MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI

 

P A R T E A  I

Anul 176 (XX) - Nr. 519         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Joi, 10 iulie 2008

 

SUMAR

 

DECRETE

 

745. - Decret privind conferirea unor decoratii

 

746. - Decret privind conferirea unor decoratii

 

HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

579. - Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 19 Oradea-Satu Mare km 5+853 - km 135+600”

 

580. - Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 79 Arad-Oradea km 4+150 - km 115+923”

 

581. - Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 15 Reghin-Toplita km 109+940 - km 182+800”

 

582. - Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 12 Chichis-Toplita km 0+000 - km 166+625”

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

4.339. - Ordin al ministrului educatiei, cercetării si tineretului privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului educatiei si cercetării nr. 5.435/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de distinctii si premii personalului didactic din învătământul preuniversitar de stat

 

ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

 

438. - Ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate 


DECRETE

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind conferirea unor decoratii

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decoratiilor de război,

având în vedere propunerea ministrului apărării,

în semn de recunostintă si apreciere pentru înaltul profesionalism, spiritul de sacrificiu, devotamentul si curajul dovedite pe timpul executării unor misiuni sub mandatul unor organisme sau coalitii internationale la care România este parte,

 

Presedintele României decretează:

 

Art. 1. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Comandor, cu însemn de război:

- domnului colonel Gargaz M. Marian;

- domnului colonel Moisa V. Constantin-Dumitru;

- domnului locotenent-colonel Armeanu C. Ninel-Claudiu;

- domnului locotenent-colonel Tiron V. Vasile.

Art. 2. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Ofiter, cu însemn de război:

- domnului maior Abagiu S. Gigei;

- domnului maior ing. Bolojan G. Adrian-Gavril;

- domnului maior Negrut C. Adrian-Emil;

- domnului maior Tudorache M. Cătălin.

Art. 3. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război:

- domnului colonel Cărămidariu P. Constantin;

- domnului colonel Popoiu Gh. Fănel;

- domnului colonel Vasiliu C. loan;

- domnului locotenent-colonel CîsIariuA. Dan;

- domnului locotenent-colonel Soci I. Adrian;

- domnului maior Ailioaei N. Claudiu-Emilian;

- domnului maior Dinu S. Vasile;

- domnului maior Mocanu N. Bixi-Pompiliu;

- domnului maior Popescu Gh. Marian-Costel;

- domnului căpitan Chiper I. Petrisor-Radu;

- domnului căpitan Ciocan C. Florin;

- domnului căpitan Dragomirescu Nicolae-Constantin Florentin;

- domnului căpitan Durchi I. Daniel;

- domnului căpitan Lebidov R. Cătălin;

- domnului căpitan Mitut C. Cornel;

- domnului locotenent Cadar P Marian.

Art. 4. - Se conferă Medalia Bărbătie si Credintă clasa a lll-a, cu însemn de război:

- doamnei plutonier-adjutant Cătărău C. Mărioara;

- domnului plutonier-major Mincu I. Eliade;

- domnului plutonier Chitu Gh. Jan-Marian;

- domnului plutonier Hrisafopol I. Eduard-Luigi;

- domnului plutonier Ploscar Gh. Gheorghe-Dumitru;

- domnului plutonier Rosu D. Liviu;

- domnului plutonier Stan M. Adrian;

- domnului plutonier Serban V. Adrian;

- domnului plutonier Suciu V. Felix-Gabriel;

- domnului caporal Andrei C. Constantin-Daniel;

- domnului caporal Butnaru V. Vasile-Eduard;

- domnului caporal DobricăA. Ion;

- domnului caporal Ganea M. Alexandru;

- domnului caporal Ighi Gh. Alexandru-Marian;

- domnului caporal Jelescu Gh. Sebastian-Florin;

- domnului caporal Osman O. Samir;

- domnului caporal Pană R. Valentin;

- domnului caporal Popaene D. Ionel;

- domnului caporal Răducea P Marian-Daniel;

- domnului caporal Rozmalin M. Daniel;

- domnului caporal Sfintescu M. Cătălin;

- domnului caporal Sapira Gh. Cristinel;

- domnului fruntas Bogoi M. Badiu;

- domnului fruntas Dascălu T. Marian.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din

Constitutia României, republicată,

contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 3 iulie 2008.

Nr. 745.

 


PRESEDINTELE ROMÂNIEI

 

DECRET

privind conferirea unor decoratii

 

În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decoratiilor de război,

având în vedere propunerea ministrului apărării,

în semn de recunostintă si apreciere pentru înaltul profesionalism, spiritual de sacrificiu, devotamentul si curajul dovedite în timpul executării unor misiuni internationale de mentinere a păcii sub egida Organizatiei Natiunilor Unite, desfăsurate în Kosovo,

Presedintele României decretează:

Art. 1. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război:

- domnului colonel Urban St. Marius-Cristian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului maior Cioacă V. Lucian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului maior Enciu I. Marcel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului maior Panainte C. Florian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului căpitan Bibire C. Constantin-Arun, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului locotenent Costea C. Bogdan, Ministerul Internelor si Reformei Administrative.

Art. 2. - Se conferă Medalia Bărbătie si Credintă clasa a lll-a, cu însemn de război:

- domnului plutonier-major Liliac I. Daniel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Cismaru M. Laurentiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului maistru militar clasa a ll-a Popa C. Dragos-Octavian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Barbu I. Dumitru-Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Cotoman Gh. Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Crisan M. Ion, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Cutăr P Florin-Petre, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Dordea V. Daniel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Dringăiu I. Tiberiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Niculae A. Stelică, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Plăvicheanu St. Claudiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Porumb N. Costin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Rudeanu G. Gabriel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Soare Gh. Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-adjutant Voicu I. Gheorghe, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Agache D. Antonin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Bălan A. Daniel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Bălănescu C. Cristian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Bordeianu D. Cristian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Cojanu I. Nicusor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Diaconu R. Florian-Cristine, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Doroftei I. Vasile, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Gagea I. lon-Haralambie, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Ghindă A. Mihail-Marius, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major lacob C. lulian-Dănut, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Ivănică C. Sorinei, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Munteanu C. Florin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Neacsiu P lonut-Valentin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Neacsiu P Marcel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Olteanu C. Daniel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Păun N. Adrian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Pavelescu D. Orlando, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Soldatu V. Adrian-Valentin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier-major Vidican Gh. Valentin-Gratian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Argesanu V. Decebal-Cristian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Arsene I. Florin-Fănel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonierAschioape-lonescu I. Iulian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Atofanei N.Victor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;


