MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 27 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 12 ianuarie 2006
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.849/2005. – Hotărâre pentru
abrogarea unor prevederi din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 182/2002
privind lista autoritătilor contractante care au obligatia de a aplica
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin
licitatii electronice si produsele care urmează să fie achizitionate prin
procedura de licitatie electronică
1.852/2005. – Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 965/2002 privind atestarea
domeniului public al judetului Dolj, precum si al municipiilor, oraselor si
comunelor din judetul Dolj
3. – Hotărâre pentru modificarea
unei pozitii din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 632/2005 privind aprobarea
renuntării la cetătenia română unor persoane
4. – Hotărâre privind redobândirea
cetăteniei române de către unele persoane
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
1.229/731/1.095/2005. –
Ordin al ministrului mediului si gospodăririi apelor, ministrului economiei
si comertului si al ministrului administratiei si internelor pentru aprobarea
Procedurii si criteriilor de autorizare a operatorilor economici în vederea
preluării responsabilitătii privind realizarea obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje
Rectificări la:
- Hotărârea
Guvernului nr. 360/1999;
- Hotărârea
Guvernului nr. 1.630/2004
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
abrogarea unor prevederi din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 182/2002
privind lista autoritătilor contractante care au obligatia de a aplica
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin
licitatii electronice si produsele care urmează să fie achizitionate prin
procedura de licitatie electronică
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Din anexa nr. 2 “Lista de
produse“ la Hotărârea Guvernului nr.
182/2002 privind lista autoritătilor contractante care au obligatia de a
aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr.
20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice si produsele
care urmează să fie achizitionate prin procedura de licitatie electronică,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 5 martie
2002, cu modificările si completările ulterioare, se abrogă următoarele prevederi:
“Codul CPSA în care este inclus produsul |
Denumirea produsului |
Nota |
2420 |
Pesticide
si alte produse agrochimice |
6 |
Nota 6: se aplică pentru Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Vasile Lupu,
secretar de stat
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
22 decembrie 2005.
Nr.
1.849.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 965/2002 privind atestarea
domeniului public al judetului Dolj, precum si al municipiilor, oraselor si
comunelor din judetul Dolj
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Hotărârea Guvernului nr.
965/2002 privind atestarea domeniului public al judetului Dolj, precum si
al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Dolj, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 687 si nr. 687 bis din 18 septembrie 2002,
cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La anexa nr. 54 “Inventarul bunurilor care
apartin domeniului public al comunei Grecesti“, pozitia 19 va avea următorul
cuprins:
“Drumuri comunale a) DC 107, L = 4,968 km;
b) DC 116, L = 2,990 km“.
2. La anexa nr. 86 “Inventarul bunurilor care
apartin comunei Secu“:
a) se abrogă pozitiile 9, 10, 11, 17, 19, 20, 22 si
24;
b) pozitia 28 va avea următorul cuprins:
“Drumuri comunale: 1. DC 116, L = 1,540 km; 2. Drum
Secu – Smadovicioara, L = 1,5 km;
3. Drum Smadovicioara – până la baza furajeră, L = 5,3
km;
4. Drum Smadovicioara de Secu Alboiu, L = 3 km“;
c) se introduc două noi pozitii, pozitiile 43 si
44, conform anexei la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
22 decembrie 2005.
Nr. 1.852.
ANEXĂ
COMPLETĂRI
la inventarul bunurilor care apartin domeniului public
al comunei Secu, judetul Dolj
Nr. crt. |
Cod de clasificare |
Denumirea bunului |
Elemente de identificare |
Anul dobândirii sau dării în folosintă |
Valoarea de inventar |
Situatia juridică actuală |
43. |
1.2.8. |
Bazin
alimentare cu apă |
3.000
litri |
– |
1.500 lei (RON) |
În
administrarea Consiliului
Local Secu |
44. |
1.2.8. |
Teren
bazin alimentare cu apă |
S =
2.000 m2 |
– |
368
lei (RON) |
În
administrarea Consiliului
Local Secu |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea unei pozitii din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 632/2005 privind
aprobarea renuntării la cetătenia română unor persoane
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Pozitia nr. 97 din anexa la
Hotărârea Guvernului nr.
