MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
Anul 173
(XVII) - Nr. 269 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 31
martie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
208.
- Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
ACTE ALE
CONSILIULUI CONCURENTEI
40.
- Ordin pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind ajutorul de
stat pentru salvare si restructurare si ajutorul de stat pentru închidere în
sectorul siderurgic
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr.
8/2005 privind stabilirea unor măsuri de preluare a Gărzii Financiare si a
Autoritătii Nationale a Vămilor în subordinea Ministerului Finantelor Publice,
precum si a unor măsuri de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice
SECTIUNEA 1
Art. 1. - (1) Ministerul Finantelor Publice se organizează si functionează ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplică Strategia si Programul de guvernare în domeniul finantelor publice.
(2) Ministerul
Finantelor Publice este minister cu rol de sinteză, institutie publică cu
personalitate juridică.
(3) În subordinea
Ministerului Finantelor Publice se organizează si functionează Agentia
Natională de Administrare Fiscală, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, institutie publică cu personalitate juridică, finantată de la
bugetul de stat.
(4) Sediul
Ministerului Finantelor Publice si al Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală este în municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - (1)
Ministerul Finantelor Publice contribuie la elaborarea si implementarea
Strategiei si a Programului de guvernare în domeniul finantelor publice, în
exercitarea administrării generale a finantelor publice, asigurând utilizarea
pârghiilor financiare si valutare în concordantă cu cerintele economiei de
piată si pentru stimularea initiativei agentilor economici.
(2) Prin
atributiile încredintate si prin structura sa, Ministerul Finantelor Publice
îndeplineste următoarele functii:
a) de strategie,
prin care se asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului
de guvernare în domeniul finantelor publice;
b) de reglementare
si sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ si institutional
necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul său de
activitate;
c) de elaborare si
implementare a politicii bugetare si a politicii fiscale a Guvernului;
d) de corelare a
politicilor fiscale si bugetare cu celelalte politici economico-sociale;
e) de administrare
a veniturilor statului;
f) de contractare
si administrare a datoriei publice;
g) de administrare
a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
h) de exercitare a
controlului financiar public intern;
i) de asigurare a
evidentei centralizate a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
j) de elaborare si
supraveghere a cadrului legal în domeniul contabilitătii;
k) de
reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român si al Guvernului
României, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul său de activitate;
l) de autoritate
de stat, prin care se asigură exercitarea controlului aplicării unitare si
respectării reglementărilor legale în domeniul său de activitate, precum si al
functionării institutiilor care îsi desfăsoară activitatea în subordinea sau
sub autoritatea sa;
m) de autoritate a
administratiei publice centrale de specialitate, prin care se asigură
elaborarea si implementarea politicii în domeniul sistemelor de management
financiar si control la institutiile publice.
(3) Ministerul
Finantelor Publice urmăreste îndeplinirea măsurilor necesare în vederea
realizării cerintelor de aderare la Uniunea Europeană în domeniul său de
activitate.
(4) Principiile
care stau la baza activitătii Ministerului Finantelor Publice sunt:
a) coerenta,
stabilitatea si predictibilitatea finantelor publice pe termen mediu;
b) armonizarea
cadrului legislativ cu reglementările Uniunii Europene;
c) întărirea
autoritătii institutiei;
d) perfectionarea
managementului fondurilor publice;
e) transparenta
activitătii în toate domeniile sale de activitate;
f) colaborarea cu
partenerii sociali;
g) asigurarea unui
mediu de afaceri concurential si predictibil.
Art. 3. - (1) În
realizarea functiilor sale Ministerul Finantelor Publice are, în principal,
următoarele atributii:
1. propune
strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung si solutii de reformă în
domeniul finantelor publice;
2. elaborează
proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat si raportul asupra
proiectului bugetului de stat, precum si proiectul legii de rectificare a
bugetului de stat, operând rectificările corespunzătoare;
3. stabileste
echilibrul bugetar în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat si a
rectificării acestuia;
4. stabileste
metodologii pentru elaborarea proiectelor bugetului de stat, bugetului
asigurărilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale si a proiectelor
bugetelor locale;
5. analizează
periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii
macroeconomici, si prezintă informări Guvernului cu propuneri de îmbunătătire;
6. urmăreste
executia operativă a bugetului general consolidat; stabileste măsurile necesare
pentru încasarea veniturilor si limitarea cheltuielilor în vederea încadrării
în deficitul bugetar aprobat;
7. elaborează si
aprobă clasificatia indicatorilor privind finantele publice;
8. elaborează
proiectul bugetului asigurărilor sociale de stat, al legii bugetului
asigurărilor sociale de stat, precum si proiectul legii de rectificare a
acestuia;
9. deschide
creditele necesare pentru cheltuielile fiecărui ordonator principal de credite
în cadrul fiecărui exercitiu bugetar;
10. analizează si
avizează deschiderile de credite bugetare pentru stimularea productiei de
export si a exporturilor;
11. monitorizează,
în conditiile legii, numărul de posturi si cheltuielile de personal din
institutiile publice;
12. aprobă, prin
delegare de competente, modificări în fisele de investitii anexe la bugetele
ordonatorilor principali de credite bugetare;
13. aprobă
repartizarea pe trimestre a veniturilor si a cheltuielilor prevăzute în bugetul
de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si în bugetele fondurilor
speciale;
14. avizează
proiectele de acte normative care generează influente financiare asupra
bugetului general consolidat;
15. analizează,
fundamentează, propune cadrul legislativ si stabileste măsuri privind împrumuturile
necesare în vederea acoperirii deficitului bugetar si refinantării datoriei
publice sau pentru actiuni si lucrări de interes public; administrează datoria
publică, urmăreste rambursarea acesteia si achitarea dobânzilor aferente, în
conditiile legii;
16. elaborează
proiecte de acte normative privind datoria publică si Trezoreria Statului;
17. administrează
si gestionează datoria publică guvernamentală;
18. elaborează
raportul privind datoria publică internă si externă a României, pe care îl
prezintă semestrial Guvernului si Parlamentului;
19. reîntregeste,
la propunerea ordonatorilor principali de credite, Fondul de rezervă bugetară
la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare
anulate sau reduse;
20. elaborează si
actualizează metodologia privind criteriile de evaluare si selectie a
obiectivelor de investitii publice;
21. analizează programul de investitii din punct de vedere al încadrării în limitele de cheltuieli stabilite, al respectării criteriilor de selectie si prioritizare si al esalonării creditelor bugetare în functie de durata de executie a obiectivelor;
22. coordonează
monitorizarea întregului program de investitii publice;
23. elaborează
strategia în domeniul investitiilor publice, pe baza propunerilor de programe
de investitii ale ordonatorilor principali de credite;
24. avizează
programe de investitii publice anuale si multianuale, elaborate de ordonatorii
principali de credite;
25. elaborează
proiecte de acte normative cu privire la achizitiile publice;
26. coordonează
cadrul general referitor la efectuarea achizitiilor publice si asigură
transpunerea acquisului comunitar si îndrumarea metodologică unitară în acest
domeniu;
27. elaborează si
actualizează metodologia de aplicare a procedurilor pentru atribuirea
contractelor de achizitie publică;
28. stabileste
modul de organizare si functionare a sistemului de monitorizare a atribuirii
contractelor de achizitie publică, precum si sistemul de raportare referitor la
atribuirea acestor contracte;
29. administrează
contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca Natională a României,
scop în care încheie conventii cu aceasta;
30. stabileste
sistemul de organizare si functionare a Trezoreriei Statului, în vederea
asigurării efectuării operatiunilor de încasări si plăti pentru sectorul
public;
31. elaborează si
administrează bugetul de venituri si cheltuieli al Trezoreriei Statului;
32. colaborează cu
Banca Natională a României la elaborarea balantei de plăti externe, a balantei