- domnului plutonier Bîrsan C. Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Bobu Gh. Mihai-Daniel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Catindatu I. Vasile, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Cercel S. Valentin-Cristian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Cîsu-lliescu E. loan, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Conea I. Soare-Decebal, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Dumitrache V. Aurelian-Florin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Dumitrache-Lupu A. lonut, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Dumitrascu M. Stelian-Marius, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Dumitrescu Gh. Răzvan-Robertino, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Ene D. Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Filipoiu N. Nicolae-George, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Gheorghe I. Stelian-Marius, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Haralambie St. Alexandru-Bogdănel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Ion C. Georgian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier lonescu F. Dan-Valentin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier lonescu I. Dumitru, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Manea N. Marius, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Martin M. lonut, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Mergea A. Costin-Auras, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Mihof M. Adrian-Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Mihulcă D. Stefan, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Neculoiu I. Daniel-Florin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Oprisan D. Alexandru-Cătălin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Otomega D. Cristea-Mihai, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Panait B. Georgian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Papa V. Ionel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Petre C. Bogdan-lulian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Pîrvan-Loghin C. Ovidiu-Claudiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Popescu M. Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Popescu N. Nicolae-Ionel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Preda M. Viorel-Nicolae, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Radu Gh. Dan-Paul, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Rădulescu Gh. Victor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Rîdelesne M. Mihai-Dan, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Serghiută D. Cornelius, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Socol T. George-Robert, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Stirbu C. Adrian-Stefan, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Suciu l-Florian Florian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Tudor V. M. Emanuel, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Tudosie N. Ovidiu-Nicu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Tutunaru P. Florin-Miltiade, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Văduva I. lonut-Claudiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului plutonier Zărnescu V. Adrian-Mihai, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Ciobanu Gh. Florin, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Lupu I. Emil, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Nedelcu E. Mihai, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Pop N. Daniel-Teofil, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Rezeanu I. Mugurel-Marian, Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- domnului sergent-major Szombati A. Odon-Ovidiu, Ministerul Internelor si Reformei Administrative.

 

PRESEDINTELE ROMÂNIEI

TRAIAN BĂSESCU

În temeiul art. 100 alin. (2) din Constitutia României,

republicată, contrasemnăm acest decret.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

Bucuresti, 3 iulie 2008.

Nr. 746.

 


HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii

„Reabilitare DN 19 Oradea-Satu Mare km 5+853 - km 135+600”

           

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) si (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al aft. 11 lit. e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România”, aprobată cumodificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - Se aproba indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 19 Oradea—Satu Mare km 5+853 - km 135+600”, judetele Bihor, Satu Mare si Maramures, prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face dintr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investitii, asigurat conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Art. 3. - Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute la art. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul transporturilor,

Bárna Tánczos,

secretar de stat

Ministrul economiei si finantelor,

Varujan Vosganian

 

Bucuresti, 28 mai 2008.

Nr. 579.

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii

„Reabilitare DN 79 Arad-Oradea km 4+150 - km 115+923

 

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) si (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 11 lit. e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 79 Arad-Oradea km 4+150 - km 115+923”, judetele Arad si Bihor, prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face dintr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investitii, asigurat conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Art. 3. - Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute la art. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul transporturilor,

Bârna Tânczos,

secretar de stat

Ministrul economiei si finantelor,

Varujan Vosganian

 

Bucuresti, 28 mai 2008.

Nr. 580.


*) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii.

 


GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii

„Reabilitare DN 15 Reghin-Toplita km 109+940-km 182+800”

 

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) si (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 11 lit. e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 15 Reghin-Toplita km 109+940-km 182+800”, judetele Harghita si Mures, prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face dintr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investitii, asigurat conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Art. 3. - Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute la art. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul transporturilor,

Bárna Tánczos,

secretar de stat

Ministrul economiei si finantelor,

Varujan Vosganian

 

Bucuresti, 28 mai 2008.

Nr. 581.

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii

„Reabilitare DN 12 Chichis-Toplita km 0+000 - km 166+625”

 

În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) si (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 11 lit. e) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitare DN 12 Chichis—Toplita km 0+000 - km 166+625”, judetele Covasna si Harghita, prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face dintr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investitii, asigurat conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Art. 3. - Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute la art. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul transporturilor,

Bârna Tânczos,

secretar de stat

Ministrul economiei si finantelor,

Varujan Vosganian

 

Bucuresti, 28 mai 2008.

Nr. 582.


*) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii.

 


ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETĂRII SI TINERETULUI

 

ORDIN

privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului educatiei si cercetării

nr. 5.435/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de distinctii si premii

personalului didactic din învătământul preuniversitar de stat

 

În baza prevederilor art. 113 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările si completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, cu modificările si completările ulterioare,

ministrul educatiei, cercetării si tineretului emite prezentul ordin.

Art. I. - Anexa la Ordinul ministrului educatiei si cercetării nr. 5.435/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de distinctii si premii personalului didactic din învătământul preuniversitardestat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 5 februarie 2007, se modifică si se completează după cum urmează:

1. Articolul 1 se modifică si va avea următorul cuprins: „Art. 1. - Potrivit prevederilor art. 113 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările si completările ulterioare, ministrul educatiei, cercetării si tineretului este autorizat să acorde personalului didactic din învătământul de stat următoarele distinctii:

 Adresă de multumire publică;

- Diploma «Gheorghe Lazăr», clasele I, a II-a si a III-a;

- Diploma de excelentă.”

2. La articolul 13, punctul 1 se modifică si va avea următorul cuprins:

„1. Solicitantul întocmeste si depune la conducerea unitătii de învătământ cererea si raportul de autoevaluare însotite de documentele doveditoare, conform criteriilor mentionate anterior, până la data de 31 martie a fiecărui an.”

3. La articolul 13, punctul 2 se modifică si va avea următorul cuprins:

„2. Consiliul de administratie al unitătii de învătământ analizează dosarul si formulează aprecieri sintetice (anexa nr. 6) asupra fiecărui solicitant în parte, până la data de 10 aprilie a fiecărui an.”

4. La articolul 13, punctul 3 se modifică si va avea următorul cuprins:

„3. Directorul unitătii de învătământ înaintează la inspectoratul scolar cererea, raportul de autoevaluare cu anexele doveditoare, aprecierea Consiliului de administratie si confirmă, în scris, existenta fondurilor pentru plata premiilor, până la data de 15 aprilie a fiecărui an.”

