MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr.
500 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI
SI ALTE ACTE Joi, 26 iulie 2007
SUMAR
LEGI SI DECRETE
224. - Lege privind
ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la 9 februarie
2007 la Paris, pentru finantarea primei faze a Proiectului „Sistem integrat de
reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă si canalizare, a statiilor
de tratare a apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate în
localitătile cu o populatie de până la 50.000 de locuitori"
Acord-cadru de împrumut între România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la
9 februarie 2007 la Paris, pentru finantarea primei faze a Proiectului „Sistem
integrat de reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă si canalizare, a
statiilor de tratare a apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate în
localitătile cu o populatie de până la 50.000 de locuitori"
691. - Decret pentru promulgarea
Legii privind ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România si Banca
de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la 9 februarie 2007 la
Paris, pentru finantarea primei faze a Proiectului „Sistem integrat de
reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă si canalizare, a statiilor
de tratare a apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate în localitătile
cu o populatie de până la 50.000 de locuitori"
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
17. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea
Standardului de performantă pentru serviciile de transport si de sistem
ale energiei electrice
634. - Ordin al ministrului economiei
si finantelor pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului
finantelor publice nr. 454/2007 privind aprobarea Instructiunilor pentru
stabilirea procedurii privind efectuarea operatiunilor necesare pentru
acoperirea de la bugetul de stat a plătii TVA în cadrul programelor PHARE,
ISPA si SAPARD
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind ratificarea Acordului-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la
2 februarie 2007 la Bucuresti si la 9 februarie 2007 la Paris, pentru
finantarea primei faze a Proiectului „Sistem integrat de reabilitare a
sistemelor de alimentare cu apă si canalizare, a statiilor de tratare a
apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate în localitătile cu o
populatie de până la 50.000 de locuitori"
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1.
- Se ratifică Acordul-cadru de împrumut dintre România, reprezentată
prin Ministerul Economiei si Finantelor, si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la 9 februarie 2007 la
Paris, în valoare de 160,1 milioane de euro, pentru finantarea primei faze a
Proiectului „Sistem integrat de reabilitare a sistemelor de alimentare cu
apă si canalizare, a statiilor de tratare a apei potabile si statiilor de
epurare a apelor uzate în localitătile cu o populatie de până la
50.000 de locuitori".
Art. 2.
- (1) Aplicarea prevederilor acordului-cadru de împrumut prevăzut la art.
1 va fi realizată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice
si Locuintelor, în calitate de coordonator, prin Compania Natională de
Investitii, în calitate de agentie de implementare.
(2) În acest scop, în cadrul Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuintelor se va înfiinta prin
ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice si locuintelor o
unitate de coordonare a proiectului, iar în cadrul Companiei Nationale de
Investitii - o unitate de management al proiectului.
(3) Ministerul Economiei si Finantelor va încheia cu
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuintelor si cu
Compania Natională de Investitii un acord de împrumut subsidiar, prin care
se vor stabili drepturile si obligatiile părtilor.
Art. 3.
- Sumele necesare acoperirii contributiei părtii române la finantarea
proiectului se vor asigura după cum urmeazăi
a) echivalentul în lei al sumei de 8 milioane de euro, de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor
Publice si Locuintelor;
b) echivalentul în lei al sumei de 40 de milioane de
euro, din bugetele locale ale unitătilor administrativ-teritoriale
implicate în proiect,. În conditiile legii.
Art. 4.
- Sumele prevăzute la art. 3 se vor majora cu valoarea taxelor si
impozitelor datorate si plătibile pe teritoriul României si se vor acoperi
din următoarele surse:
a) de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuintelor, pentru partea
aferentă împrumutului si contributiei părtii române,
prevăzută la art. 3 lit. a);
b) din bugetele locale ale unitătilor
administrativ-teritoriale, în conditiile legii, pentru partea aferentă
contributiei părtii române la finantarea proiectului, prevăzută
la art. 3 lit. b).
Art. 5.
- Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuintelor si
Compania Natională de Investitii vor încheia cu unitătile
administrativ-teritoriale beneficiare conventii de implementare necesare,
pentru a se asigura că acestea din urmă:
a) vor contribui la finantarea proiectului, conform
prevederilor art. 3 lit. b) si art. 4 lit. b);
b) vor sprijini agentia de implementare pe tot parcursul
implementării proiectului;
c) vor lua măsurile ce se impun pentru asigurarea
functionării la parametri normali a investitiilor finantate prin proiect,
inclusiv transferarea dreptului de prestare a serviciilor de operare a acestor
investitii către operatori selectati în conditiile legii.
Art. 6.
- Sumele necesare rambursării împrumutului, achitării dobânzilor si
altor costuri aferente împrumutului vor fi asigurate de la bugetul de stat,
conform legislatiei în vigoare.
Art. 7.
- (1) Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Economiei si
Finantelor, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
să convină pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu
conditiile concrete de derulare a acestuia, amendamente la acordul-cadru de
împrumut prevăzut la art. 1, de natură să nu majoreze
obligatiile financiare ale României fată de Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei sau să determine conditionalităti suplimentare
fată de cele convenite initial între părti.
(2)
Amendamentele la acordul-cadru de împrumut convenite potrivit alin. (1) se vor
aproba prin hotărâre a Guvernului.
Acesta lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 4 iulie 2007.
Nr. 224.
F/P 1568 (2006)
ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT
între România si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei,
semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la 9 februarie
2007 la Paris, pentru finantarea primei faze a Proiectului „Sistem integrat de
reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă si canalizare, a statiilor
de tratare a apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate în
localitătile cu o populatie de până la 50.000 de locuitori"*)
*) Traducere.
