MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 619 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 18 iulie 2006
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
906. – Hotărâre pentru redobândirea
cetăteniei române de către unele persoane
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
479. – Ordin al ministrului
mediului si gospodăririi apelor pentru aprobarea metodologiei si chestionarelor
de raportare a datelor din domeniul apelor
719. – Ordin al ministrului
mediului si gospodăririi apelor privind aprobarea Procedurii NTLH – 025 de
atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2005, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 13/2006
1.192. – Ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului privind aprobarea Normei tehnice
feroviare “Infrastructură feroviară. Sudarea aparatelor de cale”
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
redobândirea cetăteniei române de către unele persoane
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 11 din Legea cetăteniei române nr.
21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se acordă cetătenia română persoanelor
prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre, care au
avut această cetătenie si au solicitat redobândirea ei, cu mentinerea
domiciliului în străinătate.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Răzvan Ungureanu
p. Ministrul administratiei si internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Bucuresti,
12 iulie 2006.
Nr. 906.
ANEXĂ
LISTA
persoanelor care au solicitat redobândirea cetăteniei române în temeiul art. 10 alin. 1 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR
pentru
aprobarea metodologiei si chestionarelor de raportare a datelor din domeniul
apelor
În temeiul prevederilor art. 35 alin. (11) si
art. 110 din Legea apelor nr.
107/1996, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale art. 5
alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul mediului si gospodăririi apelor emite
următorul ordin:
Art. 1. – (1) Se aprobă Chestionarul de raportare a
datelor rezultând din aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
100/2002 pentru aprobarea Normelor de calitate pe care trebuie să le
îndeplinească apele de suprafată utilizate pentru potabilizare si a
Normativului privind metodele de măsurare si frecventa de prelevare si analiză
a probelor din apele de suprafată destinate producerii de apă potabilă, cu
modificările si completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Se aprobă Chestionarul de raportare a datelor
rezultând din aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
201/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor pentru
moluste, care transpune Directiva Consiliului nr. 79/923/CEE, cu modificările
ulterioare, prevăzut în anexa nr. 2.
(3) Se aprobă Chestionarul de raportare a datelor
rezultând din aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
202/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor de
suprafată care necesită protectie si ameliorare în scopul sustinerii vietii
piscicole, care transpune Directiva Consiliului 78/659/CEE, cu modificările
ulterioare, prevăzut în anexa nr. 3.
(4) Se aprobă Chestionarul de raportare a datelor
rezultând din aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
351/2005 privind aprobarea Programului de eliminare treptată a evacuărilor,
emisiilor si pierderilor de substante prioritar periculoase, care transpune
directivele Consiliului 76/464/CEE, 82/176/CEE, 83/513/CEE, 84/156/CEE, 84/491/CEE, 86/280/CEE si 80/68/CEE,
prevăzut în anexa nr. 4.
(5) Chestionarele de raportare a datelor, prevăzute în
anexele nr. 1–4*), au ca scop asigurarea formatului standard de raportare către
Uniunea Europeană pentru directivele din acquis-ul comunitar din domeniul apei.
(6) Anexele nr. 1–4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Chestionarele prevăzute la art. 1, precum si
rezumatele programelor de implementare si rezultatele acestora vor fi
comunicate Comisiei Europene la un interval de 3 ani, începând cu anul 2007.
Art. 3. – Directia managementul resurselor de apă din
cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si Administratia Natională
“Apele Române“ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Bucuresti,
16 mai 2006.
Nr.
479.
