MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 940 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 21 octombrie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
31. – Hotărâre privind contul de
executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.229. – Hotărâre pentru
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National
de Expertiză Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă si a serviciilor
teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
1.256. – Hotărâre privind
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea
Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apă a
satelor, conectarea satelor la reteaua de electrificare si la retelele
telefonice
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
474. – Decizie privind numirea
domnului Mircea Oancea în functia de director general interimar al Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.412. – Ordin al
ministrului finantelor publice pentru publicarea Memorandumului de finantare
dintre Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul national
PHARE 2004 pentru România, semnat la Bucuresti la 21 decembrie 2004
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind
contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2003
În temeiul art. 64 din Constitutia
României, republicată, precum si al art. 29 alin. 1 lit. d) din Regulamentul
Camerei Deputatilor, republicat,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se aprobă contul de executie a
bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2003, potrivit raportului explicativ si
anexelor nr. 1 si 2*) care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor
în sedinta din 17 octombrie 2005, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2)
din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAS
Bucuresti,
17 octombrie 2005.
Nr. 31.
*)
Raportul explicativ si anexele nr. 1 si 2 se comunică celor interesati.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National
de Expertiză Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă si a serviciilor
teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 174 alin. (11) din
Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă Regulamentul de organizare si
functionare a Institutului National de Expertiză Medicală si Recuperare a
Capacitătii de Muncă si a serviciilor teritoriale de expertiză medicală a
capacitătii de muncă, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. – Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă cap. IV “Structura organizatorică, organele de conducere si
atributiile INEMRCM“, cuprinzând art. 18–21, din Statutul Casei Nationale de
Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr.
13/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din
23 ianuarie 2004, cu modificările ulterioare, precum si orice alte dispozitii
contrare prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
13 octombrie 2005.
Nr.
1.229.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National
de Expertiză Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă si a serviciilor
teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
CAPITOLUL I
Art. 1. – Activitatea
de expertiză medicală a capacitătii de muncă se desfăsoară în conformitate cu
prevederile Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, precum si cu
dispozitiile prezentului regulament.
Art. 2. – Activitatea de expertiză medicală a
capacitătii de muncă este parte integrantă a asistentei medico-sociale si
constă în evaluarea capacitătii de muncă si în stabilirea incapacitătii
adaptative a persoanelor cu diferite deficiente datorate unor boli obisnuite,
accidente obisnuite, boli profesionale si accidente de muncă, realizate în baza
examinărilor medicale, a explorărilor functionale, a investigatiilor de
laborator si a investigatiilor sociale.
Art. 3. – (1) Activitatea de expertiză medicală a
capacitătii de muncă se realizează, cu respectarea principiilor independentei,
impartialitătii si confidentialitătii, de către medicul specializat în
expertiză medicală si recuperare a capacitătii de muncă, denumit în continuare medic
expert al asigurărilor sociale.
(2) Orice ingerintă în activitatea de expertiză
medicală a capacitătii de muncă este interzisă.
Art. 4. – Activitatea de expertiză medicală a
capacitătii de muncă se desfăsoară în cadrul Institutului National de Expertiză
Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă, denumit în continuare INEMRCM,
si în cadrul serviciilor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de
muncă, prin cabinetele teritoriale de expertiză medicală aflate în subordinea
caselor teritoriale de pensii, acestea fiind singurele unităti de profil în
care se efectuează evaluarea capacitătii de muncă, stabilirea incapacitătii
adaptative si, după caz, încadrarea într-un grad de invaliditate.
CAPITOLUL II
Organizarea, functionarea si atributiile INEMRCM
Art. 5. – (1) INEMRCM este institutie publică cu
personalitate juridică si autonomie stiintifică, aflată în subordinea Casei
Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale, denumită în
continuare CNPAS.
(2) Sediul INEMRCM este în municipiul Bucuresti.
Art. 6. – (1) Numărul maxim de posturi pentru INEMRCM
este de 253, finantate din bugetul asigurărilor sociale de stat.