creantelor si angajamentelor externe, a reglementărilor din domeniul monetar si
valutar si informează semestrial Guvernul asupra modului de realizare a
acestora, cu propuneri de solutii în acoperirea deficitului sau utilizării
excedentului din contul curent al balantei de plăti externe;
33. contractează
si garantează împrumuturi de stat de pe piata financiară internă si externă, în
scopul si în limitele competentelor stabilite de lege;
34. asigură
punerea în circulatie prin Banca Natională a României, pe bază de conventie, a
unor instrumente financiare specifice;
35. elaborează
lucrările privind contul general anual de executie a bugetului de stat, contul
general al datoriei publice a statului si, respectiv, a bugetului asigurărilor
sociale de stat, precum si conturile anuale de executie a bugetelor fondurilor
speciale si proiectele de legi referitoare la aceste conturi de executie, pe
care le prezintă spre însusire Guvernului, în vederea transmiterii pentru
adoptare Parlamentului;
36. elaborează sau
avizează proiecte de acte normative pentru aprobarea normelor si normativelor
de cheltuieli si acordarea unor drepturi personalului din institutiile publice;
37. colaborează cu
alte autorităti publice în procesul elaborării de acte normative privind
salarizarea personalului din sectorul bugetar;
38. elaborează
proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor directe si indirecte,
urmăreste perfectionarea asezării acestora si armonizarea legislativă în acest
domeniu;
39. elaborează, pe
baza modelului-cadru al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economică
(O.C.D.E.), proiectul românesc de conventie pentru evitarea dublei impuneri si
urmăreste actualizarea acestuia în concordantă cu recomandările adoptate de
O.C.D.E.;
40. negociază,
pregăteste parafarea, semnarea si ratificarea conventiilor pentru evitarea
dublei impuneri negociate;
41. elaborează
strategii, studii comparative, priorităti si proiecte de acte normative privind
politica fiscală a României în domeniul conventiilor pentru evitarea dublei
impuneri;
42. urmăreste realizarea unui management eficient si coerent al sistemului fiscal românesc, având ca scop elaborarea si mentinerea unui sistem fiscal unitar, stabil si armonizat, în strânsă concordantă cu indicatorii macroeconomici din Strategia de modernizare a administratiei publice;
43. elaborează
proiecte de acte normative în domeniul contabilitătii financiare si de gestiune
si urmăreste perfectionarea acestuia în corelatie cu normele europene în
domeniu;
44. exercită, prin
organele sale de specialitate, controlul utilizării creditelor bugetare de
către institutiile publice;
45. derulează
operatiuni de încasări si plăti, ca participant direct al Sistemului national
de plăti;
46. urmăreste
respectarea angajamentelor asumate prin acordurile încheiate cu organismele
financiare internationale în domeniul datoriei publice;
47. elaborează
politica vamală în concordantă cu cadrul legislativ existent, precum si actele
normative în realizarea acesteia;
48. elaborează
proiecte de acte normative privind valorificarea bunurilor legal confiscate sau
intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului si asigură
valorificarea acestora în conditiile legii;
49. asigură
administrarea monopolului de stat, în conditiile legii;
50. reglementează
controlul financiar preventiv si exercită controlul financiar preventiv
delegat, în scopul constituirii si utilizării legale si eficiente a fondurilor
publice;
51. îndrumă
metodologic si organizează activitatea de instruire si pregătire profesională
în domeniul auditului intern si al sistemelor de management financiar si
control;
52. realizează
activităti de control operativ la institutii publice si solutionează
contestatiile depuse de acestea;
53. exercită
calitatea de reprezentant al României la organismele internationale cu caracter
financiar, în conditiile legii;
54. negociază,
pregăteste parafarea, semnarea si ratificarea acordurilor guvernamentale
bilaterale privind promovarea si protejarea reciprocă a investitiilor;
55. coordonează,
negociază si încheie acorduri internationale în numele statului, în domeniul
relatiilor financiare si valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor
Externe;
56. reprezintă
statul, ca subiect de drepturi si obligatii, în fata instantelor, precum si în
orice alte situatii în care acesta participă nemijlocit, în nume propriu, în
raporturi juridice, dacă legea nu stabileste în acest scop un alt organ;
57. asigură
relatia cu Parlamentul, Consiliul Economic si Social, sindicatele, patronatele
si alti exponenti ai societătii civile în problemele specifice activitătii sale;
58. asigură un
dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului
reciproc si în conformitate cu principiile si standardele europene, în vederea
asigurării eficientei acivitătii si stabilitătii sociale, si sustine în
Parlament proiectele de acte normative pe care le initiază;
59. solutionează
petitiile primite de la cetăteni, care se înscriu în sfera sa de competentă, în
conformitate cu prevederile legale;
60. elaborează,
implementează si dezvoltă sistemul informatic în domeniul finantelor publice;
61. asigură,
potrivit legii, tipărirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat,
bonurilor de tezaur, obligatiunilor necesare finantării datoriei publice,
timbrelor fiscale, precum si a formularelor si imprimatelor tipizate utilizate
în activitatea fiscală si financiar-contabilă;
62. elaborează,
monitorizează si implementează sistemul de comunicare internă si externă si
cadrul comunicational în scopul sustinerii activitătii sale;
63. aplică
legislatia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare,
promovare, mobilitate, sanctionare si încetare a raporturilor de
muncă/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
64. elaborează si
derulează programe de perfectionare profesională a personalului din cadrul
Ministerului Finantelor Publice prin Scoala de Finante Publice si Vamă si alte
organisme specializate în acest domeniu;
65. asigură prin
sistemul de management al performantei si dezvoltare profesională un corp al
functionarilor publici profesionist, onest, stabil si eficient, în scopul
creării unei organizatii moderne, flexibile, functionale si eficiente, în
conditiile legii;
66. initiază
măsuri si participă, împreună cu institutiile de profil, la elaborarea
programelor menite să sprijine pregătirea profesională a functionarilor publici
în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;
67. editează
materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea problematicii
financiare, în vederea cunoasterii sale de către personalul propriu si de către
contribuabili;
68. asigură
elaborarea, tipărirea si difuzarea publicatiei “Revista Finante Publice si
Contabilitate”, activitate finantată integral din venituri proprii;
69. exercită atributiile ce îi revin, potrivit legii, asupra activitătii companiilor nationale aflate sub autoritatea sa;
70. urmăreste
constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de contrapartidă rezultat
din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice, nerambursabile, acordate
României de organisme internationale sau guvernele altor tări;
71. asigură
evidenta statistică a ajutoarelor externe nerambursabile;
72. gestionează
asistenta financiară nerambursabilă acordată României de Uniunea Europeană
potrivit prevederilor memorandumurilor de întelegere, memorandumurilor si acordurilor
de finantare semnate de Guvernul României si de Comisia Europeană, precum si
asistenta financiară rambursabilă acordată de institutii financiare
internationale;
73. asigură
fundamentarea, coordonarea si realizarea activitătilor specifice procesului de
pregătire a aderării României la Uniunea Europeană, pe domeniile din competenta
si responsabilitatea sa;
74. elaborează
strategia si cadrul normativ general, coordonează si evaluează activitatea de
audit public intern la nivel national, efectuează misiuni de audit public
intern de interes national cu implicatii multisectoriale si exercită activităti
de audit public intern la nivelul aparatului propriu;
75. efectuează
inspectii privind respectarea legalitătii, atât la nivelul aparatului propriu,
cât si la nivelul celorlalte institutii publice, în domeniul său de activitate;
76. aplică, în
calitate de principal furnizor de ajutor de stat, legislatia în domeniul
ajutorului de stat;
77. aplică
dispozitiile legale în domeniul preturilor, pentru care legea abilitează
Ministerul Finantelor Publice;
78. urmăreste
evolutia preturilor în economie;
79. aplică
dispozitiile legale în domeniul concurentei neloiale si al publicitătii, pentru
care legea abilitează Ministerul Finantelor Publice;
80. participă la
schimbul de informatii si experientă în relatiile cu organizatiile si
institutiile internationale, în domeniul său de activitate;
81. programează,
coordonează si monitorizează utilizarea asistentei financiare nerambursabile
