MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 1004 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 11 noiembrie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE BIROULUI PERMANENT AL SENATULUI
16. – Hotărâre pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de
Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 546 din 18 octombrie 2005 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de
procedură civilă
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
147. – Ordonantă de urgentă
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 44/2005 privind unele măsuri
pentru construirea si/sau reabilitarea caselor de locuit din zonele afectate de
inundatiile produse în anul 2005
1.355. – Hotărâre privind
acumularea de către Administratia Natională a Rezervelor de Stat, ca stoc de
urgentă, a cantitătii de 400 de bucăti de constructii usoare din elemente
modulate pentru cazarea familiilor sinistrate si acordarea unui ajutor umanitar
populatiei din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si
Vrancea
1.366. – Hotărâre privind
exercitarea de către România a presedintiei Comitetului Ministrilor al
Consiliului Europei în perioada 15 noiembrie 2005 – 15 mai 2006
ACTE ALE CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
490. – Hotărâre pentru modificarea
Regulamentului privind concursul de admitere la Scoala Natională de Grefieri
HOTĂRÂRI ALE BIROULUI PERMANENT AL SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii Nationale
de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
În temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) si (3) din
Legea nr.
102/2005 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal,
Biroul permanent al Senatului adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Această hotărâre a fost adoptată de Biroul permanent
al Senatului în sedinta din 2 noiembrie 2005.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
2 noiembrie 2005.
Nr. 16.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si functionare a Autoritătii Nationale
de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. – Autoritatea Natională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal este autoritatepublică cu personalitate juridică, autonomă si independentă fată de orice altă autoritate a administratiei publice, precum si fată de orice persoană fizică sau juridică din domeniul privat si are drept obiectiv apărarea drepturilor si a libertătilor fundamentale ale persoanelor fizice, în special a dreptului la viată intimă, familială si privată, în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal si cu libera circulatie a acestor date.
Art. 2. – Autoritatea Natională de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită în continuare Autoritatea,
se organizează si functionează potrivit prevederilor Legii nr.
102/2005 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită
în continuare Legea nr.
102/2005, ale Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, denumită în continuare Legea
nr.
677/2001, precum si ale prezentului regulament.
Art. 3. – Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii, denumit în continuare regulament, stabileste structura
organizatorică si atributiile compartimentelor si ale posturilor din cadrul
acesteia, regulile privind înregistrarea si repartizarea corespondentei primite
si a documentelor întocmite în cadrul Autoritătii, precum si regulile
aplicabile personalului acesteia.
Art. 4. – Prevederile regulamentului se interpretează
si se aplică în conformitate cu dispozitiile Legii nr.
102/2005, ale Legii nr.
677/2001, ale reglementărilor legale aplicabile functiilor de demnitate
publică, functiilor de conducere si de executie de specialitate specifice din
serviciile Parlamentului, precum si cele aplicabile personalului contractual.
CAPITOLUL II
Structura organizatorică si conducerea Autoritătii
Art. 5. – (1) Autoritatea exercită atributiile
prevăzute de Legea nr.
677/2001.
(2) Structura organizatorică a Autoritătii se avizează
de Biroul permanent al Senatului si este prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul regulament.
(3) În cadrul structurii organizatorice avizate
potrivit alin. (2), prin decizie a presedintelui se pot organiza birouri,
comisii cu activitate temporară, precum si alte structuri functionale necesare
îndeplinirii atributiilor legale.
Art. 6. – (1) Autoritatea este condusă de un
presedinte care, în exercitarea atributiilor sale, este ajutat de un
vicepresedinte.
(2) Presedintele exercită atributiile prevăzute de
Legea nr.
102/2005, precum si următoarele atributii:
a) prezintă, în sedinta plenară a Senatului României,
raportul anual de activitate al Autoritătii;
b) semnează rapoartele, actele de sesizare a organelor
de urmărire penală sau de introducere a actiunilor în justitie, autorizatiile,
deciziile, avizele, recomandările, precum si orice alte acte necesare bunei
desfăsurări a activitătii Autoritătii;
c) aprobă efectuarea investigatiilor si a controalelor
prealabile si desemnează persoanele împuternicite în acest scop;
d) aprobă statul de functii si fisa postului pentru
personalul din cadrul Autoritătii;
e) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor din cadrul Autoritătii, precum si conditiile generale si specifice
de ocupare a acestora;
f) numeste si angajează personalul din aparatul
propriu al Autoritătii si modifică raporturile juridice de serviciu sau, după
caz, de muncă, cu acordul acestuia;
g) exercită autoritatea disciplinară asupra personalului
din aparatul propriu al Autoritătii, în conditiile legii;
h) semnează corespondenta purtată cu conducătorii
autoritătilor similare din străinătate, precum si ai altor institutii sau
organizatii internationale;
i) aprobă deplasările personalului în străinătate;
j) aprobă componenta nominală a delegatiilor
Autoritătii care participă la reuniunile organismelor europene si
internationale unde Autoritatea are calitatea de membru;
k) aprobă, îndrumă si coordonează programul de
pregătire si formare profesională a personalului de specialitate, inclusiv
efectuarea schimburilor de experientă cu autoritătile similare din străinătate;
l) aprobă planificarea si efectuarea concediilor
anuale de odihnă;
m) aprobă efectuarea si plata orelor suplimentare
prestate peste programul normal de lucru;
n) aprobă programul de relatii cu publicul;
o) exercită controlul asupra activitătii
compartimentelor din cadrul Autoritătii;
p) poate delega, în conditiile legii, o parte din
atributiile sale altor persoane din cadrul Autoritătii;
q) exercită orice alte atributii care îi revin
potrivit legii.
Art. 7. – (1) Pe lângă presedinte functionează, ca
organ consultativ, Consiliul consultativ al Autoritătii.
(2) Componenta si modul de functionare ale Consiliului
consultativ se aprobă prin decizie a presedintelui.
Art. 8. – (1) În exercitarea atributiilor legate de
activitatea internă a Autoritătii, presedintele emite decizii.
Art. 9. – Vicepresedintele Autoritătii îndeplineste
următoarele atributii:
a) coordonează activitatea compartimentelor, potrivit
deciziei presedintelui Autoritătii;
b) repartizează lucrările către compartimentele a
căror activitate o coordonează;
c) avizează actele elaborate de compartimentele
Autoritătii a căror activitate o coordonează si le supune aprobării presedintelui;
d) coordonează activitatea de întocmire a raportului
anual, precum si a altor lucrări de complexitate ori de importantă deosebită,
potrivit dispozitiilor presedintelui;
e) participă la elaborarea proiectelor de acte
normative si coordonează activitatea de elaborare a deciziilor si
instructiunilor cu caracter normativ;
f) semnează corespondenta Autoritătii, precum si orice
alte acte, potrivit dispozitiilor presedintelui;
g) coordonează activitatea de întocmire a bugetului
Autoritătii;
h) îndeplineste atributiile presedintelui Autoritătii
în caz de imposibilitate temporară de exercitare a functiei;
i) îndeplineste orice alte atributii stabilite de
presedintele Autoritătii.
Art. 10. – Conducătorii compartimentelor din cadrul
structurii organizatorice a Autoritătii au următoarele atributii:
a) coordonează si controlează activitatea
compartimentelor pe care le conduc si asigură buna functionare a activitătii
acestora;
b) prezintă informări periodice sau la cererea
conducerii Autoritătii cu privire la activitatea desfăsurată;
c) participă la întocmirea raportului anual si a altor
lucrări de complexitate ori de importantă deosebită;
d) repartizează lucrările către personalul
compartimentelor pe care le conduc si urmăresc modul de solutionare a acestora;
e) avizează lucrările si corespondenta realizată în
cadrul compartimentelor pe care le conduc;
f) informează personalul compartimentelor cu privire
la deciziile luate de conducere;
g) fac propuneri privind îmbunătătirea activitătii
compartimentelor pe care le conduc si supun spre aprobare conducerii
propunerile personalului din subordine;
h) evaluează personalul din subordine;
i) propun structura cheltuielilor necesare pentru buna
organizare si functionare a compartimentelor pe care le conduc, pentru a fi
incluse în proiectul de buget al Autoritătii;
j) propun măsuri cu privire la arhivarea documentelor
detinute de compartimentele pe care le conduc si răspund de păstrarea
documentelor arhivate, până la predarea acestora la arhiva Autoritătii;
k) exercită alte atributii stabilite în fisa postului
sau de presedintele Autoritătii.
Art. 11. – Activitatea de audit este organizată si se
desfăsoară în directa subordonare a presedintelui Autoritătii, potrivit legii.
