MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 249 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 25
martie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
168.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
199. - Ordin al
ministrului sănătătii privind înfiintarea Comitetului pentru Situatii de
Urgentă în cadrul Ministerului Sănătătii
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Ministerului
Sănătătii
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. -
Ministerul Sănătătii este organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Cristian Popisteanu nr. 1-3, sectorul 1.
Art. 2. - Ministerul
Sănătătii exercită următoarele functii principale:
a) elaborarea
politicii generale sanitare;
b) elaborarea si
gestionarea programelor de sănătate;
c) asigurarea controlului calitătii serviciilor medicale prin directiile de sănătate publică;
d) elaborarea
reglementărilor specifice domeniului sanitar;
e) asigurarea
asistentei medicale de urgentă;
f) dotarea cu
aparatură în profil teritorial;
g) colectarea si
difuzarea informatiei;
h) coordonarea
negocierilor si promovarea contractuluicadru al acordării îngrijirilor medicale
în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
i) aprobarea
tarifelor minime si a celor recomandabile ce pot fi practicate în sistemul
social de îngrijiri de sănătate;
j) sprijinirea
cercetării medicale si a educatiei medicale;
k) finantarea
cheltuielilor neprevăzute, determinate de situatii precum dezastre naturale,
epidemii etc.
Art. 3. - În
activitatea sa Ministerul Sănătătii vizează realizarea următoarelor obiective
generale:
a) îmbunătătirea
permanentă a stării de sănătate a populatiei;
b) prevenirea si
combaterea practicilor care dăunează sănătătii;
c) educarea
populatiei în scopul evitării îmbolnăvirilor;
d) formarea si
specializarea resurselor umane din sectorul sanitar;
e) realizarea
reformei în domeniul sanitar.
Art. 4. - (1) În
îndeplinirea functiilor si a obiectivelor sale generale Ministerul Sănătătii
are următoarele atributii:
1. organizează,
coordonează si controlează, după caz, activităti de: asistentă de sănătate
publică, promovare a sănătătii si medicinei preventive, asistentă medicală de
urgentă, curativă, de recuperare medicală, asistentă medicală la domiciliu,
care se acordă prin unitătile sanitare publice sau private, precum si asistentă
de medicină legală si de medicină sportivă;
2. stabileste
principalele obiective pe termen scurt, mediu si lung în domeniul sănătătii
populatiei si al reformei în sectorul sanitar;
3. asigură
supravegherea si controlul aplicării legislatiei de către institutiile si
organismele care au responsabilităti în domeniul sănătătii publice si al
asigurărilor sociale de sănătate si de către unitătile sanitare din sectorul
privat de asistentă medicală, colaborând în acest scop cu Casa Natională de
Asigurări de Sănătate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmacistilor
din România, Colegiul Medicilor Dentisti din România, Ordinul Asistentilor
Medicali si Moaselor din România, autoritătile publice locale si cu alte
institutii abilitate;
4. asigură
realizarea programelor nationale de sănătate publică; aprobă si stabileste
modul de finantare a acestora; 5. aprobă, prin ordin al ministrului sănătătii,
normele tehnice în domeniul asistentei de sănătate publică;
6. aprobă, prin
ordin al ministrului sănătătii, normele tehnice de organizare si functionare a
unitătilor care asigură asistentă de sănătate publică;
7. elaborează
norme privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare de stat si
împuterniceste personalul sanitar care efectuează inspectia sanitară de stat;
8. coordonează
activitatea de inspectie sanitară de stat de la nivelul ministerelor cu retea
sanitară proprie;
9. organizează
sistemul informational din domeniul asistentei de sănătate publică si modul de
raportare a datelor de către unitătile sanitare, pentru evaluarea stării de
sănătate a populatiei; analizează si evaluează periodic indicatorii stării de
sănătate a populatiei si criteriile de performantă a unitătilor sanitare;
10. organizează
sistemul informatic al activitătii de ocrotire a sănătătii populatiei;
11. prezintă rapoarte
periodice pentru informarea Guvernului privind starea de sănătate a populatiei;
