetul
demnitarului |
||||
Director de cabinet |
Asistent de cabinet |
Consilier personal |
Secretar personal |
Curier personal |
||
“4.
|
Secretarul
de stat si asimilatul acestuia din cadrul ministerelor, Cancelariei Primul
Ministru, Secretariatului General al Guvernului si Departamentului pentru
Relatia cu Parlamentul |
1 |
1 |
2 |
1 |
1” |
Art. 14. - Alineatul (2) al articolului 13 din Ordonanta
Guvernului nr.
128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a
bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată
a statului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
707 din 5 august 2004, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si va avea următorul cuprins:
"(2) Repartizarea bunurilor prevăzute la alin.
(1) lit. a) se va face de către o comisie interministerială care va
functiona pe lângă Secretariatul General al Guvernului, constituită
prin decizie a primului-ministru, formată din reprezentanti ai
Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finantelor Publice,
Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si
Internelor, Ministerului Apărării Nationale, Ministerului Justitiei,
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Cancelariei
Primului-Ministru."
Art. 15. - Alineatul (4) al articolului 25 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
164 din 2 aprilie 2001, cu modificările si completările ulterioare,
se modifică si va avea următorul cuprins:
"(4) Dezbaterile din sedintele Guvernului si modul de
adoptare a actelor acestuia, precum si a oricăror alte măsuri
stabilite se înregistrează pe bandă magnetică si se
consemnează în scris în stenograma sedintei, certificată de ministrul
delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si
păstrată, conform legii, în cadrul Secretariatului General al
Guvernului."
Art. 16. - Legea nr.
379/2003 privind regimul mormintelor si operelor comemorative de
război, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700
din 7 octombrie 2003, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 25 va avea următorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Se înfiintează Oficiul National
pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului
Apărării Nationale.
(2) Organizarea si functionarea Oficiului National pentru
Cultul Eroilor se stabilesc prin regulament de organizare si functionare
aprobat prin hotărâre a Guvernului, initiată de Ministerul
Apărării Nationale.
(3) Oficiul National pentru Cultul Eroilor este condus de
un director numit prin ordin al ministrului apărării nationale, în
conformitate cu dispozitiile legale.
(4) Numărul maxim de posturi ale Oficiului National pentru
Cultul Eroilor se stabileste prin Regulamentul de organizare si functionare a
Oficiului National pentru Cultul Eroilor, aprobat prin hotărâre a
Guvernului. Structura posturilor pe compartimente, statul de functii si
structura de personal se aprobă prin ordin al ministrului
apărării nationale.
(5) Oficiul National pentru Cultul Eroilor întocmeste
proiectul bugetului propriu care se prevede distinct în bugetul Ministerului
Apărării Nationale."
2. La articolul 26, litera e) va avea următorul
cuprins:
"e) propune Ministerului Apărării Nationale
initierea proiectelor de hotărâri ale Guvernului pentru înfiintarea,
modificarea, precum si pentru construirea mormintelor si operelor comemorative
de război străine pe teritoriul României;".
3. Articolul 29 se abrogă.
Art. 17. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 266 din 25 martie 2004, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
228/2004, cu modificările si completările ulterioare, se
completează după cum urmează:
1. La alineatul (1) al articolului 1, după litera g)
se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
"h) alte departamente, organizate ca structuri cu sau
fără personalitate juridică, în subordinea primului-ministru, a
căror functionare se stabileste prin hotărâre a Guvernului."