România, prin Ministerul Finantelor Publice, Bucuresti,
România (denumită în continuare împrumutat), pe de o parte, si
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizatie internatională,
Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,
având în vedere solicitarea transmisă de un membru
al Guvernului României din data de 18 mai 2006,
având în vedere Rezolutia Consiliului de administratie al
BDCE nr. 1.480 (2004),
având în vedere cel de-âl Treilea Protocol la Acordul
general pentru privilegii si imunităti al Consiliului Europei,
având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE
din octombrie 1970,
au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Acest împrumut este acordat în cadrul conditiilor
generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE si în cadrul conditiilor
speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în
continuare acordul), anexele acestuia si scrisorile sale suplimentare
(denumite în continuare scrisori suplimentare).
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă împrumutatului, care acceptă, un
împrumut pentru finantarea partială a F/P 1568 (2006), aprobat de
Consiliul de administratie al BDCE în 16 iunie 2006, referitor la reabilitarea
retelelor de apă potabilă si de apă uzată menajeră si
a facilitătilor de tratare din localitătile cu mai putin de 50.000 de
locuitori din România.
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare
angajamentul asumat de împrumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru
finantarea proiectului sectorial descris în anexa nr. 1 la prezentul acord
(denumit în continuare Proiectul), care corespunde primei faze a
planului de investitii multianual, si de a realiza acest proiect, prin Compania
Natională de Investitii (CNI), entitate aflată în subordinea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), în
conditiile care sunt detaliate în anexa mentionată.
Orice schimbare a modului în care împrumutul este
aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor art.
13 din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 3
3.1. Conditii financiare
Valoarea împrumutului acordat este de 160.100.000 EUR (o
sută saizeci de milioane una sută de mii de euro).
Acesta va fi disponibilizat în transe. Fiecare
transă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăsi
20 de ani, incluzând o perioadă de gratie de 5 ani.
Pentru fiecare transă, valoarea, rata dobânzii,
valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare si conturile de
remitere a fiecărei părti vor fi stabilite de comun acord, prin fax,
de către împrumutat si BDCE.
O scrisoare suplimentară la prezentul acord,
precizând conditiile pentru fiecare transă, va fi întocmită la
momentul tragerii, în formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.
3.2. Trageri
Tragerea sumelor împrumutului în mai multe transe se va
efectua în conformitate cu stadiul implementării Proiectului, dacă au
fost îndeplinite conditiile specifice enumerate în anexa nr. 1 la prezentul acord.
O transă de avans de cel mult 20% din suma
aprobată a împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat,
ce poate fi supus auditului BDCE.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza
declaratiilor împrumutatului, prin CNI, referitoare la stadiul implementării
Proiectului (si previziunile privind stadiul lucrărilor în anul curent).
Transele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce
90% din transa precedentă au fost utilizate.
3.3. Mobilizare
În scopul mobilizării transelor împrumutului,
împrumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri
angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la prezentul acord) pentru
fiecare transă.
Angajamentul de plată este întocmit si plătibil
în valuta în care transa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de împrumutat în cadrul acestui
împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei transe, în contul cu
numărul comunicat de BDCE împrumutatului la momentul plătii, prin
fax, care va fi trimisă BDCE de banca însărcinată de către
împrumutat cu efectuarea plătii, cu cel putin 5 zile lucrătoare
înaintea fiecărei plăti.
3.5. Date
Prevederile prezentului articol 3 fac obiectul Conventiei
privind ziua lucrătoare următoare modificată. Conventia
privind ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o
conventie prin care dacă data specificată va cădea într-o zi
care nu este o zi lucrătoare [zi lucrătoare înseamnă o zi
în care sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu
privire la decontările brute în timp real) functionează], acea
dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi
lucrătoare, cu conditia ca acea zi să nu cadă în următoarea
lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care
precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru fiecare transă trebuie
să fie utilizate de împrumutat pentru finantarea Proiectului în termen de
12 luni de la disponibilizarea acestora de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului împrumutatul
desemnează CNI ca agentie de implementare, sub autoritatea MTCT. CNI va înfiinta o unitate de management al Proiectului (UMP) dedicată
implementării si monitorizării Proiectului. CNI va fi coordonată
si supervizată de Unitatea de coordonare a Proiectului (UCP), ce
functionează în cadrul MTCT si este dedicată acestui scop.
Împrumutatul, prin MTCT si CNI, va depune toate eforturile
si diligentele si va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în
special mijloace financiare, tehnice, sociale si manageriale, precum si cele
referitoare la protectia mediului înconjurător, care vor fi necesare
pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.
În cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în
anexa nr. 1 la prezentul acord, se majorează sau vor fi revizuite din
orice motive, împrumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse
financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
În plus, împrumutatul, prin MTCT si CNI, se angajează
că:
- Proiectul corespunde prevederilor conventiilor
relevante în materie ale Consiliului Europei;
- Proiectul respectă mediul înconjurător,
potrivit cadrului legal în materie din România;
- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul acord;
- finantarea partială acordată de BDCE nu
depăseste 77% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda si
comisioanele financiare, conform anexei nr. 1 la prezentul acord.
4.1.3. Achizitii
Achizitiile se vor efectua în conformitate culegea
română, în prezent Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, conformă cu
directivele UE în vigoare (2004/17/CE si 2QQ4/18/CE) si cară nu intră
deci în niciun fel de contradictie cu Liniile directoare privind achizitiile
ale BDCE sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii nationale
privind achizitiile publice în vigoare la data lansării licitatiilor.
