MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174
(XVIII) - Nr. 220 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 10
martie 2006
SUMAR
LEGI SI DECRETE
39. – Lege privind
respingerea Ordonantei Guvernului nr. 43/2005 pentru modificarea art. 22
lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 144/2001 privind
îndeplinirea de către cetătenii români, la iesirea din tară, a conditiilor de
intrare în statele membre ale Uniunii Europene si în alte state si a art. 12
alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor în
România
294. – Decret pentru
promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 43/2005 pentru
modificarea art. 22 lit.
a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 144/2001 privind îndeplinirea de
către cetătenii români, la iesirea din tară, a conditiilor de intrare în
statele membre ale Uniunii Europene si în alte state si a art. 12 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor în România
44. – Lege pentru
modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii
si alte drepturi de asigurări sociale
299. – Decret privind promulgarea
Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
45. – Lege privind
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2005 pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale pentru Persoanele cu Handicap
300. – Decret pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2005 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Persoanele cu Handicap
283. – Decret privind
trecerea în rezervă a unui general din Ministerul Apărării Nationale
284. – Decret pentru
eliberarea din functie a unui procuror
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
19. – Ordonantă de
urgentă privind utilizarea plajei Mării Negre si controlul activitătilor
desfăsurate pe plajă
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
52.
– Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a
Programului national multianual pe perioada 2006–2009 de sprijinire a
întreprinderilor mici si mijlocii în dezvoltarea exportului
53. – Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national
multianual pe perioada 2006–2009 pentru sustinerea mestesugurilor si
artizanatului
54. – Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului de
dezvoltare si modernizare a activitătilor de comercializare a produselor si
serviciilor de piată
55. – Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national
multianual pe perioada 2006–2009 pentru sustinerea accesului
microîntreprinderilor si a întreprinderilor mici la servicii de instruire si
consultantă
56. – Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru
informarea si educarea comerciantilor
69. – Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru
organizarea Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006
3.351. – Ordin al
ministrului educatiei si cercetării privind aprobarea Metodologiei de calcul al
salariilor personalului didactic din învătământul de stat, în vederea
determinării diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2001 – septembrie
2004
ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE
54.
– Ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 277/2005 pentru aprobarea Regulilor de
validare a cazurilor externate si raportate în aplicatia “DRG National V4“ si a
Metodologiei de evaluare a cazurilor externate, raportate si nevalidate,
solicitate spre revalidare
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 43/2005 pentru modificarea
art. 22 lit. a) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 144/2001 privind îndeplinirea de către cetătenii români, la
iesirea din tară, a conditiilor de intrare în statele membre ale Uniunii
Europene si în alte state si a art. 12 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
65/1997 privind regimul pasapoartelor în România
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. – Se respinge Ordonanta
Guvernului nr.
43 din 28 iulie 2005 pentru modificarea art. 22 lit. a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
144/2001 privind îndeplinirea de către cetătenii români, la iesirea din
tară, a conditiilor de intrare în statele membre ale Uniunii Europene si în
alte state si a art. 12 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind
regimul pasapoartelor în România, adoptată în temeiul art. 1 pct. VIII.2 si 3
din Legea nr.
209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 3 august 2005.
Această lege a fost adoptată de
Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin.
(2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DAN RADU RUSANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 8 martie 2006.
Nr. 39.
pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei Guvernului nr.
43/2005 pentru modificarea art. 22 lit. a) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 144/2001 privind îndeplinirea de către cetătenii
români, la iesirea din tară, a conditiilor de intrare în statele membre ale
Uniunii Europene si în alte state si a art. 12 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 65/1997 privind regimul pasapoartelor în România
În temeiul prevederilor art. 77 alin.
(1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se promulgă Legea
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr.
43/2005 pentru modificarea art. 22 lit. a)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
144/2001 privind îndeplinirea de către cetătenii români, la iesirea din
tară, a conditiilor de intrare în statele membre ale Uniunii Europene si în
alte state si a art. 12 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1997 privind
regimul pasapoartelor în România si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 7 martie 2006.
Nr. 294.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. – Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1
aprilie 2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La articolul 148, după litera l)
se introduce o nouă literă, litera m), cu următorul cuprins:
“m) nerespectarea prevederilor art. 160
alin. (7).“
2. La articolul 149, litera a) va
avea următorul cuprins:
“a) cele prevăzute la lit. b), c), f),
g), i) si m), cu amendă de la 300 lei (RON) la 600 lei (RON);“.
3. La articolul 160, după alineatul
(6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
“(7) Sunt scutite de orice fel de taxe
si comisioane cererile făcute în scris privitoare la orice acte prevăzute de
lege pentru a face dovada vechimii în muncă, a timpului util la pensie pentru
agricultori si a stagiului de cotizare, necesare în vederea stabilirii sau
completării dosarului de pensionare. La aceste cereri se va răspunde în scris,
în termen de maximum 30 de zile, prin scrisoare recomandată, în cazul în care
acest lucru este cerut prin petitia initială.“
Această lege a fost adoptată de
Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin.
(1) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DAN RADU RUSANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 8 martie 2006.
Nr. 44.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se promulgă Legea pentru
modificarea si completarea Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 7 martie 2006.
