MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 292 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 31 martie 2006
SUMAR
DECRETE
371. – Decret privind conferirea
Ordinului Meritul pentru Învătământ în grad de Comandor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
401. – Hotărâre privind
organizarea, functionarea, structura personalului si dotările necesare
îndeplinirii atributiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor
411. – Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Ministerului Sănătătii din Fondul de interventie la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, pentru
instituirea măsurilor de prevenire si combatere a gripei aviare pe teritoriul
României
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
216. – Ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind completarea
anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agentiile autorizate de clasificare
a carcaselor de porcine, bovine si ovine, cu completările ulterioare
219. – Ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind aprobarea sumelor pe
speciile de animale pentru care se acordă subventii în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.853/2005 privind sprijinul direct al
statului prin acordarea de subventii, în anul 2006, producătorilor agricoli din
sectorul animalier si din sectorul piscicol
283/141. – Ordin al ministrului
sănătătii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate privind
modificarea si completarea Ordinului ministrului sănătătii si al presedinelui
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea
Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurări sociale de sănătate
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
conferirea Ordinului Meritul pentru Învătământ în grad de Comandor
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia
României, republicată, precum si ale art. 4 alin. (3), ale art. 7 lit. A si
ale art. 11 din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare,
în semn de apreciere pentru contributia deosebită
avută la dezvoltarea relatiilor bilaterale în domeniul învătământului si culturii,
la afirmarea Departamentului de limbă si civilizatie românească din cadrul
Universitătii de Studii Internationale Hankuk,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se conferă Ordinul Meritul pentru
Învătământ în grad de Comandor domnului profesor doctor Byong Man
Ahn, Republica Coreea.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României, republicată,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti,
27 martie 2006.
Nr. 371.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea, functionarea, structura personalului si dotările necesare
îndeplinirii atributiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 137 alin. (3) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Oficiul Român pentru Drepturile de
Autor, denumit în continuare Oficiul, este organ de specialitate al administratiei
publice centrale în subordinea Guvernului, cu personalitate juridică, fiind
autoritate unică de reglementare, evidentă prin registre nationale,
supraveghere, autorizare, arbitraj si constatare tehnico-stiintifică în
domeniul drepturilor de autor si al drepturilor conexe.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucuresti,
Calea Victoriei nr. 91–93, sectorul 1.
Art. 2. – Oficiul este coordonat metodologic de
ministrul culturii si cultelor, iar finantarea cheltuielilor curente si de
capital ale Oficiului se asigură integral si distinct de la bugetul de stat,
prin intermediul bugetului Ministerului Culturii si Cultelor, ministrul
coordonator fiind ordonator principal de credite.
Art. 3. – (1) În activitatea sa Oficiul are ca
obiectiv principal respectarea si promovarea drepturilor de autor si a
drepturilor conexe, potrivit legii, ca parte a drepturilor de proprietate
intelectuală.
(2) Principalele atributii ale Oficiului sunt
următoarele: a) reglementează activitatea din domeniu prin decizii ale directorului
general, potrivit legii;
b) elaborează proiecte de acte normative în domeniul
său de activitate;
c) tine evidenta repertoriilor transmise de
organismele de gestiune colectivă;
d) organizează si administrează contra cost
înregistrarea sau înscrierea în registrele nationale si în alte evidente
nationale specifice, prevăzute de lege;
e) eliberează contra cost, în conditiile legii,
marcaje holografice utilizabile în domeniul drepturilor de autor si al
drepturilor conexe, la valoarea pretului de achizitie, la care se adaugă un
comision de administrare de 30%;
f) avizează constituirea si supraveghează functionarea
organismelor de gestiune colectivă;
g) avizează propunerile de modificare a statutului
organismelor de gestiune colectivă, precum si înfiintarea de către acestea de
organisme comune de colectare pentru mai multe domenii;
h) avizează, potrivit legii, înscrierea în registrul
aflat la grefa judecătoriei a asociatiilor si fundatiilor constituite în
domeniul drepturilor de autor si al drepturilor conexe, precum si a
asociatiilor pentru combaterea pirateriei;
i) controlează functionarea organismelor de gestiune
colectivă si stabileste măsurile de intrare în legalitate sau aplică sanctiuni,
după caz;
j) asigură secretariatul procedurilor de arbitraj
desfăsurate potrivit legii;
k) efectuează
constatări tehnico-stiintifice cu privire la caracterul original al produselor
purtătoare de drepturi de autor sau de drepturi conexe, la solicitarea
organelor de cercetare penală;
l) efectuează, la cerere, expertize contra cost, pe
cheltuiala părtilor interesate;
m) desfăsoară activităti de informare privind
legislatia din domeniu, pe cheltuiala proprie, precum si activităti de
instruire, pe cheltuiala celor interesati;
n) participă la elaborarea si actualizarea Strategiei
nationale în domeniul proprietătii intelectuale;
o) desfăsoară activităti de reprezentare în relatiile
cu organizatiile de specialitate similare, inclusiv institutii si organisme din
Uniunea Europeană, precum si cu organizatiile internationale la care statul
român este parte, în domeniul dreptului de autor si al drepturilor conexe.
