MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
174 (XVIII) - Nr. 79 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 27 ianuarie 2006
SUMAR
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
6. - Ordonantă pentru prorogarea termenului prevăzut de art. 19
alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea
calitătii educatiei
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.258/2005/1.137. - Ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale si al ministrului administratiei si internelor
pentru aprobarea recensământului plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti
fructiferi si căpsuni
2. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea Procedurii privind preluarea
de către un titular de licentă a unor capacităti energetice de distributie a
energiei electrice aflate în patrimoniul altui agent economic
42. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului privind conditiile de pregătire profesională initială si continuă a
anumitor categorii de conducători auto
94. - Ordin al ministrului finantelor publice privind aprobarea
modelului si continutului formularelor si a instructiunilor de completare a
acestora în vederea îndeplinirii procedurii de comunicare a actelor
administrative fiscale prin publicitate
Lista cuprinzând asociatiile si fundatiile române cu
personalitate juridică, care înfiintează si administrează unităti de asistentă
socială ce beneficiază de subventii în anul 2006 din bugetul local al
municipiului Focsani, precum si nivelul acestora, în conformitate cu
prevederile art. 5 din Legea nr. 34/1998
ORDONANTE
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru prorogarea termenului
prevăzut de art. 19 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/2005
privind asigurarea calitătii educatiei
Având în vedere Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/2005 privind asigurarea calitătii educatiei,
în temeiul prevederilor art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 1 pct. XI din Legea nr.
404/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Articol unic. - Termenul prevăzut la art. 19 alin. (5) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
75/2005 privind asigurarea calitătii educatiei, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, se prorogă pentru o
perioadă de 3 luni.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
educatiei si cercetării,
Mihail
Hărdău
Bucuresti, 19 ianuarie 2006.
Nr. 6.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr.
1.258 din 29 noiembrie 2005 |
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr.
1.137 din 13 ianuarie 2006 |
pentru aprobarea
recensământului plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni
Având
în vedere art. 8 din Legea pomiculturii nr.
348/2003,
văzând
Referatul nr. 87.578 din 29 noiembrie 2005 al Directiei generale implementare
politici sectoriale si de piată,
în
temeiul art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare, si
al art. 9 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si ministrul administratiei
si internelor emit prezentul ordin.
Art.
1. - (1) Se aprobă recensământul plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti
fructiferi si căpsuni, situate în intravilanul si extravilanul localitătilor.
(2)
Scopul recensământului plantatiilor pomicole este statistic si de cunoastere a
potentialului de productie al plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti
fructiferi si căpsuni.
Art.
2. - Recensământul plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si
căpsuni se înregistrează într-un formular al cărui model este prevăzut în anexa
nr. 1.
Art.
3. - (1) Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti asigură numărul de formulare necesare pentru
înregistrarea datelor privind recensământul plantatiilor de pomi fructiferi,
arbusti fructiferi si căpsuni, pe care le distribuie primăriilor.
(2) Primăriile vor repartiza proprietarilor sau detinătorilor legali de plantatii de pomi fructiferi, arbusti fructiferi sau căpsuni, persoane fizice ori juridice, din raza lor administrativ-teritorială formularul necesar înregistrării acestora, în 3 exemplare.
Art.
4. - (1) Persoanele fizice si juridice, proprietari sau detinători legali de
plantatii de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni, au obligatia de a
completa formularul respectiv în 3 exemplare pentru:
a)
plantatiile de pomi fructiferi peste 0,1 ha;
b)
plantatiile de arbusti fructiferi peste 0,01 ha;
c)
plantatiile de căpsuni peste 0,01 ha.
(2)
Formularul completat se depune si se înregistrează la primăria comunei sau a
orasului în a cărei rază administrativ-teritorială se află plantatia de pomi
fructiferi, arbusti fructiferi ori căpsuni, care face centralizarea
formularelor pe comună/oras.
(3)
Cele 3 exemplare ale formularului privind recensământul plantatiilor de pomi
fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni, completate pe propria răspundere de
către persoanele prevăzute la alin. (1), se depun la primărie si se
repartizează astfel: un exemplar se înmânează proprietarului sau detinătorului
legal, un exemplar se păstrează la primărie, iar al treilea exemplar, împreună
cu centralizatorul pe localitate, se trimite la Directia pentru agricultură si
dezvoltare rurală judeteană si a municipiului Bucuresti împreună cu
centralizatorul întocmit la nivel de comună sau oras.
Art.
5. - Specialistii de la centrele agricole si de la primării, specialistii
horticoli din cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală si
inspectorii angajati în teritoriu din cadrul Inspectiei de stat pentru
controlul tehnic în producerea si valorificarea legumelor si fructelor
controlează prin sondaj corectitudinea completării formularelor privind situatia
din teren a plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni,
declarate si înregistrate de persoanele fizice si juridice.
Art.
6. - Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană si a
municipiului Bucuresti centralizează formularele primite de la primării,
întocmesc centralizatoarele pe judete si transmit datele la Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, Directia implementare politici
în sectorul vegetal si al produselor vegetale transformate.
Art.
7. - Recensământul plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si
căpsuni si centralizarea formularelor se fac în termen de 6 luni de la data
publicării prezentului ordin.
Art.
8. - Instructiunile de completare a formularului privind recensământul
plantatiilor de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni sunt prevăzute
în anexa nr. 2.
Art.
9. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, Gheorghe Flutur |
p.
Ministrul administratiei si internelor, Alexandru Mircea, secretar de stat |
ANEXA Nr. 1*)
AL
PLANTATIILOR DE POMI FRUCTIFERI, ARBUSTI FRUCTIFERI SI CĂPSUNI
Datele personale ale proprietarului/detinătorului legal al plantatiei de pomi fructiferi, arbusti fructiferi si căpsuni
ANEXA Nr. 2
Instructiuni
generale
1.
Formularul se completează în 3 exemplare, cu majuscule (litere mari de tipar),
cu pix de culoare albastră.
2.
Pentru completarea formularului, specialistii de la serviciile comunitare
pentru cadastru si agricultură din unitătile administrativ-teritoriale
respective, înfiintate prin Ordonanta Guvernului nr.
