Pagina a 2-a
8.03. Informatii
privind Metrorex
Metrorex:
a) va
furniza Băncii în fiecare an, în interval de 1 (una) lună de la
publicare, raportul anual, bilantul contabil, contul de profit si pierderi si
raportul de audit realizat în conformitate cu standardele internationale de
contabilitate; si
b) va
informa imediat Banca:
(i)
despre orice modificare adusă documentelor sale de baza si despre orice
schimbări în statutul său juridic si în mandatul său; sau
(ii)
despre orice intentie de a se dispensa de dreptul de proprietate asupra vreunei
componente a Proiectului; sau
(iii) n
general, cu privire la orice situatii sau evenimente care pot împiedica
îndeplinirea oricărei obligatii ce îi revin prin prezentul Contract.
8.04. Verificări
si informatii
In plus
împrumutatul sau, după caz, Metrorex:
a) va
face demersurile necesare solicitate de Bancă în mod rezonabil, pentru
verificarea si/sau încetarea oricăror
acte presupuse sau invocate de natura celor descrise la paragraful 6.12;
(b) va
informa Banca despre măsurile luate pentru obtinerea de despăgubiri
de la persoanele responsabile pentru orice pagube rezultate din astfel de acte;
si
(c) va
facilita orice verificare pe care Banca o poate efectua cu privire la orice
astfel de acte.
ARTICOLUL 9
9.01. Impozite,
taxe si comisioane
Împrumutatul
si/sau Metrorex, după caz, va plăti toate impozitele, taxele,
comisioanele si alte impuneri de orice natură, inclusiv taxe de timbru si
taxe de înregistrare, aferente semnării sau implementării prezentului
Contract, sau a oricărui document legat de acesta si în legătură
cu constituirea oricărei garantii pentru împrumut.
Împrumutatul
va rambursa integral împrumutul si va plăti dobânda, despăgubirile si
alte sume datorate conform prezentului Contract, în sumă brută,
fără deducerea niciunei impuneri nationale sau locale de orice fel;
dacă împrumutatul este obligat prin lege să facă vreo astfel de
deducere, el va majora plata în sumă brută către Bancă,
astfel încât după deducere valoarea netă primită de Bancă
să fie echivalentă cu suma datorată.
9.02. Alte
speze
Împrumutatul
va suporta toate spezele si costurile, inclusiv costurile profesionale,
bancare, de transfer sau de schimb valutar, efectuate pentru elaborarea si
implementarea prezentului Contract sau a documentelor asociate acestuia,
inclusiv orice amendament la prezentul Contract, si pentru constituirea,
gestionarea si realizarea oricărei garantii a împrumutului.
ARTICOLUL 10
10.01. Dreptul
de a solicita rambursarea anticipată
Împrumutatul
va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia, împreună cu dobânda
acumulată la acesta, pe baza cererii scrise făcute în acest sens de
Bancă, în conformitate cu urmăoarele prevederi:
10.01
A. Solicitare imediată
Banca
poate emite o astfel de solicitare imediată:
(a) dacă împrumutatul nu
rambursează la data scadentă orice parte din împrumut, nu
plăteste dobânda aferentă acestuia sau nu efectuează orice
altă plată către Bancă, după cum este prevăzut în
prezentul Contract;
(b)
dacă orice informatie sau document remis Băncii de către sau în
numele împrumutatului, în legătură cu negocierea prezentului Contract
sau pe durata acestuia, se dovedeste a fi fost incorect în orice aspect
relevant;
(c)
dacă, în urma neîndeplinirii oricărei obligatii prevăzute în
acest Contract, împrumutatului i se solicită să ramburseze anticipat
orice împrumut acordat initial pentru un termen mai mare de 5 (cinci) ani;
(d)
dacă survine o Modificare Adversă Relevantă în
legătură cu împrumutatul. “Modificare Adversă Relevantă”
înseamnă, în legătură cu împrumutatul, orice eveniment sau
modificare de conditii fată de conditiile de la data semnării acestui
Contract, ce afectează împrumutatul, si care -în opinia rezonabilă a
Băncii - împiedică în mod semnificativ realizarea obligatiilor sale
în cadrul acestui Contract, sau care afectează în mod semnificativ orice
garantie furnizată de împrumutat;
(e)
dacă oricare dintre obligatiile asumate de împrumutat la care se face
referire în punctele 7 si 8 din Preambul, încetează a mai fi
îndeplinită cu privire la orice împrumut acordat oricărui împrumutat
din România din resursele Băncii sau ale Uniunii Europene;
(f)
dacă împrumutatul sau Metrorex nu îsi indeplineste vreo obligatie
financiară cu privire la orice alt împrumut acordat de Bancă din
resursele Băncii sau ale Uniunii Europene; sau
(g) (i)
dacă un titular al unui drept intră în posesia oricărei
părti a activelor Metrorex sau dacă un creditor, lichidator sau
administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; sau
(ii)
dacă proprietatea Metrorex face obiectul oricărei proceduri de
confiscare, executare, sechestru sau al altei proceduri.
10.01B. Solicitare ulterioară notificării de remediere
Banca
poate de asemenea emite o astfel de solicitare, după expirarea unei
perioade de timp rezonabile, specificată de Bancă în notificarea
remisă împrumutatului, fără ca problema să fi fost
rezolvată în mod satisfăcător pentru Bancă:
(a)
dacă împrumutatul sau Metrorex nu îsi îndeplineste vreo obligatie ce îi
revine conform prezentului Contract, alta decât cele mentionate în
subparagraful 10.01 A, sau
(b)
dacă vreun fapt relevant prevăzut în mod expres în Preambul se
modifică substantial sau se dovedeste eronat si dacă modificarea
prejudiciază fie interesele Băncii în calitate de împrumutător
al împrumutatului, fie afectează negativ implementarea sau functionarea
Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Articolul 10.01 nu va limita nici
un alt drept legal al Băncii de a solicita rambursarea anticipată a
împrumutului.
10.03. Despăgubire
În cazul unei solicitări
conform Articolului 10.01, împrumutatul va plăti Băncii suma
solicitată împreună cu o sumă calculată conform Articolului
4.02 B aferentă sumei ce a devenit scadentă si de plată. Această
suma se va acumula de la data scadentei plătii specificate în Avizul de
Solicitare al Băncii si se va calcula considerând că rambursarea este
efectuată la data specificată.
Sumele datorate de către
împrumutat în conformitate cu acest Articol 10.03 se vor plăti la data
scadentei specificată în solicitarea Băncii.
10.04. Nerenuntare
Nici o neexercitare sau
întârziere a Băncii în exercitarea oricăruia din drepturile sale
conform Articolului 10 nu va fi interpretată ca o renuntare la respectivul
drept.
10.05. Utilizarea sumelor
primite
Sumele primite de către
Bancă în urma unei solicitări formulate conform Articolului 10.01 vor
fi utilizate, în primul rând, pentru plata cheltuielilor, dobânzilor si
despăgubirilor si, apoi pentru reducerea ratelor restante, în ordinea
inversă a maturitătii. Banca poate utiliza sumele primite între
Transe după cum consideră.
ARTICOLUL 11
Legea si jurisdictia
11.01. Legea care
guvernează
Acest Contract va fi guvernat de
legile Marelui Ducat al Luxemburgului.
11.02. Jurisdictia
Părtile acestui Contract se
supun jurisdictiei Curtii de Justitie a Comunitătilor Europene (“Curtea”).
Părtile acestui Contract
renuntă prin acesta la orice imunitate sau drept de a obiecta fată de
jurisdictia Curtii.