Nr. 299.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2005 pentru modificarea
si completarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Persoanele cu Handicap
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. – Se aprobă Ordonanta Guvernului nr.
51 din 25 august 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr.
14/2003 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Persoanele cu Handicap, adoptată în temeiul art. 1 pct. VI.2
din Legea nr.
209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 31 august 2005, cu
următoarele modificări si completări:
1. La articolul I, înainte de punctul
1 se introduce un nou punct, cu următorul cuprins:
“1. La
articolul 4 alineatul (1), litera b) va avea următorul cuprins:
«b) organizează, coordonează si
controlează realizarea măsurilor de protectie specială a persoanelor cu
handicap si a strategiei nationale în domeniul respectiv;».“
2. La articolul I punctul 2, litera
a) a alineatului (2) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“a) presedinte, medic specialist în
expertiză medicală si recuperarea capacitătii de muncă sau medicină generală si
absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu durata de cel
putin un an;“.
3. La articolul I punctul 7,
alineatul (1) al articolului 15 va avea următorul cuprins:
“Art.15. – (1) Autoritatea, consiliile
locale, consiliile judetene si prefecturile au obligatia de a asigura conditii
corespunzătoare de desfăsurare a activitătilor inspectorilor judeteni, astfel
încât să se evite aglomeratiile, tratamentul nedemn si întârzierea rezolvării
cererilor cetătenilor.“
4. La articolul I punctul 8,
articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art.16. – Autoritatea utilizează un
parc propriu de mijloace de transport, format din 7 autoturisme pentru
activităti curente, activităti de inspectie si control. Consumul lunar normat
de carburanti pentru fiecare autoturism se stabileste potrivit dispozitiilor
legale în vigoare.“
5. Articolul IV se abrogă.
Această lege a fost adoptată de
Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin.
(2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DAN RADU RUSANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 8 martie 2006.
Nr. 45.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
51/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2003
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Persoanele cu Handicap
În temeiul prevederilor art. 77 alin.
(1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se promulgă Legea
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
51/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
14/2003 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Persoanele cu Handicap si se dispune publicarea acestei legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 7 martie 2006.
Nr. 300.
privind trecerea în rezervă a unui general din Ministerul Apărării
Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art.
100 din Constitutia
României, republicată, precum si ale Legii nr. 80/1995
privind Statutul cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere propunerea ministrului
apărării nationale,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Domnul general maior cu
două stele Măciucă Petrache Marin trece în rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 6 martie 2006.
Nr. 283.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din functie a unui procuror
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) din Constitutia
României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea
nr.
303/2004 privind statutul judecătorilor si procurorilor, republicată,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere Hotărârea Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 102 din 8 februarie 2006,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Domnul Adochitei Dragos,
procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Botosani, se eliberează din
functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 7 martie 2006.
Nr. 284.
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind utilizarea plajei Mării Negre si controlul activitătilor
desfăsurate pe plajă
Având în vedere necesitatea reglementării de urgentă a
aspectelor privind plaja cu destinatie turistică, dat fiind faptul că sezonul
turistic pe litoralul românesc începe la data de 1 mai a fiecărui an, asa cum
prevede art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
202/2002 privind gospodărirea integrală a zonei costiere, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
280/2003,
luând în considerare necesitatea
reglementării modului de utilizare a plajelor de către operatorii care încheie
contracte de închiriere a plajei cu Administratia Natională “Apele Române“,
tinând
cont de necesitatea organizării ca servicii publice în subordinea autoritătilor
administratiei publice locale a posturilor de salvare si a posturilor de prim
ajutor până la începutul sezonului turistic 2006,
tinând seama de faptul că neadoptarea de
măsuri imediate, prin utilizarea procedurii de legiferare pe calea ordonantei
de urgentă, ar conduce la imposibilitatea organizării corespunzătoare a
activitătilor specifice sezonului estival si la imposibilitatea îmbunătătirii
conditiilor de desfăsurare a activitătilor de turism pe plajele Mării Negre,
elemente care vizează interesul public si constituie situatii de urgentă,
în temeiul art. 115 alin. (4) din
Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Art. 1. – Prezenta ordonantă de urgentă
are ca obiect reglementarea modului de utilizare a plajelor Mării Negre, în
scopul conservării corespunzătoare a acestora si al asigurării unei protectii
adecvate pentru turisti.
Art. 2. – (1) Utilizarea plajelor în
scop turistic se face de către operatorii economici care au încheiat contract
de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor, în conditiile
legii, denumiti în continuare operatori de plajă, si care detin
autorizatii turistice emise de către autoritatea publică centrală pentru
turism.
(2) Procedura de emitere si de retragere
a autorizatiei turistice se aprobă prin ordin al conducătorului autoritătii
publice centrale pentru turism.
(3) Criteriile minime privind utilizarea
plajelor în scop turistic sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta ordonantă de urgentă.
(4) Întretinerea si exploatarea plajelor
neînchiriate si neutilizate în scop turistic se fac de către Administratia
Natională “Apele Române“, prin Directia Apelor Dobrogea–Litoral.