(2) Structura organizatorică a INEMRCM se aprobă de
Consiliul de administratie al CNPAS.
(3) Prin decizie a presedintelui CNPAS, în cadrul
INEMRCM pot fi organizate sectii, departamente, laboratoare, compartimente,
servicii si birouri, în cadrul cărora îsi desfăsoară activitatea personal
contractual.
(4) Cheltuielile curente si de capital ale INEMRCM se
finantează din bugetul asigurărilor sociale de stat.
Art. 7. – (1) În cadrul INEMRCM functionează Comisia
Superioară de Expertiză Medicală a Capacitătii de Muncă, comisiile de avizare
si control al dosarelor medicale pentru pensie de invaliditate, precum si
Consiliul Superior de Expertiză Medicală a Capacitătii de Muncă.
(2) Concluziile comisiilor de avizare si control al
dosarelor medicale pentru pensie de invaliditate din INEMRCM privind cazurile
analizate din punct de vedere medical si metodologic sunt definitive si
aplicarea acestora este obligatorie la nivelul serviciilor teritoriale de
expertiză medicală a capacitătii de muncă, cu toate consecintele privind pensia
de invaliditate.
(3) Comisia Superioară de Expertiză Medicală a
Capacitătii de Muncă analizează si avizează din punct de vedere medical si
metodologic cazurile propuse spre solutionare.
Art. 8. – (1) INEMRCM este institutie publică în
subordinea CNPAS si exercită si realizează, în principal, următoarele atributii
si activităti:
a) acordă asistentă tehnică de specialitate pentru
serviciile din reteaua de expertiză medicală a capacitătii de muncă, prin
internare în sectiile clinice;
b) asigură, prin personal propriu sau terti,
dispozitive medicale si servicii medicale în vederea recuperării capacitătii de
muncă pentru asiguratii care au suferit accidente de muncă sau boli
profesionale si care fac obiectul prevederilor Legii nr.
346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli profesionale,
cu modificările si completările ulterioare;
c) efectuează servicii medicale pentru recuperarea
capacitătii de muncă;
d) realizează planuri de actiuni medicale de
reabilitare socioprofesională, în vederea reintegrării în activitatea
profesională a pensionarilor de invaliditate recuperabili, colaborând în acest
sens cu CNPAS si cu Agentia Natională de Ocupare a Fortei de Muncă;
e) initiază si desfăsoară activităti de îndrumare si
control la nivelul serviciilor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii
de muncă, în scopul aplicării unitare a dispozitiilor legale privind
activitatea de expertiză medicală a capacitătii de muncă;
f) emite avizul obligatoriu, potrivit Legii nr.
19/2000, cu modificările si completările ulterioare, necesar solutionării
contestatiilor cu privire la deciziile de încadrare sau neîncadrare într-un
grad de invaliditate, la solicitarea caselor teritoriale de pensii;
g) elaborează si reactualizează periodic normele de
diagnostic clinic, diagnostic functional si de evaluare a capacitătii de muncă,
pe baza cărora se face încadrarea în grade de invaliditate, pe care le supune
aprobării presedintelui CNPAS;
h) întocmeste studii în domeniul expertizei medicale a
capacitătii de muncă, în vederea adaptării criteriilor de expertiză medicală la
standardele europene;
i) înregistrează, prelucrează si compară indicatorii
stării de invaliditate si elaborează studii si sinteze pe care le înaintează
conducerii CNPAS si Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei;
j) pune în practică programe de initiere si stimulare
a potentialului functional pentru unii beneficiari de dispozitive medicale, în
principal proteze, orteze, dispozitive medicale de autoservire si de muncă;
k) asigură baza materială necesară desfăsurării
procesului de învătământ pentru formarea si perfectionarea personalului de
specialitate, cu sprijinul catedrei de profil din cadrul Universitătii de
Medicină si Farmacie “Carol Davila“ din Bucuresti;
l) efectuează, contra cost, investigatii de laborator
si expertiză medicală a capacitătii de muncă, la solicitarea Institutului
National de Medicină Legală “Mina Minovici“ Bucuresti, a instantelor
judecătoresti si a altor institutii cu personalitate juridică, a societătilor
comerciale sau a persoanelor fizice interesate, potrivit legii.