În oricare dintre situatii, responsabilitatea pentru
implementarea Proiectului si, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea
si administrarea contractelor în cadrul Proiectului, revine împrumutatului,
prin MTCT si CNI. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea
Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată
documentatia necesară ce demonstrează că respectivele contracte
au fost încredintate în conformitate cu legea si reglementările nationale
privind achizitiile publice în vigoare la data lansării procesului de
achizitie.
BDCE nu va emite „fără comentarii" pentru
aranjamentele de achizitii propuse de împrumutat, prin MTCT sau CNI, inclusiv
gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îsi va rezerva dreptul de a
proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată
prin sondaj, a documentatiei de achizitii, pentru a verifica dacă acestea
sunt în conformitate cu legislatia natională privind achizitiile publice.
Dacă, ta orice moment, BDCE constată că o
achizitie efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu
prevederile mentionate anterior, îsi rezervă dreptul de a aplica
prevederile art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
4.2. Raportările împrumutatului
4.2.1. Raportările privind stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la tragerea primei transe din
împrumut până la finalizarea întregului Proiect, împrumutatul, prin CNI,
va transmite BDCE un raport vizat de UCP, în care se detaliază:
- situatia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
În anexa nr. 4 la prezentul acord este inclus formatul în
care sa mentionează-informatiile minimale solicitate de BDCE pentru
aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi
utilizate si formate alternative ce contin aceleasi informatii. 4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului Proiect, împrumutatul, prin
CNI, va prezenta un raport final vizat de UCP, continând evaluarea efectelor
economice, financiare, sociale si a efectelor asupra mediului înconjurător
pe care Ie-a avut Proiectul.
4.3. Furnizarea de informatii către BDCE
Împrumutatul, prin CNI, va tine evidente contabile privind
Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internationale, care vor
reflecta în orice moment stadiul Proiectului si în care se vor înregistra toate
operatiunile efectuate si vor identifica activele si serviciile finantate cu
ajutorul prezentului împrumut.
Împrumutatul, prin MTCT si CNI, se angajează să
primească favorabil orice misiune de informare efectuată de
către salariatii BDCE sau de consultanti externi angajati de BDCE si
să asigure cooperarea necesară pentru această misiune de
informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul
Proiectului. În special, BDCE poate efectua la fata locului un audit al
contabilitătii Proiectului, realizat de unul sau mai multi consultanti la
alegerea acesteia, pe cheltuiala împrumutatului, în cazul neonorării la
scadentă de către împrumutat a oricărei obligatii asumate în
cadrul prezentului împrumut.
Împrumutatul, prin MTCT si CNI, se angajează să
răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei
solicitări de informatii din partea BDCE si să furnizeze orice
documentatie pe care BDCE o poate considera necesară si o poate solicita
rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord, în
special în ceea ce priveste monitorizarea Proiectului si utilizarea
împrumutului.
Împrumutatul si/sau MTCT vor informa BDCE imediat despre
orice modificare a legislatiei sau a normelor, în sectorul economic relevant
pentru Proiect, si în sens general, despre orice eveniment care poate influenta
îndeplinirea obligatiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice
modificare a legislatiei sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru
Proiect, constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13 lit. h) al
cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE si poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 5
Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de
plată, eliberează împrumutatul de obligatiile sale, definite în
paragraful 3.1.
După ce întreaga sumă a acestui împrumut si
toate dobânzile si alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele
sume prevăzute la art. 6 si 7, au fost plătite corespunzător,
împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligatiile sale fată de BDCE. În
ceea ce priveste obligatiile stabilite în paragraful 4.3, acestea vor continua
să rămână în vigoare în scopul unei posibile postevaluări a
Proiectului, care va avea loc într-o perioadă rezonabilă de timp,
care nu va depăsi 7 ani de la finalizarea Proiectului.
ARTICOLUL 6
Fără a contraveni oricărui alt recurs
aflat la dispozitia BDCE prin prezentul acord si prin Normele de împrumut ale
BDCE ori în alt fel, dacă împrumutatul nu plăteste întreaga
dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform
prezentului acord, cel mai târziu la data scadentei specificate, împrumutatul
trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma
datorată si neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR
lao lună pentru depozitele în valuta plătii
întârziate la data scadentei (dacă nu este zi lucrătoare TARGET,
următoarea zi lucrătoare), la ora 11,00 a.m. (ora locală la
Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadentei acestei sume
până la data efectuării plătii.
Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi
actualizată la fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si
plătite, si toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea,
lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori partial,
fie din garantarea sau refinantarea împrumutului acordat, împreună cu
toate actele judiciare sau extrajudiciare care decurg din acest împrumut, vor
fi suportate de către împrumutat.
Totusi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din
Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj
mentionate în acest capitol 4.
ARTICOLUL 8
Împrumutatul declară că niciun alt angajament nu
a fost făcut si nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei
terte părti un regim preferential, un drept preferential de plată, o
garantie colaterală sau o garantie de orice natură ar fi, care ar
putea conferi drepturi sporite asupra unor terti (denumită în continuare garantie).
