MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 688 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 10 august 2006
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.005. – Hotărâre privind suplimentarea
bugetului Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Fondul
de interventie la dispozitia Guvernului, pentru înlăturarea efectelor
calamitătilor naturale produse de inundatii si alunecări de teren în anul 2006
1.006. – Hotărâre privind
declararea stării de calamitate naturală în agricultură pentru culturile
însământate în toamna anului 2005 si în primăvara anului 2006, ca urmare a
fenomenelor meteorologice din perioada ianuarie – 1 iulie 2006, înregistrate în
unele zone geografice, precum si stabilirea nivelului maxim al sumei ce poate
fi acordată ca despăgubire
1.011. – Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, pentru judetul Harghita
1.012. – Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, pentru judetul Tulcea
1.013. – Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Ministerului Sănătătii Publice si al Academiei Române
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2006, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de asigurarea
asistentei medicale de urgentă pe perioada desfăsurării la Bucuresti a
Congresului Mondial al Francofoniei
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
105. – Decizie privind numirea
doamnei Graziela Elena Vâjială în functia de presedinte al Agentiei Nationale
Anti-Doping
106. – Decizie privind numirea
domnului Man Florin- Trandafir în functia de vicepresedinte al Agentiei
Nationale Anti-Doping
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
461. – Ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind modificarea
si completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de
calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si materialului
săditor
502/3.311. – Ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si al presedintelui Autoritătii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor privind aprobarea
Procedurii si modului de identificare si înregistrare a ecvideelor
1.287. – Ordin al ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului pentru aprobarea Normelor de prevenire si stingere
a incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice de prevenire si stingere a
incendiilor si salvare a persoanelor, specifice Societătii Comerciale de
Transport cu Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pentru înlăturarea
efectelor calamitătilor naturale produse de inundatii si alunecări de teren în
anul 2006
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (4) si (5) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
11 lit. b) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se aprobă suplimentarea bugetului
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006,
cu suma de 5 milioane lei la capitolul 70.01 “Locuinte, servicii si dezvoltare
publică“, titlul “Cheltuieli de capital“.
(2) Pentru asigurarea fondurilor prevăzute la alin.
(1) se suplimentează Fondul de interventie la dispozitia Guvernului cu suma de
5 milioane lei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006.
(3) Fondurile prevăzute la alin. (1) se utilizează
pentru finantarea Programului de reconstructie a caselor de locuit afectate de
calamităti naturale – inundatii si alunecări de teren – în localitătile
riverane fluviului Dunărea si în judetul Gorj.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pe anul
2006.
Art. 3. – Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului răspunde de modul de utilizare, în conformitate cu prevederile
legale, a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri.
Art. 4. – Cu sumele rămase neutilizate până la data de
10 decembrie 2006, la propunerea ordonatorului principal de credite, se
reîntregeste Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
Ioan Andreica,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
2 august 2006.
Nr.
1.005.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind declararea stării de calamitate
naturală în agricultură pentru culturile însământate în toamna anului 2005 si
în primăvara anului 2006, ca urmare a fenomenelor meteorologice din perioada
ianuarie – 1 iulie 2006, înregistrate în unele zone geografice, precum si
stabilirea nivelului maxim al sumei ce poate fi acordată ca despăgubire
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 14 din Legea nr.
381/2002 privind acordarea despăgubirilor în caz de calamităti naturale în
agricultură, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se declară stare de calamitate naturală
în zonele în care:
a) culturile însământate în toamna anului 2005 au fost
afectate total de temperaturi excesiv de scăzute, sub limita biologică de rezistentă
a plantelor, din perioada ianuarie–martie 2006;
b) culturile însământate în toamna anului 2005 si în
primăvara anului 2006 au fost afectate de inundatii din topirea bruscă a
zăpezilor, revărsări de râuri sau de alte ape curgătoare, ruperi de baraje si
băltiri, ploi abundente si de durată, din perioada martie – 1 iulie 2006
inclusiv.
(2) Culturile prevăzute la alin. (1) lit. a) si b) au
fost afectate de fenomenele naturale prevăzute la art. 2 alin. (1) din Legea nr.
381/2002 privind acordarea despăgubirilor în caz de calamităti naturale în
agricultură, cu modificările ulterioare.
(3) Declararea zonelor afectate de calamităti naturale
se stabileste în baza informatiilor privind aria de răspândire a fenomenelor
naturale, transmise de Administratia Natională de Meteorologie.
(4) Zonele declarate calamitate natural si ale căror
culturi agricole au fost afectate total de factori naturali sunt prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – (1) Culturile agricole afectate total pentru
care se acordă despăgubiri si sumele maxime ce se acordă ca despăgubire pe
unitatea de suprafată sunt:
a) grâu de toamnă si primăvară, secară si triticale – 470
lei/ha;
b) orz, orzoaică de toamnă si primăvară – 430 lei/ha;
c) rapită de toamnă si primăvară – 470 lei/ha;
d) porumb boabe – 500 lei/ha;
e) floarea-soarelui – 450 lei/ha;
f) soia – 550 lei/ha;
g) sfeclă de zahăr – 750 lei/ha;
h) legume – 1.960 lei/ha;
i) plante furajere – 560 lei/ha.
(2) Nivelul maxim al despăgubirilor prevăzute la alin.
(1) reprezintă 70% din cheltuielile efectuate până la data producerii
fenomenului.
(3) Pentru pierderile de animale, păsări, familii de
albine si pesti, despăgubirile acordate în baza prezentei hotărâri reprezintă
80% din valoarea de asigurare diminuată cu valoarea subproduselor rezultate
care pot fi valorificate potrivit prevederilor legale.
Art. 3. – Procedura de calcul si de acordare a
despăgubirilor aferente pagubelor produse de calamităti naturale în
agricultură, declarate prin prezenta hotărâre, este prevăzută de Legea nr.
381/2002, cu modificările ulterioare, precum si de Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
419/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
381/2002 privind acordarea despăgubirilor în caz de calamităti naturale în
agricultură.
Art. 4. – Fondurile necesare despăgubirii
producătorilor agricoli potrivit prezentei hotărâri, în sumă de 51,44 milioane
lei, se asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale pe anul 2006.
Art. 5. – Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale si alte organe abilitate de lege vor controla modul de
utilizare a sumelor alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 6. – Termenul limită pentru depunerea
documentatiei în vederea acordării de despăgubiri producătorilor agricoli ale
căror culturi au fost afectate total în perioada ianuarie – 1 iulie 2006
inclusiv si care au suferit pierderi de animale este de 60 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 7. – De prevederile prezentei hotărâri nu
beneficiază producătorii agricoli, persoane fizice sau juridice, ale căror
culturi au fost afectate total si/sau care au suferit pierderi de animale,
păsări, familii de albine si pesti, ca urmare a inundatiilor rezultate din
revărsarea Dunării, ce fac obiectul Hotărârii Guvernului nr.