2. La alineatul (3) al articolului 2, după litera e)
se introduc literele f)-m) cu următorul cuprins:
"f) asigurarea adoptării pozitiilor României în
negocierile obiectivelor de importantă strategică ce privesc
problematica europeană si implică o decizie a primului-ministru sau a
Guvernului;
g) verificarea si sustinerea aplicării măsurilor
impuse României prin mecanismul de monitorizare consolidată a
pregătirilor de aderare la Uniunea Europeană;
h) monitorizarea si controlul modului de implementare a
programelor cu finantare de la Uniunea Europeană si de la Banca
Mondială, în vederea identificării si eliminării blocajelor care
produc întârzieri în procesul de implementare;
i) coordonarea propunerilor de proiecte cu finantare
internatională, în scopul armonizării si asigurării
complementaritătii obiectivelor acestora cu cele cuprinse în Planul economic
de preaderare, Planul national de aderare a României la Uniunea Europeană
si Planul national de dezvoltare;
j) identificarea si eliminarea disfunctionalitătilor
de ordin administrativ, institutional sau de altă natură, în vederea
cresterii gradului de absorbtie a fondurilor de preaderare;
k) asigurarea convergentei utilizării fondurilor si
evitarea suprapunerilor, în scopul folosirii cât mai eficiente a asistentei
financiare nerambursabile acordate României de către Uniunea
Europeană;
l) participarea la procesul decizional de stabilire a
prioritătilor de ordin strategic în vederea utilizării eficiente a
fondurilor structurale si de coeziune;
m) monitorizarea îndeplinirii angajamentelor restante în
aplicarea acquisului comunitar la nivel local."
Art. 18. - Articolul 10 din Legea nr.
274/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Român
pentru Adoptii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
557 din 23 iunie 2004, se modifică si va avea următorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Personalul Oficiului este format din
functionari publici si personal contractual numit, respectiv încadrat, potrivit
legii.
(2) Personalul Oficiului este salarizat în conformitate cu
prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din cadrul aparatului de
lucru al Guvernului.
(3) Personalul prevăzut la art. 7 poate beneficia de
un spor de confidentialitate de până la 15% din salariul de bază,
cuantumul acestuia urmând a se stabili prin ordin al secretarului de stat, cu
avizul ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului."
Art. 19. - Alineatul (1) al articolului II din Ordonanta
Guvernului nr.
72/2004 pentru modificarea art. 39 din Legea nr. 26/1990
privind registrul comertului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 791 din 27 august 2004, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
519/2004, se modifică si va avea următorul cuprins:
"(1) În cazul firmelor înmatriculate până la data
intrării în vigoare a Legii nr.
183/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
15/2003 pentru completarea Legii nr. 26/1990
privind registrul comertului, persoanele juridice detinătoare ale acestora
sunt obligate să solicite acordul autoritătii competente pentru
folosirea denumirii, în conditiile legii, în termen de maximum 9 luni de la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante."
Art. 20. - Punctul 17 al articolului 12 din Legea nr.
510/2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.082 din 22 noiembrie 2004, se modifică si va avea
următorul cuprins:
"17. operarea Sistemului electronic de achizitii
publice, a Sistemului electronic national, a Sistemului informatic pentru
atribuirea electronică a autorizatiilor de transport international rutier
de marfă si pentru atribuirea electronică a traseelor nationale din
programele de transport prin serviciile regulate judetene, interjudetene
limitrofe si interjudetene."
Art. 21. - În actele normative în vigoare, sintagma
"agenti economici" se înlocuieste cu sintagma "operatori
economici".
Art. 22. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă se abrogă următoarele prevederi:
a) alin. (21)-(23) ale art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr.
9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 18 octombrie 2002, cu
modificările si completările ulterioare;
b) alin. (2) al art. 8, alin. (4) al art. 15, precum si
partea introductivă si lit. a) ale alin. (5) al art. 16 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie
2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 194/2004, cu
modificările ulterioare;
c) lit. d) a alin. (1) si alin. (8) ale art. 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 266 din 25 martie 2004, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
228/2004, cu modificările si completările ulterioare;
d) pct. 49 al alin. (1) al art. 3 din Hotărârea
Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificările si completările
ulterioare;
e) lit. b) a alin. (1) al art. 6 din Hotărârea
Guvernului nr.
745/2003 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale de
Control, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din
9 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare;
f) alin. (4) al art. 5 din Hotărârea Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 285 din 31 martie 2004, cu modificările si completările
ulterioare;
g) alin. (1) al art. 2, alin. (2) al art. 6, lit. B si C
ale art. 8 si alin. (2) al art. 5 din anexa nr. 12 la Hotărârea Guvernului
nr.