Art. 3. – (1) Sezonul turistic estival
pe litoralul Mării Negre începe la data de 1 mai si se încheie la data de 30
septembrie ale fiecărui an.
(2) Operatorii plajelor cu destinatie
turistică au obligatia ca la începerea sezonului turistic estival să amenajeze
plaja cu destinatie turistică si să asigure serviciile turistice necesare, în
coformitate cu reglementările în vigoare.
(3) Administratia Natională “Apele
Române“, prin Directia Apelor Dobrogea–Litoral, realizează lucrările de
amenajare a plajelor până la începerea sezonului turistic.
Art. 4. – (1) Autoritătile
administratiei publice locale pe a căror rază teritorială se află plaje cu
destinatie turistică au următoarele obligatii:
a) să organizeze si să asigure servicii
publice de salvare acvatică – salvamar si posturi de prim ajutor;
b) să asigure lucrările de canalizare si
alimentare cu apă până în zona limitrofă plajei cu destinatie turistică;
c) să asigure ordinea publică prin
intermediul politiei, jandarmeriei si al politiei comunitare.
(2) Sursele de finantare pentru
realizarea obligatiilor prevăzute la alin. (1) sunt veniturile obtinute din
taxa hotelieră.
(3) Normele metodologice privind
organizarea serviciilor publice de salvare si a posturilor de prim ajutor pe
plajă se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autoritătii publice
centrale pentru turism si a Ministerului Administratiei si Internelor, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de
urgentă.
Art. 5. – Operatorii de plajă au
următoarele obligatii:
a) să solicite si să obtină autorizatia
turistică pentru plaja care face obiectul contractului de închiriere;
b) să întretină si să igienizeze zilnic
suprafata de plajă închiriată;
c) să mentină în bună stare de
functionare dotările de pe plajă, inclusiv cele de agrement;
d) să asigure conditiile sanitare si de
protectie a mediului în zonele de îmbăiere si pe plajă;
e) să sesizeze autoritătile de
gospodărire a apelor si de protectie a mediului si autoritătile de sănătate
publică în cazul prezentei în apa mării a substantelor poluante;
f) să îndepărteze de pe plajă si din
zona submersă de îmbăiere obiectele periculoase;
g) să nu realizeze pe plajă constructii
si dotări cu alte destinatii decât cele prevăzute în prezenta ordonantă de
urgentă;
h) să permită accesul liber pe plajă si
libera circulatie a persoanelor în spatiul plajei;
i) să monteze panouri cu instructiuni de
utilizare a plajei si a zonei de îmbăiere;
j) să nu permită desfăsurarea
activitătilor de comert ambulant pe plajă;
k) să nu permită camparea pe plajă.
Art. 6. – (1) Constructiile si dotările
admise a se amplasa pe plaja cu destinatie turistică sunt următoarele:
a) module de grupuri sanitare, numai în
cazurile în care acestea nu se pot amplasa în zona limitrofă;
b) dotări pentru agrement specific
plajei;
c) posturi de prim ajutor si de salvare;
d) constructii si amenajări cu caracter
provizoriu, demontabile;
e) instalatii de captare a energiei
solare în zona bateriilor de dusuri.
(2)
Caracteristicile si modalitatea de amplasare a constructiilor si dotărilor sunt
prevăzute în Planul de amenajare a plajei, anexă la contractul de închiriere
încheiat între Administratia Natională “Apele Române“ si operatorul de plajă.
Art. 7. – În vederea protectiei
turistilor, pe plajele litoralului Mării Negre utilizate în scop turistic se
interzic:
a) accesul persoanelor însotite de
animale, cu exceptia câinilor din dotarea Ministerului Administratiei si
Internelor si a câinilor utilitari ai persoanelor cu dizabilităti;
b) circulatia sau stationarea
vehiculelor, cu exceptia celor care asigură interventii operative si a
utilajelor de întretinere a plajelor.
Art. 8. – (1) Constituie contraventie si
se sanctionează cu amendă cuprinsă între 10.000 lei (RON) si 20.000 lei (RON)
săvârsirea de către persoane fizice sau juridice a următoarelor fapte:
a) desfăsurarea de activităti turistice
pe plajă fără a detine autorizatie turistică;
b) nerespectarea obligatiei privind
accesul liber pe plajă si libera circulatie a persoanelor în spatiul plajei;
c) nerespectarea prevederilor privind
întretinerea si igienizarea zilnică a suprafetei de plajă închiriate;
d) nerespectarea prevederilor privind
mentinerea în bună stare de functionare a dotărilor de pe plajă, inclusiv a
celor de agrement;
e) neasigurarea conditiilor sanitare si
de protectie a mediului în zonele de îmbăiere si pe plajă;
f) neamenajarea plajei cu destinatie
turistică la începutul sezonului turistic estival;
g) neasigurarea lucrărilor de canalizare
si alimentare cu apă până la zona limitrofă plajei;
h) amplasarea pe plajă a altor
constructii sau dotări decât cele admise;
i) permiterea campării pe plaja cu
destinatie turistică;
j) neorganizarea sau neasigurarea
serviciului public de salvare si a posturilor de prim ajutor;
k) circulatia sau stationarea
autovehiculelor pe plajă, cu exceptia celor care asigură interventii operative
si a utilajelor de întretinere a plajelor;
l) permiterea realizării de activităti
de comert ambulant pe plajă;
m) permiterea accesului cu animale pe
plajă, cu exceptia câinilor din dotarea Ministerului Administratiei si
Internelor si a câinilor utilitari ai persoanelor cu dizabilităti;
n) nerespectarea obligatiei privind
îndepărtarea obiectelor periculoase de pe plajă si din zona submersă de
îmbăiere;
o) neafisarea instructiunilor de
utilizare a plajei si a zonei de îmbăiere.