13/2001, cu modificările ulterioare, vor acorda asistenta tehnică necesară
proprietarilor sau detinătorilor legali de plantatii pomicole, pomi fructiferi,
arbusti fructiferi si căpsuni, situate în unitătile administrativteritoriale
respective.
3. În
cele 3 exemplare ale formularului cuprins în anexa nr. 1 se vor înscrie
parcelele cu suprafata mai mare de 1.000 m2 de
pomi fructiferi, iar arbustii fructiferi si căpsunii cu o suprafată mai mare de
100 m2.
4.
Suprafata totală de plantatii pomicole (pomi fructiferi, arbusti fructiferi si
căpsuni) înscrisă în formularul de recensământ trebuie să fie aceeasi cu
suprafata declarată în formularul de înregistrare a fermelor, în conformitate
cu Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
302/2005 privind realizarea Registrului fermelor agricole.
5.
Formularul, completat în 3 exemplare, se înregistrează la primărie si se
centralizează de către angajatii camerelor agricole împreună cu angajatii
primăriei care au responsabilităti în domeniul evidentei cadastrale.
Un
exemplar al fiecărui formular înregistrat se va transmite, împreună cu
centralizatorul, la directia pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană
si a municipiului Bucuresti. Centralizatorul se va întocmi potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 1.
6.
Dacă proprietarul plantatiei este cel care lucrează efectiv plantatia, rubrica
“Exploatare directă” se va completa cu DA.
7. Se
va indica tipul de persoană fizică (F) sau juridică (J), iar în cazul
persoanelor juridice se va specifica tipul acestora:
-
societăti comerciale cu capital privat înfiintate pe baza Legii nr.
31/1990;
-
asociatii agricole private înfiintate pe baza Legii nr. 36/1991;
-
unităti cu capital integral străin;
-
gospodării individuale sau familiale;
-
societăti mixte româno-străine;
-
asociatii agricole fără personalitate juridică;
-
unităti de cercetare;
-
orice alte forme de proprietate care detin plantatii pomicole a căror productie
este destinată comercializării.
La specia
Prun este foarte important să se înscrie suprafata cultivată cu soiul D’Agen,
deoarece prunele uscate obtinute din acest soi sunt subventionate în tările
Uniunii Europene.
8. Se
vor completa numărul de înregistrare si data depunerii formularului de către
proprietar sau de către detinătorul legal al plantatiilor.
9. Se
va aplica stampila primăriei după înregistrarea si depunerea formularelor.
10.
Fisele centralizatoare de la primării, care se transmit la directiile pentru agricultură
si dezvoltare rurală, precum si cele de la directiile pentru agricultură si
dezvoltare rurală, care se transmit la Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, vor avea acelasi format ca si fisele care se completează de
către proprietarii sau detinătorii legali ai suprafetelor pomicole.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea
Procedurii privind preluarea de către un titular de licentă a unor capacităti
energetice de distributie a energiei electrice aflate în patrimoniul altui
agent economic
În
temeiul art. 9 alin. (2), (6) si (7), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a)
din Legea energiei electrice nr.
318/2003,
având
în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul infrastructură si
autorizare,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Procedura privind preluarea de către un titular de licentă a
unor capacităti energetice de distributie a energiei electrice aflate în
patrimoniul altui agent economic, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Titularii de licentă pentru distributia energiei electrice care sunt
concesionari ai serviciului public privind distributia energiei electrice vor
respecta prevederile procedurii aprobate prin prezentul ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Nicolae
Opris
Bucuresti, 20 ianuarie 2006.
Nr. 2.
*) Anexa la prezentul ordin se
publică pe pagina web a Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei, la adresa www.anre.ro.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
privind conditiile de
pregătire profesională initială si continuă a anumitor categorii de conducători
auto
Având
în vedere prevederile Acordului european instituind o asociere între România,
pe de o parte, si Comunitătile Europene si statele membre ale acestora, pe de
altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,
si ale Directivei Parlamentului European si a Consiliului nr. 59/2003/CE
privind calificarea initială si formarea periodică a conducătorilor auto si
anumitor vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri sau de călători,
de modificare a Regulamentului Consiliului (CEE) 3.820/85 si a Directivei
Consiliului 91/439/CEE si de abrogare a Directivei Consiliului 76/914/CEE,
în
temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) lit. b) si e) si ale art. 65 alin. (3)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
109/2005 privind transporturile rutiere, ale art. 12 lit. g) si h) din
Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
CAPITOLUL
I
Scopul
si domeniul de aplicare
Art.
1. - (1) Pentru a putea efectua operatiuni de transport rutier ce fac obiectul
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
109/2005 privind transporturile rutiere, conducătorii auto titulari ai permiselor
de conducere corespunzătoare pentru categoriile C1, C1E, C si CE, respectiv D1,
D1E, D si DE, trebuie să detină un nivel minim de cunostinte necesare
desfăsurării profesiei, conform anexei nr. 1 la prezentul ordin, cunostinte ce
trebuie actualizate periodic prin stagii de pregătire adecvate.
(2)
Certificatul de calificare profesională initială, denumit în continuare CPI,
si Certificatul de calificare profesională continuă, denumit în continuare CPC,
reprezintă dovada pregătirii profesionale initiale, respectiv dovada
pregătirii profesionale periodice a conducătorului auto, si pot fi obtinute
conform prevederilor prezentului ordin.
(3)
CPI si CPC sunt valabile pentru tipul de transport rutier efectuat de către
conducătorul auto, respectiv transport rutier de mărfuri sau transport rutier
de persoane.
(4) Modelul si continutul certificatului de calificare profesională sunt prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
CAPITOLUL
II
Certificatul
de calificare profesională
Art.
2. - (1) CPI poate fi obtinut prin sustinerea unui examen de cunostinte
teoretice si practice, conform prevederilor cuprinse în sectiunea 1 din anexa
nr. 2.
Examenul
va urmări însusirea nivelului minim de cunostinte, conform tematicii prevăzute
în anexa nr. 1.