603/2004 pentru reorganizarea si functionarea Gărzii Nationale de
Mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 5
mai 2004;
h) orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de
urgentă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministru de stat pentru coordonarea activitătilor din domeniile mediului de
afaceri si întreprinderilor mici si mijlocii,
p.
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Constantin
Popescu,
secretar
de stat
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
seful
Cancelariei Primului-Ministru,
Ministrul
delegat pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti,
9 martie 2005.
Nr.
17.
privind înfiintarea pe lânga Consiliul Superior al Magistraturii a unei activitati finantate integral din venituri proprii
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 67 din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă înfiintarea pe lângă
Consiliul Superior al Magistraturii a unei activităti finantate integral
din venituri proprii privind organizarea concursurilor si examenelor de
admitere, potrivit Legii nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, cu modificările ulterioare,
Legii nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, precum si Legii nr.
567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al
instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea, prin
preluarea acestei activităti de la Ministerul Justitiei.
(2) Din veniturile proprii realizate prin activitatea
prevăzută la alin. (1) se asigură:
a) cheltuielile corespunzătoare organizării
concursurilor sau examenelor prevăzute de lege;
b) plata cu ora a membrilor comisiilor de organizare a
examenelor sau concursurilor, a supraveghetorilor si a persoanelor care
corectează lucrările candidatilor ori care solutionează
contestatiile, numiti în conditiile legii.
(3) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor
de organizare a examenelor sau concursurilor si a supraveghetorilor se face
luându-se în considerare, după caz, salariul de bază brut lunar,
indemnizatia de încadrare brută lunară sau solda lunară
brută a functiei în care este încadrat cel în cauză.
(4) Membrii comisiilor de examinare si ai comisiilor de
solutionare a contestatiilor pentru examenul de admitere sunt remunerati prin
plata cu ora, luându-se în calcul indemnizatia brută lunară a
functiei de judecător la Înalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 2. - (1) Finantarea activitătii prevăzute la
art. 1 se realizează integral din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii ale activitătii prevăzute
la art. 1 se constituie din:
a) sumele rezultate din taxele percepute pentru înscrierea
la examenele sau concursurile de admitere;
b) donatii, legate sau sponsorizări de la persoane
fizice ori juridice, din tară sau din străinătate;
c) alte venituri legale.
(3) Cheltuielile curente si de capital ce se
efectuează pentru realizarea activitătii prevăzute la art. 1 se
finantează integral din veniturile proprii prevăzute la alin. (2).
Art. 3. - (1) Bugetul de venituri si cheltuieli pentru
activitatea finantată integral din venituri proprii, prevăzută
la art. 1, se întocmeste la venituri pe surse de provenientă, iar la
cheltuieli după natura si destinatia acestora, potrivit clasificatiei
bugetare.
(2) Excedentul anual rezultat din executia bugetului de
venituri si cheltuieli se reportează în anul următor si se
utilizează cu aceleasi destinatii.
(3) Executia de casă a bugetului de venituri si
cheltuieli al activitătii prevăzute la art. 1 se realizează prin
Trezoreria Statului, conform prevederilor legale în vigoare.
(4) Raportarea executiei de casă a bugetului de
venituri si cheltuieli al activitătii prevăzute la art. 1 se
efectuează în conformitate cu instructiunile emise de Ministerul
Finantelor Publice.
Art. 4. - Pentru realizarea activitătii prevăzute
la art. 1, Consiliul Superior al Magistraturii poate utiliza si personal de
specialitate din afara institutiei, în conditiile legii.
Art. 5. - În relatiile contractuale, pentru realizarea
activitătii prevăzute la art. 1, Consiliul Superior al Magistraturii
este reprezentat de persoanele autorizate în acest scop prin hotărâre a
Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 6. - Activitatea prevăzută la art. 1 se
încadrează la acelasi capitol bugetar la care este încadrat si ordonatorul
de credite care o organizează.
Art. 7. - Contractele aflate în derulare la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, care au ca obiect actiuni
ce se desfăsoară în cadrul activitătii prevăzute la art. 1,
se vor derula în continuare în conditiile prezentei hotărâri.
Art. 8. - (1) Sumele încasate în temeiul Hotărârii
Guvernului nr.