acordate României de Uniunea Europeană si statele membre ale acesteia si
îndeplineste rolul de coordonator national al asistentei în relatia cu Uniunea
Europeană;
82. asigură
managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de
cooperare economică pe 5 ani, încheiat între Guvernul României si Guvernul
Republicii Elene;
83. coordonează
programarea si monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de
preaderare (ISPA);
84. realizează
activitătile aferente procesului de ratificare si/sau amendare a
memorandumurilor de finantare (PHARE si ISPA), precum si a acordurilor
interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare nerambursabile
acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
85. coordonează
elaborarea Planului national de dezvoltare, document de planificare strategică
si programare financiară multianuală al României, elaborat pe baza strategiilor
sectoriale si a strategiei nationale de dezvoltare regională si care
fundamentează fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeană în
perioada de preaderare si instrumentele structurale după aderare;
86. coordonează
pregătirea si implementarea cadrului legislativ, institutional si procedural
pentru gestionarea instrumentelor structurale;
87. stabileste,
împreună cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale, sistemul de date, informatii si
raportări periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune
analizei si, după caz, aprobării Guvernului;
88. supune
dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a
asistentei financiare nerambursabile;
89. coordonează
participarea României si îndeplineste functia de punct national de contact la
proiectele de înfrătire institutională cu statele care beneficiază de finantări
nerambursabile ale Uniunii Europene;
90. efectuează
verificările pe bază de esantion prevăzute de regulamentele Comisiei Europene
privind fondurile ISPA si instrumentele structurale;
91. centralizează
si prelucrează datele necesare estimării nivelului tranzactiilor financiare cu
Uniunea Europeană si întocmirii rapoartelor premergătoare estimărilor
respective si a reflectării lor în bugetul comunitar;
92. deschide si
administrează conturile necesare în vederea desfăsurării tranzactiilor
financiare cu Uniunea Europeană si comunică acesteia operatiunile si
înregistrările efectuate în conturile respective;
93. centralizează
lunar datele aferente resurselor proprii a căror constatare se efectuează în
tara noastră (taxe vamale, contributii agricole, taxa pe zahăr etc.),
întocmeste notele de raport în vederea determinării nivelului în lei al
contributiilor aferente resursei V.N.B. si taxei pe valoarea adăugată si emite
dispozitii de plată către Banca Natională a României în vederea virării la timp
a obligatiilor aferente resurselor si contributiei statului român la bugetul
comunitar.
(2) Ministerul
Finantelor Publice îndeplineste toate atributiile si are toate competentele
conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
Art. 4. - În exercitarea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice colaborează cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritătile publice locale, cu alte institutii publice si cu alte organisme.
Art. 5. - În
îndeplinirea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice este autorizat:
a) să dea
agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii obligatorii pentru
luarea măsurilor de respectare a legii;
b) să ia măsuri
pentru aplicarea sanctiunilor prevăzute de lege în competenta sa;
c) să aprobe
înlesniri, restituiri, compensări si amânări la plata impozitelor, taxelor,
contributiilor sociale si a altor vărsăminte bugetare obligatorii, în
conditiile legii;
d) să aplice, prin
organele abilitate, modalitătile de executare silită si măsurile asigurătorii,
în conditiile legii, pentru recuperarea creantelor bugetare;
e) să încheie
protocoale de schimb de informatii, documente si de colaborare cu ministere,
institutii publice si cu alte organizatii, potrivit competentelor atribuite;
f) să refuze cererile
de finantare de la bugetul de stat, de suplimentare si de virare a creditelor
bugetare în cazurile în care acestea nu îndeplinesc conditiile legale sau se
abat de la reglementările în vigoare;
g) să revoce
creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, în cazurile în care se
constată că acestea se utilizează în alte scopuri decât cele stabilite;
h) să respingă
situatii financiar-contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc
conditiile stabilite de normele legale si să stabilească noi termene pentru
refacerea si prezentarea acestora, cu aplicarea sanctiunilor prevăzute de
legislatia în vigoare;
i) să emită, să
anuleze, să revoce, să suspende, după caz, pentru domeniile pentru care este
împuternicit, în conditiile legii, acte administrative sub forma
autorizatiilor, licentelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative
prin care li se permite solicitantilor organizarea si/sau desfăsurarea unei
anumite activităti;
j) să stabilească
orice alte măsuri, în conditiile prevăzute de lege.
Art. 6. -
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Natională de Administrare Fiscală au
dreptul să solicite de la celelalte autorităti ale administratiei publice,
institutii publice si agenti economici, de la institutii de credit si de la
alte persoane, în conditiile legii, datele si informatiile necesare în vederea
realizării atributiilor, cu păstrarea confidentialitătii acestora.
Organizarea
Ministerului Finantelor Publice
Art. 7. - (1)
Ministerul Finantelor Publice are structura organizatorică prevăzută în anexa
nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor publice, se pot
organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numărul
posturilor, în conditiile legii.
(2) Numărul maxim
de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de
1.573, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
Numărul de posturi
al aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice poate fi modificat
prin redistribuirea de posturi de la directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti, cu exceptia structurilor de administrare,
prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) În numărul
total de posturi prevăzut la alin. (2) sunt cuprinse si cele 30 de posturi
aferente cabinetelor secretarilor de stat.
Art. 8. - (1) În
cadrul Ministerului Finantelor Publice se organizează Autoritatea de Plată, al
cărei nucleu este format din Directia generală a Fondului National de
Preaderare si o parte a activitătii Oficiului de Plăti si Contractare PHARE.
Structura organizatorică si numărul de posturi vor fi definitivate la
finalizarea contractului de asistentă tehnică din cadrul programului PHARE.
(2) Autoritatea de
Plată devine operatională în decembrie 2005.
(3) Numărul de
posturi al Autoritătii de Plată se asigură prin redistribuire din numărul total
de posturi aprobat pentru Ministerul Finantelor Publice.
(4) Prin ordin al
ministrului finantelor publice se vor nominaliza, în functie de necesitătile de
pregătire profesională sau de actiuni specifice acestui domeniu, persoanele
care vor fi implicate în activitătile premergătoare functionării Autoritătii de
Plată.
Art. 9. - (1) În
structura Ministerului Finantelor Publice se organizează, la nivel de directie
generală, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, având
până la sfârsitul anului 2005 un număr maxim de 94 de posturi, care se va
asigura treptat prin redistribuire din numărul maxim de posturi aprobat pentru
Ministerul Finantelor Publice. În cadrul acesteia se organizează, la nivel de
directie, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Asistentă
Tehnică.
(2) În structura
Ministerului Finantelor Publice se organizează, la nivel de directie generală,
Autoritatea de Management pentru Infrastructură, având până la sfârsitul anului
2005 un număr maxim de 66 de posturi, care se va asigura treptat prin
redistribuire din numărul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Finantelor
Publice. În cadrul acesteia se organizează, la nivel de directie, Directia
programare, evaluare si scheme de finantare.
Art. 10. - (1)
Atributiile, sarcinile si răspunderile personalului din aparatul propriu al
Ministerului Finantelor Publice se stabilesc, în conformitate cu structura
organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si
functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finantelor
publice.
(2) Atributiile,
sarcinile si răspunderile unitătilor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat
prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală pentru Directia generală de
administrare a marilor contribuabili si pentru structurile din cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a
Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, cu atributii de administrare a
veniturilor bugetare, denumite în continuare structuri de administrare.
