MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 590 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 7 iulie 2006
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
21. – Hotărâre privind demisia unui
deputat
22. – Hotărâre cu privire la
validarea unui mandat de deputat
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 508 din 15 iunie
2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 81
alin. 3 din Codul penal
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
740. – Hotărâre pentru
completarea Hotărârii Guvernului nr. 303/2006 privind aprobarea Programului
anual de marketing si promovare turistică si a Programului anual de dezvoltare
a produselor turistice
861. – Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2006, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de organizarea si
desfăsurarea în România, în perioada 2–6 octombrie 2006, a unor activităti
specifice, potrivit prevederilor Documentului Organizatiei pentru Securitate si
Cooperare în Europa (OSCE) de la Viena 1999 cu privire la măsurile de crestere
a încrederii si securitătii în Europa
862. – Hotărâre privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii Publice
863. – Hotărâre privind aprobarea
transferului pachetelor de actiuni detinute de stat la unele societăti
comerciale de la Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat“ către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
7.057. – Ordin al vicepresedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modificării temporare a
anexei nr. 1 la Decizia directorului general al Autoritătii Nationale a Vămilor
nr. 217/2004 pentru instituirea unor măsuri speciale privind importul
uleiurilor minerale
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
11. – Circulară privind modificarea
ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele bănesti în monedă natională
12. – Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în luna
iulie 2006
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
65. – Hotărâre pentru aprobarea noii organigrame a
aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România
66. – Hotărâre privind aprobarea
calendarului de organizare a examenului de aptitudini profesionale pentru
atribuirea calitătii de auditor financiar
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
privind
demisia unui deputat
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (2), ale art. 71
alin. (2) din Constitutia
României, republicată, precum si ale art. 209 din Regulamentul
Camerei Deputatilor, republicat, cu modificările ulterioare,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Camera Deputatilor ia act de cererea de
demisie, începând cu data de 4 iulie 2006, prezentată de domnul Ion Giurescu,
ales deputat în Circumscriptia electorală nr. 39 Vaslui, apartinând Grupului
parlamentar al Partidului Social Democrat, si declară vacant locul de deputat
detinut de acesta.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor
în sedinta din 5 iulie 2006, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
BOGDAN OLTEANU
Bucuresti,
5 iulie 2006.
Nr. 21.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
cu
privire la validarea unui mandat de deputat
În temeiul prevederilor art. 70 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, si ale art. 91 alin. (10) din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu
modificările si completările ulterioare,
si având în vedere Raportul Comisiei de validare,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se validează mandatul de deputat al
domnului Irinel Ioan Stativă, declarat supleant la alegerile din 28 noiembrie 2004,
în Circumscriptia electorală nr. 39 Vaslui, pe lista Uniunii Nationale PSD +
PUR, din partea Partidului Social Democrat, mandat devenit vacant ca urmare a
demisiei domnului Ion Giurescu.
Această hotărâre a fost adoptată în sedinta Camerei
Deputatilor din data de 5 iulie 2006.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
BOGDAN OLTEANU
Bucuresti,
5 iulie 2006.
Nr. 22.
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 15 iunie 2006
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 81 alin. 3 din Codul
penal
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Marinela Mincă – procuror
Marieta Safta – magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 81 alin. 3 din Codul penal, exceptie ridicată
de Gheorghe Petrache în Dosarul nr. 3.140/4/2004 (3.722/2004) al Judecătoriei
Sectorului 4 Bucuresti.
La apelul nominal răspund autorul exceptiei, asistat
de avocat Ion Ilie-Iordăchescu, precum si partea Paraschiv Cepan. Lipsesc
celelalte părti, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Având cuvântul, avocatul autorului exceptiei solicită
admiterea exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulată,
sustinând că textul de lege criticat încalcă dispozitiile Legii fundamentale
cuprinse în art. 21 alin. (1), (2) si (3) privind liberul acces la justitie si
dreptul la un proces echitabil, în art. 53 privind restrângerea exercitiului
unor drepturi sau al unor libertăti si în art. 124 alin. (3) privind
independenta judecătorilor. Partea Paraschiv Cepan solicită respingerea
exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată si depune la dosarul cauzei
concluzii scrise în acest sens.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, arătând că
textul de lege criticat nu încalcă prevederile constitutionale invocate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 20 februarie 2006, pronuntată în Dosarul
nr. 3.140/4/2004 (3.722/2004), Judecătoria Sectorului 4 Bucuresti a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 81 alin. 3 din Codul
penal, exceptie ridicată de Gheorghe Petrache în dosarul mentionat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum
a fost formulată în fata instantei de judecată, se sustine că textul de lege
criticat este în contradictie cu dispozitiile constitutionale ale art. 21 alin.
(1), (2) si (3) privind accesul liber la justitie, respectiv cu cele ale art.
53 alin. (1) privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor
libertăti. Se arată în acest sens că “limitarea dreptului inculpatului de a
avea acces la o modalitate de individualizare judiciară a executării pedepsei
pe criterii de politică penală constituie o restrângere a drepturilor,
libertătilor si intereselor sale legitime“. În concluziile orale formulate de
apărătorul autorului exceptiei, art. 81 alin. 3 din Codul penal este criticat
si în raport cu art. 124 alin. (3) din Legea fundamentală, privind independenta
judecătorilor.
Judecătoria Sectorului 4 Bucuresti apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât dispozitiile
legale criticate nu aduc atingere normelor constitutionale invocate de autorul
exceptiei.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicată.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. În opinia Guvernului, faptul că
persoana în cauză nu îndeplineste conditia obiectivă cu privire la aplicarea
suspendării conditionate nu trebuie interpretat în sensul că i se îngrădeste
accesul liber la justitie. De asemenea, limitarea stabilită de legiuitor în
aplicarea măsurii de suspendare conditionată a executării pedepsei este impusă
de realizarea unei politici represive mai ferme, fapt care excedează însă
sferei de reglementare a art. 53 alin. (1) din Legea fundamentală, privind
restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti.