(2)
Conducătorii auto pot opta pentru o pregătire profesională initială accelerată
în cadrul unor cursuri organizate de centre de pregătire si perfectionare a
personalului din domeniul transporturilor rutiere, conform prevederilor
cuprinse în sectiunea a 2-a din anexa nr. 2, în urma cărora vor obtine un
certificat de calificare profesională initială accelerată, denumit în
continuare CPIa.
Aceste
cursuri se vor încheia prin sustinerea unui examen privind însusirea
cunostintelor conform tematicii prevăzute în anexa nr. 1.
(3)
CPIa conferă titularului aceleasi drepturi ca si CPI, cu respectarea
prevederilor art. 4.
(4)
CPI si, respectiv, CPIa vor fi eliberate conducătorilor auto de către
Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în termen de maximum 30 de zile de la
promovarea examenelor prevăzute la alin. (1) sau (2).
(5)
Conducătorii auto care efectuează transport de marfă si care îsi dezvoltă sau
îsi schimbă activitatea pentru a efectua transport de persoane ori invers si
care sunt titularii unui CPI/CPIa nu trebuie să mai parcurgă părtile comune ale
celor două tipuri de calificare initială, ci doar părtile specifice noii
calificări, urmate de promovarea unui examen teoretic. Acesti conducători vor
sustine în mod obligatoriu examenul practic în totalitate.
Art.
3. - Sunt scutiti de obligativitatea calificării initiale conducătorii auto
care sunt:
a)
titularii unui permis de conducere pentru categoriile D1, D1E, D si DE,
eliberat până la data de 9 septembrie 2008;
b)
titularii unui permis de conducere pentru categoriile C1, C1E, C si CE, eliberat
până la data de 9 septembrie 2009.
Art.
4. - (1) Conducătorii auto ce fac obiectul prezentului ordin pot conduce
vehicule destinate transportului rutier de mărfuri în următoarele conditii:
a)
conducătorii auto titulari ai unui CPI pot conduce de la vârsta de 18 ani
vehicule din categoria C1, C1E, C si CE;
b)
conducătorii auto titulari ai unui CPIa pot conduce:
• de
la vârsta de 18 ani vehicule din categoria C1 si C1E; si
• de
la vârsta de 21 de ani vehicule din categoria C1, C1E, C si CE.
(2)
Conducătorii auto care fac obiectul prezentului ordin pot conduce vehicule
destinate transportului rutier de persoane în următoarele conditii:
a)
conducătorii auto titulari ai unui CPI pot conduce de la vârsta de 21 de ani
vehicule din categoria D1, D1E, D si DE;
b)
conducătorii auto titulari ai unui CPIa pot conduce:
• de
la vârsta de 21 de ani vehicule din categoria D si DE, utilizate pe curse
regulate de pasageri pe o distantă maximă de 50 km, si vehicule din categoriile
D1 si D1E;
• de
la vârsta de 23 de ani vehicule din categoria D1, D1E, D si DE, indiferent de
tipul de cursă si de distanta parcursului.
Art.
5. - (1) Pregătirea periodică va consta în cursuri specifice, prin care
conducătorii auto îsi vor actualiza cunostintele care le sunt necesare în activitate,
cu precădere în ceea ce priveste siguranta rutieră si rationalizarea consumului
de combustibil.
(2)
Cursurile vor fi organizate de către centre de pregătire si perfectionare a
personalului din domeniul transporturilor rutiere, fiind astfel concepute
pentru a dezvolta si a revizui cunostintele prevăzute în anexa nr. 1.
(3)
Cursurile vor fi organizate în două module independente, unul de 3 zile,
celălalt de două zile, fiecare zi de curs având prevăzute câte 7 ore de
pregătire. Cele două module pot fi urmate separat de conducătorul auto înainte
de termenele prevăzute la art. 6 din prezentul ordin.
(4) Cursurile se vor încheia prin sustinerea unui examen teoretic conform prevederilor cuprinse în sectiunea a 3-a din anexa nr. 2. La promovarea examenului, conducătorul auto va obtine un CPC cu o valabilitate de 5 ani.
(5)
CPC vor fi eliberate conducătorilor auto de către Autoritatea Rutieră Română -
A.R.R., în termen de maximum 30 de zile de la promovarea examenelor prevăzute
la alin. 4.
Art.
6. - (1) Toti conducătorii auto care sunt titulari ai unui CPI/CPIa trebuie să
urmeze cursurile de formare continuă în termen de maximum 5 ani de la obtinerea
acestuia.
(2)
Conducătorii auto exceptati de la obligatia detinerii CPI conform prevederilor
art. 3 vor urma cursurile de formare profesională continuă conform următorului
calendar:
a)
până la data de 10 septembrie 2012, toti cei născuti înainte de data de 1
ianuarie 1957;
b)
până la data de 10 septembrie 2013, toti cei născuti înainte de data de 1
ianuarie 1968;
c)
până la data de 10 septembrie 2014, toti cei născuti înainte de data de 1
ianuarie 1979;
d)
până la data de 10 septembrie 2015, toti cei născuti înainte de data de 1
ianuarie 1990.
(3)
Conducătorii auto care sunt titulari ai unui CPC obtinut conform prevederilor
alin. (1) sau (2) vor participa la astfel de cursuri la fiecare 5 ani, înainte
de expirarea perioadei de valabilitate a CPC.
(4)
În cazul în care conducătorii auto titulari ai unui CPI/CPIa sau ai unui CPC
ori cei exceptati de la obligatia detinerii CPI conform prevederilor art. 3 nu
si-au exercitat profesia pe o perioadă de cel putin 2 ani, acestia au obligatia
de a urma un curs de pregătire periodică înainte de reluarea activitătii, chiar
dacă nu s-au împlinit termenele prevăzute la alin. (1)-(3).
CAPITOLUL
III
Examinarea
Art.
7. - (1) Examenele pentru obtinerea CPI, CPIa si CPC vor fi sustinute în fata
unei comisii de examinare formate din 3 membri. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
va desemna reprezentanti ca membri ai comisiei de examinare. Directia generală
infrastructură si transport rutier va putea desemna un reprezentant ca membru
în cadrul comisiei de examinare.