(3) Atributiile,
sarcinile si răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al
Ministerului Finantelor Publice, precum si din unitătile subordonate acestuia
se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentelor de organizare si
functionare prevăzute la alin. (1) si (2), care se semnează de salariat si se
aprobă în conditiile legii.
(4) Statul de
functii pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice se aprobă de
ministrul finantelor publice.
SECTIUNEA a
3-a
Conducerea
Ministerului Finantelor Publice
Art. 11. - (1)
Conducerea Ministerului Finantelor Publice se exercită de către ministrul
finantelor publice.
(2) Ministrul finantelor publice reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităti publice, cu persoanele juridice si fizice din tară si din străinătate. Prin ordin al ministrului finantelor publice unele atributii pot fi delegate si persoanelor cu functii de conducere din compartimentele de specialitate.
(3) Ministrul
finantelor publice îndeplineste, în domeniul de activitate al ministerului,
atributiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare.
(4) Ministrul
finantelor publice îndeplineste si alte atributii specifice, stabilite prin
alte acte normative.
(5) În exercitarea
atributiilor sale ministrul finantelor publice emite ordine si instructiuni, în
conditiile legii.
(6) Ministrul
finantelor publice îndeplineste, conform legii, functia de ordonator principal
de credite.
(7) Ministrul
finantelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5
secretari de stat si de presedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală, cu rang de secretar de stat, numiti prin decizie a primuluiministru.
(8) Personalului
din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplică prevederile Legii nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată, cu
modificările ulterioare.
Art. 12. - (1)
Răspunderile si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al
ministrului finantelor publice.
Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală exercită si alte atributii stabilite
prin ordin al ministrului finantelor publice.
(2) În cazul în
care ministrul finantelor publice, din diferite motive, nu îsi poate exercita
atributiile curente, îl deleagă pe unul dintre secretarii de stat să exercite
aceste atributii, înstiintându-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 13. - (1)
Secretarul general al ministerului este înalt functionar public, numit prin
concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în conditiile legii.
(2) Secretarul
general îndeplineste atributiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Secretarul
general al ministerului îndeplineste si alte atributii prevăzute în
regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori încredintate de
ministru.
(4) În realizarea
atributiilor ce îi revin secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar
general adjunct care este înalt functionar public, numit prin concurs sau prin
examen, pe criterii de profesionalism, în conditiile legii.
Art. 14. - (1)
Unitătile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor
Publice, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) La nivel de
judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, numărul maxim de posturi
prevăzut la pct. I.4 din anexa nr. 2, pentru unitătile subordonate, se aprobă
prin ordin al ministrului finantelor publice, în conditiile legii.
(3) Structura
organizatorică a directiilor generale ale finantelor publice judetene, a
Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si a Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili se aprobă prin ordin al ministrului finantelor publice, la
propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală pentru
structurile de administrare si pentru structura organizatorică a Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili.
Art. 15. - (1)
Directorii executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si
a municipiului Bucuresti, exclusiv directorul executiv al Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili, se numesc în functie de către ministrul
finantelor publice, la propunerea prefectului, în conditiile legii.
(2) Prin ordin al
ministrului finantelor publice se numeste comisarul general al Gărzii
Financiare, în conditiile legii.
(3) Persoanele cu
functii publice de conducere de trezorier-sef din cadrul directiilor generale
ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, de trezorier-sef
adjunct din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti, precum si de sef administratie adjunct - trezorerie si contabilitate
publică din cadrul administratiilor finantelor publice municipale se numesc
prin ordin al ministrului finantelor publice, în conditiile legii.
Art. 16. -
Ministerul Finantelor Publice are în dotare un parc auto potrivit dispozitiilor
legale în vigoare, iar pentru activităti specifice numărul de mijloace de
transport si consumul de carburanti sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 17. - (1)
Ministerul Finantelor Publice, Agentia Natională de Administrare Fiscală, Garda
Financiară, Autoritatea Natională a Vămilor, directiile generale ale finantelor
publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generală de
administrare a marilor contribuabili pot închiria unor agenti economici sau pot
da în folosinta gratuită a altor institutii de utilitate publică spatii situate
în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care îsi desfăsoară
activitatea si pe care le administrează, în conditiile legii, în următoarele
scopuri:
a) organizarea
bufetelor de incintă;
b) instalarea de
automate pentru băuturi calde si reci;
c) instalarea de
mijloace de comunicatii;
d) afisarea
reclamelor de publicitate;
e) prestarea de
servicii de copiere pentru contribuabili;
f) comercializarea
timbrelor fiscale, a tipizatelor sau a presei;
g) pentru alte
activităti care au legătură cu activitatea Ministerului Finantelor Publice.
(2) Prin ordin al
ministrului finantelor publice vor fi stabilite conditiile si procedurile de
închiriere si de dare în folosintă gratuită a spatiilor situate în imobilele
proprietate publică sau privată a statului. Închirierea spatiilor situate în
imobilele proprietate publică sau privată a statului se realizează cu
respectarea următoarelor principii:
a) libera
concurentă;
b) transparenta;
c) tratamentul
egal;
d)
confidentialitatea.
(3) Agentia
Natională de Administrare Fiscală, Garda Financiară, Autoritatea Natională a
Vămilor, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti si Directia generală de administrare a marilor contribuabili pot
organiza, cu avizul prealabil al Ministerului Finantelor Publice, procedurile
legale pentru închirierea sau darea în folosintă gratuită a spatiilor prevăzute
la alin. (1).
Art. 18. -
Chiriile stabilite si încasate ca urmare a închirierii spatiilor prevăzute la
art. 17 alin. (1) se virează integral la bugetul de stat.
Art. 19. - (1)
Spatiile prevăzute la art. 17 alin. (1) se dau în folosintă prin protocol
încheiat între institutiile abilitate care primesc spatiile în folosintă
gratuită si Ministerul Finantelor Publice, Agentia Natională de Administrare
Fiscală, Garda Financiară, Autoritatea Natională a Vămilor, directiile generale
ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia
generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.
(2) Utilitătile si
cota-parte pentru cheltuielile de functionare aferente spatiilor date în
folosintă gratuită, în conditiile art. 17 alin. (1), se suportă de către
institutiile publice beneficiare si se reglementează prin protocol.
Art. 20. -
Ministerul Finantelor Publice este abilitat să detină si să administreze prin
unitătile subordonate spatii de cazare si pentru instruirea personalului
propriu ce urmează forme de pregătire-instruire organizate de Scoala de Finante
Publice si Vamă.
Art. 21. -
Fondurile necesare procurării bunurilor ce echipează spatiile de
cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte de inventar specifice
si altele asemenea, si pentru plata serviciilor necesare se prevăd si se
suportă din bugetul Ministerului Finantelor Publice sau al unitătilor
subordonate.
Art. 22. - Unitătile
din subordinea ministerului, care administrează spatii în care functionează
centre zonale ale Scolii de Finante Publice si Vamă, pot angaja, cu avizul
prealabil al ministerului, în conditiile legii, servicii de tip hotelier,
respectiv de curătenie-întretinere spatii, spălatc ălcat lenjerie, servire masă
si alte servicii necesare pentru cursanti cu agentii economici specializati.
Fondurile necesare se suportă din bugetul Ministerului Finantelor Publice sau
al unitătilor subordonate.
Art. 23. - (1)
Prefecturile împreună cu consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului
Bucuresti si consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor
corespunzătoare pentru desfăsurarea activitătii unitătilor din teritoriu subordonate Ministerului
Finantelor Publice.
(2) În
localitătile în care unitătile teritoriale subordonate Ministerului Finantelor
Publice nu dispun de spatii corespunzătoare, consiliile locale vor sprijini
aceste unităti prin asigurarea, în conditiile legii, de amplasamente în vederea
construirii de sedii proprii.
