MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 901 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 7 octombrie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.126. – Hotărâre privind
aprobarea participării delegatiei României la lucrările celei de a 49-a
Conferinte Generale a Agentiei Internationale pentru Energie Atomică de la
Viena si a finantării organizării Standului expozitional national cu tema
“România – dezvoltarea durabilă si folosirea în scopuri pasnice a energiei
nucleare“
1.159. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului – ICIM
Bucuresti în administrarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului
1.160. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al judetului Timis si în
administrarea Consiliului Judetean Timis
1.161. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Herăsti, judetul
Giurgiu, si în administrarea consiliului local al acesteia
1.162. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Balotesti si în
administrarea Consiliului Local al Comunei Balotesti, judetul Ilfov
1.164. – Hotărâre privind
organizarea Reuniunii ministrilor mediului din statele membre ale Organizatiei
Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN), precedată de reuniunea Grupului de
lucru privind mediul înconjurător
1.165. – Hotărâre pentru
lansarea campaniei antigripale până la 10 octombrie 2005
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
35. – Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în luna
octombrie 2005
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
52. – Hotărâre privind modificarea
si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei
Auditorilor Financiari din România
privind
aprobarea participării delegatiei României la lucrările celei de a 49-a
Conferinte Generale a Agentiei Internationale pentru Energie Atomică de la
Viena si a finantării organizării Standului expozitional national cu tema
“România – dezvoltarea durabilă si folosirea în scopuri pasnice a energiei
nucleare“
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, al art. 21
lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă participarea delegatiei României
la lucrările celei de a 49-a Conferinte Generale a Agentiei Internationale
pentru Energie Atomică de la Viena si finantarea organizării Standului
expozitional national cu tema “România – dezvoltarea durabilă si folosirea în
scopuri pasnice a energiei nucleare“, prezentat în perioada 24–30 septembrie
2005 la sediul Agentiei Internationale pentru Energie Atomică – Viena.
Art. 2. – Se aprobă suplimentarea bugetului Cancelariei
Primului-Ministru din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, cu suma de 50.000 lei (RON), din care
cu suma de 41.500 lei (RON) la capitolul 71.01 “Cercetare stiintifică“, titlul
20 “Cheltuieli materiale si servicii“, articolul 30 “Alte cheltuieli“ si cu
suma de 8.500 lei (RON) la capitolul 71.01 “Cercetare stiintifică“, titlul 02
“Cheltuieli de personal“, pentru Agentia Nucleară, potrivit devizului estimativ
de cheltuieli prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 3. – Se autorizează Ministerul Finantelor Publice
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Cancelariei Primului-Ministru pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Presedintele Agentiei Nucleare,
Valică Gorea
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
22 septembrie 2005.
Nr.
1.126.
ANEXĂ
DEVIZ ESTIMATIV DE CHELTUIELI
pentru organizarea Standului expozitional national cu
tema “România – dezvoltarea durabilă si folosirea în scopuri pasnice a energiei
nucleare“ la Conferinta Generală a Agentiei Internationale pentru Energie
Atomică de la Viena, 24–30 septembrie 2005
Nr. crt. |
Activitătile preconizate |
Bugetul estimativ (RON) |
1. |
Cheltuieli
de amenajare si functionare a standului, chirie spatiu, aparatură si energie
electrică |
2.500 |
2. |
Editare
de materiale de promovare (confectionare mape pentru invitati si vizitatori,
pliante, brosuri, CD-uri, cataloage, afise) |
20.000 |
3. |
Cheltuieli
legate de transportul extern pe ruta Bucuresti–Viena–Bucuresti: |
5.000 |
– al
personalului |
||
– al
materialelor |
||
4. |
Diurnă
(8 zile) |
8.500 |
5. |
Cazare
(7 persoane – 7 nopti) |
9.000 |
6. |
Cheltuieli
de protocol – întâlniri pentru initierea de acorduri bilaterale, stabilirea
de parteneriate, promovarea domeniului nuclear, întărirea relatiilor cu AIEA
si statele membre: |
3.500 |
–
tratatii |
||
–
cadouri |
||
7. |
Cheltuieli
diverse – neprevăzute |
1.500 |
|
TOTAL: |
50.000 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului – ICIM
Bucuresti în administrarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă
transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, teren fără
constructii, identificat potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului – ICIM Bucuresti în
administrarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, pentru construirea
sediului administrativ.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între părti, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr. 1.159.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului – ICIM
Bucuresti în administrarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Numărul atribuit de Ministerul Finantelor Publice si codul imobilul de clasificare a imobilului |
Municipiul
Bucuresti, Spl.
Independentei nr.