(3) Oficiul îndeplineste si alte atributii, potrivit
legii.
Art. 4. – În exercitarea atributiilor sale Oficiul
colaborează, în conditiile legii, cu autoritătile si institutiile publice cu
competente în aplicarea legislatiei din domeniul drepturilor de autor si al
drepturilor conexe, cu organismele de gestiune colectivă, cu organizatiile
neguvernamentale implicate în combaterea pirateriei specifice, precum si cu
structurile asociative ale operatorilor economici din domeniu, din tară si din
străinătate.
Art. 5. – Pentru îndeplinirea atributiilor sale
Oficiul are acces la informatiile necesare, în mod operativ si gratuit, de la
Centrul National al Cinematografiei, Oficiul National al Registrului
Comertului, Autoritatea Natională a Vămilor, Agentia Natională de Administrare
Fiscală si de la Inspectoratul General al Politiei de Frontieră, Inspectoratul
National pentru Evidenta Persoanelor si Directia Generală de Pasapoarte din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor, precum si de la institutiile
financiar-bancare, în conditiile legii.
Art. 6. – (1) Oficiul este condus de un director
general, ajutat de un director general adjunct, numiti prin decizie a
primului-ministru, la propunerea ministrului culturii si cultelor.
(2) Directorul general conduce întreaga activitate a
Oficiului, pe care îl reprezintă si îl angajează în raporturile cu alte
autorităti publice, institutii si organizatii, precum si cu persoanele fizice
si juridice din tară sau din străinătate.
Art. 7. – (1) Directorul general al Oficiului are
următoarele atributii principale:
a) este responsabil de organizarea, coordonarea si
controlul activitătii Oficiului;
b) numeste si eliberează din functie, în conditiile legii,
personalul din aparatul propriu, cu exceptia directorului general adjunct;
c) propune înfiintarea de servicii si birouri noi sau modificarea structurii celor existente, în conditiile legii; decide organizarea de colective temporare în cadrul Oficiului si stabileste atributiile pe compartimente si sarcinile personalului din subordine, potrivit regulamentului de organizare si functionare;
d) asigură efectuarea comunicărilor si transmiterea
documentelor si informatiilor prevăzute de lege către Comisia Europeană;
e) este ordonator tertiar de credite, în conditiile
legii, pentru fondurile pe care le gestionează;
f) coordonează activitătile prin care se asigură
resursele financiare necesare, precum si evidenta valorică a miscării
întregului patrimoniu;
g) coordonează activitatea Compartimentului de audit
public intern, potrivit legii;
h) organizează controlul financiar preventiv propriu;
i) aprobă bilantul contabil si contul de executie
bugetară;
j) verifică si asigură achitarea obligatiilor
financiare datorate de Oficiu la bugetul de stat;
k) aprobă planul de dezvoltare si de investitii al
Oficiului;
l) convoacă si conduce sedintele Colegiului
consultativ al Oficiului;
m) aprobă, în conditiile legii, regulamentul intern al
Oficiului;
n) stabileste prin decizie, în conditiile legii,
informatiile de interes public cuprinse în registrele nationale administrate de
Oficiu, după consultarea structurilor asociative ale persoanelor înregistrate.