5. La articolul 13 punctul 4, literele a) si b) se modifică si vor avea următorul cuprins:

„4.a) Comisia de evaluare a dosarelor, în urma analizării acestora, în baza punctajului prevăzut la art. 14, va întocmi si va afisa la sediul inspectoratului scolar, până la data de 25 aprilie a fiecărui an, lista solicitantilor, în ordine descrescătoare a punctajelor acordate.

b) Comisia de evaluare a dosarelor este numită prin decizie a inspectorului scolar general si are următoarea componentă:

- presedinte - un inspector scolar general adjunct;

- secretar - un inspector scolar pentru managementul resurselor umane;

- 5 membri:

- un inspector scolar - învătământ prescolar;

- un inspector scolar - învătământ primar;

- 3 inspectori scolari de specialitate/inspectori scolari.”

6. La articolul 13, punctul 5 se modifică si va avea următorul cuprins:

„5. Eventualele contestatii se pot depune la registratura inspectoratului scolar, în termen de 3 zile calendaristice de la data afisării listei prevăzute la pct. 4 lit. a).”

7. La articolul 13, punctul 7 se modifică si va avea următorul cuprins:

„7. Listele cuprinzând datele solicitantilor validati (anexa nr. 7) vor fi înaintate la Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului până la data de 5 mai a fiecărui an.”

8. La articolul 13, punctul 8 se modifică si va avea următorul cuprins:

„8. Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului verifică listele înaintate de inspectoratele scolare si elaborează ordinul de acordare a distinctiilor, până la data de 15 iunie a fiecărui an.”

9. La articolul 13 punctul 9, litera b) se modifică si va avea următorul cuprins:

,,b) Plata premiilor personalului didactic încadrat la cluburile sportive scolare, la Palatul National al Copiilor si Elevilor din Bucuresti, precum si la palatele si cluburile copiilor si elevilor se va face din fondurile unitătii la care sunt/au fost angajate, cu încadrarea în bugetul aprobat si alocat cu această destinatie.”

10. La articolul 13, după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 10, cu următorul cuprins:

„10. Personalul didactic încadrat la Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului sau la institutiile subordonate poate depune cererea si raportul de autoevaluare la unitatea de învătământ la care are postul/catedra rezervată, unitate care face plata premiilor aferente din bugetul aprobat si alocat cu această destinatie.”

Art. II. - Directia generală managementul resurselor umane, Directia generală buget-finante, patrimoniu si investitii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, inspectoratele scolare, unitătile de învătământ de stat si unitătile conexe vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

 

Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,

Cristian Mihai Adomnitei

 

Bucuresti, 9 iunie 2008.

Nr. 4.339.


 

ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

 

CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

 

ORDIN

privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă

în vederea intrării în relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu

cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate

 

Având în vedere:

- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;

- Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 236/2006 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializă peritoneală în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Natională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câstigători ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot, cu modificările ulterioare;

- Ordinul ministrului sănătătii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a unitătilor de dializă publice si private,

În temeiul dispozitiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările si completările ulterioare,

presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

Art. 1. - In vederea intrării în relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate, furnizorii de servicii medicale de dializă trebuie să îndeplinească următoarele conditii de eligibilitate:

a) să fie organizati în una dintre structurile aprobate conform prevederilor legale în vigoare;

b) să fie autorizati si evaluati potrivit dispozitiilor legale în vigoare.

Art. 2. - (1) Furnizorii de servicii medicale de dializă care intentionează să intre în relatii contractuale cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu au obligatia de a depune următoarele documente:

1. cerere pentru a intra în relatii contractuale cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu;

2. codul unic de înregistrare (copie de pe certificatul de înmatriculare/înregistrare);

3. autorizatia sanitară de functionare, eliberată de autoritatea de sănătate publică, prin care se confirmă îndeplinirea conditiilor igienico-sanitare prevăzute de lege, sau certificatul constatator eliberat potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitătilor la înregistrarea în registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum si la autorizarea functionării persoanelor juridice, cu modificările si completările ulterioare, după caz;

4. avizul de functionare eliberat de autoritatea de sănătate publică;

5. dovada de evaluare a furnizorului;

6. certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale;

7. dovada contului deschis la Trezoreria Statului;

8. titlu valabil asupra spatiului în care îsi desfăsoară activitatea centrul de dializă, pentru o perioadă cel putin egală cu durata contractului;

9. acordul scris al pacientilor existenti în Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică, pentru efectuarea dializei în centru, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin;

10. documente din care să reiasă existenta personalului în centru, respectiv medici, asistente si personal auxiliar, cu respectarea normativului minimal de personal prevăzut de Regulamentul de organizare si functionare a unitătilor de dializă publice si private:

a) contracte de muncă;

b) dovada că medicii angajati au specializare în Nefrologie;

c) dovada că asistentii medicali angajati au pregătire de bază în Medicină internă, Chirurgie, Terapie intensivă sau Pediatrie si specializare în hemodializa si dializă peritoneală si au urmat un stagiu de cel putin 6 săptămâni în centre de dializă autorizate (atestat semnat de medicul coordonator al centrului);

d) dovada că personalul tehnic are pregătire de bază (în cazul în care activitatea de întretinere a aparatului tehnic nu este externalizată): electronică, electro-mecanică, automatică (medicală sau nu) si atestat de specializare pentru tipul de aparate din folosinta unitătii, conform specificatiilor producătorului si normativelor în vigoare;

e) dovada că personalul care prepară solutia concentrată pentru hemodializa are atestat de specializare în operarea aparaturii din dotarea unitătii, numai în unitătile care prepară local solutia concentrată de dializă;

11. dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât si pentru personalul medico-sanitar angajat, valabile pe toată durata contractului, însotite de dovada că primele de asigurare au fost plătite;

12.1. dovada existentei următoarelor contracte, încheiate de furnizor în vederea acordării serviciilor de dializă:

a) contract(e) cu furnizori autorizati potrivit legii pentru distribuirea de medicamente si materiale sanitare specifice hemodializei si dializei peritoneale;

b) contract(e) cu producători sau distribuitori autorizati potrivit legii, pentru furnizarea de aparatură de dializă si piese de schimb, precum si aparatură aferentă;

c) contract(e) pentru întretinerea aparaturii de dializă încheiat(e) cu organizatii de întretinere autorizate potrivit legii;

d) contract(e) cu laboratoare de analiză evaluate si autorizate potrivit legii, pentru serviciile cerute conform Normelor de dializă;

e) contract(e) cu unităti de tratare a deseurilor autorizate potrivit legii;

f) contract(e) cu unităti de catering autorizate potrivit legii;


g) contract(e) cu transportatori autorizati potrivit legii, pentru transportul nemedicalizat al pacientilor hemodializati de la si la domiciliul pacientilor si transportul lunar al medicamentelor si materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacientilor. în situatia în care transportul se realizează de către furnizor se vor prezenta documente care să ateste că acesta detine în mod legal vehiculele folosite pentru transport autorizat si că sunt autorizati si evaluati pentru activitatea de transport sanitar nemedicalizat.