12. fundamentează
necesarul de resurse financiare pentru asigurarea asistentei de sănătate a
populatiei;
13. îndrumă si
controlează modul de aplicare a normelor de igienă si sanitar-antiepidemice în
mediul de viată al populatiei si la locul de muncă;
14. stabileste si
urmăreste, împreună cu organele competente, folosirea energiei nucleare în
scopuri medicale;
15. organizează,
coordonează si controlează, după caz, activitatea unitătilor de ocrotire si
asistentă medicală a mamei si copilului, asistentă medicală de urgentă si
asistentă medicală la locul de muncă;
16. colaborează cu
Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, cu Ministerul
Administratiei si Internelor si cu consiliile judetene sau locale, după caz,
pentru coordonarea metodologică a activitătii institutiilor specializate care
asigură servicii de asistentă medico-socială;
17. coordonează si
controlează activitatea de asistentă medicală în statiunile balneare, climatice
si balneoclimatice; eliberează autorizatia de functionare din punct de vedere
medico-balnear si al valorificării terapeutice a factorilor sanogeni, naturali,
pentru unitătile medico-balneare si de recuperare;
18. avizează sau,
după caz, elaborează si propune spre aprobare Guvernului contractul-cadru
privind conditiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului
asigurărilor sociale de sănătate, elaborat de Casa Natională de Asigurări de
Sănătate cu consultarea asociatiilor profesionale din domeniu si a ministerelor
si institutiilor centrale cu retea sanitară proprie;
19. elaborează
anual, împreună cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate, cu consultarea
Colegiului Farmacistilor din România, lista medicamentelor de care beneficiază
asiguratii cu sau fără contributie personală;
20. emite avize si
autorizatii sanitare de functionare, abilitări si acorduri scrise pentru
importul deseurilor si reziduurilor de orice natură, precum si al altor mărfuri
periculoase pentru sănătatea populatiei si mediul înconjurător, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare;
21. aprobă tarife
pentru actele pe care este abilitat să le elibereze în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
22. emite
reglementări privind regimul substantelor stupefiante si toxice, precum si
autorizatii pentru culturile de mac;
23. emite
autorizatii de functionare si norme tehnice pentru organizarea si functionarea
unitătilor farmaceutice, îndrumă si controlează activitatea în reteaua
farmaceutică;
24. stabileste si
avizează preturile medicamentelor din tară si din import, cu exceptia
medicamentelor care se eliberează fără prescriptie medicală;
25. autorizează
furnizorii de dispozitive medicale si asigură certificarea si inspectia
aparaturii si echipamentelor medicale;
26. stabileste, creează si păstrează capacităti si rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sănătătii;
27. constituie,
pentru situatii speciale, cu implicatii asupra sănătătii publice, rezerva de
medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide si alte materiale
specifice si aprobă, prin ordin al ministrului sănătătii, normele metodologice
de constituire, păstrare si utilizare a rezervei;
28. elaborează si
organizează, împreună cu Academia de Stiinte Medicale Bucuresti, strategia de
cercetare stiintifică medicală si asigură resursele materiale si financiare
pentru buna functionare a acestei activităti;
29. elaborează
sau, după caz, avizează proiecte de acte normative din domeniul său de
activitate, armonizate cu reglementările Uniunii Europene; urmăreste si
răspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o
asociere între România, pe de o parte, si Comunitătile Europene si statele
membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993
si ratificat prin Legea nr. 20/1993, cu modificările ulterioare, si din
Strategia natională de pregătire pentru aderarea României la Uniunea Europeană;
30. initiază,
negociază si încheie, din împuternicirea Guvernului, documente de cooperare
internatională în domeniul ocrotirii sănătătii si reprezintă statul român în
relatiile cu organismele internationale din domeniul sănătătii publice;
31. sprijină
informarea si documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate;