CAPITOLUL II
Organizarea
si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
SECTIUNEA 1
Principalele
obiective si atributii ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
Art. 24. - (1) Agentia
Natională de Administrare Fiscală are ca obiective principale următoarele:
a) colectarea
veniturilor bugetului de stat, reprezentând impozite, taxe si alte venituri ale
bugetului de stat, conform competentelor, precum si a veniturilor bugetului
asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru somaj, bugetului
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, reprezentând
contributia de asigurări sociale, contributia de asigurări pentru somaj,
contributia pentru asigurări sociale de sănătate, contributia de asigurare pentru
accidente de muncă si boli profesionale, datorate de plătitori, persoane
juridice si persoane fizice, care au calitatea de angajator sau asimilati ai
acestora si alte persoane care au obligatii fată de bugetul de stat;
b) aplicarea
unitară a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile
sociale si alte venituri bugetare în domeniul său de activitate;
c) exercitarea
prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil
tuturor contribuabililor;
d) aplicarea în
domeniul vamal a măsurilor specifice rezultate din Programul de guvernare si
din legislatia în domeniul vamal.
(2) În realizarea
obiectivelor prevăzute la alin. (1) Agentia Natională de Administrare Fiscală
are, în principal, următoarele atributii:
1. asigură aplicarea
corectă, unitară si nediscriminatorie a legislatiei fiscale;
2. elaborează
si/sau avizează proiectele de acte normative care contin prevederi referitoare
la administrarea veniturilor bugetare pentru care este competentă;
3. participă,
împreună cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice, la elaborarea de proiecte de acte normative privind stabilirea
veniturilor bugetare;
4. actionează prin
mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, în
conditiile legii;
5. exercită
controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea
oricăror acte si fapte din domeniul economic, financiar si vamal care au ca
efect evaziunea fiscală;
6. exercită
urmărirea, supravegherea si controlul fiscal, pe întreg teritoriul national, al
respectării legislatiei în domeniul impozitelor, taxelor, contributiilor
sociale si al celorlalte venituri bugetare pentru a căror administrare este
competentă potrivit legii;
7. desfăsoară
activităti de investigare fiscală cu ocazia controlului;
8. exercită
activitatea de inspectie vamală, activitatea de control vamal ulterior si orice
altă formă de control specific în legătură cu aplicarea si respectarea
reglementărilor în vigoare în domeniul vamal;
9. are
reprezentanti permanenti la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în
cadrul altor organisme internationale, care asigură legătură operativă pe
probleme vamale;
10. elaborează
proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a
celorlalte venituri bugetare;
11. administrează
depunerea de către plătitori a declaratiilor de impunere la impozite, taxe,
contributii sociale si alte venituri bugetare potrivit legii, precum si
evidenta plătilor efectuate;
12. initiază si
desfăsoară actiuni legale în cazul neconformării contribuabililor în
îndeplinirea obligatiilor declarative si de plată;
13. elaborează si
aplică procedurile de impunere pentru persoanele juridice si persoanele fizice,
conform dispozitiilor legale;
14. elaborează si
aplică procedurile privind evidenta contribuabililor, gestiunea dosarului
fiscal si a cazierului fiscal;
15. elaborează si
pune la dispozitie personalului său materiale informative referitoare la
aplicarea legislatiei specifice fiecărui domeniu propriu de activitate;
16. urmăreste
încurajarea conformării voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea
serviciilor oferite acestora, menite să le faciliteze îndeplinirea obligatiilor
fiscale;
17. elaborează si
aplică procedurile privind plata voluntară si stabilirea mijloacelor de plată,
împreună cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice;
18. elaborează
proceduri privind activitatea de îndrumare si informare a contribuabililor si
asigură implementarea unitară a acestora la nivelul tuturor unitătilor fiscale
teritoriale;
19. asigură, prin
intermediul structurilor de administrare, îndrumarea prin mijloace specifice a
contribuabililor în aplicarea legislatiei fiscale si a prevederilor
conventiilor de evitare a dublei impuneri;
20. elaborează si
editează materiale informative prin ghiduri, brosuri, pliante, afise si altele
asemenea, în vederea cunoasterii de către contribuabili a problematicii fiscale
de interes pentru acestia;
21. elaborează, cu
avizul directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
continutul si modelele formularelor si imprimatelor tipizate utilizate pentru
administrarea veniturilor, precum si instructiunile de completare a acestora;
22. asigură,
potrivit legii, tipărirea formularelor si imprimatelor tipizate utilizate în
domeniul său de activitate;
23. elaborează si
aplică proceduri privind alte modalităti de stingere a obligatiilor bugetare
pentru care este competentă;
24. elaborează si
aplică proceduri interne privind executarea silită;
25. elaborează si aplică
metodologii de gestiune a arieratelor bugetare;
26. coordonează,
îndrumă si verifică modul de respectare a procedurilor de administrare, a
legislatiei fiscale si a legislatiei contributiilor sociale de către
structurile de administrare;
27. participă la
estimarea veniturilor bugetare pe care le administrează si face propuneri
privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza
datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale si a
legislatiei în vigoare privind impozitele, taxele, contributiile sociale si
alte venituri bugetare;
28. furnizează
Ministerului Finantelor Publice informatii necesare fundamentării estimării
veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;
29. analizează
periodic modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentă,
stabilind măsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite
potrivit legii;
30. furnizează
structurilor specializate ale Ministerului Finantelor Publice informatiile
necesare fundamentării calculului contributiei României la bugetul Comunitătii
Europene;
31. solutionează
contestatiile împotriva actelor administrative fiscale, în conditiile legii;
32. propune si
elaborează strategii de dezvoltare, precum si solutii de reformă în domeniul
administrării veniturilor bugetare pentru care este competentă potrivit legii;
33. urmăreste
realizarea unui management eficient si coerent al administrării fiscale, având
ca scop mentinerea unei administrări fiscale unitare, stabile si armonizate;
34. asigură
aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din conventiile si tratatele
internationale la care România este parte;
35. încheie si
derulează conventii si proiecte de colaborare cu organisme si institutii
internationale în domeniul său de activitate, conform mandatului acordat;
36. initiază
măsuri pentru dezvoltarea cooperării internationale în domeniul său de
activitate;
37. gestionează si
coordonează schimbul de informatii intern si intracomunitar privind taxa pe
valoarea adăugată si accize;
38. colaborează cu
directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice pe linia
integrării europene;
39. asigură
desfăsurarea în bune conditii a activitătii de cooperare internatională în
domeniul său de activitate;
40. asigură un
dialog constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc si
în conformitate cu principiile si standardele europene, în vederea asigurării
eficientei activitătii, stabilitătii si solidaritătii sociale;
41. elaborează,
monitorizează si implementează sistemul de comunicare internă si externă si
cadrul comunicational în scopul sustinerii activitătii sale;
42. reprezintă
statul în fata instantelor, ca subiect de drepturi si obligatii privind
raporturile juridice fiscale si alte activităti ale agentiei, direct sau prin
unitătile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, în baza mandatelor
transmise; renuntarea la drepturile statului în litigiile care au legătură cu
raporturile juridice fiscale poate fi formulată de organele fiscale numai cu
acordul Guvernului;
43. exercită
functia de audit public intern în conditiile legii;
44. aplică
legislatia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare,
promovare, mobilitate, sanctionare si încetare a raporturilor de
muncă/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
45. elaborează si
derulează programe de perfectionare profesională a personalului din cadrul
agentiei la nivel central si la nivelul structurilor de administrare prin
Scoala de Finante Publice si Vamă si alte organisme specializate în acest domeniu;
46. asigură prin
sistemul de management al performantei si dezvoltare profesională un corp al
functionarilor publici profesionist, onest, stabil si eficient, în scopul
creării unei organizatii moderne, flexibile, functionale si eficiente, în
conditiile legii;
47. exercită controlul financiar preventiv propriu în scopul constituirii si utilizării legale si eficiente a fondurilor publice;
48. elaborează si
fundamentează proiectul bugetului de cheltuieli al agentiei, precum si
programul de investitii si achizitii publice, pe care le transmite Ministerului
Finantelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia.
