MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 176 (XX) - Nr. 680 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 3 octombrie 2008
SUMAR
112. - Ordonantă de urgentă
cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2008
118. - Ordonantă de
urgentă privind modificarea si completarea unor acte normative în
vederea eliminării legăturilor dintre nivelul unor drepturi de
asistentă socială si nivelul salariului de bază minim brut pe
tară garantat în plată
121. - Ordonantă de
urgentă pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 127/2003 privind identificarea si înregistrarea suinelor, ovinelor
si caprinelor
1.188. - Hotărâre
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Tunisiene privind cooperarea economică si tehnico-stiintifică, semnat
la Bucuresti la 2 iunie 2008
Acord între Guvernul României si Guvernul
Republicii Tunisiene privind cooperarea economică si
tehnico-stiintifică
1.189. - Hotărâre
pentru aprobarea plătii contributiei României la bugetul Task Force for
International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research
1.216. - Hotărâre
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2008
al Companiei Nationale a Huilei - S.A., aflată sub autoritatea
Ministerului Economiei si Finantelor
1.225. - Hotărâre
pentru modificarea Contractului-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
324/2008
1.223. - Ordin al ministrului
transporturilor pentru modificarea art. 5 alin. (3) din Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 322/2006 privind instalatiile
portuare de preluare a deseurilor generate de nave si a reziduurilor
mărfii
2.520/C. - Ordin al
ministrului justitiei privind aprobarea renuntării la cetătenia
română unor persoane
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
cu privire la rectificarea
bugetului de stat pe anul 2008
Având în vedere:
- analiza rezultatelor executiei bugetare derulate
pe parcursul primelor 8 luni ale
anului 2008;
concluziile analizei gradului de utilizare a
fondurilor bugetare alocate în anul 2008 ordonatorilor principali de credite,
care relevă necesitatea suplimentării prevederilor bugetare la unii ordonatori principali de credite,
precum si a redistribuirii unor economii de la anumite naturi de cheltuieli la
altele, în cadrul bugetului aceluiasi ordonator principal de credite;
asigurarea fondurilor necesare unor ordonatori
principali de credite în vederea desfăsurării normale a
activitătii institutiilor publice, precum si pentru finantarea unor
actiuni si programe urgente,
tinând seama de faptul că nepromovarea
prezentului act normativ ar putea avea drept consecinte negative
următoarele:
imposibilitatea asigurării fondurilor
necesare unor ordonatori principali de credite în vederea
desfăsurării activitătii acestora până la finele anului;
întârzieri în derularea unor activităti si
programe ale unor ordonatori principali de credite, ca urmare a insuficientei
surselor de finantare;
insuficienta fondurilor necesare pentru finantarea
unor cheltuieli urgente sau neprevăzute care pot apărea pe parcursul
anului bugetar,
având în vedere că toate aceste aspecte
constituie o situatie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi
amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României,
republicată, si al art. 6 din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Bugetul de stat pe
anul 2008, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 si 902 bis din 31 decembrie 2007, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgentă.
Art. 2. - (1) Sinteza
modificărilor bugetului de stat pe anul 2008, detaliată la venituri
pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe părti, capitole,
subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, după caz, este prevăzută
în anexa nr. 1.
Sinteza modificărilor cheltuielilor bugetare pe anul 2008, pe surse de
finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole
si alineate, după caz, este prevăzută în anexa nr. 2.
Bugetul de stat pe anul 2008 se majorează la
venituri cu suma de 5.113,2 milioane lei, la cheltuieli cu suma de 5.975,8
milioane lei, iar deficitul se majorează cu suma de 862,6 milioane lei.
Bugetele modificate ale ordonatorilor principali
de credite si anexele la acestea sunt prevăzute în anexa nr. 3*).
(5) Cheltuielile
bugetare sunt detaliate în bugetele ordonatorilor principali de credite pe
surse de finantare, iar în cadrul acestora, pe capitole, subcapitole, titluri, paragrafe, articole si alineate de
cheltuieli.
*) Anexa nr. 3 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 680 bis în afara
abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul de vânzări si
informare al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri
nr. 1.
CAPITOLUL II
Dispozitii referitoare la
bugetele locale
Art. 3. - (1) Sumele defalcate
din taxa pe valoarea adăugată, pe anul 2008, pentru finantarea
cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor,
sectoarelor si municipiului Bucuresti se majorează cu 500,0 milioane lei,
pentru finantarea cheltuielilor de personal ale institutiilor sau ale
unitătilor de învătământ preuniversitar de stat, potrivit anexei
nr. 4.
Sumele defalcate din taxa pe valoarea
adăugată destinate finantării cheltuielilor privind drumurile
judetene si comunale se majorează cu suma de 700,0 milioane lei.
Repartizarea acestei sume pe unităti administrativ-teritoriale se face
prin hotărâre a Guvernului.
Sumele defalcate din taxa pe valoarea
adăugată destinate finantării cheltuielilor privind Programul de
dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural se
majorează cu suma de 175,0 milioane lei.
CAPITOLUL III
Dispozitii referitoare la bugetul
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate
Art. 4. - (1) Anexa nr. 10
„Bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate
pe anul 2008" la Legea nr. 388/2007, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa nr.
5.
(2) Prevederile art. 10 se aplică si
bugetului Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate.
CAPITOLUL IV
Responsabilităti în
aplicarea legii
Art. 5. - (1) Se
autorizează Ministerul Culturii si Cultelor să finanteze
reabilitarea, finalizarea lucrărilor de constructie si dotarea
asezămintelor culturale si unitătilor de cultură de la capitolul
67.01 „Cultură, recreere si religie", titlul 51 „Transferuri între
unităti ale administratiei publice", alineatul 51.02.18 „Transferuri
de la bugetul de stat către bugetele locale pentru finalizarea lucrărilor
de constructie a asezămintelor culturale si pentru unitătile de
cultură".
(2) Ministerul Culturii si Cultelor răspunde
de modul de repartizare a fondurilor, potrivit anexei nr. 3/27/02c la prezenta
ordonantă de urgentă.
(3) Autoritătile administratiei publice
locale răspund de modul de utilizare a sumelor transferate potrivit
prezentei ordonante de urgentă, în conformitate cu prevederile legale.
Art. 6. - (1) Se
autorizează Ministerul Public - Parchetul de pe lângă înalta Curte de
Casatie si Justitie să încheie angajamente legale în anul 2008, cu termene
de plată în anul 2009, pentru achizitii de bunuri, servicii sau
lucrări necesare organizării celui de-al lll-lea Summit Mondial al
Procurorilor Generali, care va avea loc la Bucuresti în anul 2009.
(2) Limitele în care Ministerul Public - Parchetul
de pe lângă înalta Curte de Casatie si Justitie este autorizat să
încheie astfel de angajamente se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Art. 7. - (1) În anul 2008, Ministerul
Economiei si Finantelor, prin Directia generală ajutor de stat, practici
neloiale si preturi reglementate, poate încheia angajamente legale conform
Hotărârii Guvernului nr. 1.165/2007 pentru stimularea cresterii economice
prin sprijinirea realizării de investitii, în limita sumei de 438,02
milioane lei, conform Hotărârii Guvernului nr. 753/2008 pentru instituirea
unei scheme de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin
stimularea investitiilor, în limita sumei de 417,45 milioane lei, si conform
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de
ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, în limita sumei de 63,53 milioane lei.
(2) Angajamentele legale prevăzute la alin.
(1) sunt destinate finantării schemelor de ajutor de stat instituite prin
actele normative, pentru care furnizor este Ministerul Economiei si Finantelor.