(2) Directorul general îndeplineste orice alte
atributii, potrivit competentelor prevăzute de lege.
(3) În exercitarea atributiilor sale directorul
general emite decizii.
(4) În absenta directorului general, atributiile
acestuia sunt exercitate de către directorul general adjunct.
(5) Directorul general adjunct coordonează activitatea
directiilor din subordine si îndeplineste orice alte atributii stabilite prin
decizie de directorul general, potrivit legii.
Art. 8. – (1) În cadrul Oficiului, pe lângă directorul
general, functionează Colegiul consultativ al Oficiului, în componenta căruia
intră directorul general, directorul general adjunct si ceilalti directori din
cadrul Oficiului.
(2) Directorul general este presedintele Colegiului
consultativ al Oficiului.
(3) Colegiul consultativ al Oficiului are următoarele
atributii principale:
a) dezbate strategiile pentru îndeplinirea
obiectivelor prioritare în domeniul protectiei drepturilor de autor si a
drepturilor conexe;
b) dezbate programele periodice de actiune ale
Oficiului;
c) analizează proiectele de acte normative propuse de
Oficiu;
d) formulează puncte de vedere consultative, la
solicitarea directorului general.
Art. 9. – (1) Directorul general si directorul general
adjunct sunt salarizati la nivelul functiilor asimilate cu functiile de
demnitate publică prevăzute la nr. crt. 1 si 2 din anexa nr. III la Legea nr.
154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate
publică, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Personalul Oficiului este salarizat potrivit
prevederilor legale aplicabile functionarilor publici si personalului
contractual din sectorul bugetar.
(3) Personalul Oficiului beneficiază de stimulente din
sumele încasate pentru bugetul de stat din operatiunile contra cost efectuate
de Oficiu, în procent de până la 15%.
Art. 10. – (1) Structura organizatorică a Oficiului
este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) La propunerea directorului general al Oficiului,
în cadrul structurii organizatorice se pot organiza prin ordin al ministrului
culturii si cultelor, în conditiile legii, alte servicii si birouri. Prin
decizie a directorului general se pot organiza colective temporare pentru
realizarea unor programe, proiecte sau studii.
(3) Numărul maxim de posturi al Oficiului este de 92,
exclusiv directorul general si directorul general adjunct.
(4) Statul de functii se aprobă de directorul general
al Oficiului.
(5) Atributiile si modul de functionare ale
compartimentelor din cadrul Oficiului, precum si relatiile functionale dintre
acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
Oficiului, care se aprobă prin ordin al ministrului culturii si cultelor în
termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 11. – (1) Structura de personal a Oficiului
cuprinde functionari publici si personal contractual, potrivit statului de
functii aprobat.
(2) Activitatea Oficiului este asigurată, în
principal, de personalul tehnic de specialitate, cu atributii în realizarea de
expertize si constatări tehnico-stiintifice, supravegherea circulatiei
produselor purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, verificarea si
promovarea respectării legislatiei specifice, elaborarea de reglementări
normative în domeniu, administrarea registrelor nationale, crearea de baze de
date, întocmirea de studii si analize statistice, precum si în colaborare cu organismele
de gestiune si cu alte autorităti si institutii implicate, din tară sau din
străinătate.
(3) Pentru realizarea atributiilor sale Oficiul poate
folosi si colaboratori externi.
(4) Personalul Oficiului are acces, în conditiile legii, la documentele si informatiile necesare îndeplinirii atributiilor de verificare a respectării legislatiei privind dreptul de autor si drepturile conexe, care îi revin.
Art. 12. – (1) Pe lângă Oficiu functionează corpul de
arbitri, potrivit Legii nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare.
(2) Pentru constituirea corpului de arbitri Oficiul
solicită organismelor de gestiune colectivă, structurilor asociative ale
utilizatorilor de opere, prestatii artistice si fonograme, Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune să propună fiecare câte 3
candidaturi individuale.