32. aprobă, prin
ordin al ministrului sănătătii, metodologia privind angajarea, transferarea si
detasarea medicilor, medicilor dentisti, farmacistilor, biochimistilor,
biologilor si chimistilor, precum si a altui personal cu studii superioare din
unitătile sanitare publice;
33. asigură,
potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea, eliberarea
personalului propriu, precum si evidenta acestuia;
34. aprobă, prin
ordin al ministrului sănătătii, Nomenclatorul de specialităti medicale,
medico-dentare si farmaceutice si Normele cu privire la specialitătile
medico-sanitare si paramedicale, atestatele de pregătire complementară pentru
reteaua de asistentă medicală;
35. stabileste
criterii pentru angajarea si promovarea personalului de specialitate
medico-sanitar din unitătile sanitare;
36. organizează,
în conditiile legii, concursuri si examene pentru obtinerea specialitătii si
promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentisti, farmacisti,
biologi, chimisti si biochimisti si pentru asistentii medicali din reteaua
Ministerului Sănătătii si a ministerelor cu retea sanitară proprie;
37. organizează
concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici, medici dentisti,
farmacisti, chimisti, biologi si biochimisti din unitătile aflate în reteaua
Ministerului Sănătătii;
38. stabileste
anual numărul optim pe tară de medici rezidenti si specialisti;
39. elaborează
strategiile si organizează activitatea privind formarea, pregătirea si
perfectionarea profesională a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea
profesională si certificarea programelor de educatie medicală continuă;
elaborează criterii pentru desfăsurarea activitătii de învătământ integrat;
40. elaborează
metodologia de colaborare între spitale si institutii de învătământ superior
medical;
41. aprobă
cuantumul taxelor pentru organizarea si realizarea activitătilor prevăzute la
pct. 36 si 37, în conditiile legii;
42. aprobă
structura organizatorică, normele de organizare si functionare, precum si
procedurile de încadrare a personalului unitătilor publice din subordinea sa,
în conditiile legii;
43. avizează
structura organizatorică a unitătilor sanitare din subordinea ministerelor si
institutiilor cu retea sanitară proprie;
44. emite aviz de
oportunitate pentru înfiintarea sau desfiintarea unitătilor sanitare private,
reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum si a denumirii
acestora;
45. avizează
functionarea si supraveghează activitatea tuturor formelor de prestare a
serviciilor medicale private pe întregul teritoriu al tării, conform
dispozitiilor legale;
46. initiază
proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru înfiintarea sau desfiintarea
spitalelor publice;
47. aprobă
reorganizarea, schimbarea sediului si a denumirii unitătilor sanitare publice;
48. elaborează norme pentru asigurarea conditiilor de cazare, igienă, alimentatie si de prevenire a infectiilor nosocomiale pentru unitătile sanitare;
49. elaborează si
supune spre aprobare Guvernului planul national de paturi din unitătile
sanitare publice;
50. elaborează
normativele de personal ale unitătilor sanitare publice, care se aprobă prin
ordin al ministrului sănătătii, în conditiile legii;
51. înfiintează
sau desfiintează, în conditiile legii, filiale ale institutelor din domeniul
asistentei de sănătate publică, de interes national sau local;
52. avizează si
aprobă, după caz, proiectarea si realizarea investitiilor în domeniul sanitar
în unitătile din subordinea sa;
53. avizează
activitătile bazate pe libera initiativă în domeniul sanitar si farmaceutic si
veghează asupra climatului de concurentă loială;
54. negociază,
contractează în sistem direct si asigură plata din bugetul de stat pentru
efectuarea de studii, activităti si lucrări aferente programelor/subprogramelor
de sănătate de către institutiile de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa;
55. îndeplineste
activităti de audit public intern, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
56. coordonează
aplicarea de către Casa Natională de Asigurări de Sănătate a politicilor si
programelor în domeniul sanitar, elaborate de Ministerul Sănătătii;
57. aplică măsuri
corespunzătoare în unitătile sanitare, în situatiile în care se constată