CAPITOLUL III
Atributiile compartimentelor Autoritătii
Art. 12. – Serviciul evidentă operatori si prelucrări
date îndeplineste următoarele atributii:
a) primeste si asigură solutionarea lucrărilor
repartizate;
b) stabileste formatul registrelor prevăzute la art. 18 alin. (2) lit. c)–e) din prezentul regulament;
c) asigură realizarea în format electronic a bazei de
date cuprinzând evidenta operatorilor si a prelucrărilor de date cu caracter
personal, precum si administrarea acesteia;
d) semnalează necesitatea efectuării controalelor
prealabile si a investigatiilor, în urma analizării notificărilor;
e) elaborează norme tehnice cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal;
f) asigură suportul informatic necesar desfăsurării
activitătii Autoritătii;
g) elaborează si propune spre aprobare presedintelui
Autoritătii procedura de primire, analizare si înregistrare a notificărilor
pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
h) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul serviciului;
i) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
Art. 13. – Serviciul investigatii exercită următoarele
atributii:
a) propune si efectuează controale prealabile si
investigatii la operatorii de date cu caracter personal, în conditiile legii;
b) solutionează plângerile, sesizările si cererile
adresate Autoritătii;
c) întocmeste notele de constatare în urma efectuării
controalelor prealabile si a investigatiilor;
d) propune măsurile legale ce se impun, ca urmare a
efectuării controalelor prealabile si a investigatiilor;
e) comunică Serviciului evidentă operatori si
prelucrări date constatările si măsurile dispuse de presedintele Autoritătii,
ca urmare a investigatiilor si controalelor prealabile efectuate;
f) urmăreste ducerea la îndeplinire de către
operatorii de date cu caracter personal a măsurilor obligatorii dispuse de
autoritate;
g) elaborează si propune spre aprobare presedintelui
Autoritătii procedura de solutionare a plângerilor, sesizărilor si cererilor,
precum si procedura de efectuare a investigatiilor si a controalelor
prealabile;
h) tine evidenta sanctiunilor aplicate operatorilor de
date cu caracter personal;
i) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul serviciului;
j) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
Art. 14. – Biroul autorizatii îndeplineste următoarele
atributii:
a) propune emiterea autorizatiilor transferurilor în
străinătate a datelor cu caracter personal;
b) propune autorizarea prelucrărilor de date cu
caracter personal privind starea de sănătate, în cazurile prevăzute de lege;
c) semnalează necesitatea efectuării controalelor
prealabile si a investigatiilor, având ca obiect verificarea prelucrărilor de
date cu caracter personal supuse procedurilor de autorizare;
d) elaborează si propune spre aprobare presedintelui
Autoritătii procedura de autorizare a transferurilor de date cu caracter
personal în străinătate, precum si a celei de emitere a autorizatiilor
prevăzute la lit. b);
e) tine evidenta autorizatiilor emise de Autoritate;
f) comunică Serviciului evidentă operatori si
prelucrări date transferurile de date cu caracter personal în străinătate,
precum si celelalte prelucrări autorizate;
g) elaborează norme tehnice cu privire la transferul
datelor cu caracter personal în străinătate;
h) solutionează petitiile care au ca obiect
prelucrarea datelor supuse procedurii de autorizare;
i) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
Art. 15. – Biroul integrare europeană si relatii
internationale îndeplineste următoarele atributii:
a) gestionează programe europene si internationale cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind armonizarea legislatiei
românesti cu legislatia comunitară în domeniul prelucrării datelor cu caracter
personal, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
c) propune spre aprobare presedintelui Autoritătii si
implementează planul de măsuri cu privire la îndeplinirea obligatiilor legate
de integrarea europeană în domeniul protectiei datelor cu caracter personal;
d) întocmeste corespondenta Autoritătii adresată altor
autorităti similare din străinătate si asigură cooperarea Autoritătii cu
acestea;
e) efectuează studii, analize comparative si sinteze
cu privire la legislatia, jurisprudenta si practica internatională referitoare
la prelucrarea datelor cu caracter personal;
f) participă la realizarea materialelor publicitare
ale Autoritătii, precum si la organizarea de seminarii si mese rotunde, în
colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
g) organizează activitatea de relatii externe, conform
planului anual aprobat de presedintele Autoritătii;
h) pregăteste vizitele unor delegatii sau misiuni la
sediul Autoritătii si organizează participarea acesteia la reuniunile la care a
fost invitată;
i) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul biroului;
j) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
Art. 16. – Biroul juridic si comunicare îndeplineste
următoarele atributii:
a) analizează si avizează propuneri de acte normative
cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind initierea unor proiecte de
acte normative sau modificarea actelor normative în vigoare în domenii legate
de prelucrarea datelor cu caracter personal, în colaborare cu celelalte
compartimente de specialitate;
c) elaborează proiectele deciziilor presedintelui
Autoritătii;
d) reprezintă interesele Autoritătii în fata
instantelor judecătoresti, precum si a altor autorităti si institutii publice,
potrivit împuternicirii emise în acest sens de presedintele Autoritătii;
e) verifică si acordă avizul de legalitate pentru
actele si contractele supuse spre aprobare presedintelui Autoritătii;
f) exercită controlul de legalitate asupra modului de
desfăsurare a procedurilor de achizitii publice;
g) întocmeste revista presei si redactează
comunicatele de presă, pe care le supune spre aprobare presedintelui
Autoritătii;
h) organizează conferinte de presă, mese rotunde si
seminarii;
i) propune editarea de brosuri, a buletinului
informativ al Autoritătii, precum si a altor materiale publicitare, în
colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
j) propune emiterea acreditărilor reprezentantilor
massmedia;
k) propune organizarea activitătii de relatii cu
publicul si gestionează procedurile privind accesul la informatiile de interes
public;
l) gestionează procedurile cu privire la clasificarea
documentelor din cadrul Autoritătii;
m) asigură activitatea de solutionare a petitiilor
adresate Autoritătii si propune măsuri cu privire la îmbunătătirea acesteia;
n) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul biroului;
o) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
Art. 17. – (1) Directia economică si resurse umane are
în componentă Serviciul buget-finante si contabilitate si Biroul resurse umane.
Directia îndeplineste, în principal, următoarele atributii:
a) coordonează activitatea de elaborare a proiectului
bugetului anual al Autoritătii;
b) asigură fondurile necesare pentru desfăsurarea
activitătii Autoritătii;
c) organizează gestionarea patrimoniului Autoritătii
si ia măsuri pentru asigurarea integritătii acestuia.
(2) Serviciul buget-finante si contabilitate
îndeplineste următoarele atributii:
a) întocmeste proiectul bugetului anual al Autoritătii
si urmăreste ca acesta să fie inclus în proiectul bugetului de stat, potrivit
legii;
b) organizează gestionarea bugetului si a
patrimoniului si ia măsuri pentru asigurarea integritătii acestora;
c) stabileste măsuri cu privire la organizarea si
conducerea contabilitătii, potrivit legii;
d) organizează activitatea de control financiar
preventiv privind modul de utilizare a resurselor financiare aprobate;
e) întocmeste statele de plată privind drepturile
salariale cuvenite personalului, precum si situatiile privind plata acestor
drepturi;
f) calculează deconturile de deplasare a personalului;
g) organizează si gestionează procedurile de achizitii
publice, potrivit legii;
h) urmăreste modul de executare a contractelor pentru
asigurarea utilitătilor si a contractelor de achizitii publice;
i) organizează activitatea de dotare, de întretinere a
sediului institutiei si a bunurilor sale si stabileste măsuri pentru folosirea
si paza acestora;
j) întocmeste situatiile financiar-contabile, potrivit
reglementărilor legale;
k) stabileste valoarea de inventar a cărtilor primite
gratuit si o supune spre aprobare conducerii;
l) realizează inventarierea generală a patrimoniului
institutiei, potrivit legii;
m) organizează activitatea de protectie, de securitate
a muncii, precum si de prevenire si stingere a incendiilor;
n) organizează activitatea de arhivă, potrivit legii;
o) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul serviciului;
p) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
(3) Biroul resurse umane îndeplineste următoarele
atributii:
a) organizează si asigură aplicarea legislatiei în
domeniul activitătii de personal;
b) întocmeste statul de functii si îl prezintă spre
aprobare conducerii Autoritătii;
c) răspunde de organizarea si desfăsurarea examenelor
si a concursurilor pentru încadrarea si promovarea personalului;
d) întocmeste actele necesare la angajarea,
promovarea, acordarea drepturilor salariale sau la încetarea raporturilor
juridice de muncă, potrivit legii;
e) urmăreste aplicarea prevederilor legale privind
acordarea drepturilor salariale;
f) tine evidenta si completează dosarele profesionale
si carnetele de muncă ale personalului Autoritătii;
g) întocmeste registrul de evidentă al personalului
Autoritătii;
h) coordonează activitatea de evaluare a personalului
Autoritătii;
i) întocmeste lucrările privind evidenta si miscarea
personalului;
j) eliberează si vizează legitimatiile de serviciu
pentru personalul Autoritătii;
k) tine evidenta concediilor de odihnă si a altor
concedii ale personalului Autoritătii;
l) tine evidenta cursurilor de pregătire profesională
pentru personalul Autoritătii;
m) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei
întocmite în cadrul biroului;
n) exercită orice alte atributii stabilite de
presedinte, potrivit legii.
CAPITOLUL IV
Reguli privind evidenta corespondentei Autoritătii.
Registrele Autoritătii
SECTIUNEA 1
Corespondenta si registrele Autoritătii
Art. 18. – (1) Corespondenta se înregistrează în registrele
constituite în acest scop în cadrul Autoritătii.
(2) Autoritatea, în vederea îndeplinirii atributiilor
ce îi revin, întocmeste, în principal, următoarele categorii de documente:
a) decizii, autorizatii, avize, instructiuni si
recomandări ale presedintelui Autoritătii;
b) adrese către operatorii de date personale, precum
si către autorităti si institutii publice, altele decât operatorii;
c) adrese către persoanele vizate;
d) rapoarte anuale;
e) expuneri de motive, note de fundamentare si
referate de aprobare;
f) cereri si actiuni adresate instantelor
judecătoresti sau altor organe cu activitate jurisdictională, precum si acte de
sesizare a organelor de urmărire penală;
g) note si procese-verbale.
(3) Adresele către autorităti, persoane vizate si operatori
se întocmesc, în exercitarea atributiilor ce revin Autoritătii sau conducerii
acesteia, potrivit legii si prezentului regulament, din oficiu sau la
solicitarea operatorilor, a persoanelor vizate, a altor autorităti sau
institutii publice ori ca urmare a exercitării dreptului de petitionare.
