MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 1002 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 11 noiembrie 2005
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 504 din 4 octombrie 2005 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 454 alin. 1 din Codul de procedură
civilă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.319. – Hotărâre pentru
aprobarea atestării comunei Moieciu, judetul Brasov, ca statiune turistică de
interes local
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
216. – Decizie privind
constituirea unor comisii
217. – Decizie privind
constituirea unor comisii
218. – Decizie privind
constituirea unor comisii
219. – Decizie privind
constituirea unor comisii
220.– Decizie privind constituirea
Comisiei pentru negocierea metodologiei privind reproducerea operelor muzicale
pe fonograme sau videograme
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 4 octombrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 454 alin. 1 din Codul
de procedură civilă
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Ion Tiucă – procuror
Ioana Marilena Chiorean – magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 454 alin. 1 din Codul de procedură civilă,
exceptie ridicată de Eurom Bank – S.A. în Dosarul nr. 10.151/2004 al
Judecătoriei Sectorului 3 Bucuresti.
La apelul nominal răspunde avocat Negutu Adriean,
pentru Societatea Comercială “ACS Poieni“ – S.R.L. din Bucuresti, lipsind
celelalte părti, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Cauza fiind în stare de judecată, apărătorul
Societătii Comerciale “ACS Poieni“ – S.R.L. din Bucuresti solicită respingerea
exceptiei ca fiind neîntemeiată, invocând Decizia Curtii Constitutionale nr.
178/2004 si depunând în acest sens concluzii scrise.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, invocând jurisprudenta Curtii
Constitutionale în această materie si apreciind că dispozitiile legale
criticate nu contravin prevederilor sau principiilor constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 12 octombrie 2004, pronuntată în
Dosarul nr. 10.151/2004, Judecătoria Sectorului 3 Bucuresti a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 454
alin. 1 din Codul de
procedură civilă. Exceptia a fost ridicată de Eurom Bank – S.A.,
contestatoare într-o cauză civilă având ca obiect solutionarea unei contestatii
la executare introduse împotriva intimatei Societatea Comercială “ACS Poieni“ –
S.R.L.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că prin dispozitia legală criticată, care constituie o
exceptie de la regula generală prevăzută de art. 387 din Codul de procedură civilă,
se instituie o discriminare între cei doi factori implicati în procesul de
executare. Astfel, un creditor, uzând de prevederea legală atacată, poate să
lipsească un prezumtiv debitor – persoană juridică – de mijloace importante
pentru activitatea sa economică normală. Autorul exceptiei apreciază că “este
surprinzătoare această renuntare la minima protectie a debitorului, care nu
este înstiintat decât postfactum despre faptul că nu mai poate să îsi utilizeze
mijloacele bănesti“, ceea ce creează o situatie de inegalitate între cele două
părti, contravenind astfel art. 16 din Constitutie.
Pe de altă parte, autorul exceptiei consideră că
dispozitia legală criticată îngrădeste dreptul debitorului de a se adresa
justitiei pentru apărarea intereselor sale legitime.
Astfel, în situatia celorlalte modalităti de
executare, acestea pot fi contestate si înainte ca debitorul să fie lipsit de
bunul său, adică imediat după somatie, însă, prin derogare, în cazul popririi,
debitorul nu poate introduce contestatie decât după ce conturile sale bancare
au fost blocate. Ca atare, se interzice accesul la justitie în perioada
cuprinsă între emiterea somatiei (ca act începător al oricărei executări silite
care în situatia expusă nu se mai emite) si indisponibilizarea efectivă prin
poprire a conturilor debitorului, spre deosebire de celelalte modalităti de
executare silită care încep cu o somatie. Astfel, se restrânge efectiv
posibilitatea părtii de a se adresa justitiei si se aduce o atingere gravă
dreptului fundamental prevăzut de art. 21 alin. (2) din Constitutie.
Mai apreciază autorul exceptiei că, în mod indirect,
dispozitia legală criticată aduce atingere si dreptului la apărare prevăzut de
art. 24 din Constitutie, întrucât, în cazul popririi, debitorul este lipsit de
dreptul de a-si utiliza mijloacele bănesti, fără ca în prealabil să fie
Înstiintat despre aceasta si fără a se putea apăra înainte de deposedarea
efectivă.