nerespectarea prevederilor legale;
58. elaborează
norme metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri si cheltuieli de
către unitătile sanitare publice;
59. avizează
bugetele de venituri si cheltuieli ale unitătilor de interes national finantate
integral din venituri proprii;
60. exercită
drepturile si obligatiile statului, ca actionar la societătile comerciale si
companiile nationale din portofoliul său, până la finalizarea procesului de
privatizare;
61. asigură
aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare
si privatizare a societătilor comerciale si/sau a companiilor nationale din
portofoliul său;
62. realizează
controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de
vânzare-cumpărare de actiuni;
63. colaborează cu
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la fundamentarea
politicilor si la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul
privatizării si restructurării;
64. elaborează si
promovează, cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de actiuni,
de vânzare de active si alte proceduri ori instructiuni privind domeniul său de
activitate;
65. elaborează
elementele contractului de mandat ce se încheie cu agentii de privatizare în
vederea vânzării participatiilor statului la societătile comerciale si/sau la
companiile nationale din portofoliul său;
66. aprobă modelul
contractului de administrare a unitătilor sanitare, pe bază de indicatori de
performantă;
67. îndeplineste
orice alte atributii care decurg din dispozitiile legale aplicabile
institutiilor publice implicate în procesul de privatizare sau în legătură cu exercitarea
calitătii de actionar al statului la societătile si/sau la companiile nationale
aflate în portofoliul său;
68. editează
publicatii de specialitate si de informare profesională;
69. organizează,
împreună cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate, licitatii în vederea
derulării programelor nationale;
70. organizează
licitatii pentru achizitia de medicamente, vaccinuri, materiale sanitare si
reactivi, în numele si pentru institutiile sanitare din reteaua proprie;
71. poate
împuternici unitătile aflate în subordinea sa pentru îndeplinirea unor
activităti, în vederea realizării obiectivelor sale.
(2) Ministerul
Sănătătii îndeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative în
domeniul său de activitate.
Art. 5. - Pentru
realizarea obiectivelor si pentru îndeplinirea atributiilor sale generale si
specifice privind conceperea si punerea în aplicare de actiuni intersectoriale
si de parteneriate public-privat si central-local, Ministerul Sănătătii va
colabora cu autoritătile administratiei publice centrale si locale, cu
institutii publice de specialitate, cu structurile societătii civile si ale
mediului de afaceri, din tară si din străinătate.
Art. 6. - În
vederea exercitării atributiilor sale Ministerul Sănătătii este abilitat să
solicite si să primească, în conditiile legii, informatii de la autoritătile
administratiei publice, institutiile publice si persoanele juridice de drept
privat cu activitate în domeniul său de competentă.
Art. 7. - (1) Conducerea Ministerului Sănătătii se exercită de către ministrul sănătătii.
(2) Ministrul
sănătătii conduce întreaga activitate a Ministerului Sănătătii si îl reprezintă
în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităti si organizatii,
precum si cu persoane fizice sau juridice din tară ori din străinătate.
(3) Ministrul
sănătătii este ordonator principal de credite.
(4) În exercitarea
atributiilor sale ministrul sănătătii emite ordine si instructiuni.
(5) În
îndeplinirea atributiilor sale ministrul sănătătii este ajutat de 4 secretari
de stat, de un secretar general si de un secretar general adjunct.
(6) În cazul în
care ministrul sănătătii nu îsi poate exercita atributiile curente, acesta
desemnează prin ordin un secretar de stat care exercită aceste atributii,
înstiintându-l pe primul-ministru.
Art. 8. - (1)
Secretarii de stat se subordonează ministrului sănătătii si îndeplinesc
atributiile si sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de
stat coordonează domeniile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătătii si
exercită si alte atributii delegate prin ordin al ministrului sănătătii.