12.2. se vor depune contractele însotite de documente din care să rezulte că partenerii contractuali ai furnizorului sunt autorizati potrivit legii. Contractele vor trebui să aibă o durată de valabilitate cel putin egală cu durata contractului încheiat cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate.

13. dovada că furnizorul are în dotare în întregime aparate de dializă noi si nefolosite, cu o dată de fabricatie care să nu fie mai mare de 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului. Pentru următoarele contracte încheiate de Casa Natională de Asigurări de Sănătate cu acelasi furnizor si pentru acelasi centru acesta trebuie să facă dovada că aparatele de dializă din dotare se află în cadrul duratei de functionare prevăzute de producător si că respectă parametrii tehnici functionali prevăzuti de acesta;

14. dovada existentei unui sistem informatic pentru evidenta pacientilor, a serviciilor furnizate si a produselor;

15. depunerea la Casa Natională de Asigurări de Sănătate a garantiei de bună executie, constituită de către furnizor în favoarea Casei Nationale de Asigurări de Sănătate pentru îndeplinirea serviciilor conform contractului, valabilă pe durata contractului si pe o durată de 30 de zile de la data încetării

contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimată a serviciilor de dializă pentru anul respectiv, exprimată în euro.

(2) Documentele prevăzute la pct. 2-9 se depun obligatoriu odată cu cererea de a intra în relatii contractuale cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu.

(3) Documentele prevăzute la pct. 10-15 reprezintă conditii suspensive prevăzute în contract si trebuie depuse în termenul prevăzut în contract. Nedepunerea acestor documente în termenul prevăzut în contract atrage rezilierea de drept a acestuia. Data intrării în vigoare a contractului este data la care Casa Natională de Asigurări de Sănătate certifică printr-un înscris îndeplinirea conditiilor suspensive.

Art. 3. - Documentele prevăzute la art. 2 vor fi depuse la Casa Natională de Asigurări de Sănătate în copii certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura reprezentantului legal al furnizorului.

Art. 4. - Contractele dintre Casa Natională de Asigurări de Sănătate si furnizorii de servicii medicale de dializă se încheie după modelul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Directiile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, precum si furnizorii de servicii medicale de dializă care intră în contract cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,

Vasile Ciurchea

 

Bucuresti, 30 iunie 2008.

Nr. 438.

 

ANEXA Nr. 1

 

ADEZIUNEA PACIENTULUI

 

Subsemnatul(a)..........................................................................................., pacient(ă)al(a) Centrului de Dializă ................................................................................................., tratat(ă) prin:

O - Hemodializă

O - Dializă peritoneală,

posesor(posesoare)al(a)C.I. seria..........nr.............................., eliberată de............................. la data de................., CNP........................................, domiciliat(ă) în ............................................. dializat(ă) cronic din data de......................................., solicit efectuarea sedintelor de dializă în Centrul de Dializă .......................................................

 

Data

 

Semnătura


 

ANEXA Nr. 2

 

CONTRACT

 

pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu

între Casa Natională de Asigurări de Sănătate (CNAS)

si

Părtile contractante:

 

Casa Natională de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu sediul în Bucuresti, Calea Călărasilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publică a municipiului Bucuresti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentată legal prin presedinte......................................,

si

...................................................... (Furnizorul), cu sediul în .............................................., cont nr.......................ROL

deschis la..............................., cod unic de înregistrare nr......................, reprezentată legal prin............................................,

având în vedere:

- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor nationale de sănătate în anul 2008, cu modificările si completările ulterioare;

- Ordinul ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sănătate în anul 2008;

- Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 236/2006 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializă peritoneală în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Natională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câstigători ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot, cu modificările ulterioare;

- Ordinul ministrului sănătătii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a unitătilor de dializă publice si private,

CNAS si Furnizorul au încheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor în următorii termeni si conditii:

- Contractul este format din:

• Partea I - Volumul anual estimat de servicii;

• Partea a II-a - Prevederi operationale;

• Anexe - anexa A - Conditii suspensive;

- anexa B - Descrierea centrului. Fiecare parte si anexă la prezentul contract este parte integrantă a prezentului contract.

 

PARTEA I

 

Volumul Anual Estimat de servicii

 

Tabelul de mai jos prezintă Volumul Anual Estimat (astfel cum este definit în partea a II-a a prezentului contract) de servicii pentru fiecare an contractual.

 

Serviciul

Volumul Anual Estimat

Valoarea anuală

estimată

- lei -

Valoarea anuală

estimată

- euro -

Nr. de pacienti pentru hemodializa

 

 

 

Nr. de servicii de hemodializa

 

 

 

Nr. de pacienti pentru dializă peritoneală

 

 

 

 

Valoarea totală a contractului pentru perioada..................... este de.................lei, echivalentul a.................euro, calculat pe baza cursului de schimb prevăzut la clauza 6.1.4., la tarifele de la clauzele 6.1.1. si 6.1.2., respectiv ...... lei/sedinta de hemodializa .................. lei pentru dializa peritoneală

tarif/pacient/an.

Modificări ale Volumului Anual Estimat

Furnizorul trebuie să aibă o capacitate suficientă pentru furnizarea Volumului Anual Estimat de Servicii pentru pacientii asigurati în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numărul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacientii asigurati în sistemul de asigurări sociale de sănătate, sub conditia plafonului de plăti, conform clauzei 6.4.

În cazul în care pe durata executării contractului Furnizorul primeste noi adeziuni de la pacientii existenti în Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitări si va informa CNAS dacă poate sau nu să onoreze această cerere suplimentară. Dacă Furnizorul poate onora cererea suplimentară, părtile pot conveni să majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act aditional, cu încadrarea în limita numărului de pacienti cuprinsi în Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică si a fondurilor aprobate cu această destinatie prin buget în anul în curs.