(2) Contravaloarea dispozitivelor si serviciilor
medicale prevăzute la alin. (1) lit. b) se suportă integral din bugetul
asigurărilor sociale de stat – partea de cheltuieli prevăzută distinct pentru
acoperirea prestatiilor si serviciilor de asigurări pentru accidente de muncă
si boli profesionale, potrivit Legii nr.
346/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Tarifele pe baza cărora se calculează
contravaloarea prestatiilor prevăzute la alin. (1) lit. l) se stabilesc de
CNPAS, la propunerea INEMRCM.
(4) Sumele încasate pentru prestatiile efectuate
contra cost se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat.
Art. 9. – (1)
Conducerea INEMRCM este asigurată de directorul general, numit prin decizie a
presedintelui CNPAS, în conditiile legii.
(2) Directorul general al INEMRCM are următoarele
atributii principale:
a) reprezintă interesele INEMRCM în relatiile cu
autoritătile si institutiile publice si cu persoanele juridice si fizice;
b) este ordonator tertiar de credite;
c) emite decizii în exercitarea atributiilor sale;
d) deleagă un reprezentant cu pregătire de
specialitate, în vederea reprezentării intereselor INEMRCM în fata instantelor
judecătoresti;
e) propune spre aprobare conducerii CNPAS structura
organizatorică a INEMRCM;
f) propune strategiile si politicile de dezvoltare ale
INEMRCM;
g) numeste, pe bază de concurs, organizat potrivit
legii, sefii sectiilor clinice, laboratoarelor, serviciilor si birourilor; h)
stabileste, prin decizie, componenta comisiilor de avizare si control al
dosarelor medicale pentru pensie de invaliditate;
i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu
respectarea prevederilor legale, în vederea utilizării sale eficace si
eficiente;
j) numeste în functie si emite decizii de încheiere,
modificare, suspendare si de încetare a contractului individual de muncă pentru
personalul contractual din INEMRCM, potrivit legii.
(3) Pe lângă directorul general functionează un
consiliu consultativ din care fac parte directorul adjunct stiintific,
directorul economic, un consilier juridic, sefii de sectii clinice si sefii de
laboratoare. Atributiile consiliului consultativ si modul de functionare se
stabilesc prin regulament intern aprobat de presedintele CNPAS.
Art. 10. – (1) Consiliul Superior de Expertiză
Medicală a Capacitătii de Muncă reprezintă forul stiintific în domeniul
expertizei medicale a capacitătii de muncă, având următoarea componentă:
a) directorul general al INEMRCM, care este de drept
si presedintele Consiliului Superior de Expertiză Medicală a Capacitătii de
Muncă;
b) seful catedrei de expertiză medicală a capacitătii
de muncă din cadrul Universitătii de Medicină si Farmacie “Carol Davila“ din
Bucuresti;
c) un reprezentant al CNPAS, numit prin decizie a
presedintelui acesteia;
d) un reprezentant al Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, numit prin ordin al ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei;
e) un reprezentant al Ministerului Sănătătii, numit
prin ordin al ministrului sănătătii;
f) medicul coordonator al serviciilor de expertiză medicală
a capacitătii de muncă din municipiul Bucuresti;
g) 3 medici experti ai asigurărilor sociale numiti de
presedintele Consiliului Superior de Expertiză Medicală a Capacitătii de Muncă.
(2) În caz de imposibilitate a exercitării
atributiilor, prerogativele presedintelui Consiliului Superior de Expertiză
Medicală a Capacitătii de Muncă sunt preluate de reprezentantul CNPAS în acest
consiliu.