CHESTIONAR
de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 100/2002 pentru aprobarea Normelor de calitate pe care
trebuie să le îndeplinească apele de suprafată utilizate pentru potabilizare si
a Normativului privind metodele de măsurare si frecventa de prelevare si
analiză a probelor din apele de suprafată destinate producerii de apă potabilă,
completată si modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 662/2005
care transpune directivele Consiliului nr. 75/440/CEE
si 79/869/CEE
|
MINISTERUL
MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR
privind
aprobarea Procedurii NTLH – 025 de atestare a personalului de exploatare
calificat al micilor acumulări cu folosintă piscicolă, de agrement sau de
interes local, din categoriile C si D, conform prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 138/2005, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 13/2006
În baza prevederilor art. 4 alin. (2) si ale art. 13
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
138/2005 privind exploatarea în sigurantă a acumulărilor cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006,
având în vedere Referatul de aprobare al Directiei
pentru siguranta barajelor si cadastrul apelor nr. 91.118/A.A. din 23 martie
2006,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (8) din Hotărârea
Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul mediului si gospodăririi apelor emite următorul
ordin:
Art. 1. – Se aprobă Procedura NTLH – 025 de atestare a
personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, conform
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
138/2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Directia pentru siguranta barajelor si
cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si
Administratia Natională “Apele Române“ vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Bucuresti,
12 iulie 2006.
Nr. 719.
ANEXĂ
PROCEDURA NTLH – 025
de atestare a personalului de exploatare calificat al
micilor acumulări cu folosintă piscicolă, de agrement sau de interes local, din
categoriile C si D, conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
138/2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 13/2006
Art. 1. – (1) În conformitate cu prevederile art. 3
alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
138/2005 privind exploatarea în sigurantă a acumulărilor cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006, exploatarea micilor acumulări se face numai cu
personal de exploatare calificat si atestat în domeniul hidrotehnic.
(2) Personalul de exploatare calificat si atestat este
definit conform prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
138/2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006.
Art. 2. – Atestarea personalului de exploatare
calificat al micilor acumulări se face de comisiile de atestare care
functionează pe lângă Administratia Natională “Apele Române“, la nivelul
directiilor de ape organizate pe bazine sau pe grupuri de bazine hidrografice,
conform anexei nr. 2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
107/2002 privind înfiintarea Administratiei Nationale “Apele Române“,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
404/2003, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. – (1) În vederea atestării, solicitantul –
persoană fizică, denumit în continuare solicitant, trebuie să
îndeplinească următoarele conditii:
a) să aibă studii medii liceale, absolvite cu diplomă;
b) să fie absolvent al unui curs de pregătire de
scurtă durată în domeniul hidrotehnic, organizat la nivelul directiei de ape;
c) să aibă o activitate în domeniul gospodăririi
apelor de cel putin 3 ani.
(2) În vederea obtinerii atestatului pentru
activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu
folosintă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D,
denumit în continuare atestat, solicitantul va depune la directia de ape
a Administratiei Nationale “Apele Române“ din a cărei rază teritorială face
parte acumularea un dosar cuprinzând următoarele documente:
a) cerere-tip de solicitare a atestării;
b) curriculum vitae al solicitantului;
c) copie de pe diploma de studii;
d) copie de pe certificatul de absolvire a cursurilor
în domeniul hidrotehnic;
e) copie de pe cartea de muncă sau adeverintă de
vechime;
f) cazier judiciar;
g) chitanta de achitare a tarifului pentru obtinerea
atestatului.
(3) Tariful pentru obtinerea atestatului se achită
numai după admiterea dosarului pentru atestare, iar chitanta de achitare se
anexează la dosarul solicitantului.
Art. 4. – (1) În termen de 10 zile de la depunerea
dosarului, directia de ape analizează documentele si comunică solicitantului,
în scris, una dintre următoarele situatii în care se află dosarul depus:
a) admitere pentru atestare;
b) solicitare de completări;
c) respingere.
(2) În cazul în care se decide admiterea pentru
atestare, solicitantului i se vor comunica:
a) data la care se va prezenta pentru sustinerea
interviului în fata comisiei de atestare;
b) necesitatea achitării tarifului pentru obtinerea
atestatului si a prezentării chitantei aferente;
c) documentele necesare pe care va trebui să le aibă
asupra sa.
(3) În cazul în care se decide solicitarea de
completări, solicitantului i se vor comunica termenul de depunere si
documentele solicitate. Nedepunerea documentelor în termenul prevăzut va
conduce la respingerea dosarului.