Judecătoria Sectorului 3 Bucuresti si-a
exprimat opinia în sensul că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată, întrucât poprirea este reglementată în sectiunea a V-a a
capitolului II din Codul de
procedură civilă, ca o procedură specială, pentru ratiuni specifice ce tin
de prevenirea unor eventuale abuzuri ale debitorilor, acestia beneficiind de
toate garantiile procesuale pentru realizarea drepturilor lor prin exercitarea
contestatiei la executare.
Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. Astfel, procedura de judecată,
incluzând si faza executării silite, se întemeiază pe dispozitiile art. 126
alin. (2) din Constitutie, care prevăd că reglementarea procedurii de judecată
se face prin lege, dând astfel libertate legiuitorului să statueze în asemenea
domenii. Norma criticată face parte din ansamblul prevederilor privind
executarea silită, institutie procedurală al cărei scop este reprezentat de
realizarea definitivă si practică a unor drepturi recunoscute printr-o hotărâre
judecătorească sau un alt titlu executoriu. Apărarea drepturilor si intereselor
legitime ale creditorului urmăritor si ale debitorului urmărit este asigurată
de controlul instantei asupra întregii executări, control care functionează,
printre altele, prin mecanismul contestatiei la executare, cale de atac
specifică acestei proceduri aflate la îndemâna debitorului urmărit, în situatia
în care acesta se consideră vătămat prin executare.
Totodată, invocă si considerentele Deciziilor Curtii
Constitutionale nr.
178/2004 si nr. 336/2004, prin care s-a statuat că dispozitiile legale
criticate nu contravin prevederilor art. 16, 21 si nici celor ale art. 24 din
Constitutie.
Avocatul Poporului apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate invocată este neîntemeiată. Astfel, cât priveste pretinsa
încălcare a prevederilor art. 21 din Constitutie, apreciază că poprirea se
realizează prin intermediul unei proceduri suple si rapide în vederea
recuperării creditului, dispozitiile legale criticate având ca finalitate
tocmai asigurarea celeritătii executării prestatiei la care debitorul este
obligat printr-un titlu executoriu. În considerarea acestor ratiuni si pentru
prevenirea unor eventuale abuzuri din partea debitorilor rău-platnici, în
sensul tergiversării executării obligatiilor ce le incumbă, legiuitorul a
prevăzut în mod expres înfiintarea popririi fără obligatia somării prealabile a
debitorului. Însă, în cond itiile în care respectivul debitor are posibilitatea
de a lua cunostintă despre înfiintarea popririi, textul de lege criticat nu
lezează în nici un fel accesul la justitie sau dreptul persoanei la apărare.
Totodată, în temeiul art. 399 din Codul de procedură civilă,
care prevede că împotriva oricărui act de executare se poate face contestatie
de către cei interesati sau vătămati prin executare, debitorul beneficiază de
toate garantiile procesuale pentru realizarea deplină a acestor drepturi,
supunând cenzurii instantei măsura dispusă, în cadrul unei proceduri
contradictorii.
Referitor la critica de neconstitutionalitate
raportată la prevederile art. 16 din Constitutie, apreciază că, potrivit
jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale, tratamentul juridic egal
constituie un drept al cetătenilor numai în măsura în care acestia se găsesc în
situatii juridice identice, deosebirile sub acest aspect impunând un regim
juridic diferentiat.
În final, în sensul considerentelor mentionate, invocă
Decizia Curtii Constitutionale nr.
178/2004.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat Curtii Constitutionale punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si
celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 454 alin. 1 din Codul de procedură civilă,
modificate prin art. I pct. 199 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
138/2000, aprobată prin Legea nr.
219/2005, având în prezent următorul continut: “Poprirea se înfiintează
fără somatie, prin adresă însotită de o copie certificată de pe titlul
executoriu, comunicată celei de-a treia persoane arătate la art. 452,
Înstiintându-se totodată si debitorul despre măsura luată.“
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine că
dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 16 alin. (1), art. 21
alin. (2) si art. 24 alin. (1) din Constitutie, al căror continut este următorul:
– Art. 16 alin. (1): “Cetătenii sunt egali în fata
legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.“;
– Art. 21 alin. (2): “Nici o lege nu poate îngrădi
exercitarea acestui drept.“;
– Art. 24 alin. (1): “Dreptul la apărare este
garantat.“
Analizând exceptia de neconstitutionalitate ridicată,
Curtea observă că prin Decizia nr.