(3) Consiliul Superior de Expertiză Medicală a
Capacitătii de Muncă se Ontruneste semestrial sau ori de câte ori este necesar,
la cererea presedintelui sau a cel putin două treimi din numărul membrilor săi,
si adoptă hotărâri cu votul majoritătii membrilor prezenti.
Art. 11. – Consiliul Superior de Expertiză Medicală a
Capacitătii de Muncă are următoarele atributii principale:
a) coordonează activitatea de expertiză medicală a
capacitătii de muncă din punct de vedere stiintific si metodologic, în vederea
aplicării unitare a criteriilor medicale si a legislatiei în domeniu;
b) monitorizează si studiază starea de invaliditate
prin indicatorii de incidentă si prevalentă pe grupe de boli, interpretează si
prezintă sinteze periodice CNPAS, Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei, Ministerului Sănătătii si medicilor experti ai asigurărilor sociale
la simpozioanele de specialitate;
c) înregistrează si analizează morbiditatea cu
incapacitate temporară de muncă peste 90 de zile, întocmeste si înaintează
informări pe această temă;
d) organizează întâlniri de lucru cu medicii experti
ai asigurărilor sociale din teritoriu si, împreună cu Societatea Română de
Expertiză Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă, organizează conferinte
nationale si simpozioane; e) coordonează comisiile de avizare si control
prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. h);
f) suspendă sau retrage dreptul de a emite decizii
asupra capacitătii de muncă, potrivit Legii nr. 19/2000, cu modificările si
completările ulterioare;
g) avizează strategiile si politicile de dezvoltare
ale INEMRCM;
h) analizează si evaluează activitatea de ansamblu a
INEMRCM si prezintă rapoarte periodice CNPAS;
i) propune numărul de posturi pentru specializarea de
expertiză medicală prin rezidentiat si îl înaintează Centrului National de
Perfectionare a Medicilor, prin comisia de specialitate a Ministerului
Sănătătii.
CAPITOLUL III
Art. 12. – (1) Serviciile teritoriale de expertiză
medicală a capacitătii de muncă sunt unităti fără personalitate juridică,
aflate în subordinea administrativă a caselor teritoriale de pensii, coordonate
din punct de vedere stiintific si metodologic de către INEMRCM.
(2) Serviciile teritoriale de expertiză medicală a
capacitătii de muncă au în structura lor cabinete teritoriale de expertiză
medicală a capacitătii de muncă, cu sedii în centre medicale, ambulatorii de
specialitate sau în spitale, în vederea realizării unui circuit optim al
pacientilor si al documentelor medicale.
(3) Activitatea serviciilor teritoriale de expertiză
medicală a capacitătii de muncă este coordonată de un medic-sef – expert al
asigurărilor sociale, numit prin concurs, potrivit legii, prin decizie a
directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
(4) Serviciile de expertiză medicală a capacitătii de
muncă din municipiul Bucuresti sunt coordonate de un medic-sef – expert al
asigurărilor sociale, numit prin decizie de către directorul executiv al Casei
de Pensii a Municipiului Bucuresti.
Art. 13. – (1)
Structura organizatorică a serviciilor teritoriale de expertiză medicală a
capacitătii de muncă se aprobă, prin decizie a presedintelui CNPAS, la
propunerea directorului general al INEMRCM.
(2) În vederea realizării atributiilor specifice,
INEMRCM si serviciile teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
colaborează cu CNPAS si cu structurile sale teritoriale, cu Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei si alte institutii publice, după caz.
Art. 14. – (1) Persoanele fizice sau juridice se
adresează cabinetelor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
în vederea efectuării lucrărilor de expertiză medicală a capacitătii de muncă,
în a căror rază teritorială îsi au domiciliul sau, după caz, resedinta
persoanele fizice.
(2) Medicul sef al serviciului teritorial de expertiză
medicală a capacitătii de muncă va solutiona contestatiile, în urma efectuării
unei noi expertize a capacitătii de muncă, si va aviza cazurile noi pentru
persoanele care nu au calitatea de asigurat la data solicitării pensiei de
invaliditate.