828/2006 privind declararea stării de calamitate naturală în agricultură
pentru culturile însământate în toamna anului 2005 si în primăvara anului 2006,
ca urmare a fenomenelor meteorologice din perioada aprilie–mai 2006,
înregistrate în unele zone geografice, precum si stabilirea nivelului maxim al
sumei ce poate fi acordată ca despăgubire, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 568 din 30 iunie 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
2 august 2006.
Nr.
1.006.
ANEXĂ
declarate calamitate natural
I. Muntenia–Dobrogea–Oltenia
Judetele: Arges, Brăila, Buzău, Călărasi, Constanta,
Dâmbovita, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomita, Ilfov, Mehedinti, Olt, Prahova,
Teleorman, Tulcea, Vâlcea si municipiul Bucuresti
II. Moldova
Judetele: Bacău, Botosani, Galati, Iasi, Neamt,
Suceava, Vaslui si Vrancea
III. Banat–Crisana
Judetele: Caras-Severin, Maramures, Satu Mare, Timis,
Bihor si Arad
IV. Transilvania
Judetele: Alba, Bistrita-Năsăud, Brasov, Cluj,
Covasna, Harghita, Hunedoara, Mures, Sălaj si Sibiu.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut
în bugetul de stat pe anul 2006, pentru judetul Harghita\
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
11 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din
taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2006, cu
suma de 1.000 mii lei, pentru judetul Harghita, din Fondul de rezervă bugetară
la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, si alocarea
acesteia bugetelor locale ale unitătilor administrativ-teritoriale, potrivit
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, pentru finantarea unor
lucrări de refacere a infrastructurii.
Art. 2. – Ordonatorii principali de credite răspund de
modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prevederilor art. 1, în
conformitate cu dispozitiile legale.
Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
9 august 2006.
Nr. 1.011.
ANEXĂ
REPARTIZAREA
pe unităti administrativ-teritoriale a sumei alocate
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2006, pentru judetul Harghita
Nr. crt. |
Unitatea administrativ-teritorială |
Suma alocată – mii lei – |
1. |
Municipiul
Gheorgheni |
500 |
2. |
Municipiul
Toplita |
500 |
|
TOTAL: |
1.000 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut
în bugetul de stat pe anul 2006, pentru judetul Tulcea
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
11 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din
taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2006, cu
suma de 1.400 mii lei, pentru judetul Tulcea, din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, si alocarea
acesteia bugetului local al orasului Sulina, pentru finantarea obiectivului de
investitii “Modernizare DC – 2 oras Sulina, judetul Tulcea, tronsoanele III, IV
si V“.
Art. 2. – Ordonatorul principal de credite răspunde de
modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prevederilor art. 1, în
conformitate cu dispozitiile legale.
Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
9 august 2006.
Nr.
1.012.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Sănătătii Publice si al Academiei Române
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2006, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de asigurarea
asistentei medicale de urgentă pe perioada desfăsurării la Bucuresti a
Congresului Mondial al Francofoniei
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările
ulterioare, si al art. 11 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului
Sănătătii Publice si al Academiei Române din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, cu suma de 922
mii lei.
Art. 2. – Suma prevăzută la art. 1 se utilizează
astfel:
a) pentru Ministerul Sănătătii Publice se alocă suma
de 552 mii lei la capitolul 66.01 “Sănătate“, titlul 51 “Transferuri între
unităti ale administratiei publice“ în cadrul Programului de prevenire si
control al bolilor netransmisibile, subprogramul 2.10 “Reabilitarea serviciilor
de urgentă prespitalicească“. Suma se utilizează după cum urmează: 542 mii lei
pentru materiale necesare bunei organizări si acordării asistentei medicale de
urgentă si 10 mii lei pentru plata orelor suplimentare efectuate de personalul
din cadrul unitătilor sanitare publice care asigură asistenta medicală de
urgentă;
b) pentru Academia Română se alocă suma de 370 mii lei
la capitolul 66.01 “Sănătate“, titlul 51 “Transferuri între unităti ale
administratiei publice“, articolul 51.02 “Transferuri de capital“, pentru
achizitionarea de aparatură medicală în vederea dotării Spitalului Clinic
Universitar si de Urgentă Elias.
Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetelor Ministerului Sănătătii Publice si Academiei Române pe anul 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
9 august 2006.
Nr.
1.013.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind
numirea doamnei Graziela Elena Vâjială în functia de presedinte al Agentiei
Nationale Anti-Doping
În temeiul
prevederilor art. 15 lit. a) si ale art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si având în vedere
dispozitiile art. 8 alin. (2) si ale art. 11 alin. (1) din Legea nr.
227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului în sport,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Articol unic. – Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei decizii, doamna Graziela Elena Vâjială se numeste în functia de
presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale Anti-Doping.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Bucuresti,
8 august 2006.
Nr. 105.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind
numirea domnului Man Florin-Trandafir în functia de vicepresedinte al Agentiei
Nationale Anti-Doping
În temeiul
prevederilor art. 15 lit. a) si ale art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, si având în vedere
dispozitiile art. 11 alin. (1) din Legea nr.
227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului în sport,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Articol unic. – Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei decizii, domnul Man Florin-Trandafir se numeste în functia de
vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agentiei Nationale
Anti-Doping.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Bucuresti,
8 august 2006.
Nr.
106.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind
modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si
pădurilor nr. 257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea
controlului de calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si
materialului săditor
În baza prevederilor
art. 12, 14 si 17 din Legea nr.
266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea
calitătii, comercializarea semintelor si a materialului săditor, precum si
înregistrarea soiurilor de plante,
având în vedere necesitatea armonizării legislatiei
românesti cu legislatia comunitară specifică privind comercializarea semintelor
si materialului de înmultire pe specii si grupe de specii,
văzând Referatul de aprobare a proiectului de ordin
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor nr.
257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de
calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si materialului
săditor nr. 90.333 din 26 iunie 2006,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. I. – Anexa la Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de
calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si materialului
săditor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 23
august 2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, litera c) a alineatului (1) va
avea următorul cuprins:
“c) cele neînregistrate conform lit. a) si b),
provenite din tări din afara Comunitătii Europene, care se multiplică sau se prelucrează
pe bază de contract în vederea exportului integral;“.
2. La articolul 4, litera d) a alineatului (1) va
avea următorul cuprins:
“d) cantităti destinate altor scopuri de testare si
experimentare, pentru testarea pietei, loturi demonstrative, multiplicare si
alte încercări, în măsura în care apartin unui soi pentru care a fost depusă o
cerere de înscriere în catalog;“.