Furnizorul acceptă riscul ca cererea de servicii să fie mai mică decât Volumul Anual Estimat, situatie în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plăti Furnizorului tariful contractual, stabilit la clauzele 6.1.1 si 6.1.2, pentru toate serviciile furnizate până la plafonul prevăzut în clauza 6.4 - Partea a II-a, dar nu îsi asumă nicio obligatie de a garanta că volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna Volumul Anual Estimat.

 


PARTEA a II-a

Prevederi operationale

 

1. Definitii

1.1. În scopul interpretării prezentului contract:

Caz de fortă majoră înseamnă orice eveniment independent de vointa părtilor, exceptional si imprevizibil si în afara puterii de control al părtii care îl invocă, al cărui efect nu a putut fi evitat si care afectează substantial executarea obligatiilor părtii conform prezentului contract. Cazurile de fortă majoră includ, fără a se limita la, următoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundatii (cu exceptia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nucleară, chimică ori biologică (cu exceptia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte munitii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) război ori război civil (fie declarat sau nedeclarat) sau conflicte armate, invazii, blocade si embargouri; f) revoltă civilă ori tulburare sau rebeliune; g) orice act terorist ori amenintare credibilă privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unitătilor sale; sau h) greve ori alte actiuni industriale la nivel national.

Data intrării în vigoare este data prevăzută în clauza 3, la care contractul intră în vigoare.

Data încetării are întelesul prevăzut în clauza 2.

Data semnării este data la care contractul este semnat de ambele părti.

Garantia de bună executie înseamnă o garantie constituită de către Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub formă de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancă comercială română sau la o bancă comercială internatională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; (ii) scrisoare de garantie bancară neconditionată, irevocabilă, independentă si plătibilă la prima cerere, fără beneficiul de discutiune si diviziune, într-o formă rezonabil acceptabilă pentru CNAS, emisă de o bancă comercială înregistrată în România sau de o bancă comercială internatională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care să îmbine cele prezentate mai sus, valabilă pe durata primului an contractual si reînnoită anual pentru durata fiecărui an contractual si pe o durată de 30 de zile de la data încetării contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimată a serviciilor de dializă pentru anul respectiv, exprimat în euro, respectiv în valoare de.................euro;

Furnizorul înseamnă prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.

Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum si toate reglementările si hotărârile Guvernului mai jos amintite si reglementările cu caracter juridic ale autoritătilor publice, municipale si ale altor autorităti competente, care afectează în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite si/sau republicate din când în când.

Materiale înseamnă toate materialele si documentatia furnizate de către Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor.

Norme de dializă înseamnă Regulamentul de functionare si organizare a unitătilor de dializă, cu anexele aferente, precum si Ghidul de bună practică, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătătii publice.

Servicii înseamnă pachetul complet de servicii de dializă, incluse în pachetul de bază prevăzut în art. 8.1 al normelor de dializă, care include serviciile de hemodializa si dializă peritoneală, precum si furnizarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice, ce urmează a fi efectuate de către Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienti asigurati în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacientilor hemodializati de la si la domiciliul pacientilor si transportul lunar al medicamentelor si materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacientilor.

Tariful contractual înseamnă tariful plătibii de CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6 - partea a ll-a.

Volumul Anual Estimat înseamnă volumul estimat al serviciilor ce urmează să fie furnizate de către Furnizor în conditiile prezentului contract.

Zi lucrătoare înseamnă o zi (dar nu sâmbătă sau duminică, în conditiile în care prin acte normative nu se stabileste altfel) în care băncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancară în România.

1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea si nu vor afecta interpretarea acestuia.

1.3. În cazul unor neconcordante în ceea ce priveste termenii prezentului contract, acestea vor fi solutionate tinând cont de următoarea ordine:

a) prezentele clauze;

b) toate celelalte părti, în ordinea numerotării.

2. Durata contractului

2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligatiile Furnizorului în baza prezentului contract se vor naste la data intrării în vigoare.

2.2. Durata prezentului contract este de la data intrării în vigoare si până la...................si poate fi prelungită prin acte aditionale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în conditiile respectării dispozitiilor legale în vigoare.

3. Conditii suspensive

3.1. Data intrării în vigoare a contractului este data la care CNAS confirmă primirea, într-o formă si continut acceptabile, a tuturor documentelor si dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor conditiilor suspensive prevăzute în anexa A. Data intrării în vigoare nu poate fi mai târziu de 15 zile de la data semnării, dacă părtile nu convin altfel.

4. Locatia serviciilor

4.1. Furnizorului i se solicită să furnizeze servicii în Centrul..............................., cu sediul în..................................

5. Obligatiile părtilor 5.1 Furnizorul:

a) va depune toată diligentele si va actiona pe toată durata contractului în conformitate cu cele mai înalte principii si standarde profesionale;

b) va respecta si se va conforma tuturor legilor aplicabile;

c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, dar fără a se limita la, normele de dializă, standardele, legile si reglementările privind evaluarea, certificarea sau licentierea medicală a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializă sau furnizarea serviciilor si va utiliza numai medicamente si materiale sanitare, aparatură si echipament aferent autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a evita orice îndoială, orice norme de evaluare, certificare sau licentiere medicală ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului;

d) va furniza serviciile pacientilor asigurati cuprinsi în subprogramul „Tratamentul de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică”, care optează pentru efectuarea tratamentului în prezentul centru, fără niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita valorii de contract;

e) va solicita documente care să ateste că pacientii sunt asigurati în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;

f) în scopul controlului calitătii tratamentului, va pregăti si va depune la CNAS rapoarte periodice, potrivit prevederilor Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 236/2006, cu modificările si completările ulterioare; aceste rapoarte periodice vor include, dar fără a se limita la, numărul de identificare al pacientului, numărul tratamentelor de dializă pe lună, o fisă a tratamentului furnizat ce va prezenta procentul de reducere a ureei (URR) si procentul Kt/V, alte elemente ale serviciului furnizat (de exemplu, serviciile de nutritie si cele conexe, servicii psihologice etc);

g) va pregăti si va depune la autoritătile relevante rapoartele cerute de normele de dializă si alte legi aplicabile;

h) va angaja personalul de specialitate în proportie cu cerintele minimale de personal prevăzute în normele de dializă si va asigura instruirea tehnică corespunzătoare a acestora pentru utilizarea echipamentelor din dotare;

i) va respecta criteriile medicale de calitate prevăzute în normele de dializă;