Art. 15. – (1) În vederea realizării atributiilor ce
le revin, serviciile teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
colaborează cu medicii specialisti sau medicii primari din unitătile sanitare
ale sistemului de sănătate public ori privat.
(2) Examinările de specialitate solicitate de medicii
experti din cadrul serviciilor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii
de muncă se efectuează în mod obligatoriu de un medic specialist sau medic
primar si rezultatele se consemnează într-un document medical.
(3) Unitătile sanitare sunt obligate să pună la
dispozitie serviciilor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de
muncă, la cererea acestora, copii lizibile de pe documentele medicale pentru
cazurile expertizate, în vederea evaluării capacitătii de muncă.
(4) Copiile documentelor medicale prevăzute la alin.
(3) trebuie să poarte mentiunea îconform cu originalul“, semnătura, parafa
medicului si stampila unitătii sanitare care le-a eliberat.
(5) Pentru bolnavii aflati în evidentă cu boli
profesionale, serviciile teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de
muncă sunt obligate să transmită directiei de sănătate publică judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, o copie a documentului care atestă
rezultatul expertizei capacitătii de muncă a bolnavului respectiv.
CAPITOLUL IV
Medicii experti ai asigurărilor sociale
Art. 16. – Poate avea calitatea de medic expert al
asigurărilor sociale persoana care îndeplineste cumulativ următoarele conditii:
a) este licentiată a unei institutii de învătământ
universitar medical, acreditată de Ministerul Educatiei si Cercetării, în
conditiile legii;
b) a obtinut specialitatea în expertiză medicală a
capacitătii de muncă;
c) este atestată de Consiliul Superior de Expertiză Medicală a Capacitătii de Muncă pentru a exercita specialitatea de medic expert al asigurărilor sociale în cadrul sistemului public de pensii;
d) practică în mod curent specialitatea de expertiză
medicală a capacitătii de muncă;
e) respectă Codul de deontologie medicală al
Colegiului Medicilor din România, aprobat prin Decizia Colegiului Medicilor din
România nr.
3/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din
18 mai 2005, precum si prevederile legislatiei care reglementează domeniul de
activitate;
f) nu a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească
definitivă, pentru săvârsirea cu intentie a unei infractiuni, care determină
incompatibilitatea cu exercitarea profesiunii de medic expert al asigurărilor
sociale.
Art. 17. – Criteriile de atestare a calitătii de medic
expert al asigurărilor sociale, precum si conditiile de suspendare sau de
retragere a acestei calităti se elaborează de Consiliul Superior de Expertiză
Medicală a Capacitătii de Muncă si se aprobă prin decizie a presedintelui
CNPAS, cu avizul Ministerului Sănătătii si al Colegiului Medicilor din România.
Art. 18. – Medicul expert al asigurărilor sociale este
obligat să păstreze secretul profesional si de serviciu cu privire la lucrările
de expertiză medicală a capacitătii de muncă efectuate. Acesta poate folosi
materialul documentar în vederea redactării unor comunicări si lucrări
stiintifice, în conditiile legii.
Art. 19. – (1) Medicul sef al serviciului teritorial
de expertiză medicală a capacitătii de muncă are următoarele atributii
principale:
a) organizeză, îndrumă si controlează întreaga
activitate a serviciului teritorial de expertiză medicală a capacitătii de
muncă si a cabinetelor teritoriale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
din subordine;
b) analizează si controlează dosarele medicale din
punct de vedere stiintific si metodologic, modul de aplicare a legislatiei în
domeniu si a criteriilor medicale de expertiză medicală a capacitătii de muncă
la nivelul cabinetelor teritoriale;
c) dispune trimiterea către INEMRCM a dosarelor
medicale pe care, din punct de vedere tehnic, nu le poate solutiona;
d) reprezintă serviciul teritorial de expertiză
medicală a capacitătii de muncă în relatiile acestuia cu autoritătile publice,
precum si cu persoane juridice si fizice.