632/2005 privind aprobarea renuntării la cetătenia română unor persoane,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 628 din 19 iulie
2005, se modifică după cum urmează:
“97. Sanda Daniel-Constantin, fiul lui Sanda
Vasile-Dumitru si Gabriela-Codruta, născut la data de 11 decembrie 1965 în
localitatea Râmnicu Vâlcea, judetul Vâlcea, România, cu domiciliul actual în
Germania, 40231 Düsseldorf, Zeppelinstr. 38, cu ultimul domiciliu din România
în localitatea Râmnicu Vâlcea, str. General Magheru nr. 12, bl. S2, sc. D, ap.
12, judetul Vâlcea (608/2004).“
Art. II. – Se constată că minora Sanda
Amalia nu a pierdut niciodată cetătenia română.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Răzvan Ungureanu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti,
5 ianuarie 2006.
Nr. 3.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
redobândirea cetăteniei române de către unele persoane
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 11 din Legea cetăteniei române nr.
21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se acordă cetătenia română persoanelor
prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre, care au
avut această cetătenie si au solicitat redobândirea ei, cu stabilirea
domiciliului în România.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Răzvan Ungureanu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti,
5 ianuarie 2006.
Nr. 4.
ANEXĂ
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR Nr. 1.229 din 30 noiembrie 2005 |
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI Nr. 731 din 22 decembrie 2005 |
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 1.095 din 10 decembrie 2005 |
pentru
aprobarea Procedurii si criteriilor de autorizare a operatorilor economici în
vederea preluării responsabilitătii privind realizarea obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje
În temeiul prevederilor
art. 16 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
621/2005 privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje,
în baza Hotărârii Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Hotărârii Guvernului nr.
459/2005 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Protectia Mediului,
în baza Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
604/2003, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul mediului si gospodăririi apelor, ministrul
economiei si comertului si ministrul administratiei si
internelor emit următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Procedura si criteriile de
autorizare a operatorilor economici în vederea preluării responsabilitătii
privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a
deseurilor de ambalaje, denumită în continuare Procedură, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – (1) Operatorii economici prevăzuti la art.
16 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje sunt
obligati să solicite autorizarea conform Procedurii.
(2) Autorizarea operatorilor economici mentionati la
art. 1 se realizează prin acordarea licentei de operare.
Art. 3. – (1) În vederea evaluării si autorizării
operatorilor economici se constituie Comisia de evaluare si autorizare a
operatorilor economici prevăzuti la art. 1.
(2) Comisia prevăzută la alin. (1) are următoarea
componentă:
a) secretarul de stat pentru protectia mediului din
cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor – presedinte;
b) presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia
Mediului – vicepresedinte;
c) un reprezentant al Directiei deseuri si substante
chimice periculoase din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor –
membru;
d) un reprezentant al Directiei politici de mediu,
protectia atmosferei, schimbări climatice din cadrul Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor – membru;
e) 2 reprezentanti ai Directiei deseuri si substante
chimice periculoase din cadrul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului –
membri;
f) un reprezentant al Ministerului Economiei si
Comertului – Comisia Natională pentru Reciclarea Materialelor – membru;
g) un reprezentant al Ministerului Administratiei si
Internelor – Directia generală servicii de interes general si parteneriat cu
asociatiile alesilor locali – membru;
h) un reprezentant al Autoritătii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală – membru.
(3) Agentia Natională pentru Protectia Mediului
asigură secretariatul Comisiei de evaluare si autorizare.
(4) Regulamentul de organizare si functionare a
Comisiei de evaluare si autorizare se aprobă în prima sedintă a acesteia, în
prezenta a cel putin jumătate din numărul membrilor săi, cu majoritatea simplă
a membrilor prezenti.
Art. 4. – Componenta nominală a Comisiei de evaluare
si autorizare se aprobă prin ordin al ministrului mediului si gospodăririi
apelor, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe baza propunerilor primite de la
institutiile prevăzute la art. 3 alin. (2).