Art. 8. - Legea bugetului de stat pe
anul 2008 nr. 388/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 902 si 902 bis din 31 decembrie 2007, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică după
cum urmează:
1. Articolul 17 va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - în bugetul Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului la capitolul «învătământ» sunt
prevăzute, pentru unitătile de învătământ preuniversitar de
stat, sume pentru: obiective de investitii, consolidări, reabilitări,
achizitii de imobile, reparatii capitale, achizitionarea de mijloace pentru
transportul elevilor, edificarea si construirea de campusuri scolare, dotarea
cu mobilier scolar, înfiintarea si modernizarea unor scoli de arte si meserii,
continuarea procesului de informatizare, asigurarea utilitătilor de natura
investitiilor, dotarea bibliotecilor scolare cu cărti si material
didactic, dotarea laboratoarelor scolare, dotarea scolilor cu echipament
sportiv, dotarea unitătilor conexe, alte dotări specifice
învătământului, reforma educatiei timpurii, precum si granturi pentru
educatie, inclusiv pentru finantarea lucrărilor de investitii aferente
unitătilor de învătământ preuniversitar prevăzute în anexa
nr. 3/25/02a."
2. La articolul 18, alineatul (1) va avea
următorul cuprins: „Art. 18. - (1) în anul 2008 se acordă
transferuri din bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, în sumă de 820,0
milioane lei, pentru finantarea unor cheltuieli de capital ale unitătilor
de învătământ preuniversitar de stat."
Art. 9. - Termenul prevăzut la art.
23 alin. (4) din Legea nr. 388/2007, cu modificările si completările
ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2008.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 10. - După intrarea în vigoare
a prezentei ordonante de urgentă se repartizează si creditele
bugetare retinute conform art. 21 din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice, cu modificările ulterioare.
Art. 11. - Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în
domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (2), literele c) si
e) se modifică si vor avea următorul cuprins:
,,c) imobilele si dotarea spatiilor de
învătământ din unitătile de învătământ preuniversitar
de stat;
e) crese, grădinite, unităti sanitare
publice, unităti de asistentă medico-socială, unităti de
asistentă socială, căminele si cantinele pentru elevii din
unitătile de învătământ preuniversitar de stat;".
2. La articolul 2 alineatul (2), după
litera j) se introduc patru noi litere, literele k), l), m) si n), cu următorul cuprins:
,,k) contractele de cercetare-dezvoltare încheiate
pentru realizarea programelor/proiectelor/temelor de cercetare finantate din
fonduri publice, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea
stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările si completările ulterioare;
l)
dotarea cu
mobilier expozitional si de prezentare, rafturi si dulapuri pentru arhivă;
m) sisteme de control al accesului, sisteme de
avertizare si protectie la incendiu, sisteme de supraveghere video, sisteme de
protectie si alarmare antiefractie;
n) bunurile necesare dotării si
functionării consulatelor din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, care
se aprobă prin hotărâre a Guvernului."
Art. 12. - Anexele nr. 1-5*) fac parte
integrantă din prezenta ordonantă de urgentă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si
finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 24 septembrie 2008.
Nr. 112.
*) Anexele nr. 1-5 sunt reproduse în facsimil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea si completarea unor acte normative în vederea eliminării
legăturilor dintre nivelul unor drepturi de asistentă socială si
nivelul salariului de bază minim brut pe tară garantat în plată
În cadrul reglementărilor
legale în vigoare privind stabilirea unor drepturi de asistentă
socială ori complementare acestora, valoarea drepturilor se
calculează în raport cu salariul de bază minim brut pe tară
garantat în plată.
Din evolutia prognozată a
nivelului salariului de bază minim brut pe tară garantat în
plată rezultă o majorare a acestuia peste nivelul inflatiei
prognozate în aceeasi perioadă. în acest context, drepturile de
asistentă socială al căror nivel se stabileste în functie de
nivelul salariului de bază minim brut pe tară garantat în plată
vor înregistra o crestere fără precedent, ceea ce ar conduce la un
efort bugetar imposibil de sustinut pe termen scurt si mediu. Aceasta ar
conduce totodată la neacordarea unor drepturi, ceea ce ar putea determina
nemultumiri în rândul beneficiarilor drepturilor de asistentă
socială.
Prin urmare, prezenta
ordonantă de urgentă are în vedere eliminarea legăturii dintre
nivelul unor drepturi de asistentă socială si nivelul salariului de
bază minim brut pe tară, păstrând totodată un nivel
rezonabil si decent al acestor drepturi.
Situatia creată este necesar
să fie solutionată pe calea ordonantei de urgentă.
Aceste elemente constituie
situatii extraordinare si vizează interesul public.
în temeiul art. 115 alin. (4) din
Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. I. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 148/2005
privind sustinerea familiei în vederea cresterii copilului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 14
noiembrie 2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 7/2007, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 16, alineatul (1)
va avea următorul cuprins: „Art. 16. - (1) Pe perioada în care se
beneficiază de indemnizatia pentru cresterea copilului, contributia
individuală de asigurări sociale de sănătate se
calculează prin aplicarea cotei prevăzute de lege asupra valorii
acesteia si se suportă de la bugetul de stat.”
2. La articolul 18, alineatul
(6) va avea următorul cuprins: „(6) În situatia prevăzută la
alin. (5), la stabilirea cuantumului indemnizatiilor de asigurări sociale
de sănătate se ia în calcul valoarea indemnizatiei pentru cresterea
copilului.”
Art. II. - La articolul 13 din Legea nr. 448/2006 privind protectia
si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie
2008, cu modificările ulterioare, alineatele (1) si (7) se modifică
si vor avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Pe perioada în
care o persoană beneficiază de drepturile prevăzute la art. 12
alin. (1) lit. b), contributia individuală de asigurări sociale de
sănătate se calculează prin aplicarea cotei stabilite de lege
asupra sumei reprezentând valoarea indemnizatiei pentru cresterea copilului cu
handicap si se suportă de la bugetul de stat.
(7) În situatia
prevăzută la alin. (6), la stabilirea cuantumului indemnizatiilor de
asigurări sociale de sănătate se ia în calcul indemnizatia
prevăzută la art. 12 alin. (1) lit. b).”
Art. III. - La articolul 20 alineatul
(1) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 428 din 18 mai 2006,
cu modificările ulterioare, litera m) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,m) să primească, la
cerere, în limitele disponibilitătilor financiare ale statului, un ajutor
lunar rambursabil pentru o perioadă de maximum 6 luni, dacă, din
motive obiective, este lipsit de mijloacele de existentă necesare. Pentru
motive întemeiate acest ajutor poate fi prelungit pentru încă o
perioadă de cel mult 3 luni. Pentru anul 2009, cuantumul ajutorului se
stabileste la nivelul acordat în luna decembrie 2008, iar pentru următorii
ani, cuantumul ajutorului se indexează prin hotărâre a Guvernului, în
functie de indicele de crestere a preturilor de consum prognozat an/an
anterior.”
Art. IV. - La articolul 25 din Legea
nr. 17/2000 privind asistenta socială a persoanelor vârstnice,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 6 martie 2007, alineatul (5) se modifică
si se completează după cum urmează:
1. Litera b) se modifică
si va avea următorul cuprins: ,,b) diferenta până la concurenta
valorii integrale a contributiei lunare de întretinere se va plăti de
către sustinătorii legali ai persoanelor vârstnice îngrijite în
cămine, dacă realizează venit lunar, pe membru de familie, în
cuantum mai mare de 600 lei;”.
