MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 976 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 3 noiembrie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.298. – Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2005, pentru Biserica unitariană din
Sângeorgiu de Pădure
1.299. – Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2005, pentru Episcopia
Romano-Catolică din Oradea
1.301. – Hotărâre privind
majorarea bugetului de venituri si cheltuieli al activitătii de îinterventii
operative si reîntregirea stocurilor diminuate“, finantată integral din
veniturile proprii ale Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
1.303. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al municipiului Lugoj si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Lugoj, judetul Timis
1.304. – Hotărâre privind
transmiterea unor imobile din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al orasului Lipova si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Lipova, judetul Arad
1.306. – Hotărâre pentru
modificarea alin. (1) al art. 31 din Statutul Academiei de Stiinte Medicale,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.665/2004
1.307. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil, monument istoric, din domeniul privat al statului si
din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul public al
statului si în administrarea Institutului National al Monumentelor Istorice
ACTE ALE CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
481.– Hotărâre pentru
modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfăsurarea
concursului de admitere în magistratură
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2005, pentru Biserica unitariană din
Sângeorgiu de Pădure
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, al art. 21
lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 3 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr.
82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile
de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din România, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
125/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului
Culturii si Cultelor din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe
anul 2005 cu suma de 40 mii lei (RON), la capitolul 59.01 “Cultură, religie si
actiuni privind activitatea sportivă si de tineret“, titlul 38 “Transferuri“,
alineatul 40.61 “Sustinerea cultelor“, pentru finalizarea lucrărilor de
constructie a Bisericii unitariene din Sângeorgiu de Pădure, judetul Mures.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2005.
Art. 3. – Ministerul Culturii si Cultelor si alte
organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare, în conformitate cu
prevederile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii si cultelor,
Ioan Onisei,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.298.
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2005, pentru Episcopia Romano-Catolică
din Oradea
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, al art. 21
lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 3 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr.
82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile
de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din România, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
125/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea bugetului
Ministerului Culturii si Cultelor la capitolul 59.01 “Cultură, religie si
actiuni privind activitatea sportivă si de tineret“, titlul “Transferuri“, cu
suma de 89,4 mii lei (RON) din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului pe anul 2005, pentru Episcopia Romano-Catolică din Oradea, în
vederea finalizării reparatiilor exterioare la Biserica Biharia, judetul Bihor.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2005.
Art. 3. – Ministerul Culturii si Cultelor si alte
organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare, în conformitate cu
prevederile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii si cultelor,
Ioan Onisei,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr. 1.299.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
majorarea bugetului de venituri si cheltuieli al activitătii de îinterventii
operative si reîntregirea stocurilor diminuate“, finantată integral din
veniturile proprii ale Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 27 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
66/2005 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2005, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă majorarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2005 al activitătii de îinterventii operative si
reîntregirea stocurilor diminuate“, finantată integral din veniturile proprii
ale Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat, aprobat prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
66/2005 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2005,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 5 iulie 2005,
cu modificările si completările ulterioare, cu suma de 1.200 mii lei (RON),
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările prevăzute la art. 1 în bugetul pe anul 2005 al
Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Presedintele Administratiei Nationale a Rezervelor de
Stat,
Sorin Vicol
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.301.
ANEXĂ*)
ADMINISTRATIA
NATIONALĂ A REZERVELOR DE STAT
activitătii finantate integral din venituri proprii pe
capitole si subcapitole pe anul 2005, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.411/2002
privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al municipiului Lugoj si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, judetul Timis
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al municipiului Lugoj si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, judetul Timis.
Art. 2. – Predarea-primirea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Ion-Mircea Plângu,
secretar de stat
p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.303.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al
municipiului Lugoj si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj,
judetul Timis
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul
Lugoj, judetul
Timis |
Statul
român, Ministerul
Apărării Nationale |
Municipiul
Lugoj, judetul
Timis, Consiliul
Local al
Municipiului Lugoj, judetul
Timis |
–
imobil 5.073 – cod
8.29.09 – nr.
MF 103.528 |
–
suprafata terenului 20.347 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unor imobile din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al orasului Lipova si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Lipova, judetul Arad
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unor imobile, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al orasului Lipova si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Lipova, judetul Arad.
Art. 2. – Predarea-primirea imobilelor transmise
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Ion-Mircea Plângu,
secretar de stat
p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.304.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor care se transmit din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul
public al orasului Lipova si în administrarea Consiliului Local al Orasului
Lipova, judetul Arad
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea
Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Orasul
Lipova, judetul
Arad |
Statul
român, Ministerul
Apărării Nationale |
Orasul
Lipova, judetul
Arad, Consiliul
Local al
Orasului Lipova |
–
imobil 2429 – cod
8.29.09 – nr.