Art. 19. – (1) Registrele Autoritătii sunt
următoarele:
a) registrul general de intrare-iesire a
corespondentei, în care se înregistrează în ordine cronologică actele de
sesizare, plângerile, cererile, notificările si toate celelalte acte care
privesc activitatea Autoritătii, inclusiv cele cu caracter administrativ si
financiar;
b) registrul pentru înregistrarea cererilor si
răspunsurilor privind accesul la informatiile de interes public;
c) registrul de evidentă a operatorilor de date cu
caracter personal;
d) registrul de evidentă a prelucrărilor de date cu
caracter personal;
e) registrul de evidentă a transferurilor în
străinătate a datelor cu caracter personal;
f) registrul de dosare în care se înregistrează toate
lucrările în legătură cu solutionarea cererilor, plângerilor sau sesizărilor
care impun deschiderea unui dosar;
g) registrul de evidentă a deciziilor, avizelor si
recomandărilor emise de presedintele Autoritătii;
h) registrul de acte emise de presedintele Autoritătii
în exercitarea atributiilor legate de activitatea internă a institutiei, în
care acestea sunt înregistrate si li se dă număr, în ordine cronologică;
i) registrul special de corespondentă secretă si
confidentială, în care se înregistrează documentele având acest caracter, fără
a fi desfăcute, după care se predau direct destinatarului;
j) registrul de arhivă.
(2) Evidentele din registre pot fi realizate si în
format electronic.
(3) La sfârsitul fiecărui an, după ultima operatiune
din fiecare registru, cu exceptia celor prevăzute la alin. (1) lit. c)–e), se
va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi contrasemnat de
vicepresedintele Autoritătii. (4) În scopul desfăsurării eficiente a
activitătii Autoritătii, presedintele poate aproba si întocmirea altor
registre, în conformitate cu atributiile ce îi revin, potrivit legislatiei în
vigoare.
SECTIUNEA a 2-a
Înregistrarea, repartizarea si
solutionarea corespondentei
Art. 20. – (1) Întreaga corespondentă adresată
Autoritătii sau întocmită de aceasta se înregistrează în registrul general de
intrări-iesiri, cu exceptia corespondentei care este stabilită, în conditiile
legii, ca fiind secretă sau confidentială, prin decizia presedintelui
Autoritătii, si care se înregistrează în registrul special de corespondentă
secretă si confidentială.
(2) Corespondenta adresată Autoritătii se formulează
în scris cu respectarea conditiilor prevăzute de lege si poate fi transmisă
prin postă, inclusiv cea electronică, fax ori poate fi depusă personal sau prin
reprezentant.
(3) Corespondenta adresată de operatori în vederea îndeplinirii obligatiei prevăzute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 se înregistrează în registrul general de intrare-iesire si, după caz, în registrele prevăzute la art. 18 alin. (2) lit. c), d) sau e) din prezentul regulament.
Art. 21. – (1) Corespondenta înregistrată în registrul
general de intrări-iesiri se transmite spre solutionare compartimentelor din
cadrul Autoritătii, prin curier, pe baza rezolutiei persoanei desemnate de presedintele
Autoritătii.
(2) Corespondenta repartizată se înregistrează în
cadrul fiecărui compartiment si se transmite personalului prin rezolutie de
către conducătorul acestuia.
(3) Personalul din cadrul compartimentelor are
obligatia de a tine evidenta lucrărilor repartizate de către conducătorul
compartimentului si a documentelor întocmite.
Art. 22. – Procedurile de lucru se stabilesc în cadrul
fiecărui compartiment, se contrasemnează de conducătorul acestuia si se supun
aprobării presedintelui Autoritătii.
Art. 23. – Conducătorii compartimentelor semnează sau
avizează, după caz, documentele care ies din cadrul structurii organizatorice
pe care o conduc si organizează tinerea evidentei acestora.
CAPITOLUL V
Personalul Autoritătii
Art. 24. – Personalul Autoritătii, angajat de la
institutia Avocatul Poporului, beneficiază de prevederile art. 19 alin. (2) din
Legea nr.
102/2005.
Art. 25. – (1) Personalul din institutia Avocatul
Poporului va fi angajat, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentului regulament, în functiile stabilite de presedintele Autoritătii, pe
bază de cerere aprobată de acesta si prin examinare.
(2) Personalul din institutia Avocatul Poporului,
angajat în conditiile prevăzute la alin. (1), îsi păstrează sporurile salariale
specifice, dobândite anterior, respectiv sporul de confidentialitate si de
stabilitate, în conditii de continuitate.
(3) Procedura de examinare prevăzută la alin. (1) se
stabileste prin decizia presedintelui Autoritătii.
Art. 26. – Conditiile pentru ocuparea functiilor de
conducere, altele decât cea de vicepresedinte, precum si a celor de executie se
stabilesc de presedintele Autoritătii.
Art. 27. – Pentru realizarea anumitor lucrări pot fi
utilizate serviciile unor specialisti, angajati cu contract de muncă pe
perioadă determinată.
Art. 28. – (1) Salarizarea personalului se face la
nivelul prevăzut de lege pentru functiile similare din aparatul Parlamentului.
(2) Personalul Autoritătii beneficiază de sporurile
aplicabile personalului din aparatul Parlamentului, stabilite potrivit legii,
pentru acesta.
Art. 29. – Personalul Autoritătii are dreptul la
concediu de odihnă, precum si la alte concedii, stabilite corespunzător
functiilor similare din aparatul Parlamentului.
Art. 30. – Evaluarea activitătii profesionale a
personalului institutiei se face în conditiile prevăzute de reglementările
legale în vigoare, aplicabile personalului din aparatul Parlamentului.
Art. 31. – În exercitarea atributiilor sale,
personalul Autoritătii are următoarele îndatoriri:
a) să actioneze cu profesionalism, loialitate,
corectitudine si promptitudine;
b) să îsi perfectioneze permanent pregătirea
profesională;
c) să manifeste solicitudine si politete în relatia cu
persoanele care se adresează Autoritătii;
d) să asigure, în procesul de elaborare si de aplicare
a deciziilor, precum si de solutionare a plângerilor, cererilor si sesizărilor,
egalitatea de tratament a titularilor acestora, fără privilegii si fără
discriminări;
e) să exercite atributiile conferite functiei numai în
scopul prevăzut de lege;
f) să nu fie influentat, în conduita sa, de interese
personale sau de interventii politice;
g) să asigure accesul persoanelor interesate la
documente, în conformitate cu dispozitiile legale;
h) să poarte ecuson.
Art. 32. – Răspunderea disciplinară a personalului se
angajează potrivit legislatiei în vigoare, aplicabilă fiecărei categorii de
personal din cadrul Autoritătii.
CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 33. – Până la preluarea personalului de către
Autoritate, calcularea si plata drepturilor salariale ale acestuia, precum si
ale persoanelor angajate de Autoritate în limita celor 50 de posturi prevăzute
de Legea nr.
102/2005, inclusiv salariul presedintelui, se vor efectua de institutia
Avocatul Poporului.
Art. 34. – Premiul anual cuvenit personalului angajat
de Autoritate din institutia Avocatul Poporului va fi achitat de către aceasta
din urmă.
Art. 35. – Pentru asigurarea continuitătii activitătii
de protectie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal, Autoritatea poate prelua de la institutia Avocatul Poporului
obiectele de inventar si mijloacele fixe, determinate proportional cu numărul
de personal preluat.
Art. 36. – Autoritatea preia de la institutia Avocatul
Poporului fondurile destinate îndeplinirii obligatiilor din Planul de măsuri
prioritare pentru integrare europeană noiembrie 2004 – decembrie 2005, aferente
anului bugetar 2005.
Art. 37. – Autoritatea dispune de un parc propriu
format din 5 autoturisme, dintre care unul de teren, cu un consum lunar de
carburanti de 500 l/autoturism.
Depăsirea acestuia este permisă numai pentru
efectuarea controalelor prealabile si a investigatiilor prevăzute de Directiva
nr. 95/46/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 octombrie 2005
pentru protectia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, precum si de Legea nr.
677/2001.
Art. 38. – Cheltuielile aferente deplasărilor
obligatorii ale personalului de specialitate al Autoritătii la reuniunile
Grupului de lucru art. 29 si ale Comitetului art. 31 înfiintate în baza
Directivei nr. 95/46/CE vor fi suportate de institutia Avocatul Poporului, până
la preluarea de către Autoritate a fondurilor defalcate din bugetul acestei
institutii.
Art. 39. – Sediul Autoritătii este în municipiul
Bucuresti, str. Eugeniu Carada nr. 3, sectorul 3, până la mutarea efectivă a
personalului în spatiul ce i se va pune la dispozitie prin grija Guvernului
României.
Art. 40. – Anexa face parte integrantă din prezentul
regulament.
Art. 41. – Prezentul regulament intră în vigoare după
aprobarea sa de Biroul permanent al Senatului si publicarea în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
ANEXĂ
la
regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritătii Nationale de Supraveghere a Prelucrării
Datelor cu Caracter Personal
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 18 octombrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de
procedură civilă
Ioan Vida – presedinte
Aspazia Cojocaru – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Ion Tiucă – procuror
Ingrid Alina Tudora – magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
65/2004 pentru modificarea Codului
de procedură civilă, exceptie ridicată de Virgil Ionescu si Vera Ionescu în
Dosarul nr. 130/2005 al Curtii de Apel Alba Iulia – Sectia civilă.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza este în stare de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 6 mai 2005, pronuntată în Dosarul
nr. 130/2005, Curtea de Apel Alba Iulia – Sectia civilă a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II
alin. (3) din Legea nr. 493/2004 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr.