2. După litera b) se
introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul
cuprins:
„ b1) cuantumul
prevăzut la lit. b) se indexează prin hotărâre a Guvernului, în
functie de indicele de crestere a preturilor de consum prognozat an/an
anterior;”.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii,
familiei si egalitătii de sanse,
Mariana Câmpeanu
Ministrul economiei si
finantelor,
Bucuresti, 1 octombrie 2008.
Nr. 118.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 127/2003 privind
identificarea si înregistrarea suinelor, ovinelor si caprinelor
În temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din
Constitutia României, republicată, si având în vedere caracterul continuu
si imperativ al identificării suinelor din exploatatiile comerciale
industriale de suine în conformitate cu prevederile legislatiei comunitare,
asigurând astfel trasabilitatea acestora, precum si necesitatea
simplificării acestui sistem pentru reducerea unor cheltuieli importante
de la bugetul de stat,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Articol unic. - Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 127/2003 privind identificarea si înregistrarea suinelor,
ovinelor si caprinelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 931 din 23 decembrie 2003, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 118/2004, cu modificările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, litera a)
se modifică si va avea următorul cuprins:
,,a) aplicarea crotaliilor
auriculare si/sau a mărcilor, pentru identificarea suinelor, ovinelor si
caprinelor, în functie de specie si de sistemul de identificare national;”.
2. După articolul 2 se
introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
„Art. 21. - (1)
Atribuirea contractelor de servicii privind aplicarea crotaliilor auriculare
si/sau a mărcilor si înregistrarea suinelor, ovinelor si caprinelor se
face, cu respectarea legislatiei privind achizitiile publice, de către
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor, medicilor veterinari organizati în conditiile legii, în limita
fondurilor alocate anual cu această destinatie în bugetul
Autoritătii.
(2) Prin exceptie de la
prevederile alin. (1), aplicarea crotaliilor auriculare si/sau a mărcilor
si înregistrarea suinelor din exploatatiile comerciale industriale de suine se
efectuează si se suportă de către proprietar.”
3. Articolul 4 se
modifică si va avea următorul cuprins: „Art. 4. - (1) Fondurile necesare procesului integrat de
identificare si înregistrare a suinelor, ovinelor si caprinelor, cu exceptia
suinelor din exploatatiile comerciale industriale, se asigură din bugetul
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor
si au următoarele destinatii:
a) achizitionarea de către
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor si atribuirea cu titlu gratuit proprietarilor de suine, ovine si
caprine a crotaliilor auriculare si/sau a mărcilor necesare
identificării acestor animale;
b) organizarea procesului de
identificare si înregistrare a suinelor, ovinelor si caprinelor;
c) plata manoperei pentru
aplicarea crotaliilor auriculare si/sau a mărcilor si înregistrarea
suinelor, ovinelor si caprinelor;
d) crearea bazei de date
informatice, întocmirea registrelor pentru suinele, ovinele si caprinele
identificate, tipărirea documentelor oficiale si înregistrarea
exploatatiilor.
(2) Fondurile necesare procesului
integrat de identificare si înregistrare a suinelor, în cazul exploatatiilor
comerciale industriale, se asigură de către proprietarii acestora,
pentru:
a) achizitionarea crotaliilor
auriculare si/sau a mărcilor necesare identificării acestor animale;
b) organizarea procesului de
identificare si înregistrare a suinelor;
c) plata manoperei pentru aplicarea
crotaliilor auriculare si/sau a mărcilor de identificare si înregistrarea
suinelor;
d) întocmirea registrelor de
exploatatie, tipărirea documentelor oficiale necesare procesului de
identificare si înregistrare a suinelor.
(3) Achizitionarea elementelor
prevăzute la alin. (1) pentru identificarea suinelor, ovinelor si
caprinelor se face de către Autoritatea Natională Sanitară
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor, conform prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările si completările ulterioare.”
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii
si dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat
Siguranta Alimentelor,
Radu Roatis Chetan
p. Ministrul economiei si
finantelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 1 octombrie 2008.
Nr. 121.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Tunisiene privind
cooperarea
economică si
tehnico-stiintifică, semnat la Bucuresti la 2 iunie 2008
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003
privind tratatele,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
Acordul dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Tunisiene privind
cooperarea economică si tehnico-stiintifică, semnat la Bucuresti la 2
iunie 2008.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul pentru
întreprinderi
mici si mijlocii, comert,
turism
si profesii liberale,
Stefan Imre,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor
externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei si
finantelor, Varujan Vosganian
Departamentul pentru
Afaceri
Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat
Bucuresti, 24 septembrie 2008.
Nr. 1.188.
ACORD
între Guvernul României
si Guvernul Republicii Tunisiene privind cooperarea economică si
tehnico-stiintifică
Guvernul României si Guvernul
Republicii Tunisiene, denumite în continuare părti contractante,
constiente de legăturile
economice solide, dezvoltate prin intermediul unei cooperări fructuoase si
avantajoase,
având o viziune comună
asupra problematicilor de interes reciproc,
dorind să stabilească
un cadru legal propice dialogului permanent, în vederea convenirii unor
măsuri adecvate în scopul dezvoltării cooperării economice si
tehnico-stiintifice, în beneficiul ambelor părti contractante,
hotărând să
consolideze, să adâncească si să diversifice relatiile lor
economice si tehnico-stiintifice, în beneficiul reciproc al celor două
părti contractante,
recunoscând faptul că
parteneriatul economic are rolul de a dinamiza dialogul pe aspecte economice,
sustinând dezvoltarea economiilor ambelor tări, cresterea eficientei
economice si bunăstării consumatorilor,
convinse de faptul că
legăturile puternice între părtile contractante vor crea noi
oportunităti, precum si un mediu stabil, favorabil dezvoltării
colaborării economice si tehnico-stiintifice,
având în vedere interesul celor
două părti contractante pentru întărirea cooperării în
contextul procesului de integrare euromediteraneană,
au convenit asupra celor ce
urmează:
CAPITOLUL I
Obiective, domenii de
activitate si modalităti
de cooperare
bilaterală
ARTICOLUL 1
Părtile contractante, având
în vedere potentialul lor intern si aspiratiile lor economice pe termen lung,
vor încuraja întărirea si diversificarea cooperării bilaterale în
toate domeniile de activitate, în special în sectoarele economic si
tehnico-stiintific.
Obiectivele acestei
cooperări sunt, printre altele:
- dezvoltarea si prosperitatea
sectorului industrial;
- promovarea cooperării
economice, dezvoltarea stiintei si tehnicii;
- protectia mediului
înconjurător;
- sprijinirea dezvoltării
economiilor proprii si cresterea nivelului de trai din cele două
tări.
În baza prezentului acord,
relatiile bilaterale vor fi dezvoltate prin promovarea activitătilor
aferente sectoarelor economic si tehnico-stiintific, în special în ceea ce
priveste:
- industria manufacturieră;
- textilele,
îmbrăcămintea, pielăria si încăltămintea;
- industria electrotehnică;
- industria chimică si
petrochimică;
- agricultura, pescuitul si
sectorul agroalimentar;
- produsele de ceramică si
sticlărie;
- tehnologiile pentru protectia
mediului si gestionarea deseurilor;
- echipamentele pentru spitale si
aparatura medicală;
- echipamentele de
telecomunicatii;
- industria turismului,
exploatarea apelor termale;
- constructia de drumuri si
porturi;
- lucrările de foraj
petrolier si pentru puturi de apă;
- lucrările de aductiune,
statii de tratare a apei, amenajări funciare si irigatii;
- asistenta tehnică,
didactică si medicală;
- învătământul si
cercetarea în sectorul agricol;
- transferul de tehnologie în
domeniul agricol;
- cercetarea stiintifică;
- artizanatul;
- lupta contra fraudei si a
dumpingului;
- facilitarea schimburilor
comerciale;
- normele tehnice, proprietatea
intelectuală si metrologia;
- serviciile financiare si
altele.