O decizie a Curtii, emisă
conform prezentului Paragraf 11.02 va fi definitivă si obligatorie pentru
părti, fără restrictii sau rezerve
11.03. Dovada sumelor datorate
În orice actiune juridică
care decurge din prezentul Contract, certificarea de către Bancă a
oricărei sume datorate Băncii în cadrul prezentului Acord va
constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
ARTICOLUL 12
Clauze finale
12.01. Notificări
adresate părtilor
Notificările si alte
comunicări transmise în legătură cu prezentul Contract vor fi
efectuate în scris si vor fi trimise la adresele de mai jos sau la alte adrese
comunicate în prealabil în scris celeilalte părti.
Pentru Bancă în atentia:
Departamentul Risc de Credit
100, Boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg
Pentru împrumutat (1) Str.
Apolodor 17, Sector 5
RO-70060 Bucuresti, România
(2) Misiunea României pe
lângă Comunitătile Europene 12, rue Montoyer, B-1000 Bruxelles
Pentru METROREX (1) B-dul Dinicu
Golescu 38, Sector 1
RO-010873 Bucuresti, România
(2) Misiunea României pe
lângă Comunitătile Europene 12, rue Montoyer, B-1000 Bruxelles
Fiecare parte poate, prin
notificarea celeilalte, să îsi schimbe adresele mentionate mai sus, cu
conditia ca adresele de la punctul (2) de mai sus să fie schimbate numai
cu o altă adresă din Uniunea Europeană.
12.02. Forma notificării
Notificările si alte
comunicări, pentru care sunt prevăzute în prezentul Contract perioade
fixe sau care fixează ele însele perioade obligatorii pentru destinatar,
vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandată, fax sau alte
mijloace de transmitere care fac posibilă dovada primirii de către destinatar. Data înregistrării sau, după caz, data declarată
a primirii documentului transmis, va fi definitivă pentru determinarea
unei astfel de perioade.
Notificările
emise de împrumutat sau de Metrorex ca urmare a oricărei prevederi din
prezentul Conmtract, atunci când sunt solicitate de către Bancă, vor
fi transmise Băncii împreună cu dovezi satisfăcătoare
privind autoritatea persoanei sau persoanelor împuternicite să semneze
astfel de notificări în numele împrumutatului sau al Metrorex si cu
specimenele legalizate de semnătură ale persoanei sau persoanelor
împuternicite.
12.03. Preambul,
Anexe si Apendice
Preambulul
si următoarele Anexe fac parte din prezentul Contract:
- Anexa
A. 1
- Anexa
A.2
- Anexa
B
- Anexa
C
- Anexa
D
- Anexa
E
Descrierea
Tehnică
Informatiile
privind Proiectul ce vor fi transmise Băncii si Modalitatea
de
Transmitere
Definitia
EURIBOR si LIBOR
Formular
Cerere de Tragere (Articolul 1.02B)
Formular
Certificat de la împrumutat (Articolul 1.04B (c))
Tabel
privind amortizare
Următorul
Apendice este atasat la prezentul Contract:
-
Apendice 1
Împuternicire de semnare pentru împrumutat si Metrorex (inclusiv rezolutiile
relevante ale împrumutatului si Metrorex).
PENTRU
A ATESTA CELE DE MAI SUS, părtile Ia acest Contract
au convenit să semneze prezentul Contract în patru exemplare originale în
limba engleză, fiecare pagină fiind initializată în numele
împrumutatului, de Dna. Boni Rorinela Cucu - Sef Serviciu credite externe si
garantii pentru departamanetul de infrastructură, în numele Băncii de
Dl. Fulceri Bruni Foccia, Director Adjunct de Compartiment, si în numele
Metrorex de Dl. Liviu Soavă, Director General.
Atena, 20 octombrie 2006
Semnat pentru si în numele BĂNCII EUROPENE DE INVESTITII Presedinte Philippe
Maystadt |
Semnat pentru si în numele ROMÂNIEI Ministru Sebastian
Teodor Gheorghe Vlădescu |
Semnat pentru si în numele
SOCIETĂTII COMERCIALE
DE TRANSPORT CU METROUL BUCURESTI - METROREX S.A.
Director General
Liviu Soavă
Scop,
Locatie
Proiectul
constă în patru obiective diferite de investitii menite să
permită extinderea operatională si modernizarea retelei de metrou din
Bucuresti (România), si să îmbunătătească nivelul de
calitate al statiilor si instalatiilor electrice. Proiectul include, de
asemenea, achizitia a 6 trenuri noi.
Descriere
Proiectul
cuprinde patru componente:
1.
îmbunătătirea eficientei retelei de metrou prin punerea în functiune
a tronsonului Nicolae Grigorescu - Linia de Centură (în lungime de 4,8 Km
si cu 4 statii noi) în scopul sporirii atractivitătii potentiale a retelei
de metrou prin restructurarea profundă a serviciilor curente de exploatare
existente pe Magistralele 1 si 3.
2.
Modernizarea instalatiilor electrice ale sistemului existent de metrou
(instalatii de alimentare cu energie electrică pe Magistralele 1 si 3) în
scopul de a beneficia pe deplin de perfectionările tehnice realizate în
ultimii ani, pentru a deveni compatibile cu noile trenuri.
3.
Adaptarea instalatiilor de metrou pentru persoanele cu mobilitate redusă
(PMR), aliniate la tendinta adoptată de majoritatea operatorilor de metrou
din Europa. Un total de 73 de scări rulante, 38 lifturi si 58 platforme
vor fi instalate în 41 de statii ce fac parte din reteaua de metrou
(Magistralele 1, 2 si 3).
4. Achizitia a 6 trenuri noi de
metrou (6 vagoane fiecare), pentru întărirea capacitătii operationale
pe Magistrala 2, care reprezintă o extindere acceptabilă a
contractului de bunuri negociat în cadrul Proiectului de Modernizare a
Metroului - etapa II (pentru
achizitia a 20 de trenuri).
Calendar
Toate componentele Proiectului ar
trebui finalizate si integral puse în functiune înainte de sfârsitul anului
2009.
Anexa A.2
INFORMATII PRIVIND PROIECTUL CE VOR FI TRANSMISE BĂNCII SI MODUL DE TRANSMITERE
1. Transmiterea informatiilor:
desemnarea persoanei responsabile
Informatiile de mai jos vor fi
transmise Băncii sub responsabilitatea :
Compania |
S.C.
Metrorex S.A. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului |
Persoana
de contact |
Dl.
Liviu SOAVA |
Functia |
Director
General |
Adresa |
Bd.
Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, 010873, Bucuresti |
Telefon |
+40
21319 36 00 |
Fax |
+40
21312 5149 |
Email |
contact@metrorex.ro |
Persoana (persoanele) de contact
de mai sus este/sunt responsabil(ă) la acest moment. împrumutatul va
informa BEI în cazul oricărei modificări.
2. Informatii privind unele
subiecte specifice
Împrumutatul, prin Metrorex, va
transmite Băncii următoarele informatii cel mai târziu la termenul
limită mentionat mai jos:
Document/Informatii |
Termen
limită |
Înfiintarea
si structura UIP, sustinută de consultanti internationali. Banca
va fi informată despre rezultatele negocierilor dintre Promotor si
Compania aleasă de Metrorex si acceptabilă pentru Bancă cu
privire la întretinerea noilor trenuri înainte ca acestea să fie puse în
functiune. În mod special, în cazul în care materialul rulant achizitionat în cadrul Proiectului va fi încorporat în contractul existent de
întretinere cu Alstom si, în scopul evitării unei probleme de ajutor de
stat indirect, Banca trebuie informată despre rezultatele negocierilor
dintre Metrorex si Alstom (termenii si conditiile în care noile trenuri vor
fi întretinute de Alstom). |
Îînainte
de lansarea primului contract de lucrări. La
finalizarea negocierilor. |
3. Informatii privind
implementarea Proiectului
Împrumutatul, prin Metrorex, va
transmite Băncii următoarele informtii privind stadiul de realizare a
Proiectului pe parcursul implementării, cel mai târziu la termenul
limită mentionat mai jos.