3. La articolul 4, după litera d) a alineatului (1)
se introduce o nouă literă, litera d1), cu
următorul cuprins:
“d1) seminte din soiuri modificate
genetic, după ce acestea au primit în prealabil acordul de import din partea
Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare;“.
4. La articolul 4, după alineatul (1) se introduce
un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
“(11) Pentru semintele din soiurile
speciilor prevăzute în directivele CE: L 66/401/CEE, L 66/402/CEE, L
2002/54/CE, L 2002/55/CE, L 2002/56/CE, L 2002/57/CE, L 68/193/CEE, L 98/56/CE,
L 92/33/CEE si L 92/34/CEE, privind comercializarea semintelor sau materialului
săditor de plante furajere, cereale, sfeclă de zahăr si sfeclă furajeră,
seminte de legume, cartof pentru sământă, oleaginoase si textile, materialul de
înmultire vegetativă a vitei de vie, materialul de înmultire a plantelor
ornamentale, materialul de înmultire si plantare legumicol, altul decât
semintele, materialul de înmultire si plantare fructifer, se aplică prevederile
acestor directive. Corespondenta dintre directive si legislatia română
aplicabilă pentru productia internă este prevăzută în anexa nr. 2 care face
parte integrantă din prezentul regulament.“
5. La articolul 4, litera b) a alineatului (4) se
abrogă.
6. La articolul 4, litera c) a alineatului (4) va
avea următorul cuprins:
“c) semintele si materialul săditor din alte tări
decât cele prevăzute la lit. a) sau care nu pot prezenta documente doveditoare
ale calitătii, testate conform reglementărilor acestor organizatii
internationale, pot fi admise după ce, în prealabil, autoritătile române sau
alte autorităti echivalente din statele prevăzute la lit. a) au controlat,
certificat sau testat conform reglementărilor si metodelor internationale
acceptate în Uniunea Europeană ori în România în domeniul sistemului de
înmultire, al standardelor de calitate si al carantinei fitosanitare.“
7. La articolul 4, litera d) a alineatului (4) va
avea următorul cuprins:
“d) pentru semintele si materialul săditor din alte
specii necuprinse în directivele CE, echivalenta se stabileste de autoritatea
română de certificare, conform regulilor si normelor în vigoare.“
8. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art.5. – (1) Pentru obtinerea avizului de import al
semintelor si materialului săditor, solicitantul se va adresa Directiei
generale implementare politici sectoriale si de piată din cadrul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale.
(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1) importul
de seminte si material săditor din speciile de plante ornamentale (flori si
material ornamental), dud, hamei, plante medicinale si aromatice, prevăzute la
art. 4 alin. (2), miceliu de ciuperci comestibile si seminte certificate pentru
culturi ecologice, din tările membre ale Comunitătii Europene, pentru care
solicitantul se va adresa inspectoratului teritorial pentru calitatea
semintelor si a materialului săditor (ITCSMS) sau Laboratorului Central pentru
Calitatea Semintelor si a Materialului Săditor (LCCSMS) pe a cărui rază acesta
îsi are sediul social.
(3) Pentru obtinerea avizului de import, solicitantul
va prezenta la institutiile prevăzute mai sus următoarele documente:
a) cererea-tip completată în două exemplare de către operatorul economic importator, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul regulament, depusă cu minimum 3 zile înainte de efectuarea importului; destinatia utilizării semintelor si materialului săditor trebuie demonstrată cu documente sau declaratii pe propria răspundere ale furnizorului sau beneficiarului. Destinatia utilizării semintelor si materialului săditor poate fi:
1. multiplicare pentru comercializare în România sau
UE ori pentru necesar propriu;
2. multiplicare pentru export în... (tara);
3. comercializare fără drept de multiplicare ca
sământă si material săditor;
4. necesar propriu fără drept de multiplicare;
5. donatie fără drept de comercializare;
6. testare oficială;
7. scop stiintific;
8. loturi demonstrative, soiuri pentru care a fost
depusă o cerere de testare pentru înscrierea în Catalogul Oficial al României sau
în alte state membre ale UE;
9. alte destinatii, cu precizarea destinatiei
stabilite de comun acord între importator si avizator.
În toate cele 8 situatii de mai sus se va nota
suplimentar, cu litere:
NG – seminte din soiuri nemodificate genetic;
BIO – seminte ecologice;
OMG – seminte din soiuri modificate genetic;
b) autorizatia de producere, prelucrare sau
comercializare a semintelor si a materialului săditor vizată anual, după caz,
în original si în copie, eliberată de Inspectia Natională pentru Calitatea
Semintelor prin unitătile sale teritoriale, sau declaratia solicitantului, prin
care acesta se obligă pe propria răspundere că sământa sau materialul săditor
importat este destinat folosintei proprii si că nu va face obiectul
comercializării ori producerii de sământă;
c) documente oficiale sau ale furnizorului, din care
să rezulte cel putin următoarele informatii: specia, soiul, categoria
biologică, cantitatea pe ambalaj si cantitatea totală, respectarea regulilor si
standardelor CE ori OCDE de calitate, dreptul de multiplicare cu sau fără
comercializare, de redeventă, de reambalare, autoritatea oficială de inspectie
din tara furnizorului, după caz, precum si dacă sământa este nemodificată
genetic, modificată genetic sau certificată ecologic;
d) contractul de multiplicare, în original si în
copie, în cazul semintelor si materialului săditor prevăzute la art. 4 alin.
(1) lit. a), b) si c);
e) acordul autorului sau mentinătorului soiului
prevăzut în cataloagele mentionate la art. 4 alin. (1) lit. a) si b) si în
listele mentionate la alin. (2), dacă soiul se găseste sub regim de protectie
intelectuală, pentru comercializarea pe teritoriul României a semintelor sau a
materialului săditor importat dintr-o tară din afara Comunitătii Europene, după
caz;
f) document oficial sau al furnizorului, după caz,
care să ateste că sământa este nemodificată genetic ori modificată genetic, în
cazul speciilor la care sunt admise pentru cultivare soiuri modificate genetic.