(4) În cazul în care se decide respingerea dosarului,
solicitantului i se vor comunica motivele care au condus la această decizie,
iar dosarele se restituie pe bază de semnătură.
(5) Posturile pentru personalul de exploatare
calificat al micilor acumulări cu folosintă piscicolă, de agrement sau de
interes local, din categoriile C si D, denumit în continuare personal de
exploatare calificat al micilor acumulări, nu sunt limitate ca număr.
Art. 5. – (1) În vederea obtinerii atestării, orice
solicitant trebuie să depună o cerere-tip, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 1, un dosar care trebuie să contină documentele prevăzute la art. 3
alin. (2) si să sustină un interviu.
(2) Comisiile de atestare se organizează la nivelul
fiecărei directii de ape, în baza propunerilor nominale de reprezentanti
efectuate de Directia pentru siguranta barajelor si cadastrul apelor din cadrul
Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor si Administratia Natională “Apele
Române“.
(3) În functie de numărul de mici acumulări existente
în raza de autoritate a unei directii de ape si de propunerile directiilor de
ape, se pot organiza comisii de atestare teritoriale, care să activeze pe raza
a două sau mai multor directii de ape.
Art. 6. – Componenta fiecărei comisii de atestare este
următoarea:
a) presedinte – directorul directiei de ape;
b) vicepresedinte – un reprezentant al Directiei
pentru siguranta barajelor si cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului
si Gospodăririi Apelor;
c) un reprezentant al Administratiei Nationale “Apele
Române“ – membru;
d) directorul tehnic al directiei de ape – membru;
e) seful compartimentului exploatare din cadrul
directiei de ape – membru;
f) directorul sistemului de gospodărire a apelor în a
cărui rază teritorială se află acumularea – membru;
g) secretar – un reprezentant al biroului siguranta
barajelor din cadrul directiei de ape.
Art. 7. – (1) Deciziile se adoptă cu votul a două
treimi din numărul membrilor comisiei de atestare prezenti la interviu, în
prezenta a cel putin trei pătrimi din numărul total al membrilor. Prezenta
presedintelui sau, după caz, a vicepresedintelui este obligatorie.
(2) Comisiile de atestare se întrunesc, de regulă,
trimestrial sau în cazul în care sunt primite pentru atestare cel putin 5
solicitări cu dosare continând documente complete.
(3) Organizarea atestării personalului de exploatare
calificat al micilor acumulări se asigură de fiecare directie de ape, prin fixarea
datei, a orei si locului de desfăsurare a sedintelor, prin anuntarea în scris a
membrilor comisiei de atestare si a solicitantilor si prin afisarea listei
solicitantilor la sediul directiei.
(4) Sedintele se convoacă cu cel putin două săptămâni
înainte de data stabilită pentru atestare, membrii comisiei de atestare urmând
să confirme participarea cu cel putin 3 zile înainte de data sedintei.
Componenta comisiei de atestare astfel constituite se afisează la locul
desfăsurării sedintelor, cel mai târziu în dimineata zilei de desfăsurare a
sedintei.
Art. 8. – (1) Sedinta comisiei de atestare este
condusă de presedinte sau, după caz, de vicepresedinte, care invită, pe rând,
solicitantii la interviu. Secretarul comisiei prezintă documentele din dosarul
solicitantului. În cadrul interviului presedintele si membrii comisiei de
atestare pot cere solicitantului precizări privind: documentele din dosar,
activitatea desfăsurată în domeniul gospodăririi apelor sau cunostintele sale
privind exploatarea lacurilor de acumulare.
(2) După interviu membrii comisiei de atestare acordă
calificativul “admis“ sau “respins“.
(3) Decizia comisiei de atestare privind “admiterea“
sau “respingerea“ de la atestare se consemnează în cadrul unui proces-verbal
semnat de membrii prezenti, se comunică verbal solicitantului, iar rezultatul
se afisează la sediul directiei de ape.