Cooperarea în domeniile
mentionate are în vedere încurajarea contactelor dintre institutiile si
comunitătile de afaceri ale celor două părti contractante,
schimbul de informatii privind legislatia din statele părtilor
contractante, inclusiv în privinta modalitătilor de aplicare a acguis-ului
comunitar.
Părtile contractante vor
încuraja si vor întări cooperarea dintre institutiile si autoritătile
cu atributii în domeniul promovării si cele cu competente în sprijinirea
sectorului industrial, a comertului si artizanatului, inclusiv între camerele
de comert si industrie din cele două state.
Părtile contractante vor
facilita dialogul dintre expertii din sectorul public si privat, tehnicieni,
investitori si reprezentanti ai oamenilor de afaceri, precum si transferul de
echipamente, materiale si know-how.
CAPITOLUL II
Comisia mixtă de
cooperare economică
si
tehnico-stiintifică
ARTICOLUL 4
Se înfiintează o comisia
mixtă compusă din reprezentantii autoritătilor respective ale
părtilor contractante.
Comisia mixtă va avea,
printre altele, următoarele atributii:
- examinarea evolutiei si
perspectivelor relatiilor economice bilaterale;
- promovarea cooperării
economice în sectoarele de activitate de interes reciproc, prin facilitarea
contactelor dintre operatorii economici din statele părtilor contractante,
în principal prin identificarea proiectelor specifice si a domeniilor de cooperare
bilaterală;
- informarea propriilor
comunităti de afaceri cu privire la oportunitătile de investitii,
cadrul legal în vigoare etc;
- promovarea si dezvoltarea
cooperării economice si tehnico-stiintifice în sectorul public si privat,
inclusiv a transferului de tehnologie, cu respectarea regulilor asumate prin
angajamentele internationale, inclusiv cele privind dreptul de proprietate
intelectuală, în concordantă cu prioritătile politicii economice
si de dezvoltare a părtilor contractante;
- actionează ca organ
consultativ pentru părtile contractante în problematica aferentă
cooperării economice si tehnico-stiintifice si încurajează
părtile contractante în vederea adoptării măsurilor care conduc
la îmbunătătirea relatiilor
economice bilaterale, asa cum sunt ele definite în
prezentul acord;
- asigurarea bunei
functionări a prezentului acord, precum si solutionarea eventualelor
dificultăti apărute în aplicarea sa;
- schimbul de opinii cu privire
la evolutia situatiei economice din cele două tări;
- formularea de recomandări
privind implementarea prezentului acord.
În vedere identificării si
sprijinirii relatiilor de afaceri, precum si a unor noi proiecte de cooperare
economică si tehnico-stiintifică, comisia mixtă:
- oferă asistentă în
vederea înfiintării si functionării de reprezentante economice,
sucursale sau filiale, camere de comert si alte entităti economice, în
conformitate cu legislatia statului fiecărei părti contractante;
- promovează si acordă
asistentă misiunilor economice si de investitii, organizării de
târguri si expozitii, seminarii, simpozioane, precum si altor activităti
similare;
- acordă asistenta
necesară institutiilor bancare si financiare ale părtilor
contractante, în vederea stabilirii de contacte si pentru ameliorarea cooperării
bilaterale,
- încurajează participarea
întreprinderilor mici si mijlocii la implementarea prezentului acord si
încurajează dezvoltarea activitătilor de investitii, înfiintarea de
întreprinderi mixte si sucursale.
În îndeplinirea atributiilor sale
comisia mixtă poate solicita asistenta si sprijinul institutiilor si
autoritătilor administratiei publice din cele două părti
contractante.
Dacă nu se stabileste
altfel, comisia mixtă este prezidată de ministerele afacerilor externe
din cele două state. La reuniunile comisiei mixte vor participa
reprezentantii ministerelor, institutiilor, societătilor si ai agentiilor
interesate, în conformitate cu ordinea de zi stabilită de comun acord.
Comisia mixtă se întruneste
o dată pe an sau în functie de necesităti, alternativ, în România si
în Tunisia.
Părtile contractante vor
conveni pe canale diplomatice datele reuniunilor si ordinea de zi.
Comisia mixtă poate crea, în
timpul reuniunilor sau în afara acestora, grupuri de lucru specializate, pentru
a lua în discutie chestiuni aferente domeniilor care cad sub incidenta
prezentului acord.
Cheltuielile privind
desfăsurarea reuniunilor de lucru ale comisiei mixte si ale grupurilor
sale de lucru sunt suportate de tara organizatoare. Cheltuielile de transport,
cazare si diurna sunt suportate de fiecare stat.
CAPITOLUL III
Consultări
ARTICOLUL 11
În vederea solutionării pe
cale amiabilă a eventualelor divergente, părtile contractante vor
solicita în scris organizarea, în cadrul comisiei mixte, a unei reuniuni de
consultări.
Reuniunea de consultări va
avea loc în maximum 30 de zile de la data primirii solicitării scrise.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
ARTICOLUL 12
Prezentul acord va intra în
vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părtile
contractante îsi comunică reciproc îndeplinirea procedurilor juridice
interne necesare pentru intrarea sa în vigoare.
Prezentul acord se încheie pentru
o perioadă de 5 ani, începând cu data intrării sale în vigoare.
Acesta va fi reînnoit prin tacită reconductie pentru noi perioade
similare, dacă niciuna dintre părtile contractante nu notifică
celeilalte, cu 6 luni înainte de expirarea prezentului acord, intentia de a nu
îi prelungi valabilitatea.
Fiecare dintre părtile
contractante poate denunta prezentul acord în orice moment, prin intermediul
unei notificări pe canale diplomatice, cu un preaviz de 6 luni. în acest
caz, prezentul acord va înceta după scurgerea unei perioade de 6 luni de
la data notificării de denuntare.
Expirarea sau denuntarea
prezentului acord nu afectează drepturile si obligatiile părtilor
contractante în legătură cu proiectele si programele dezvoltate în
perioada de valabilitate a acordului.
Prezentul acord poate fi amendat,
la solicitarea uneia dintre părtile contractante, prin acordul ambelor
părti. Amendamentele adoptate vor intra în vigoare în conformitate cu
procedurile prevăzute la art. 12 primul paragraf.
Prevederile prezentului acord nu
vor afecta îndeplinirea obligatiilor internationale ale părtilor
contractante.
Prevederile prezentului acord nu
vor prejudicia drepturile si obligatiile ce derivă din aderarea României
la Uniunea Europeană.
Prezentul acord nu poate fi
invocat sau interpretat pentru a desfiinta ori afecta, în orice modalitate,
obligatiile ce decurg din orice acord încheiat între Republica Tunisia, pe de o
parte, si Uniunea Europeană si statele membre ale acesteia, pe de
altă parte.
Protocolul privind modalitătile
de functionare a Comisiei mixte româno-tunisiene de cooperare economică,
stiintifică si tehnică, semnat la Bucuresti la 12 septembrie 2000,
îsi va înceta valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentului
acord.
Drept care, persoanele împuternicite,
fiind pe deplin autorizate de guvernele lor, au semnat prezentul acord.