Art. 5. – Agentia Natională pentru Protectia Mediului
va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 7. – La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului si gospodăririi apelor si al
ministrului economiei si comertului nr.
338/625/2004 pentru aprobarea Procedurii si criteriilor de autorizare
pentru persoanele juridice în vederea preluării responsabilitătii privind
realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a deseurilor de
ambalaje, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 6
septembrie 2004.
p. Ministrul mediului si gospodăririi apelor, Constantin Popescu, secretar de stat |
Ministrul economiei si comertului, Codrut Ioan Seres |
p. Ministrul administratiei si internelor, Anghel Andreescu, secretar de stat |
ANEXĂ
PROCEDURA SI CRITERIILE
de autorizare a operatorilor economici în vederea
preluării responsabilitătii privind realizarea obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje
CAPITOLUL I
1. Obiectul prezentei
reglementări îl constituie stabilirea procedurii si a criteriilor ce trebuie
îndeplinite în vederea autorizării si a procedurii de acordare a licentei de
operare pentru operatorii economici care preiau, în baza prevederilor art. 16
alin. (2) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr.
621/2005 privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje,
responsabilitătile privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si
reciclare a deseurilor de ambalaje.
2. Procedura si criteriile de autorizare
asigură o abordare integrată, eficientă si transparentă a gestionării
deseurilor de ambalaje, pentru promovarea la nivel national a unor solutii de
colectare, valorificare si reciclare eficiente din punct de vedere al
protectiei mediului si viabile din punct de vedere economic.
CAPITOLUL II
Competente de emitere, revizuire si anulare a licentei
de operare
3. Emiterea, revizuirea si anularea licentei de
operare se fac de către Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor, prin
Agentia Natională pentru Protectia Mediului.
4. Emiterea licentei de operare are la bază analiza
documentatiei depuse si evaluarea planului de operare propus.
5. Pentru emiterea, respectiv revizuirea licentei se
achită următoarele tarife:
a) tariful de autorizare, în cuantum de 7.500 lei
(RON);
b) tariful de revizuire a licentei de operare, în
cuantum de 2.000 lei (RON);
c) tariful de reautorizare, în cuantum de 2.000 lei
(RON). Tarifele se achită în contul indicat de Agentia Natională pentru
Protectia Mediului.
6. Tariful de autorizare se percepe pentru analiza
documentatiei depuse, evaluarea planului de operare propus, emiterea licentei
de operare, monitorizarea activitătii. Tariful se achită integral si dă dreptul
de a solicita Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului consultatii de
specialitate pentru definitivarea dosarului de autorizare.
CAPITOLUL III
Depunerea solicitării
7. Dosarul de autorizare trebuie să cuprindă
următoarele documente:
a) cerere-tip conform anexei nr. 1 la prezenta
procedură;
b) statutul sau, după caz, actul constitutiv al
persoanei juridice (copie conformă cu originalul);
c) certificat de înregistrare la Oficiul National al
Registrului Comertului (copie conformă cu originalul)/ încheierea prin care s-a
dispus înscrierea în Registrul asociatiilor si fundatiilor (copie conformă cu
originalul);
d) certificat constatator eliberat de Oficiul National
al Registrului Comertului (copie conformă cu originalul)/ certificat de
înscriere în Registrul asociatiilor si fundatiilor (copie conformă cu
originalul);
e) planul de operare pentru perioada de valabilitate a
licentei de operare, cu precizarea tipurilor de ambalaje, a materialelor de