(4) Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale sau inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a
Materialului săditor (ITCSMS) ori Laboratorul Central pentru Calitatea
Semintelor si a Materialului Săditor (LCCSMS) pot solicita operatorului
economic importator si alte documente si informatii suplimentare strict
necesare.“
9. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – Avizul de import se va acorda pe cererea-tip
de Directia generală implementare politici sectoriale si de piată din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale sau de
inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului
săditor (ITCSMS) ori de Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a
Materialului Săditor, după caz, iar după avizare un exemplar se înmânează sub semnătură
importatorului.“
10. La articolul 7, alineatul (2) va avea următorul
cuprins:
“(2) La intrarea în tară se verifică existenta si
conformitatea avizului de import, eliberat de Directia generală implementare
politici sectoriale si de piată din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale
sau de inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului săditor (ITCSMS) ori de Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Săditor (LCCSMS).“
11. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
“(3) În cazul comercializării unor cantităti de peste
2 kg de seminte importate din terte tări, acestea trebuie să fie însotite la
intrarea în tară de un document oficial sau un document al furnizorului, în
functie de specia în cauză, care să cuprindă cel putin următoarele informatii:
specia, soiul, categoria biologică, tara producătoare si autoritatea oficială
de inspectie, tara de destinatie, importatorul, cantitatea.“
12. La articolul 18, alineatul (2) va avea
următorul cuprins:
“(2) Cantitătile pe soiuri sau hibrizi pot fi
compensate în cadrul cantitătii aprobate pe specii, fără schimbarea denumirii
soiurilor aprobate. Cantitătile pe specii, înscrise în cererea depusă pentru
eliberarea avizului de import, pot fi depăsite cu maximum 5%.“
13. Articolul 20 va avea următorul cuprins:
“Art.20. – După încheierea controlului fitosanitar se
va întocmi procesul-verbal – fisa de inspectie fitosanitară la import, conform
reglementărilor în vigoare.“
14. Articolul 25 va avea următorul cuprins:
“Art.25. – Inspectoratele de carantină fitosanitară
vamală înregistrează si transmit lunar la Laboratorul Central pentru Carantină
Fitosanitară, precum si la inspectoratul teritorial pentru calitatea semintelor
si a materialului săditor din judetul în care se situează punctul de trecere a
frontierei sau la ITCSMS ori LCCSMS, pe teritoriul căruia se efectuează
vămuirea si/sau controlul fitosanitar, situatia importurilor de seminte si material
săditor, pe specii, soiuri, categorii, cantităti si destinatie, a semintelor
din soiuri nemodificate genetic (NG), semintelor din soiuri modificate genetic
(OMG) si semintelor certificate ecologic (BIO).“
15. Articolul 26 va avea următorul cuprins:
“Art.26. – Unitătile fitosanitare au obligatia să
transmită inspectoratelor de carantină fitosanitară vamală comunicarea făcută
de importatorii de seminte si material săditor, după ce acestia au prezentat
avizul de import aprobat de Directia generală implementare politici sectoriale
si de piată din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale sau de ITCSMS ori de LCCSMS.“
16. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
“Art.28. – După terminarea controlului, inspectorul de
carantină fitosanitară va întocmi procesul-verbal–fisa de inspectie
fitosanitară la import, conform reglementărilor în vigoare, iar probele
ridicate conform Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si
răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.030/2001, cu modificările ulterioare, vor fi transmise Laboratorului
Central pentru Carantină Fitosanitară, în conditiile art. 21 din prezentul
ordin.
17. La articolul 30, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
“Art.30. – (1) Semintele si materialul săditor care nu
respectă reglementările fitosanitare în vigoare se returnează, se carantinează
sau se distrug, după caz.
Unitătile fitosanitare vor informa imediat, în scris,
Directia fitosanitară din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale asupra măsurii luate.“
18. La articolul 31, alineatul (4) va avea
următorul cuprins:
“(4) Pentru culturile provenite din seminte si
material săditor din import, găsite, în urma controlului efectuat în timpul
perioadei de vegetatie, infestate cu organisme de carantină dăunătoare
plantelor sau produselor vegetale, confirmate de Laboratorul Central pentru
Carantină Fitosanitară, măsurile de carantină se stabilesc conform
reglementărilor fitosanitare în vigoare.“
19. La articolul 33 alineatul (1), litera a) va
avea următorul cuprins:
“a) dacă importul s-a efectuat în concordantă cu
avizul de import eliberat de Directia generală implementare politici sectoriale
si de piată din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale sau de inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a
materialului săditor ori de Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si
a Materialului Săditor (LCCSMS);“.
20. După articolul 48 se introduce un nou articol,
articolul 49, cu următorul cuprins:
“Art.49. – (1) De la data aderării României la
Comunitatea Europeană, termenul import de seminte si material săditor, în
întelesul prezentului ordin, se aplică numai semintelor si materialului săditor
provenite din terte tări, altele decât cele din Comunitatea Europeană.
(2) De la data aderării, avizul de import, cu exceptia
semintelor din soiurile modificate genetic la care se păstrează avizul de
import eliberat de către Directia generală implementare politici sectoriale si
de piată din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
este înlocuit cu notificarea de către comerciant a cantitătilor de sământă si
material săditor intrate pe teritoriul României, provenite dintr-un stat membru
al Uniunii Europene, pe specii, soiuri, categorii biologice, tipul de ambalaj,
cantitatea pe ambalaj si tara de provenientă, care se depune la ITCSMS sau
LCCSMS unde comerciantul autorizat îsi are sediul social, în cel mult 3 zile de
la intrarea acestora în tară, în scopul verificării respectării regulilor si
standardelor Uniunii Europene.
(3) De la data aderării, semintele si materialul
săditor provenite din state membre ale Comunitătii Europene se vor supune, pe
teritoriul României, regulilor specifice din directivele Comunitătii Europene
prezentate în anexa nr. 2 si reglementărilor nationale ale statelor membre,
după caz.“
Art. II. – În cuprinsul Ordinului
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de
calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si materialului
săditor, sintagmele: Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor,
Directia generală de implementare, reglementare si de management al resurselor
biotehnologice, directia fitosanitară judeteană sau a municipiului Bucuresti se
înlocuiesc cu sintagmele: Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, Directia generală implementare politici sectoriale si de piată si
unitatea fitosanitară“.
Art. III. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare în termen de
10 zile de la data publicării.
p. Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Vasile Lupu,
secretar de stat
Bucuresti,
6 iulie 2006.
Nr.
461.
ANEXA
Nr. 1
la
regulament
Societatea
Comercială (Firma) .................................. Localitatea
................................................................... Judetul
(sectorul) ........................................................ Str.