(2) Conducerea casei teritoriale de pensii poate
delega atributiile medicului sef al serviciului de expertiză medicală a
capacitătii de muncă, în caz de imposibilitate a exercitării atributiilor de
către acesta, precum si în cazul vacantării postului, medicului expert al
asigurărilor sociale de la unul dintre cabinetele teritoriale de expertiză
medicală a capacitătii de muncă din subordine.
Art. 20. – Serviciile teritoriale de expertiză
medicală a capacitătii de muncă au obligatia să pună la dispozitie organelor
competente ale Colegiului Medicilor din România documentele de expertiză
medicală a capacitătii de muncă ce sunt necesare în vederea judecării
abaterilor deontologice si disciplinare ale unui medic expert al asigurărilor
sociale.
privind
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea
Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apă a
satelor, conectarea satelor la reteaua de electrificare si la retelele
telefonice
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor
comunale, alimentarea cu apă a satelor, conectarea satelor la reteaua de
electrificare si la retelele telefonice, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, cu completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. În tot cuprinsul hotărârii denumirea “Ministerul
Lucrărilor Publice si Amenajării Teritoriului“ se înlocuieste cu denumirea
“Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului“.
2. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
“ HOTĂRÂRE
privind pietruirea, reabilitarea si/sau
asfaltarea drumurilor de interes local clasate si alimentarea cu apă a satelor“
3. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art.1. – (1) Pietruirea, reabilitarea si/sau
asfaltarea drumurilor de interes local clasate si alimentarea cu apă a satelor
se realizează prin lucrările aferente cuprinse în Programul prevăzut în normele
metodologice de aplicare a prezentei hotărâri, denumit în continuare Program.
(2) În sensul prezentei hotărâri, prin sintagma drumuri
de interes local clasate se întelege drumuri comunale si judetene.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), în
functie de importanta lor, se pot pietrui, reabilita si/sau asfalta si străzile
principale din interiorul comunelor.“
4. Alineatul (2) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
“(2) După intrarea în vigoare a legii anuale a
bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
repartizează pe judete suma prevăzută pentru realizarea programului, pe care o
comunică la consiliile judetene, defalcată pe subprograme.“
5. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art.4. – (1) Lucrările de pietruire, reabilitare
si/sau asfaltare se realizează pe bază de proiecte tehnice aprobate de
consiliul local si avizate de consiliul judetean.
Încredintarea elaborării proiectelor tehnice si a
executiei lucrărilor se va face prin contract de achizitie publică, atribuit în
conformitate cu prevederile legale privind achizitiile publice.
(2) Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri de
interes local clasate se supun reglementărilor specifice investitiilor si se
realizează corelat cu lucrările de pietruire, reabilitare si/sau asfaltare.
(3) Pentru asigurarea cresterii nivelului calitativ si
a durabilitătii lucrărilor de pietruire, proiectele tehnice pot prevedea
solutia de tratament de suprafată conform reglementărilor în vigoare.
(4) Se va urmări implementarea si extinderea
aplicării, în cadrul unor programe-pilot de proiectare, executie si urmărire a
comportării în exploatare, a unor solutii constructive, materiale si/sau
tehnologii noi, prin realizarea de
prototipuri si experimentări in situ.
(5) Programele-pilot se vor derula, potrivit legii, prin Compania Natională de Investitii «C.N.I.» – S.A. si se vor finanta din veniturile proprii constituite la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului în baza prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii, cu modificările ulterioare.“
6. După articolul 4 se introduce un nou articol,
articolul 41, cu următorul cuprins:
“Art.41. – În
cadrul Programului au prioritate la finantare lucrările de asfaltare a
drumurilor comunale care asigură legătura satelor cu centrul de comună sau
orase, drumuri europene, nationale si judetene, statii de cale ferată sau
obiective productive importante, locasuri de cult, case memoriale, rezervatii
naturale si alte obiective turistice.“
7. După alineatul (1) al articolului 5 se introduc
două noi alineate, alineatele (2) si (3), cu următorul cuprins:
“(2) În alegerea prioritătilor pentru lucrări noi se
vor avea în vedere zonele cu disfunctionalităti mari în alimentarea cu apă
potabilă, comunităti sărace, comune cu potential economic.