ambalare ce urmează a fi gestionate, a provenientei deseurilor de ambalaje: din
circuitele industriale si comerciale, din deseurile menajere, colectate direct
de la populatie, si cu prezentarea în detaliu a schemei de colectare si
valorificare/reciclare a acestora;
f) argumentatia de sustinere a realizării planului de
operare, în concordantă cu obiectivele Strategiei nationale pentru gestionarea
deseurilor, ale Planului national pentru gestionarea deseurilor si ale Planului
de implementare a Directivei privind ambalajele si deseurile de ambalaje;
g) strategia prin care utilizatorii de produse
ambalate vor fi informati asupra măsurilor care se vor lua pentru colectarea
selectivă a deseurilor de ambalaje, rolul utilizatorilor în procesul de
reutilizare, reciclare si alte forme de recuperare a deseurilor de ambalaje;
h) modele de contracte ce urmează a fi folosite în
relatia cu toti partenerii;
i) sumele ce urmează a fi percepute operatorilor
economici care introduc pe piată produse ambalate/ambalaje de desfacere si
sumele ce urmează a fi plătite colectorilor autorizati, pe tip de material, si
prezentarea în detaliu a modului de calcul al acestora;
j) modul de utilizare a eventualului profit rezultat
din activitate, cu respectarea prevederilor pct. 10 lit. j);
k) prezentarea sistemului de evidentă – baza de date –
ce urmează a fi folosit, sistem care se va actualiza în functie de cerintele de
raportare către Comisia Europeană;
l) copii ale acordurilor, precontractelor/contractelor
ce urmează a fi folosite în relatia cu operatorii economici responsabili pentru
realizarea obiectivelor anuale de reciclare si valorificare a deseurilor de
ambalaje, precum si copii ale acordurilor, precontractelor/contractelor
încheiate cu operatorii economici colectori – transmise acestora în vederea
agreării clauzelor înainte de depunerea dosarului de autorizare; observatiile
primite care nu au fost preluate în documentul final se anexează la contractul
depus în dosarul de autorizare –; alte dovezi privind capacitatea
tehnico-financiară pentru derularea activitătii.
8. Dosarul de autorizare, însotit de o copie electronică
a acestuia, se depune la sediul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului.
CAPITOLUL IV
Criterii de autorizare
9. Operatorul economic care solicită autorizarea în
baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
621/2005 trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
a) să aibă ca scop preluarea responsabilitătilor ce
revin operatorilor economici privind realizarea obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje si raportarea informatiilor
referitoare la gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje;
b) să promoveze solutii de colectare si valorificare
pentru a asigura crearea unui sistem integrat, eficient si transparent de
gestionare a deseurilor de ambalaje;
c) să demonstreze prin planul de operare propus că are
capacitatea de atingere a obiectivelor prevăzute în Strategia natională pentru
gestionarea deseurilor, în Planul national pentru gestionarea deseurilor,
precum si în Planul de implementare a Directivei privind ambalajele si
deseurile de ambalaje;
d) să fie deschis si echidistant fată de noi parteneri
contractuali;
e) să actioneze fără discriminare în privinta
materialelor de ambalaj si a cantitătilor propuse spre contractare de către
oricare operator economic responsabil.
10. Operatorul economic care a obtinut licenta de
operare are următoarele obligatii:
a) să preia responsabilitatea pentru atingerea
obiectivelor anuale de valorificare si reciclare pentru cantitatea de ambalaje
introdusă pe piată, pentru toate tipurile de materiale de ambalaj prevăzute în
Hotărârea Guvernului nr.