Dacă o astfel de garantie a fost totusi
acordată unei terte părti, împrumutatul este de acord să
întocmească sau să furnizeze o garantie identică în favoarea
BDCE ori când este împiedicat să o facă, să ofere o garantie
echivalentă si să stipuleze formarea unei astfel de garantii în
favoarea BDCE.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de
neîndeplinire a obligatiilor, după cum se prevede în art. 13 lit. h) din
cap. 3 al Normelor de împrumut ale BDCE, si poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 9
Împrumutatul prezintă si certifică faptul
că:
- autoritătile sate competente l-au autorizat
să încheie prezentul acord si au dat în acest sens semnatarilor autorizarea
pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările,
articolele asocierii si alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea si semnarea acordului nu contravin legilor,
decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii si altor texte aplicabile
acestuia si că toate permisele, licentele si autorizatiile necesare
acestuia au fost obtinute si vor rămâne valabile pe toată durata
împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările si
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului,
să fie notificată imediat BDCE si să fie furnizate toate
documentele justificative.
ARTICOLUL 10
Împrumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării
împrumutului, niciun fapt referitor la relatiile sale cu terte părti, în vederea
evitării îndeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale ce
rezultă din acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar
putea să apară între împrumutat si terte părti, iar costurile,
indiferent de
natura lor, efectuate de către BDCE datorită
oricărei dispute, si în special toate costurile juridice sau de
judecată vor fi suportate de împrumutat.
ARTICOLUL 11
Împrumutatul declară că a luat cunostintă
de Normele de împrumut ale BDCE si că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradictie între orice
prevedere din Normele de împrumut ale BDCE si orice prevedere a acordului, va
prevala prevederea acordului.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si capitolelor
acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
În nicio situatie nu se va presupune că BDCE a
renuntat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin acord.
ARTICOLUL 12
Prezentul acord si garantiile negociabile legate de
acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în
prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6
martie 1959 la Acordul general pentru privilegii si imunităti al
Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 si, în secundar, dacă
este cazul, de legea franceză.
Diferendele dintre părtile la acord vor face
obiectul arbitrajului, în conditiile specificate în cap. 4 din Normele de
împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 13
Părtile contractante convin să nu facă uz
de niciun previlegiu, imunitate sau legislatie în fata oricărei
autorităti jurisdictionale sau a altei autorităti, fie ea
natională sau internatională, în vederea împiedicării punerii în
aplicare a unei decizii date în conditiile specificate în cap. 4 al Normelor de
împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi
date sau efectuate în cadrul prezentului acord către BDCE sau împrumutat
vor fi făcute în scris si vor fi considerate pe deplin acordate sau
efectuate dacă sunt predate personal, transmise par-avion sau prin fax de
către o parte celeilalte părti la acea adresă a părtii
specificată mai jos.
Pentru împrumutat:
Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Bucuresti, România
În atentia: Ministrului finantelor publice, secretarului
de stat si/sau directorului general al Directiei generale a finantelor publice
externe
Fax:+4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber
75 116 Paris
În atentia: Directorului Departamentului de programe
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate
vor fi în limba engleză sau franceză, iar dacă sunt în altă
limbă vor fi însotite de o traducere a acestora în limba engleză sau
franceză.
ARTICOLUL 15
Prezentul acord va intra în vigoare după semnarea de
către BDCE si împrumutat si după aprobarea lui de către
autoritătile române, ulterior confirmării în scris a acestui lucru
primite de către BDCE de la împrumutat
Bucuresti, 2 februarie 2007.
ARTICOLUL 16
Prezentul acord este întocmit în două exemplare
originale, ambele exemplare fiind egal autentice.
Câte un exemplar original este păstrat de fiecare
dintre părtile contractante.
Paris, 9 februarie 2007.
Pentru România, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, ministrul finantelor publice |
Pentru BDCE, Apolonio Ruiz Ligero, viceguvernator |
ANEXA Nr. 1
la acord
1. F/P |
1568(2006) |
|||||
împrumutat |
România |
|||||
Aprobat de Consiliul de administratie |
16 iunie 2006 |
|||||
|
CA/PV/242/2006 |
|||||
Suma aprobată |
160.100.000 EUR |
|||||
|
|
|||||
II.
Domenii de interventie |
Protectia mediului |
|||||
Lucrările planificate |
Proiectul vizează reabilitarea partială a
retelelor de apă potabilă si de apă uzată menajeră
si a facilitătilor de tratare în localitătile cu mai putin de
50.000 de locuitori. Principalele
categorii de lucrări sunt următoarele: |
|||||
Apă potabilă |
||||||
(1) Reabilitarea, extinderea sau crearea de noi retele
de distributie a apei potabile |
||||||
(2) Reabilitarea,
extinderea ori crearea de noi statii de epurare a apei potabile (SEAP) sau de
surse de apă potabilă (puturi de adâncime) |
||||||
Ape uzate |
||||||
(1) Reabilitarea, extinderea sau crearea de noi retele
de canalizare |
||||||
(2) Reabilitarea, extinderea sau crearea de noi statii
de epurare a apelor uzate (SEAU) Pe lângă
lucrările de mai sus, Proiectul va asigura finantarea
elaborării/actualizării de studii de fezabilitate, proiecte tehnice
si arhitecturale (care vor include liste de cantităti), studii de impact
asupra mediului, pregătirea documentatiilor tehnice pentru achizitii si
a documentelor de achizitii, asistentă pentru evaluarea licitatiilor,
asistentă tehnică pentru promotorii proiectelor pe parcursul
implementării Proiectului si elaborarea la nivel de judet a planului de
investitii pe termen lung. Asistenta tehnică va fi realizată de
firme de consultantă cu experientă în proiecte din domeniul apelor
si/sau mediului. |
||||||
Localizare |