(3) Se află în conflict de interese si nu poate face
parte din completul de arbitraj arbitrul care a detinut calitatea de angajat al
uneia sau în beneficiul uneia dintre părtile aflate în arbitraj, indiferent de
forma si de durata angajării, în anul sau în ultimii 3 ani anteriori datei
solicitării arbitrajului.
Art. 13. – (1) Oficiul are dreptul la două autoturisme
în parc comun, pentru transportul personalului din aparatul propriu, cu un
consum mediu lunar de carburant de 300 litri, si la 4 autovehicule – laborator
mobil, cu un consum mediu lunar de carburant de 400 litri.
(2) De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor, se asigură cu prioritate fondurile necesare pentru
achizitionarea logisticii indispensabile Oficiului pentru efectuarea
constatărilor tehnico-stiintifice privind produsele pirat, precum si pentru
identificarea dispozitivelor destinate realizării de produse pirat.
(3) Oficiul informează anual Ministerul Culturii si
Cultelor asupra necesarului de dotări pentru îndeplinirea atributiilor care îi
revin.
Art. 14. – Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
78/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si
Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 15
februarie 2005, cu completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La punctul I “Organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si institutii publice finantate integral din
bugetul de stat“, după nr. crt. 2 se introduce nr. crt. 21 cu
următorul cuprins:
“21. Oficiul Român pentru Bugetul de
stat“ Drepturle de Autor*)
2. La punctul I, nota va avea următorul cuprins:
“NOTĂ:
Unitătile prevăzute la nr. crt. 1–3 pot utiliza un
număr maxim de 786 de posturi.“
Art. 15. – Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.
758/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor si a corpului de arbitri, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 492 din 8 iulie 2003.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Adrian Iorgulescu
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 martie 2006.
Nr.
401.
ANEXĂ
a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătătii din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, pentru instituirea măsurilor de prevenire si combatere a gripei aviare pe teritoriul României
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 30 alin. (4) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, al art. 11
lit. b) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr.
379/2005 si al art. 2 si 10 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2006 privind măsurile ce se aplică pentru monitorizarea, combaterea si
eradicarea gripei aviare pe teritoriul României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se aprobă suplimentarea bugetului
Ministerului Sănătătii din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, cu suma de 4.500 mii lei (RON) la
capitolul 66 “Sănătate“, din care suma de 20 mii lei (RON) la titlul 10
“Cheltuieli de personal“ si suma de 4.480 mii lei (RON) la titlul 20 “Bunuri si
servicii“.
(2) Fondurile prevăzute la alin. (1) se utilizează
pentru completarea în regim de urgentă a rezervei pentru situatii speciale a
Ministerului Sănătătii cu medicamente, reactivi, materiale sanitare, mijloace
de comunicatie, măsti pentru personal, pentru echipe de interventie si pentru bolnavi,
carburanti necesari mijloacelor de transport, cheltuieli de personal
suplimentare, precum si pentru efectuarea campaniilor de educare si informare a
populatiei privind gripa aviară.
Art. 2. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Ministerului Sănătătii.
Art. 3. – Ministerul Sănătătii răspunde de modul de
utilizare, în conformitate cu prevederile legale, a sumei alocate potrivit
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 martie 2006.
Nr.
411.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind
completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agentiile autorizate de
clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine, cu completările
ulterioare
Având în vedere
prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de
porcine, bovine si ovine, cu modificările si completările ulterioare,
văzând propunerile privind agentiile de clasificare,
făcute de Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine si
transmise prin procesele-verbale nr. 22/2006, nr. 25/2006, nr. 27/2006 si nr.
33/2006, precum si Referatul de aprobare nr. 100.352 din 17 martie 2006,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. I. – Anexa la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agentiile autorizate de
clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 14 martie 2005, cu completările
ulterioare, se completează cu sapte noi pozitii, pozitiile 8, 9, 10, 11, 12, 13
si 14, cu următorul cuprins:
“8. Societatea Comercială 18263360 Pitesti, str.