621/2005;
b) să asigure corelatia dintre cantitătile pe tipuri
de ambalaje si de materiale de ambalare contractate si cantitătile pe tipuri de
deseuri de ambalaje gestionate;
c) să primească în rândul asociatilor/actionarilor
săi, în conditiile legii, toti operatorii economici responsabili pentru
realizarea obiectivelor anuale de reciclare si valorificare a deseurilor de
ambalaje, care solicită acest lucru;
d) să încheie contracte cu toti operatorii economici
responsabili pentru introducerea pe piată a produselor ambalate sau, după caz,
a ambalajelor, care solicită acest lucru si care acceptă conditiile
contractuale;
e) să preia deseuri de ambalaje de la oricare dintre
colectorii de deseuri municipale care acceptă tariful si asigură calitatea
minimă stabilită, în limita obiectivelor anuale;
f) să asigure desfăsurarea activitătii de gestionare a
deseurilor de ambalaje în mod transparent fată de toti operatorii economici de
la care a preluat responsabilitatea;
g) să actioneze fără discriminare între operatorii
economici simpli contractanti si cei care au calitatea de actionari/asociati;
h) să respecte tarifele cuprinse în documentatia de
autorizare; orice modificare de tarif se face în conformitate cu prevederile
lit. l);
i) să desfăsoare, pe lângă activitatea de preluare a
responsabilitătilor ce revin operatorilor economici, numai activităti
referitoare la sprijinirea valorificării si reciclării deseurilor de ambalaje,
derularea de programe educationale si de informare/constientizare, precum si
realizarea de studii privind activitatea de colectare si valorificare a
deseurilor de ambalaje;
j) să reinvestească profitul/eventualele sume
rezultate după scăderea cheltuielilor din veniturile obtinute pentru
dezvoltarea sistemului de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje,
în conformitate cu prevederile lit. i);
k) să transmită Comisiei de evaluare si autorizare
raportul de activitate complet, în termen de 30 de zile de la încheierea
perioadei de raportare impuse la acordarea licentei de operare. Raportul de
activitate trebuie să cuprindă următoarele informatii detaliate: persoanele
juridice cu care s-au încheiat contracte (operatori economici care au
transferat responsabilitatea, colectori, valorificatori, autorităti ale
administratiei publice locale implicate), cantitătile de ambalaje (primare,
secundare si de transport) pentru care s-a preluat responsabilitatea,
cantitătile de deseuri de ambalaje contractate (din circuitele comerciale,
industriale, menajere) si modul de gestionare a acestora, prezentarea
activitătii derulate (atât din punct de vedere tehnic, cât si organizatoric),
cuantumul si modul de utilizare a eventualului profit, precum si orice alte
informatii relevante pentru evaluarea activitătii;
l) să informeze în scris Comisia de evaluare si
autorizare asupra oricărei schimbări semnificative a datelor care au stat la
baza eliberării licentei de operare, situatie în care Comisia de evaluare si
autorizare va decide asupra necesitătii revizuirii autorizatiei sau a
reautorizării persoanei juridice, după caz.
CAPITOLUL V
11. În termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea
documentatiei, Directia deseuri si substante chimice periculoase din cadrul
Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului realizează analiza preliminară a
solicitării si înaintează documentatia depusă către Comisia de evaluare si
autorizare, împreună cu un raport preliminar.
12. În termen de 10 zile lucrătoare de la
primirea raportului preliminar si a documentatiei, Comisia de evaluare si
autorizare analizează solicitarea, verifică îndeplinirea criteriilor de
autorizare, întocmeste raportul de evaluare si decide emiterea licentei de
operare sau respingerea solicitării.
13. În cazul îndeplinirii tuturor criteriilor de
autorizare, se emite licenta de operare conform modelului prevăzut în anexa nr.
2 la prezenta procedură, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea deciziei.
14. Respingerea solicitării se motivează si se
comunică în scris solicitantului, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea
deciziei.
15. Comisia de evaluare si autorizare poate invita
pentru consultare reprezentanti ai autoritătilor publice implicate.
16. În cazuri justificate, Comisia de evaluare si
autorizare poate solicita completarea dosarului, documente sau informatii
suplimentare, în vederea conformării cu criteriile de autorizare.
În acest caz se decalează termenul prevăzut la pct.
12, dar nu cu mai mult de 10 zile lucrătoare.
17. Solicitantul poate ataca decizia de respingere a
autorizării potrivit Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004.
CAPITOLUL VI
Valabilitatea licentei de operare. Reautorizarea,
revizuirea si anularea licentei de operare
18. Licenta de operare se emite pentru o perioadă de 2
ani.
19. Reautorizarea se face în baza procedurii stabilite
pentru autorizare, cu luarea în considerare a îndeplinirii obligatiilor
prevăzute la pct. 10. Reautorizarea este conditionată de realizarea de
investitii pentru dezvoltarea sistemului de gestionare a ambalajelor si a
deseurilor de ambalaje.
20. Licenta de operare se revizuieste în cazul în care
apar elemente noi, necunoscute la data emiterii.
21. Procedura de revizuire a licentei de operare poate
fi initiată la cererea operatorului economic sau a Agentiei Nationale pentru
Protectia Mediului, însotită de motivarea revizuirii. Revizuirea licentei de
operare urmează procedura stabilită pentru evaluare si autorizare.