872/2003 privind înfiintarea pe lângă Ministerul Justitiei a unei
actiuni finantate integral din venituri proprii, aflate în soldul contului de
venituri proprii al Ministerului Justitiei, vor fi virate în contul
activitătii privind organizarea concursurilor si examenelor de admitere,
deschis pe seama Consiliului Superior al Magistraturii la Directia de
Trezorerie si Contabilitate Publică a Municipiului Bucuresti.
(2) Preluarea de către Consiliul Superior al
Magistraturii de la Ministerul Justitiei a patrimoniului activitătii
finantate integral din venituri proprii, respectiv a bilantului contabil si a
executiei bugetare pe anul 2005, se face pe bază de protocol de
predare-primire, în termen de 30 de zile de la aprobarea, în conditiile legii,
a bugetului de venituri si cheltuieli al activitătii.
Art. 9. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în bugetul
Ministerului Justitiei si al Consiliului Superior al Magistraturii pe baza
protocolului de predare-primire.
Art. 10. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
872/2003 privind înfiintarea pe lângă Ministerul Justitiei a unei
activităti finantate integral din venituri proprii, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 566 din 6 august 2003.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p.
Ministrul justitiei,
Mihai-Marian
Eftimescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti,
9 martie 2005.
Nr.
183.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind acordarea unor
ajutoare
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) si alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 366/2001, si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în
sumă de 25.400 euro, pentru efectuarea tratamentului în
străinătate, domnului Soare Ovidiu, în vârstă de 49 ani,
domiciliat în municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Titulescu nr. 3, bl. A1, ap.
55, sectorul 1.
(2) Suma prevăzută la alin. (1) se acordă în
lei si se suportă din bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii
Sociale si Familiei, prin Directia pentru Muncă, Solidaritate Socială
si Familie a Municipiului Bucuresti, la cursul de schimb valutar al Băncii
Nationale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării
deschiderii de credite bugetare.
(3) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei pentru efectuarea tratamentului medical
în străinătate va fi transferată de către Directia pentru
Muncă, Solidaritate Socială si Familie a Municipiului Bucuresti
către Directia de Sănătate Publică a Municipiului
Bucuresti, la solicitarea acesteia.
Art. 2. - (1) Se aprobă finantarea cu suma de 4.319,35
euro pentru tratamentul efectuat în Austria de pacienta Aczel Erica Dora,
domiciliată în comuna Zăbala, judetul Covasna.
(2) Ajutorul se acordă în lei si se suportă din
bugetul Ministerului Sănătătii, prin Directia de
Sănătate Publică a Judetului Covasna, la cursul de schimb
valutar al Băncii Nationale a României din ziua lucrătoare
precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare.
Art. 3. - Fundamentarea sumelor solicitate si justificarea
celor utilizate pentru efectuarea tratamentelor în străinătate revin
Ministerului Sănătătii, prin Directia de Sănătate
Publică a Municipiului Bucuresti si prin Directia de Sănătate
Publică a Judetului Covasna, care vor efectua plătile si vor
certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorii de servicii
medicale din străinătate.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Ministrul
sănătătii,
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti,
17 martie 2005.
Nr.
188.
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA
NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
pentru
aprobarea Instructiunilor tehnice privind continutul-cadru pentru elaborarea
Planului de refacere a mediului si a Proiectului tehnic de refacere a mediului
Având în vedere:
- prevederile art. 16 alin. (1) si ale art. 20 alin. (1)
lit. d) din Legea minelor nr.
85/2003, cu modificările ulterioare,
- prevederile art. 143 lit. b) din Normele pentru aplicarea
Legii minelor nr.
85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.208/2003, cu modificările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instructiunile tehnice privind
continutul-cadru pentru elaborarea Planului de refacere a mediului si a
Proiectului tehnic de refacere a mediului, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directiile generale din cadrul Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale si agentii economici din industria minieră vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale,
Gheorghe Buliga
Bucuresti,
9 martie 2005.
Nr.
17.