Art. 9. -
Secretarul general si secretarul general adjunct sunt înalti functionari
publici, subordonati ministrului sănătătii, si îndeplinesc atributiile
prevăzute prin lege si sarcinile stabilite de acesta.
Art. 10. - (1) Pe
lângă ministrul sănătătii functionează ca organ consultativ Colegiul
ministerului.
(2) Componenta si
Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului ministerului se aprobă
prin ordin al ministrului sănătătii.
(3) Presedintele
Colegiului ministerului este ministrul sănătătii.
(4) Colegiul
ministerului se întruneste, la cererea ministrului sănătătii, pentru dezbaterea
unor probleme privind activitatea Ministerului Sănătătii.
Art. 11. -
Structura organizatorică a Ministerului Sănătătii este prevăzută în anexa nr. 1
Art. 12. - (1) În
cadrul structurii organizatorice prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al
ministrului sănătătii se pot organiza si alte servicii, birouri, compartimente
sau colective temporare, stabilindu-se numărul posturilor de conducere, în
conditiile legii.
(2) Numărul maxim
de posturi este de 225, exclusiv demnitarii si posturile aferente Cabinetului
ministrului.
(3) Ministerul
Sănătătii functionează pe baza regulamentului de organizare si functionare,
care se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii.
Art. 13. - (1)
Unitătile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului
Sănătătii sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Structura
organizatorică a unitătilor subordonate Ministerului Sănătătii se aprobă prin
ordin al ministrului sănătătii.
(3) Criteriile de
constituire a structurilor organizatorice si de elaborare a statelor de functii
pentru unitătile publice subordonate, precum si atributiile si regulamentul de
organizare si functionare ale acestora se aprobă de ministrul sănătătii.
Art. 14. - Pentru
realizarea obiectivelor sale, Ministerul Sănătătii, prin ordin al ministrului
sănătătii, poate constitui, pe perioade determinate, comisii de specialitate, consilii
de experti sau colective de lucru formate din specialisti, pentru elaborarea
unor proiecte specifice.
Art. 15. - (1)
Ministerul Sănătătii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul
propriu si pentru activitătile specifice, un număr de autoturisme stabilit
conform legii, prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Consumul lunar
mediu de carburanti pentru aceste autoturisme este cel prevăzut de normele
legale în vigoare.
Art. 16. - (1) La
nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti functionează directiile de
sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, servicii publice
deconcentrate, cu personalitate juridică, ale Ministerului Sănătătii, în
subordinea cărora functionează alte unităti cu sau fără personalitate juridică,
conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul
de organizare si functionare, organigrama directiilor de sănătate publică si
conditiile specifice ocupării functiilor publice de conducere din directiile de
sănătate publică se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii.
Art. 17. - Anexele
nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 18. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003,
cu modificările si completările ulterioare, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Mircea
Cinteză
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 9 martie 2005.
Nr. 168.
Numărul maxim de posturi: 225, exclusiv
demnitarii si posturile aferente Cabinetului ministrului
*) În subordinea directiilor de sănătate
publică functionează unităti sanitare cu paturi, finantate din contractele încheiate
prin sistemul de asigurări sociale de sănătate, cu un număr maxim de posturi de
144.978, precum si servicii de ambulantă, centre de diagnostic si tratament,
centre medicale si ambulatorii de specialitate ale spitalelor, cu un număr
maxim de posturi de 24.712.