(2)
Rezultatul examinării va fi comunicat candidatilor în aceeasi zi, iar
eventualele contestatii cu privire la rezultatul examinării se vor depune în
termen de 3 zile la agentia teritorială a Autoritătii Rutiere Române - A.R.R.
din judetul în care s-a organizat examenul.
(3)
Conducătorii auto care au fost respinsi în urma examenului pot sustine o
singură dată o reexaminare, la cel putin 15 zile de la data examenului
anterior, la data si ora stabilite de comisia de examinare.
(4)
Conducătorii auto respinsi la reexaminare au posibilitatea să obtină CPI/CPIa
sau CPC, după caz, numai după sustinerea unui nou examen, cu plata tarifului
aferent.
Art.
8. - (1) Documentele referitoare la absolventii cursurilor de pregătire se
păstrează la sediul centrelor de pregătire si perfectionare a personalului din
domeniul transporturilor rutiere autorizate, unde s-au desfăsurat cursurile, o
perioadă de minimum 10 ani.
(2)
Documentele referitoare la rezultatele examenelor sustinute de conducătorii
auto se păstrează la agentiile teritoriale ale Autoritătii Rutiere Române -
A.R.R. pe o perioadă de minimum 10 ani, iar evidenta lor centralizată se
păstrează la sediul central al Autoritătii Rutiere Române - A.R.R.
Art.
9. - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R eliberează si tine evidenta
certificatelor de calificare profesională ale conducătorilor auto.
Art.
10. - Pentru a putea organiza cursuri de pregătire pentru conducătorii auto
conform prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 5 alin. (2), centrele de
pregătire si perfectionare a personalului din domeniul transporturilor rutiere
trebuie să fie autorizate de către Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului conform reglementărilor în vigoare.
CAPITOLUL
IV
Dispozitii
tranzitorii si finale
Art.
11. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplică conducătorilor auto titulari
ai permiselor de conducere corespunzătoare pentru categoriile D1, D1E, D si DE,
care efectuează operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr.
109/2005, începând cu data de 10 septembrie 2008.
(2)
Prevederile prezentului ordin se aplică conducătorilor auto titulari ai
permiselor de conducere corespunzătoare pentru categoriile C1, C1E, C, CE, care
efectuează operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr.
109/2005, începând cu data de 10 septembrie 2009.
(3)
Până la termenele prevăzute la alin. (1) si (2) ale acestui articol pentru
aplicarea prevederilor prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr.
597/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 317 din
12 mai 2003, se aplică în mod corespunzător.
Art.
12. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
13. - Prezentul ordin transpune prevederile Directivei Parlamentului European
si a Consiliului 59/2003/CE din 15 iulie 2003 privind calificarea initială si
pregătirea periodică a conducătorilor auto ai anumitor vehicule rutiere
destinate transportului de mărfuri sau de călători, de modificare a
Regulamentului Consiliului 3.820/85/CEE si a Directivei Consiliului 91/439/CEE
si de abrogare a Directivei Consiliului 76/914/CEE, publicată în Jurnalul
Oficial nr. L 226 din 10 septembrie 2003.
Art.
14. - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. si Directia generală infrastructură
si transport rutier vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
15. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe
Dobre
Bucuresti, 16 ianuarie 2006.
Nr. 42.
ANEXA Nr. 1
NIVELUL
MINIM
de
cunostinte necesare desfăsurării profesiei de conducător auto
Cunostintele
care trebuie luate în considerare în vederea constatării calificării initiale
si a formării continue a conducătorului auto vor include cel putin tematica
cuprinsă în prezenta anexă. Candidatii trebuie să atingă nivelul de cunostinte
si de aptitudini practice necesare pentru a conduce în deplină sigurantă
vehiculele din respectiva categorie de permis.
Nivelul
minim de cunostinte nu poate fi mai mic decât nivelul atins în cursul
scolarizării obligatorii, completat de o pregătire profesională care să permită
desfăsurarea activitătii si utilizarea instrumentelor si tehnicilor necesare în
acest sens.
CAPITOLUL
I
Pregătire
avansată privind conducerea ratională bazată pe regulile de sigurantă
Toate
tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin)
1.1.
Obiectiv: cunoasterea caracteristicilor sistemului de transmisie în scopul
utilizării optime:
-
curbele de cupluri, de putere si de consum specific ale unui motor, zona de
utilizare optimă a tahometrelor, diagrame privind coeficientii cutiei de
viteze.
1.2.
Obiectiv: cunoasterea caracteristicilor tehnice si functionarea dispozitivelor
de sigurantă pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura si pentru a
preveni disfunctionalitătile specifice:
-
circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat, limitele de utilizare a
frânelor si a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor si a frânei
de încetinire, utilizarea optimă a vitezei si rapoartelor cutiei de viteze,
utilizarea inertiei vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire si de
frânare în cursul coborârilor, atitudine în caz de defectiune.
1.3.
Obiectiv: capacitatea de optimizare a consumului de carburant:
-
optimizarea consumului de carburant prin aplicarea competentelor prezentate la
pct. 1.1 si 1.2.
Permis
C, CE, C1 si C1E
1.4.
Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile
de sigurantă si utilizare corectă a vehiculului:
-
fortele care se aplică vehiculului în miscare, utilizarea coeficientilor cutiei
de viteze în functie de sarcina vehiculului si de profilul drumului, calcularea
sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, calcularea
volumului total, repartizarea încărcăturii, consecintele supraîncărcării pe
axă, stabilitatea vehiculului si centrul de greutate, tipurile de ambalaje si
suporturile de sarcină;
-
principalele categorii de mărfuri ce necesită arimarea, tehnici de calare si de
arimare a încărcăturii, utilizarea centurilor de arimare, verificarea
dispozitivelor de arimare, utilizarea de mijloace de manipulare, acoperirea cu
prelată si scoaterea prelatei.
Permis
D, DE, D1 si D1E
1.5.