65/2004 pentru modificarea Codului
de procedură civilă, exceptie ridicată de Virgil Ionescu si Vera
Ionescu într-o cauză civilă având ca obiect nulitatea absolută a unui titlu de
proprietate.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii
acesteia sustin că dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art.
21, 78 si 129 din Constitutie. Astfel, prin acordarea competentei de
solutionare atât a apelului, cât si a recursului, de către aceeasi instantă de
judecată, se încalcă prevederile constitutionale privitoare la folosirea căilor
de atac, precum si cele potrivit cărora părtile au dreptul la solutionarea
cauzelor într-un termen rezonabil. De asemenea, arată că, desi Legea nr.
493/2004 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.071 din 18 noiembrie 2004, intrând în vigoare la 3 zile de la data
publicării, dispozitiile art. II alin. (3) din acest act normativ îsi extind
efectele si asupra unor hotărâri pronuntate înainte de data de 21 noiembrie
2004, ceea ce contravine principiului neretroactivitătii legilor.
Curtea de Apel Alba Iulia – Sectia civilă apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens, arată că
textul de lege criticat nu aduce atingere dreptului constitutional al părtilor
la solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil, legiuitorul având în vedere
tocmai solutionarea cauzei într-un termen mai scurt, cu respectarea însă a
tuturor celorlalte drepturi si garantii procesuale.
Dispozitiile art. II alin. (3) din Legea nr.
493/2004 nu contravin nici prevederilor art. 78 din Constitutie, întrucât
normele procedurale criticate nu retroactivează, ci îsi găsesc imediată
aplicare. Nu poate fi retinută nici critica privind încălcarea prevederilor
art. 129 din Constitutie, deoarece dreptul la un proces echitabil si la
solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil este pe deplin respectat.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si
Avocatului Poporului, pentru a-si exprimapunctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens, arată că modificarea
competentei si stabilirea normelor tranzitorii ale Legii nr.
493/2004 reprezintă o expresie a principiului consacrat de art. 126 alin.
(2) din Constitutie, astfel încât numărul gradelor de jurisdictie, precum si
repartizarea competentei materiale pe niveluri de instante nu sunt stabilite
prin norme de natură constitutională, legiuitorul constituant abilitând forul
legislativ să reglementeze aceste aspecte prin lege. Asa fiind, în contextul
unei supraaglomerări a instantei supreme, legiuitorul a dispus aplicarea de
îndată a noilor reguli de competentă, prin transmiterea cauzelor către
instantele devenite competente, scopul urmărit fiind acela de a acorda o maximă
eficientă măsurilor dispuse, fără să se poată vorbi însă de o aplicare
retroactivă a legii. Normele prevăzute de art. II alin. (3) nu se aplică unor
efecte deja produse la data intrării în vigoare a legii, ci se aplică de îndată unor situatii
juridice si raporturi procesual civile în curs de derulare, astfel încât nu se
poate vorbi de o aplicare retroactivă a legii. În ceea ce priveste înfrângerea
art. 129 din Constitutie, Guvernul arată că stabilirea conditiilor de
exercitare a căilor de atac, precum si competenta de solutionare a acestora
sunt în concordantă cu Legea fundamentală. De altfel, asa cum Curtea
Constitutională a statuat în mod constant, nici o prevedere constitutională nu
impune accesul la toate gradele de jurisdictie si la toate nivelurile de
instantă, motiv pentru care exercitarea controlului de legalitate, pe calea
recursului, de o instantă de acelasi nivel cu cea care a solutionat apelul, nu
contravine Constitutiei din perspectiva liberului acces la justitie.
Avocatul Poporului consideră că textul de lege
criticat este constitutional. În acest sens, arată că nu poate fi retinută
critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
65/2004, aprobată prin Legea nr. 493/2004, fată de art. 21 alin. (3) din
Constitutie, deoarece, în ceea ce priveste echitatea procesului, aceasta este asigurată
prin aplicarea egală, fată de toate părtile în proces, a normelor de procedură
după care se desfăsoară judecata, iar termenul rezonabil este apreciat în
functie de circumstantele cauzei supuse judecătii. De altfel, stabilirea
competentei si procedurii de judecată reprezintă atributul exclusiv al
legiuitorului, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie. Cu privire la
contrarietatea dispozitiilor legale criticate fată de art. 129 din Constitutie,
Avocatul Poporului arată că exercitarea căilor de atac are loc în conditiile
legii, de unde rezultă libertatea legiuitorului de a institui si de a reveni
asupra reglementării unor căi de atac, cu respectarea celorlalte norme si
principii ale Legii fundamentale, în acest sens fiind si jurisprudenta Curtii Constitutionale.
În final, apreciază că prevederile art. 78 din Constitutie referitoare la
intrarea în vigoare a legii nu au incidentă în cauza de fată.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit în cauză de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie de fapt dispozitiile art. II alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
65/2004 pentru modificarea Codului
de procedură civilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 840 din 14 septembrie 2004, ordonantă aprobată cu modificări prin Legea nr.
493/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.071
din 18 noiembrie 2004.
Dispozitiile legale criticate au următorul continut:
– Art. II alin. (3): “În cazurile prevăzute la
alin. (2), apelurile aflate pe rolul curtilor de apel la data intrării în
vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgentă se trimit la
tribunale, iar recursurile aflate pe rolul Înaltei Curti de Casatie si Justitie
se trimit la curtile de apel. Trimiterea dosarelor se va face prin declinarea
competentei, prin încheiere irevocabilă, dată în camera de consiliu, fără
citarea părtilor.“
Autorii exceptiei sustin că reglementarea dedusă
controlului contravine prevederilor constitutionale ale art. 15 alin. (2), ale
art. 21 alin. (3), art. 78 si ale art. 129, care au următorul continut:
– Art. 15 alin. (2): “Legea dispune numai pentru
viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.“;
– Art. 21 alin. (3): “Părtile au dreptul la un
proces echitabil si la solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil.“;
– Art. 78: “Legea se publică în Monitorul Oficial
al României si intră în vigoare la 3 zile de la data publicării sau la o dată
ulterioară prevăzută în textul ei.“;
– Art. 129: “Împotriva hotărârilor judecătoresti,
părtile interesate si Ministerul Public pot exercita căile de atac, în
conditiile legii.“
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
constată că reglementarea criticată a fost adoptată de legiuitor în cadrul
competentei sale, astfel cum este determinată prin art. 126 alin. (2) din
Constitutie, potrivit căruia “Competenta instantelor judecătoresti si
procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege“.
Curtea constată, de asemenea, că textul de lege
criticat are caracter tranzitoriu, în sensul că stabileste competenta
instantelor în litigiile în curs de solutionare, la data intrării sale în
vigoare. Împrejurarea că, urmare consacrării, cu acest prilej, a regulii de
drept comun instituite prin art. 725 alin. 1 din Codul de procedură civilă,
constând în aplicarea imediată a legii procesuale noi, aceeasi instantă poate
fi învestită cu solutionarea a două căi de atac în aceeasi cauză, nu relevă
nici un fine de neconstitutionalitate. Într-adevăr, dincolo de faptul că ne
găsim în prezenta unei situatii cu caracter tranzitoriu, solutionarea cauzei
apartine unor complete cu o compunere diferită, iar părtile beneficiază de
toate drepturile si garantiile procesuale menite să le asigure respectarea
accesului liber la justitie, a dreptului la un proces echitabil si la
solutionarea acestuia într-un termen rezonabil.
Curtea observă, totodată, că autorii exceptiei sustin
o pretinsă retroactivitate a reglementării, invocând, în acest sens, atât
încălcarea principiului neretroactivitătii, cât si prevederile art. 78 din
Legea fundamentală. Critica cu un atare obiect este însă neîntemeiată, întrucât
reglementarea în discutie se referă la competentă, asadar la o situatie
juridică cu caracter de continuitate, constitutivă de facta pendentia,
asupra căreia legiuitorul poate interveni în viitor, asa cum, de altfel, si
procedează. Ca atare, nu se poate retine că acesta ar fi extins efectul normei
asupra unor hotărâri pronuntate anterior intrării sale în vigoare, care rămân
supuse căilor de atac în vigoare la data pronuntării lor. De altfel,
posibilitatea legiuitorului de a interveni în stabilirea cadrului juridic de
exercitare a căilor de atac, cu respectarea, desigur, a principiului
neretroactivitătii, este expres consacrată în art. 129 din Legea fundamentală.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit.
d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1–3, al art. 11 alin. (1)
lit. A.d), precum si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedură civilă, exceptie ridicată de Virgil Ionescu si Vera Ionescu în Dosarul nr. 130/2005 al Curtii de Apel Alba Iulia – Sectia civilă.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 18 octombrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 44/2005 privind unele măsuri pentru construirea si/sau reabilitarea caselor de locuit din zonele afectate de inundatiile produse în anul 2005
În vederea construirii si/sau reabilitării caselor de
locuit din zonele calamitate, având în vedere că situatia extraordinară
prevăzută la art. 115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată, s-a creat ca urmare a inundatiilor devastatoare din
acest an, iar neadoptarea prezentei reglementări conduce la imposibilitatea
refacerii imediate a locuintelor din zonele calamitate, cu repercusiuni umane
si sociale foarte grave,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. – Articolul 2 din Ordonanta
Guvernului nr.
44/2005 privind unele măsuri pentru construirea si/sau reabilitarea caselor
de locuit din zonele afectate de inundatiile produse în anul 2005, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 732 din 11 august 2005, aprobată
cu modificări prin Legea nr.
301/2005, se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.2. – Achizitiile prevăzute la art. 1 se
finantează din resursele alocate de la bugetul de stat pentru construirea
si/sau reabilitarea caselor de locuit din zonele calamitate, prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si din alte
surse legal constituite.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
3 noiembrie 2005.