(2) Constatarea contraventiilor si
aplicarea sanctiunilor se realizează de persoane anume desemnate din cadrul:
a) Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor, Administratiei Nationale “Apele Române“, Administratiei Nationale
“Apele Române – Directia Apelor Dobrogea– Litoral, Gărzii Nationale de Mediu,
pentru contraventiile prevăzute la alin. (1) lit. c), e), g), h) si k);
b)
Autoritătii Nationale pentru Turism, pentru contraventiile prevăzute la alin.
(1) lit. a), b), d), f), h), i), j), l), m)–o);
c) Ministerului Administratiei si
Internelor sau al autoritătilor administratiei publice locale, după caz, pentru
contraventiile prevăzute la alin. (1) lit. i), k)–m).
Art. 9. – Dispozitiile art. 8 se
completează cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 10. – Pe data intrării în vigoare a
prezentei ordonante de urgentă se abrogă:
a) alin. (3) al art. 33 din Ordonanta
Guvernului nr.
58/1998 privind organizarea si desfăsurarea activitătii de turism în
România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 26
august 1998, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
755/2001, cu modificările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 107/1996
pentru aprobarea Normelor privind utilizarea turistică a plajei litoralului
Mării Negre, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 6
martie 1996;
c) Hotărârea Guvernului nr.
1.021/2002 pentru aprobarea Normelor privind organizarea posturilor de
salvare si a posturilor de prim ajutor pe plaje si în stranduri, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 711 din 30 septembrie 2002;
d) Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr.
455/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea,
clasificarea, avizarea si controlul activitătilor de turism în zona costieră,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 18 martie
2004.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN-POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si gospodăririi
apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 22 februarie 2006.
Nr. 19.
ANEXĂ
CRITERII MINIME
privind utilizarea plajelor în scop
turistic
Criterii |
Valori
minime ale criteriilor |
1. Calităti naturale ale
plajei: |
|
– calitatea nisipului |
Nisipul să nu contină corpuri
străine periculoase |
– zona de îmbăiere să nu
prezinte vegetatie acvatică sau alte corpuri plutitoare |
Curătarea ori de câte ori este
necesar |
– calitatea plajei submerse |
Fără corpuri submerse
nenaturale |
2. Suprafata minimă de plajă
asigurată pentru o persoană1) |
8 m2 |
3. Dotarea plajei: |
|
a) echiparea sanitară |
Conform normativelor sanitare
în vigoare |
b) cabine pentru schimbat
vestimentatia (număr/persoane) |
1/100 |
c) post de prim ajutor |
x |
d) post de salvare (salvamar)
|
x |
e) centru de închiriere a
dotărilor pentru plajă (umbrele, sezlonguri, saltele pneumatice, prosoape), constructie
usoară, demontabilă, provizorie, cu suprafata maximă de 9 m2, amplasată la limita dinspre
uscat a plajei |
Facultativ |
f) sezlonguri si umbrele în
suport fix, la aproximativ 5 m de la limita tărmului |
Facultativ |
g) instalatie pentru sonorizare
automată |
Facultativ |
h) sistem de semnalizare a
conditiilor de îmbăiere |
x |
i) recipiente pentru
colectarea selectivă a deseurilor |
Cel putin o bucată la 250 m2 |
j) dotări de agrement pentru
copii |
Facultativ |
k) constructii demontabile,
usoare, provizorii pentru desfăsurarea activitătii de agrement nautic, cu
suprafata maximă de 9 m2 |
Facultativ |
l) constructii demontabile,
usoare, provizorii pentru servit băuturi si produse ambalate, amplasate la
limita dinspre uscat a plajei si la o distantă de minimum 50 m fată de
constructiile definitive existente cu profil de alimentatie publică, iar
distanta dintre două constructii va fi de minimum 150 m; suprafata maximă
construită este de 20 m2 |
Facultativ |
m) alte constructii si
instalatii demontabile realizate numai cu ocazia unor evenimente culturale
sau sportive |
Facultativ |
n) rampă de acces pentru
persoane cu dizabilităti, cu lătimea cuprinsă între 2–2,5 m |
x |
o) terenuri de sport |
Facultativ |
4. Alte criterii: |
|
– marcarea zonei de îmbăiere
si a celei de interdictie a îmbăierii potrivit reglementărilor în vigoare |
x |
– întretinerea plajei |
Nivelare si curătare zilnică |
– colectarea reziduurilor de
orice fel |
Permanent |
1) Exclusiv spatiul destinat amplasării dotărilor de pe plajă, aleilor
de circulatie si locurilor de joacă si agrement.
x = necesar.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national
multianual pe perioada 2006–2009 de sprijinire a întreprinderilor mici si
mijlocii în dezvoltarea exportului
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la
Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Procedura de
implementare a Programului national multianual pe perioada 2006–2009 de
sprijinire a întreprinderilor mici si mijlocii în dezvoltarea exportului,
prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare de la data
publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Bucuresti, 14 februarie 2006.