Document/Informatii |
Termen
limită |
Frecventa
raportării |
Raport
privind stadiul Proiectului. - o
actualizare sumară a descrierii tehnice explicând motivele
modificărilor semnificative fată de scopul initial; -
actualizarea datei de finalizare a fiecărei componente a Proiectului
explicând motivele oricărei posibile întârzieri; -
actualizarea costului Proiectului explicând motivele oricăror posibile
majorări de pret fată de bugetul initial; -
descriere a oricărei probleme majore cu impact asupra mediului
înconjurător; -
actualizarea procedurilor de achizitie (în afara U.E); -
actualizarea cererii sau utilizării Proiectului si observatii; -
orice problema importantă apărută si orice risc important ce
ar putea afecta realizarea Proiectului; -
orice actiune juridică cu privire la Proiect ce poate fi în derulare. |
|
Trimestrial,
în cursul perioadei de constructie (pentru toate). |
4. Informatii la sfârsitul
lucrărilor si în primul an de exploatare
Împrumutatul, prin Metrorex, va
transmite Băncii următoarele informatii privind finalizarea
Proiectului si functionarea initială cel mai târziu la termenul
limită mentionat mai jos.
Document/Informatii |
Data
transmiterii către Bancă |
Raport
de finalizare al Proiectului incluzând: - o descriere sumară a
caracteristicilor tehnice ale Proiectului finalizat, explicând motivele
oricăror modificări semnificative - data finalizării fiecărei
componente principale a Proiectului, explicând motivele oricărei
posibile întârzieri; -
costul final al Proiectului explicând motivele oricăror posibile
majorări de cost fată de bugetul initial - numărul noilor locuri de
muncă create de către Proiect: atât locurile de muncă din
timpul implementării, cât si noile locuri permanente de muncă
create; - descrierea oricărei
probleme majore cu impact asupra mediului înconjurător; -
actualizarea procedurilor de achizitie (in afara U.E) -
actualizarea cererii sau utilizării Proiectului si observatii - orice problemă
importantă apărută si orice risc important ce ar putea afecta
realizarea Proiectului - orice actiune juridică
cu privire la Proiect ce poate fi în derulare. |
31.12.2009 (totul) |
Limba
rapoartelor |
Engleza
|
Anexa B
A. EURIBOR “EURIBOR” semnifică:
a) referitor la orice
perioadă relevantă sau la orice altă perioadă de timp de o
(1) lună sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele în EUR pe un termen
ce constă în numărul total de luni ce corespunde în cea mai mare
măsura cu durata perioadei; si
b) referitor la o perioadă
relevantă de mai putin de o (1) lună, rata dobânzii pentru depozite
în EUR pe termen de o (1) lună;
(perioada pentru care se ia în
calcul rata fiind denumită în continuare “Perioadă
Reprezentativă”) publicată la ora 11.00 ora Bruxelles sau la o
oră ulterioară acceptabilă pentru Bancă din ziua reprogramată
(„Data Reprogramată”) ce cade cu două (2) Zile Lucrătoare
Relevante înaintea primei zile a perioadei relevante, pe pagina Reuters EURIBOR
01 sau pe pagina succesoare sau, în lipsa acestora, în orice alte publicatii
alese în acest scop de Bancă.
Dacă această rată
nu este publicată, Banca va solicita principalelor birouri din zona euro
del la patru bănci importante din zona euro, alese de Banca, să
coteze rata la care sunt oferite depozitele în EURO în sumă comparabilă
de către fiecare dintre ele la ora 11 a.m. aproximativ, ora Bruxelles, în
Data Reprogramată către băncile principale din piata
interbancară a zonei euro pe o perioadă egală cu Perioada
Reprezentativă. Dacă sunt furnizate cel putin două cotatii, rata
pentru acea Dată Reprogramată va fi media aritmetică a celor
două cotatii.
Dacă în urma
solicitării sunt furnizate mai putin de două cotatii, rata pentru
acea Dată Reprogramată va fi media aritmetica a ratelor cotate de
băncile importante din zona euro, alese de Bancă, la ora 11.00 a.m.
aproximativ, ora Bruxelles, în ziua ce cade cu două (2) Zile
Lucrătoare Relevante după Data Reprogramată, pentru împrumuturi
în EURO în sumă comparabilă către Băncile Europene
principale pe o perioadă egală cu Perioada Reprezentativă.
B. LIBOR USD
“LIBOR” semnifică pentru dolari
S.U.A:
a) referitor la orice
perioadă relevantă sau la orice altă perioadă de timp de o
(1) lună sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioadă
ce constă în numărul total de luni ce corespunde în cea mai mare
măsura cu durata perioadei; si
b) referitor la o perioadă
relevantă de mai putin de o (1) lună, rata dobânzii pentru depozite
în dolari S.U.A pe termen de o (1) lună;
(perioada pentru care se ia în
calcul rata fiind denumită în continuare “Perioadă
Reprezentativă”) stabilită de Asociatia Bancherilor Britanici si
transmisă de furnizorii de stiri financiare la ora 11.00 a.m. ora Londrei
sau la o altă oră ulterioară acceptabilă de către
Bancă în ziua (“Data Reprogramată”) care cade cu cele două (2)
Zile Lucrătoare la Londra înaintea primei zile a perioadei relevante.
Dacă o asemenea rată nu
este transmisă de nici un furnizor de stiri financiare acceptabil pentru
Bancă, Banca va solicita principalelor birouri din Londra ale patru
bănci importante de pe piata interbancară londoneză, alese de
Bancă, să coteze rata la care sunt oferite depozite in dolari S.U.A
în sumă comparabilă de către fiecare dintre ele la ora 11.00
a.m. aproximativ, ora Londrei, în Data Reprogramată, către principalele
bănci de pe piata interbancară londoneză pe o perioadă
egală cu Perioada Reprezentativă. Dacă sunt furnizate cel putin
două cotatii, rata va fi media aritmetică a celor două cotatii.
Dacă în urma solicitării sunt furnizate mai putin de două cotatii, Banca va solicita principalelor birouri din New York ale patru Bănci importante de pe piata interbancară a New York-ului, alese de Bancă, să coteze rata la care sunt oferite depozite in dolari S.U.A în sumă comparabilă de către fiecare dintre ele la ora 11.00 a.m. aproximativ, ora New York-ului în ziua ce cade cu două Zile Lucrătoare ale New York-ului după Data Reprogramată, către Băncile Europene principale pe o perioadă egală cu Perioada Reprezentativă. Dacă sunt furnizate cel putin două cotatii, rata va fi media aritmetică a celor două cotatii.
C. LIBOR GBP
“LIBOR” semnifică pentru GBP:
a) referitor la orice
perioadă relevantă sau la orice altă perioadă de timp de o
(1) lună sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioadă
ce constă în numărul total de luni ce corespunde în cea mai mare
măsura cu durata perioadei; si
b) referitor la o perioadă
relevantă de mai putin de o (1) lună, rata dobânzii pentru depozite
în GBP pe termen de o (1) lună;
(perioada pentru care se ia în
calcul rata fiind denumită în continuare “Perioadă
Reprezentativă”) stabilită de Asociatia Bancherilor Britanici si
transmisă de furnizorii de stiri financiare la ora 11.00 a.m. ora Londrei
sau la o altă oră ulterioară acceptabilă de către
Bancă în ziua (“Data Reprogramată”) în care începe perioada
relevantă sau, dacă această zi nu este o Zi Lucrătoare la
Londra, ziua imediat următoare care este Zi Lucrătoare.