294, sectorul 6 |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului –
ICIM Bucuresti |
Agentia
Natională pentru Protectia Mediului |
Cota-parte suprafată
de teren 2.500 m2 |
Nr.
M.F.P. 149.641 cod
8.29.06 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al judetului Timis si în
administrarea Consiliului Judetean Timis
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al judetului Timis si în
administrarea Consiliului Judetean Timis.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Marius Bălu,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr.
1.160.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul
public al judetului Timis si în administrarea Consiliului Judetean Timis
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul
Lugoj, judetul
Timis |
Statul
român, din
administrarea Ministerului
Apărării Nationale |
Judetul
Timis, în
administrarea Consiliului
Judetean Timis |
–
imobil 630 – cod
8.29.09 – nr.
M.F. 103.519 |
–
suprafata construită = 2.935 m2 –
suprafata desfăsurată = 4.151 m2 –
suprafata totală a terenului, inclusiv constructiile = 6.871 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Herăsti, judetul
Giurgiu, si în administrarea consiliului local al acesteia
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Herăsti, judetul
Giurgiu, si în administrarea consiliului local al acesteia.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Marius Bălu,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr. 1.161.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul
public al comunei Herăsti, judetul Giurgiu, si în administrarea consiliului
local al acesteia
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Comuna
Herăsti, judetul
Giurgiu |
Statul
român, Ministerul
Apărării Nationale |
Comuna
Herăsti, judetul
Giurgiu, Consiliul Local al Comunei
Herăsti |
–
imobil 2.436 – cod
8.29.09 – nr.
M.F. 103.744 |
–
suprafata construită = 6.150 m2 –
suprafata desfăsurată = 6.150 m2 –
suprafata totală a terenului, inclusiv constructiile = 353.000 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Balotesti si în
administrarea Consiliului Local al Comunei Balotesti, judetul Ilfov
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al comunei Balotesti si în administrarea Consiliului Local al Comunei Balotesti, judetul Ilfov.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Marius Bălu,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr.
1.162.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în domeniul
public al comunei Balotesti si în administrarea Consiliului Local al Comunei
Balotesti, judetul Ilfov
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Comuna
Balotesti, judetul
Ilfov |
Statul
român, Ministerul
Apărării Nationale |
Comuna
Balotesti, judetul
Ilfov, Consiliul Local al Comunei Balotesti |
–
imobil 1.662 – cod
8.29.09 – nr.
M.F. 103.553 |
–
suprafata construită = 2.491 m2 –
suprafata desfăsurată = 2.491 m2 – suprafata
totală a terenului, inclusiv constructiile = 55.960 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea Reuniunii ministrilor mediului din statele membre ale Organizatiei
Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN), precedată de reuniunea Grupului de
lucru privind mediul înconjurător
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 4 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
247/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă organizarea, în România, a
Reuniunii ministrilor mediului din statele membre ale Organizatiei Cooperării
Economice a Mării Negre (OCEMN), precedată de reuniunea Grupului de lucru
privind mediul înconjurător, în luna martie 2006.
Art. 2. – Finantarea cheltuielilor pentru organizarea
manifestărilor prevăzute la art. 1, în sumă totală de 490 mii lei (RON), se
asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor pe anul 2006, cu respectarea prevederilor legale, conform devizului
estimativ de cheltuieli prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr. 1.164.
ANEXĂ
DEVIZ ESTIMATIV DE CHELTUIELI
pentru organizarea Reuniunii ministrilor mediului din
statele membre ale Organizatiei Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN),
precedată de reuniunea Grupului de lucru privind mediul înconjurător
– martie 2006 –
1. Organizarea
Reuniunii ministrilor mediului din statele membre ale Organizatiei Cooperării
Economice a Mării Negre (OCEMN) (12 delegatii oficiale/câte 4 membri + 4
membri PERMIS) |
|
a) închirieri de săli, logistică, traducători, instalatie de
traducere simultană, fotografii, flori, banere, ecusoane, drapele, pixuri,
cadouri, mape, tipărituri, multiplicări documente |
80.000 lei (RON) |
b)
masă oficială oferită de Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor,
deschiderea salonului oficial, cazarea delegatiilor străine, masa zilnică,
bufet, masini de reprezentare |
210.000 lei (RON) |
2. Organizarea
reuniunii Grupului de lucru privind mediul înconjurător, în cadrul
Organizatiei Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN) (12 delegatii
nationale/câte 2 membri + 4 membri PERMIS) |
|
a)
cazarea delegatiilor străine, masa zilnică, transport (2 autobuze) |
200.000 lei (RON) |
TOTAL: |
490.000 lei (RON) |
NOTĂ:
În cazul aparitiei unor evenimente neprevăzute, sumele
se pot compensa între actiunile mentionate la pct. 1 si 2.