j) va crea, implementa, documenta si mentine un sistem de control intern al calitătii;

k) va oferi relatii asiguratilor despre serviciile acordate, precum si despre modul în care vor fi furnizate acestea si va acorda consilierea în scopul prevenirii îmbolnăvirilor si al păstrării sănătătii;

l) va respecta confidentialitatea prestatiei medicale;

m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;

n) va stabili programul de activitate si îl va afisa la loc vizibil si va stabili programul de activitate si sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;

o) va anunta CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise către CNAS;

p) va informa pacientii cu privire la pachetul de servicii de bază si obligatiile lor în relatie contractuală cu CNAS, precum si obligatiile pacientilor referitoare la actul medical;

r) are obligatia de a permite personalului CNAS verificarea scriptică si faptică a modului de îndeplinire a obligatiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;

s) răspunde atât de efectuarea si calitatea transportului medical al pacientilor pentru hemodializă, cuprinsi în prezentul contract, cât si de transportul lunar al medicamentelor si materialelor sanitare pentru pacientii cu dializă peritoneală, cuprinsi în prezentul contract.

5.2. Furnizorul nu are obligatia de a furniza servicii de dializă în sistem de internare.

Includerea de pacienti noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizată conform prevederilor Regulamentului de organizare si functionare a unitătilor de dializă, cu avizul medicului coordonator al judetului..............si al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act aditional, care va face parte integrantă din prezentul contract.

5.3. CNAS:

a) va monitoriza activitatea si calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fără a se limita la, monitorizarea sistemului de control intern al calitătii si evidentele Furnizorului;

b) va urmări derularea contractului si modul de îndeplinire a obligatiilor asumate de Furnizor;

c) va deconta Furnizorului serviciile contractate si prestate, pe baza facturii însotite de desfăsurătoarele privind activitatea realizată, în urma verificării acestora;

d) va monitoriza numărul serviciilor medicale oferite de Furnizor; trimestrial se reevaluează volumul serviciilor, tinându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proportional cu perioada de contract rămasă de executat;

e) va verifica scriptic si faptic modul de îndeplinire a obligatiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.

6. Plata

6.1. Plata serviciilor

6.1.1. Pentru pacientii care sunt supusi tratamentului de hemodializă, CNAS decontează serviciile medicale prin tarif/serviciu de ......... lei, echivalentul a ..................euro, în functie de numărul de servicii efectuate (tariful hemodializei) si în limita valorii de contract.

6.1.2. Pentru pacientii care sunt supusi tratamentului de dializă peritoneală, CNAS va deconta o sumă fixă anuală per pacient de...............lei, echivalentul a......................euro (tariful dializei peritoneale), în limita valorii de contract.

6.1.3. Furnizorul ia cunostintă si consimte că fiecare tarif acoperă toate costurile suportate de Furnizor în legătură cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fără a se limita la, echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO, atunci când este prescris medical), întretinere, utilităti si orice transport necesar pentru personalul medical si/sau echipament de la/către domiciliul pacientilor dializati peritoneal, respectiv transportul nemedicalizat al pacientilor hemodializati de la/la domiciliul asiguratului, si nicio altă plată suplimentară nu va fi făcută de CNAS.

6.1.4. CNAS va plăti tariful contractual pentru serviciile furnizate pacientilor asigurati în sistemul de asigurări sociale de sănătate si cuprinsi în Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică. Tariful contractual este calculat în lei la cursul de schimb 1 euro =..............lei.

6.2. Modalitătile de plată

6.2.1. Furnizorul va depune la CNAS declaratii de servicii lunare, în formatul prevăzut prin ordin al presedintelui CNAS, care vor include tipul si volumul serviciilor furnizate pacientilor asigurati în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru luna anterioară, incluzând numărul pacientilor hemodializati si al celor dializati peritoneal si prevăzând suma ce urmează a fi plătită de către CNAS. Această sumă va fi în functie de: (i) numărul tratamentelor de hemodializă înmultite cu tariful hemodializei; si (ii) numărul pacientilor supusi dializei peritoneale tratati multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei peritoneale, cu exceptia bolnavului tratat prin ambele proceduri (hemodializă si dializă peritoneală) si a bolnavului care începe tratamentul de dializă peritoneală în altă zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi si care se calculează astfel: tariful dializei peritoneale împărtit la 365 de zile x numărul de zile în care s-a efectuat dializa peritoneală.

6.2.2. Declaratia de servicii privind serviciile furnizate în timpul unei luni se va depune în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare. CNAS va confirma informatiile prevăzute în declaratia lunară sau va furniza observatiile sale către Furnizor, în termen de 5 zile de la primirea acestei declaratii, în caz contrar declaratia fiind considerată confirmată. La primirea confirmării declaratiei de servicii de la CNAS (sau, după caz, după trecerea celor 5 zile), Furnizorul va emite o factură în lei pentru suma prevăzută în declaratia lunară, pe baza cursului de schimb prevăzut la clauza 6.1.4. în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicatiilor de pe factura emisă de acesta.

6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de plată, CNAS va plăti majorări de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, egale cu majorările ce se aplică pentru întârzierea plătii impozitelor către stat.

6.3. Finantare

6.3.1. Plătile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt sub conditia aprobării bugetului anual al CNAS. ^

6.3.2. În cazul în care: a) bugetul anual al CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrătoare de la începutul anului calendaristic; sau b) CNAS stabileste că este o alocatie bugetară insuficientă în bugetul său anual pentru a finanta serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta contractul în conformitate cu clauza 10 de mai jos sau părtile pot conveni un volum mai mic de servicii.


6.4. Plafonul aplicabil plătilor făcute de CNAS

6.4.1. Plata totală ce poate fi făcută de către CNAS pe an este de............lei, echivalentul a................euro, calculată ca suma dintre volumul anual estimat total al tratamentelor de hemodializă înmultit cu tariful hemodializei, respectiv de ............... euro, echivalentul a .................. lei, si volumul anual estimat total al pacientilor dializati peritoneal înmultit cu tariful dializei peritoneale, respectiv ................. euro, echivalentul a..............lei, calculat pe baza cursului de schimb prevăzut la clauza 6.1.4.

6.4.2. Plata totală maximă pe an, efectuată de către CNAS, poate creste în cazul în care părtile convin să majoreze volumul anual estimat, astfel cum este prevăzut în partea I.

6.4.3. în situatia în care cererea de servicii este mai mică decât volumul anual estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat.