Avocatul Poporului consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât textul de lege criticat nu
încalcă liberul acces la justitie si, de asemenea, nu pune în discutie
restrângerea exercitiului unor drepturi sau libertăti fundamentale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtilor prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2) si ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie art. 81 alin. 3 din Codul penal, având
următorul cuprins:
“Suspendarea conditionată a executării pedepsei nu
poate fi dispusă în cazul infractiunilor intentionate pentru care legea prevede
pedeapsa închisorii mai mare de 15 ani, precum si în cazul infractiunilor
prevăzute la art. 182, art. 183, art. 197 alin. 1 si 2 si art. 2671 alin. 1
si 2.“
Autorul exceptiei sustine că acest text de lege încalcă
dispozitiile constitutionale ale art. 21 alin. (1), (2) si (3) privind liberul
acces la justitie si dreptul la un proces echitabil, ale art. 53 alin. (1)
privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti si ale
art. 124 alin. (3) privind independenta judecătorilor. Examinând exceptia
astfel cum a fost ridicată, Curtea retine următoarele:
Criticile de neconstitutionalitate întemeiate pe
dispozitiile art. 124 alin. (3) din Constitutie, potrivit cărora “Judecătorii
sunt independenti si se supun numai legii“ nu pot fi primite, întrucât au
fost formulate ulterior sesizării instantei de contencios constitutional, or,
potrivit art. 29 din Legea nr.
47/1992, Curtea Constitutională este competentă să se pronunte numai
în limitele sesizării. În acest sens Curtea a statuat în jurisprudenta sa, de
exemplu prin Decizia nr.
281 din 29 iunie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 720 din 10 august 2004, că extinderea temeiurilor constitutionale fată
de cele invocate în fata instantei de fond ar conduce la exercitarea din oficiu
a controlului de constitutionalitate, ceea ce este contrar prevederilor art. 29
alin. (1) din Legea nr.
47/1992, conform cărora “Curtea Constitutională decide asupra
exceptiilor ridicate în fata instantelor judecătoresti sau de arbitraj
comercial [...].“ Asa fiind, Curtea urmează să analizeze
constitutionalitatea textului de lege criticat doar în raport cu dispozitiile
art. 21 alin. (1), (2) si (3) si art. 53 alin. (1) din Constitutie, invocate în
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate formulate în fata instantei de
judecată.
Astfel, Curtea constată că suspendarea conditionată a
executării pedepsei este reglementată de legiuitor si pusă la dispozitia
instantei ca mijloc de individualizare judiciară a executării pedepsei. Fiind o
creatie a legiuitorului, este firesc ca acesta să determine nu numai
conditiile, dar si sfera de incidentă a măsurii, respectiv să excludă de la
aceasta persoanele care au săvârsit infractiuni deosebit de grave sau
infractiuni de violentă care vădesc o periculozitate aparte a infractorului.
Câtă vreme aplicarea acestei măsuri se face prin hotărâre judecătorească,
pronuntată ca urmare a finalizării procesului penal, nu poate fi primită
sustinerea în sensul că reglementarea criticată ar aduce atingere liberului
acces la justitie sau dreptului la un proces echitabil.
De asemenea, întrucât suspendarea conditionată a
executării pedepsei nu reprezintă un drept al persoanei, ci doar o măsură de
individualizare a executării pedepsei care oferă inculpatului numai o vocatie,
iar nu un drept de a beneficia de această măsură, nu poate fi retinută nici
critica art. 81 alin. 3 din Codul
penal, în raport cu dispozitiile art. 53 alin. (1) din Legea fundamentală,
privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti.
De altfel, asupra constitutionalitătii art. 81 alin. 3
din Codul penal, Curtea
Constitutională s-a pronuntat prin numeroase decizii, de exemplu: Decizia nr.
240 din 27 mai 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 562 din 24 iunie 2004, Decizia nr.
116 din 15 iunie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 341 din 21 iulie 2000, si Decizia nr.
166 din 21 octombrie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 585 din 30 noiembrie 1999, constatând că acest text de lege nu
încalcă dispozitiile sau principiile Constitutiei. Întrucât nu au intervenit
elemente noi care să justifice schimbarea jurisprudentei Curtii, cele statuate
prin deciziile mentionate îsi păstrează valabilitatea.
Pentru considerentele mai sus arătate, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3,
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 81 alin. 3 din Codul penal, exceptie
ridicată de Gheorghe Petrache în Dosarul nr. 3.140/4/2004 (3.722/2004) al Judecătoriei
Sectorului 4 Bucuresti.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 15 iunie
2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Marieta Safta
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
completarea Hotărârii Guvernului nr. 303/2006 privind aprobarea Programului
anual de marketing si promovare turistică si a Programului anual de dezvoltare
a produselor turistice
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Hotărârea Guvernului nr.
303/2006 privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare
turistică si a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 28 martie
2006, se completează după cum urmează:
1. La articolul 4 din capitolul III al anexei nr.
2, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (2) si (3), cu
următorul cuprins:
“(2) Se aprobă Lista subprogramelor nationale de
investitii în turism, prevăzută în anexa nr. 2a), care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
(3) Pentru anul 2006 finantarea subprogramelor de
investitii prevăzute în anexa nr. 2a) se asigură în transe de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului –
Autoritatea Natională pentru Turism, capitolul 87.01 – «Alte actiuni
economice», titlul «Cheltuieli de capital».“
2. După anexa nr. 2 se introduce anexa nr. 2a)
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
7 iunie 2006.
Nr.
740.