**) În anul 2005 numărul maxim de posturi este diminuat cu 133 de posturi, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 86/2005 privind redistribuirea de posturi în vederea desfăsurării activitătii de recalculare a pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat, stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a activitătii privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli profesionale.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând
unitătile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului
Sănătătii
A. Unităti
aflate în subordinea Ministerului Sănătătii
I. Unităti finantate
integral de la bugetul de stat:
1. directiile de
sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, servicii publice
deconcentrate*)
2. Institutul de
Sănătate Publică Bucuresti
3. Institutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Iuliu Moldovan” Cluj-Napoca
4. Institutul de
Sănătate Publică Iasi
5. Institutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Leonida Georgescu” Timisoara
6. Centrul de
Sănătate Publică Târgu Mures
7. Centrul de
Sănătate Publică Sibiu
8. Institutul
National de Medicină Sportivă Bucuresti
9. Institutul
National de Hematologie Transfuzională “Prof. dr. C.T. Nicolau” Bucuresti
10. Centrul de
Calcul si Statistică Sanitară Bucuresti
11. Academia de
Stiinte Medicale Bucuresti
12. Agentia
Natională de Transplant Bucuresti
13. Oficiul Central
de Stocare pentru Situatii Speciale Bucuresti.
Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la pct. 1 este de 5.798**), din care:
- Sanatoriul de
Boli Profesionale Avrig 29
- Spitalul
Tichilesti (leprozerie) 28
Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la pct. 2-12 este de 1.976*).
Numărul maxim de
posturi la unitatea prevăzută la pct. 13 este de 136.
II. Unităti
finantate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul
de asigurări sociale de sănătate:
1. Institutul Oncologic
“Prof. dr. Alexandru Trestioreanu” Bucuresti
2. Institutul
Oncologic “Prof. dr. I. Chiricută” Cluj-Napoca
3. Institutul
National de Gerontologie si Geriatrie “Ana Aslan” Bucuresti
4. Institutul de
Pneumoftiziologie “Prof. dr. Marius Nasta” Bucuresti
5. Institutul
pentru Ocrotirea Mamei si Copilului “Prof. dr. Alfred Rusescu” Bucuresti
6. Institutul
National de Recuperare, Medicină Fizică si Balneoclimatologie Bucuresti
7. Institutul de
Endocrinologie “C.I. Parhon” Bucuresti
8. Institutul de
Diabet, Nutritie si Boli Metabolice “Prof. dr. N. Paulescu” Bucuresti
9. Institutul de
Boli Cerebrovasculare “Prof. dr. Vlad Voiculescu” Bucuresti
10. Institutul de
Boli Cardiovasculare “Prof. dr. C.C. Iliescu” Bucuresti
11. Institutul
Inimii “Prof. dr. Nicolae Stăncioiu” Cluj-Napoca
12. Institutul de
Boli Infectioase “Prof. dr. Matei Bals” Bucuresti
13. Institutul de
Fonoaudiologie si Chirurgie Functională O.R.L. “Prof. dr. Dorin Hociotă”
Bucuresti
14. Institutul de
Boli Cardiovasculare Timisoara
15. Institutul
Clinic Fundeni Bucuresti
16. Institutul
Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de
Boli Cardiovasculare si Transplant Târgu Mures
18. Institutul de
Gastroenterologie si Hepatologie Iasi
19. Centrul de
Cardiologie Iasi
20. Centrul de
Cardiologie Craiova
21. Centrul de
Patologie Neuromusculară “Dr. Radu Horia” Vâlcele
22. Centrul
Medical Clinic de Evaluare si Recuperare pentru Copii si Adolescenti “Cristian
Serban” Buzias
23. Spitalul de
Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de
Recuperare Borsa
25. Spitalul
Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
26. Spitalul de
Psihiatrie si pentru Măsuri de Sigurantă Stei
27. Spitalul de
Psihiatrie si pentru Măsuri de Sigurantă Săpoca
28. Spitalul de
Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de
Psihiatrie Zam
30. Spitalul de
Psihiatrie si pentru Măsuri de Sigurantă Pădureni-Grajduri
31. Spitalul de
Psihiatrie Gătaia
32. Spitalul de
Psihiatrie si pentru Măsuri de Sigurantă Jebel
33. Spitalul
Clinic de Psihiatrie “Socola” Iasi
34. Spitalul de
Cardiologie Covasna
35. Spitalul
Clinic de Recuperare, Medicină Fizică si Balneologie Eforie-Nord
36. Sanatoriul
Balnear si de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul
Balnear si de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul
Balneoclimateric de Copii Busteni
39. Sanatoriul de
Nevroze Predeal
40. Sanatoriul
Balnear Slănic Moldova
41. Centrul
National de Acupunctură si Homeopatie Bucuresti
42. Statia
Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti.