Observatii:
• Reuniunea ministerială durează o zi;
• Reuniunea Grupului de lucru privind mediul
înconjurător durează două zile.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
lansarea campaniei antigripale până la 10 octombrie 2005
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Ministerul Sănătătii este abilitat să adopte
măsurile necesare pentru lansarea campaniei de vaccinare antigripală a
populatiei expuse la risc de îmbolnăvire din zonele afectate de inundatii, până
la data de 10 octombrie 2005.
Art. 2. – Pentru
realizarea sarcinii prevăzute la art. 1, Ministerul Sănătătii este îndreptătit
să atribuie, în regim de urgentă, contractul de achizitie publică a 500.000 de
doze de vaccin gripal trivalent inactivat si purificat pentru a putea face fată
situatiei de extremă urgentă, în perioada imediat următoare, prin procedura
prevăzută de legislatia privind achizitiile publice în situatii de fortă
majoră.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 septembrie 2005.
Nr. 1.165.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în
luna octombrie 2005
Având în vedere
prevederile Legii nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările
ulterioare, si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna octombrie 2005 nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României este de 7,72% pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti,
3 octombrie 2005.
Nr. 35.
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind
modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a
Camerei Auditorilor Financiari din România
În temeiul
prevederilor art. 12 alin. (1) lit. m) din Regulamentul de organizare si
functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din
13 iulie 2004, si ale Hotărârii Conferintei Camerei Auditorilor Financiari din
România nr.
47/2005 cu privire la adoptarea unor modificări si completări ale
Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari
din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din
2 iunie 2005,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit
în sedinta din 31 august 2005, hotărăste:
Art. 1. – Se aprobă modificarea si completarea
Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari
din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004 în conformitate cu prevederile art. 3 din Hotărârea
Conferintei Camerei Auditorilor Financiari din România nr.
47/2005, potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. – Regulamentul de organizare si functionare a
Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificările si completările
aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. 3. – Prezenta hotărâre va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
prof. univ. dr. Ion Mihăilescu
Bucuresti,
31 august 2005.
Nr. 52.
ANEXĂ
Regulamentul de
organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din
13 iulie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – (1) Camera, în numele statului, organizează,
coordonează si autorizează desfăsurarea activitătii de audit financiar în
România.
(2) În acest scop, în baza prevederilor art. 5 alin.
(3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, Camera are următoarele
atributii:
a) elaborarea Regulamentului de organizare si
functionare a Camerei, care cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:
organele de conducere ale Camerei si modul de desemnare a acestora, atributiile
si răspunderile Camerei, regulile de atribuire si retragere a calitătii de
auditor financiar, normele privind asigurarea pentru riscul profesional în
exercitarea activitătii de audit financiar, situatiile de incompatibilitate cu
exercitarea activitătii de audit financiar, abaterile, sanctiunile si
procedurile disciplinare;
b) elaborarea următoarelor reglementări: Codul privind
conduita etică si profesională pentru auditorii financiari, Programa analitică
pentru examenul în vederea accesului la profesia de auditor financiar, Normele
privind controlul calitătii auditului financiar, Normele privind pregătirea
profesională continuă a auditorilor financiari, Normele minimale de audit
financiar, Standardele de audit intern, Normele de audit intern în conformitate
cu standardele internationale în domeniu, Normele privind perioada de pregătire
practică profesională a stagiarilor în activitatea de audit financiar;
c) atribuirea calitătii de auditor financiar si
emiterea de autorizatii pentru exercitarea independentă a acestei profesii;
d) organizarea si urmărirea programului de pregătire
continuă a auditorilor financiari;
e) controlul calitătii activitătii de audit financiar;
f) promovarea actualizării legislatiei prin
institutiile abilitate, precum si a normelor de audit financiar, în concordantă
cu reglementările institutiilor profesionale europene si internationale;
g) elaborarea si urmărirea aplicării normelor interne
privind activitatea Camerei;
h) retragerea temporară sau definitivă a dreptului de
exercitare independentă a profesiei de auditor financiar în conditiile
prevăzute de prezentul regulament.
(3) Camera elaborează si alte norme si proceduri, în
limitele si competentele stabilite de lege, prin care să se asigure respectarea
dispozitiilor legale în vigoare.
(4) Reglementările prevăzute la alin. (2) lit. b) se
aprobă prin hotărâri ale Consiliului Camerei.“
2. După articolul 6 se introduce un nou articol,
articolul 61, cu următorul cuprins:
“Art.61. –
Camera reprezintă profesia de auditor financiar din România în fata
institutiilor si organizatiilor profesionale europene si internationale.“
3. La articolul 26, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
“(3) Hotărârile Consiliului Camerei pot fi publicate,
conform hotărârii Consiliului, în Monitorul Oficial al României, Partea I.“
4. Articolul 43 va avea următorul cuprins:
“Art.43. – Competentele si activitatea Departamentului
de conduită si disciplină profesională sunt reglementate de prevederile cap.