Nr. 52.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 220 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national
multianual pe perioada 2006–2009 pentru sustinerea mestesugurilor si
artizanatului
Având
în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul
2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Procedura de
implementare a Programului national multianual pe perioada 2006–2009 pentru
sustinerea mestesugurilor si artizanatului, prevăzută în anexa*) care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare de la data
publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
Bucuresti, 14 februarie 2006.
Nr. 53.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului de dezvoltare
si modernizare a activitătilor de comercializare a produselor si serviciilor de
piată
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la
Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Articol unic. – (1) Se aprobă Procedura
de implementare a Programului de dezvoltare si modernizare a activitătilor de
comercializare a produselor si serviciilor de piată, prevăzută în anexa*) care
face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare de la data
publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
Bucuresti, 14 februarie 2006.
Nr. 54.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national
multianual pe perioada 2006–2009 pentru sustinerea accesului
microîntreprinderilor si a întreprinderilor mici la servicii de instruire si
consultantă
Având în vedere prevederile anexei nr.
3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Procedura de
implementare a Programului national multianual pe perioada 2006–2009 pentru
sustinerea accesului microîntreprinderilor si a întreprinderilor mici la
servicii de instruire si consultantă, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare de la data
publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Bucuresti, 14 februarie 2006.
Nr. 55.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 220 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru
informarea si educarea comerciantilor
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la
Legea bugetului de stat pentru anul 2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Articol unic. – (1) Se aprobă Procedura
de implementare a Programului pentru informarea si educarea comerciantilor,
prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) –
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si
va intra în vigoare de la data publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
Bucuresti, 14 februarie 2006.
Nr. 56.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 220 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru
organizarea Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006
Având în vedere prevederile anexei nr.
3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale
art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr.
753/2003, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite
prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Procedura de
implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici si
Mijlocii – TIMM 2006, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare de la data
publicării.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
Bucuresti, 28 februarie 2006.
Nr. 69.
ANEXĂ
PROCEDURA DE IMPLEMENTARE
a Programului pentru organizarea
Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului pentru
organizarea Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006, denumit în
continuare Program, îl constituie promovarea spiritului antreprenorial,
stimularea dezvoltării afacerilor si ocupării fortei de muncă în domeniul
întreprinderilor mici si mijlocii (IMM), facilitarea contactelor dintre
potentialii întreprinzători/IMM si agentii economici/institutiile publice sau
private care oferă servicii pentru sectorul IMM, în scopul cresterii numărului
întreprinzătorilor de succes si al îmbunătătirii performantelor economice si
tehnice ale IMM, stimularea si sustinerea IMM inovative, promovarea produselor
si serviciilor românesti.
2. Descrierea Programului
2.1. Programul constă în:
– organizarea la Bucuresti a celei de-a
V-a editii nationale a Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006,
în perioada aprilie–mai 2006;
– organizarea a patru editii regionale
ale Târgului Întreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2006 în următoarele
locatii: Constanta, Craiova, Timisoara si Vaslui.
2.2. Actiunile legate de organizarea si
desfăsurarea Programului se realizează de Agentia Natională pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, direct si/sau pe bază de
contracte încheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat,
în conditiile legii, în colaborare cu oficiile teritoriale pentru întreprinderi
mici si mijlocii si cooperatie, Camera de Comert si Industrie a României,
agentiile de dezvoltare regională, institutiile administratiei publice locale,
precum si cu camerele de comert si industrie teritoriale.
2.3. Actiunile desfăsurate în cadrul
Programului sunt:
– organizarea unei expozitii structurate
în două sectiuni concomitente: prima, dedicată institutiilor si agentilor
economici care furnizează produse si servicii de asistentă pentru IMM, iar cea
de-a doua, dedicată promovării produselor si serviciilor realizate de către
IMM;
– organizarea de seminarii, mese
rotunde, ateliere de lucru si prezentări în scopul cresterii numărului
întreprinzătorilor de succes si a competentelor antreprenoriale, îmbunătătirii
performantelor economice si tehnice ale IMM, stimulării întreprinderilor
inovative, precum si promovării produselor si serviciilor românesti;
– diseminarea de materiale informative
referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor.
2.4. În vederea desfăsurării
evenimentului, Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie va coopera cu institutiile publice si/sau organizatiile
reprezentative ale IMM.
3. Bugetul Programului
3.1. Bugetul alocat Programului pentru
anul 2006 este de 2.500 mii lei (RON).
3.2. Structura bugetului aferent
organizării si desfăsurării evenimentului prevăzut la pct. 2.1 se aprobă prin
ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii
si Cooperatie.
3.3. Executia bugetului prevăzut la pct.
3.1 se aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
3.4. În vederea desfăsurării în bune
conditii a Programului se pot atrage fonduri provenite din donatii si
sponsorizări ale persoanelor fizice si ale persoanelor juridice din tară si din
străinătate, în conditiile legii.