(3) Agentia
Natională de Administrare Fiscală îndeplineste orice alte atributii si are
toate competentele cu privire la activitatea de administrare a veniturilor
bugetare, cu exceptia cazurilor în care legea prevede altfel.
Art. 25. - (1) În
exercitarea atributiilor sale Agentia Natională de Administrare Fiscală
colaborează cu ministerele si autoritătile administratiei publice centrale,
autoritătile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum
si cu persoane juridice si fizice si alte entităti.
(2) Agentia
Natională de Administrare Fiscală coordonează din punct de vedere metodologic
structurile de administrare din cadrul directiilor generale ale finantelor
publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti, precum si Directia generală de administrare a marilor contribuabili.
Art. 26. - În
îndeplinirea atributiilor sale Agentia Natională de Administrare Fiscală este
autorizată:
1. să exercite
nemijlocit si neîngrădit inspectia fiscală, controlul financiar si vamal,
conform dispozitiilor legale în vigoare;
2. să dea
agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii pentru luarea
măsurilor de respectare a legii;
3. să aplice
sanctiunile prevăzute de lege în competenta sa;
4. să aprobe
înlesniri, în conditiile legii, restituiri si compensări la plata impozitelor,
taxelor, contributiilor sociale si a altor venituri bugetare pentru care este
competentă;
5. să urmărească
si să ia măsuri în aplicarea legislatiei în materie de ajutor de stat, în
domeniul său de activitate, conform competentelor;
6. să aplice, prin
organele abilitate, modalitătile de executare silită si măsurile asigurătorii,
în conditiile legii, pentru a căror realizare este competentă potrivit legii;
7. să încheie
protocoale de schimb de informatii si colaborare cu ministerele, institutiile
publice si cu alte organizatii, potrivit competentelor atribuite;
8. să solutioneze
plângerile prealabile si petitiile si să pună la dispozitie solicitantilor
informatiile publice, în conditiile legii;
9. să stabilească
orice alte măsuri în conditiile prevăzute de lege.
SECTIUNEA a
2-a
Art. 27. - (1)
Agentia Natională de Administrare Fiscală are structura organizatorică
prevăzută în anexa nr. 4. În cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală se pot organiza servicii, birouri si
alte compartimente si se poate stabili numărul posturilor, în conditiile legii.
(2) Numărul de
posturi al aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
este de 447, exclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente
cabinetului demnitarului. Numărul de posturi al aparatului propriu al Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală poate fi modificat prin redistribuirea de
posturi de la structurile de administrare din cadrul directiilor generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si de la Directia
generală de administrare a marilor contribuabili, prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
Art. 28. - (1) În
cadrul Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională de Administrare
Fiscală se organizează si functionează Autoritatea Natională a Vămilor, ca
organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publică cu
personalitate juridică, cu buget propriu.
(2) Organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale a Vămilor se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului.
(3) Numărul maxim
de posturi pentru Autoritatea Natională a Vămilor si pentru unitătile
subordonate acesteia este de 4.589, inclusiv postul de demnitar.
Art. 29. - (1) În
cadrul Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională de Administrare
Fiscală se organizează si functionează Garda Financiară, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, institutie publică cu
personalitate juridică, cu buget propriu.
(2) Organizarea si
functionarea Gărzii Financiare se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(3) Numărul maxim
de posturi pentru Garda Financiară este de 1.005, din care 120 de posturi
pentru Comisariatul general.
(4) Prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală se numesc comisarii
generali adjuncti ai Gărzii Financiare.
(5) Structura
organizatorică a Gărzii Financiare, numărul de posturi, normele generale si
speciale de dotare, însemnele distinctive si modelele de uniformă se stabilesc
prin hotărâre a Guvernului.
(6) Regulamentul
de organizare si functionare a Gărzii Financiare stabileste competentele si
atributiile personalului care ocupă functii publice de conducere si de
executie, precum si ale personalului contractual si se aprobă prin ordin al
ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală.
Art. 30. - (1)
Atributiile, sarcinile si răspunderile personalului din aparatul propriu al
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală se stabilesc, în conformitate cu
structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 4, prin regulamentul de
organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, aprobat
prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
(2) Atributiile,
sarcinile si răspunderile structurilor de administrare din cadrul directiilor
generale ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, precum si ale Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare care se aprobă prin ordin al ministrului finantelor
publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală.
(3) Atributiile,
sarcinile si răspunderile individuale ale personalului propriu al Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală, al structurilor de administrare si al
Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin
fisa postului, pe baza regulamentelor de organizare si functionare prevăzute la
alin. (1) si (2), care se semnează de salariat si se aprobă în conditiile
legii.
(4) Directorii
generali, directorii generali adjuncti, directorii si directorii adjuncti,
sefii de servicii si sefii de birouri, personalul de executie din aparatul
propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscală se numesc în functie, în
conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală.
(5) Directorii
executivi adjuncti din cadrul directiilor generale ale finantelor publice
judetene, al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti,
care coordonează structurile de administrare, sefii de administratie si sefii
de administratie adjuncti, cu exceptia celor prevăzuti la art. 15 alin. (3), ai
administratiilor finantelor publice ale municipiilor, precum si ale sectoarelor
municipiului Bucuresti se numesc în functie, în conditiile legii, prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
(6) Directorul
executiv si directorii executivi adjuncti ai Directiei generale de administrare
a marilor contribuabili se numesc în functie prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
(7) În cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
un director executiv adjunct are si calitatea de administrator-sef care
coordonează structurile de administrare, calitate stabilită prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
Art. 31. -
Ministerul Finantelor Publice, în nume propriu, înscrie prin Agentia Natională
de Administrare Fiscală si structurile sale de administrare, în calitate de
agenti împuterniciti, creantele bugetare administrate de aceasta, la registrele
de publicitate mobiliară si imobiliară, în conditiile legii.
Art. 32. - (1)
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală poate redistribui între
structurile de administrare posturile repartizate prin ordin al ministrului
finantelor publice, prevăzute la art. 14 alin. (2).
(2) Structura
organizatorică a structurilor de administrare din cadrul directiilor generale
ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti, precum si a Directiei generale de administrare a
marilor contribuabili se aprobă prin ordin al ministrului finantelor publice,
la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, conform
art. 14 alin. (3).
(3) Statul de
functii pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
se aprobă de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu avizul
ministrului finantelor publice.
(4) Statele de
functii pentru structurile de administrare fiscală din cadrul directiilor
generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si
pentru Directia generală de administrare a marilor contribuabili se aprobă de
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
SECTIUNEA a
3-a
Art. 33. - (1)
Agentia Natională de Administrare Fiscală este condusă de un presedinte cu rang
de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală răspunde în fata ministrului
finantelor publice pentru întreaga sa activitate.
(3) În exercitarea
atributiilor sale presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
ordine, în conditiile legii.
(4) Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală are calitatea de ordonator secundar
de credite, exclusiv pentru Autoritatea Natională a Vămilor si Garda
Financiară, si exercită atributiile legale în această calitate pentru Agentia
Natională de Administrare Fiscală - aparatul propriu, directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti -, precum si pentru Directia
generală de administrare a marilor contribuabili.
(5) Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală este ajutat în activitatea sa de 3
vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a
primuluiministru.