ANEXĂ
[Anexa
nr. 2a)
la
Hotărârea Guvernului nr. 303/2006]
LISTA
subprogramelor nationale de investitii în turism
Nr. crt. |
Denumirea programului |
1. |
Schi în România
Poiana
Brasov si Predeal (judetul Brasov) Pasul
Valcan-Vulcan Parâng-Petrosani si Straja-Lupeni (judetul Hunedoara) Cavnic,
Izvoarele si Mogosa (judetul Maramures) Azuga,
Busteni si Sinaia (judetul Prahova) Câmpulung
Moldovenesc (judetul Suceava) |
2 |
Dezvoltarea
infrastructurii turistice din zona montană înaltă Muntii
Ceahlău (judetul Neamt) Muntii
Bucegi (judetele Brasov, Dâmbovita si Prahova) Muntii
Piatra Craiului (judetele Arges si Brasov) Muntii
Făgăras (judetele Arges, Brasov si Sibiu) Muntii
Retezat (judetul Hunedoara) Muntii
Bihor Vlădeasa (judetele Alba, Bihor si Cluj) Muntii
Rodnei (judetele Bistrita-Năsăud si Maramures) Muntii
Semenic (judetul Caras-Severin) |
3. |
Dezvoltarea
echilibrată si integrată a statiunilor turistice balneoclimaterice Băile
Felix (judetul Bihor) Covasna
(judetul Covasna) Praid
si Tusnad (judetul Harghita) Sovata
(judetul Mures) Ocna
Sibiului (judetul Sibiu) Băile
Govora, Călimănesti-Căciulata si Olănesti (judetul Vâlcea) |
4. |
Dezvoltarea
echilibrată si integrată a zonei turistice din Delta Dunării si a statiunilor
de pe litoralul Mării Negre |
5. |
Sibiu
– capitală culturală europeană 2007: Municipiul si judetul Sibiu |
6. |
Dezvoltarea
turismului cultural |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2006, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de organizarea si
desfăsurarea în România, în perioada 2–6 octombrie 2006, a unor activităti
specifice, potrivit prevederilor Documentului Organizatiei pentru Securitate si
Cooperare în Europa (OSCE) de la Viena 1999 cu privire la măsurile de crestere
a încrederii si securitătii în Europa
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, al art. 11
lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 4
alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se suplimentează bugetul Oficiului
Central de Stat pentru Probleme Speciale din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, la capitolul
51.01 “Autorităti publice si actiuni externe“, titlul 20 “Bunuri si servicii“,
cu suma de 359 mii lei (RON).
(2) Fondurile prevăzute la alin. (1) se utilizează
conform devizului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de organizarea si
desfăsurarea în România, în perioada 2–6 octombrie 2006, a unor activităti
specifice internationale constând în efectuarea unei vizite la o bază aeriană,
a unei vizite la o facilitate militară si a unei demonstratii cu un nou tip de
armament de importantă majoră potrivit prevederilor Documentului Organizatiei
pentru Securitate si Cooperare în Europa (OSCE) de la Viena 1999 cu privire la
măsurile de crestere a încrederii si securitătii în Europa.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura bugetului
Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale pe anul 2006.
Art. 3. – Sumele rămase neutilizate până la data de 10
decembrie 2006 se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Seful Oficiului Central de Stat pentru Probleme
Speciale,
Adrian Mironescu
Ministrul Apărării Nationale,
Teodor Atanasiu
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
28 iunie 2006.
Nr.
861.
ANEXĂ
DEVIZ
privind cheltuielile
ocazionate de organizarea si desfăsurarea în România, în perioada 2–6 octombrie
2006, a unor activităti specifice, potrivit prevederilor Documentului
Organizatiei de Securitate si Cooperare în Europa (OSCE) de la Viena 1999 cu
privire la măsurile de crestere a încrederii si securitătii în Europa
Cap. 1. Cazare camere single
53 de persoane x o noapte x 350 lei (RON) = 18.550 lei
(RON)
98 de persoane x 4 nopti x 350 lei (RON) = 137.220 lei
(RON)
Total cazare = 155.750 lei (RON)
Cap. 2. Cheltuieli pentru transport
A. 3 autocare x 1.300 km/autocar x 3,19 lei (RON)/km =
12.441 lei (RON)
B. 2 autoturisme de teren x 2.200 km/autoturism x 1,4
lei (RON)/km = 6.160 lei (RON)
1 autoturism de teren x 900 km x 1,4 lei (RON)/km =
1.260 lei (RON)
C. 1 microbuz x 2.200 km x 2,12 lei (RON)/km = 4.664
lei (RON)
Total (A+B+C) = 24.525 lei (RON)
Cap. 3. Cheltuieli pentru comunicatii (telefon,
fax, acces Internet) – 1.500 lei (RON)
Cap. 4. Cheltuieli pentru promovarea imaginii tării
A. 130 de mape inscriptionate; 130 de pixuri
inscriptionate; 130 de genti din plastic pentru documente; 130 de carnetele; 69
de stegulete de masă cu drapelele statelor si organismelor internationale
participante; 110 ecusoane; editare materiale promotionale etc. = 12.065 lei
(RON)
B. Cadouri simbolice – 68 de delegatii x 225 lei
(RON)/delegatie = 15.300 lei (RON)
Total (A+B) = 27.365 lei (RON)
Cap. 5. Cheltuieli pentru masă
A. Receptie oficială, oferită de seful Oficiului
Central de Stat pentru Probleme Speciale pentru participantii la activitate, în
seara zilei de 5 octombrie 2006
120 de persoane x 120 lei (RON)/persoană = 14.400 lei
(RON)
B. Masa zilnică
120 de persoane x 170 lei (RON)/persoană/zi x 6 zile =
122.400 lei (RON)
Total (A+B) = 136.800 lei (RON)
Cap. 6. Cheltuieli pentru tratatii în timpul activitătii
si conferinte de presă
7 tratatii x 120 de persoane x 6,5 lei (RON) = 5.460
lei (RON)
Cap. 7. Cheltuieli pentru închirierea unei săli de
conferintă (o zi) si a unei săli pentru secretariat (5 zile) la hotelul unde se
va efectua cazarea – 5.000 lei (RON)
Cap. 8. Alte cheltuieli pentru invitatii străini
A. Parcări aeroport – 160 lei (RON)
B. Vizită muzeu – 100 de persoane x 20 lei
(RON)/persoană = 2.000 lei (RON)
C. Fotografii de grup – 110 foto x 2 activităti x 2
lei (RON)/foto = 440 lei (RON)
Total (A+B+C) = 2.600 lei (RON)
TOTAL GENERAL: 359.000 lei (RON)
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii Publice
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Ministerul Sănătătii Publice este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Cristian
Popisteanu nr. 1–3, sectorul 1, si reprezintă autoritatea centrală în domeniul
asistentei de sănătate publică.