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETĂRII
privind aprobarea Metodologiei de calcul al salariilor personalului
didactic din învătământul de stat, în vederea determinării diferentelor
salariale pentru perioada octombrie 2001 – septembrie 2004
În conformitate cu prevederile art. 10
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
17/2006 cu privire la plata diferentelor salariale din perioada octombrie
2001 – septembrie 2004 pentru personalul didactic din învătământul de stat,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul educatiei si cercetării emite prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Metodologia de
calcul al salariilor personalului didactic din învătământul de stat, în vederea
determinării diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2001 – septembrie
2004, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prevederile prezentului ordin
intră în vigoare începând cu plata drepturilor salariale aferente lunii
februarie 2006, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
17/2006.
Art. 3. – Directiile generale si
directiile din Ministerul Educatiei si Cercetării, inspectoratele scolare
judetene si al municipiului Bucuresti, unitătile de învătământ de stat si alte
unităti subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educatiei si cercetării,
Mihail Hărdău
Bucuresti, 2 martie 2006.
Nr. 3.351.
ANEXĂ
METODOLOGIE
de calcul al salariilor personalului
didactic din învătământul de stat, în vederea determinării diferentelor
salariale pentru perioada octombrie 2001 – septembrie 2004
Art. 1. – Prezenta metodologie se aplică personalului
didactic prevăzut la art. 3 alin. (1), art. 4, 5 si 7 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr.
17/2006.
Art. 2. – (1) Diferentele salariale se
determină prin scăderea din salariul brut lunar al functiei didactice pe care
era încadrată persoana în perioada octombrie 2001 – septembrie 2004, stabilit
potrivit procedurii de calcul din anexa la prezenta metodologie, a salariului
brut din aceeasi lună prevăzut în statul de plată.
(2) Salariul lunar care se utilizează
pentru personalul didactic care a desfăsurat activitate prin cumul si plata cu
ora în luna pentru care se face calculul se stabileste după cum urmează:
– la salariul de bază al functiei
didactice din grilă (lit. A) se aplică următoarele sporuri si indemnizatii,
dacă persoana îndeplinea conditiile de acordare a acestora în luna respectivă:
• indemnizatia pentru învătământ special
(lit. C);
• gradatia de merit sau salariul de
merit (lit. D sau E);
• sporul de stabilitate (lit. F);
• sporul de suprasolicitare neuropsihică
(lit. G);
• indemnizatia pentru functia de
învătător, educatoare, institutor;
• indemnizatia pentru mediu rural sau
localităti izolate;
• sporul pentru titlul stiintific de
doctor;
• sporul pentru conditii periculoase si
vătămătoare, proportional cu timpul lucrat în aceste conditii.
Pentru plata cu ora, tariful orar se
determină prin împărtirea salariului lunar astfel obtinut la numărul de ore
corespunzător normei didactice a functiei de predare.
Pentru personalul didactic auxiliar,
tariful orar se determină prin împărtirea salariului lunar astfel obtinut la
numărul mediu lunar de ore din luna pentru care se face calculul.
Diferentele salariale pentru cumul si
plată cu ora se obtin prin scăderea din salariul lunar astfel calculat a
salariului lunar din statul de plată pentru acea lună, respectiv prin scăderea
din tariful orar astfel obtinut a tarifului orar utilizat în luna pentru care
se face recalcularea.
Diferentele pentru premiile lunare si
premiul anual se vor determina luând în calcul salariul de bază, stabilit
conform procedurii de calcul din anexa la prezenta metodologie, din care se
scade salariul de bază din statul de plată.
(3) Diferentele salariale calculate
conform alin. (1) si (2) se actualizează cu indicele de inflatie publicat în
luna în care se face plata fată de luna pentru care se calculează, pe baza
datelor comunicate de Institutul National de Statistică Ministerului Educatiei
si Cercetării până la data de 15 a fiecărei luni. Indicele de inflatie va fi
publicat pe site-ul ministerului si comunicat inspectoratelor scolare.
Art. 3. – Calculul diferentelor
salariale pentru personalul didactic prevăzut la art. 3 alin. (1), art. 4 si 7
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2006 se face lunar. Plata acestor
diferente se face în conformitate cu art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonantă de
urgentă.
Art. 4. – Pentru personalul didactic
pensionat calculul se face pentru întreaga perioadă pentru care este
îndreptătit să primească diferentele salariale, din intervalul octombrie 2001 –
septembrie 2004, si plata acestora se face în maxim trei transe lunare.
Art. 5. – Pentru personalul didactic
care se pensionează în intervalul celor 35 de luni de esalonare a diferentelor,
calculul se va face conform art. 4 din prezenta metodologie si plata se va
esalona pe lunile rămase până la data depunerii dosarului de pensionare.
Art. 6. – Pentru personalul didactic
decedat, calculul se va face pentru întreaga perioadă pentru care este
îndreptătit să primească diferentele salariale, din intervalul octombrie 2001 –
septembrie 2004, si plata se va face mostenitorilor legali pe baza actelor de
succesiune depuse la unitatea/unitătile unde a functionat, după cum urmează:
a) în cazul în care există hotărâre
judecătorească, plata se va face integral, într-o singură transă;
b) în celelalte cazuri plata se va face
în trei transe lunare.