6.5. Interzicerea plătilor neoficiale

Furnizorului nu îi este permis să solicite sau să accepte orice plăti neoficiale de la pacientii asigurati în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

7. Garantia de bună executie

Pe durata contractului, precum si pentru o perioadă de 30 de zile calendaristice după data încetării contractului, Furnizorul va mentine în vigoare si pentru întreaga sumă garantia de bună executie, indiferent dacă CNAS a înaintat cereri de plată în baza acestei garantii de bună executie. CNAS poate înainta cereri de plată în baza acestei garantii de bună executie pentru neîndeplinirea obligatiilor contractuale de către Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul în scris cu 5 zile înainte de emiterea cererii de plată, Furnizorul având la dispozitie 30 de zile calendaristice pentru a remedia încălcarea.

8. Despăgubiri

8.1. Furnizorul despăgubeste CNAS, precum si pe directorii, angajatii si asiguratii CNAS împotriva oricărei pretentii rezultând din toate actiunile, procedurile, litigiile, reclamatiile si cererile, de orice natură, incluzând, dar fără a se limita la, orice pretentie, obligatie, pierdere sau prejudiciu cu privire la:

a) rănirea sau moartea oricărei persoane; si

b) pierderea sau prejudicierea oricărei proprietăti, rezultând în orice mod din încălcarea de către Furnizor a obligatiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei actiuni sau omisiuni cu intentie ori din neglijentă sau a oricărei actiuni contrare legii a Furnizorului ori a oricărui membru al personalului salarizat sau contractat de către Furnizor în cursul furnizării serviciilor.

8.2. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză nu sunt prevăzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajatilor acestuia sau al pacientilor de a cere orice despăgubire sau contributie.

8.3. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză au caracter permanent si sunt separate si independente de celelalte obligatii ale părtilor si, de asemenea, subzistă încetării prezentului contract.

8.4. Furnizorul trebuie să îndeplinească si să respecte toate obligatiile si cerintele legale în legătură cu statutul său si cu angajatii săi, incluzând, dar fără a se limita la, plata tuturor taxelor, salariilor si îndatoririlor, precum si obtinerea si mentinerea în vigoare a tuturor asigurărilor necesare.

9. Asigurare

9.1. De la data intrării în vigoare, Furnizorul va încheia o polită de asigurare de răspundere civilă pentru o sumă asigurată de cel putin.................euro pe an (sau pentru orice altă valoare aprobată prin ordin al presedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii către CNAS), pentru astfel de riscuri si în astfel de termeni si conditii, cu un asigurător autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Polita de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadă de 6 luni după data încetării.

9.2. Furnizorul va plăti primele de asigurare în mod prompt si va îndeplini toate cerintele necesare pentru a mentine în vigoare toate asigurările prevăzute în clauza 9.1.

9.3. Furnizorul va asigura că toti membrii personalului său medical si farmaceutic îndeplinesc cerintele de asigurare de răspundere civilă aplicabile lor.

9.4. Furnizorul nu va actiona si nu va omite să actioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricărei asigurări solicitate conform prezentei clauze.

10. Încetarea si forta majoră Denuntare unilaterală

10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment si la discretia sa prin trimiterea către Furnizor a unei notificări scrise cu saizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea contractului, acesta fiind desfiintat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere si fără îndeplinirea vreunei alte formalităti prealabile.

Încetarea de către CNAS

10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare către Furnizor, prezentul contract, dacă Furnizorul încalcă una dintre obligatiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încălcare nu este remediată în termen de treizeci (30) de zile de la data primirii unei notificări din partea CNAS arătând obligatia încălcată, contractul fiind desfiintat de drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere si fără îndeplinirea vreunei alte formalităti prealabile. Pe perioada de la încălcarea oricărei obligatii până la remediere sau încetare, CNAS are dreptul să deducă din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalităti pe zi egale cu majorările ce se aplică pentru întârzierea plătii impozitelor către stat.

10.3. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment, prin notificare către Furnizor, fără a afecta orice alte drepturi, în cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolventă si/sau orice formă de faliment, lichidare fără faliment, insolvabilitate sau procedura dizolvării este initiată în legătură cu Furnizorul ori de către Furnizorul însusi; sau (ii) organele în drept ridică autorizatia sanitară de functionare, valabilitatea acesteia expiră sau evaluarea Furnizorului încetează, contractul fiind desfiintat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere si fără îndeplinirea vreunei alte formalităti prealabile.

Drepturile prevăzute în prezenta clauză sunt suplimentare fată de orice alte drepturi si pot fi exercitate chiar dacă nu a fost nicio încălcare a prezentului contract.

Încetarea de către Furnizor

10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare către CNAS, dacă:

a) CNAS nu a efectuat plata, prin încălcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisă de către Furnizor; si

b) încălcarea prevăzută la lit. a) nu este remediată în termen de saizeci (60) de zile calendaristice de la data primirii notificării de la Furnizor, contractul fiind desfiintat de drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere si fără îndeplinirea vreunei alte formalităti prealabile.

Obligatiile Furnizorului la încetarea contractului

10.5. Odată cu încetarea prezentului contract Furnizorul:

a) va lua imediat toate măsurile pentru a diminua orice pierdere rezultată din încetare; si

b) va livra imediat către CNAS orice documentatie pusă la dispozitia Furnizorului de către CNAS sau întocmită de către Furnizor în baza prezentului contract, fie că această documentatie este în curs de a fi întocmită în baza prezentului contract, fie că este finalizată de către Furnizor la data încetării, care nu a fost pusă la dispozitia CNAS, si va asigura că este în măsură să actioneze în acelasi mod în privinta oricărei astfel de documentatii pregătite de orice furnizor subcontractat de către Furnizor. O astfel de documentatie poate include documente medicale, administrative si orice alte documente prevăzute si permise de lege.

Plata la încetarea contractului

10.6. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul încetează prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării.

10.7. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.2 sau 10.3, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării. Pentru costurile suportate de CNAS în legătură cu încetarea contractului, CNAS va executa garantia de bună executie.

Conditii suspensive aplicabile plătii la încetarea contractului

10.8. Este o conditie suspensivă la orice plată către Furnizor a oricărei sume datorate la data încetării ca Furnizorul să îndeplinească obligatiile sale conform clauzei 10.5.

Diverse

10.9. încetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobândite, pretentiile cu privire la răspunderea oricărei părti potrivit prezentului contract.