(4) În cazul proceselor-verbale cu decizia finală
“respins“, solicitantii aflati în această situatie pot depune contestatii în
conditiile prevăzute la art. 14.
Art. 9. – Membrii comisiei de atestare beneficiază de
o indemnizatie de sedintă al cărei cuantum se stabileste prin decizie a
directorului general al Administratiei Nationale “Apele Române“.
Art. 10. – (1) Atestatul se emite de comisia de
atestare si are valabilitate 5 ani de la data emiterii, cu posibilitatea
prelungirii pentru perioade de încă 5 ani.
(2) Solicitarea de prelungire a valabilitătii
atestatului se realizează prin depunerea de către titularul atestatului la
directia de ape emitentă, cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de
valabilitate, a unui dosar care va cuprinde:
a) cererea de prelungire;
b) memoriul de activitate al persoanei atestate;
c) chitanta de achitare a tarifului pentru prelungirea
valabilitătii.
Art. 11. – (1) Tariful pentru atestare si obtinerea
atestatului este de 300 lei.
(2) Tariful pentru prelungirea valabilitătii
atestatului este de 200 lei.
(3) Sumele datorate conform tarifelor prevăzute la
alin. (1) si (2) se depun în contul Administratiei Nationale “Apele Române“ RO93TREZ7005025XXX001176,
deschis la Trezoreria SMB.
(4) Tarifele prevăzute la alin. (1) si (2) pot fi
actualizate prin ordin al ministrului mediului si gospodăririi apelor.
Art. 12. – (1) Atestatul îsi încetează valabilitatea
în următoarele cazuri:
a) la expirarea termenului pentru care a fost
eliberat;
b) în cazul suspendării;
c) în cazul anulării.
(2) Atestatul este suspendat, după caz, în următoarele
situatii:
a) pe perioada în care titularul a primit sanctiuni
administrative sau pe perioada de aplicare a unor hotărâri judecătoresti, la
producerea unor infractiuni;
b) pe perioada în care titularul ocupă o functie care,
în conformitate cu prevederile legii, intră în conflict de interese sau în
incompatibilitate cu exercitarea activitătii de personal de exploatare;
c) în cazul nerespectării prevederilor regulamentului
de exploatare a acumulării sau a cerintelor instructiunilor de urmărire a
comportării în timp a barajului;
d) pe perioada suspendării autorizatiei de gospodărire
a apelor si a autorizatiei de functionare în sigurantă.
(3) Atestatul se anulează în următoarele cazuri:
a) în caz de inactivitate a titularului o perioadă mai
mare de 4 ani;
b) dacă persoana atestată a fost condamnată prin
sentintă definitivă pentru fapte comise în exercitarea profesiei;
c) în cazul producerii unor incidente sau accidente la
baraje, în functie de gravitatea acestora si de implicarea persoanei atestate.
(4) Personalul calificat căruia i s-a anulat atestatul
pentru motivele prevăzute la alin. (3) lit. b) nu poate să mai depună un nou
dosar pentru atestare.
Art. 13. – Suspendarea sau anularea atestatului se
face de comisia de atestare de pe lângă directia de ape din subordinea
Administratiei Nationale “Apele Române“, care a emis atestatul, la notificarea
fundamentată a angajatorului, a Directiei pentru siguranta barajelor si
cadastrul apelor, a Inspectiei de Stat a Apelor din cadrul Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor si a împuternicitilor acestora.
Art. 14. – (1) Contestatiile cu privire la respingerea
dosarului pentru atestare, neacordarea atestatului de către comisia de
atestare, neprelungirea valabilitătii, suspendarea sau anularea atestatelor se
depun la comisia de atestare emitentă a atestatului.
(2) Directorul directiei de ape dispune, prin decizie,
constituirea unei comisii de solutionare a contestatiilor, formată din: un
reprezentant al Directiei pentru siguranta barajelor si cadastrul apelor din
cadrul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor, un reprezentant al
Administratiei Nationale “Apele Române“, directorul tehnic al directiei de ape
si secretarul comisiei de atestare.