Împrumutatul a
furnizat BDCE o listă initială de 10 judete (Bihor,
Bistrita-Năsăud, Călărasi, Constanta, Dâmbovita, Gorj,
Harghita, Mures, Tulcea si vaslui) amplasate în 11 bazine hidrografice
(CrisurL Somes-Tisa, Mures, Olt, Prut, Siret, Jiu, Arges-Vedea,
Buzău-Ialomita, Dunărea si
Dobrogea - Bazinul Hidrografic Litoral al Mării Negre) În care vor fi
efectuate activitătile Proiectului. |
|||||
Costul total al Proiectului |
208.100.000 EUR |
|||||
Defalcarea estimată a costurilor |
în EUR |
|||||
Lucrări de bază |
182.000.000 |
|||||
Servicii de consultantă*) |
10.100.000 |
|||||
Neprevăzute |
8.000.000 |
|||||
Administrarea Proiectului**) |
8.000.000 |
|||||
Total |
208.100.000 |
|||||
*) Include proiectare (nouă/actualizată),
asistentă tehnică pentru documentele de licitatie si pentru
evaluarea lor si asistentă tehnică pentru implementarea
subproiectelor. **) Include
cheltuielile pentru UMR UCP. CNI. audit si supravegherea lucrărilor. |
||||||
Planul de finantare |
160.100.000
EUR |
|
BDCE |
77,0% |
||
40.000.000 EUR |
|
Autorităti locale |
19,2% |
|||
8.000.000 EUR |
|
Guvern |
3.8% |
|||
|
|
|||||
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării
solicitării |
0% |
|||||
Graficul lucrărilor |
2007-2011 |
|||||
Conditii specifice |
Înaintea primei trageri vor fi îndeplinite
următoarele conditii: - În cadrul MTCT se va înfiinta o unitate de coordonare
a Proiectului (UCP) care va asigura coordonarea generală a
Proiectului si legătura cu alta institutii centrale/locale si va
supraveghea pregătirea fazelor următoare ale Proiectului în
conformitate cu criteriile de selectie si cu procedurile acceptabile pentru
BDCE. MTCT si CNI vor încheia acorduri de implementare cu
fiecare judet si unitate administrativ-teritorială implicată în
Proiect. Proiectul va fi implementat zilnic de o unitate de management al
Proiectului (UMP) ce se va înfiinta în cadrul CNI. UMP va fi
responsabilă pentru gestiunea financiară de ansamblu a Proiectului,
inclusiv pentru operarea contului special în care va fi virat împrumutul
BDCE, si pentru administrarea tuturor surselor financiare alocate
Proiectului. Înaintea primei trageri UCP si UMP vor fi complet
operationale si vor dispune de personal corespunzător pentru sarcinile
ce trebuie îndeplinite. - Pentru fiecare subproiect se vor selecta indicatori
de performantă în conformitate cu directivele UE si cu legislatia
română privind furnizarea de apă potabilă, colectarea apelor
uzate, tratarea si evacuarea. Înaintea fiecărei trageri MTCT va furniza
BDCE o listă a indicatorilor relevanti acceptabil pentru Bancă ce vor
fi utilizati pentru monitorizarea subproiectelor respective. - În cursul etapei
de evaluare a Proiectului a fost furnizată BDCE o listă
initială de subproiecte amplasate în municipalitătile selectate.
Lista de subproiecte selectate conform criteriilor acceptabile pentru BDCE va
trebui actualizată înainte de prima tragere. |
|||||
|
|
|||||
III. Criterii de
eligibilitate (pe domenii de interventie) |
Proiectul
intră sub incidenta criteriilor de eligibilitate stabilite în Rezolutia
nr. 1.480 (2004) si deci contribuie la coeziunea socială în tară. |
|||||
|
|
|||||
IV. Efecte sociale (pe domenii de interventie) |
Proiectul propus va contribui la aducerea instalatiilor
de furnizare a apei potabile si de tratare a apelor uzate din
localitătile beneficiare la un nivel conform cu prevederile directivelor
relevante ale UE integrate în legislatia natională. Proiectul va contribui direct la
îmbunătătirea calitătii apei potabile, făcând posibile
furnizarea continuă si sigură de apă si controlul
evacuării apelor uzate. Prin realizarea acestor obiective. Proiectul va
contribui la îmbunătătirea durabilă a nivelului de. Viată
al populatiei, mai ales în ceea ce priveste îmbunătătirea
calitătii apei la sursă si reducerea poluării. Implementarea
Proiectului ar trebui să conducă de asemenea la o reducere semnificativă a cantitătilor de ape
uzate evacuate în cursurile de apă si la o reducere în paralel a
poluării transfrontaliere, mai ales
în cursurile de apă din Ungaria. Prin dezvoltarea unui sistem integrat de
infrastructură a apei ce îndeplineste standardele UE, Proiectul va avea
un impact pozitiv si asupra dezvoltării economice si a turismului în
localitătile beneficiare. Numărul de
locuitori ce se estimează că vor beneficia de pe urma Proiectului
este de 820.000 de persoane. |
|||||
ANEXA Nr. 2
la acord
Model de scrisoare suplimentară pentru
un împrumut cu rată variabilă
F/P 1568 - transa [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLlMENTARĂ
La Acordul-cadru de împrumut din data [data]
Între Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
(denumită în continuare BDCE) si România (denumită în
continuare împrumutat)
Prezenta scrisoare suplimentară si Acordul-cadru de
împrumut stabilesc termenii si conditiile convenite pentru transa [număr],
asa cum este specificat în art [număr] din acordul-cadru mentionaL
Suma împrumutului: |
[valuta si suma] |
Maturitate: |
până la 20 de
ani maturitate finală, cu o perioadă de gratie de 5 ani |
EURIBOR: |
[introduceti
definitia EURIBOR] |
Rata
variabilă a dobânzii: |
EURIBOR la 6 luni
plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an (Telerate [referintă]
sau Reuters [referintă]) |
Plata dobânzii: |
semestrial, la
sfârsitul perioadei |
Numitorul
fractiei: |
actual/360 de
zile, Conventia privind ziua lucrătoare următoare modificată |
Zi lucrătoare
(EURO): |
înseamnă o zi
în care Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la
decontările brute în timp real (TARGET) functionează |
sau (altele): |
înseamnă o zi
lucrătoare în tara valutei |
Data de
disponibilizare: |
[data] |
Instructiuni de
plată (împrumutat): |
Numărul
contului [număr] al [nume Bancă si oras], codul SWIFT: [cifrul]
prin [nume bancă corespondentă si oras], codul SWIFT [cifrul] |
Instructiuni de
plată (BDCE): |
conform
paragrafului 3.4 din Acordul-cadru de împrumut |
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare
perioadă de 6 luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi
fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi
perioade de dobândă. BDCE va informa împrumutatul despre dobânda
plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua,
luna]1' a fiecărui an si pentru prima dată la [data]. [Se
listează datele de plată si ratele de capital datorate pentru fiecare
dată.]