Obiectiv: capacitatea de a asigura siguranta si confortul pasagerilor:
- echilibrul
miscărilor longitudinale si laterale, utilizarea drumurilor împreună cu alti
utilizatori, pozitia pe sosea, frânarea treptată/lină, folosirea consolelor,
utilizarea de infrastructuri specifice (spatii publice, benzi de circulatie
rezervate), realizarea unei armonii între conducerea în sigurantă si celelalte
functii ale conducătorului auto, interactiunea cu pasagerii, caracteristicile
specifice ale transportului anumitor categorii de călători (persoane cu
dizabilităti, copii).
1.6.
Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile
de sigurantă si utilizare corectă a vehiculului:
-
fortele care se aplică vehiculelor în miscare, utilizarea coeficientilor cutiei
de viteze în functie de sarcina vehiculului si de profilul drumului, calcularea
sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, repartizarea
încărcăturii, consecintele supraîncărcării pe axă, stabilitatea vehiculului si
centrul de greutate.
CAPITOLUL
II
Aplicarea
reglementărilor
Toate
tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin)
2.1.
Obiectiv: cunoasterea mediului social al transportului rutier si regulile care
îl guvernează:
-
duratele maxime de lucru specifice transporturilor; principiile, aplicarea si
consecintele prevăzute în Ordonanta Guvernului nr.
17/2002, cu modificările si completările ulterioare; sanctiunile în caz de neutilizare,
de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare a tahografului; cunoasterea
mediului social al transportului rutier: drepturile si obligatiile
conducătorului auto în ceea ce priveste pregătirea profesională initială si
pregătirea profesională periodică.
Permis
C, CE, C1 si C1E
2.2.
Obiectiv: cunoasterea reglementărilor privind transportul rutier de mărfuri:
-
licentele de transport, obligatiile ce rezultă din contractele-tip de transport
de mărfuri, redactarea documentelor ce formează contractul de transport,
autorizatiile de transport international, obligatii ce rezultă din conventia
privind contractul de transport international rutier de mărfuri, întocmirea
foii de drum internationale, trecerea frontierelor, comisionarii de transport,
documente speciale de însotire a mărfii.
Permis
D, DE, D1 si D1E
2.3.
Obiectiv: cunoasterea reglementărilor privind transportul rutier de persoane:
-
transportul de grupuri specifice, echipamente de sigurantă la bordul
autobuzelor, centurile de sigurantă, încărcarea vehiculului.
CAPITOLUL
III
Sănătatea,
siguranta rutieră si siguranta mediului, serviciile, logistica
Toate
tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin)
3.1.
Obiectiv: cresterea perceptiei privind riscurile rutiere si accidentele de
muncă:
-
tipologia accidentelor de muncă din sectorul transporturilor, statisticile
accidentelor de circulatie, implicarea camioanelor grele/autocarelor,
consecintele umane, materiale si financiare.
3.2.
Obiectiv: capacitatea de a preveni criminalitatea si traficul de imigranti
ilegali:
-
informatii generale, implicatii pentru conducătorii auto, măsurile de
prevenire, lista verificărilor ce trebuie efectuate de conducătorul auto,
legislatia cu privire la responsabilitatea conducătorului auto si întreprinderilor
de transport.
3.3.
Obiectiv: capacitatea de a preveni riscurile fizice:
-
principiile ergonomice: gesturile si pozitiile care implică riscuri, conditia
fizică, exercitiile de manipulare, protectia personală.
3.4.
Obiectiv: constientizarea importantei stării fizice si mentale:
- principiile unei alimentatii sănătoase si echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substante susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele, cauzele si efectele oboselii si stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă.
3.5.
Obiectiv: capacitatea de a evalua corect situatiile de urgentă:
-
comportamentul în caz de urgentă: evaluarea situatiei, evitarea
supraaccidentelor, solicitarea de ajutor, asistenta rănitilor si acordarea
primului ajutor, actiuni în caz de incendiu, evacuarea ocupantilor din
camioane/călătorilor din autobuze, asigurarea sigurantei tuturor călătorilor,
actiuni în caz de agresiune; principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal
de constatare a accidentului.
3.6.
Obiectiv: abilităti de comportament care să contribuie la îmbunătătirea
imaginii unei întreprinderi:
-
relatia dintre comportamentul conducătorului auto si imaginea întreprinderii:
importanta pentru întreprindere a calitătii prestatiei conducătorului auto,
diferitele roluri ale conducătorului auto, diferitii interlocutori potentiali
ai conducătorului auto, întretinerea autovehiculului, organizarea muncii,
consecintele pe plan comercial si financiar ale unei dispute.
Permis,
C, CE, C1 si C1E
3.7.
Obiectiv: cunoasterea mediului economic al transportului rutier de mărfuri si
organizarea pietei:
-
transportul rutier în raport cu alte tipuri de transport (concurentă,
expeditori), diferitele activităti din domeniul transportului rutier
(transportul public, în folos propriu, activităti conexe transportului),
organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport sau activităti
conexe transportului, diferitele specializări din domeniul transportului
(cisternă, temperatură controlată etc.), evolutia sectorului (diversificarea
serviciilor oferite, relatia transport rutier- transport feroviar,
subcontractarea etc.).
Permis
D, DE, D1 si D1E
3.8.
Obiectiv: cunoasterea mediului economic al transportului rutier de călători si
organizarea pietei:
-
transporturilor rutiere de călători în raport cu alte tipuri de transport de
călători (transport feroviar, automobile), diferitele activităti ce implică
transportul rutier de călători, trecerea frontierelor (transportul international),
organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport rutier de
călători.
ANEXA Nr. 2
CONDITIILE
de
obtinere a CPI/CPIa/CPC
SECTIUNEA
1 – CPI
Autoritatea
Rutieră Română - A.R.R. organizează examenele teoretice si practice pentru a
verifica detinerea de către candidati a nivelului minim de cunostinte prevăzut
în anexa nr. 1 cu privire la tematica si obiectivele indicate.
a)
Examenul teoretic este format din două probe:
(i)
un set de întrebări care cuprinde câte 3 întrebări tip grilă si câte două
întrebări cu răspuns direct, pentru fiecare obiectiv (dintre obiectivele
generale si cele specifice tipului de transport - marfă/călători) prevăzut în
anexa nr. 1;
(ii)
6 studii de caz, câte două pentru fiecare dintre cele 3 capitole ale anexei nr.