(3) Comisia de solutionare a contestatiilor analizează
contestatiile în termen de maximum o săptămână de la depunerea acestora,
întocmeste un proces-verbal si propune modul de rezolvare.
(4) Directia de ape transmite în scris o comunicare
către persoana care a depus contestatia, cu concluzia comisiei de solutionare a
contestatiilor.
Art. 15. – Organizarea cursurilor de pregătire de
scurtă durată în domeniul hidrotehnic se efectuează în baza tematicii, a
perioadelor si programelor, precum si a modelelor de certificate si tarife,
care se stabilesc si se aprobă prin decizie a directorului general al
Administratiei Nationale “Apele Române“.
Art. 16. – Angajarea personalului de exploatare
calificat al micilor acumulări, atestat conform prezentei proceduri, se face de
către detinătorul sau administratorul barajului, în conditiile legii (cerere de
ofertă, licitatie, încredintare directă în cazuri justificate).
Art. 17. – Personalul de exploatare calificat al
micilor acumulări, atestat conform prezentei proceduri, răspunde, în conditiile
legii, pentru activitatea desfăsurată, inclusiv pentru consecintele acesteia.
Art. 18. – Personalul de exploatare calificat al micilor
acumulări, atestat conform prezentei proceduri, nu se poate angaja simultan la
mai mult de 3 mici acumulări, inclusiv la cele aflate în cascadă.
Art. 19. – În cazul în care detinătorul sau
administratorul barajului nu are sau nu angajează personal de exploatare
calificat, exploatarea micilor acumulări se face cu asistentă tehnică din
partea personalului desemnat de Administratia Natională “Apele Române“, în baza
unui contract.
Art. 20. – Modelul de atestat este prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 21. – Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA
Nr. 1
privind obtinerea atestatului pentru activitatea de
personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosintă piscicolă,
de agrement sau de interes local, din categoriile C si D
– Model –
Subsemnatul/subsemnata
............................................................,
domiciliat/domiciliată în .........................................., str.
................................................ nr. ........, judetul/sectorul
......................................................, posesor/posesoare al/a
buletinului/cărtii de identitate seria ............................. nr.
..............., eliberat/eliberată de Sectia de politie ......................
la data de ......................................................, codul
numeric personal ................................., având Certificatul de
absolvire a cursurilor de pregătire în domeniul hidrotehnic de nivel postliceal
nr. .......... din ..........................................., eliberat de
Administratia Natională “Apele Române“ – Directia Apelor
......................................................., solicit atestarea
pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu
folosintă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D,
conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
138/2005 privind exploatarea în sigurantă a acumulărilor cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006.
Anexez toate documentele prevăzute în Procedura NTLH –
025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
prin Ordinul ministrului mediului si gospodăririi apelor nr.
719/2006.
(Semnătura, data)
ANEXA
Nr. 2
ADMINISTRATIA
NATIONALĂ “APELE ROMÂNE“
Directia
Apelor ........................................
nr. ......... din ............
pentru activitatea de personal de exploatare calificat
al micilor acumulări cu folosintă piscicolă, de agrement sau de interes local,
din categoriile C si D, conform Procedurii NTLH – 025, aprobată prin Ordinul
ministrului mediului si gospodăririi apelor nr. 719/2006
– Model –
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) si ale art. 4
alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
138/2005 privind exploatarea în sigurantă a acumulărilor cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
13/2006,
în baza prevederilor Procedurii NTLH – 025 de atestare
a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosintă
piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, aprobată
prin Ordinul ministrului mediului si gospodăririi apelor nr.
719/2006,
văzând Procesul-verbal nr.
............................. din ................................... al
Comisiei de atestare numite prin Decizia nr. ........................... din
.........................., emisă de directorul general al Administratiei
Nationale “Apele Române“, Directia Apelor
.............................................. este împuternicită să elibereze
prezentul atestat.