Dacă o asemenea rată nu
este transmisă de nici un furnizor de stiri financiare acceptabil pentru
Bancă, Banca va solicita principalelor birouri din Londra ale patru
bănci importante de pe piata interbancară londoneză, alese de
Banca (“Bănci de Referintă”), să coteze rata la care sunt
oferite depozite in GBP în sumă comparabilă de către fiecare
dintre ele la ora 11.00 a.m. aproximativ, ora Londrei, în Data Reprogramată,
către principalele bănci de pe piata interbancară londoneză
pe o perioadă egală cu Perioada Reprezentativă. Dacă sunt
furnizate cel putin două cotatii, rata va fi media aritmetică a celor
două cotatii.
Dacă în urma
solicitării sunt furnizate mai putin de două cotatii, rata va fi
media aritmetica a ratelor cotate de principalele bănci din Londra
(selectate de Bancă) la ora 11.00 a.m. aproximativ, ora Londrei, în Data
Reprogramată, pentru împrumuturi în GBP în sumă comparabilă
către Băncile Europene principale pe o perioadă egală cu
Perioada Reprezentativă.
D. Aspecte generale în sensul
definitiilor mentionate anterior:
a) “Zi Lucrătoare la Londra”
semnifică o zi în care băncile sunt deschise pentru tranzactii
obisnuite în Londra iar “Zi Lucrătoare la New York” semnifică o zi în
care băncile sunt deschise pentru tranzactii obisnuite în New York.
b) Toate procentele ce
rezultă din oricare dintre calcule la care s-a făcut referire în
această Anexă vor fi rotunjite, dacă este necesar, la cea mai
apropiată sută de miimi dintr-un punct procentual,
jumătătile fiind rotunjite în plus.
c) Banca îl va informa
fără întârziere pe împrumutat în legătură cu cotatiile
primite de aceasta.
d) In cazul în care vreuna din
prevederile anterioare devine neconformă cu prevederile adoptate sub egida
FBE EURIBOR si ACI EURIBOR pentru EURIBOR sau a Asociatiei Bancherilor
Britanici, pentru LIBOR, Banca poate, după notificarea împrumutatului,
să amendeze prevederile pentru a le alinia cu prevederile acestor foruri.
IMAGINE
Anexa D
Forma Certificatului de
la împrumutat (Articolul 1.04B (c))
Către: Banca Europeană de
Investitii
Din partea: Ministerul Finantelor
Publice
Str. Apolodor, nr. 17, sector 5
RO-70060 Bucuresti
ROMÂNIA
[Data]
Stimati Domni,
Subiect: Proiect de modernizare a
metroului Bucuresti - etapa III
Contract de Finantare între
România si Banca Europeană de Investitii si
Societatea Comercială de
Transport cu Metroul Bucuresti - “METROREX” S.A, din data de 20 octombrie 2006
(denumit în continuare “Contract de Finantare”), ref. nr. .......
Termenii definiti în Contractul
de Finantare au aceeasi semnificatie atunci când sunt utilizati în prezenta
scrisoare:
În conformitate cu Articolul 1.04
al Contractului de Finantare, vă certificăm prin prezenta
următoarele:
(i) nu a fost efectuată nici
o schimbare relevantă la nici un aspect al Proiectului pentru care
Metrorex este obligat să raporteze în conformitate cu Articolul 8.01, cu
exceptia celor comunicate anterior de către Metrorex;
(ii) există fonduri
suficiente disponibile pentru a asigura finalizarea si implementarea la timp a
Proiectului în conformitate cu Anexa A; si
(iii) nici un eveniment dintre
cele mentionate la Articolul 10.01 nu s-a produs.
Cu deosebită stimă,
Pentru si în numele
României
Data scadentă pentru rambursarea ratelor |
Sumele ce trebuie plătite exprimate ca procent din împrumut |
16/12/2012 |
2,63% |
16/06/2013 |
2,63% |
16/12/2013 |
2,63% |
16/06/2014 |
2,63% |
16/12/2014 |
2,63% |
16/06/2015 |
2,63% |
16/12/2015 |
2,63% |
16/06/2016 |
2,63% |
16/12/2016 |
2,63% |
16/06/2017 |
2,63% |
16/12/2017 |
2,63% |
16/06/2018 |
2,63% |
16/12/2018 |
2,63% |
16/06/2019 |
2,63% |
16/12/2019 |
2,63% |
16/06/2020 |
2,63% |
16/12/2020 |
2,63% |
16/06/2021 |
2,63% |
16/12/2021 |
2,63% |
16/06/2022 |
2,63% |
16/12/2022 |
2,63% |
16/06/2023 |
2,3% |
16/12/2023 |
2,3% |
16/06/2024 |
2,63% |
16/12/2024 |
2,63% |
16/06/2025 |
2,63% |
16/12/2025 |
2,63% |
16/06/2026 |
2,63% |
16/12/2026 |
2,63% |
16/06/2027 |
2,63% |
16/12/2027 |
2,63% |
16/06/2028 |
2,63% |
16/12/2028 |
2,63% |
16/06/2029 |
2,63% |
16/12/2029 |
2,63% |
16/06/2030 |
2,63% |
16/12/2030 |
2,63% |
16/06/2031 |
2,69% |
Apendice I
Semnături autorizate ale Împrumutatului
...................................................
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ
PENTRU RESURSE MINERALE
privind încetarea
concesiunii miniere de exploatare a nisipului si pietrisului din perimetrul
Orbeni II
Având
în vedere:
- art.
31 lit. b) coroborat cu art. 32 din Legea minelor nr. 85/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
-
Referatul Directiei generale gestionare, evaluare si concesionare
resurse/rezerve minerale. Integrare europeană nr. 303.634 din 20 decembrie
2006,
în
temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite
prezenta decizie.
Art. 1. - Concesiunea minieră de exploatare din perimetrul Orbeni II, convenită prin licenta de concesiune încheiată
între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent,
si Societatea Comercială „Energoconstructia” - S.A. Bucuresti, în calitate
de concesionar, încetează.
Art. 2. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bogdan Găbudeanu
Bucuresti, 20 decembrie
2006.
Nr. 8.
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
privind modificarea si
completarea unor acte normative
Având în vedere prevederile art. 4 alin.
(1) din Legea nr. 469/2002 privind unele măsuri pentru întărirea
disciplinei contractuale, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 416/2006,
în
temeiul prevederilor art. 8 lit. m), respectiv ale art. 10 alin. (4) si (5) din
Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale emite prezenta decizie.
Art. I. - Anexa nr. 2 „Contractul-cadru de furnizare
reglementată a gazelor naturale pentru consumatorii captivi noncasnici -
clauze specifice de contractare” la Decizia presedintelui Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 182/2005 privind
aprobarea contractelor-cadru de furnizare reglementată a gazelor naturale
pentru consumatorii captivi, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 225 din 17 martie 2005, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică după
cum urmează:
- Alineatul
(1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
„Art.
9. - (1) Neachitarea, de către consumatorul noncasnic, a facturii
reprezentând contravaloarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale
prestate, în conditiile art. 8 alin. (1), atrage:
a) perceperea
unei cote a majorărilor de întârziere, calculată asupra valorii
neachitate, egală cu nivelul majorărilor de întârziere datorate
pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu a 16-a zi calendaristică de la data emiterii
facturii si până la achitarea integrală a acesteia, inclusiv ziua
plătii, în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată într-un termen de
gratie de 15 zile calendaristice de la data scadentei;
b) limitarea
furnizării gazelor naturale, atunci când este posibil din punct de vedere
tehnic, sau întreruperea furnizării începând cu a 26-a zi de la data
emiterii facturii, cu un preaviz de 5 zile calendaristice, în cazul
neîndeplinirii obligatiei de plată;
c)
întreruperea furnizării gazelor naturale, cu un preaviz de 3 zile
calendaristice, în cazul în care s-a procedat ia limitarea furnizării
conform prevederilor lit. b), începând cu ziua imediat următoare
expirării termenului de gratie prevăzut la lit. a), în cazul
neîndeplinirii obligatiei de plată;
d)
posibilitatea rezilierii prezentului contract, printr-o notificare trimisă
de furnizor, rezilierea operând de drept, fără punere în întârziere
si/sau debransare, în cazul neachitării debitelor restante, începând cu a
31-a zi calendaristică de la expirarea termenului de gratie prevăzut
la lit. a).”