1.
Durata
examenului teoretic este de 4 ore. Candidatul este considerat admis dacă a
răspuns corect la cel putin 60% din întrebări si la 4 studii de caz. Candidatii
respinsi nu vor mai sustine examenul practic.
b) Examenul
practic este format din două probe:
(i)
o probă de conducere destinată evaluării pregătirii cu privire la conducerea
ratională bazată pe reguli de sigurantă. Această probă are loc, pe cât posibil,
pe drumuri situate în afara zonelor construite, pe drumuri expres sau pe
autostrăzi (sau alte drumuri similare), precum si pe toate tipurile de drumuri
publice urbane, acestea trebuind să prezinte diferite tipuri de dificultăti pe
care un conducător auto le poate întâlni. Este preferabil ca această probă să
se desfăsoare în diverse conditii de intensitate a traficului. Timpul de
conducere pe drum trebuie să fie folosit în mod optim pentru a evalua
candidatul în toate zonele de circulatie
pe care le-ar putea întâlni.
Durata minimă a acestei probe este de 90 de minute;
(ii)
o probă practică care vizează cel putin pct. 1.4, 1.5, 1.6, 3.2, 3.3 si 3.5 din
anexa nr. 1. Durata minimă a acestei probe este de 30 de minute.
Vehiculele
utilizate în timpul examenelor practice răspund cel putin criteriilor
aplicabile vehiculelor de examen, astfel cum sunt definite în anexa nr. 4 la
Ordinul ministrului administratiei si internelor nr.
574/2005 privind organizarea si desfăsurarea examenului pentru obtinerea
permisului de conducere.
Examenul
practic poate să fie completat de o a treia probă care se desfăsoară într-un
poligon special sau într-un simulator performant pentru a evalua perfectionarea
în ceea ce priveste conducerea ratională bazată pe reguli de sigurantă, în
special în ceea ce priveste controlul vehiculului în functie de diferitele
stări ale carosabilului, precum si în functie de conditiile atmosferice, de ora
din zi sau din noapte.
Durata
acestei probe optionale nu este stabilită. În cazul în care conducătorul auto
ar trece această probă, durata sa ar putea fi scăzută din durata de 90 de
minute a probei de conducere prevăzute la lit. b) pct. (i), această scădere
neputând depăsi 30 de minute.
În
ceea ce îi priveste pe conducătorii mentionati la art. 2 alin. (5) din ordin,
examenul teoretic se limitează la materiile prevăzute în anexa nr. 1,
corespunzătoare tipului de transport (mărfuri/persoane) care se solicită de
noua calificare initială. Acesti conducători vor sustine obligatoriu examenul
practic în totalitate.
Calificarea
initială accelerată va include întreaga tematică prevăzută în anexa nr. 1.
Durata sa este de 140 de ore.
Fiecare
candidat trebuie să efectueze cel putin 10 ore de conducere individuală într-un
vehicul din categoria respectivă, răspunzând cel putin criteriilor aplicabile
vehiculelor de examen, astfel cum sunt definite în anexa nr. 4 la Ordinul
ministrului administratiei si internelor nr.
574/2005.
În
timpul conducerii individuale, candidatul trebuie să fie însotit de un
instructor, angajat al unui centru de pregătire si perfectionare a personalului
din domeniul transporturilor rutiere. Fiecare conducător poate să efectueze cel
mult 4 ore din cele 10 de conducere individuală într-un poligon special sau
într-un simulator performant pentru a evalua perfectionarea în ceea ce priveste
conducerea ratională bazată pe reguli de sigurantă, în special în ceea ce
priveste controlul vehiculului în functie de diferitele stări ale
carosabilului, precum si în functie de conditiile atmosferice, de ora din zi
sau din noapte.
Autoritatea
Rutieră Română - A.R.R. organizează examenele teoretice si practice pentru a
verifica detinerea de către candidati a nivelului minim de cunostinte prevăzut
în anexa nr. 1 cu privire la tematica si obiectivele indicate.
a)
Examenul teoretic este format din două probe:
(i)
un set de întrebări care cuprinde câte două întrebări tip grilă pentru fiecare
obiectiv (dintre obiectivele generale si cele specifice tipului de transport -
marfă/călători) prevăzut în anexa nr. 1;
(ii)
un studiu de caz.
Durata
examenului teoretic este de două ore. Candidatul este considerat admis dacă a
răspuns corect la cel putin 60% din întrebări si la studiul de caz. Candidatii
respinsi nu vor mai sustine examenul practic.
b)
Examenul practic este format din două probe:
(i)
o probă de conducere destinată evaluării pregătirii cu privire la conducerea
ratională bazată pe reguli de sigurantă. Această probă are loc, pe cât posibil,
pe drumuri situate în afara zonelor construite, pe drumuri expres sau pe
autostrăzi (sau alte drumuri similare), precum si pe toate tipurile de drumuri
publice urbane, acestea trebuind să prezinte diferite tipuri de dificultăti pe
care un conducător auto le poate întâlni. Este preferabil ca această probă să
se desfăsoare în diverse conditii de intensitate a traficului. Timpul de
conducere pe drum trebuie să fie folosit în mod optim pentru a evalua
candidatul în toate zonele de circulatie
pe care le-ar putea întâlni.
Durata minimă a acestei probe este de 30 de minute;
(ii)
o probă practică care vizează cel putin pct. 1.4, 1.5, 1.6, 3.2, 3.3 si 3.5
prevăzute în anexa nr. 1. Durata minimă a acestei probe este de 10 minute.
Vehiculele
utilizate în timpul examenelor practice răspund cel putin criteriilor
aplicabile vehiculelor de examen, astfel cum sunt definite în anexa nr. 4 la
Ordinul ministrului administratiei si internelor nr.
574/2005. Pentru conducătorii mentionati la art. 2 alin. (5) din ordin,
durata calificării initiale accelerate este de 35 de ore, din care două ore si
jumătate de conducere individuală. La
sfârsitul acestei pregătiri,
candidatul va sustine un examen în fata comisiei prevăzute la art. 7 din ordin.