Art. 2. – Ministerul Sănătătii Publice îndeplineste
următoarele atributii principale:
a) elaborează politici, strategii si programe de
actiune în domeniul sănătătii populatiei, în acord cu Programul de guvernare;
b) realizează planificarea strategică în domeniul
sănătătii populatiei;
c) evaluează si monitorizează starea de sănătate a
populatiei si ia măsuri pentru îmbunătătirea acesteia;
d) reglementează modul de organizare si functionare a
sistemului de sănătate;
e) coordonează si controlează implementarea
politicilor, strategiilor si programelor din domeniul sănătătii populatiei, la
nivel national, regional si local;
f) informează Guvernul României despre starea de
sănătate a populatiei si tendintele de evolutie si despre măsurile adoptate
pentru îmbunătătirea ei;
g) monitorizează, controlează si evaluează activitatea
institutiilor sanitare din reteaua proprie si ia măsuri pentru îmbunătătirea
calitătii asistentei medicale acordate populatiei;
h) asigură, în colaborare cu institutiile
administratiei publice centrale si locale, resursele umane, materiale si
financiare necesare functionării institutiilor din sistemul de sănătate;
i) colaborează cu reprezentantii autoritătilor
administratiei publice centrale si locale, cu cei ai societătii civile si cu
mass-media pentru educarea populatiei în spiritul prevenirii si combaterii
îmbolnăvirilor;
j) participă la limitarea efectelor apărute în urma
dezastrelor, calamitătilor si epidemiilor;
k) reprezintă Guvernul României în relatiile cu
Organizatia Mondială a Sănătătii si cu alte organisme, în domenii de interes;
l) proiectează, implementează si coordonează programe
nationale de sănătate, în scopul realizării obiectivelor politicii de sănătate
publică;
m) gestionează, prin structuri de profil, programele
internationale de asistentă financiară pentru sustinerea reformei în sănătate
si pentru cresterea calitătii asistentei medicale acordate populatiei.
Art. 3. – În activitatea sa Ministerul Sănătătii
Publice urmăreste cu prioritate îndeplinirea următoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sănătate modern si
performant din punct de vedere al practicilor medicale;
b) îmbunătătirea permanentă a stării de sănătate a
populatiei;
c) cresterea accesibilitătii la serviciile de sănătate
si eliminarea discriminării în acordarea acestora;
d) gestionarea eficientă a resurselor alocate
sistemului de sănătate;
e) formarea si specializarea resurselor umane din
sectorul sanitar;
f) educarea populatiei în scopul evitării
îmbolnăvirilor;
g) realizarea compatibilitătilor cu sistemele moderne
de sănătate din statele membre ale Uniunii Europene.
Art. 4. – (1) În îndeplinirea obiectivelor prevăzute
la art. 3, Ministerul Sănătătii Publice exercită atributiile prevăzute de Legea
nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, precum si alte atributii,
după cum urmează:
1. organizează, coordonează si controlează, după caz,
activităti de: asistentă de sănătate publică, promovarea sănătătii si medicinei
preventive, asistentă medicală de urgentă, curativă, de recuperare medicală,
asistentă medicală la domiciliu, care se acordă prin unitătile sanitare publice
sau private, precum si asistentă de medicină legală si de medicină sportivă;
2. stabileste principalele obiective pe termen scurt,
mediu si lung în domeniul sănătătii populatiei;
3. asigură supravegherea si controlul aplicării
legislatiei de către institutiile si organismele care au responsabilităti în
domeniul sănătătii publice, al asigurărilor sociale de sănătate si de către
unitătile sanitare din sectorul privat de asistentă medicală, colaborând în
acest scop cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate, Colegiul Medicilor din
România, Colegiul Farmacistilor din România, Colegiul Medicilor Dentisti din
România, Ordinul Asistentilor Medicali si Moaselor din România, autoritătile
publice locale si cu alte institutii abilitate;
4. elaborează norme privind organizarea si
functionarea inspectiei sanitare de stat;
5. analizează si evaluează periodic indicatorii stării
de sănătate a populatiei si performanta institutiilor sanitare din reteaua
proprie;
6. organizează informatizarea sistemului de sănătate;
7. fundamentează necesarul de servicii medicale,
precum si resursele financiare pentru functionarea sistemului de sănătate;
8. stabileste si controlează, împreună cu organele
competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
9. coordonează si controlează activitatea de asistentă
medicală în statiunile balneare, climatice si balneoclimatice; eliberează
autorizatia de functionare din punct de vedere medico-balnear si al
valorificării terapeutice a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitătile
medico-balneare si de recuperare;
10. proiectează, implementează si coordonează programe
nationale de sănătate, în scopul realizării obiectivelor politicii de sănătate
publică;
11. avizează sau, după caz, elaborează si propune spre
aprobare Guvernului Contractul-cadru privind conditiile acordării asistentei
medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate, în conditiile
legii;
12. gestionează resursele colectate în Fondul national
unic de asigurări sociale de sănătate, asigurând cu prioritate îmbunătătirea
infrastructurii sistemului sanitar si finantarea programelor nationale de
sănătate;
13. emite avize si autorizatii sanitare de functionare, abilitări si acorduri scrise pentru importul deseurilor si reziduurilor de orice natură, precum si al altor produse periculoase pentru sănătatea populatiei si mediul înconjurător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
14. emite reglementări privind regimul substantelor
stupefiante si toxice, precum si autorizatii pentru culturile de mac;
15. stabileste si avizează preturile medicamentelor
din tară si din import, cu exceptia medicamentelor care se eliberează fără prescriptie
medicală;
16. aprobă tarife pentru actele pe care este abilitat
să le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
17. autorizează furnizorii de dispozitive medicale si
asigură certificarea si inspectia aparaturii si echipamentelor medicale prin
Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucuresti;
18. stabileste, creează si păstrează capacităti si
rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sănătătii;
19. constituie rezerva de medicamente, seruri,
vaccinuri, dezinfectante, insecticide si alte materiale specifice pentru
situatii speciale, cu implicatii asupra sănătătii publice, si aprobă, prin
ordin al ministrului sănătătii publice, normele metodologice de constituire,
păstrare si utilizare a acesteia;
20. elaborează si organizează împreună cu Academia de
Stiinte Medicale strategia de cercetare stiintifică medicală si asigură
resursele materiale si financiare pentru buna functionare a acestei activităti;
21. elaborează sau, după caz, avizează proiecte de
acte normative din domeniul său de activitate, armonizate cu reglementările
Uniunii Europene;
22. initiază, negociază si încheie, din împuternicirea
Guvernului, documente de cooperare internatională în domeniul ocrotirii
sănătătii si reprezintă statul român în relatiile cu organismele internationale
din domeniul sănătătii;
23. asigură, potrivit legii, numirea, transferarea,
după caz, detasarea, promovarea, eliberarea din functie a personalului propriu,
precum si evidenta acestuia;