........................................................... nr. ............ Telefon
............................... fax ................................. Înregistrată
la registrul comertului cu nr. ................. Codul
fiscal ................................................................. Înregistrată
pentru comercializarea semintelor si materialului
săditor nr. .................... din .................... |
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE DIRECfiIA GENERALĂ IMPLEMENTARE POLITICI SECTORIALE SI DE PIAfiĂ sau ITCSMS ori LCCSMS Nr. ............. din ............................. Se avizează importul Director general, (Director executiv) ..................................... |
Către
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale
Vă rugăm să dispuneti eliberarea unui aviz de import
pentru următoarele seminte (material săditor):
Specia |
Soiul (hibridul) |
Categoria biologică |
Cantitatea/ ambalaj |
Cantitatea totală (t, kg, g, buc.) |
Tara din care se face importul |
Punctul de intrare în tară (frontiera) |
Locul de Destinatie (punctul de vămuire) |
Destinatia utilizării semintelor si a materialului săditor*) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Importul va fi derulat conform prevederilor Ordinului
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
257/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de
calitate si fitosanitar la importul si exportul semintelor si materialului
săditor, cu modificările si completările ulterioare, si ale altor reglementări
în vigoare, prin grija domnului/doamnei
..............................................................,
detinător/detinătoare al/a Certificatului de atestare nr. ...................
(conform Ordinului nr. ............).
Importatorul este obligat să prezinte o copie
(xerocopie) inspectorului fitosanitar vamal din punctul de intrare în tară.
La intrarea în tară a semintelor (materialului
săditor) importate, importatorul este obligat să prezinte ITCSMS sau LCCSMS
unde va efectua descărcarea mijlocului de transport o copie a acestui aviz de
import, precum si cantitătile efectiv importate, însotite de documentele de
calitate însotitoare.
Conducătorul societătii comerciale (firmei),
......................................................................
(numele
si prenumele)
Avizul de import a
fost ridicat de .............................................., având functia
de ................................... la Societatea Comercială (Firma)
..................................................................
Posed legitimatia nr. ............ din
........................................ .
Semnătura
....................................................
*) Destinatia utilizării semintelor si a
materialului săditor se va notifica conform prevederilor art. 5 alin. (3) lit.
a) din regulament.
ANEXA
Nr. 2
la
regulament
privind comercializarea semintelor si materialului
săditor în ordine ale ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
Directiva CE |
Actul normativ national |
Directiva
Consiliului 66/401/CEE privind
comercializarea semintelor de plante furajere |
1.263/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării,
controlul, certificarea calitătii si comercializarea semintelor de plante
furajere |
Directiva
Consiliului 66/402/CEE privind
comercializarea semintelor de legume |
1.262/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si comercializarea
semintelor de cereale |
Directiva
Consiliului 68/193/CEE privind
comercializarea materialului de înmultire vegetativă vitei-de-vie |
1.267/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si comercializarea
materialului de înmultire vegetativă a vitei de-vie |
8/2006
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor privind testarea si înregistrarea soiurilor de
vită-de-vie, pomi fructiferi si plante ornamentale |
|
Directiva
Consiliului 92/33/CEE privind
comercializarea materialului de înmultire si plantare legumicol, altul decât
semintele |
1.269/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea, controlul
calitătii si/sau comercializarea materialului de înmultire si plantare
legumicol, altul decât semintele |
Directiva
Consiliului 92/34/CEE privind
comercializarea materialului de înmultire si plantare fructifer |
1.295/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si/sau comercializarea
materialului de înmultire si plantare fructifer |
Directiva
Consiliului 98/56/CE privind
comercializarea materialului de înmultire al plantelor ornamentale |
1.268/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea, prelucrarea,
controlul calitătii si/sau comercializarea materialului de înmultire al
plantelor ornamentale |
Directiva
Consiliului 2002/54/CE privind
comercializarea semintelor de sfeclă |
1.265/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si comercializarea
semintelor de sfeclă de zahăr si sfeclă furajeră |
Directiva
Consiliului 2002/55/CE pentru
comercializarea semintelor de legume |
1.366/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si/sau comercializarea
semintelor de legume |
1.349/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor privind testarea si înregistrarea soiurilor de legume |
|
Directiva
Consiliului 2002/56/CE pentru
comercializarea cartofului pentru sământă |
1.266/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru aprobarea
Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării,
certificarea calitătii si comercializarea cartofului pentru sământă |
Directiva
Consiliului 2002/57/CE pentru
comercializarea semintelor de plante oleaginoase si textile |
1.264/2005
– Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în vederea
comercializării, controlul, certificarea calitătii si comercializarea
semintelor de plante oleaginoase si textile |
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 502 din 20 iulie 2006 |
AUTORITATEA NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR Nr. 3.311 din 27 iulie 2006 |
privind
aprobarea Procedurii si modului de identificare si înregistrare a ecvideelor
În conformitate cu prevederile art. 291 din
Legea zootehniei nr.
72/2002, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. 2.937 din 14 iulie
2006 al Agentiei Nationale pentru Ameliorare si Reproductie în Zootehnie “Prof.
dr. G. K. Constantinescu“ si Referatul de aprobare nr. 2.937 din 14 iulie 2006
al Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
în temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea
Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare, si
ale Ordonantei Guvernului nr.
42/2004 privind organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale si presedintele Autoritătii Nationale Sanitare
Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor emit
următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Procedura si modul de identificare
si înregistrare a ecvideelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale, Gheorghe Flutur |
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Marian Avram |
ANEXĂ
PROCEDURA SI MODUL
de identificare si înregistrare a ecvideelor
Art. 1. – Prevederile art. 291 din
Legea zootehniei nr.
72/2002, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 1
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.223/1996 privind reorganizarea
activitătii de coordonare si dezvoltare a patrimoniului genetic national din
zootehnie, cu modificările ulterioare, stipulează că organizarea, coordonarea
identificării si înregistrării ecvideelor, precum si constituirea bazei de date
pentru acestea se fac de Agentia Natională pentru Ameliorare si Reproductie în
Zootehnie “Prof. dr. G. K. Constantinescu“, care este autoritatea competentă,
denumită în continuare ANARZ.
Art. 2. – (1) Prezenta anexă stabileste procedura,
modul de identificare si înregistrare a ecvideelor, precum si constituirea
bazei de date pentru acestea.
(2) Prevederile prezentei proceduri vor fi puse în
aplicare de ANARZ, unitătile de ameliorare si reproductie în zootehnie din
cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală, iar până la data de
31 decembrie 2006 si de Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru
Siguranta Alimentelor, denumită în continuare ANSVSA, prin directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului
Bucuresti.
Art. 3. – Identificarea si înregistrarea ecvideelor se
vor face fără să afecteze regulile comunitare care sunt stabilite în scopul
eradicării sau combaterii bolilor transmisibile ale animalelor.
Art. 4. – (1) Inventarierea efectivelor de ecvidee în
vederea identificării se efectuează de către specialisti ai unitătilor pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, ai directiilor sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti, precum si ai
directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a municipiului
Bucuresti.
(2) Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor preda, în baza
unui protocol încheiat între ANARZ si ANSVSA, unitătilor de ameliorare si
reproductie în zootehnie judetene si a municipiului Bucuresti situatia
efectivelor de ecvidee identificate si individualizate, pe localităti,
detinători, număr microcip, în maximum 15 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei proceduri.