Examenul teoretic va cuprinde câte două întrebări tip grilă pentru fiecare
obiectiv specific (mărfuri sau persoane) mentionat în anexa nr. 1. Examenul
practic va fi sustinut în întregime.
Autoritatea
Rutieră Română - A.R.R. organizează examenele teoretice, mentionate la art. 5
din ordin, pentru a verifica dacă candidatii si-au actualizat nivelul minim de cunostinte
prevăzut în anexa nr. 1 cu privire la tematica si obiectivele indicate.
Examenul
este format din două probe:
(i)
un set de întrebări care cuprinde câte 3 întrebări tip grilă pentru fiecare
obiectiv (dintre obiectivele generale si cele specifice tipului de transport -
marfă/călători) prevăzut în anexa nr. 1;
(ii)
un studiu de caz.
Durata
examenului este de două ore. Candidatul este considerat admis dacă a răspuns
corect la cel putin 60% din întrebări si la studiul de caz.
ANEXA Nr. 3*)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind aprobarea
modelului si continutului formularelor si a instructiunilor de completare a
acestora în vederea îndeplinirii procedurii de comunicare a actelor
administrative fiscale prin publicitate
În
temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
în
baza prevederilor art. 196, precum si ale art. 44 alin. (3) din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă modelul si continutul formularelor: “Anunt individual”, “Anunt
colectiv” si “Proces-verbal privind îndeplinirea procedurii de comunicare prin
publicitate”, prevăzute în anexele nr. 1A, 1B si 1C.
Art.
2. - Instructiunile de completare a formularelor mentionate la art. 1 sunt
prevăzute în anexa nr. 2.
Art.
3. - Anexele nr. 1A, 1B, 1C si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
4. - Administratiile finantelor publice, directiile generale ale finantelor
publice judetene si a municipiului Bucuresti, Directia generală de administrare
a marilor contribuabili, Directia generală a tehnologiei informatiei, precum
si, după caz, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, competente să emită acte
administrative fiscale, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
6. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul
ministrului finantelor publice nr.
1.035/2004 privind aprobarea modelului si continutului anunturilor prin
care se comunică un act administrativ fiscal într-un cotidian national de largă
circulatie si/sau într-un cotidian local ori în Monitorul Oficial al României,
Partea a IV-a, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 644 din
16 iulie 2004.
p.
Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena
Dascălu,
secretar
de stat
Bucuresti, 24 ianuarie 2006.
Nr. 94.
ANEXA Nr. 1A
ROMÂNIA
- Ministerul Finantelor Publice
AGENTIA
NATIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
...........................................
(organul
fiscal emitent)
Nr.
......... data .................
În
temeiul art. 44 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, comunicăm că a fost emis/emisă
.................................................. (denumirea actului administrativ
fiscal, numărul si data emiterii) pe numele ................ (numele si prenumele sau denumirea contribuabilului), cu domiciliul fiscal ...........................................................................
(domiciliul fiscal
al contribuabilului)
Actul
administrativ fiscal poate fi consultat de titularul acestuia la sediul
organului fiscal emitent.
Prezentul
act administrativ fiscal se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data
afisării anuntului, respectiv
.................................................. (data afisării).
Dacă
aveti nelămuriri în legătură cu acest anunt, îl/o puteti contacta pe
domnul/doamna ...................................... (numele si prenumele), la sediul nostru sau la
numărul de telefon ...................... .
Seful
compartimentului,
.....................................................
(numele,
prenumele si semnătura)
ANEXA Nr. 1B
ROMÂNIA
- Ministerul Finantelor Publice
AGENTIA
NATIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
...........................................
(organul
fiscal emitent)
Nr.
......... data .................
În
temeiul art. 44 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, comunicăm că au fost emise acte administrative fiscale
pentru următorii contribuabili:
Nr. crt. |
Numele
si prenumele/ denumirea contribuabilului |
Domiciliul
fiscal al contribuabilului |
Denumirea
actului administrativ fiscal, numărul
si data actului |
|
|
|
|
Actele administrative fiscale pot fi consultate de titularii acestora la sediul organului fiscal emitent.
Prezentele
acte administrative fiscale se consideră comunicate în termen de 15 zile de la
data afisării anuntului, respectiv ................................... (data afisării).
Dacă
aveti nelămuriri în legătură cu acest anunt, îl/o puteti contacta pe
domnul/doamna ............................ (numele si prenumele), la sediul nostru sau la numărul de telefon
...................... .
Seful
compartimentului,
.....................................................
(numele,
prenumele si semnătura)
ANEXA Nr. 1C
PROCES
- VERBAL
privind
îndeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate
Nr.
.............................../..............................
Întrucât actul administrativ fiscal nu a putut fi
comunicat prin una dintre modalitătile de comunicare prevăzute la art. 44 alin.
(2) lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, subsemnatul ........................................ (numele, prenumele si functia) am procedat, în conformitate cu
dispozitiile art. 44 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003, republicată, cu modificările si completările ulterioare, la
comunicarea actului administrativ fiscal prin publicitate.
În acest sens s-a afisat în data de
......................, concomitent la sediul .................................
(organul fiscal
emitent) si pe
pagina de Internet ...............................(adresă web), anuntul nr.
..................... din data de ...................... .
Seful compartimentului, ............................................... (numele,
prenumele si semnătura) |
Întocmit, ................................................... (numele,
prenumele si semnătura) |
Anuntul
a fost retras în data de .............. |
|
|
|
Seful compartimentului, ................................................... (numele,
prenumele si semnătura) |
Întocmit, ................................................... (numele,
prenumele si semnătura) |
ANEXA Nr. 2
1.
Comunicarea prin publicitate se efectuează în situatia în care actul
administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitătile de
comunicare prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. a), b) si c) din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
2.
Comunicarea actului administrativ fiscal prin publicitate se realizează prin
afisarea, concomitent la sediul autoritătii emitente si pe pagina de Internet a
acesteia, a unui anunt în care se mentionează că a fost emis actul
administrativ fiscal pe numele contribuabilului. Anuntul va fi păstrat o
perioadă de 15 zile de la data afisării.