Numărul maxim de posturi la unitătile prevăzute la pct. 1-40 este de 15.145.
NOTĂ :
Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la pct.
41 si 42, precum si pentru ambulatoriile de specialitate care functionează în
structura unitătilor sanitare cu paturi, subordonate Ministerului Sănătătii,
este de 1.097.
Unitătile sanitare
pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în conditiile
legii.
III. Unităti
finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat:
1. Institutul National
de Medicină Legală “Mina Minovici” Bucuresti
2. Institutul de
Medicină Legală Iasi
3. Institutul de
Medicină Legală Cluj-Napoca
4. Institutul de
Medicină Legală Timisoara
5. Institutul de
Medicină Legală Craiova
6. Institutul de
Medicină Legală Târgu Mures.
Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la pct. 1-6 este de 380.
IV. Unităti
finantate integral din venituri proprii:
1. Agentia
Natională a Medicamentului Bucuresti
2. Centrul
National de Perfectionare în Domeniul Sanitar Bucuresti.
Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la pct. 1 si 2 este de 740.
B. Unităti
aflate sub autoritatea Ministerului Sănătătii:
1. Compania
Natională “Unifarm” - S.A. Bucuresti
2. Societatea
Comercială “Antibiotice” - S.A. Iasi
3. Societatea
Comercială “Sanevit” - S.A. Arad.
C. Unităti
aflate în coordonarea Ministerului Sănătătii:
1. Casa Natională
de Asigurări de Sănătate Bucuresti
2. Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare în
Domeniul
Patologiei si Stiintelor Biomedicale “Victor Babes” Bucuresti
3. Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie
“Cantacuzino” Bucuresti
4. Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti
5. Oficiul Tehnic
de Dispozitive Medicale Bucuresti.
*) În anul 2005 numărul maxim de posturi este
diminuat cu 133 de posturi, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
86/2005 privind redistribuirea de posturi în vederea desfăsurării activitătii
de recalculare a pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al
asigurărilor sociale de stat, stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001,
precum si a activitătii privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli
profesionale.
ANEXA Nr. 3
PARCUL AUTO
al
Ministerului Sănătătii pentru activităti specifice
Nr. crt. |
Activitatea specifică |
Numărul de autoturisme |
Consumul maxim de carburant pe lună (litri) |
1. |
Programul comunitar de sănătate publică |
1 |
300 |
2. |
Programul de prevenire si control al
bolilor netransmisibile |
1 |
300 |
3. |
Programul de sănătate a copilului si
familiei |
1 |
300 |
4. |
Programul de strategii si politici de
sănătate |
1 |
300 |
5. |
Activitatea de inspectie sanitară de stat |
1 |
300 |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
privind înfiintarea Comitetului pentru Situatii de
Urgentă în cadrul Ministerului Sănătătii
Având în vedere prevederile
art. 9 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
21/2004 privind Sistemul de Management al Situatiilor de Urgentă, aprobată
cu modificări prin Legea nr.