24. aprobă, prin ordin al ministrului sănătătii
publice, Nomenclatorul de specialităti medicale, medico-dentare si
farmaceutice, Normele cu privire la specialitătile medicosanitare si
paramedicale si atestatele de pregătire complementară pentru reteaua de
asistentă medicală;
25. aprobă, prin ordin al ministrului sănătătii
publice, metodologia privind angajarea, transferarea si detasarea medicilor,
medicilor dentisti, farmacistilor, biochimistilor, biologilor si chimistilor
din unitătile sanitare publice;
26. stabileste criterii pentru angajarea si promovarea
personalului din unitătile sanitare publice;
27. organizează, în conditiile legii, concursuri si
examene pentru obtinerea specialitătii si promovarea în grade profesionale
pentru medici, medici dentisti, farmacisti, biologi, chimisti si biochimisti si
pentru asistentii medicali si moase din reteaua Ministerului Sănătătii Publice
si a ministerelor cu retea sanitară proprie;
28. stabileste anual numărul optim pe tară de medici
rezidenti si specialisti, în plan teritorial;
29. elaborează strategiile si organizează activitatea
privind formarea, pregătirea si perfectionarea profesională a personalului
medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesională si certificarea programelor
de educatie medicală continuă; elaborează criterii pentru desfăsurarea
activitătii de învătământ integrat;
30. elaborează contractul-cadru si metodologia de
colaborare între spitale si institutii de învătământ superior medical;
31. stabileste si aprobă cuantumul taxelor pentru
organizarea si realizarea activitătilor prevăzute la pct. 26, precum si pentru
concursurile si examenele organizate de unitătile sanitare publice, în
conditiile legii;
32. aprobă structura organizatorică si normele de
organizare si functionare a institutiilor publice din reteaua proprie, în
conditiile legii;
33. avizează structura organizatorică a unitătilor
sanitare din subordinea ministerelor si institutiilor cu retea sanitară
proprie;
34. emite aviz de oportunitate pentru înfiintarea sau
desfiintarea unitătilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii,
sediului, precum si a denumirii acestora;
35. supraveghează activitatea în domeniul medical
privat al serviciilor medicale pe întregul teritoriu al tării, conform
dispozitiilor legale;
36. initiază, în conditiile prevăzute de lege,
proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru înfiintarea sau desfiintarea
spitalelor publice;
37. aprobă reorganizarea, schimbarea sediului si
denumirii unitătilor sanitare publice;
38. elaborează norme pentru asigurarea conditiilor de
cazare, igienă, alimentatie si de prevenire a infectiilor nosocomiale pentru
unitătile sanitare;
39. elaborează si supune spre aprobare Guvernului, la
un interval de 3 ani, Planul national de paturi din unitătile sanitare publice;
40. participă la acreditarea spitalelor, în conditiile
legii;
41. elaborează normativele de personal ale
institutiilor publice din reteaua proprie, care se aprobă prin ordin al
ministrului sănătătii publice, în conditiile legii;
42. înfiintează sau desfiintează, în conditiile legii,
filiale ale institutelor din domeniul asistentei de sănătate publică de interes
national sau local;
43. avizează si aprobă, după caz, proiectarea si
realizarea investitiilor în domeniul sanitar;
44. avizează activitătile bazate pe libera initiativă
în domeniul sanitar si farmaceutic si veghează asupra climatului de concurentă
loială;
45. negociază, contractează în sistem direct si
asigură plata din bugetul Ministerului Sănătătii Publice pentru efectuarea de
studii, activităti si lucrări aferente programelor/subprogramelor de sănătate
de către institutii
de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum si
de către Scoala Natională de Sănătate Publică si Management Sanitar din
coordonarea sa;
46. îndeplineste activităti de audit public intern
pentru institutiile publice din reteaua proprie, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare;
47. aplică măsurile legale în unitătile sanitare, în
situatiile în care se constată nerespectarea prevederilor actelor normative;
48. elaborează norme metodologice pentru elaborarea
bugetului de venituri si cheltuieli de către institutiile sanitare publice;
49. avizează bugetele de venituri si cheltuieli ale
institutiilor publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
sa;
50. aprobă modelul contractului de management, cu
consultarea ministerelor si institutiilor cu retele sanitare proprii, si al
contractului de administrare al institutiilor sanitare, pe bază de indicatori
de performantă;
51. exercită drepturile si obligatiile statului, ca
actionar la societătile comerciale si companiile nationale din portofoliul său,
până la finalizarea procesului de privatizare;
52. asigură aplicarea strategiei Guvernului privind
realizarea procesului de restructurare si privatizare a societătilor comerciale
si/sau companiilor nationale din portofoliul său;
53. realizează controlul postprivatizare al
îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare de actiuni;
54. colaborează cu Autoritatea pentru Valorificarea
Activelor Statului la fundamentarea politicilor si la elaborarea proiectelor de
acte normative în domeniul privatizării si restructurării;
55. elaborează si promovează, cu respectarea cadrului
specific, proceduri de vânzare de actiuni, de vânzare de active si alte
proceduri ori instructiuni privind domeniul său de activitate;
56. elaborează elementele contractului de mandat ce se
încheie cu agentii de privatizare în vederea vânzării participatiilor statului
la societătile comerciale si/sau companiile nationale din portofoliul său;
57. îndeplineste orice alte atributii care decurg din
dispozitiile legale aplicabile institutiilor publice implicate în procesul de
privatizare sau în legătură cu exercitarea calitătii de actionar al statului la
societătile si/sau companiile nationale aflate în portofoliul său;
58. editează publicatii de specialitate si de
informare profesională;
59. organizează, împreună cu Casa Natională de
Asigurări de Sănătate, licitatii la nivel national si alte proceduri de
achizitii publice pentru achizitionarea medicamentelor si materialelor
specifice, pentru consumul în spitale si în ambulatoriu, în vederea derulării
programelor nationale;
60. organizează licitatii nationale pentru achizitia
de bunuri si servicii cu caracter medical si nemedical, de aparatură si instrumente
medicale, precum si lucrări de întretinere, reparatii si investitii pentru
institutiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare
aprobate;
61. împuterniceste, după caz, unitătile aflate în
subordinea sa pentru îndeplinirea unor activităti, în vederea realizării
obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sănătătii Publice îndeplineste orice
alte atributii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
Art. 5. – Pentru realizarea obiectivelor si pentru îndeplinirea atributiilor sale generale si specifice, privind conceperea si punerea în aplicare de actiuni intersectoriale si de parteneriate public-privat si central-local, Ministerul Sănătătii Publice colaborează cu autoritătile administratiei publice centrale si locale, cu institutii publice de specialitate, cu structurile societătii civile si ale mediului de afaceri, din tară si din străinătate.