Nr.
147.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acumularea de către Administratia Natională a Rezervelor de Stat, ca stoc de
urgentă, a cantitătii de 400 de bucăti de constructii usoare din elemente
modulate pentru cazarea familiilor sinistrate si acordarea unui ajutor umanitar
populatiei din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si
Vrancea
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 7 si al art. 8 alin. 5 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se aprobă acumularea de către
Administratia Natională a Rezervelor de Stat în anul 2005, ca stoc de urgentă,
a cantitătii de 400 de bucăti de constructii usoare din elemente modulate
pentru cazarea familiilor sinistrate.
(2) Acumularea cantitătii prevăzute la alin. (1) se va
face în regim de urgentă, din tară sau din import, finantarea fiind asigurată
din Fondul de interventie la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru înlăturarea efectelor
inundatiilor, prin majorarea bugetului Administratiei Nationale a Rezervelor de
Stat pe anul 2005 la titlul 70 “Cheltuieli de capital“, articolul 71 “Stocuri
pentru rezerva de stat si de mobilizare“ cu suma de 7.000 mii lei (RON).
(3) Pentru asigurarea fondurilor prevăzute la alin.
(2) se suplimentează Fondul de interventie la dispozitia Guvernului cu suma de
3.945 mii lei (RON) din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005.
(4) Ministerul Finantelor Publice este autorizat să
introducă modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat si în
volumul si structura bugetului Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat.
(5) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului împreună cu Administratia Natională a Rezervelor de Stat vor elabora
caietul de sarcini pentru achizitionarea, în conformitate cu legislatia în
vigoare, a produsului prevăzut la alin. (1).
Art. 2. – Se acordă un ajutor umanitar de urgentă, cu
titlu gratuit, în limita sumei de 5.162,5 mii lei (RON), constând în 295 de
bucăti de constructii usoare din elemente modulate, conform anexei care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, pentru cazarea provizorie a persoanelor
sinistrate ale căror case au fost distruse în urma fenomenelor meteorologice
nefavorabile din perioada august–septembrie 2005 din judetele Bacău, Galati,
Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea si care nu pot fi reconstruite
decât începând din primăvara anului 2006.
Art. 3. – Administratia Natională a Rezervelor de Stat
va scădea din gestiune la preturile de înregistrare, prin conturile “Finantarea
din bugetul de stat privind anii precedenti si alte surse“, cantitatea de 295
de bucăti de constructii usoare din elemente modulate pentru cazarea familiilor
sinistrate, aprobate a fi scoase din rezervele de stat, potrivit prezentei
hotărâri, pe baza avizelor de expeditie si a proceselor-verbale de
predare-primire semnate de împuternicitii desemnati de institutia prefectului
din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea.
Art. 4. – (1) Transportul constructiilor usoare din
elemente modulate pentru cazarea familiilor sinistrate până la locul indicat de
institutia prefectului din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt,
Teleorman si Vrancea se va efectua în regim de urgentă prin grija unitătilor
teritoriale din subordinea Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat.
(2) Cheltuielile legate de transportul produsului se
suportă de Administratia Natională a Rezervelor de Stat, în limita bugetului
aprobat.
(3) Distribuirea către populatia sinistrată se va face
de comitetul judetean pentru situatii de urgentă, prin grija institutiei
prefectului din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si
Vrancea.
(4) Preluarea locuintelor de către persoanele
sinistrate se face conform listelor întocmite de institutia prefectului,
avizate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pe bază de
proces-verbal de predare-primire, cu precizarea obligatiilor si îndatoririlor
primitorului, întocmit după modelul contractului-cadru de închiriere prevăzut
în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr.
1.275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în
aplicare a prevederilor Legii locuintei nr.
114/1996, cu modificările ulterioare, pe termen de un an calendaristic, dar
nu mai putin decât perioada necesară rezolvării situatiei locative definitive a
sinistratului beneficiar de locuintă provizorie.
(5) Schimbarea, sub orice formă, a destinatiei,
deteriorarea, distrugerea sau modificarea constructivă a constructiilor usoare
din elemente modulate acordate ca ajutor umanitar din rezervele de stat este
interzisă si atrage, după caz, răspunderea civilă, administrativă, disciplinară
sau penală.
Art. 5. – (1) Institutia prefectului din judetele
Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea vor justifica
distribuirea produsului scos din rezervele de stat în conditiile prezentei
hotărâri, conform prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 371/1993
privind acordarea, în primă interventie, a ajutoarelor umanitare populatiei
sinistrate, ca urmare a unor situatii exceptionale.
(2) Documentele justificative privind distribuirea vor
fi păstrate la sediile institutiilor prefectului din judetele Bacău, Galati,
Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea, în vederea punerii lor la
dispozitie organelor de control abilitate.
Art. 6. – Autoritătile administratiei publice locale
din judetele Bacău, Galati, Giurgiu, Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea vor
asigura pentru fiecare zonă sinistrată:
a) locatiile pentru amplasarea constructiilor usoare
din elemente modulate pentru cazarea familiilor sinistrate, altele decât cele
unde urmează să se reconstruiască locuintele distruse;
b) energia electrică necesară iluminatului si, după
caz, încălzirii din sursă electrică;
c) grupuri sanitare si surse de apă potabilă.
Art. 7. – (1) Pe măsura finalizării reconstructiei
locuintelor, institutia prefectului din judetele Bacău, Galati, Giurgiu,
Ialomita, Olt, Teleorman si Vrancea vor prelua de la populatie constructiile
usoare din elemente modulate acordate în conditiile prezentei hotărâri.
(2) Preluarea se va face pe bază de proces-verbal de
predare-primire, cu constatarea stării constructiv-functionale si aplicarea
măsurilor, după caz.
(3) Constructiile usoare din elemente modulate astfel
preluate vor fi transmise, în conditiile legii, inspectoratelor judetene pentru
situatii de urgentă, care vor asigura demontarea si conservarea acestora.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
3 noiembrie 2005.
Nr.
1.355.
ANEXĂ
pe judete a constructiilor usoare din elemente
modulate pentru cazarea familiilor sinistrate, acordate ca ajutor umanitar din
rezervele de stat
Nr.
crt. |
Judetul |
Cantitatea |
1. |
Bacău |
66 |
2. |
Galati |
70 |
3. |
Ialomita |
20 |
4. |
Giurgiu |
2 |
5. |
Olt |
3 |
6. |
Teleorman |
42 |
7. |
Vrancea |
92 |
|
TOTAL: |
295 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind exercitarea de către România a presedintiei Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei în perioada 15 noiembrie 2005 – 15 mai 2006
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă exercitarea de către România a
presedintiei Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei în perioada 15
noiembrie 2005 – 15 mai 2006.
Art. 2. – (1) În vederea realizării conceptului si
punerii în aplicare a planului de activităti se constituie un grup de lucru a
cărui activitate se va desfăsura pe perioada presedintiei României la Comitetul
Ministrilor al Consiliului Europei. Acesta va functiona în subordinea
Consiliului interministerial pentru relatii externe si afaceri europene.
(2) Grupul de lucru este condus de ministrul
afacerilor externe si are în componentă reprezentanti, la nivel de secretar de
stat sau echivalent, din cadrul următoarelor institutii:
a) Administratia Prezidentială;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Cancelaria Primului-Ministru;
d) Ministerul Afacerilor Externe;
e) Ministerul Educatiei si Cercetării;
f) Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei;
g) Ministerul Justitiei;
h) Ministerul Finantelor Publice;
i) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului;
j) Ministerul Administratiei si Internelor;
k) Ministerul Culturii si Cultelor;
l) Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor;
m) Institutul National al Magistraturii;
n) Serviciul de Informatii Externe;
o) Serviciul Român de Informatii;
p) Autoritatea Natională pentru Tineret;
q) Oficiul Guvernamental pentru Republica Moldova;
r) Departamentul pentru Relatii Interetnice;
s) Agentia Natională pentru Romi;
t) Autoritatea Natională pentru Protectia Drepturilor
Copilului;
u) Autoritatea Natională pentru Persoanele cu
Handicap.
(3) În desfăsurarea activitătii sale grupul de lucru
cooperează si cu alte institutii publice si private, precum si cu organizatii
guvernamentale si neguvernamentale.
(4) Grupul de lucru poate constitui subgrupuri
tematice formate din reprezentanti ai institutiilor prevăzute la alin. (2), ai
altor autorităti si institutii publice, precum si ai persoanelor juridice de
drept privat.
Art. 3. – Pentru asigurarea pregătirii organizării de
către România a mandatului presedintiei Comitetului Ministrilor al Consiliului
Europei, la Ministerul Afacerilor Externe se constituie, de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, o echipă de lucru formată din experti în cadrul
Directiei OSCE, Consiliul Europei si drepturile omului.
Art. 4. – (1) Cheltuielile aferente pregătirii si
organizării activitătilor programate a se desfăsura pe perioada exercitării de
către România a presedintiei Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei, în
valoare totală de 4.752.000 lei (RON), se vor asigura cu prioritate, din
bugetele aprobate, de către institutiile publice prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Pentru asigurarea finantării pregătirii si
organizării activitătilor aferente exercitării presedintiei române a
Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei se pot atrage fonduri provenite
din donatii si sponsorizări ale persoanelor fizice si ale persoanelor juridice,
din tară si din străinătate, alte surse atrase în conditiile legii, precum si
resurse financiare externe.
(3) Institutiile implicate răspund de utilizarea
fondurilor alocate, potrivit prevederilor legale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul culturii si cultelor,
Adrian Iorgulescu
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
10 noiembrie 2005.