Toate plătile vor fi efectuate în contul BDCE,
conform Instructiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul întelegerii „Conventia
privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei
definitie se găseste jn paragraful 3.5 din Acordul-cadru de împrumut,
semnat între împrumutat si BDCE la [data].
În vederea mobilizării acestei transe din împrumut,
împrumutatul va trimite în timp util către BDCE un angajament de
plată corespunzător acestei transe (a se vedea anexa nr. 3 la acord).
[Orasul, data] Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei |
[Orasul, data] Pentru [numele împrumutatului] |
1)
Se precizează 4 date pentru plătile trimestriale si două date
pentru plătile semestriale.
ANEXA Nr. 3
la acord
Model de angajament de plată pentru
un împrumut cu rată variabilă
F/P 1568 - transa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[Valuta] [Suma] |
[Data] |
Pentru valoarea primită, subsemnatul.................................................prin
acest angajament de plată, promit să plătesc Băncii de
Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutată de
......................................................................................,
[suma în litere] [valuta în litere]
în transele si la dobânda specificate mai jos:
Rate de capital |
Dobânda |
[Data]:
[Valuta][Suma] |
[Se inserează
dobânda specificată în scrisoarea suplimentară.] |
[Data]:
[Valuta][Suma] |
|
[Data]:
[Valuta][Suma] |
|
[Data]: [Valuta][Suma] |
|
....//.... |
|
Plătile de mai sus vor fi făcute
la............................................................................................................................................
[banca corespondentă a BDCE si contul de
referintă]
în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului
Europei, fără nicio deducere sau luare în considerare a vreunei taxe,
vreunui impozit sau altor costuri, prezente sau viitoare, datorate ori
percepute pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de către ori
în cadrul [introduceti statul] sau al oricărei alte subdiviziuni politice
ori fiscale a acestuia.
Acest angajament de plată este legat de împrumutul
acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei împrumutatului
la data [data disponibilizării].
În cazul neefectuării plătii prompte si în
totalitate a oricărei sume datorate prin acest angajament, întregul
împrumut si dobânda aferentă conform acestuia până la data
plătii vor deveni imediat scadente si vor fi plătite la optiunea si
la cererea detinătorului acestuia.
Neexercitarea
de către detinătorul
angajamentului a oricărui drept care rezultă din acesta nu va
constitui în niciun caz o renuntare la niciunul dintre drepturile sale în
această sau în oricare altă circumstantă.
Pentru împrumutat,
la acord
ANEXA Nr. 4A
F/P 1568 (2006) - Reabilitarea sistemului integrat de
apă si apă uzată menajeră pentru municipalităti cu o
populatie mai mică de 50.000 de locuitori
FISĂ DE IDENTIFICARE |
|||||
Nume: |
|
||||
A - Descriere |
|||||
2.
Localităti: |
Nume |
Număr de locuitori |
|||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
Număr Total de Localităti |
|
Populatie Totală |
|
||
3.
Descrierea Obiectivelor: |
|
||||
4.
Calendarul lucrărilor: |
Început |
Sfârsit |
|||
|
|
||||
5.
Distributia de Apă Potabilă: |
Reteaua de Distributie |
Km |
Statie de Epurare a Apei |
m3/zi |
|
Reabilitare |
|
Capacitate Totală |
|
||
Extindere |
|
|
|
||
Nouă |
|
|
|
||
6.
Epurare a Apelor Uzate: |
Reteaua de Canalizare |
Km |
SEAU |
m3/zi |
|
Reabilitare |
|
Capacitate Totală |
|
||
Extindere |
|
|
|
||
Nouă |
|
|
|
||
7.