Art. II. - Contractul-cadru de
distributie a gazelor naturale, aprobat prin Decizia presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr.
183/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 17 martie 2005, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. Alineatul
(2) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(2)
Neîndeplinirea obligatiei de plată a contravalorii serviciilor de
distributie a gazelor naturale, prevăzută la art. 5 alin. (3),
atrage:
a)
perceperea unei cote a majorărilor de întârziere, calculată asupra
valorii neachitate, egală cu nivelul majorărilor de întârziere
datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu a 16-a zi calendaristică de la data emiterii
facturii si până la achitarea integrală a acesteia, inclusiv ziua
plătii, în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată într-un termen de
gratie de 15 zile calendaristice de la data scadentei;
b)
limitarea prestării serviciilor de distributie a gazelor naturale, atunci
când este posibil din punct de vedere tehnic, sau întreruperea prestării
serviciilor de distributie începând cu a 26-a zi calendaristică de la data
emiterii facturii, cu preaviz de 5 zile calendaristice, în cazul neîndeplinirii
obligatiei de plată;
c)
întreruperea prestării serviciilor de distributie a gazelor naturale, cu
preaviz de 3 zile calendaristice, în cazul în care s-a procedat la limitarea
prestării serviciilor de distributie conform prevederilor lit. b),
începând cu ziua imediat următoare expirării termenului de gratie
prevăzut la lit. a), în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată;
d)
posibilitatea rezilierii prezentului contract printr-o notificare trimisă
de distribuitor, rezilierea operând de drept, fără punere în
întârziere, în cazul neachitării debitelor restante, începând cu a 31-a zi
calendaristică de la expirarea termenului de gratie prevăzut la lit.
a).”
2. După
alineatul (4) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu
următorul cuprins:
„(5)
Prin derogare de la prevederile alin. (2) lit. b), în situatia în care din
punct de vedere tehnic nu este posibilă limitarea, termenul de întrerupere
a prestării serviciilor de distributie, respectiv de reziliere a
contractului, se va reduce în mod corespunzător, prin luarea măsurii
întreruperii în termenul prevăzut la alin. (2) lit. b).”
Art.
III. - Contractul-cadru pentru prestarea serviciilor de
transport al gazelor naturale cu rezervare de capacitate prin Sistemul national
de transport, aprobat prin Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 460/2006, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488
din 6 iunie 2006, se modifică după cum urmează:
- Alineatul
(1) al articolului 23 va avea următorul cuprins:
„Art.
23. - (1) Neîndeplinirea obligatiei de plată a contravalorii serviciilor
de transport al gazelor naturale, prevăzută la art. 10 alin. (3),
atrage:
a)
perceperea unei cote a majorărilor de întârziere, calculată asupra
valorii neachitate, egală cu nivelul majorărilor de întârziere
datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu a 16-a zi calendaristică de la data emiterii
facturii până la achitarea integrală a acesteia, inclusiv ziua
plătii, în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată într-un termen de
gratie de 15 zile calendaristice de la data scadentei;
b)
limitarea prestării serviciului de transport al gazelor naturale începând
cu a 26-a zi de la data emiterii facturii, cu preaviz de 5 zile calendaristice,
în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată;
c)
întreruperea prestării serviciului de transport al gazelor naturale, cu
preaviz de 3 zile calendaristice, începând cu ziua imediat următoare
expirării termenului de gratie prevăzut la lit. a), în cazul
neîndeplinirii obligatiei de plată.”
Art. IV. - Contractul-cadru pentru
prestarea serviciilor întreruptibile de transport al gazelor naturale prin
Sistemul national de transport al gazelor naturale, aprobat prin Decizia
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale nr. 528/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 30 mai 2006, se modifică după cum
urmează:
- Alineatul
(1) al articolului 26 va avea următorul cuprins:
„Art.
26. - (1) Neîndeplinirea obligatiei de plată a contravalorii serviciilor
întreruptibile de transport al gazelor naturale, prevăzută la art. 13
alin. (3), atrage:
a)
perceperea unei cote a majorărilor de întârziere, calculată asupra
valorii neachitate, egală cu nivelul majorărilor de întârziere
datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu a 16-a zi calendaristică de la data emiterii
facturii până la achitarea integrală a acesteia, inclusiv ziua
plătii, în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată într-un termen de
gratie de 15 zile calendaristice de la data scadentei;
b)
limitarea prestării serviciului de transport al gazelor naturale începând
cu a 26-a zi de la data emiterii facturii, cu preaviz de 5 zile calendaristice,
în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată;
c)
întreruperea prestării serviciului de transport al gazelor naturale, cu
preaviz de 3 zile calendaristice, începând cu ziua imediat următoare
expirării termenului de gratie prevăzut la lit. a), în cazul neîndeplinirii
obligatiei de plată.”
Art. V. - Contractul-cadru de
înmagazinare subterană a gazelor naturale, aprobat prin Decizia
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale nr. 480/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 15 aprilie 2004, cu modificările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
- Alineatul
(2) al articolului 23 va avea următorul cuprins:
„(2)
Neîndeplinirea obligatiei de plată a contravalorii serviciilor de
înmagazinare subterană a gazelor naturale, prevăzută la art. 10
alin. (2), atrage:
a)
perceperea unei cote a majorărilor de întârziere, calculată asupra
valorii neachitate, egală cu nivelul majorărilor de întârziere
datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, pentru fiecare zi de
întârziere, începând cu a 16-a zi calendaristică de la data emiterii
facturii până la achitarea integrală a acesteia, inclusiv ziua
plătii, în cazul neîndeplinirii obligatiei de plată într-un termen de
gratie de 15 zile calendaristice de la data scadentei;
b)
întreruperea prestării serviciilor de injectie/extractie a gazelor
naturale în/din depozitele de înmagazinare subterană, cu un preaviz de ...
zile calendaristice, începând cu a 31-a zi calendaristică de la data
emiterii facturii;
c)
executarea garantiei constituite conform art. 15;
d)
dreptul de retentie asupra cantitătii de gaze naturale înmagazinată.”
Art. VI. - Compartimentele de
specialitate din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Gazelor Naturale si părtile din contractele de furnizare reglementată
a gazelor naturale pentru consumatorii captivi noncasnici, contractele de
distributie a gazelor naturale, contractele pentru prestarea serviciilor de
transport al gazelor naturale cu rezervare de capacitate prin Sistemul national
de transport, contractele pentru prestarea serviciilor întreruptibile de
transport al gazelor naturale prin Sistemul national de transport si din
contractele de înmagazinare subterană a gazelor naturale vor duce la
îndeplinire prevederile prezentei decizii.
Art.
VII. - Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale,
Stefan Cosmeanu
Bucuresti, 13 decembrie 2006.
Nr. 1.360.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr.
1.657 din 14 decembrie 2006 |
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr.