3.
În cazul actelor administrative fiscale emise de Agentia Natională de
Administrare Fiscală si de unitătile subordonate, inclusiv pentru deciziile de
solutionare a contestatiilor returnate de postă, comunicarea prin afisarea pe
pagina de Internet se face astfel:
a)
pentru actele administrative fiscale emise de administratiile finantelor
publice si de directiile generale ale finantelor publice, prin publicarea
anuntului pe pagina de Internet a directiei generale a finantelor publice;
b)
pentru actele administrative fiscale emise de directiile din centrala Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală, prin publicarea anuntului pe pagina de
Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală;
c)
pentru actele administrative fiscale emise de Autoritatea Natională a Vămilor,
prin publicarea anuntului pe pagina de Internet a Autoritătii Nationale a
Vămilor.
4.
Pentru actele administrative fiscale emise de alte autorităti publice, comunicarea
se face prin afisarea pe site-urile proprii ale acestora.
5.
În cazul în care aceste autorităti nu dispun de site-uri proprii, comunicarea
se face astfel:
a)
în cazul autoritătilor administratiei publice locale, pe site-ul consiliului
judetean sau al prefecturii;
b)
în cazul celorlalte autorităti publice emitente, pe site-ul autoritătii în
coordonarea sau în subordinea căreia acestea functionează.
6.
În cazul actelor administrative fiscale emise de Agentia Natională de
Administrare Fiscală si de unitătile subordonate, publicarea se face la adresa
http://www.mfinante.ro în Portal ANAF, meniul “Licitatii si anunturi”,
sectiunea “Anunturi - Anunturi acte administrative fiscale”. Anuntul se
afisează simultan pe siteul teritorial de care apartine si pe site-urile
centrale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscală si Ministerului
Finantelor Publice.
7.
În cazul comunicării actelor administrative fiscale prin publicitate,
functionarul public însărcinat cu comunicarea va
întocmi un proces-verbal privind
îndeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate.
8.
Anuntul individual se utilizează în cazul în care există numai un singur act
administrativ fiscal care trebuie comunicat prin această modalitate.
Organul
fiscal emitent -
se completează cu denumirea organului fiscal emitent (de exemplu, Administratia
Finantelor Publice a Sectorului 3 Bucuresti).
Denumirea
actului administrativ fiscal, numărul si data emiterii - se completează cu denumirea
actului administrativ fiscal, precum si cu numărul si data emiterii actului
administrativ fiscal (de exemplu, Decizia de impunere anuală pentru veniturile
realizate pe anul 2005 cu nr. 0000/01.01.2005; Decizia de solutionare a
contestatiei împotriva deciziei de impunere anuală pentru veniturile realizate
pe anul 2005 cu nr. 0000/01.01.2005; Somatia cu nr. 0000/01.01.2005).
Numele
si prenumele sau denumirea contribuabilului – se completează:
-
numele si prenumele contribuabilului, în cazul persoanelor fizice;
-
denumirea, precum si codul de identificare fiscală, în cazul persoanelor
juridice, asociatiilor sau altor entităti fără personalitate juridică.
Domiciliul
fiscal al contribuabilului - se completează cu domiciliul fiscal al contribuabilului.
9.
Anuntul colectiv se utilizează în cazul în care există mai multe acte
administrative fiscale care trebuie comunicate prin această modalitate.
Organul
fiscal emitent -
se completează cu denumirea organului fiscal emitent (de exemplu, Administratia
Finantelor Publice a Sectorului 3 Bucuresti).
Numele
si prenumele/denumirea contribuabilului – se completează:
-
numele si prenumele contribuabilului, în cazul persoanelor fizice;
-
denumirea, precum si codul de identificare fiscală, în cazul persoanelor
juridice, asociatiilor sau altor entităti fără personalitate juridică.
Domiciliul
fiscal al contribuabilului - se completează cu domiciliul fiscal al contribuabilului.
Denumirea
actului administrativ fiscal, numărul si data actului - se completează cu denumirea
actului administrativ fiscal, precum si cu numărul si data emiterii actului
administrativ fiscal (de exemplu, Decizia de impunere anuală pentru veniturile
realizate pe anul 2005 cu nr. 0000/01.01.2005; Decizia de solutionare a
contestatiei împotriva deciziei de impunere anuală pentru veniturile
realizate pe anul 2005 cu nr.
0000/01.01.2005; Somatia cu nr. 0000/01.01.2005).
10.
Proces-verbal privind îndeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate
Procesul-verbal privind îndeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate
se întocmeste de către functionarul căruia i-au fost stabilite atributii de
comunicare
a actelor administrative
fiscale prin publicitate.
Organul
fiscal emitent -
se completează cu denumirea organului fiscal emitent (de exemplu, Administratia
Finantelor Publice a Sectorului 3 Bucuresti).
Numele
si prenumele, functia - se completează cu numele, prenumele si functia functionarului
public care întocmeste procesul-verbal privind îndeplinirea procedurii de
comunicare prin publicitate.
Adresa
web - se
completează cu denumirea paginii de Internet în care se face publicarea
anuntului.
ANEXĂ
la Hotărârea nr. 325/2005
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
FOCSANI
JUDETUL VRANCEA
cuprinzând
asociatiile si fundatiile române cu personalitate juridică, care înfiintează si
administrează unităti de asistentă socială ce beneficiază de subventii în anul
2006 din bugetul local al municipiului Focsani, precum si nivelul acestora, în
conformitate cu prevederile art. 5 din Legea nr. 34/1998
Denumirea
asociatiei/fundatiei |
Numărul
de beneficiari |
Valoarea
subventiei -
lei (RON) - |
Fundatia "Lumea
copiilor" - Focsani (Unitatea de asistentă socială - Centrul de zi
pentru copii cu handicap neuromotor "Lumea Copiilor" Focsani -
Proiectul "Mergem împreună") |
50 |
42.000 |
Presedinte
de sedintă,
Vlase
Ion
Contrasemnează:
Secretarul
municipiului Focsani,
E.
L. Nicolau