Art. 7. – Pentru personalul didactic
care si-a schimbat locul de muncă în perioada octombrie 2001 – septembrie 2004
calculul si plata diferentelor salariale se vor face de fiecare unitate de
învătământ care l-a salarizat în această perioadă.
Art. 8. – Salariul brut lunar calculat
pentru perioada octombrie 2001 – septembrie 2004 în vederea determinării
diferentelor salariale este compus din salariul de bază, conform procedurii de
calcul din anexa la prezenta metodologie, la care se adaugă sporurile care nu
fac parte din acesta si alte drepturi salariale prevăzute de lege.
Salariul de bază, conform procedurii de
calcul din anexă, se stabileste după cum urmează:
A. salariul de bază al functiei
didactice conform grilei de salarizare, din luna pentru care se face calculul.
Pentru perioada octombrie 2001 – septembrie 2004 grilele sunt stabilite pe baza
actelor legislative în vigoare în acea perioadă.
B. indemnizatia de conducere;
C. indemnizatia pentru învătământ
special;
D. gradatia de merit;
E. salariul de merit;
F. sporul de stabilitate;
G. sporul de suprasolicitare
neuropsihică;
H. indemnizatia pentru functia de
diriginte, învătător, institutor si educatoare.
A. Salariul de bază al functiei
didactice conform grilei se va stabili prin înmultirea valorii coeficientului
1,000 valabil în luna pentru care se face calculul cu coeficientii de
multiplicare existenti în legislatia aferentă lunii de calcul.
B. Indemnizatia de conducere pentru personalul didactic, cu exceptia personalului didactic de predare din învătământul universitar, se calculează ca procent la salariul de bază al functiei didactice din grilă, stabilit conform lit. A, si devine bază de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază.
Pentru functiile didactice de predare
din învătământul universitar indemnizatia de conducere se calculează ca procent
la salariul de bază din grilă al functiei didactice de profesor universitar cu
vechime recunoscută în învătământ de peste 40 de ani si devine bază de calcul
pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculează la
salariul de bază.
C. Indemnizatia pentru personalul
didactic din învătământul special prevăzută de art. 49 alin. (3) din Statutul
personalului didactic se calculează ca procent la salariul de bază al functiei
didactice din grilă, stabilit conform lit. A, si devine bază de calcul pentru
celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculează la salariul de
bază.
D. Gradatia de merit se calculează prin
aplicarea procentului de 20% la salariul de bază al functiei didactice din
grilă, stabilit conform lit. A, si devine bază de calcul pentru celelalte
sporuri si alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază. În
perioada 1 iulie–31 septembrie 2004, pentru personalul de conducere, de
îndrumare si control, calculul gradatiei de merit se va face conform
prevederilor legale în vigoare în acea perioadă.
E. Salariul de merit se calculează
astfel:
a) pentru personalul de executie,
procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al functiei
didactice din grilă, stabilit conform lit. A, cu indemnizatia pentru
învătământul special, pentru personalul care beneficiază de aceasta, devenind
bază de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se
calculează la salariul de bază;
b) pentru personalul de conducere,
procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al functiei
didactice din grilă, stabilit conform lit A, cu indemnizatia de conducere si cu
indemnizatia pentru învătământul special, pentru personalul care beneficiază de
aceasta, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi
salariale care se calculează la salariul de bază.
F. Sporul de stabilitate se acordă
personalului didactic cu o vechime efectivă neîntreruptă în învătământ de peste
10 ani si se calculează prin aplicarea procentului de 15% la suma drepturilor
salariale lunare prevăzute la lit. A, B, C si D sau E, devenind bază de calcul
pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculează la
salariul de bază.
Acest spor se va lua în calculul
diferentelor numai dacă persoana beneficia de acesta în luna pentru care se
face recalcularea.
G. Sporul pentru suprasolicitare
neuropsihică se calculează în procent de 3% x n, “n“ reprezentând numărul
transelor de vechime în învătământ la care era încadrată persoana în luna
pentru care se face calculul sau numărul treptelor/gradelor profesionale la
care era încadrat personalul didactic auxiliar în luna respectivă.
Acest procent se aplică la suma
drepturilor salariale lunare prevăzute la lit. A, B, C, D sau E si F din acea
perioadă, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi
salariale care se calculează la salariul de bază.
H. Indemnizatia pentru functia de
diriginte, învătător, institutor si educatoare, prevăzută de art. 51 alin. (4)
din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, se calculează ca procent
la suma drepturilor salariale prevăzute la lit. A, B, C, D sau E, F si G,
devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale
care se calculează la salariul de bază.
Art. 9. – Sporul de vechime în muncă se
calculează la nivelul procentelor de care beneficia persoana în luna pentru
care se face calculul, aplicate la salariul de bază lunar, calculat conform
art. 8.
Art. 10. – Indemnizatia pentru
desfăsurarea activitătii didactice în mediul rural sau în localităti izolate se
calculează prin aplicarea procentului de care beneficia persoana în luna pentru
care se face calculul, la salariul de bază lunar al functiei didactice din
grilă, calculat conform lit. A a art. 8.