Armand Călinescu nr. 44, et. 1, camera 1, «INTER PIG CLASS» – S.R.L. judetul
Arges
9. Societatea Comercială 18338919 Târgu Mures, str.
Scăricica nr. 1, ap. 3, judetul Mures «SCANTEST» – S.R.L.
10. Societatea Comercială 18422199 Codlea, Str.
Panselutei nr. 13, bl. 6, ap. 10, judetul Brasov «APOTEST» – S.R.L.
11. Societatea Comercială 13168546 Târgu Jiu, Str.
Confederatiei bl. 4, sc. 2, parter, ap. 2, «PATANDI» – S.R.L. judetul Gorj
12. Societatea Comercială 18424203 Făgăras, str.
Vasile Alecsandri nr. 17, ap. 1, judetul Brasov «CORVIN CLAS» – S.R.L.
13. Societatea Comercială 18439093 Comuna Starchiojd,
satul Starchiojd nr. 25, camera 1, «CARNSERV EURO» – S.R.L. judetul Prahova
14. Societatea Comercială 18445656 Salonta, str.
Crisan nr. 16, judetul Bihor“ «ANIMALCLAS» – S.R.L.
Art. II. – Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Bucuresti,
28 martie 2006.
Nr.
216.
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind
aprobarea sumelor pe speciile de animale pentru care se acordă subventii în
conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.853/2005 privind
sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii, în anul 2006,
producătorilor agricoli din sectorul animalier si din sectorul piscicol
Având în vedere
prevederile art. 10 din Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de
subventii, în anul 2006, producătorilor agricoli din sectorul animalier si din
sectorul piscicol, cu modificările si
completările ulterioare,
în baza Referatului Directiei implementare politici de
crestere a animalelor si procesare a produselor de origine animală nr.
100.413/2006,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă sumele pe speciile de animale pentru care se acordă subventii în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.853/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii, în anul 2006, producătorilor agricoli din sectorul animalier si din sectorul piscicol, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 10 ianuarie 2006, cu modificările si completările ulterioare, cu încadrare în fondurile alocate de la bugetul de stat cu această destinatie.
Art. 2. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, crescători de vaci de lapte si/sau bivolite, prevăzute
la art. 2, 21 si 22 din Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
250.000 mii lei (RON).
Art. 3. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, crescători de porcine, prevăzute la art. 3 si 4 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
46.000 mii lei (RON).
Art. 4. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, crescători de ovine si caprine, prevăzute la art. 5 din Hotărârea Guvernului
nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
18.288 mii lei (RON).
Art. 5. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, crescători de păsări, prevăzute la art. 6 din Hotărârea
Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
81.000 mii lei (RON).
Art. 6. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, detinători de familii de albine, prevăzute la art. 7 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
4.000 mii lei (RON).
Art. 7. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii agricoli, crescători de viermi de mătase, prevăzute la art. 8 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
12 mii lei (RON).
Art. 8. – Valoarea totală a subventiilor pentru
producătorii din acvacultură, prevăzute la art. 9 din Hotărârea Guvernului nr.
1.853/2005, cu modificările si completările ulterioare, este de
700 mii lei (RON).
Art. 9. – Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Bucuresti,
29 martie 2006.
Nr.
219.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII Nr. 283 din 24 martie 2006 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 141 din 24 martie 2006 |
privind
modificarea si completarea Ordinului ministrului sănătătii si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea
Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurări sociale de sănătate
Având în vedere
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurări sociale de
sănătate, cu modificările si completările ulterioare, si Referatul de aprobare
al Ministerului Sănătătii si al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
E.N. 8.486/D.G. 950/2006,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu modificările
si completările ulterioare, si ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurări sociale
de sănătate, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii si presedintele Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art. I. – Normele de aplicare a
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătătii si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
60/32/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147
din 16 februarie 2006, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Anexa nr. 3 “Metodologia de transmitere
pe cale electronică a declaratiilor privind evidenta nominală a asiguratilor
care au beneficiat de concedii si indemnizatii si a obligatiilor de plată către
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate pentru concedii
si indemnizatii“ se înlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 11A “Metodologia de
transmitere pe cale electronică a datelor privind certificatele medicale eliberate
de medicii curanti din unitătile sanitare care au încheiat o conventie în acest
sens cu casele de asigurări de sănătate“ se înlocuieste cu anexa nr. 2 la
prezentul ordin.