Nr.
1.366.
ANEXĂ
PRESEDINTIA COMITETULUI MINISTRILOR AL CONSILIULUI
EUROPEI ALOCAREA BUGETULUI
pe perioada noiembrie 2005 – mai 2006
TOTAL: 4.752.000 RON, dintre
care:
– 411.000 RON pentru anul 2005;
– 4.341.000 RON pentru anul 2006.
I. Ministerul Afacerilor Externe – 2.808.000
RON, dintre care:
– 306.000 RON pentru anul 2005;
– 2.502.000 RON pentru anul 2006.
1. Dimensiunea institutională
– 2 sesiuni ministeriale ale Comitetului Ministrilor,
presedintele Comitetului Ministrilor + 4, 4 zile (avion special, diurnă,
cazare) – circa 216.000 RON:
– 2005 – 108.000 RON;
– 2006 – 108.000 RON;
– 2 vizite în România ale secretarului general al
Consiliului Europei, 6 zile (transport intern, dejun,
receptie etc.) – circa 36.000 RON:
– 2006 – 36.000 RON;
– 2 vizite în România ale presedintelui Congresului
Puterilor Locale si Regionale din Europa, 6 zile (transport intern, dejun,
receptie etc.) – circa 36.000 RON:
– 2005 – 18.000 RON;
– 2006 – 18.000 RON.
2. Dimensiunea parlamentară
– 2 sesiuni ale Adunării parlamentare a Consiliului
Europei, presedintele Comitetului Ministrilor + 4, 4 zile (transport
international, diurnă, cazare) – circa 216.000 RON:
– 2006 – 216.000 RON.
3. Relatia cu alte organizatii internationale
– 1 reuniune Consiliul Europei – OSCE, la Viena
(presedintele Comitetului Ministrilor + 4) – circa 108.000 RON:
– 2006 – 108.000 RON;
– 1 reuniune Consiliul Europei – Uniunea Europeană, la
Strasbourg (presedintele Comitetului Ministrilor + 4) – circa 108.000 RON:
– 2006 – 108.000 RON.
4. Dimensiunea operatională
Turnee ale presedintelui Comitetului Ministrilor în
principalele zone cu potential conflictual, după cum urmează:
– 2 turnee x 108.000 RON (medie) = 216.000 RON
Balcani (Serbia si Muntenegru, Kosovo, Albania,
Macedonia):
– 1 turneu, presedintele în exercitiu + 2, 2 zile
(avion special, cazare, diurnă)
Ucraina, Republica Moldova:
– 1 turneu, presedintele în exercitiu + 2, 2 zile
(transport international, diurnă, cazare)
– 2006 – 216.000 RON.
5. Seminarii, colocvii, reuniuni organizate în România
– circa 80 de persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare
săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale
birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati
străini etc.):
– 5 evenimente x 126.00 RON (medie) – 630.000 RON;
– 1 reuniune restrânsă (circa 50 de persoane) – 90.000
RON;
– 2006 – 720.000 RON.
6. Conferinte/reuniuni organizate în România – circa
150–200 de persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare săli,
închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică
si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini
etc.):
– 2 evenimente x 288.000 RON (medie) – 576.000 RON:
– 2006 – 576.000 RON.
7. Activităti de protocol ale Misiunii Permanente –
circa 180.000 RON:
– 2006 – 180.000 RON.
8. Prestări de servicii pentru dimensiunea de
comunicare publică si promotională (consultantă, materiale de birotică
promotionale, materiale promotionale privind România etc.) – circa 396.000 RON:
– 2005 – 180.000 RON;
– 2006 – 216.000 RON.
II. Ministerul Culturii si Cultelor – 115.000
RON, din care:
– 15.000 RON pentru anul 2005;
– 100.000 RON pentru anul 2006;
– 1 seminar finantat în comun cu Consiliul Europei –
circa 70 de persoane/eveniment, 3 zile (închiriere si decorare săli, închiriere
masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si
materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.)
– circa 15.000 RON pentru anul 2005;
– 1 seminar si o reuniune finantate în comun cu
Consiliul Europei – circa 70 de persoane/eveniment, 2–4 zile (închiriere si
decorare săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare,
materiale birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii
invitati străini etc.) – circa 100.000 RON pentru anul 2006.
III. Secretariatul General al Guvernului –
577.000 RON, dintre care:
– 90.000 RON pentru anul 2005;
– 487.000 RON pentru anul 2006.
a) Departamentul pentru Relatii Interetnice – 342.000
RON, dintre care:
– 90.000 RON pentru anul 2005;
– 252.000 RON pentru anul 2006;
– seminarii, colocvii, reuniuni organizate în România
– circa 80 de persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare
săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale
birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati
străini etc.):
– 2 evenimente x 126.000 RON (medie) – 252.000 RON;
– 1 reuniune restrânsă (circa 50 de persoane) – 90.000
RON.
b) Agentia Natională pentru Romi – 235.000 RON pentru
anul 2006:
– conferintă organizată în România în cooperare cu
Consiliul Europei si OSCE – circa 150–200 de persoane, 2–4 zile (închiriere si
decorare săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare,
materiale birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii
invitati străini etc.) – 150.000 RON;
– reuniune organizată în România în cooperare cu
Consiliul Europei – circa 100–120 de persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment
(închiriere si decorare săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun,
răcoritoare, materiale birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli
pentru unii invitati străini etc.) – 85.000 RON.
IV. Ministerul Educatiei si Cercetării –
208.000 RON pentru anul 2006:
– conferintă organizată în România – circa 150–200 de
persoane, 2–4 zile [închiriere săli si echipamente, închiriere
masini/microbuze, traducere simultană, cheltuieli zilnice de masă, cocteil,
masă oficială, pauze cafea, amenajări si materiale promotionale (banner,
afise), aranjamente florale, program cultural, cadouri, cazare si transport
international pentru o parte a delegatilor, program cultural] – 208.000 RON.
V. Ministerul Administratiei si Internelor –
144.000 RON pentru anul 2006:
– reuniune organizată în România – circa 100 de
persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare săli, închiriere
masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si
materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.)
– 144.000 RON.
VI. Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor –
288.000 RON pentru anul 2006:
– conferintă organizată în România – circa 150–200 de
persoane, 2–4 zile (închiriere si decorare săli, închiriere masini/microbuze,
traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si materiale promotionale,
acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.) – 288.000 RON.
VII. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului – 108.000 RON pentru anul 2006:
– reuniune organizată în România – circa 60 de
persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare săli, închiriere
masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si
materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.)
– 108.000 RON.
VIII. Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei (Autoritatea Natională pentru Persoanele cu Handicap) – 144.000
RON pentru anul 2006:
– reuniune organizată în România – circa 100 de
persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare săli, închiriere
masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si
materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.)
– 144.000 RON.
IX. Autoritatea Natională pentu Tineret –
108.000 RON pentru anul 2006:
– reuniune organizată în România – circa 60 de
persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare săli, închiriere
masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale birotică si
materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini etc.)
– 108.000 RON.
X. Consiliul Superior al Magistraturii (Institutul
National al Magistraturii) – 252.000 RON pentru anul 2006:
– seminarii, colocvii, reuniuni organizate în România
– circa 80 de persoane/eveniment, 2–4 zile/eveniment (închiriere si decorare
săli, închiriere masini/microbuze, traducere, dejun, răcoritoare, materiale
birotică si materiale promotionale, acoperire cheltuieli pentru unii invitati străini
etc.);
– 2 evenimente x 126.000 RON (medie) – 252.000 RON.
CONSILIUL
SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PLENUL
pentru
modificarea Regulamentului privind concursul de admitere la Scoala Natională de
Grefieri
În temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din
Constitutia
României, republicată, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere prevederile art. 7, art. 36 si ale art.
94 alin. (2) din Legea nr.
567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al
instantelor judecătoresti si al parchetelor de pe lângă acestea,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăste:
Art. I. – Regulamentul privind concursul
de admitere la Scoala Natională de Grefieri, aprobat prin Hotărârea Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii nr.
91/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din
31 martie 2005, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul regulamentului va avea următorul cuprins:
,,REGULAMENT
privind organizarea si desfăsurarea
concursului de admitere la Scoala Natională de Grefieri si a concursului pentru
ocuparea posturilor vacante la instantele judecătoresti si la parchetele de pe
lângă acestea“
2. La articolul 2, după alineatul (1) se introduc
două noi alineate, alineatele (11) si (12), cu
următorul cuprins:
“(11) În cazuri exceptionale,
Consiliul Superior al Magistraturii poate decide organizarea de concursuri la
nivel national pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instantele
judecătoresti si la parchetele de pe lângă acestea.
(12) Concursurile prevăzute la alin.
(11) se organizează de Scoala Natională de Grefieri cu concursul curtilor
de apel si al parchetelor de pe lângă acestea, sub coordonarea Consiliului
Superior al Magistraturii.“
3. La articolul 3 se introduce un nou alineat,
alineatul (2), cu următorul cuprins:
“(2) La concursul pentru ocuparea posturilor vacante
de grefier la instantele judecătoresti si la parchetele de pe lângă acestea au
dreptul să participe persoanele care îndeplinesc conditiile prevăzute la alin.