15/2005, si ale art. 2 din Regulamentul-cadru privind structura
organizatorică, atributiile, functionarea si dotarea comitetelor si centrelor
operative pentru situatii de urgentă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.491/2004, precum si Referatul de aprobare nr. M.C. 3.230 din 15 martie
2005,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
743/2003*) privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se
constituie Comitetul pentru Situatii de Urgentă în cadrul Ministerului
Sănătătii. Structura acestuia este prevăzută în anexa nr. 1 care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
constituie Grupul de consultanti ai Comitetului pentru Situatii de Urgentă din
cadrul Ministerului Sănătătii în structura prevăzută în anexa nr. 2 care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Se
constituie la directiile de sănătate publică teritoriale, spitale si serviciile
judetene de ambulantă comitete pentru situatii de urgentă si centre operative
cu functionare termporară.
Art. 4. -
Personalul încadrat la comitetele pentru situatii de urgentă din teritoriu si
centrele operative temporare se va instrui cu prioritate pentru obtinerea
Atestatului de pregătire complementară de “management medical al dezastrelor”,
pentru a se asigura pregătirea unitară în principiile medicinei de dezastre.
Art. 5. -
Directiile implicate din cadrul Ministerului Sănătătii si din unitătile
teritoriale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Pe data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătătii
nr. 878/2000.
Art. 7. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Mircea
Cinteză
Bucuresti, 15 martie 2005.
Nr. 199.
*) Hotărârea Guvernului nr.
743/2003, cu modificările si
completările ulterioare, a fost abrogată prin Hotărârea Guvernului nr.
168/2005, reprodusă la pag. 1-7, iar denumirile structurilor mentionate în
anexele nr. 1 si 2 la ordin au fost actualizate în mod corespunzător.
ANEXA Nr. 1
Nr. Crt. |
Functia |
Functia în
cadrul Comitetului pentru Situatii de Urgentă din cadrul
Ministerului Sănătătii |
1. |
Ministrul sănătătii |
presedinte |
2. |
Secretarul de stat asistentă medicală |
vicepresedinte si reprezentantul
Ministerului Sănătătii în Comitetul National pentru Situatii de Urgentă |
3. |
Secretarul de stat pentru integrare
europeană al Ministerului Sănătătii |
membru |
4. |
Secretarul de stat pentru relatia cu
sindicatele si cu Parlamentul al Ministerului Sănătătii |
membru |
5. |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate |
membru |
6. |
Secretarul general al Ministerului
Sănătătii |
membru |
7. |
Directorul general al Directiei generale de
asistentă medicală, structuri sanitare si salarizare |
membru |
8. |
Directorul Directiei de sănătate publică |
membru |
9. |
Inspectorul sanitar de stat |
membru |
10. |
Directorul general al Directiei generale
farmaceutice si aparatură medicală |
membru |
11. |
Directorul general al Directiei generale
integrare europeană si relatii externe |
membru |
12. |
Directorul Directiei de resurse umane si
dezvoltare profesională |
membru |
13. |
Directorul general al Directiei generale
buget si credite externe |
membru |
14. |
Expertul NATO pentru medicină de dezastre |
membru |
ANEXA Nr. 2
STRUCTURA
Grupului de
consultanti ai Comitetului pentru Situatii de Urgentă din cadrul Ministerului
Sănătătii
Nr. crt. |
Institutia
si reprezentantul |
Functia |
1. |
Reprezentantul Directiei asistentă medicală
din cadrul Ministerului Apărării Nationale |
consultant |
2. |
Reprezentantul Inspectoratului General
pentru Situatii de Urgentă |
consultant |
3. |
Reprezentantul Directiei medicale din
cadrul Ministerului Administratiei si Internelor |
consultant |
4. |
Reprezentantul Directiei medicale din cadrul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului |
consultant |
5. |
Directorul general al Institutului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie “Cantacuzino”
Bucuresti |
consultant |
6. |
Directorul Institutului de Boli Infectioase
“Prof. dr. Matei Bals” Bucuresti |
consultant |
7. |
Directorul Institutului National de
Hematologie Transfuzională “Prof. dr. C.T. Nicolau” Bucuresti |
consultant |
8. |
Directorul Oficiului Central de Stocare pentru
Situatii Speciale Bucuresti |
consultant |