Art. II. – Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii, Gheorghe Eugen Nicolăescu |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate, Cristian Vlădescu |
ANEXA
Nr. 1
(Anexa
nr. 3 la Ordinul nr. 60/32/2006)
METODOLOGIA
de transmitere pe cale electronică a declaratiilor privind
evidenta nominală a asiguratilor care au beneficiat de concedii si indemnizatii
si a obligatiilor de plată către bugetul Fondului national unic de asigurări
sociale de sănătate pentru concedii si indemnizatii
Conditii generale
Declaratiile privind obligatiile de plată către
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS) si
evidenta nominală a asiguratilor care au beneficiat de concedii si indemnizatii
se vor face atât pe suport hârtie semnat si stampilat (anexa nr. 1 si 2), cât
si în format electronic. Acestea se vor depune la casa de asigurări de sănătate
în a cărei rază administrativ-teritorială se află sediul social sau domiciliul
angajatorului. Datele în format electronic se depun pe suport magnetic sau
optic (dischetă FD 3,5˝, CD) ori se transmit on-line (în format
electronic, dacă este însotit de o semnătură electronică agreată de ambele
părti), fiind însotite si de transmiterea pe suport hârtie semnat si stampilat.
Conditii tehnice standard pentru formatul electronic
Declaratiile în format electronic vor contine două
fisiere în structura DBF, care vor avea în mod obligatoriu următoarele denumiri
si continuturi:
A1_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 1) si va contine datele
centralizatorului referitoare la obligatiile de plată ale angajatorului către
bugetul FNUASS;
A2_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 2) si va contine datele
aferente asiguratilor, unde:
LL reprezintă luna pentru care se face raportarea;
AA reprezintă ultimele două cifre ale anului pentru
care se face raportarea;
CUI reprezintă codul unic de identificare.
Denumirea câmpurilor date, tipul si ordinea acestora
din structurile fisierelor sunt obligatorii.
Structura fisierelor de raportare, aprobată prin ordin
al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, precum si lista
caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările on-line se publică
pe pagina web a Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.casan.ro .
ANEXA
Nr. 2
(Anexa
nr. 11A la Ordinul nr. 60/32/2006)
METODOLOGIA
de transmitere pe cale electronică a datelor privind
certificatele medicale eliberate de medicii curanti din unitătile sanitare care
au încheiat o conventie în acest sens cu casele de asigurări de sănătate
Conditii generale
Datele în format electronic
se depun pe suport magnetic sau optic (dischetă FD 3,5˝, CD) ori se
transmit on-line (în format electronic, dacă este însotit de o semnătură
electronică agreată de ambele părti).
Centralizatorul certificatelor de concediu medical
eliberate, prezentat în anexa nr. 11, pe suport hârtie, semnat si stampilat de
reprezentantul legal al unitătii sanitare, se depune însotit de datele în
format electronic sau se transmite prin postă la casa de asigurări de sănătate
cu care unitatea sanitară a încheiat o conventie în acest sens conform normelor
în vigoare în cazul transmiterii datelor on-line.
Conditii tehnice standard pentru formatul electronic
Raportarea va contine un fisier de tip DBF, care va
avea în mod obligatoriu următoarea denumire si continut: 11A_LLAA_XXXX.DBF si
va contine datele aferente concediilor medicale eliberate asiguratilor de către
medicii curanti în luna pentru care se face raportarea, unde:
LL reprezintă luna pentru care se face raportarea;
AA reprezintă ultimele două cifre ale anului pentru
care se face raportarea;
XXXX reprezintă, după caz, CUI, CNP sau cod fiscal.
Denumirea câmpurilor date, tipul si ordinea acestora
din structura fisierului sunt obligatorii.
Structura fisierelor de raportare, aprobată prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, precum si lista caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările on-line se publică pe pagina web a Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.casan.ro .