XII.“
5. După articolul 47 se introduce un nou articol,
articolul 471, cu
următorul cuprins:
“Art.471. –
Departamentul de audit intern are, în principal, următoarele atributii:
a) propune asimilarea, actualizarea si publicarea
Standardelor internationale de audit intern, denumite Standarde de audit
intern;
b) propune asimilarea, actualizarea si publicarea
Cadrului general al Standardelor internationale de audit intern, denumit Cadrul
general al Standardelor de audit intern;
c) propune elaborarea si publicarea normelor
profesionale de audit intern;
d) coordonează si monitorizează activitatea de audit
intern;
e) colaborează cu celelalte departamente ale Camerei
Auditorilor Financiari din România în ceea ce priveste pregătirea profesională
a auditorilor interni, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, si
respectă standardele si normele profesionale de audit intern;
f) asigură dezvoltarea relatiilor internationale si
consolidarea acestora în domeniul auditului intern;
g) colaborează cu societătile interne si
internationale de audit financiar si audit intern în vederea perfectionării
cadrului de lucru din domeniul auditului intern;
h) alte atributii stabilite de Consiliul si Biroul
permanent ale Camerei Auditorilor Financiari din România.“
6. Articolul 48 va avea următorul cuprins:
“Art.48. – Auditorii financiari, membri ai Camerei,
sunt obligati să plătească cotizatiile si tarifele datorate către Cameră, în
conditiile prevăzute prin hotărârile Consiliului Camerei.“
7. Articolul 56 va avea următorul cuprins:
“Art.56. – (1) Regulile privind organizarea si desfăsurarea testului de verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, precum si regulile privind organizarea si desfăsurarea examenului de aptitudini profesionale sunt aprobate prin hotărâri ale Consiliului Camerei.
(2) Pentru atribuirea calitătii de auditor financiar,
potrivit art. 11 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
candidatii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele conditii:
A. Persoanele fizice:
a) să fie licentiate ale unei facultăti cu profil
economic si/sau să aibă o vechime în activitatea financiar-contabilă de minimum
4 ani sau să aibă calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat
cu studii superioare economice;
b) să fi promovat testul de verificare a cunostintelor
în domeniul financiar-contabil, pentru accesul la stagiu;
c) să fi satisfăcut pe parcursul stagiului cerintele
Codului privind conduita etică si profesională în domeniul auditului financiar;
d) să fi efectuat un stagiu de 3 ani în activitatea de
audit financiar sub îndrumarea unui auditor financiar activ, stagiul putând
începe numai după îndeplinirea cumulativă a conditiilor prevăzute la lit. a) si
b);
e) să fi promovat examenul de aptitudini profesionale,
potrivit legii. B. Persoanele juridice:
a) persoanele fizice care efectuează auditul financiar
al situatiilor financiare în numele societătilor de audit financiar trebuie să
satisfacă conditiile prevăzute la lit. A sau cele prevăzute la art. 12 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
75/1999, republicată, cu modificările ulterioare;
b) majoritatea drepturilor de vot trebuie detinută
direct sau indirect de persoane fizice active ori de societăti de audit
financiar care satisfac conditiile prevăzute la lit. A;
c) majoritatea membrilor consiliului de administratie
al unei societăti de audit financiar trebuie să fie persoane fizice active sau
societăti de audit financiar care îndeplinesc conditiile prevăzute la lit. A.“
8. Articolul 58 va avea următorul cuprins:
“Art.58. – Auditorii financiari îsi pierd această
calitate în una dintre următoarele situatii:
a) exercită profesia de auditor financiar fără a fi
membru al Camerei;
b) nu solicită atribuirea calitătii de membru al
Camerei în termen de un an de la data la care a fost declarat admis în urma
sustinerii examenului de aptitudini profesionale sau de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii cu privire la acordarea
calitătii de auditor financiar pentru persoanele care au dobândit această
calitate potrivit prevederilor altui stat, după caz;
c) nu achită cotizatiile si tarifele datorate,
aferente unei perioade de un an de activitate, după expirarea termenului de
notificare prealabilă stabilit prin hotărâre a Consiliului Camerei.“
9. La articolul 94, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
“Art.94. – (1) Auditorii financiari, persoane fizice
active/nonactive sau persoane juridice, membri ai Camerei, pot fi sanctionati
pentru abateri disciplinare cu:
a) avertisment;
b) mustrare;
c) suspendarea calitătii de membru al Camerei pe o
perioadă de la 6 luni până la un an;
d) excluderea din Cameră.“