Analiza de Cost: |
Articole Bugetare |
Suma |
% |
||
Studii si supraveghere |
EUR |
|
|||
Lucrări |
EUR |
|
|||
Instalare |
EUR |
|
|||
Bunuri |
EUR |
|
|||
Total |
EUR |
|
|||
B - INDICATORI SERVICIUL DE FURNIZARE A APEI |
||||
Parametru |
Unitate |
Curent |
Tinta |
Referintă |
Indicatori ai serviciilor |
||||
Acoperire populatie |
% |
|
|
QS03 |
Continuitatea furnizării |
% |
|
|
QS10 |
Populatie ce se confruntă cu restrictiii ale
serviciilor de apă |
% |
|
|
QS13 |
Consum casnic |
Litri pe client pe zi |
|
|
|
Consum ne-casnic |
m3 per conectare pe lună |
|
|
|
Consumatori contorizati |
% |
|
|
Ph11 |
Tarife medii (a apă pentru consumul direct |
€/m3 |
|
|
Fi21 |
Calitatea apei furnizate - microbiologică |
% |
|
|
QS17 |
Calitatea apei furnizate - fizico-chimică |
% |
|
|
QS18 |
Indicatori de Eficienta Fizică |
||||
Apă negeneratoare de venituri, volum |
% |
|
|
Fi36 |
Pierderi de apă |
m3 pe conectare pe an |
|
|
Op22 |
Indexul de scurgeri al infrastructurii |
|
|
|
Op25 |
COMPANIE JUDETEANĂ DE OPERARE |
||||
Eficientă personal |
||||
Angajati pe conectare |
Număr la 1000 de conectări |
|
|
Pe01 |
Indicatori Financiari |
||||
Venit anual al unitătii |
€/m3 |
|
|
Fi15 |
Costuri totale ale unitătii |
€/m3 |
|
|
FÎ01 |
Rata de acoperire a costurilor totale |
% |
|
|
Fi23 |
Rata de acoperire a costurilor de operare |
% |
|
|
Fi24 |
Rata colectării |
% |
|
|
|
Rata de acoperire a serviciului datoriei |
% |
|
|
Fi31 |
C
- INDICATORI PENTRU APA UZATA Sl PENTRU LUCRĂRI
DE DRENAJ |
||||
Parametru |
Unitate |
Curent |
Tinta |
Referintă |
Indicatori ai serviciilor |
||||
Acoperire canalizare: Populatie cu acces la reteaua de canalizare/total
popula tie sub responsabilitatea utilitătii exprimat în % |
% |
|
|
|
Volumul apă uzată menajeră/total volum
de apă uzată colectată: Ilustrează proportia de apă uzată
menajeră fa tă de fluxurile
comerciale si industriale de ap ă uzată în fluxul total de
apă uzată colectată |
% |
|
|
|
Tarife de canalizare si drenaj pe gospodărie: Costul lunar al sumelor aferente canalizării si
drenajului pentru o gospodărie medie |
€/lună |
|
|
|
Echivalent Medie populatie tratată
zilnica/capacitatea existentă de tratare zilnică: Ilustrează utilizarea zilnică medie a
capacitătii existente de tratament pe baza încărcării
populatiei echivalente, exprimată în% |
% |
|
|
|
Maxim echivalent populatie tratată
zilnic/capacitate maximă existentă de tratare zilnică: Ilustrează utilizarea maximă zilnică a capacitătii existente de tratare pe baza
încărcării populatiei echivalente, exprimată în % |
% |
|
|
|
Apă uzată colectată si tratată la
nivel primar/secundar/tertian: Separă pe categorii fluxurile de apă colectata si tratată între cele trei niveluri
diferite de tratare |
% |
|
|
|
Indicatori de eficientă operatională |
||||
Reclamatii privind calitatea serviciilor: Număr total de reclamatii pe an exprimat ca % din
numărul total de conectări la canalizare |
% |
|
|
|
Conformitatea scurgerilor din punct de vedere al
calitătii: Procentul de parametri neconformi din punct de vedere
al călit ă\ii scurgerilor |
% |
|
|
|
Productivitatea personalului: Ilustrează eficienta personalului din punct de vedere al
numărului de angajati pe unitate zonală de servicii. În functie de
natura zonei de servicii aceasta poate fi măsurată fn raport de
numărul de conectări ale gospodăriilor sau în raport de
lungimea liniară a retelei |
Număr de angajati /număr de conectări sau număr de angajati / km de lungime a retelei |
|
|
|
Costul fortei de muncă/total costuri curente: Ilustrează proportia salariilor personalului si a plătilor de beneficii fată de costurile
de operare ce nu au legătura cu personalul |
% |
|
|
|
Indicatori financiari |
||||
Cost operational al unitătii: Cheltuieli opera tionale anuale totale/volum anual
total de apă colectată si tratată |
€/m3 |
|
|
|
Venit mediu: Vgenituri anuale totale/volum anual total de apă
colectată si tratată |
€/m3 |
|
|
|
Rata colectării: Venit anual xncasat/valoare facturi emise, exprimat în % |
% |
|
|
|
Indicatori de Poluare |
||||
Solide în suspensie |
kg/a |
|
|
|
Consum biologic de oxigen în interval de cinci zile |
kg/a |
|
|
|
Consum chimic de oxigen metoda - CR |
kg/a |
|
|
|
Nitrogen total |
kg/a |
|
|
|
Fosfor total |
kg/a |
|
|
|
COSTURI
în EUR (exclusiv impozite si TVA)
TARA: ROMÂNIA |
Data: ..................... |
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă si apă
uzată menajeră pentru municipalităti cu o populatie mai
mică de 50.000 de locuitori
Descriere |
CHELTUIELI EFECTUATE la [data] |
CHELTUIELI VIITOARE |
COSTURI TOTALE |
% CHELTUIT |
COMENTARII |
||||
Nr. |
Subproiect |
Obiective |
Localizare |
Până la finalizare |
din care în următoarele 12 luni |
||||
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 = 1 + 2 |
5 = 1 / 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
|
|||
SURSE DE FINANTARE |
|
|
|
|
|
|
|||
BDCE |
|
|
|
|
|
|
|||
STAT |
|
|
|
|
|
|
|||
TOTAL |
|
|
|
|
|
|
Tabelul 1
EVALUAREA ACHIZITIILOR
TARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă sl apă
uzată menajeră pentru municipalităti cu o populatie mai
mică de 50.000 de locuitori
Data: .........................