(1) si fac dovada că posedă cunostinte de operare pe calculator sau de
dactilografiere.“
4. La articolul 4, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art.4. – (1) Tematica si data desfăsurării
concursurilor sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului Superior al
Magistraturii, la propunerea Consiliului de conducere al Scolii Nationale de
Grefieri.“
5. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art.5. – Pentru înscrierea la concurs candidatii vor
plăti o taxă stabilită prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii,
taxă ce va fi folosită pentru organizarea concursului, constând în cheltuieli
de logistică, închirieri de săli de concurs si plata comisiilor de concurs
arătate mai jos în cuprinsul prezentului regulament.“
6. La articolul 6, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
“Art.6. – (1) Data si locul sustinerii concursului de
admitere la Scoala Natională de Grefieri, tematica, durata cursurilor, numărul
de locuri si modalitatea repartizării pe posturi, precum si cuantumul taxei de
înscriere la concurs vor fi afisate la sediile Consiliului Superior al
Magistraturii, Scolii Nationale de Grefieri si ale tribunalelor, cu cel putin
60 de zile înainte de data începerii concursului.“
7. La articolul 6, după alineatul (1) se introduce
un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
“(11) Data si locul sustinerii
concursului pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instantele
judecătoresti si la parchetele de pe lângă acestea, tematica, numărul de locuri
si modalitatea repartizării pe posturi, precum si cuantumul taxei de înscriere
la concurs vor fi afisate la sediile Consiliului Superior al Magistraturii,
Scolii Nationale de Grefieri si ale tribunalelor, cu cel putin 30 de zile
înainte de data începerii concursului.“
8. La articolul 6, alineatul (2) va avea următorul
cuprins:
“(2) Aceste date vor fi publicate si pe site-urile
Scolii Nationale de Grefieri si Consiliului Superior al Magistraturii.
Anuntul privind desfăsurarea concursurilor se va
publica si într-un cotidian central.“
9. La articolul 8 alineatul (2), după litera g) se
introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
“h) dovada privind cunostintele de operare
pe calculator sau dactilografiere, după caz.“
10. La articolul 9, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
“Art.9. – (1) Dosarele pentru înscrierea la concursul
de admitere la Scoala Natională de Grefieri se depun, cu cel putin 40 de zile
înainte de data concursului, la cabinetele presedintilor tribunalelor în a
căror rază teritorială domiciliază candidatii. Pe baza acestora se va completa
baza de date pusă la dispozitia tribunalelor de către Consiliul Superior al
Magistraturii.“
11. La articolul 9, după alineatul (1) se introduce
un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
“(11) Dosarele pentru înscrierea la
concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instantele
judecătoresti si la parchetele de pe lângă acestea se depun, cu cel putin 20 de
zile înainte de data concursului, la cabinetele presedintilor tribunalelor în a
căror rază teritorială domiciliază candidatii. Pe baza acestora se va completa
baza de date pusă la dispozitia tribunalelor de către Consiliul Superior al
Magistraturii.“
12. La articolul 9, alineatul (2) va avea următorul
cuprins:
“(2) Presedintii tribunalelor vor înainta dosarele
candidatilor si baza de date, cu cel putin 35 de zile înainte de data
concursului de admitere la Scoala Natională de Grefieri, la Consiliul Superior
al Magistraturii.“
13. La articolul 9, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
“(3) Presedintii tribunalelor vor înainta dosarele
candidatilor si baza de date, cu cel putin 18 zile înainte de data concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instantele judecătoresti si la
parchetele de pe lângă acestea, la Consiliul Superior al Magistraturii.“
14. La articolul 10, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
“Art.10. – (1) Verificarea dosarelor candidatilor
privind îndeplinirea conditiilor prevăzute la art. 3 se realizează de comisia
de organizare a concursului sau de comisia centrală de organizare a
concursului, după caz.“
15. La articolul 10, după alineatul (2) se
introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
“(21) Lista candidatilor respinsi se
afisează în conditiile art. 6 alin. (1), cu 15 zile înainte de data concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instantele judecătoresti si la
parchetele de pe lângă acestea.“
16. La articolul 10, după alineatul (4) se
introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
“(5) Contestatiile vor fi solutionate prin hotărâre
definitivă de comisia centrală de organizare a concursului, în termen de 24 de
ore, rezultatele fiind comunicate de îndată, în conditiile art. (6) alin. (1).“
17. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
“Art.12. – (1) Pentru concursul de admitere la Scoala
Natională de Grefieri, Consiliul Superior al Magistraturii numeste, la
propunerea acestei scoli, comisia de organizare a concursului, comisia de
elaborare a subiectelor, comisiile de corectare si comisia de solutionare a
contestatiilor.
(2) Pentru concursul de ocupare a posturilor vacante
de grefier la instantele judecătoresti si la parchetele de pe lângă acestea,
Consiliul Superior al Magistraturii numeste, la propunerea Scolii Nationale de
Grefieri, comisia centrală de organizare a concursului, comisia de elaborare a
subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor, precum si, la propunerea
curtilor de apel si a parchetelor de pe lângă acestea, comisiile teritoriale de
organizare a concursului si comisiile de corectare.“
18. Titlul sectiunii a II-a din capitolul III va
avea următorul cuprins:
“SECTIUNEA a II-a
Comisia de organizare a concursului de
admitere la Scoala Natională de Grefieri“
19. După articolul 14 se introduce o nouă sectiune,
sectiunea a II1-a, cu
următorul cuprins:
“SECTIUNEA a II1-a
Comisiile de organizare a concursului de
ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecătoresti si la
parchetele de pe lângă acestea
Art. 141. –
Comisia centrală de organizare a concursului este compusă din presedinte si cel
putin 5 membri, în functie de numărul candidatilor.
Art. 142. –
Comisia centrală de organizare a concursului organizează si supraveghează
întreaga desfăsurare a concursului si are următoarele atributii principale:
a) înregistrarea si verificarea cererilor si a
documentelor anexate, necesare înscrierii, si constituirea bazei de date
privind concursul de admitere;
b) transmiterea tabelelor nominale ale candidatilor declarati înscrisi către comisiile teritoriale de organizare a concursului;
c) tipărirea tezelor de concurs si transmiterea
acestora pe bază de proces-verbal către comisiile teritoriale de organizare a
concursului;
d) asigurarea tehnoredactării si a comunicării prin
posta electronică sau prin fax a subiectelor si baremurilor de corectare către
comisiile teritoriale de organizare a concursului;
e) întocmirea si afisarea tabelului nominal cu
rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
f) primirea contestatiilor, însotite de lucrările
contestate, de la comisiile teritoriale de organizare a concursului si
transmiterea lor sub semnătură presedintelui comisiei de rezolvare a
contestatiilor;
g) întocmirea clasificării finale a candidatilor, după
primirea rezultatelor contestatiilor.
Art. 143. –
Comisiile teritoriale de organizare a concursului sunt compuse din presedinte
si cel putin 2 membri, în functie de numărul candidatilor.
Art. 144. –
Comisiile teritoriale de organizare a concursului organizează si supraveghează
întreaga desfăsurare a acestuia la nivelul curtii de apel si al parchetului de
pe lângă aceasta si are următoarele atributii principale:
a) primirea tabelului nominal al candidatilor
declarati înscrisi în circumscriptia curtii de apel;
b) asigurarea sălilor de concurs;
c) repartizarea nominală a candidatilor în sălile de
concurs;
d) întocmirea listelor cuprinzând persoanele care vor
asigura supravegherea candidatilor pe timpul sustinerii probelor scrise,
verificarea identitătii acestora si sigilarea lucrărilor scrise;
e) numirea, pentru fiecare sală, a persoanelor care
vor supraveghea desfăsurarea probelor scrise, dintre care o persoană este
responsabil de sală; acestea nu trebuie să aibă rude, până la gradul al
patrulea inclusiv, printre candidati;
f) primirea subiectelor si a baremurilor de la comisia
centrală de organizare a concursului, asigurarea multiplicării si a securizării
acestora;
g) distribuirea plicurilor sigilate cu subiecte
responsabililor sălilor de concurs, astfel încât la ora de începere a
concursului acestea să poată fi desfăcute în prezenta candidatilor;
h) verificarea exactitătii si a corectitudinii
transcrierii pe tablă a subiectelor, atunci când este cazul;
i) verificarea modului în care numărul lucrărilor si
numărul paginilor acestora, predate de candidati responsabilului de sală,
corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrărilor;
j) predarea lucrărilor candidatilor, însotite de un
borderou pentru fiecare disciplină, în care se mentionează numărul lucrărilor
si al paginilor acestora, precum si a baremurilor de corectare presedintelui
comisiei de corectare;
k) predarea tezelor nefolosite si anulate, pe bază de
proces-verbal, presedintelui comisiei centrale de organizare a concursului.“
20. Titlul sectiunii a III-a din capitolul III va
avea următorul cuprins:
“SECTIUNEA a III-a
Comisiile de elaborare a subiectelor“
21. La articolul 15, alineatele (1) si (2) vor avea
următorul cuprins:
“Art.15. – (1) Comisiile de elaborare a subiectelor si
de stabilire a baremurilor se constituie separat pentru fiecare concurs si sunt
formate din cel putin 2 membri pentru fiecare disciplină, numiti dintre
magistrati si/sau cadre didactice universitare, după caz.
(2) Comisiile de elaborare a subiectelor sunt conduse
fiecare de un presedinte numit de Consiliul Superior al Magistraturii dintre
membrii acestora.“
22. Alineatul (3) al articolului 15 se abrogă.
23. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art.16. – (1) Comisiile de elaborare a subiectelor
elaborează subiectele si stabilesc baremurile de corectare, în conditiile
prevăzute de prezentul regulament.
(2) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor nu
pot face parte din comisiile de corectare.“
24. După articolul 16 se introduce o nouă sectiune,
sectiunea a III1-a, cu
următorul cuprins:
,,SECTIUNEA a III1-a
Comisiile de corectare
Art. 161 – (1)
Comisiile de corectare se constituie separat pentru fiecare concurs si sunt
formate din cel putin 2 membri pentru fiecare disciplină, numiti dintre
magistrati si/sau cadre didactice universitare, după caz.