852 din 28 decembrie 2006 |
privind completarea
anexei la Ordinul ministrului sănătătii si al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 763/455/2004 pentru
aprobarea Listei substantelor permise a fi utilizate în fabricarea produselor
din tutun
În
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii Publice si al Hotărârii
Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările
si completările ulterioare,
văzând
Referatul de aprobare al Directiei generale pentru relatii externe si afaceri
europene nr. E.N. 7.925/2006,
ministrul
sănătătii publice si ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emit următorul
ordin:
Art. I. - Anexa la Ordinul ministrului
sănătătii si al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 763/455/2004 pentru aprobarea Listei substantelor
permise a fi utilizate în fabricarea produselor din tutun, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704
din 4 august 2004, se completează după cum urmează:
1.
Punctul 10 din anexă - „Plastifianti pentru cerneluri de imprimare si
lacuri pentru hârtia de confectionat tigarete si hârtia de atasat filtre” se
completează cu următoarea liniută: „- Acetil tributil citrat”.
2.
Punctul 13 din anexă - „Alti agenti permisi la fabricarea cernelii de
imprimare si lacurilor utilizate pentru hârtia de tigaretă, hârtiei de
confectionat filtre, hârtiei de atasat filtre si mustiucelor” se
completează cu următoarea liniută: „- Esteri ai colofoniului
hidrogenat cu alcool trihidric si alcooli polihidrici C3-C6”.
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe
Eugen Nicolăescu |
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, Dan
Stefan Motreanu |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII PUBLICE
pentru aprobarea
programului de screening biologic al populatiei în expunerea la plumb
Având
în vedere prevederile art. 10 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii Publice, văzând
Referatul de aprobare al Autoritătii de Sănătate Publică
nr. 8.357 din 27 decembrie 2006,
ministrul
sănătătii publice emite următorul
ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă programul de screening biologic al populatiei în
expunerea la plumb.
(2)
Procedura-cadru cu privire la screeningul biologic al populatiei în expunerea
la plumb este prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) în cadrul Institutului de Sănătate Publică
Bucuresti, denumit în continuare ISPB, se înfiintează Unitatea de
coordonare pentru implementarea programului de screening biologic al populatiei
în expunerea la plumb, unitate fără personalitate juridică.
(2)
Unitatea de coordonare prevăzută la alin. (1) are următoarele
atributii:
a)
elaborează metodologiile specifice pentru campaniile de screening;
b)
coordonează campaniile de screening;
c)
colaborează cu autoritătile de sănătate publică
judetene si a municipiului Bucuresti pentru realizarea campaniilor de
screening;
d)
stabileste metodele de laborator, echivalează metodele utilizate;
e)
desemnează laboratoarele care efectuează analizele de laborator;
f)
asigură controlul de calitate al analizelor de laborator;
g)
centralizează si prelucrează datele;
h)
elaborează rapoarte periodice;
i)
raportează rezultatele Autoritătii de Sănătate Publică
din cadrul Ministerului Sănătătii Publice.
(3)
Metodologia specifică de lucru va fi elaborată, în conformitate cu
anexele tehnice I, II si III la Directiva 77/312/CEE,
în termen de 60 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. 3. - Autoritătile de sănătate publică judetene si a
municipiului Bucuresti au următoarele atributii:
a)
colaborează cu ISPB în derularea programului prevăzut la art. 1 alin.
(1) în baza metodologiei elaborate de ISPB;
b)
stabilesc si selectează esantionul populational conform metodologiei
prevăzute la art. 2 alin. (3);
c)
organizează si duc la îndeplinire campaniile de screening populational;
d)
recoltează probele biologice;
e)
stochează în conditii corespunzătoare probele biologice;
f)
analizează probele biologice, determină plumbemia în laboratoarele
proprii, conform metodologiei prevăzute la art. 2 alin. (3);
g)
participă la exercitii de intercomparare între laboratoarele coordonate de
ISPB;
h)
întocmesc rapoarte după fiecare campanie de screening si le transmit
către ISPB conform metodologiei prevăzute la art. 2 alin. (3).
Art. 4. - Autoritatea de Sănătate Publică din cadrul Ministerului
Sănătătii Publice transmite către Comisia Europeană
raportul întocmit de ISPB.
Art. 5. - Programul prevăzut la art. 1 alin. (1) se desfăsoară
începând cu anul 2007, cheltuielile pentru implementarea prezentului ordin
fiind finantate din bugetul Ministerului Sănătătii Publice si
din alte surse, în conditiile legii.
Art. 6. - Autoritatea de Sănătate Publică din cadrul Ministerului
Sănătătii Publice, Institutul de Sănătate Publică
Bucuresti, autoritătile de sănătate publică judetene si a
municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin transpune Directiva 77/312/CEE din 29 martie 1977
privind screeningul biologic al populatiei în expunerea la plumb.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Bucuresti, 20 decembrie
2006.
Nr. 1.727.
ANEXĂ
PROCEDURA-CADRU
cu privire la screeningul biologic al populatiei în expunerea la plumb
I. Directiva 77/312/CEE din 29 martie 1977 privind screeningul biologic al
populatiei în expunerea la plumb prevede procedurile generale pentru evaluarea
impactului asupra stării de sănătate a populatiei în expunerea
la plumb în alte medii de viată decât cele ocupationale.
II. Conditiile de desfăsurare a campaniilor de screening biologic
stabilesc:
a)
esantionarea populatiei si tehnicile de lucru;
b)
frecventa de recoltare a probelor.
III.
Probele de sânge sunt recoltate de la persoane care acceptă în mod
voluntar si pe baza unui consimtământ scris investigatia medicală.
IV. Esantionarea populatiei, frecventa colectării probelor biologice si
procedurile analitice vor respecta etica medicală si vor asigura
confidentialitatea datelor si cerintele Directivei 77/312/CEE, după cum urmează:
a)
esantionul populational va fi de cel putin 100 de persoane în
orasele/aglomerările mai mari de 500.000 de locuitori si de cel putin 100
de persoane, în măsura în care este fezabil, în aglomerările
populationale cu surse de expunere semnificativă la plumb, identificarea
de grupuri critice;
b)
esantionul populational total, pentru fiecare campanie, trebuie să fie la
nivel national de cel putin 50 de persoane/1 milion de locuitori;
c)
recoltarea probelor se va face în cel putin două campanii în localitatea/aglomerarea
populatională specificată la lit. a).
Campaniile
de screening vor fi separate între ele de un interval de cel putin 24 de luni.
în etapa a 2-a recoltarea probelor se poate face de la alte persoane decât cele
din prima etapă;
d)
procedura standard de screening biologic este reprezentată de determinarea
plumbului în sânge (plumbemia);
e) pot
fi folosite ca metode de screening indicative pentru identificarea grupurilor
populationale cu risc crescut în expunerea la plumb sau ca metode aditionale
pentru întărirea diagnosticului determinările de laborator ce
măsoară activitatea enzimatică a delta-aminolevulinat
dehidratazei (ALAD), în conformitate cu procedurile cuprinse în anexele II si III la Directiva 77/312 CEE;
f)
metoda de laborator de referintă pentru determinarea plumbemiei
(concentratia plumbului în sânge) este spectrometria cu absorbtie atomică.
Metode echivalente de determinare a plumbemiei pot fi folosite după
echivalarea metodei;
g)
evaluarea rezultatelor screeningului biologic va fi făcută pe baza
nivelului plumbemiei. Există trei niveluri de referintă stabilite în
functie de relatia doză - răspuns (conform anexei I la Directiva 77/312/CEE), după cum urmează:
1.
maximum 20 /vg Pb/100 ml în 50% din persoanele grupului populational investigat;
2.
maximum 30 fjg Pb/100 ml în 90% din persoanele grupului populational
investigat;
3.
maximum 35 /vg Pb/100 ml în 98% din persoanele grupului populational
investigat;
h) în
cazul în care se constată că nivelurile de referintă recomandate
sunt depăsite, este necesară luarea următoarelor măsuri de
către autoritătile competente:
1.
verificarea validitătii rezultatelor;
2.
depistarea surselor de expunere care au dus la nivelurile crescute ale
plumbemiei în populatia investigată;
3. în
cazul în care sunt depistate persoane cu plumbemia mai mare de 35 /vg Pb/100
ml, se impune luarea de măsuri individuale specifice.