(6) Răspunderile
si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
(7) Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală reprezintă Agentia Natională de
Administrare Fiscală în relatia cu tertii. Prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală unele atributii pot fi delegate
vicepresedintilor si persoanelor cu functii de conducere din compartimentele de
specialitate.
(8) Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală îndeplineste si alte atributii
specifice, stabilite prin alte acte normative.
(9) În cazul în
care presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, din motive
întemeiate, nu îsi poate exercita atributiile prevăzute la actele normative în
vigoare, îl deleagă prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepresedinti să exercite
aceste atributii, cu informarea ministrului finantelor publice.
Art. 34. - Agentia
Natională de Administrare Fiscală are în dotare un parc auto, potrivit
dispozitiilor legale în vigoare, iar pentru activităti specifice numărul de
mijloace de transport si consumul de carburanti sunt prevăzute în anexa nr. 5.
Art. 35. - Agentia
Natională de Administrare Fiscală are o siglă ale cărei caracteristici se
aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
CAPITOLUL III
Dispozitii
finale
Art. 36. - (1)
Personalul din cadrul Ministerului Finantelor Publice si, respectiv, din cadrul
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, care are calitatea de functionar
public, beneficiază de toate drepturile si are obligatiile prevăzute în Legea nr.
188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
(2) Salarizarea
personalului Ministerului Finantelor Publice se face potrivit reglementărilor
în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natură salarială pentru
functionarii publici si pentru personalul contractual.
(3) Salarizarea
personalului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscală se face
similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finantelor Publice.
Art. 37. - Actele
normative emise în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, continuă să îsi producă efectele în măsura în care nu
contravin prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 38. - Anexele
nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 39. - La data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, si Hotărârea Guvernului nr.
159/2002 privind unele măsuri pentru închirierea unor spatii de către
Ministerul Finantelor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 157 din 5 martie 2002, cu completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Bucuresti, 17 martie 2005.
Nr. 208.
Numărul maxim de posturi = 1.573
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
ANEXA Nr. 2
UNITĂTILE
aflate în
subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice
|
Numărul de posturi |
I. Institutii publice si unităti
subordonate, finantate de la bugetul de stat |
|
1. Agentia Natională de Administrare
Fiscală, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente
cabinetului demnitarului |
456 |
2. Autoritatea Natională a Vămilor,
inclusiv postul de demnitar*) |
4.589 |
3. Garda Financiară - total, din care**): |
1.005 |
3.1. Comisariatul general |
120 |
3.2. Comisariatele regionale |
885 |
4. Directiile generale ale finantelor
publice judetene în subordinea cărora functionează administratiile finantelor
publice municipale, administratiile finantelor publice orăsenesti si
administratiile finantelor publice comunale; Directia Generală a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, în subordinea căreia functionează
administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului
Bucuresti***); Directia generală de administrare a marilor contribuabili****)
|
25.633 |
II. Activităti care functionează pe
lângă Ministerul Finantelor Publice |
|
1. Tipărirea si difuzarea publicatiei
“Revista Finante Publice si Contabilitate”*****) |
|
III. Companii nationale la care
Ministerul Finantelor Publice exercită calitatea de reprezentant al statului ca actionar |
|
1. Compania Natională “Imprimeria
Natională” - S.A. |
|
2. Compania Natională “Loteria Română” -
S.A. |
|
*) Autoritatea Natională a Vămilor
functionează în subordinea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională
de Administrare Fiscală, conform Ordonantei Guvernului nr.
8/2005 privind stabilirea unor măsuri de preluare a Gărzii Financiare si a
Autoritătii Nationale a Vămilor în subordinea Ministerului Finantelor Publice.
**) Garda Financiară functionează în
subordinea Ministerului Finantelor Publice, conform Ordonantei Guvernului nr.
8/2005.
***) Include si structurile de administrare
din cadrul acestora.
****) Directiile generale ale finantelor
publice judetene, Directia Generală a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti si Directia generală de administrare a marilor contribuabili au
personalitate juridică.
*****) Conform Hotărârii Guvernului nr.
1.515/2002 privind înfiintarea pe lângă Ministerul Finantelor Publice a
unei activităti finantate integral din venituri proprii.
ANEXA Nr. 3
MIJLOACELE
DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
pentru
activităti specifice
Nr. crt. |
Unitatea |
Tipul Mijlocului de transport |
Numărul
maxim aprobat (bucăti) |
Consumul
maxim de carburant
pentru un autovehicul
(litri/lună) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Aparatul propriu*): |
|
|
|
a) pentru programe PHARE1) |
- autoturism - autoturism de teren |
2 1 |
450 450 |
|
b) pentru transport marfă si
persoane(delegatii) |
- autovehicule - microbuz |
7 1 |
500 500 |
|
2. |
Directiile generale ale finantelor publice
judetene; |
- autoturism |
- câte 5 pentru fiecare D.G.F.P.**) |
300 |
Directia Generală a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti; |
- autoturism |
- 3 pentru D.G.A.M.C.**) |
300 |
|
Directia generală de administrare a marilor
contribuabili |
- autoturism |
- câte unul pentru fiecare D.G.F.P.
judeteană si două pentru D.G.F.P. a Municipiului
Bucuresti |
450 |
|
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie |
- câte unul pentru fiecare D.G.F.P.
judeteană si două pentru D.G.F.P. a Municipiului
Bucuresti |
600 |
|
|
- autovehicul pentru transport de marfă |
- câte două pentru fiecare D.G.F.P. Arad,
Bihor, Constanta, Timis, respectiv a Municipiului Bucuresti si câte unul
pentru celelalte D.G.F.P. |
400 |
|
3. |
Administratiile finantelor publice
municipale si orăsenesti din municipiile si orasele cu peste 50.000 de
locuitori si din sectoarele municipiului Bucuresti |
- autoturism - autoturism - autovehicul pentru transport de valori - autovehicul pentru transport de marfă |
- câte unul pentru fiecare unitate - câte unul pentru fiecare administratie a
finantelor publice de sector - câte unul pentru fiecare unitate care are
în structură activitate de trezorerie - câte unul pentru fiecare unitate |
300 450 600 400 |
4. |
Administratiile finantelor publice
municipale si orăsenesti din municipii si orase, altele decât cele prevăzute
la pct. 3 |
- autoturism - autovehicul pentru transport de valori la
trezorerie |
- câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate
de trezorerie - câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie |
450 600 |
5. |
Numărul de mijloace de transport si
consumul de carburant pentru Garda Financiară si Autoritatea Natională a
Vămilor***) |
|
|
|
1)
Autoturismele si consumul de carburanti se finantează din fondurile PHARE.
Numărul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului finantelor
publice, în functie de dotările rezultate din protocoalele si memorandumurile
încheiate cu organismele internationale.
*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat
prin Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările
si completările ulterioare.
**) D.G.F.P. - Directia generală a finantelor
publice; D.G.A.M.C. - Directia generală de administrare a marilor
contribuabili.
***) Se stabilesc prin hotărârile Guvernului
privind organizarea si functionarea acestor institutii.
NOTĂ:
1. Directia
Generală a Finantelor Publice a Judetului Tulcea are în dotare o salupă pentru
control si activitate curentă.
2. Nu se consideră
depăsiri la consumul de carburanti normat pe autovehicul consumul care, la
nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu
numărul de autovehicule aprobat fiecărei unităti.
Numărul de posturi = 447, exclusiv
presedintele, vicepresedintii,
posturile aferente cabinetului demnitarului,
posturile ANV si posturile GF
ANEXA Nr. 5
MIJLOACELE
DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
pentru
Centrala Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
Unitatea |
Tipul
mijlocului de transport |
Numărul
maxim aprobat (bucăti) |
Consumul
maxim de carburant pentru un autovehicul
(litri/lună) |
Aparatul propriu*) |
|
|
|
- parc auto comun - |
autoturism**) |
10 |
500 |
|
- autovehicul pentru transport de marfă si
persoane***) |
2 |
500 |
*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat
prin Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritătile si institutiile publice.