178/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din
18 mai 2004, s-a pronuntat cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor
legale criticate, retinând că poprirea reprezintă o formă de executare a
creantelor, constând în indisponibilizarea unor bunuri în mâinile tertului
poprit – debitor al persoanei executate silit, în scopul achitării directe a
creantei poprite către creditor. Această măsură se înfiintează, potrivit art.
453 alin. 1 din Codul de
procedură civilă, la cererea creditorului, de către executorul
judecătoresc, fără somatie, prin adresă însotită de o copie certificată de pe
titlul executoriu, comunicată tertului poprit, cu înstiintarea debitorului.
Curtea a mai retinut că poprirea se realizează prin
intermediul unei proceduri suple si rapide în vederea recuperării creditului,
art. 454 din Codul de
procedură civilă având ca scop tocmai asigurarea celeritătii executării
prestatiei la care debitorul este obligat printr-un titlu executoriu. În
considerarea acestor ratiuni si pentru prevenirea unor eventuale abuzuri din
partea debitorilor rău-platnici, în sensul tergiversării executării
obligatiilor ce le incumbă, legiuitorul a prevăzut în mod expres înfiintarea
popririi fără obligatia somării prealabile a debitorului. Însă în conditiile în
care respectivul debitor are posibilitatea de a lua cunostintă despre
înfiintarea popririi, textul de legecriticat nu lezează în nici un fel dreptul
persoanei la apărare, garantat de art. 24 din Legea fundamentală.
Totodată, nu este îngrădit nici accesul liber la
justitie, asa cum în mod eronat sustine autorul exceptiei, întrucât art. 399
din Codul de procedură civilă
prevede că împotriva oricărui act de executare se poate face contestatie de
către cei interesati sau vătămati prin executare, debitorul beneficiind de
toate garantiile procesuale pentru realizarea deplină a acestor drepturi,
supunând cenzurii instantei măsura dispusă, în cadrul unei proceduri
contradictorii.
Referitor la pretinsa încălcare a prevederilor art. 16
alin. (1) din Constitutie, Curtea constată că, potrivit jurisprudentei sale
constante, tratamentul juridic egal constituie un drept al cetătenilor numai în
măsura în care acestia se găsesc în situatii juridice identice, deosebirile sub
acest aspect impunând, în mod necesar, un regim juridic diferentiat. Asa fiind,
în măsura în care reglementarea dedusă controlului se aplică tuturor celor
aflati în situatia prevăzută în ipoteza normei legale, fără nici o discriminare
pe considerente arbitrare, critica de neconstitutionalitate este, si sub acest
aspect, neîntemeiată.
Solutia pronuntată prin decizia mentionată, precum si
considerentele care au stat la baza acesteia îsi mentin valabilitatea si în
cauza de fată, neintervenind elemente noi de natură să modifice jurisprudenta
Curtii.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 454 alin. 1 din Codul de procedură civilă,
exceptie ridicată de Eurom Bank – S.A. în Dosarul nr. 10.151/2004 al
Judecătoriei Sectorului 3 Bucuresti.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 4 octombrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Ioana Marilena Chiorean
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea atestării comunei Moieciu, judetul Brasov, ca statiune turistică de
interes local
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 10 din Ordonanta Guvernului nr.
58/1998 privind organizarea si desfăsurarea activitătii de turism în
România, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
755/2001, cu modificările ulterioare, si al art. 5 din Hotărârea Guvernului
nr.
1.122/2002 pentru aprobarea conditiilor si a procedurii de atestare a
statiunilor turistice, precum si pentru declararea unor localităti ca statiuni
turistice de interes national, respectiv local, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă atestarea comunei Moieciu, judetul
Brasov, ca statiune turistică de interes local.
Art. 2. – Sectiunea “Statiuni turistice de interes
local“ din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
1.122/2002 pentru aprobarea conditiilor si a procedurii de atestare a statiunilor
turistice, precum si pentru declararea unor localităti ca statiuni turistice de
interes national, respectiv local, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 770 din 23 octombrie 2002, cu completările ulterioare, se
completează în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul finantelor publice,
Claudiu Doltu,
secretar de stat
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.319.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind
constituirea unor comisii
Având în vedere dispozitiile art. 1231 alin.
(1) lit. d), art. 1232 alin. (1) lit. d) si ale art. 131
alin. (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. III din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
123/2005,
în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către
organismele de televiziune, după cum urmează:
• un reprezentant al Uniunii Compozitorilor si
Muzicologilor din România – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR– ADA), pe
de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si al Societătii Române de Televiziune (SRTv),
pe de altă parte.