CATEGORIA DE CHELTUIELI |
|
TOTAL COSTURI |
MODIFICĂRI COMENTARII |
|||
LD |
LR |
Altele |
NFB |
|||
1. Lucrări |
|
|
|
|
|
|
finantate de BDCE |
|
|
|
|
|
|
2.Bunuri |
|
|
|
|
|
|
finantate de BDCE |
|
|
|
|
|
|
3.Servicil |
|
|
|
|
|
|
finantate de BDCE |
|
|
|
|
|
|
4. Diverse |
|
|
|
|
|
|
finantate de BDCE |
||||||
TOTAL |
|
|
|
|
|
Abrevieri
LD: Licitatie Deschisa.
LR: Licitatie Restrânsă
NFB: Nefinantat de Bancă
Tabelul 2A
EVALUAREA CONTRACTULUI
TARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568
(2006) - Sisteme integrate de apă si apă uzată menajeră
pentru municipalităti cu o populatie mai mică de 50.000 de
locuitori |
Data: ............. |
EXCLUSIV TVA
Descrierea Contractului |
Data semnării contractu lui |
Încredintat lui (numele contractorul ui) |
Metoda de achizitie* |
COST |
Pret fix (D=da N=nu) |
Suma plătită la data de ... |
Perioada de Implementare |
Data de Receptie a Lucrărilor |
Modificări Comentarii |
||
Valuta |
Suma |
Început |
Sfârsit |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Abrevieri ce se vor utiliza :
LD = Licitatie Deschisă;
LR = Licitatie Restrânsă;
DC = Dialog Competitiv;
N - Negociere;
SP = Solicitare de propuneri;
CS = Concurs de solutii
Tabelul 2B
PROGRAM DE ACTIVITATE*
DIAGRAMA
TARA: ROMÂNIA |
Data: ..................... |
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme Integrate de apă sl apă
uzată menajeră pentru municipalităti cu o populatie mal
mică de 50.000 de locuitori
DESCRIERE |
Activitate |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
% Finalizat lucrări fizice |
Modificări Comentarii |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nr. |
Subproiect |
Obiective |
Localizare |
S1 |
S2 |
S3 |
S4 |
S5 |
S6 |
S7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Acest tabel va fi actualizat conform planului de achizitii.
Tabelul 3
OBIECTIVE
TARA: ROMÂNIA |
Data: ..................... |
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă si apă
uzată menajeră pentru municipalităti cu o populatie mai
mică de 50.000 de locuitori
DESCRIERE |
COMENTARII |
|||||
Parametru |
Referintă |
Unitate |
Curent * |
Tintă * |
Rezultat
** |
|
Indicatorii de servicii |
|
|
|
|
|
|
Acoperirea populatiei |
QS03 |
% |
|
|
|
|
Continuitatea furnizării |
QS10 |
% |
|
|
|
|
Populatie ce se confruntă cu resctrictii ale
serviciilor de apă |
QS13 |
% |
|
|
|
|
Consum casnic |
|
Litri pe client pe zi |
|
|
|
|
Consum ne-casnic |
|
m3 per conectare pe lună |
|
|
|
|
Consumatori contorizati |
Ph11 |
% |
|
|
|
|
Tarife medii la apă pentru consumul direct |
R21 |
€/m3 |
|
|
|
|
Calitatea apei furnizate - microbiologică |
QS17 |
% |
|
|
|
|
Calitatea apei furnizate - fizfeo-chimică |
QS18 |
% |
|
|
|
|
Indicatori de Eficientă Fizică |
|
|
|
|
|
|
Apă negeneratoare de venituri, volum |
Fi36 |
% |
|
|
|
|
Pierderi de apă |
Op22 |
m3 pe conectare pe an |
|
|
|
|
Indexul de scurgeri al infrastructurii |
Op25 |
|
|
|
|
|
COMPANIE JUDETEANĂ DE OPERARE |
|
|
|
|
|
|
Eficientă personal |
|
|
|
|
|
|
Angajati pe conectare |
Pe01 |
Număr la 1000 de conectări |
|
|
|
|
Indicatori Financiari |
|
|
|
|
|
|
Venit anual al unitătii |
Fi15 |
€/m3 |
|
|
|
|
Costuri totale ale unitătii |
Fi01 |
€/m3 |
|
|
|
|
Rata de acoperire a costurilor totale |
Fi23 |
% |
|
|
|
|
Rata de acoperire a costurilor de operare |
FI24 |
% |
|
|
|
|
Rata colectării |
|
% |
|
|
|
|
Rata de acoperire a serviciului datoriei |
Fi31 |
|
|
|
|
|
(*) Se va completa la începutul programului înainte de implementarea
subproiectului (**) Se va completa la finalizarea proiectului
Tabelul 4A
OBIECTIVE
TARA: ROMÂNIA |
Data: ..................... |
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă si apă
uzată menajeră pentru municipalităti cu o populatie mai
mică de 50.000 de locuitori
DESCRIERE |
COMENTARII |
|||||
Parametru |
Referintă |
Unitate |
Curant * |
Tintă * |
Rezultat ** |
|
Indicatorii de servicii |
|
|
|
|
|
|
Acoperire canalizare: |
|
% |
|
|
|
|
Volumul apă uzată menajera/total volum de apă uzată col |