**) Cele 10 autoturisme sunt destinate pentru
activitatea de control si investigatii fiscale si vor fi conduse de inspectorii
nominalizati prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală.
***) Pentru celelalte activităti de la nivelul
Centralei Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
ACT E ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
CONSILIUL CONCURENTEI
pentru punerea în aplicare a Regulamentului
privind ajutorul de stat pentru salvare si restructurare si ajutorul de stat
pentru închidere în sectorul siderurgic
În baza:
- Decretului nr.
57/2004 privind numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
- prevederilor art. 28
alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 22 alin.
(1) si (2) din Legea nr.
143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările si completările
ulterioare;
si având în vedere
avizul favorabil al Consiliului Legislativ,
presedintele
Consiliului Concurentei emite
următorul ordin:
Art. 1. - În urma
adoptării în plenul Consiliului Concurentei, se pune în aplicare Regulamentul
privind ajutorul de stat pentru salvare si restructurare si ajutorul de stat
pentru închidere în sectorul siderurgic, cuprins în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări
punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 2 martie 2005.
Nr. 40.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind
ajutorul de stat pentru salvare si restructurare si ajutorul de stat pentru
închidere în sectorul siderurgic
În temeiul art. 28
alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 22 alin.
(1) din Legea nr.
143/1999 privind ajutorul de stat,
cu modificările si completările ulterioare,
Consiliul
Concurentei adoptă prezentul
regulament.
INTRODUCERE
Principiul general
al interzicerii ajutoarelor de stat, prevăzut în Legea nr.
143/1999, cu modificările si
completările ulterioare, trebuie să constituie regula, iar posibilitătile de
derogare de la aceasta trebuie să fie limitate.
Dintre toate
tipurile de ajutoare de stat, cele destinate salvării si restructurării
întreprinderilor în dificultate au cele mai importante efecte de distorsiune a
concurentei, în special ajutoarele destinate întreprinderilor care activează în
sectorul siderurgic.
Dată fiind
experienta din trecut, tinându-se seama de caracteristicile industriei
siderurgice si de supracapacitatea de productie în acest sector, ajutoarele de
stat pentru salvare si restructurare pentru întreprinderile care activează în sectorul
siderurgic nu sunt considerate compatibile cu un mediu concurential normal.
Avându-se în
vedere toate acestea, se consideră că ajutorul de stat destinat facilitării
ajustărilor structurale poate contribui la dezvoltarea unei industrii
siderurgice sănătoase.
Astfel, ajutorul
de stat pentru închiderea întreprinderilor siderurgice poate fi considerat
compatibil cu un mediu concurential normal în anumite conditii.
ARTICOLUL 1
Ajutorul de
stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate
Ajutoarele de stat
pentru salvare si ajutoarele de stat pentru restructurarea întreprinderilor în
dificultate din sectorul siderurgic, astfel cum acesta este definit în anexa
nr. 1 la Regulamentul multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru
proiecte mari de investitii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 165 din 17 martie 2003, pus în aplicare prin Ordinul presedintelui
Consiliului Concurentei nr.
252/2002, cu modificările si completările ulterioare, sunt interzise.
ARTICOLUL 2
(1) Ajutorul de
stat destinat întreprinderilor din sectorul siderurgic poate fi considerat ca
fiind compatibil cu un mediu concurential normal dacă se încadrează în una
dintre următoarele situatii:
a) Ajutorul de
stat având ca obiectiv acoperirea plătilor compensatorii suportate de
întreprinderile siderurgice si destinate angajatilor disponibilizati sau celor
care se pensionează anticipat, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor
conditii:
(i) plătile
efectuate rezultă din închiderea totală sau partială a întreprinderii
siderurgice si nu au fost luate în considerare la autorizarea altor ajutoare;
(ii) plătile nu
depăsesc sumele care trebuie vărsate conform reglementărilor nationale în
vigoare;
(iii) intensitatea
ajutorului de stat nu va depăsi 50% din aceste plăti.
b) Ajutorul de stat
destinat întreprinderilor siderurgice care încetează definitiv fabricarea
produselor siderurgice, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor conditii:
(i) întreprinderile
au dobândit personalitate juridică înainte de 1 ianuarie 2005;
(ii)
întreprinderile au fabricat în mod regulat produse siderurgice până la data
notificării ajutorului respectiv;
(iii)
întreprinderile nu si-au modificat structura productiei si a echipamentelor de
la data de 1 ianuarie 2005;
(iv)
întreprinderile vor închide si vor dezafecta echipamentele folosite la
fabricarea produselor siderurgice în decurs de 6 luni de la încetarea
productiei sau de la autorizarea ajutorului de stat de către Consiliul
Concurentei, oricare dintre aceste evenimente se produce ultimul;
(v) închiderea
fabricilor nu a fost deja luată în considerare la autorizarea altor ajutoare de
stat;
(vi) suma
ajutorului de stat nu depăseste valoarea contabilă reziduală a instalatiilor ce
vor fi închise, fără a lua în considerare, în urma unei eventuale reevaluări
operate începând cu 1 ianuarie 2005, procentul din această nouă valoare
contabilă reziduală rezultată, care depăseste rata inflatiei.
c) Ajutorul de
stat pentru întreprinderile siderurgice care îndeplinesc conditiile prevăzute
la lit. b), dar care sunt direct sau indirect controlate ori care controlează
ele însele direct sau indirect o altă companie siderurgică, poate fi considerat
compatibil cu un mediu concurential normal, cu îndeplinirea cumulativă a
următoarelor conditii:
(i) întreprinderea
ce urmează a fi închisă să fi fost în mod efectiv si legal separată de
structura grupului cu cel putin 6 luni înainte de acordarea ajutorului;
(ii) o firmă de
audit agreată de către Consiliul Concurentei să certifice în mod independent
faptul că în contabilitatea companiei ce urmează a fi închisă este reflectată
imaginea fidelă a activului si pasivului acesteia;
(iii) să se
probeze existenta unei reduceri reale a capacitătii de productie, astfel încât
să antreneze un beneficiu apreciabil în timp pentru sector în ansamblul său, în
termeni de reducere a capacitătii de productie pentru produsele siderurgice, pe
o perioadă de 5 ani, care începe să curgă de la data închiderii pentru care s-a
primit ajutor de stat sau de la data efectuării ultimei plăti din ajutorul de
stat autorizat în conformitate cu prevederile prezentului punct, dacă aceasta
din urmă survine mai târziu.
(2)
Întreprinderile siderurgice prevăzute în Strategia de restructurare a
industriei siderurgice din România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
55/2005 privind aprobarea Strategiei de restructurare a industriei
siderurgice din România si a planurilor individuale de viabilitate ale
companiilor siderurgice, reactualizate pentru perioada 2003-2008, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 9 februarie 2005, nu sunt
eligibile pentru a beneficia de ajutor de închidere.
ARTICOLUL 3
Obligatia
notificării
Orice intentie de
a acorda un ajutor de stat pentru închiderea întreprinderilor în dificultate
care activează în sectorul siderurgic trebuie să fie notificată individual
Consiliului Concurentei.
ARTICOLUL 4
Prevederi
finale
(1) Prezentul
regulament transpune în legislatia românească Comunicarea Comisiei nr. C(2002)
315 privind ajutorul pentru salvare si restructurare si ajutorul pentru
închidere în sectorul siderurgic, publicată în Jurnalul Oficial al
Comunitătilor Europene (JOCE) nr. C 70 din 19 martie 2002.
(2) Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei si va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind aplicabil până la data de 31 decembrie 2009.