Art. 5. – (1) Identificarea, individualizarea si
înregistrarea ecvideelor sunt obligatorii indiferent de forma de proprietate.
(2) Identificarea, individualizarea si înregistrarea
ecvideelor constituie bază de date pentru evidenta natională si judeteană a
efectivelor de ecvidee si se realizează având în vedere următoarele cerinte:
a) ANARZ va tine evidenta tuturor exploatatiilor de
ecvidee la care se referă prezenta procedură si care sunt situate pe teritoriul
României, precizând codul si adresa exploatatiei, identitatea si domiciliul
detinătorului;
b) prin utilizarea sistemului national de identificare
si înregistrare a ecvideelor se stabilesc cu exactitate exploatatia din care
provin ecvideele, precum si miscarea între diferite exploatatii, pe toată
durata vietii animalului;
c) fiecare exploatatie mentionată va fi identificată
printr-un număr de exploatatie. Acest număr va fi format din codul localitătii
(SIRUTA) în care se află exploatatia si un număr de ordine format din patru
cifre;
d) evidenta va include si mărcile sau marca prin care
se poate identifica orice ecvideu care a fost în exploatatie, precum si datele
de identificare a exploatatiei.
(3) ANARZ va asigura respectarea următoarelor
principii generale:
a) pentru ecvideele născute după intrarea în vigoare a
prezentei proceduri, microcipurile sau dangalele, în cazul cabalinelor de rasă,
trebuie să fie aplicate înainte ca ecvideele să plece din exploatatia în care
s-au născut si în maximum 30 de zile de la nastere pentru cele care rămân în
exploatatie;
b) pentru ecvideele născute până la intrarea în
vigoare a prezentei proceduri, microciparea sau dangalizarea, în cazul
cabalinelor de rasă, se va face la actualul detinător si în actuala
exploatatie, dar nu mai târziu de luna decembrie 2006;
c) microcipurile, respectiv dangalele, sunt
individuale si unice pe toată durata vietii ecvideelor.
(4) Dacă autoritatea competentă a unui stat de
destinatie, în cazul unei miscări internationale de ecvidee, decide să nu
păstreze microcipul aplicat în exploatatia de origine, toate cheltuielile
implicate ca rezultat al schimbării acestei mărci de identificare vor fi
suportate de acea autoritate.
(5) Dacă microcipul este schimbat ca urmare a importului ecvideului, se va stabili o legătură între microcipul aplicat acestuia de autoritatea competentă a tării de origine si cel nou alocat de autoritatea competentă a statului de destinatie.
(6) Numărul matricol codificat pentru identificarea
ecvideelor este individual si unic pe toată durata vietii acestora,
acordându-se o singură dată, în primele 30 de zile de la nastere.
(7) Acordarea si gestionarea seturilor de numere
matricole codificate, pe localităti în cadrul judetelor, pentru identificarea
ecvideelor, se fac în sistem computerizat de către unitătile pentru ameliorare
si reproductie în zootehnie, sub coordonarea ANARZ.
Art. 6. – (1) Orice ecvideu importat dintr-o tară din
afara Uniunii Europene si care rămâne pe teritoriul României este supus
controalelor prevăzute de Directiva 91/496/CEE.
(2) Într-o perioadă de 30 de zile de la efectuarea
controalelor, dar înainte de miscarea ecvideului, acesta se identifică cu o
marcă, conform prevederilor prezentei proceduri.
Art. 7. – Orice ecvideu importat dintr-o tară din
afara Uniunii Europene, identificat după un sistem national propriu si care a
trecut prin controalele de frontieră, conform prevederilor Directivei
Consiliului 91/496/CEE, va fi reidentificat, în exploatatia de destinatie,
printr-un microcip, care va fi conform cu cerintele prezentei proceduri, într-o
perioadă de cel mult 30 de zile de la efectuarea acestor controale, dar nu mai
târziu de miscarea acestuia în exploatatia de destinatie.
Art. 8. – Niciun ecvideu născut pe teritoriul României
nu va putea părăsi o exploatatie dacă nu este identificat în concordantă cu
prevederile prezentei proceduri.
Art. 9. – Ecvideele care vor fi identificate în
conformitate cu prevederile prezentei proceduri vor avea un pasaport
individual, emis într-o perioadă de cel mult 30 de zile de la aplicarea
microcipului sau înainte de efectuarea transferului ecvideului din exploatatia
de origine.
Art. 10. – Detinătorul de ecvidee are următoarele
obligatii:
a) să tină la zi un registru de evidentă a ecvideelor
din exploatatia proprie;
b) să raporteze autoritătii competente, si anume
ANARZ, prin unitătile de ameliorare si reproductie în zootehnie, toate
miscările către si din exploatatie, toate fătările si cazurile de moarte ale
ecvideelor din exploatatie, în termen de 15 zile de la data la care au loc
aceste evenimente.
Art. 11. – De la intrarea în vigoare a prezentei
proceduri detinătorii de ecvidee, precum si cei care au responsabilităti în
acest domeniu vor folosi numai sistemul de identificare si înregistrare prevăzut
de aceasta.
Art. 12. – După implementarea sistemului de
identificare si înregistrare a ecvideelor, actiunile specifice acestuia vor fi
coordonate de ANARZ în conditiile prezentei proceduri.
Art. 13. – Pentru desfăsurarea actiunii de
identificare a ecvideelor, detinătorii de ecvidee sunt anuntati prin massmedia,
precum si de specialistii directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală
judetene si a municipiului Bucuresti, ai unitătilor pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie si de către cei din cadrul primăriilor.
Art. 14. – (1) Realizarea operatiunilor de
identificare, individualizare si înregistrare a ecvideelor, care se efectuează
până la data de 31 decembrie 2006, este o actiune comună, efectuată de către
specialistii din unitătile pentru ameliorare si reproductie în zootehnie din
cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti, cu acordarea asistentei tehnice sanitare veterinare de
către medicii veterinari oficiali zonali din cadrul directiilor sanitar-veterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti.
(2) Individualizarea si înregistrarea în vederea
identificării ecvideelor după sistemul unitar codificat reprezintă o operatiune
tehnică de evidentă care se efectuează pentru întregul efectiv de ecvidee
dintr-o localitate, apartinând tuturor categoriilor de detinători.
(3) În scopul efectuării corecte, în termenele
stabilite si în cele mai bune conditii tehnice a operatiunilor de aplicare a
microcipurilor individuale la ecvidee, precum si pentru introducerea, tinerea
si valorificarea evidentelor necesare pentru fiecare localitate, se
nominalizează si se instruieste un specialist, denumit în continuare operator
de identificare.