Art. 6. – În vederea exercitării atributiilor sale,
Ministerul Sănătătii Publice este abilitat să solicite si să primească, în conditiile
legii, informatii de la: autoritătile administratiei publice, institutiile
publice si persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul său de
competentă.
Art. 7. – (1) Conducerea Ministerului Sănătătii
Publice se exercită de către ministrul sănătătii publice.
(2) Ministrul sănătătii publice conduce întreaga
activitate a ministerului si îl reprezintă în raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autorităti si organizatii, precum si cu persoane fizice sau
juridice din tară ori din străinătate.
(3) Ministrul sănătătii publice este ordonator
principal de credite si poate delega prin ordin, în limitele si conditiile
prevăzute de lege, această calitate.
(4) În exercitarea atributiilor sale, ministrul
sănătătii publice emite ordine, instructiuni si alte acte cu caracter normativ,
prevăzute de lege.
(5) În îndeplinirea atributiilor sale, ministrul
sănătătii publice este ajutat de 3 secretari de stat, un secretar general si de
un secretar general adjunct.
(6) În cazul în care ministrul nu îsi poate exercita
atributiile curente, acesta desemnează prin ordin un secretar de stat care
exercită aceste atributii, înstiintându-l pe primul-ministru.
Art. 8. – (1) Secretarii de stat se subordonează
ministrului sănătătii publice si îndeplinesc atributiile si sarcinile stabilite
de acesta.
(2) Secretarii de stat coordonează proiectele
stabilite de către ministru si exercită si alte atributii delegate prin ordin
al ministrului sănătătii publice.
Art. 9. – Secretarul general si secretarul general
adjunct sunt înalti functionari publici, sunt subordonati ministrului sănătătii
publice si îndeplinesc atributiile prevăzute prin lege si alte sarcini
stabilite de acesta.
Art. 10. – (1) Pe lângă ministrul sănătătii publice
functionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si regulamentul de organizare si
functionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului
sănătătii publice.
(3) Presedintele Colegiului ministerului este
ministrul sănătătii publice.
(4) Colegiul ministerului se Ontruneste, la cererea
ministrului sănătătii publice, pentru dezbaterea problemelor privind
activitatea ministerului.
Art. 11. – (1) În exercitarea atributiilor sale,
ministrul sănătătii publice poate constitui comisii consultative după cum
urmează: comisiile de specialitate, Comisia de strategie terapeutică si Comisia
natională de transparentă.
(2) Componenta, atributiile, modul de organizare si
functionare a comisiilor consultative se stabilesc prin ordin al ministrului
sănătătii publice.
Art. 12. – Structura organizatorică a Ministerului
Sănătătii Publice este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 13. – (1) În cadrul structurii organizatorice
prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sănătătii publice, se pot
organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare,
stabilindu-se numărul posturilor de conducere, în conditiile legii.
(2) Numărul maxim de posturi este de 225, exclusiv
demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) În numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (2)
sunt incluse si posturile aferente cabinetelor secretarilor de stat.
(4) Ministerul Sănătătii Publice functionează pe baza
regulamentului de organizare si functionare, precum si a regulamentului intern,
care se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii publice.
Art. 14. – (1) Unitătile aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătătii Publice sunt prevăzute în
anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică a institutiilor publice
din reteaua proprie a Ministerului Sănătătii Publice se aprobă prin ordin al
ministrului sănătătii publice.
(3) Criteriile de constituire a structurilor
organizatorice pentru unitătile publice subordonate, precum si atributiile si
regulamentul de organizare si functionare ale acestora se aprobă de ministrul
sănătătii publice.
(4) Statele de functii pentru institutiile din subordinea Ministerului Sănătătii Publice se aprobă de către ministrul sănătătii publice.
Art. 15. – Pentru realizarea obiectivelor ministerului
sau pentru elaborarea unor proiecte specifice, ministrul sănătătii publice,
prin ordin, poate numi consilieri onorifici pentru anumite domenii si poate
constitui, pe perioade determinate, consilii de experti sau colective de lucru
formate din specialisti.
Art. 16. – (1) Ministerul Sănătătii Publice are în
dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de
autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit conform normelor legale în
vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activitătilor specifice,
Ministerul Sănătătii Publice are în dotare un parc de autoturisme, potrivit
anexei nr. 3.
Art. 17. – (1) La nivelul judetelor si al municipiului
Bucuresti functionează autoritătile de sănătate publică judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate
juridică, ale Ministerului Sănătătii Publice, în subordinea cărora functionează
alte unităti cu personalitate juridică, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare si functionare,
structura organizatorică a autoritătilor de sănătate publică si conditiile
specifice ocupării functiilor publice de conducere din autoritătile de sănătate
publică se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii publice.
Art. 18. – Anexele nr. 1–3 fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 19. – Ordinele, instructiunile si alte asemenea
acte cu caracter normativ, emise de ministrul sănătătii anterior datei intrării
în vigoare a noilor reglementări cuprinse în Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, îsi mentin aplicabilitatea
până la data aprobării prin ordin al ministrului sănătătii publice a
restructurării actualelor directii de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si a organizării si functionării Inspectiei Sanitare de Stat.
Art. 20. – Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 25 martie
2005, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
28 iunie 2006.
Nr.
862.
a Ministerului Sănătătii Publice
ANEXA
Nr. 2
LISTA
cuprinzând unitătile cu personalitate juridică aflate
în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătătii
Publice
A. Unităti aflate în subordinea Ministerului
Sănătătii Publice
I. Unităti finantate integral de la bugetul de stat:
1. Autoritătile de sănătate publică judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, servicii publice deconcentrate*)
2. Institutul de Sănătate Publică Bucuresti
3. Institutul de Sănătate Publică “Prof. dr. Iuliu
Moldovan“ Cluj-Napoca
4. Institutul de Sănătate Publică Iasi
5. Institutul de Sănătate Publică “Prof. dr. Leonida
Georgescu“ Timisoara
6. Centrul de Sănătate Publică Târgu Mures
7. Centrul de Sănătate Publică Sibiu
8. Institutul National de Medicină Sportivă Bucuresti
9. Institutul National de Hematologie Transfuzională
“Prof. dr. C.T. Nicolau“ Bucuresti
10. Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea
Sistemului Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti
11. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
12. Agentia Natională de Transplant Bucuresti
13. Oficiul Central de Stocare pentru Situatii Speciale
Bucuresti.