Art. 2. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către
organismele de radiodifuziune, după cum urmează:
• un reprezentant al Uniunii Compozitorilor si
Muzicologilor din România – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR– ADA), pe
de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA), al Societătii Române de Radiodifuziune (SRR)
si al Radio XXI – S.R.L., pe de altă parte.
Art. 3. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a repertoriului de prestatii
artistice din domeniul audiovizual de către organismele de televiziune, după
cum urmează:
• un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si al Societătii Române de Televiziune (SRTv),
pe de altă parte.
Art. 4. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în
scop comercial de către organismele de televiziune, după cum urmează:
• câte un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) si al Uniunii
Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si al Societătii Române de Televiziune (SRTv),
pe de altă parte.
Art. 5. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în
scop comercial de către organismele de radiodifuziune, după cum urmează:
• câte un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) si al Uniunii
Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA), al Societătii Române de Radiodifuziune (SRR)
si al Radio XXI – S.R.L., pe de altă parte.
Art. 6. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a repertoriuluide opere
audiovizuale de către organismele de televiziune, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii pentru Drepturi de
Autor în Cinematografie si Audiovizual – Societatea Autorilor Români din
Audiovizual (DACIN–SARA), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si al Societătii Române de Televiziune (SRTv),
pe de altă parte.
Art. 7. – Se
constituie Comisia pentru negocierea metodologiei privind utilizarea prin
radiodifuzare a repertoriului de opere scrise de către organismele de
televiziune, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii de Gestiune Colectivă
a Drepturilor de Autor – COPYRO, pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si al Societătii Române de Televiziune (SRTv),
pe de altă parte.
Art. 8. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a repertoriului de opere
scrise de către organismele de radiodifuziune, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii de Gestiune Colectivă
a Drepturilor de Autor – COPYRO, pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei Române de
Comunicatii Audiovizuale (ARCA), al Societătii Române de Radiodifuziune (SRR)
si al Radio XXI – S.R.L., pe de altă parte.
Art. 9. – Comisiile prevăzute la art. 1–8 au obligatia
să desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311 si ale
art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii.
Art. 10. – Comisiile prevăzute la art. 1–8 îsi vor
stabili programul întâlnirilor, pe care îl vor comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 11. – Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispozitiile art.
131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
21 octombrie 2005.
Nr.
216.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind
constituirea unor comisii
Având în vedere dispozitiile art. 121 alin. (2), art.
1231 alin. (1) lit. g) si ale art. 131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. III din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
123/2005,
în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor privind
utilizarea prin retransmitere prin cablu a operelor muzicale, după cum urmează:
• un reprezentant al Uniunii Compozitorilor si
Muzicologilor din România – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR– ADA), pe
de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 2. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor privind
utilizarea prin retransmitere prin cablu a operelor audiovizuale, după cum
urmează:
• un reprezentant al Societătii pentru Drepturi de
Autor în Cinematografie si Audiovizual – Societatea Autorilor Români din
Audiovizual (DACIN–SARA), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 3. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor privind
utilizarea prin retransmitere prin cablu a operelor scrise, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii de Gestiune Colectivă
a Drepturilor de Autor – COPYRO, pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 4. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor privind
utilizarea prin retransmitere prin cablu a operelor de artă grafică sau
plastică, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii de Gestiune Colectivă
a Dreptului de Autor în domeniul Artelor Vizuale (VISARTA), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 5. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite producătorilor privind
utilizarea prin retransmitere prin cablu a operelor audiovizuale, după cum
urmează:
• un reprezentant al Uniunii Producătorilor de Film si
Audiovizual din România – Asociatia Română de Gestiune a
Operelor din Audiovizual (UPFAR–ARGOA), pe de o parte;
si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 6. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite artistilor interpreti
sau executanti privind utilizarea prin retransmitere prin cablu a prestatiilor
artistice din domeniul audiovizual, după cum urmează:
• un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 7. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite artistilor interpreti
sau executanti si producătorilor de fonograme privind utilizarea prin
retransmitere prin cablu a fonogramelor publicate în scop comercial, după cum
urmează:
• câte un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) si al Uniunii
Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), pe de o parte; si
• câte un reprezentant al Asociatiei de Comunicatii
prin Cablu (ACC) si al Asociatiei Nationale de Cabloviziune si Comunicatii în
Mediul Rural (ANCCMR), pe de altă parte.