(4) Operatorii de identificare, cel putin unul pentru
fiecare localitate, vor fi stabiliti din rândul următoarelor categorii
socioprofesionale:
a) tehnicieni cu atributii în efectuarea controlului
oficial al performantelor de productie;
b) personal calificat în specialitate, medic veterinar
si tehnician veterinar;
c) personal de specialitate din cadrul camerelor
agricole comunale, orăsenesti si municipale, salariati ai directiilor pentru
agricultură si dezvoltare rurală judetene si a municipiului Bucuresti.
(5) Operatorii de identificare, pe localităti, se
stabilesc din rândul categoriilor profesionale prevăzute la alin. (4) si se
numesc prin decizie a directorului directiei pentru agricultură si dezvoltare
rurală judetene sau a municipiului Bucuresti.
(6) Deciziile se actualizează, după caz, în functie de
miscarea personalului cuprins în actiune.
(7) Persoanele nominalizate în decizii vor fi
înstiintate individual, în scris, cu indicarea concretă a localitătii în care
îsi vor desfăsura activitatea, în termen de 3 zile de la emiterea deciziei.
(8) Prin decizie comună a directorului directiei
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti
si a directorului executiv al directiei sanitarveterinare si pentru siguranta
alimentelor judetene sau a municipiului Bucuresti, vor fi nominalizati medicii
veterinari oficiali zonali care acordă asistentă tehnică sanitară veterinară
operatorilor de identificare si care îi însotesc pe acestia în realizarea
actiunilor de individualizare.
(9) După nominalizarea operatorilor de identificare si
a personalului sanitar veterinar si de specialitate, mentionati la alin. (8),
unitătile pentru ameliorare si reproductie în zootehnie judetene si a
municipiului Bucuresti vor organiza si vor desfăsura instruiri individuale
si/sau în grup în vederea aplicării corecte a tehnicilor de lucru, a normelor
metodologice si a sistemelor de evidentă.
Art. 15. – (1) Pentru caii de rasă pură,
individualizarea se face si prin dangalizare, forma dangalei si sigla
crescătoriei stabilindu-se la propunerea detinătorului.
(2) Odată cu implantarea microcipului se face
verificarea lui si se înregistrează datele si semnalmentele animalului în fisa
de identificare si înregistrare a ecvideelor, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezenta procedură.
Art. 16. – (1) Pasaportul este actul de identificare a
ecvideului, emis de unitătile de ameliorare si reproductie în zootehnie, si se
eliberează detinătorului în maximum 30 de zile de la data identificării
ecvideului. Prin detinător se întelege persoanele fizice sau juridice,
proprietari, administratori sau crescători de ecvidee.
(2) După completarea pasaportului, acesta este trimis
operatorului de identificare din localitatea de domiciliu al detinătorului,
care îl transmite detinătorului ecvideului, unde rămâne până la moartea,
sacrificarea sau trecerea ecvideului la alt detinător.
(3) Medicii veterinari de liberă practică care îsi
desfăsoară activitatea în conditiile legii, care asigură asistentă medicală de
specialitate sau efectuează actiuni sanitare veterinare de prevenire sau
supraveghere a bolilor, au obligatia de a completa pasaportul cu datele privind
sănătatea ecvideului.
(4) Orice modificare apărută în cursul vietii
ecvideului se operează în pasaport de către unitătile pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie.
(5) În cazul schimbării detinătorului, pasaportul se
transmite noului detinător, operarea schimbării în document urmând a fi făcută
de autoritatea care l-a eliberat, atât în cazul în care ecvideul rămâne în
aceeasi localitate, cât si în cazul schimbării localitătii sau judetului.
(6) În cazul livrării animalului pentru sacrificare la
o unitate de abatorizare, aceasta este obligată să completeze în pasaport data
sacrificării, după care, în termen de 48 de ore de la sacrificare, expediază
pasaportul la autoritatea care l-a eliberat.
(7) În cazul importurilor de ecvidee, detinătorilor
acestora li se vor elibera pasapoarte, avându-se în vedere si datele de
identificare din pasaportul emis în tara exportatoare.
(8) Ecvideele identificate pot fi transportate în alte
exploatatii sau cu alte prilejuri numai însotite de pasaportul emis si eliberat
pentru acestea.
(9) În cazul mortii unui ecvideu, pasaportul va fi
predat de către detinătorul ecvideului autoritătii care l-a eliberat, într-o
perioadă de 7 zile lucrătoare de la moartea animalului.
(10) În cazul ecvideelor exportate în tări terte,
pasaportul va fi înaintat de ultimul detinător al acestora autoritătii
competente, în vederea completării acestuia cu toate datele de identificare
necesare transportului, iar după completarea pasaportului, acesta se predă
noului detinător al animalelor.
Art. 17. – (1) Centralizarea efectivelor de ecvidee
identificate si înregistrate în fiecare localitate se face lunar de către specialistii
din cadrul centrelor teritoriale pentru ameliorare si reproductie în zootehnie
si se înaintează, până la data de 5 a lunii următoare, unitătilor pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, care le verifică si le centralizează.
(2) Unitătile pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie judetene si a municipiului Bucuresti centralizează, până la data de
10 a lunii, la nivel de judet/municipiu Bucuresti, datele primite si transmit
aceste date către
ANARZ, până la data de 15 a fiecărei luni următoare
lunii pentru care se face raportarea.
Art. 18. – ANARZ va institui pentru ecvidee un sistem
informatic unitar la nivel national, numit bază de date.
Art. 19. – Sistemul de identificare si înregistrare a
ecvideelor este o bază de date computerizată care are în compunere si în
utilizare cel putin următoarele elemente:
a) infrastructura informatică (retele VPN, servere
etc.);
b) sistemul informatic si programe informatice
utilizate si specifice;
c) echipamente de utilizare a infrastructurii si a
sistemului informatic;
d) marca de identificare (microcip pentru a
individualiza ecvideele; microcip si dangale pentru identificarea si
individualizarea cailor de rasă);
e) pasaportul ecvideelor;
f) nomenclatorul localitătilor:
– numele localitătii;
– codul localitătii (SIRUTA);
g) tabelul unitătilor (exploatatii, abatoare etc.): codul unitătii, denumirea, adresa, data înfiintării, data desfiintării;
h) tabelul animalelor: numărul matricol, data
nasterii, rasa, sexul, ascendenta (tată, mamă);
i) evidenta miscării animalelor: data
intrării/iesirii, codul unitătii intrare/iesire;
j) formulare specifice identificării, individualizării
si înregistrării ecvideelor;
k) informatii la zi (monte, fătări, vânzări-cumpărări,
moarte etc.);
l) în cazul ecvideelor care pleacă din exploatatie, se
vor înscrie numele si adresa detinătorului acestora si codul de identificare al
exploatatiei unde se transferă ecvideul, precum si data plecării;
m) în cazul ecvideelor care sosesc în exploatatie, se
vor înscrie numele si adresa detinătorului, codul de identificare al
exploatatiei de unde este transferat ecvideul, precum si data sosirii acestuia;
n) starea de sănătate a ecvideelor stabilită de
medicii veterinari de liberă practică prin înscrierile efectuate în pasaportul
ecvideului, inclusiv în baza buletinelor de analiză emise de directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului
Bucuresti, în urma realizării actiunilor prevăzute de programul strategic.