Semnat la Bucuresti la 2 iunie
2008, în două exemplare originale, fiecare în limbile română,
arabă si franceză, toate textele având valoare autentică
egală. în eventualitatea unor divergente cu privire la interpretare,
textul în franceză va prevala.
Pentru Guvernul
României, Lazăr Comănescu, ministrul afacerilor externe |
Pentru Guvernul
Republicii Tunisiene, Abdelwaheb Abdallah, ministrul afacerilor externe |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
plătii contributiei României la bugetul Task Force for International
Cooperation
on Holocaust Education,
Remembrance and Research
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata contributiei financiare a
României la bugetul Task Force for International Cooperation on Holocaust
Education, Remembrance and Research, începând cu anul 2008, în sumă de
30.000 euro, precum si a restantei aferente anului 2007, în sumă de
6.207,25 euro.
Art. 2. - Fondurile necesare plătii contributiei
prevăzute la art. 1 se asigură din bugetul aprobat Ministerului
Afacerilor Externe.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 530/2006 pentru
aprobarea plătii contributiei României la bugetul Task Force for
International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 403 din 10 mai 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor
externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei si
finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 24 septembrie 2008.
Nr. 1.189.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2008 al Companiei
Nationale
a Huilei - S.A.,
aflată sub autoritatea Ministerului Economiei si Finantelor
Având în vedere prevederile art.
15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea
unor măsuri financiare în domeniul bugetar, cu modificările si
completările ulterioare, si ale Legii bugetului de stat pe anul 2008 nr.
388/2007, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli
rectificat pe anul 2008 al Companiei Nationale a Huilei - S.A., aflată sub
autoritatea Ministerului Economiei si Finantelor, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor
prevăzuti în anexă se aprobă de Ministerul Economiei si
Finantelor.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise
în bugetul de venituri si cheltuieli al Companiei Nationale a Huilei - S.A.
reprezintă limite maxime si nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate, cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei si
Finantelor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse.
(2) În cazul în care în executie
se înregistrează depăsiri sau nerealizări ale veniturilor
aprobate, Compania Natională a Huilei - S.A. poate efectua cheltuieli în
functie de realizarea veniturilor, cu încadrare în indicatorii de eficientă
aprobati.
(3) Cheltuielile cu salariile
brute se vor efectua numai cu respectarea corelatiei dintre cresterea
câstigului mediu lunar brut si cea a productivitătii muncii, în conditiile
legii.
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si
finantelor,
Varujan Vosganian
Ministrul muncii,
familiei si egalitătii de sanse,
Mariana Câmpeanu
Bucuresti, 1 octombrie 2008.
Nr. 1.216.
ANEXĂ*)
MINISTERUL ECONOMIEI Sl FINANTELOR
Operatorul economic: Compania Natională a
Huilei - S.A.
Sediul/Adresa:
Codul unic de înregistrare:
BUGETUL DE VENITURI Sl
CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2008
al Companiei Nationale a
Huilei - S.A.
|
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
BVC 2008 rectificat |
|
|
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. |
|
VENITURI TOTALE (rd.02 + rd.10
+ rd.15) |
1 |
851030 |
|
1 |
Venituri din exploatare-total,
din care: |
2 |
851030 |
|
|
a) productia vânduta |
3 |
470804 |
|
|
b) venituri din vânzarea mărfurilor |
4 |
1010 |
|
|
c) venituri din subventii de exploatare aferente
cifrei de afaceri nete, din care: |
5 |
338940 |
|
|
- subventii, cf. preved legale in vigoare |
6 |
324818 |
|
|
- transferuri. cf. preved legale in
vigoare |
7 |
14122 |
|
|
d) productia imobilizata |
8 |
13562 |
|
|
e) alte venituri din exploatare |
9 |
26714 |
|
2 |
Venituri financiare-total, din care: |
10 |
0 |
|
|
a) venituri din interese de participare |
11 |
|
|
|
b) venituri din alte investitii financiare si
imprumuturi care fac parte din activele imobilizate |
12 |
|
|
|
c) venituri din dobânzi |
13 |
|
|
|
d) alte venituri financiare |
14 |
|
|
3. |
Venituri extraordinare |
15 |
|
ii. |
|
CHELTUIELI TOTALE (rd.17 + rd.
46 + rd. 49) |
16 |
851030 |
|
1 |
Cheltuieli de exploatare-total,
din care: |
17 |
850888 |
|
|
ajcheltuieli materiale |
18 |
84994 |
|
|
b)alte cheltuieli externe (cu energie si apa) |
19 |
69076 |
|
|
c)cheltuieli privind mărfurile |
20 |
1010 |
|
|
d)cheltuieli cu personalul, din care |
21 |
526962 |
|
|
-salarii |
22 |
373836 |
|
|
- contracte de mandat/contracte de performanta |
23 |
384 |
|
|
-cheltuieli cu asigurările si protectia
sociala, din care: |
24 |
132807 |
|
|
- cheltuieli privind contributia la
asigurări sociale |
25 |
108524 |
|
|
- cheltuieli privind
contributia de asigurări pt somaj |
26 |
3742 |
|
|
- cheltuieli privind
contributia ia asigurări sociale de sănătate |
27 |
20582 |
|
|
- alte cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
19933 |
|
|
- prime de pensionare |
28a |
8775 |
|
|
- cheltuieli sociale prevăzute de art.21,
alin.3, lit.c) din legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, din care: |
29 |
|
|
|
- tichete de cresa(cf.art.3 din Legea nr.
193/200G) |
30 |
|
|
|
- tichete cadou (cf.art.2 din
Legea nr.193/2006) |
31 |
|
|
|
- fonduri speciale aferente fondului de salarii.
din care: |
32 |
11158 |
|
|
- tichete de masa |
33 |
|
|
|
e) ajustari de valori privind imobilizările
corporale si necorporale |
34 |
32500 |
|
|
f) alte cheltuieli de exploatare, din care: |
35 |
136346 |
|
|
- cheltuieli privind prestatiile externe, din
care: |
36 |
43735 |
|
|
- cheltuieli de protocol, din
care: |
37 |
149 |
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuîeii de protocol (cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) |
38 |
|
|
|
- cheltuieli de reclama si
publicitate |
39 |
68 |
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli de reclama si publicitate (cf. art2 din Legea nr. 193/2006) |
40 |
|
|
|
- tichete cadou pentru
cheltuieli pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete
existente sau noi (cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) |
41 |
|
|
|
-cheltuieli cu sponsorizarea |
42 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
5 |
|
|
-alte cheltuieli, din care: |
43 |
92611 |
|
|
-taxa pt. activitatea de
exploatare a resurselor minerale |
44 |
1038 |
|
|
-redeventa din concesionarea
bunurilor publice |
45 |
9416 |
|
2. |
Cheltuieli financiare-total,
din care: |
46 |
142 |
|
|
-cheltuieli privind dobânzile |
47 |
50 |
|
|
-alte cheltuieli financiare |
48 |
92 |
|
3. |
Cheltuieli extraordinare |
49 |
|
III. |
|
REZULTATUL BRUT
(profit/pierdere) |
50 |
0 |
IV. |
|
IMPOZIT PE PROFIT |
51 |
|
V. |
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS
DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
52 |
|
|
1. |
Rezerve legale |
53 |
|
|
2. |
Acoperirea pierderilor contabile din anii
precedenti |
54 |
|
|
3. |
Alte rezerve reprezentând facilitati fiscale
prevăzute de lege |
55 |
|
|
4 |
Constituirea surselor proprii de finantare pt.