M.F. 103.517 |
–
suprafata construită = 176,87 m2 –
suprafata desfăsurată = 203,27 m2 –
suprafata totală a terenului, inclusiv constructiile = 150.000 m2 |
Orasul
Lipova, judetul
Arad |
Statul
român, Ministerul
Apărării Nationale |
Orasul
Lipova, judetul
Arad, Consiliul
Local al
Orasului Lipova |
–
imobil 5072 – cod
8.29.09 – nr.
M.F. 103.518 |
–
suprafata totală a terenului = 2.260 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea alin. (1) al art. 31 din Statutul Academiei de Stiinte Medicale,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.665/2004
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Alineatul (1) al articolului 31
din Statutul Academiei de Stiinte Medicale, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.665/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963
din 20 octombrie 2004, se modifică si va avea următorul cuprins:
“Art.31. – (1) Finantarea activitătii A.S.M. se
asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii, si din
venituri proprii.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.306.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil, monument istoric, din domeniul privat al statului si
din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul public al
statului si în administrarea Institutului National al Monumentelor Istorice
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, monument
istoric, situat în municipiul Bucuresti, str. Prof. Zossima Demarat nr. 8,
sectorul 3, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul public al statului
si în administrarea Institutului National al Monumentelor Istorice, cu
destinatia de sediu al acestei institutii.
Art. 2. – Predarea-primirea imobilului prevăzut la
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, la
valoarea de inventar din evidentele contabile, în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii si cultelor,
Ioan Onisei,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
27 octombrie 2005.
Nr.
1.307.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul privat al
statului si din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul
public al statului si în administrarea Institutului National al Monumentelor
Istorice
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul
Bucuresti, str.
Prof. Zossima Demarat nr. 8, sectorul 3 |
Ministerul
Culturii si
Cultelor |
Institutul
National al
Monumentelor Istorice |
–
teren în suprafată de 435,30 m2 –
clădire (S+P+E) în suprafată construită la sol de 292,53 m2 |
CONSILIUL
SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PLENUL
pentru
modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfăsurarea
concursului de admitere în magistratură
În temeiul
dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia
României, republicată, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere dispozitiile art. 33 si ale art. 106
lit. d) din Legea nr.
303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăste:
Art. I. – Regulamentul privind
organizarea si desfăsurarea concursului de admitere în magistratură, aprobat
prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.
321/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 816 din
8 septembrie 2005, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul regulamentului va avea următorul cuprins:
,,REGULAMENT
privind organizarea si desfăsurarea
concursului de admitere în magistratură, precum si procedura de numire în
functiile de judecător si procuror, fără concurs“
2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
“Art.2. – La concursul de admitere în magistratură pot
participa persoanele care au îndeplinit functia de judecător sau de procuror si
care si-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de
specialitate juridică asimilat prin lege judecătorilor si procurorilor,
avocatii, notarii, asistentii judiciari, consilierii juridici, persoanele care
au îndeplinit functii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului,
Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului
Poporului, Curtii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, cadrele didactice
din învătământul juridic superior acreditat, cu o vechime în specialitate de
cel putin 5 ani, precum si magistratii-asistenti de la Înalta Curte de Casatie
si Justitie, cu o vechime de cel putin 5 ani si care si-au încetat activitatea
din motive neimputabile, dacă îndeplinesc conditiile prevăzute la art. 14 alin.
(2) si, după caz, la art. 32 din Legea nr.
303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată.“
3. După articolul 2 se introduce un articol nou,
articolul 21, cu următorul cuprins:
“Art.21. –
Prin derogare de la prevederile art. 1, pot fi numite în functia de judecător
sau procuror, fără concurs, persoanele care au îndeplinit functia de judecător,
procuror ori magistrat-asistent la Înalta Curte de Casatie si Justitie cel
putin 10 ani si a căror activitate a încetat din motive neimputabile, precum si
avocatii cu o vechime în profesie de cel putin 10 ani, dacă îndeplinesc
conditiile prevăzute la art. 14 alin. (2) din Legea nr.
303/2004, republicată.“
4. Alineatul (2) al articolului 5 va avea următorul
cuprins:
“(2) Verificarea îndeplinirii conditiilor prevăzute la
art. 14 alin. (2) din Legea nr.
303/2004, republicată, se realizează de comisia de admitere.“
5. După articolul 14 se introduce un capitol nou,
capitolul IV1, cu
următorul cuprins:
“CAPITOLUL IV1
Procedura de numire în functia de
judecător sau procuror fără concurs
Art. 141. – (1)
Pentru numirea în functiile de judecător sau procuror, fără concurs, a
persoanelor prevăzute la art. 21,
annual sau ori de câte ori este nevoie, Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii stabileste numărul de posturi libere ce pot fi ocupate în
conditiile prezentului capitol, precum si instantele si parchetele la care acestea
pot functiona.
(2) Posturile stabilite potrivit alin. (1) se publică
pe pagina de Internet a Consiliului si se afisează la sediile instantelor si
parchetelor.