22. Licenta de operare se anulează în cazul
nerespectării prevederilor pct. 10 ori al neatingerii obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje timp de 2 ani consecutivi.
23. Operatorul
economic căruia i s-a anulat licenta de operare este obligat ca în decurs de 30
de zile să comunice în scris acest lucru tuturor partenerilor si să transfere,
cu acordul scris al acestora, toate contractele încheiate în baza transferului
de responsabilitate, către un operator economic autorizat în acest scop.
24. (1) Constatarea neîndeplinirii obligatiilor
prevăzute la pct. 10 si a obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a
deseurilor de ambalaje revine autoritătilor publice competente din domeniul
protectiei mediului.
(2) Orice persoană fizică sau juridică poate sesiza
Comisia de evaluare si autorizare în legătură cu neîndeplinirea obligatiilor
asumate de către operatorul economic autorizat.
25. Dispozitia de anulare a autorizării este
executorie.
26. Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA
Nr. 1
la
procedură
Antetul
solicitantului
Nr.
...../....
CERERE
de acordare a licentei de operare
Subscrisa ............................., cu sediul
social în ............................, str.
..................................... nr. ...., bl. ..., ap. ...,
judetul/sectorul ........................., înregistrată la
............................ sub nr. ................, cod unic de înregistrare
nr. ........../............, cont bancar nr. .................., deschis la
........................, sucursala ...................., telefon
........................., fax ................................., e-mail .........................,
reprezentată prin .........................., în calitate de
................................, solicită acordarea licentei de operare în
vederea preluării responsabilitătii de realizare a obiectivelor anuale de
valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje, conform prevederilor
Hotărârii Guvernului nr.
621/2005 privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje.
Anexăm documentele specifice prevăzute în Procedura si
criteriile de autorizare a operatorilor economici în vederea preluării
responsabilitătii privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si
reciclare a deseurilor de ambalaje, aprobată prin Ordinul ministrului mediului
si gospodăririi apelor, al ministrului economiei si comertului si al
ministrului administratiei si internelor nr. 1.229/731/1.095/2005.
Ne asumăm răspunderea, sub sanctiunea legii penale, că
documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.
Data ..................................
Persoana autorizată,
semnătura si stampila
.....................................................
ANEXA
Nr. 2
la
procedură
CONTINUTUL LICENTEI DE OPERARE
(model)
MINISTERUL
MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA MEDIULUI
În baza Hotărârii
Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, cu modificările si completările ulterioare, a Hotărârii
Guvernului nr.
459/2005 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Protectia Mediului si a Hotărârii Guvernului nr.
621/2005 privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje, se
emite:
Nr. ............................. din
..........................
pentru
......................................., din localitatea
......................., str. ........................ nr. ...........,
judetul/sectorul ..................., înregistrată la ......................
sub nr. ......................, cod unic de înregistrare nr.
................../.............., în scopul preluării responsabilitătii
privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a
deseurilor de ambalaje.
Data emiterii ..............................
Valabilă până la ........................
Presedintele Comisiei de evaluare si
autorizare, ................................................................................., secretar de stat la Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor |
Vicepresedintele Comisiei de evaluare
si autorizare, ........................................................................................, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului |
În anexa la Hotărârea Guvernului nr.
360/1999 privind acordarea cetăteniei române unor persoane, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 din 13 mai 1999, se face
următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul Oficial“, Partea
I):
– la nr. 56, în loc de: “Natour Ayman, cetătean
sirian, ...“ se va citi: “Al Natour Ayman, cetătean sirian, ...“.
În anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.630/2004 privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 18 octombrie
2004, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei “Monitorul
Oficial“, Partea I):
– la nr. 18, în loc de: “Melnic Eugeniu, fiul lui Lesnic Tudor (n. la 15 iulie 1935 în Rudi-Soroca) si Agafia, ...“ se va citi: “Melnic Eugeniu, fiul lui Melnic Tudor (n. la 15 iulie 1935 în Rudi-Soroca) si Tamara, ...“.