Art. 8. – Comisiile prevăzute la art. 1–7 au obligatia
să desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311 si ale
art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii.
Art. 9. – Comisiile prevăzute la art. 1–7 îsi vor
stabili programul întâlnirilor, pe care îl vor comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 10. – Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al Românei, Partea I, în conformitate cu dispozitiile art.
131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Bucuresti,
21 octombrie 2005.
Nr.
217.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind
constituirea unor comisii
Având în vedere dispozitiile art. 1231 alin.
(1) lit. f), art. 1232 alin. (1) lit. b) si ale art. 131
alin. (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. III din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
123/2005,
în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind comunicarea publică a repertoriului de prestatii artistice
din domeniul audiovizual, după cum urmează:
• un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM), pe de o parte; si
• un reprezentant al Federatiei Industriei Hoteliere
din România (FIHR), pe de altă parte.
Art. 2. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop
comercial, după cum urmează:
• câte un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) si al Uniunii
Producătorilor de Fonograme din România (UPER), pe de o parte; si
• un reprezentant al Federatiei Industriei Hoteliere
din România (FIHR), pe de altă parte.
Art. 3. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind comunicarea publică a repertoriului de opere audiovizuale,
după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii pentru Drepturi de
Autor în Cinematografie si Audiovizual – Societatea Autorilor Români din
Audiovizualul (DACIN–SARA), pe de o parte; si
• un reprezentant al Federatiei Industriei Hoteliere
din România (FIHR), pe de altă parte.
Art. 4. – Comisiile prevăzute la art. 1–3 au obligatia
să desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311 si ale
art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii.
Art. 5. – Comisiile prevăzute la art. 1–3 îsi vor
stabili programul întâlnirilor, pe care îl vor comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 6. – Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispozitiile art. 131 alin.
(2) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
21 octombrie 2005.
Nr.
218.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind
constituirea unor comisii
Având în vedere dispozitiile art. 1232 alin.
(1) lit. b) si ale art. 131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. III din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
123/2005,
în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea repertoriului de opere cinematografice prin
proiectie publică în cinematografe, după cum urmează:
• un reprezentant al Societătii pentru Drepturi de
Autor în Cinematografie si Audiovizual – Societatea Autorilor Români din
Audiovizual (DACIN–SARA), pe de o parte; si
• un reprezentant al RADEF – Regia Autonomă a
Distributiei si Exploatării Filmelor “România Film“, pe de altă parte.
Art. 2. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind utilizarea repertoriului de prestatii artistice din
domeniul audiovizual prin proiectie publică în cinematografe, după cum urmează:
• un reprezentant al Centrului Român pentru
Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM), pe de o parte; si
• un reprezentant al RADEF – Regia Autonomă a
Distributiei si Exploatării Filmelor “România Film“, pe de altă parte.
Art. 3. – Comisiile prevăzute la art. 1 si 2 au
obligatia să desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311 si ale
art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii.
Art. 4. – Comisiile prevăzute la art. 1 si 2 îsi vor
stabili programul întâlnirilor, pe care îl vor comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 5. – Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispozitiile art.
131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
21 octombrie 2005.
Nr.
219.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind
constituirea Comisiei pentru negocierea metodologiei privind reproducerea
operelor muzicale pe fonograme sau videograme
Având în vedere dispozitiile art. 1232 alin.
(1) lit. a) si ale art. 131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. III din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
123/2005,
în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se constituie Comisia pentru negocierea
metodologiei privind reproducerea operelor muzicale pe fonograme sau
videograme, după cum urmează:
• un reprezentant al Uniunii Compozitorilor si
Muzicologilor din România – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR– ADA), pe
de o parte; si
• câte un reprezentant al Uniunii Producătorilor de
Fonograme din România (UPFR), al Societătii Comerciale “Electrecord“ – S.A. si
al Uniunii Producătorilor de Film si Audiovizual din România – Asociatia Română
de Gestiune a Operelor din Audiovizual (UPFAR–ARGOA), pe de altă parte.
Art. 2. – Comisia prevăzută la art. 1 are obligatia să
desfăsoare negocierile în conformitate cu dispozitiile art. 1311 si ale
art. 1312 alin. (1) si (2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii.
Art. 3. – Comisia prevăzută la art. 1 îsi va stabili
programul întâlnirilor, pe care îl va comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 4. – Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispozitiile art.
131 alin. (2) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
21 octombrie 2005.
Nr. 220.