Domnul/Doamna
..........................................................,
domiciliat/domiciliată în
........................................................, str.
..................... nr. ......., judetul (sectorul)
....................................., posesor/posesoare al/a
buletinului/cărtii de identitate seria ....... nr. ......., eliberat/eliberată
de ...................................... la data de
..........................., codul numeric personal.................................
este atestat/atestată pentru activitatea de personal de exploatare calificat al
micilor acumulări
cu
folosintă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D.
Prezentul atestat este valabil o perioadă de 5 ani de
la data emiterii.
Director,
Presedintele Comisiei de atestare,
.....................................................................
(numele si prenumele, stampila)
Secretarul Comisiei de atestare,
.............................................................
(Exemplarul nr. 1 se înmânează titularului.)
(Exemplarul nr. 2 se păstrează la directia de ape
emitentă.)
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
privind aprobarea
Normei tehnice feroviare “Infrastructură feroviară. Sudarea aparatelor de cale“
În temeiul prevederilor art. 4 lit. e) prima liniută
din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii Feroviare Române –
AFER, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritătii Feroviare Române –
AFER, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Norma tehnică feroviară
“Infrastructură feroviară. Sudarea aparatelor de cale“, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prevederile prezentului ordin se aplică în
activitătile de proiectare, constructie, modernizare, reparare si întretinere a
aparatelor de cale sudate, de către operatorii economici persoane juridice
române, autorizati ca furnizori feroviari de produse/servicii, la întocmirea
caietelor de sarcini si a specificatiilor tehnice, de către administratorul
infrastructurii feroviare si de gestionarii infrastructurii feroviare, precum
si la avizarea documentatiilor tehnice si la evaluarea conformitătii lucrărilor
la aparatele de cale de către Autoritatea Feroviară Română – AFER.
Art. 3. – Nerespectarea prevederilor prezentului ordin
atrage răspunderea juridică potrivit legii.
Art. 4. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. – Prezentul ordin intră în vigoare în termen
de 30 de zile de la data publicării.
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Radu Mircea Berceanu
Bucuresti,
4 iulie 2006.
Nr.
1.192.
ANEXĂ*)
NORMA TEHNICĂ FEROVIARĂ
“Infrastructură feroviară. Sudarea aparatelor de cale“
PREAMBUL
Existenta joantelor din cuprinsul aparatelor de cale conduce la aparitia de uzuri si defecte ale reperelor de rulare, la limitarea vitezei de circulatie, cât si la o rată crescută a degradării geometriei acestora. Eliminarea joantelor, prin sudarea între ele a reperelor de rulare, este solutia cea mai bună pentru reducerea efectelor negative mentionate.
În vederea modernizării liniilor de cale ferată si
realizării căii si a integrării în sistemele europene de transport feroviar,
apare necesitatea eliminării joantelor eclisate, prin sudarea între ele a
reperelor de rulare a aparatelor de cale si încorporarea acestora în calea fără
joante.
Prezenta normă tehnică feroviară stabileste regulile
si conditiile tehnice care permit eliminarea prin sudură a joantelor unui
aparat de cale existent în cale sau a unui aparat de cale care urmează să fie
introdus în cale după sudarea joantelor.
Prezenta normă se utilizează de către:
– Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.“ – S.A. la
programarea lucrărilor de reparare a liniilor de cale ferată si de întretinere;
– proiectanti autorizati ca furnizori feroviari, la
elaborarea documentatiilor pentru lucrările de reparare a liniilor de cale
ferată;
– firme specializate, autorizate ca furnizori
feroviari care au acordul de principiu al Companiei Nationale de Căi Ferate
“C.F.R.“ – S.A. pentru executia de lucrări de sudare sine/aparate de cale, la
contractarea/realizarea sudării aparatelor de cale.
Cifrele din parantezele pătrate din cuprinsul normei
tehnice feroviare reprezintă numărul de ordine al documentelor de referintă din
anexa 1.
*) Anexa