ANEXĂ
INSTRUCTIUNI
TEHNICE
privind continutul-cadru pentru elaborarea Planului de refacere a mediului si a
Proiectului tehnic de refacere a mediului
I. Planul de
refacere a mediului
1. Date generale despre:
1.1. titularul activitătii;
1.2. localizarea si accesul la perimetrul de
explorare/exploatare;
1.3. descrierea cadrului natural din zona perimetrului
(geologia zăcământului, solul, resursele de apă, clima si
calitatea aerului, elemente de ecologie acvatică si ecologie);
1.4. modul de încadrare a obiectivului în planurile de
urbanism si amenajare a teritoriului, alte scheme de amenajare.
2. Descrierea proiectului:
2.1. situatia resurselor/rezervelor de substante minerale
utile;
2.2. descrierea principalelor faze ale activitătii
propuse:
2. 2.1 organizare de santier;
2.2.2. amenajarea accesului în perimetrul de
explorare/exploatare;
2.2.3. lucrări de pregătire;
2.2.4. lucrări de explorare/exploatare;
2.2.5. descrierea principalelor faze ale activitătii
de prelucrare-preparare;
2.3. dotări cu utilaje si echipamente;
2.4. deseuri rezultate din activitatea de
explorare/exploatare:
2.4.1. tipul deseurilor si caracteristicile fizice si
chimice ale acestora;
2.4.2. colectarea si depozitarea deseurilor miniere.
3. Factorii de mediu afectati de activitatea minieră
de explorare/exploatare:
3.1. aerul;
3.2. solul si subsolul;
3.3. apele de suprafată si subterane;
3.3. vegetatia si fauna;
3.4. asezările umane.
4. Măsuri pentru limitarea impactului asupra
factorilor de mediu.
5. Propuneri de folosire pentru viitoarea exploatare a
terenului, luându-se în considerare valoarea acestuia în functie de potentialul
agricol al solului.
6. Concluzii.
II. Proiectul tehnic de refacere a mediului
1. Elemente generale:
1.1. date privind recunoasterea obiectivului minier:
- localizarea administrativ-teritorială;
- accesul în zonă;
- morfologia suprafetei;
1.2. geologia regiunii si a zăcământului:
- situatia resurselor/rezervelor.
2. Prezentarea generală a obiectivului minier:
2.1. descrierea programului de lucrări miniere;
2.2. stadiul actual al lucrărilor miniere;
2.3. lucrări miniere programate în perioada
următoare;
2.4. lucrări de dezafectare programate;
2.5. situatia terenurilor la data elaborării studiului
si la finalul perioadei.
3. Deteriorări ale mediului generate de activitatea de
exploatare:
3.1. stabilitatea suprafetei terenurilor, a versantilor si
taluzurilor de carieră/haldă;
3.2. degradarea terenurilor prin excavatii, depozitarea
sterilelor miniere, desolificări etc.;
3.3. poluarea acviferelor de suprafată sau subterane;
3.4. Degradarea calitătii aerului prin emisii de
pulberi, noxe etc.;
3.5. deteriorarea vegetatiei (defrisări,
desolificări etc.).
4. Lucrări de refacere a mediului:
4.1. lucrări pentru stabilizarea versantilor naturali,
a taluzurilor de carieră/haldă;
4.2. lucrări de rambleiere a excavatiilor;
4.3. lucrări pentru ecologizarea haldelor de steril
si/sau iazurilor de decantare;
4.4. managementul apelor (colectare, drenare, epurare,
deversare);
4.5. lucrări de decontaminare a terenurilor;
4.6. lucrări de resolidificare a terenurilor;
4.7. lucrări pentru refacerea vegetatiei
(plantări, înierbări);
4.8. alte lucrări necesare.
5. Volumele fizice si valorice ale lucrărilor de
refacere a mediului:
5.1. liste cu lucrările care se vor executa si
cantitătile necesare;
5.2. costuri unitare pe categorii de lucrări;
5.3. costurile totale ale lucrărilor de refacere a
mediului;
5.4. sursele de finantare a lucrărilor de refacere a
mediului.
6. Graficul de executie a lucrărilor de refacerea
mediului;
6.1. corelarea executiei lucrărilor de refacere a
mediului cu programul lucrărilor miniere;
6.2. etapele de realizare a lucrărilor de refacere a
mediului.