Numărul maxim de posturi la unitătile prevăzute la
pct. 1–13 este de 8.250, din care:
– Spitalul Tichilesti (leprozerie) – 28;
– medici rezidenti pe post, în specialitatea
epidemiologie si medicină de laborator – 345.
II. Unităti finantate integral din venituri proprii
din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate:
1. Institutul Oncologic “Prof. dr. Alexandru
Trestioreanu“ Bucuresti
2. Institutul Oncologic “Prof. dr. I. Chiricută“
Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie
“Ana Aslan“ Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie “Prof. dr. Marius
Nasta“ Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului
“Prof. dr. Alfred Rusescu“ Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicină Fizică
si Balneoclimatologie Bucuresti
7. Institutul de Endocrinologie “C.I. Parhon“
Bucuresti
8. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
“Prof. dr. N. Paulescu“ Bucuresti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare “Prof. dr. Vlad
Voiculescu“ Bucuresti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare “Prof. dr. C.C.
Iliescu“ Bucuresti
11. Institutul Inimii “Prof. dr. Nicolae Stăncioiu“
Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infectioase “Prof. dr. Matei
Bals“ Bucuresti
13. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie
Functională O.R.L. “Prof. dr. Dorin Hociotă“ Bucuresti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
16. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal
Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant
Târgu Mures
18. Institutul de Gastroenterologie si Hepatologie
Iasi
19. Centrul de Cardiologie Iasi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul de Patologie Neuromusculară “Dr. Radu
Horia“ Vâlcele
22. Centrul Medical Clinic de Evaluare si Recuperare
pentru Copii si Adolescenti “Cristian Serban“ Buzias
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de Recuperare Borsa
25. Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
26. Spitalul de Psihiatrie si pentru Măsuri de
Sigurantă Stei
27. Spitalul de Psihiatrie si pentru Măsuri de
Sigurantă Săpoca
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de Psihiatrie Zam
30. Spitalul de Psihiatrie si pentru Măsuri de
Sigurantă Pădureni-Grajduri
31. Spitalul de Psihiatrie Gătaia
32. Spitalul de Psihiatrie si pentru Măsuri de
Sigurantă Jebel
33. Spitalul Clinic de Psihiatrie “Socola“ Iasi
34. Spitalul de Cardiologie Covasna
35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică si
Balneologie Eforie-Nord
36. Sanatoriul Balnear si de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul Balnear si de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Busteni
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal
40. Sanatoriul Balnear Slănic Moldova
41. Centrul National de Acupunctură si Homeopatie
Bucuresti
42. Statia Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă
Aeriană Bucuresti.
NOTĂ:
Numărul
maxim de posturi la unitătile prevăzute la pct. 1–42, precum si pentru
unitătile sanitare publice din subordinea autoritătilor de sănătate publică
este de 185.932.
Unitătile
sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în
conditiile legii.
III. Unităti finantate din venituri proprii si
subventii de la bugetul de stat:
1. Institutul National de Medicină Legală “Mina
Minovici“ Bucuresti
2. Institutul de Medicină Legală Iasi
3. Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicină Legală Timisoara
5. Institutul de Medicină Legală Craiova
6. Institutul de Medicină Legală Târgu Mures.
Numărul maxim de posturi la unitătile prevăzute la
pct. 1–6 este de 500.
*) În
subordinea autoritătilor de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti functionează unităti cu personalitate juridică, finantate integral din
venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale
de sănătate, precum si serviciile de ambulantă, centrele de diagnostic si
tratament, centrele medicale si ambulatoriile de specialitate.
IV. Unităti finantate integral din venituri proprii:
1. Agentia Natională a Medicamentului Bucuresti
2. Centrul National de Perfectionare în Domeniul
Sanitar Bucuresti.
Numărul maxim de posturi la unitătile prevăzute la
pct. 1 si 2 este de 740.
B. Unităti aflate sub autoritatea Ministerului Sănătătii
Publice
1. Compania Natională “Unifarm“ – S.A. Bucuresti
2. Societatea Comercială “Sanevit 2003“ – S.A. Arad.
C. Unităti aflate în coordonarea Ministerului
Sănătătii Publice
1. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în
Domeniul Patologiei si Stiintelor Biomedicale “Victor
Babes“ Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Microbiologie si Imunologie “Cantacuzino“ Bucuresti
3. Scoala Natională de Sănătate Publică si Management
Sanitar Bucuresti
4. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucuresti.
ANEXA
Nr. 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sănătătii Publice pentru activitătile
specifice
Nr. crt. |
Activitatea specifică |
Numărul de autoturisme |
Consumul maxim de carburant pe lună (litri) |
1. |
Programul
national de sănătate derulat prin Agentia Natională pentru Programe de
Sănătate |
2 |
300 |
2. |
Prevenirea,
supravegherea si controlul bolilor transmisibile si netransmisibile |
2 |
300 |
3. |
Activitatea
de inspectie sanitară de stat : –
farmaceutică –
dispozitive medicale –
controlul calitătii serviciilor de asistentă medicală – de
sănătate publică |
2 |
300 |
4. |
Activitatea
de coordonare a politicilor si strategiilor, programelor din domeniul
sănătătii populatiei la nivel national, regional si local |
1 |
300 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea transferului pachetelor de actiuni detinute de stat la unele
societăti comerciale de la Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat“ către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se aprobă transferul pachetelor de
actiuni detinute de stat la Societatea Comercială “Biroul de Turism pentru
Tineret (B.T.T.)“ – S.A. Bucuresti si la Societatea Comercială “Olimp Estival
2002“ – S.A. Mangalia de la Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat“ către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului.
(2) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Statului va exercita toate drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de
actionar în numele statului la aceste societăti comerciale.
Art. 2. – Predarea-preluarea pachetelor de actiuni
transferate potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Presedintele Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului,
Răzvan Orăsanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
28 iunie 2006.
Nr.
863.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA
NATIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Autoritatea
Natională a Vămilor
pentru
aprobarea modificării temporare a anexei nr. 1 la Decizia directorului general
al Autoritătii Nationale a Vămilor nr. 217/2004 pentru instituirea unor măsuri
speciale privind importul uleiurilor minerale
În temeiul prevederilor art. 242 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările si completările
ulterioare,
având în vedere prevederile Deciziei directorului
general al Autoritătii Nationale a Vămilor nr.