Art.
11. – Sporul pentru titlul stiintific de doctor se calculează numai dacă
persoana beneficia de acest spor în luna pentru care se face calculul, prin
aplicarea procentului de 15% la salariul de bază constituit conform art. 8.
Art. 12. – Sporul pentru practică pedagogică
se calculează prin aplicarea procentului de care beneficia persoana în luna
pentru care se face calculul, la salariul de bază lunar al functiei didactice
din grilă, proportional cu timpul lucrat în acea lună.
Art. 13. – Sporurile pentru locurile si
conditiile specifice în care se desfăsoară activitatea se calculează prin
aplicarea procentului de care beneficia persoana la salariul de bază constituit
conform art. 8, pentru timpul efectiv lucrat în acea lună.
Art. 14. – Sporul pentru predare
simultană se calculează prin aplicarea procentului de care beneficia persoana
în luna respectivă, la salariul de bază constituit conform art. 8.
Art. 15. – Sporul pentru orele
suplimentare plătite personalului didactic auxiliar în luna pentru care se face
recalcularea se determină prin aplicarea procentului legal acordat în acea lună
la salariul de bază orar recalculat.
Salariul de bază orar recalculat se
obtine prin împărtirea salariului de bază lunar constituit conform art. 8 la numărul
mediu lunar de ore din luna în care s-a efectuat munca suplimentară.
Art. 16. – Din salariul brut lunar
calculat conform prevederilor art. 8–15 se scade salariul brut lunar din statul
de plată aferent lunii pentru care se face calculul.
Diferentele rezultate se actualizează cu
indicele de inflatie publicat în luna în care se face plata, fată de luna
pentru care se face calculul.
Art. 17. – Procedura de calcul al
salariilor personalului didactic din învătământul de stat, în vederea
determinării diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2001–septembrie
2004, prevăzută în anexă, precum si prevederile art. 16 se aplică personalului
didactic din învătământul universitar de stat numai pentru functia de bază,
dacă acesta a fost încadrat la limita minimă a functiei didactice si dacă
salariul brut din luna pentru care se face calculul, determinat conform anexei,
depăseste salariul brut al aceleiasi luni prevăzut în statul de plată.
Art. 18. – Calculul impozitelor si
contributiilor datorate de angajat si angajator, aferente diferentelor
salariale lunare, se face în baza reglementărilor legale în vigoare la data
efectuării plătilor.
Art. 19. – Procedura de calcul al
salariilor personalului didactic din învătământul de stat, în vederea
determinării diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2001– septembrie
2004, redă modul de calcul utilizat si este prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezenta metodologie.
Art. 20. – Rectificarea înscrierilor din
carnetele de muncă se va face prin eliberarea unei adeverinte de către unitatea
sau institutia de învătământ personalului didactic care a primit diferente
salariale în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
17/2006.
ANEXĂ*)
la metodologie
de calcul al salariilor personalului
didactic din învătământul de stat, în vederea determinării diferentelor
salariale pentru perioada octombrie 2001– septembrie 2004
ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 277/2005 pentru aprobarea Regulilor de
validare a cazurilor externate si raportate în aplicatia “DRG National V4“ si a
Metodologiei de evaluare a cazurilor externate, raportate si nevalidate,
solicitate spre revalidare
Având în vedere:
– Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurări
sociale de sănătate, cu modificările si completările ulterioare;
– Hotărârea Guvernului nr.
52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2005, cu modificările si completările ulterioare;
– Ordinul ministrului sănătătii nr.
534/2005 privind acreditarea unitătilor sanitare care pot efectua
activităti de declarare a donatorilor, de testare, prelevare, coordonare si
transplant;
– Referatul de aprobare al Directiei
generale evaluare nr. DGE/59 din 17 ianuarie 2006,
în temeiul art. 77 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
150/2002, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 17 alin.
(3) din Statutul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Ordinul
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
222/2005,
presedintele Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
Art. I. –
Punctul A131) din anexa nr. 1 “Reguli de
validare a cazurilor externate si raportate în aplicatia «DRG National V4»“ la
Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 277/2005
pentru aprobarea Regulilor de validare a cazurilor externate si raportate în
aplicatia “DRG National V4“ si a Metodologiei de evaluare a cazurilor
externate, raportate si nevalidate, solicitate spre revalidare, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 3 februarie 2006, se
modifică si se completează după cum urmează:
“A13. Cazuri la care s-au efectuat
proceduri de transplant în alte unităti sanitare decât următoarele (sunt admise
procedurile respective doar la spitalele marcate cu «X»):
1) Punctul
A13
NOTĂ:
Nu vor fi finantate pe bază de caz
rezolvat procedurile de prelevare de organe de la donatori decedati, deoarece
rambursarea acestor cheltuieli se realizează prin Programul national de
transplant de organe si tesuturi.“
Art. II. – Directiile
de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, casele de
asigurări de sănătate si spitalele a căror plată se face pe bază de tarif pe
caz rezolvat (DRG) vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. –
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate,
Cristian Vlădescu
Bucuresti,
13 februarie 2006.
Nr. 54.