Art. 20. – Înregistrarea ecvideelor în formulare, în
baza de date computerizată si eliberarea documentelor de identificare –
pasaport se fac de către specialistii din cadrul unitătilor pentru ameliorare
si reproductie în zootehnie, nominalizati în acest scop prin decizie a
directorului unitătii de ameliorare si reproductie în zootehnie judetene si a
municipiului Bucuresti, completând fisa de identificare si înregistrare a
ecvideelor.
Art. 21. – (1) ANARZ si ANSVSA au acces gratuit la
toate informatiile din baza de date prevăzută la art. 19.
ANARZ va pune la dispozitia ANSVSA, în baza unui
protocol, o interfată pentru accesarea acestor informatii.
(2) Detinătorii de ecvidee pot solicita informatii din
baza de date prevăzută la art. 19 numai pentru ecvideele proprietate a acestora,
printr-o cerere adresată autoritătii competente.
(3) Autoritatea competentă are obligatia de a furniza
gratuit aceste informatii în termen de 30 de zile.
Art. 22. – (1) Operatorii de identificare au obligatia
de a informa autoritatea competentă în caz de refuz al detinătorilor de a
accepta individualizarea si identificarea ecvideelor, acestia urmând a fi
sanctionati potrivit prevederilor Legii zootehniei nr.
72/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale Hotărârii
Guvernului nr. 1.223/1996, cu modificările ulterioare.
(2) Detinătorilor de ecvidee care nu le-au declarat
sau au refuzat identificarea acestora li se vor aplica următoarele interdictii:
a) nu vor putea beneficia de diferitele forme de
sprijin material si financiar acordat proprietarilor de către stat, precum si
de către asociatii si alte organizatii profesionale si comerciale;
b) nu vor putea beneficia de diferitele forme de
asigurare si despăgubiri în caz de moarte, disparitie si sacrificări ordonate
din motive sanitare veterinare;
c) nu vor participa cu ecvideele la probele de
calificare si de clasare, întrucât acestea nu vor fi cuprinse în programele de
ameliorare genetică si nu vor fi înscrise în registrele genealogice oficiale;
d) nu vor putea beneficia de actiuni sanitare
veterinare de prevenire si depistare a îmbolnăvirilor în regim de gratuitate;
e) ecvideele acestora nu vor fi admise pe păsunile cu
folosintă colectivă din domeniul public si privat al statului, în târguri si
piete si nu vor putea participa la expozitii, concursuri si licitatii oficiale;
f) nu vor beneficia de despăgubiri în cazul eradicării
unor boli majore.
(3) Verificarea microcipului implantat ecvideului si a
pasaportului acestuia se poate face de către specialistii din cadrul ANARZ,
ANSVSA si al structurilor teritoriale ale acestora.
(4) Se interzic îndepărtarea sau distrugerea
microcipului, precum si orice modificare sau înscriere neautorizată în
pasaport.
(5) În cazul în care se constată îndepărtarea sau
distrugerea microcipului, pierderea pasaportului sau efectuarea de modificări
nelegale, precum si refuzul detinătorului de a permite verificarea
pasaportului, a microcipului sau a dangalelor de individualizare a ecvideului,
organul constatator va anunta, în maximum 48 de ore, unitatea pentru ameliorare
si reproductie în zootehnie, care are obligatia de a lua măsurile legale în
vigoare, inclusiv posibilitatea confiscării ecvideului.
Art. 23. – ANARZ si unitătile pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie judetene si a municipiului Bucuresti vor aplica
sanctiuni pentru orice încălcare a reglementărilor în vigoare privind
identificarea, individualizarea si înregistrarea ecvideelor, în limita
competentelor legale.
Art. 24. – Repartizarea materialelor necesare acestei
actiuni se face de ANARZ, în baza solicitărilor făcute de unitătile pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, în functie de mărimea efectivelor de
ecvidee care fac obiectul identificării si înregistrării.
ANEXĂ*)
la
procedură
SERIA ......................
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru
aprobarea Normelor de prevenire si stingere a incendiilor, de dotare cu
mijloace tehnice de prevenire si stingere a incendiilor si salvare a
persoanelor, specifice Societătii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti
“METROREX“ – S.A.
Având în vedere Avizul
nr. 2 din 16 august 2005 al Ministerului Administratiei si Internelor –
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgentă si în temeiul prevederilor
art. 6 alin. (2) pct. 3 din Statutul Societătii Comerciale de Transport cu
Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
482/1999 privind înfiintarea Societătii Comerciale de Transport cu Metroul
Bucuresti “METROREX“ – S.A., si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Normele de prevenire si stingere a
incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice de prevenire si stingere a
incendiilor si salvare a persoanelor, specifice Societătii Comerciale de
Transport cu Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A., prevăzute în anexa*) care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prevederile prezentului ordin se aplică de
Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A. pe
reteaua pe cale ferată subterană si supraterană, în activitatea de întretinere
si exploatare.
Art. 3. – Normele de prevenire si stingere a
incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice de prevenire si stingere a
incendiilor si salvare a persoanelor, specifice Societătii Comerciale de
Transport cu Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A. pentru activitatea de
exploatare si întretinere a metroului sunt obligatorii si pentru toti
operatorii economici care îsi desfăsoară activitatea în mod ocazional sau
permanent în spatiile Societătii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti
“METROREX“ – S.A.
Art. 4. – Societatea Comercială de Transport cu
Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A., precum si operatorii economici care îsi desfăsoară
activitatea în mod ocazional sau permanent în spatiile Societătii Comerciale de
Transport cu Metroul Bucuresti “METROREX“ – S.A. vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 5. – La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Normele de prevenire si stingere a incendiilor si salvare a persoanelor,
aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 348/1996, si Normele de
dotare cu mijloace de stingere a incendiilor si de salvare a persoanelor,
aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 349/1996, îsi încetează
aplicabilitatea.
Art. 6. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Radu Mircea Berceanu
Bucuresti,
14 iulie 2006.
Nr. 1.287.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.