(2) Comisiile de corectare sunt conduse fiecare de un
presedinte numit de Consiliul Superior al Magistraturii dintre membrii
acestora.
Art. 162. –
Comisiile de corectare au următoarele atributii:
a) corectarea lucrărilor pe baza baremurilor
stabilite;
b) înscrierea notelor pentru fiecare materie în
borderoul de notare;
c) predarea lucrărilor corectate si a borderourilor de
notare presedintelui comisiei de corectare, care le va preda, pe bază de
proces-verbal, presedintelui comisiei de organizare a concursului sau, după
caz, presedintelui comisiei centrale de organizare a concursului.“
25. La articolul 17, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
“Art.17. – (1) Comisiile de solutionare a
contestatiilor, constituite pentru fiecare concurs, sunt formate din magistrati
si cadre didactice universitare, altii decât cei care fac parte din comisia de
corectare.“
26. La articolul 18, litera c) va avea următorul
cuprins:
“c) predarea lucrărilor recorectate si a
borderourilor de notare presedintelui comisiei de solutionare a contestatiilor,
care le va preda, pe bază de proces-verbal, presedintelui comisiei de
organizare a concursului sau, după caz, presedintelui comisiei centrale de
organizare a concursului.“
27. Titlul capitolului IV va avea următorul
cuprins:
“CAPITOLUL IV
Desfăsurarea concursurilor“
28. Articolul 19 va avea următorul cuprins:
“Art.19. – Examinarea candidatilor la concursul de admitere la Scoala Natională de Grefieri se face prin sustinerea unei probe scrise la următoarele discipline:
a) pentru cursurile cu durata de 2 ani:
1. limba română;
2. organizare judecătorească;
3. Constitutia României;
b) pentru cursurile cu durata de un an:
1. organizare judecătorească;
2. procedură civilă;
3. procedură penală.“
29. După articolul 19 se introduce un nou articol,
articolul 191, cu
următorul cuprins:
“Art.191. –
Examinarea candidatilor la concursul de ocupare a posturilor vacante de grefier
la instantele judecătoresti si parchete se face prin sustinerea unei probe la
următoarele discipline:
1. organizare judecătorească;
2. procedură civilă;
3. procedură penală.“
30. Articolul 20 va avea următorul cuprins:
“Art.20. – (1) Pentru concursul de admitere la Scoala Natională de Grefieri, subiectele de concurs vor fi elaborate în ziua concursului, multiplicate, puse în plicuri separate, sigilate, care vor fi predate presedintelui comisiei de organizare a concursului cu o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise.
(2) Pentru concursul de ocupare a posturilor vacante
de grefieri la instantele judecătoresti si parchete, subiectele de concurs si
baremurile de corectare vor fi elaborate în ziua concursului si vor fi predate
presedintelui comisiei centrale de organizare a concursului. Acesta le va
transmite prin posta electronică sau prin fax presedintilor comisiilor
teritoriale de organizare a concursului cu o jumătate de oră înainte de
începerea probei scrise. Presedintele comisiei teritoriale de organizare a
concursului va confirma imediat primirea subiectelor, în aceeasi modalitate.
Subiectele de concurs vor fi multiplicate, puse în plicuri separate si
sigilate.“
31. La articolul 21, alineatele (1), (4), (5), (6),
(10) si (12) vor avea următorul cuprins:
“Art.21. – (1) Comisia de organizare a concursului
sau, după caz, comisia teritorială de organizare a concursului afisează pe usa
fiecărei săli tabelele nominale cu candidatii repartizati în sală.
............................................................................................
(4) Înainte de comunicarea subiectelor candidatii îsi
înscriu numele si prenumele pe coltul foii care urmează să fie lipit la
predarea lucrării, după care se aplică stampila Consiliului Superior al
Magistraturii sau, după caz, stampila curtii de apel ori a parchetului de pe
lângă curtea de apel în circumscriptia căreia se desfăsoară examenul.
(5) Ora stabilită de comisia de organizare a
concursului sau, după caz, de comisia centrală de organizare a concursului
pentru începerea probei scrise va fi aceeasi pentru toate sălile în care se
desfăsoară concursul.
Plicurile cu subiectele de concurs vor fi înmânate de presedintele comisiei de organizare a concursului, respectiv de presedintele comisiei teritoriale de organizare a concursului, fiecărui responsabil de sală, în prezenta câte unui candidat din fiecare sală, cu un sfert de oră înaintea începerii probelor scrise.
(6) Pe toată durata desfăsurării probelor scrise, în
sălile de concurs au acces persoanele care supraveghează desfăsurarea probelor,
membrii comisiilor de organizare si persoanele desemnate cu aplicarea stampilei
pe coltul îndoit al colilor, destinate probei scrise. Accesul altor persoane
este interzis cu desăvârsire.
............................................................................................
(10) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se va
întocmi câte un borderou pentru fiecare sală. Responsabilii de sală predau
lucrările comisiei de organizare a concursului sau, după caz, comisiei
teritoriale de organizare a concursului, care le înscrie în borderoul
centralizator, pe baza unui proces-verbal.
............................................................................................
(12) Orice fraudă dovedită se sanctionează prin
eliminarea din concurs. În aceste cazuri, responsabilii de sală întocmesc un
proces-verbal în care consemnează constatările făcute si măsurile luate, iar
lucrarea se anulează cu mentiunea «fraudă». Procesul-verbal se comunică
presedintelui comisiei de organizare a concursului sau, după caz, presedintelui
comisiei teritoriale de organizare a concursului.“
32. La articolul 21, după alineatul (10) se
introduce un nou alineat, alineatul (101), cu
următorul cuprins:
“(101) La concursul pentru ocuparea
posturilor vacante de grefier la instantele judecătoresti si la parchetele de
pe lângă acestea, presedintele comisiei teritoriale de organizare a concursului
va preda lucrările pe bază de proces-verbal presedintelui comisiei de
corectare.“
33. La articolul 22, alineatele (1), (2), (4), (6),
(7), (8) si (9) vor avea următorul cuprins:
“Art.22. – (1) Corectarea lucrărilor se face pe baza
baremurilor stabilite de membrii comisiei de elaborare a subiectelor pentru
fiecare disciplină de concurs, baremuri care se afisează la sfârsitul fiecărei
probe scrise.
(2) Fiecare lucrare scrisă este verificată independent
de 2 membri ai comisiei de corectare si apreciată separat, cu note de la 1 la
10, conform baremurilor de corectare.
Nota 1 se acordă atunci când punctajul obtinut de
candidat este mai mic sau egal cu această notă.
...........................................................................................
(4) Presedintele comisiei de corectare verifică
borderourile si semnalează diferentele mai mari de un punct dintre notele
acordate de cei 2 corectori. În acest caz, solicită recorectarea lucrării, în
conditiile prevăzute la alineatele precedente.
............................................................................................
(6) Pe timpul verificării lucrările nu vor fi
dezlipite, păstrându-se secret numele candidatului. În prezenta tuturor
membrilor comisiei de corectare se înscrie pe fiecare lucrare nota finală
trecută în borderou si se aplică semnătura presedintelui comisiei de corectare,
după care notele se introduc în baza de date si se procedează la deschiderea
lucrărilor.
(7) După deschiderea lucrărilor, comisia de organizare
a concursului sau, după caz, comisia centrală de organizare a concursului
procedează la corelarea numerelor lucrărilor cu numele candidatilor si la
centralizarea notelor obtinute la cele 3 discipline de concurs si calculează
nota finală, care reprezintă media notelor acordate la fiecare disciplină de
concurs.
(8) Pe baza mediei generale obtinute se întocmeste
tabelul de clasificare a candidatilor, pe care comisia de organizare a
concursului sau, după caz, comisia centrală de organizare a concursului îl va
afisa la sediile institutiilor arătate la art. 7 alin. (1), si se aduce la
cunostintă publică pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al
Magistraturii si Scolii Nationale de Grefieri.
(9) Pentru a fi admis la Scoala Natională de Grefieri
sau direct pe post, candidatul trebuie să aibă cel putin media 6, dar nu mai
putin de 5 la fiecare probă de concurs.“
34. La articolul 23, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
“Art.23. – (1) Candidatii nemultumiti de notele
acordate la concurs pot depune, în termen de 48 de ore de la data afisării
rezultatelor, contestatii la tribunalele la care au depus cererile de
înscriere. Acestea se vor transmite imediat după înregistrare, prin fax,
Consiliului Superior al Magistraturii.
După înregistrarea contestatiilor, comisia de organizare a concursului sau,
după caz, comisia centrală de organizare a concursului resigilează si
renumerotează lucrările a căror notare este contestată, înscriindu-le într-un
borderou separat. Acestea se predau comisiei de solutionare a contestatiilor.“
35. La articolul 24, alineatul (2) va avea
următorul cuprins:
“(2) Verificarea bunei reputatii se face de către
Inspectia judiciară din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.“
36. La articolul 24, după alineatul (3) se
introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4) În cazul concursului de ocupare a posturilor vacante
de grefier, repartizarea pe post se face la nivel national, în ordinea descrescătoare
a mediilor.“
37. Articolul 26 se abrogă.
Art. II. – Prezenta hotărâre se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III. – Regulamentul privind concursul
de admitere la Scoala Natională de Grefieri, aprobat prin Hotărârea Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii nr.
91/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din
31 martie 2005, cu modificările si completările ulterioare, precum si cu
modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător dr. Dan Lupascu
Bucuresti,
26 octombrie 2005.
Nr. 490.