Proiecte cofinantate din imprumuturi externe, precum si pt.constituirea
surselor necesare rambursării ratelor de capital, platii dobânzilor,
comisioanelor si altor costuri aferente acestor imprumuturi externe |
56 |
|
|
5. |
Alte repartizări prevăzute de lege |
57 |
|
|
6. |
Participarea salariatilor la profit in limita a
10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de baza mediu
lunar realizat la nivelul agentului economic in exercitiul financiar de
referinta |
58 |
|
|
7. |
Minim 50% varsaminte la bugetul
de stat sau local, in cazul regiilor autonome, ori dividende in cazul
societătilor nationale, companiilor nationale si societătilor
comerciale cu capital integral sau majoritar de stat |
59 |
|
|
8. |
Profitul nerepartizat pe destinatiile
prevăzute la pct.1-7 se repartizează la alte rezerve si constituie
sursa proprie de finantare |
60 |
|
VI. |
|
SURSE DE FINANTARE A
INVESTITIILOR, din care: |
61 |
32500 |
|
1. |
Surse proprii |
62 |
32500 |
|
2. |
Alocatii de la buget |
63 |
|
|
3 |
Credite bancare |
64 |
|
|
|
- interne |
65 |
|
|
|
- externe |
66 |
|
|
4. |
Alte surse |
67 |
|
VII |
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII,
din care: |
68 |
32500 |
|
1. |
Cheltuieli aferente
Investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor in curs la finele anului |
69 |
27387 |
|
2. |
Rambursări de rate
aferente creditelor pentru investitii |
70 |
5113 |
|
|
- interne |
71 |
|
|
|
- externe |
72 |
5113 |
0 |
1 |
2 |
3 |
5 |
VIII |
|
REZERVE, din care: |
73 |
|
|
1. |
Rezerve legale |
74 |
|
|
2. |
Rezerve statutare |
75 |
|
|
3. |
Alte rezerve |
76 |
|
IX |
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
77 |
|
|
1. |
Venituri totale |
78 |
851030 |
|
2. |
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
79 |
851030 |
|
3. |
Număr prognozat de personal la finele
anului |
80 |
11103 |
|
4. |
Număr mediu de salariati total |
81 |
11509 |
|
5. |
Fond de salarii, din care: |
82 |
373836 |
|
|
a) fond de salarii aferent personalului angajat
pe baza de contract individual de munca cu durata nelimitata de timp |
83 |
373224 |
|
|
b) alte cheltuieli cu personalul |
84 |
616 |
|
6. |
Cistigul mediu lunar pe salariat(lei/pers.)* |
85 |
2703 |
|
7. |
Productivitatea muncii pe total personal mediu
(lei/pers.)(rd.78/rd.81) - in preturi curente |
86 |
74 |
|
8. |
Productivitatea muncii pe total personal mediu
(lei/pers.)(rd.78/rd.81) - in preturi comparabile |
87 |
|
|
9. |
Productivitatea muncii in unităti fizice pe
total personal mediu (unităti fizice/persoana) |
88 |
259 |
|
10 |
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale
(cheltuieli totale/ venituri totalex1000) (rd.77/rd.76) |
89 |
1000 |
|
11 |
Plati restante - total |
90 |
|
|
|
- preturi curente |
91 |
3051584 |
|
|
- preturi comparabile(rd.95x indicele de
crestere a preturilor prognozate) |
92 |
3051584 |
|
12 |
Creante restante - total |
93 |
|
|
|
- preturi curente |
94 |
50108 |
|
|
- preturi comparabile(rd.98x indicele de
crestere a preturilor prognozate) |
95 |
50108 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea
Contractului-cadru privind conditiile acordării asistentei medicale
în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate pentru anul 2008,
aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 324/2008
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicat;
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Contractul-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
324/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 1 aprilie 2008, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 94, alineatul
(4) va avea următorul cuprins: „(4) Clauzele contractului pot fi modificate
prin acte aditionale.”
2. La articolul 95, literele
m) si r) vor avea următorul cuprins:
,,m) să elibereze
medicamentele din prescriptiile medicale asiguratilor, indiferent de casa de
asigurări de sănătate la care este luat în evidentă
asiguratul, în conditiile în care furnizorul de medicamente are contract cu
casa de asigurări de sănătate cu care medicul care a eliberat
prescriptia medicală a încheiat contract sau conventie în vederea
recunoasterii prescriptiilor medicale eliberate în situatiile prevăzute în
norme;
r) să depună, în
primele 15 zile calendaristice ale lunii următoare celei pentru care s-au
eliberat medicamentele cu si fără contributie personală în
tratamentul ambulatoriu, precum si materialele sanitare specifice care se acordă
pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor inclusi în unele programe
nationale de sănătate cu scop curativ, documentele necesare în
vederea decontării pentru luna respectivă;”.
3. La articolul 96, litera a)
va avea următorul cuprins: ,,a) să primească de la casa de
asigurări de sănătate, la termenele prevăzute în contract,
contravaloarea medicamentelor cu si fără contributie personală
eliberate, conform facturilor emise si documentelor însotitoare, la nivelul
realizat;”.
4. La articolul 97,
literele a) si d) vor avea următorul cuprins:
„a) să încheie contracte de
furnizare de medicamente cu si fără contributie personală în
tratamentul ambulatoriu, precum si de materiale sanitare specifice care se
acordă pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor inclusi în unele
programe nationale de sănătate cu scop curativ numai cu furnizorii de
medicamente autorizati si evaluati conform reglementărilor legale în
vigoare si să facă publică, pentru informarea asiguratilor,
lista acestora;
d) să deconteze furnizorilor
de medicamente cu care au încheiat contracte, la nivelul realizat,
contravaloarea medicamentelor eliberate cu si fără contributie
personală, precum si contravaloarea medicamentelor si materialelor
sanitare care se acordă pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor
inclusi în unele programe nationale de sănătate cu scop curativ, în
conditiile si la termenele prevăzute în norme;”.
5. La articolul 97, litera f)
se abrogă.
Art. II. - (1) Valoarea contractului prevăzută la art. 94
alin. (3) din Contractul-cadru privind conditiile acordării asistentei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2008, pentru medicamentele cu si fără contributie
personală eliberate în ambulatoriu, este valabilă până la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, dată de la care casele
de asigurări de sănătate decontează contravaloarea acestora
la nivelul realizat.
(2) Pentru medicamentele si materialele sanitare specifice care se acordă pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor inclusi în unele programe nationale de sănătate cu scop curativ, valoarea contractului este orientativă, în conditiile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2008, aprobate prin Ordinul ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 522/236/2008.
Art. III. - Începând cu data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în vederea asigurării
continuitătii eliberării medicamentelor cu si fără
contributie personală pentru tratamentul în ambulatoriu, precum si a
medicamentelor si materialelor sanitare care se acordă pentru tratamentul
în ambulatoriu al bolnavilor inclusi în unele programe nationale de
sănătate cu scop curativ, casele de asigurări de
sănătate pot utiliza angajamente legale suplimentare în anul 2008, în
limita prevederilor aprobate în bugetul Fondului national unic de
asigurări sociale de sănătate pentru exercitiul bugetar 2008, cu
termen de plată trimestrul I al anului 2009.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii publice,
Gheorghe Eugen
Nicolăescu
Presedintele Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
Bucuresti, 1 octombrie 2008.