Art. 142. – (1)
Cererile pentru ocuparea posturilor mentionate la art. 141 se
depun la sediul Consiliului, în termen de 30 de zile de la data afisării,
însotite de înscrisurile prin care se dovedesc îndeplinirea conditiilor
prevăzute de art. 33 alin. (5), (7), (8) si (10) din Legea nr.
303/2004, republicată, precum si orice alte înscrisuri considerate
relevante de candidat.
(2) Fiecare candidat va opta în cerere pentru postul
pe care doreste să îl ocupe.
Art. 143. – (1)
În termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor,
Directia de resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al
Magistraturii întocmeste un referat privind îndeplinirea conditiilor prevăzute
la art. 14 alin. (2) si la art. 33 alin. (5), (7), (8), după caz, din Legea nr.
303/2004, republicată.
(2) Referatul se înaintează de îndată Inspectiei judiciare
din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru verificarea
îndeplinirii conditiei bunei reputatii.
(3) Conditia bunei reputatii se verifică de Inspectia
judiciară, în termen de 30 de zile de la primirea referatului prevăzut la alin.
(1).
Art. 144. – (1)
După verificarea conditiei bunei reputatii, Inspectia judiciară restituie
Directiei de resurse umane si organizare referatele însotite de
procesele-verbale din care rezultă îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea
conditiei bunei reputatii.
(2) Candidatii care se bucură de o bună reputatie vor
fi programati pentru a se prezenta la vizita medicală si la testarea
psihologică. Rezultatul vizitei medicale si a testării psihologice se transmite
Directiei de resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al
Magistraturii.
(3) Directia de resurse umane si organizare din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii întocmeste, în termen de 10 zile de la
primirea înscrisurilor prevăzute la alin. (1) si (2), propunerile pentru
numirea în posturile de judecător si procuror si le înaintează sectiei
corespunzătoare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Propunerile se întocmesc cu respectarea
următoarelor criterii:
– vechimea în functiile de judecător, procuror,
magistrat-asistent la Înalta Curte de Casatie si Justitie sau în activitatea de
avocat; – vechimea în alte functii ori activităti prevăzute de art. 86 din
Legea nr.
303/2004, republicată, ca fiind vechime în magistratură;
– calificativele acordate cu ocazia evaluării activitătii
judecătorului, procurorului sau magistratului-asistent, precum si aprecieri
asupra activitătii desfăsurate ca avocat, eliberate de secretarul Comisiei
permanente a Uniunii Nationale a Barourilor din România;
– detinerea unor titluri stiintifice în domeniul
juridic sau, după caz, participarea ori desfăsurarea unor activităti
stiintifice în acest domeniu;
– absolvirea unor cursuri de specializare.
Art. 145. – (1)
În vederea numirii în functia de judecător sau procuror, candidatii apti din
punct de vedere medical si psihologic pentru exercitarea functiei si care se
bucură de o bună reputatie vor sustine un interviu în fata sectiei
corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Sectiile recomandă Plenului Consiliului Superior
al Magistraturii numirea persoanelor selectate în functia de judecător,
respectiv de procuror.
(3) Candidatii recomandati de sectii si aprobati de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor fi propusi Presedintelui României pentru numirea în functia de judecător sau, după caz, de procuror.
(4) Persoanele care au functionat ca judecător sau
procuror cel putin 10 ani ori care îndeplinesc această conditie de vechime prin
cumularea vechimii ca judecător, procuror si avocat pot fi numite judecător sau
procuror, fără concurs, la instantele ori parchetele de acelasi grad cu cele la
care au functionat, cu exceptia Înaltei Curti de Casatie si Justitie.
(5) Persoanele care au îndeplinit functia de
magistrat-asistent la Înalta Curte de Casatie si Justitie cel putin 10 ani, precum
si avocatii cu aceeasi vechime în profesie pot fi numite fără concurs numai la
judecătorii sau parchetele care functionează pe lângă acestea.“
6. Alineatele (1) si (2) ale articolului 15 vor
avea următorul cuprins:
“Art.15. – (1) După numirea în functia de judecător
sau procuror, persoanele prevăzute la art. 14 si la art. 145 alin.
(3) sunt obligate să urmeze, pe o perioadă de 6 luni, un curs de formare
profesională în cadrul Institutului National al Magistraturii. Cursul va
cuprinde în mod obligatoriu si elemente de drept comunitar.
(2) La finalizarea cursului persoanele prevăzute la
art. 145 alin. (3) vor sustine un examen pentru
verificarea cunostintelor.“
7. Alineatul (1) al articolului 16 va avea
următorul cuprins:
“Art.16. – (1) Probele scrise teoretice constau în
lucrări scrise, cu subiecte comune pentru judecători si procurori, din dreptul
civil, dreptul procesual civil, dreptul penal si dreptul procesual penal.“
Art. II. – Regulamentul privind
organizarea si desfăsurarea concursului de admitere în magistratură, aprobat
prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.
321/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 816 din
8 septembrie 2005, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
dându-se textelor o nouă numerotare.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător dr. Dan Lupascu
Bucuresti,
19 octombrie 2005.
Nr. 481.