V. Programul se va desfăsura pe o perioadă de 4 ani, după care
se întocmeste un raport general care va sta la baza reevaluării procedurii
în conformitate cu noile cunostinte stiintifice si tehnice.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr.
1.878 din 29 decembrie 2006 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr.
577 din 28 decembrie 2006 |
privind modificarea
Ordinului ministrului sănătătii publice si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 670/254/2006 pentru
aprobarea derulării programului, respectiv a subprogramelor nationale cu
scop curativ finantate din bugetul Fondului national unic de asigurări
sociale de sănătate în anul 2006, si a normelor metodologice de
organizare, finantare, monitorizare si control al acestora
În temeiul Legii bugetului de stat pe
anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
al Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, al Hotărârii Guvernului
nr. 706/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile
acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate si pentru aprobarea listei cuprinzând denumirile
comune internationale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz
uman, de care beneficiază asiguratii în tratamentul ambulatoriu, cu sau
fără contributie personală, pe bază de prescriptie medicală,
cu modificările si completările ulterioare, al Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sănătătii Publice si al Hotărârii Guvernului nr. 972/2006
pentru aprobarea Statutului Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate,
văzând
Referatul de aprobare nr. 8.593/2006 al Ministerului Sănătătii
Publice si al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. DG
5.594 din 28 decembrie 2006,
ministrul
sănătătii publice si presedintele Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I. - Tabelul din partea introductivă a anexei
nr. II la Ordinul ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate nr. 670/254/2006 pentru aprobarea
derulării programului, respectiv a subprogramelor nationale cu scop curativ
finantate din bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate în anul 2006, si a normelor metodologice de organizare,
finantare, monitorizare si control al acestora, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 533 din 21 iunie 2006, se
înlocuieste cu tabelul din anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. II. - Ministerul Sănătătii Publice,
Casa Natională de Asigurări de Sănătate, casele de
asigurări de sănătate, autoritătile de sănătate
publică si alte institutii publice implicate, precum si unitătile
sanitare prin care se derulează subprograme vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art.
III. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe
Eugen Nicolăescu |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, Cristian
Vlădescu |
ANEXĂ
Nr . |
Denumirea subprogramului FNUASS |
Cheltuieli materiale si servicii [mii lei (RON)] |
1 . |
Tratamentul persoanelor cu infectie
HIV/SIDA si postexpunere (profesională si verticală) |
118.421,40 |
2 . |
Tratamentul
bolnavilor cu tuberculoză |
13.184,63 |
3 . |
Tratamentul
bolnavilor cu afectiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovasculară
si prin cardiologie interventională si electrofiziologie |
40.445,70 |
4 . |
Tratamentul
bolnavilor cu afectiuni oncologice |
290.242,75 |
5 . |
Tratamentul
bolnavilor cu boli neurologice: scleroză multiplă |
54.583,13 |
6. |
Tratamentul
bolnavilor cu diabet zaharat |
211.718,68 |
7 . |
Tratamentul
accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie si tratamentul cu
chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie |
9. 8 4 5, 4 0 |
8 . |
Tratamentul
bolnavilor cu osteoporoză si tratamentul bolnavilor cu gusă
datorată carentei de iod si proliferării maligne |
4.943,31 |
9. |
Tratamentul
prin endoprotezare al bolnavilor cu afectiuni articulare preexistente sau
dobândite |
19.387,83 |
10 . |
Tratamentul
prin transplant de organe si celule al bolnavilor cu insuficiente organice
ireversibile |
17.125,69 |
11 . |
Tratamentul
de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală
cronică |
373.132,06 |
|
|
|
|
TOTAL: |
1.153.030,58 |
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
ORDIN
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.235/2003 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea
resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 201/2003
În temeiul
prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
în baza
prevederilor art. 15 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 146/2002
privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2002
privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003, aprobate prin Ordinul
ministrului finantelor publice nr. 1.235/2003, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 734 din 21 octombrie 2003,
cu modificările ulterioare, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. Punctul 5.3.2 va avea următorul cuprins:
„5.3.2.
În scopul acceptării la plată a documentelor prezentate de
institutiile publice, unitătile Trezoreriei Statului au obligatia de a
verifica următoarele: încadrarea plătilor dispuse în limita
creditelor bugetare aprobate în bugetele de venituri si cheltuieli ale
institutiilor publice; încadrarea cheltuielilor de capital în sumele aprobate
pentru obiectivele de investitii cuprinse în listele de investitii aprobate în
conditiile legii; încadrarea în disponibilitătile de credite bugetare
deschise si repartizate sau în disponibilitătile de fonduri, după
caz; verificarea efectuării de către institutiile publice a
plătilor prevăzute la art. 5 alin. (8) si la art. 6 alin. (1) din
ordonanta de urgentă numai în conturile agentilor economici deschise la
Trezoreria Statului.
La
efectuarea oricăror plăti din conturile deschise la unitătile
Trezoreriei Statului, institutiile publice au obligatia de a prezenta copii ale
ordonantărilor de plată întocmite conform modelului prevăzut în
anexa nr. 3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea
si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta
si raportarea angajamentelor bugetare si legale, aprobate prin Ordinul
ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002.
Obligatiile
datorate de angajat si de angajator, aferente drepturilor salariale, se
plătesc de institutiile publice la termenele stabilite de prevederile
legale în vigoare.”
2. Punctul 5.4.5 se abrogă.
3.
După punctul 6.1.5 se introduc două noi puncte, punctele 6.1.6 si
6.1.7, cu următorul cuprins:
„6.1.6.
în scopul respectării principiilor nediscriminării si tratamentului
egal, prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) si b) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si
a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 337/2006, institutiile publice nu pot impune conditia de a avea
conturi deschise la Trezoreria Statului operatorilor economici interesati
să participe la procedura de atribuire a contractelor de achizitie
publică.
Contravaloarea
bunurilor achizitionate, serviciilor prestate sau lucrărilor executate
institutiilor publice de către operatorii economici organizati ca
societăti civile, fundatii, organizatii neguvernamentale, societăti cooperative
sau alte forme de asociere ale acestora, alte persoane fizice sau juridice care
nu se încadrează în prevederile pct. 6.1.1 se achită în conturi de
disponibilităti ale acestora, deschise la institutii de credit.
6.1.7.
Agentii economici au obligatia de a verifica sumele înregistrate în extrasele
de cont eliberate zilnic de unitătile Trezoreriei Statului si de a
restitui de îndată plătitorilor eventualele sume care nu le sunt
cuvenite sau de a sesiza unitătile Trezoreriei Statului în
legătură cu eventualele erori produse din vina acestora, pentru
efectuarea regularizărilor necesare.”
4. Punctul
9.5.4 va avea următorul cuprins:
„9.5.4.
Institutiile publice si activitătile finantate integral din venituri
proprii virează echivalentul în lei al sumelor în valută încasate la
bănci în conturile deschise la unitătile Trezoreriei Statului, la
termenele stabilite de ordonatorii de credite sau în acordurile de finantare,
după caz.”
5. Punctul 10.3 va avea următorul cuprins:
„10.3.
Calculul dobânzii la disponibilitătile la vedere se efectuează
după următoarea formulă:
Dobânda
= Sold mediu zilnic x rata dobânzii x 30 de zile/360 x 100
în
care: Sold mediu zilnic = suma soldurilor zilelor calendaristice/număr de
zile calendaristice (28, 29, 30, 31).”