Nr. 1.225.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
pentru modificarea art. 5
alin. (3) din Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului
nr. 322/2006 privind instalatiile
portuare de preluare a deseurilor generate de nave
si a reziduurilor
mărfii
În temeiul prevederilor art. 4
din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim si pe
căile navigabile interioare, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) pct. 71 si ale art. 5 aiin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor
emite
următorul ordin:
Art. I. - Articolul 5 alineatul (3) din Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 322/2006 privind instalatiile portuare de
preluare a deseurilor generate de nave si a reziduurilor mărfii, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 241 din
17 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică astfel:
„(3) Ministerul Transporturilor,
prin structura sa organizatorică cu atributii în domeniul protectiei
mediului, evaluează si aprobă planurile de gestionare a deseurilor si
le reaprobă la fiecare 3 ani sau atunci când intervin modificări
importante în modul de operare al portului.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul
transporturilor,
Septimiu Buzasu,
secretar de stat
Bucuresti, 26 septembrie 2008.
Nr. 1.223.
MINISTERUL JUSTITIEI
privind aprobarea
renuntării la cetătenia română unor persoane
Având în vedere rapoartele depuse
în temeiul art. 30 alin. 4 din Legea cetăteniei române nr. 21/1991,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, de
Comisia pentru cetătenie, constituită potrivit art. 13 alin. 1 din
aceeasi lege,
constatând îndeplinite conditiile prevăzute
de art. 26 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 30 alin. 4 din
Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul justitiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă cererile de renuntare la cetătenia
română persoanelor prevăzute în anexa nr. 1, care au obtinut
promisiunea acordării unei alte cetătenii.
Art. 2. - Se aprobă cererile de renuntare la cetătenia
română persoanelor prevăzute în anexa nr. 2, care au dobândit o
altă cetătenie.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
p. Ministrul justitiei, Theodor
Cătălin Nicolescu,
secretar de stat
Bucuresti, 30 septembrie 2008.
Nr. 2.520/C.
ANEXA Nr. 1
LISTA
persoanelor care au
renuntat la cetătenia română si au obtinut promisiunea acordării
cetăteniei statului de domiciliu
1. Androscă Ioan, fiul lui
Vasile si Angela, născut la data de 26 decembrie 1975 în localitatea
Roman, judetul Neamt, România, cu domiciliul actual în Austria, A-1210 Viena,
Pius-Parsch Platz 11/14, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Roman,
str. Mihail Kogălniceanu bl. 2, se. B, ap. 13, judetul Neamt. (Dosar nr.
431 R/2007) Copii minori: Androscă Mărie Claire, născută la
data de 8 iunie 2006.
2. Bungert Maria-Carmen, fiica
lui Anghel Ilie si Elena, născută la data de 19 martie 1971 în
localitatea Hunedoara, judetul Hunedoara, România, cu domiciliul actual în
Germania, 79618 Rheinfelden (Baden), Cranachstr. 17, cu ultimul domiciliu din
România în localitatea Hunedoara, Str. Laminatorului nr. 8, bl. 0.4, se. B, et.
2, ap. 21, judetul Hunedoara. (Dosar nr. 104R/2007)
3. Gotthard Maria-Luisa, fiica
lui Vajna Vilhelm-Lupu si Gothard Margareta, născută la data de 29
octombrie 1980 în localitatea Arad, judetul Arad, România, cu domiciliul actual
în Germania, 79110 Freiburg, Sundgauallee 14/03/43, cu ultimul domiciliu din
România în municipiul Arad, str. Andrenyi Karoly nr. 21, judetul Arad. (Dosar
nr. 24R/2008)
4. Olteanu Olivia, fiica lui
Hanes Gheorghe si Minerva, născută la data de 23 noiembrie 1957 în
localitatea Ponorel, judetul Alba, România, cu domiciliul actual în Austria,
8020 Graz, Mariengasse 65, cu ultimul domiciliul din România în localitatea
Câmpeni, Str. Libertătii nr. 6, ap. 6, judetul Alba. (Dosar nr. 953R/2006)
5. Wagner Liliana, fiica lui
Corlea Artimon si Lina, născută la data de 14 iunie 1970 în
localitatea Blaj, judetul Alba, România, cu domiciliul actual în Germania,
89608 Griesingen, Raiffeisenstr. 17, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Sighisoara, str. Ilarie Chendi nr. 67.A, judetul Mures. (Dosar nr.
137R/2007)
6. Yilmaz Loredana, fiica lui
Radu Petre si lulia, născută la data de 3 aprilie 1976 în localitatea
Strehaia, judetul Mehedinti, România, cu domiciliul actual în Austria, 8141
Unterpremstatten, Hauptstr. 370/2, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Caransebes, Str. Ardealului bl. 25, se. A, ap. 8, judetul Caras-Severin.
(Dosar nr. 232R/2007)
ANEXA Nr. 2
LISTA
persoanelor care au
renuntat la cetătenia română si au dobândit cetătenia statului
de domiciliu
1. Aldea Florica, fiica lui Stan
si Mariana, născută la data de 26 noiembrie 1978 în localitatea
Brăila, judetul Brăila, România, cu domiciliul actual în Olanda, 2651
VH, Berkel En Rodenrijs, Schubertplein 51, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Brăila, str. Călugăreni nr. 139, judetul
Brăila. (Dosar nr. 52R/2008)
2. Cădariu Radu-Mihai, fiul
lui Vasile-Radu si Elisabeta, născut la data de 13 decembrie 1977 în
localitatea Cluj-Napoca, judetul Cluj, România, cu domiciliul actual în Olanda,
1066 RC Amsterdam, Belgieplein 45, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Dej, str. Iszlaz nr. 1, judetul Cluj. (Dosar nr. 1.100R/2006)
3. Cezanne Glenn, fiul lui
Dietersi Viorica, născut la data de 10 decembrie 1983 în localitatea
Frankfurtam Main, Germania, cu domiciliul actual în Germania, 64569 Nauheim,
Robert-Kochstr. 2, cu ultimul domiciliu din România în -. (Dosar nr. 50R/2007)
4. Cezanne Viorica, fiica lui
lordache Vasile si Maria, născută la data de 23 ianuarie 1953 în
localitatea Ploiesti, judetul Prahova, România, cu domiciliul actual în
Germania, 64569 Nauheim, Robert-Kochstr. 2, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Bragadiru, Str. Alexandriei nr. 314, judetul Ilfov. (Dosar nr.
49R/2007)
5. Cîndea Letitia-Mariana, fiica
lui Bordean loan si Maria, născută ladatade20 ianuarie 1970 în
localitatea Ludus, judetul Mures, România, cu domiciliul actual în Austria,
2183 Neusiedl/Zaya, Hauptstr. 97, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Sălcud, Str. Principală nr. 227, judetul Mures. (Dosar
nr. 1.380R/2006) Copii minori: Cîndea Vanessa, născuta la data de 13
august 1999.
6. Ciobotaru Lucica, fiica lui
Vasile si Maria, născută la data de 10 septembrie 1968 în localitatea
Focsani, judetul Vrancea, România, cu domiciliul actual în Olanda, 4206 AE
Gorinchem, Arkelse Onderweg 41, cu ultimul domiciliu din România în localitatea
Focsani, str. Pictor N. Grigorescu nr. 49, bl. 49, ap. 2, judetul Vrancea.
(Dosar nr. 1.309R/2006)
7. Cojocariu Helga, fiica lui
Fress loan si Alixandrina, născută la data de 20 aprilie 1967 în
localitatea Timisoara, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în
Germania, PLZ 70437 Stuttgart, Balthasar-Neumannstr. 45, cu ultimul domiciliu
din România în localitatea Timisoara, str. Diaconu Coressi nr. 121, ap. 4,
judetul Timis. (Dosar nr. 762R/2006) Copii minori: Cojocariu Sebastian,
născut la data de 8 iunie 1991.