217/2004 pentru instituirea unor măsuri speciale privind importul
uleiurilor minerale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
253 din 23 martie 2004,
vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. I. – Anexa nr. 1 la Decizia
directorului general al Autoritătii Nationale a Vămilor nr.
217/2004 pentru instituirea unor măsuri speciale privind importul
uleiurilor minerale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
253 din 23 martie 2004, prin care se stabileste lista birourilor vamale de
frontieră desemnate să vămuiască uleiuri minerale de tipul benzinelor si
motorinelor, se modifică temporar pe perioada 8 iulie–31 iulie 2006 inclusiv,
în sensul înlocuirii biroului vamal de intrare Episcopia Bihorului – judetul
Bihor cu birourile vamale de intrare Valea lui Mihai – judetul Bihor si,
respectiv, Curtici – judetul Arad.
Art. II. – Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare la data publicării.
Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală,
Bucuresti,
3 iulie 2006.
Nr.
7.057.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
modificarea ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele bănesti în
monedă natională
În baza dispozitiilor art. 5 si 8 din Legea nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României, în aplicarea
prevederilor art. 13 din Regulamentul Băncii Nationale a României nr.
6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004,
Banca Natională a României emite
prezenta circulară.
Articol unic. – Începând cu perioada de
aplicare 24 iulie–23 august 2006, rata rezervei minime obligatorii pentru:
mijloacele bănesti în monedă natională cu scadenta mai mică de 2 ani de la
finele perioadei de observare, sumele în tranzit în monedă natională si
mijloacele bănesti în monedă natională cu scadenta reziduală mai mare de 2 ani
de la finele perioadei de observare, care prevăd clauze contractuale
referitoare la rambursări, retrageri, transferări anticipate, se stabileste la
un nivel de 20%.
Presedintele Consiliului de administratie
al Băncii Nationale a României,
Bucuresti,
3 iulie 2006.
Nr. 11.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în
luna iulie 2006
Având în vedere prevederile Legii nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de
evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna iulie 2006, nivelul ratei dobânzii de referintă
a Băncii Nationale a României este de 8,50% pe an.
Presedintele Consiliului de administratie
al Băncii Nationale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucuresti,
3 iulie 2006.
Nr. 12.
ACTE
ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
pentru
aprobarea noii organigrame a aparatului executiv al Camerei Auditorilor
Financiari din România
În temeiul prevederilor art. 12 alin. (1) lit. m) si
ale art. 26 alin. (1) lit. f) din Regulamentul de organizare si functionare a
Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din
13 iulie 2004, cu modificările ulterioare, si ale Hotărârii Conferintei Camerei
Auditorilor Financiari din România nr.
47/2005 cu privire la adoptarea unor modificări si completări ale
Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari
din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din
2 iunie 2005,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit
în sedinta din 6 iunie 2006, hotărăste:
Art. 1. – Se aprobă noua organigramă a aparatului
executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România.
Art. 2. – Se desfiintează functia de secretar general
prevăzută în Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor
Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, cu modificările ulterioare, si se creează următoarele functii de
conducere, conform organigramei, după cum urmează:
a) director executiv;
b) director executiv adjunct;
c) contabil-sef.
Art. 3. – Denumirea următoarelor departamente din
structura aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România se
modifică după cum urmează:
a) Departamentul de învătământ si admitere se va numi
Departamentul de admitere, pregătire continuă si stagiari;
b) Departamentul de etică si conduită profesională se
va numi Departamentul de etică, conduită profesională si investigatii;
c) Departamentul de servicii generale se va numi
Departamentul de contabilitate si raportări financiare;
d) Departamentul de audit intern se va numi
Departamentul de reglementare a activitătii de audit intern;
e) Secretariatul general se va numi Compartimentul
secretariat.
Art. 4. – Se creează următoarele compartimente,
birouri si servicii, după cum urmează:
a) Serviciul administrativ;
b) Biroul relatii publice;
c) Biroul promovare imagine;
d) Compartimentul resurse umane;
e) Compartimentul IT.
Art. 5. – Atributiile departamentelor, serviciilor,
birourilor si compartimentelor din structura noii organigrame vor fi stabilite
si precizate prin hotărâre a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din
România pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si
functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.
Art. 6. – Prezenta hotărâre se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
Ion Mihăilescu
Bucuresti,
6 iunie 2006.
Nr. 65.
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind
aprobarea calendarului de organizare a examenului de aptitudini profesionale
pentru atribuirea calitătii de auditor financiar
În temeiul prevederilor art. 13 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările
si completările ulterioare,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit
în sedinta din 6 iunie 2006, hotărăste:
Art. 1. – Se aprobă calendarul de organizare a
examenului de aptitudini profesionale pentru atribuirea calitătii de auditor
financiar, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Departamentul de admitere, pregătire
continuă si stagiari si Compartimentul secretariat vor duce la îndeplinire
prezenta hotărâre.
Art. 3. – Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
p. Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
Marius Burdusel
Bucuresti,
6 iunie 2006.
Nr. 66.
ANEXĂ
CALENDARUL
de organizare a examenului de aptitudini profesionale
pentru atribuirea calitătii de auditor financiar
Art. 1. – Potrivit prevederilor art. 13 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu modificările si
completările ulterioare, si ale Regulamentului de organizare si functionare a
Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din
13 iulie 2004, cu modificările ulterioare, examenul de aptitudini profesionale
pentru atribuirea calitătii de auditor financiar se organizează de Camera
Auditorilor Financiari din România, prin Departamentul de admitere, pregătire
continuă si stagiari.
Art. 2. – Camera Auditorilor Financiari din România va
organiza examenul de aptitudini profesionale pentru stagiarii în activitatea de
audit financiar în conformitate cu Regulamentul de organizare si de desfăsurare
a examenului de aptitudini profesionale pentru atribuirea calitătii de auditor
financiar.
Art. 3. – Începând cu anul 2006 pe o perioadă de 3 ani, examenul de aptitudini profesionale pentru atribuirea calitătii de auditor financiar se va organiza de două ori pe an, astfel: o sesiune în perioada martie–aprilie 2006 si o sesiune în perioada septembrie–octombrie 2006.