(3) Studiile de fezabilitate se vor elabora cu solutii
care să asigure compatibilitatea cu reglementările de mediu din România,
adoptate si/sau armonizate cu cele ale Uniunii Europene în domeniu, luându-se
în considerare perspectiva investitiilor ce privesc canalizarea.“
8. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – Sursele de finantare pentru derularea
Programului privind pietruirea, reabilitarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate si alimentarea cu apă a satelor se constituie, după caz,
din:
a) sume de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
b) credite interne;
c) credite externe, rambursabile sau nerambursabile;
d) alocatii din bugetul local si din alte surse
atrase, cum ar fi contributia populatiei, sponsorizări si altele asemenea.“
9. Articolele 61, 7, 8,
10 si anexa se abrogă.
10. După articolul 6 se introduce un nou articol,
articolul 62, cu următorul cuprins:
“Art.62. – (1)
Costul total al lucrărilor prevăzute în Program va fi actualizat anual, în
conformitate cu evolutia indicilor de crestere a preturilor, ca urmare a
efectelor inflatiei.
(2) Costurile individuale estimate ale lucrărilor care
fac obiectul programului vor fi modificate corespunzător valorilor rezultate în
urma încheierii contractelor de achizitie.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, la cererea justificată a consiliilor judetene, poate opera
modificări în listele ce cuprind lucrările care fac obiectul Programului si ale
valorii totale pe judete, în cazul aparitiei unor situatii speciale – alunecări
de teren, inundatii, dezafectări, reîncadrări sau clasări ale drumurilor de
interes local, modificarea lungimii tronsoanelor de drum, infestări ale pânzei
freatice si altele, cu conditia ca valoarea totală a lucrărilor prevăzute în
Program, actualizată anual în conformitate cu evolutia indicilor de crestere a
preturilor ca urmare a efectelor inflatiei, să rămână nemodificată.“
Art. II. – În termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului va actualiza normele metodologice de aplicare a
acesteia.
Art. III. – Hotărârea Guvernului nr.
577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor
comunale, alimentarea cu apă a satelor, conectarea satelor la reteaua de
electrificare si la retelele telefonice, republicată, cu completările
ulterioare, precum si cu modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
18 octombrie 2005.
Nr.
1.256.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind
numirea domnului Mircea Oancea în functia de director general interimar al
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
Având în vedere:
– propunerea formulată
de ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei prin Memorandumul
înregistrat sub nr. 5/5.558/CPT din 5 octombrie 2005;
– avizul Consiliului Economic si Social, comunicat
prin Scrisoarea nr. 2.247 din 13 octombrie 2005, în temeiul art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor,
cu modificările si completările ulterioare, si al art.
37 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
50/2005 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. – Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei decizii, domnul Mircea Oancea se numeste în functia de director
general interimar al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
responsabil cu organizarea si dezvoltarea institutiei pentru reglementarea si
supravegherea sistemului de pensii private, până la data numirii, conform
legii, a directorului general al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Bucuresti,
20 octombrie 2005.
Nr.
474.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
pentru
publicarea Memorandumului de finantare dintre Guvernul României si Comisia
Europeană referitor la Programul national PHARE 2004 pentru România, semnat la
Bucuresti la 21 decembrie 2004
În temeiul
prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările
ulterioare,
în conformitate cu dispozitiile art. 28 alin. (2) din
Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
ministrul finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă publicarea Memorandumului de
finantare dintre Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul
national PHARE 2004 pentru România, semnat la Bucuresti la 21 decembrie 2004,
prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
23 septembrie 2005.
Nr.
1.412.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 940 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.