8. Cojocariu Vasile-Florin, fiul
lui Vasile si Ana, născut la data de 1 martie 1964 în localitatea Diosig,
judetul Bihor, România, cu domiciliul actual în Germania, PLZ 70437 Stuttgart,
Balthasar-Neumannstr. 45, cu ultimul domiciliu din România în localitatea
Timisoara, str. Diaconu Coressi nr. 121, ap. 4, judetul Timis. (Dosar nr.
763R/2006)
9. Dumbrava Nadejda, fiica lui
Vasile si Maria, născută la data de 19 mai 1963 în localitatea
Onesti, Republica Moldova, cu domiciliul actual în Olanda, 5035 GP Tilburg,
Schalkhaarstraat 27, cu ultimul domiciliu din România în Cluj-Napoca, str.
Dionisie Roman nr. 10, ap. 16, judetul Cluj. (Dosar nr. 1.319R/2006) Copii
minori: Orlov Maxim, născut la data de 26 februarie 1991.
10. Fetcu Angela, fiica lui Ion
si Maria, născută la data de 19 ianuarie 1976 în localitatea
Cioresti, Republica Moldova, cu domiciliul actual în Singapore 437434, 5 Rhu
Cross#05-10, cu ultimul domiciliu din România în Bucuresti, Bd. Libertătii
nr. 8, bl. 115, ap. 16, sectorul 4. (Dosar nr. 1.455R/2006)
11. Horgos Maria, fiica lui
Valusescu Nicolaie si Elena, născută la data de 11 septembrie 1960 în
localitatea Cornereva, judetul Caras-Severin, România, cu domiciliul actual în
Austria, 8055 Graz-Puntigam, Gadollaweg 14, cu ultimul domiciliu din România în
Caransebes, Str. Ardealului nr. 6, se. B, ap. 11, judetul Caras-Severin. (Dosar
nr. 1.078R/2006) Copii minori: Horgos Denisa, născută la data de 1
septembrie 1999.
12. Horgos Vasile, fiul lui
Vasile si Dochia, născut la data de 8 noiembrie 1954 în localitatea
Ruscova, judetul Maramures, România, cu domiciliul actual în Austria, 8055
Graz-Puntigam, Gadollaweg 14, cu ultimul domiciliu din România în Caransebes,
Str. Ardealului nr. 6, se. B, ap. 11, judetul Caras-Severin. (Dosar nr.
1.079R/2006)
13. Iosim Cornelia-Gabriela,
fiica lui Rădulescu Petre si Sînziana, născută la data de 28
aprilie 1967 în localitatea Arad, judetul Arad, România, cu domiciliul actual
în Austria, 4161 Ulrichsberg, Steinwande 7/5, cu ultimul domiciliu din România
în localitatea Arad, Str. Constitutiei nr. 79, judetul Arad. (Dosar nr. 1.037R/2006)
14. Iosim Lazăr, fiul lui
Lazar si Maria, născut la data de 16 mai 1967 în localitatea Arad, judetul
Arad, România, cu domiciliul actual în Austria, 4161 Ulrichsberg, Steinwande
7/5, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Arad, Str. Constitutiei
nr. 79, judetul Arad. (Dosar nr. 1.038R/2006)
15. Klein Ioana, fiica lui Saplan
Dumitru si Elena, născută la data de 23 mai 1967 în Bucuresti,
România/cu domiciliul actual în Austria, 1410 Wien, Linzerstr. 93/14, cu
ultimul domiciliu din România în Bucuresti, Calea Grivitei nr. 74, sectorul 1.
(Dosar nr. 1.080R/2006) Copii minori: Alexandru Andrei, născut la data de
20 noiembrie 1993.
16. Kogure luliana-Teodora, fiica
lui Brătescu Toadersi Ana, născută la data de 18 mai 1974 în
localitatea Roman, judetul Neamt, România, cu domiciliul actual în Olanda, 1076
XM Amsterdam, Speerstraat II, I, cu ultimul domiciliu din
România în localitatea Roman, Str. Gloriei bl. 17, se. C, ap. 56, et. 2,
judetul Neamt. (Dosar nr. 924R/2006)
17. Kohwalter Alina-Maria, fiica
lui Oprea Florea si Băran Vasilica, născută la data de 13 iulie
1980 în localitatea Bălcesti, judetul Vâlcea, România, cu domiciliul
actual în Austria, 1130 Hietzing, Versorgungsheimstr. 6/3/15, cu ultimul
domiciliu din România în comuna Livezi, satul Pârâienii de Mijloc, judetul
Vâlcea. (Dosar nr. 18R/2007)
18. Lado Rita, fiica lui Ignatiu
si Ileana, născută la data de 14 mai 1970 în localitatea
Vlăhita, judetul Harghita, România, cu domiciliul actual în Ungaria, 1156
Budapesta, Paskomliget 17, cu ultimul domiciliu din România în comuna Lueta nr.
45, judetul Harghita. (Dosar nr. 1.302R/2006)
19. Lupascu Anca-Cornelia, fiica
lui Stănescu Stefan si Eugenia-Lucia, născută la data de 14
septembrie 1975 în localitatea Ploiesti, judetul Prahova, România, cu domiciliul
actual în Olanda, 2023 VV Haariem, Pynboomstraat 130, cu ultimul domiciliu din
România în localitatea Ploiesti, Str. Republicii nr. 116, bl. 210, ap. 18,
judetul Prahova. (Dosar nr. 1.101 R/2006)
20. Lupascu Tiberiu-Decebal, fiul
lui Dragos si Natalia, născut la data de 20 noiembrie 1972 în localitatea
Ploiesti, judetul Prahova, România, cu domiciliul actual în Olanda, 2023 V V Haariem, Pijnboomstraat 130, cu ultimul domiciliu din
România în localitatea Ploiesti, Str. Scorusului nr. 2, bl. 15, se. B, ap. 54,
judetul Prahova. (Dosar nr. 1.102R/2006)
21. Marin Raluca-Ioana, fiica lui
Tudorsi Valeria, născută la data de 22 mai 1978 în Bucuresti,
România, cu domiciliul actual în Olanda, 3442 ES Ijsselstein, Praagsingel 398,
cu ultimul domiciliu din România în Bucuresti, str. sold. Ene Modoran nr. 6,
bl. M.94, se. 2, ap. 22, sectorul 5. (Dosar nr. 923R/2006)
22. Onye Angela, fiica lui losif
si Irina, născută la data de 27 aprilie 1974 în localitatea Oradea,
judetul Bihor, România, cu domiciliul actual în Olanda, 3481 EX Harmelen,
Leidsestraatweg 36, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Oradea,
str. Ctin Dobrogeanu Gherea nr. 4, judetul Bihor. (Dosar nr. 125R/2007)
23. Sandor Victor, fiul lui
Sandor Victor si Mitran Argentina, născut la data de 21 februarie 1972 în
localitatea Lovrin, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în Austria,
4050 Traun, Georg Grinningerstr. 63 a/2/68, cu ultimul domiciliu din România în
localitatea Lovrin nr. 752, judetul Timis. (Dosar nr. 95R/2007)
24. Stoica Iasmina, fiica lui Stoica Tiberiu si Halal Marioara, născută la data de 22 august 1988 în localitatea Sînnicolau Mare, judetul Timis, România, cu domiciliul actual în Austria, 4924 Waldzell, Hofmark 37, cu ultimul domiciliu din România în Sînnicolau Mare, Str. Grănicerilor nr. 6, judetul Timis. (Dosar nr. 1.452R/2006) Copii minori: Stoica Larissa Maria, născută la data de 27 iunie 2005.