7. Monitorizarea:
7.1. obiectivele programului de monitorizare;
7.2. perioada estimată a lucrărilor de
monitorizare;
7.3. lucrări de întretinere si/sau de refacere a unor
lucrări;
7.4. costurile lucrărilor de monitorizare.
Observatie: Planul de refacere a mediului si Proiectul
tehnic de refacere a mediului se întocmesc de persoane juridice sau fizice
atestate de către Agentia Natională pentru Resurse Minerale pentru
perioade de timp, în functie de evolutia si conditiile rezultate ca urmare a
activitătilor miniere. În cadrul acestor perioade se stabilesc etape
anuale de realizare a lucrărilor pentru refacerea mediului, în volume
fizice si valorice, care vor sta la baza constituirii garantiei financiare pentru
refacerea mediului.
AGENTIA
NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
MINISTERUL
FINANŢELOR PUBLICE
privind
îndeplinirea formalitatilor vamale de import pentru marfurile perisabile
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
366/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a
Vămilor si ale Ordonantei Guvernului nr.
8/2005 privind stabilirea unor măsuri de preluare a Gărzii
Financiare si Autoritătii Nationale a Vămilor în subordinea
Ministerului Finantelor Publice, precum si a unor măsuri de reorganizare a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
având în vedere prevederile art. 49 din Legea nr. 141/1997 privind Codul
vamal al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 180 din 1 august 1997, cu modificările si completările
ulterioare,
vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Activitătile privind îndeplinirea formalitătilor
vamale de import pentru mărfurile perisabile cuprinse la cap. 6, si din Tariful
vamal de import al României, transportate pe cale rutieră, destinate
să fie vămuite în municipiul Bucuresti sau în judetul Ilfov, se
efectuează la locatiile situate în orasul Otopeni, str. Horia, Closca si
Crisan nr. 61-63 (arondată Biroului vamal Băneasa), judetul Ilfov, si
în municipiul Bucuresti, bd. Iuliu Maniu nr. 566-570, sectorul 6 (arondată
Biroului vamal Antrepozite), si Bd. Metalurgiei nr. 132, sectorul 4 (arondată
Biroului vamal Bucuresti Sud).
Art. 2. - (1) Efectuarea operatiunilor de vămuire
pentru aceste categorii de mărfuri perisabile se desfăsoară în
programul de lucru glisant în intervalul 8,00-16,00/10,00-18,00.
(2) Timpul de lucru săptămânal poate fi extins cu
8 ore suplimentare, care pot fi efectuate cu acordul functionarului public.
Art. 3. - Mijloacele de transport rutier care se
prezintă la intrarea în tară cu mărfurile perisabile mentionate
la art. 1 vor fi tranzitate la unul dintre birourile vamale mentionate în
prezentul ordin.
Art. 4. - Pentru efectuarea operatiunilor vamale la
locatiile mentionate la art. 1 au acces liber toti comisionarii vamali agreati
să îsi desfăsoare activitatea pe lângă birourile vamale la care
acestea sunt arondate.
Art. 5. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată la care
Ordinul secretarului de stat al Autoritătii Nationale a Vămilor nr.
826/2004 îsi încetează aplicabilitatea.
Vicepresedintele Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală,
Bucuresti,
15 martie 2005.
Nr.
373.
CONSILIUL
JUDETEAN SUCEAVA
LISTA
cuprinzând asociatiile si fundatiile din judetul Suceava care primesc subventii
de la bugetul judetean în anul 2005, în conformitate cu prevederile Legii nr.
34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu
personalitate juridică, care înfiintează si administrează
unităti de asistentă socială
Nr. crt. |
Denumirea
asociatiei/fundatiei |
Cuantumul subventiei
aprobate |
1. |
Fundatia
umanitară Ciocănesti - Bucovina" |
50%
din cheltuielile primare, dar nu mai mult de 3 miliarde lei/an, în functie de
numărul persoanelor asistate |
2. |
Parohia
Bogdănesti |
50%
din cheltuielile primare, dar nu mai mult de 3 miliarde lei/an, în functie de
numărul persoanelor asistate |