6. Punctul 10.3.1 va avea următorul cuprins:
„10.3.1.
Dobânda se calculează lunar si se virează în acelasi cont în prima zi
lucrătoare a lunii următoare.”
7. După punctul 10.4.3 se introduce un nou punct, punctul 10.4.31,
cu următorul cuprins:
„10.4.31.
în situatia în care scadenta depozitului este într-o zi nelucrătoare,
restituirea depozitului si virarea dobânzii în contul de disponibil se
efectuează în prima zi lucrătoare de la data scadentei. Pentru
intervalul de zile nelucrătoare cuprins de la data scadentei până la
restituirea depozitului si virarea dobânzii, unitatea Trezoreriei Statului unde
titularul are deschis contul si constituit depozitul nu calculează
dobândă.”
8. La punctul 11.1, primul alineat va avea următorul cuprins:
„Veniturile
si cheltuielile înscrise în bugetul Trezoreriei Statului se grupează pe
baza «Clasificatiei indicatorilor privind bugetul Trezoreriei Statului»,
prevăzută în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului finantelor publice
nr. 1.954/2005 pentru aprobarea clasificatiei indicatorilor privind finantele
publice.”
9. Punctul 11.2.1 va avea următorul cuprins: „11.2.1. Bugetul
Trezoreriei Statului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în
următoarea structură: - veniturile bugetare, pe capitole si
subcapitole;
-
cheltuielile bugetare, pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de
cheltuieli, articole si alineate.”
10. Punctul 11.2.2 va avea următorul cuprins: „11.2.2. Bugetul
propriu gestionat de Ministerul
Finantelor
Publice, precum si bugetele directiilor generale ale finantelor publice
judetene, a municipiului Bucuresti si ale administratiilor finantelor publice
ale sectoarelor municipiului Bucuresti se aprobă de către ordonatorul
principal de credite, cu desfăsurare pe trimestre, în structura
aprobată prin hotărâre a Guvernului.”
11. Punctul 11.2.3 va avea următorul cuprins: „11.2.3. Creditele
bugetare aprobate la cap. 55.09
«Tranzactii
privind datoria publică si împrumuturi» se repartizează de directorii
executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene pentru
bugetele unitătilor subordonate în cadrul cărora functionează
unităti ale Trezoreriei Statului, cu desfăsurare pe trimestre.”
12. Punctul 11.3.1 va avea următorul cuprins: „11.3.1.
Virările de credite bugetare între subdiviziunile
clasificatiei
bugetare pentru bugetul propriu al Ministerului Finantelor Publice si bugetele
unitătilor subordonate se aprobă de către ordonatorul principal
de credite si se pot efectua începând cu trimestrul al lll-lea al anului
bugetar, cu exceptia cap. 55.09 «Tranzactii privind datoria publică si
împrumuturi», pentru care virările de credite bugetare se pot efectua în
tot cursul anului.
Propunerile
de virări de credite bugetare se transmit Directiei generale a
contabilitătii publice si a sistemului de decontări în sectorul
public din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu cel putin o lună
înainte de angajarea cheltuielilor, însotite de justificări, detalieri si
necesităti privind executia până la finele anului bugetar, atât
pentru articolele sau alineatele de cheltuieli de la care se disponibilizează,
cât si pentru cele la care se suplimentează prevederile bugetare.
În
cazuri temeinic justificate, propunerile de virări de credite bugetare la
cap. 55.09 «Tranzactii privind datoria publică si împrumuturi» se pot
efectua în cursul lunii, înainte de ordonantarea si lichidarea cheltuielilor.”
13. Punctul 11.3.2 se abrogă.
14. La
punctul 11.4.1, al doilea alineat va avea următorul cuprins:
„Deschiderile
de credite bugetare din bugetul Trezoreriei Statului se efectuează
trimestrial, pe baza propunerilor transmise de ordonatorii de credite din
subordine, însotite de note justificative, în limita creditelor bugetare
aprobate pe capitole si titluri de cheltuieli.”
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 29 decembrie
2006.
Nr. 2.254.
MINISTERUL JUSTITIEI
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind concediile personalului de specialitate
juridică asimilat judecătorilor si procurorilor, din Ministerul
Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 1.419/C/2005
Având
în vedere dispozitiile Regulamentului privind concediile personalului de
specialitate juridică asimilat judecătorilor si procurorilor, din
Ministerul Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr.
1.419/C/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.025 din 18 noiembrie 2005,
tinând
seama de prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si
completările ulterioare, ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
148/2005 privind sustinerea familiei în vederea cresterii copilului, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 399/2006, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
justitiei emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul privind concediile personalului de
specialitate juridică asimilat judecătorilor si procurorilor, din
Ministerul Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr.
1.419/C/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.025 din 18 noiembrie 2005, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Articolul
20 va avea următorul cuprins:
„Art.
20. - (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul la concedii
medicale, potrivit legii.
(2)
Perioada concediilor medicale constituie vechime în magistratură si
vechime în functia de personal de specialitate juridică.”
2. După
articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 201, cu
următorul cuprins:
„Art.
201. - (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul la
concedii de maternitate, potrivit legii.
(2)
Perioada concediilor de maternitate constituie vechime în magistratură si
vechime în functia de personal de specialitate juridică.”
3. Articolul
21 va avea următorul cuprins:
„Art.
21. - (1) Personalul de specialitate juridică are dreptul la concedii
pentru cresterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul
copilului cu handicap, de până la 3 ani.
(2)
Perioada concediilor prevăzute la alin. (1) nu constituie vechime în
magistratură si vechime în functia de personal de specialitate
juridică.”
4. După
articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 211, cu
următorul cuprins:
„Art.
211. - Dispozitiile art. 20, 201 si 21 se aplică, în
mod corespunzător, si celorlalte categorii de personal din Ministerul
Justitiei, precum si asistentilor judiciari.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art.
III. - Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul
Superior al Magistraturii si Directia economic-administrativ vor duce la
îndeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Bucuresti, 21 decembrie
2006.
Nr. 2.824/C.
AUTORITATEA
NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
privind modificarea
Ordinului presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor nr. 2^672006 pentru aprobarea Normei sanitare
veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinara a
unitătilor care produc alimente de origine animală
Având
în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004
privind organizarea activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
215/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 3 alin. (3) si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 130/2006 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitătilor din
subordinea acesteia,
văzând
Referatul de aprobare nr. 87.496 din 27 decembrie 2006, întocmit de Directia de
igienă si sănătate publică veterinară din cadrul
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. I. - La articolul 26 din Norma sanitară
veterinară privind procedura de autorizare sanitară veterinară a
unitătilor care produc alimente de origine animală, aprobată
prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor nr. 276/2006, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.007 din 19 decembrie
2006, litera c) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,c)
unităti de procesare a laptelui care corespund din punct de vedere
structural si tehnologic normelor Uniunii Europene si care procesează
lapte materie primă care nu îndeplineste parametrii de calitate
prevăzuti de standardele comunitare. Produsele obtinute în aceste
unităti vor purta o marcă de sănătate/identificare de
formă rotundă si vor fi comercializate numai pe piata natională.”
Art.
II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Marian Avram
Bucuresti, 8 ianuarie 2007.
Nr. 3.
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
privind nivelul accizei
minime pentru tigarete
În
temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si
a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 177 alin. (11) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Nivelul accizei minime pentru tigarete în perioada 15 ianuarie-30 iunie
2007 inclusiv este de 31,25 euro/1.000 tigarete, respectiv de 110,419 lei/1.000
tigarete.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 12 ianuarie
2007.
Nr. 34.