Forta majoră

10.10. Un caz de fortă majoră exonerează de răspundere partea care îl invocă, cu conditia ca cealaltă parte să fie informată în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care un astfel de eveniment a apărut. Fiecare parte are dreptul să solicite părtii care invocă un caz de fortă majoră să prezinte un certificat emis de Camera de Comert si Industrie a României si/sau de orice altă autoritate competentă, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării de la Furnizor cu privire la cazul de fortă majoră. în cazul în care Furnizorul sesizează existenta sau posibilitatea existentei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndată acest fapt CNAS în vederea luării măsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor.

10.11. În cazul aparitiei unui caz de fortă majoră, obligatiile părtii care invocă un caz de fortă majoră se suspendă pe o perioadă de până la 90 de zile calendaristice. Dacă evenimentul de fortă majoră subzistă pe o perioadă mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre părti poate înceta contractul prin notificare scrisă către cealaltă parte cu treizeci (30) de zile calendaristice înainte de data încetării contractului.

Continuitatea serviciilor

10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forta majoră, Furnizorul este obligat să asigure continuitatea prestării serviciilor, în conditiile stipulate în prezentul contract, până la preluarea acestora de către un alt furnizor selectat sau numit, în conditiile legii.

11. Confidentialitate

11.1. Părtile convin să mentină confidentiale tot timpul după data încheierii prezentului contract si pe o perioadă de 2 (doi) ani după încetarea acestuia, indiferent de cauză, si să nu dezvăluie, să nu raporteze, să nu facă publice, direct sau indirect, să nu transfere, să nu folosească în scopuri personale sau ale tertilor informatii confidentiale în conditiile legii, primite sau obtinute ca rezultat al încheierii sau executării prezentului contract ori furnizate de către sau în numele unei părti în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract si care se referă la:

(i) obiectul si/sau prevederile prezentului contract; (ii) părtile si/sau activitătile comerciale ale acestora.

11.2. Fiecare parte este răspunzătoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de către oricare dintre reprezentantii săi sau dintre tertele persoane cărora le-au fost dezvăluite informatii confidentiale în scopul prezentului contract.

11.3. Obligatiile stipulate în clauzele 11.1 si 11.2 nu se aplică în cazul unei informatii care:

(i) face parte din informatiile publice la data încheierii prezentului contract; (ii) devin informatii publice ulterior, altfel decât ca rezultat al încălcării prezentului contract; (iii) este cerută a fi dezvăluită de către o autoritate publică competentă.

12. Notificări

12.1. Orice notificare către o parte la prezentul contract va fi transmisă după cum urmează:

a) înmânată persoanelor de contact, prevăzute pe pagina de semnături, ale părtii căreia îi este adresată comunicarea; sau

b) prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresa părtii, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, sau la o astfel de adresă notificată de către partea în cauză în scris; sau

c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un număr de fax notificat de către partea în cauză, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, în scris.

12.2. Fiecare parte trebuie să notifice cealaltă parte cu privire la orice modificare a datelor sale, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aparitiei acestor modificări.

13. Integralitatea contractului

13.1. Prezentul contract si părtile la prezentul contract reprezintă întreaga vointă si singura întelegere între părti si înlocuiesc toate reprezentările, contractele, declaratiile si întelegerile anterioare ale părtilor.

14. Cesiunea sau subcontractarea

14.1. Furnizorul nu are dreptul să cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract sau să transfere, în tot sau în parte, obligatiile sale în baza prezentului contract ori să contracteze în întregime sau orice parte a lucrărilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor fără acordul scris prealabil al CNAS, cu exceptia contractelor prevăzută în anexa A.

14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie să îndeplinească toate conditiile asumate de către Furnizor.

14.3. Furnizorul va fi tinut răspunzător, în continuare, fată de CNAS, în mod solidar cu cesionarul, pentru îndeplinirea obligatiilor de către acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.

15. Obiectul sau durata serviciilor

În cazul în care una dintre părti are cunostintă despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncă sau durata necesară pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisă cu privire la acest aspect către cealaltă parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, tinându-se cont de circumstante.

16. Renuntări

Nicio renuntare de către o parte, expresă sau implicită, de a invoca orice încălcare a oricărui termen, conditie, obligatie de către cealaltă parte nu se va interpreta ca fiind o renuntare la invocarea unei încălcări ulterioare, de natură similară sau diferită, a acelui termen, conditie sau obligatie a contractului.

17. Modificarea contractului

17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al părtilor, sub rezerva notificării scrise a intentiei de modificare si a propunerilor de modificare cu cel putin 15 zile lucrătoare înaintea datei de la care se doreste modificarea.

17.2. Dacă pe parcursul prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica si se vor completa în mod corespunzător.


18.. Legea aplicabilă

18.1. Prezentul contract este guvernat si va fi interpretat în conformitate cu legile si reglementările din România.

19. Solutionarea litigiilor

19.1. Fiecare dintre părti va depune toate eforturile pentru a solutiona pe cale amiabilă orice litigiu.

19.2. În cazul aparitiei unei litigiu, partea reclamantă trebuie să notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre solutionare directorului general al Furnizorului si presedintelui CNAS.

19.3. În urma notificării trimise în conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedură litigioasă cu privire la orice dispută până când părtile nu vor fi depus toate eforturile pentru solutionarea disputei, iar aceasta nu a fost solutionată în termen de cincisprezece (15) zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de părti).

19.4. În cazul în care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevăzut mai sus, disputa va fi solutionată de către Comisia de arbitraj. Hotărârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instantele judecătoresti competente, cu actiune în anulare.

19.5. Până la solutionarea disputei, părtile vor continua să îndeplinească obligatiile din prezentul contract.

20. Dispozitii finale

20.1. În cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de părti, definit ulterior prin act aditional, care va face parte integrantă din prezentul contract, pot fi acceptati la tratament si bolnavi tratati temporar, potrivit normelor legale în vigoare.

Prezentul contract a fost încheiat astăzi,..............., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

 

Casa Natională de Asigurări de Sănătate

Presedinte,

.............................................

Furnizor

 

Reprezentant legal,

.............................................

Directia generală economică

Director general adjunct,

.............................................

 

Aviz

Directia generală relatii cu furnizorii,

planificare si prognoză

 

Directia programe nationale

Director,

.............................................

 

Aviz de legalitate

Directia juridic contencios

Director,

.............................................

 

 

ANEXA A

 

Conditii suspensive

 

ANEXA B

 

Descrierea centrului (a se introduce planul centrului)