MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul XXII - Nr.
537 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Luni,
2 august 2010
SUMAR
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 773
din 3 iunie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare
de timbru
Decizia nr. 864
din 24 iunie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 282 alin. 2 si ale art. 299 alin. 1 teza finală din
Codul de procedură civilă
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
666. -
Hotărâre privind modificarea si completarea anexei nr. 11 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului
centralizat al bunurilor din domeniul public al statului si pentru transferul
dreptului de administrare asupra unor imobile aflate în domeniul public al
statului între Scoala Natională de Pregătire a Agentilor de Penitenciare
Târgu Ocna si Centrul de Reeducare Târgu Ocna
717. -
Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului
nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de
investitii finantate din fonduri publice
736. -
Hotărâre pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a
clădirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie
guvernamentală
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 3 iunie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare
de timbru
Augustin Zegrean - presedinte
Nicolae Cochinescu -
judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu -
judecător
Ion Predescu - judecător
Simona Ricu - procuror
Benke Károly - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea
nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicată de
Patzelt Mariana Ghiocela si Patzelt Karlfried în Dosarul nr. 21.772/299/2007 al
Judecătoriei Sectorului 1 Bucuresti.
La apelul nominal răspunde,
pentru autorii exceptiei, avocat cu delegatie la dosar, lipsind celelalte
părti, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul autorilor
exceptiei apreciază că există o lipsă de procedură în
ceea ce priveste părtile Maria Porosnicu, Ion Mocanu si Gheorghe Mocanu,
întrucât acestia au indicat un alt domiciliu procesual ales fată de cel la
care s-a făcut citarea.
Reprezentantul Ministerului
Public apreciază că există o lipsă de procedură.
Curtea, având în vedere că
în încheierea de sesizare sunt mentionate două domicilii procesuale alese,
apreciază ca fiind suficientă citarea numai la unul dintre acestea;
în aceste conditii, constată că procedura de citare este legal
îndeplinită.
Cauza fiind în stare de
judecată, presedintele acordă cuvântul reprezentantului autorilor
exceptiei, care apreciază că dispozitiile legale criticate sunt
neconstitutionale, întrucât este inadmisibil ca acelasi tip de actiuni să
fie taxate în mod diferit în functie de titularul cererii.
Reprezentantul Ministerului
Public apreciază că exceptia ridicată este neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si
lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin încheierea din 2 aprilie
2009, pronuntată în Dosarul nr. 21.772/299/2007, Judecătoria
Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997
privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicată de Patzelt
Mariana Ghiocela si Patzelt Karlfried într-o cauză având ca obiect revendicare
imobiliară.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate se sustine că prevederile criticate creează o
pozitie vădită de inegalitate între cetăteni, întrucât, prin
scutirea de plata taxei judiciare de timbru, favorizează anumite categorii
de persoane. Este încălcat si dreptul la un proces echitabil, întrucât
este înlăturată egalitatea în plan procesual a părtilor. În
fine, aceste dispozitii legale contravin si principiului egalitătii în
materie fiscală reglementat de art. 56 alin. (1) si (2) din Constitutie.
Judecătoria Sectorului 1
Bucuresti apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată.
Potrivit prevederilor art. 30
alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si
Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintii celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a
fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art.
146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10
si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze prezenta exceptie.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 29 iulie
1997, cu modificările si completările ulterioare, care au
următorul cuprins:
„Art. 15. - Sunt scutite de taxe
judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea
căilor de atac, referitoare la: (...)
r) cererile introduse de
proprietari sau de succesorii acestora pentru restituirea imobilelor preluate
de stat sau de alte persoane juridice în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989,
precum si cererile accesorii si incidente."
Textele constitutionale invocate
sunt cele ale art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind liberul
acces la justitie si art. 56 alin. (1) si (2) privind asezarea justă a
sarcinilor fiscale.
Examinând exceptia de
neconstitutionalitate si dispozitiile legale criticate, prin raportare la
prevederile constitutionale invocate, Curtea constată următoarele:
Prin Decizia nr. 1.677 din 15
decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 22 februarie 2010, Curtea, în raport cu o
critică similară, a statuat că dispozitiile art. 15 lit. r) din
Legea nr. 146/1997 sunt constitutionale.
Curtea a arătat că
„instituirea de către legiuitor a unor scutiri de taxe de timbru pentru
anumite categorii de cereri nu face nicio diferentiere între contribuabili si
nu constituie o discriminare sau o atingere adusă principiului constitutional
al egalitătii în drepturi, prevăzut de art. 16 alin. (1) din
Constitutie".
Totodată, „accesul liber la
justitie, consacrat de art. 21 din Constitutie, nu înseamnă gratuitate.
Nicio dispozitie
constitutională nu interzice
stabilirea taxelor de timbru în justitie, fiind justificat ca persoanele care
se adresează autoritătilor judecătoresti să contribuie la
acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie. Regula
este cea a timbrării actiunilor în justitie, exceptiile fiind posibile
numai în măsura în care sunt stabilite de legiuitor. Cheltuielile
ocazionate de realizarea actului de justitie sunt cheltuieli publice, la a
căror acoperire, potrivit art. 56 din Constitutie, cetătenii sunt
obligati să contribuie prin impozite si taxe, stabilite în conditiile
legii".
Considerentele retinute de Curte
în decizia mentionată sunt valabile si în cauza de fată, întrucât nu
au intervenit elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a
jurisprudentei acesteia.
Pentru considerentele expuse mai
sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al
art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d)si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge ca neîntemeiată
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicată de Patzelt
Mariana Ghiocela si Patzelt Karlfried în Dosarul nr. 21.772/299/2007 al
Judecătoriei Sectorului 1 Bucuresti.
Definitivă si general
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 3 iunie 2010.
PRESEDINTE,
AUGUSTJN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Benke Károly
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 24 iunie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 282 alin. 2 si ale art. 299 alin. 1 teza finală din
Codul de procedură civilă
Augustin Zegrean - presedinte
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu -
judecător
Mircea Stefan Minea -
judecător
Iulia Antoanella Motoc -
judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán -
judecător
Tudorel Toader - judecător
Simona Ricu - procuror
Mihaela Senia Costinescu -
magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282 alin. 2 si ale art.
299 alin. 1 teza finală din Codul de procedură civilă, exceptie
ridicată de Societatea Comercială „Sandra Automobile" - S.R.L.
din Iasi în Dosarul nr. 19.585/245/2006 al Curtii de Apel Iasi - Sectia
civilă si pentru cauze cu minori si de familie.
La apelul nominal lipsesc
părtile, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului
Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca
fiind neîntemeiată, invocând jurisprudenta Curtii Constitutionale în
materie.
CURTEA,
având în vedere actele si
lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 5 februarie
2010, pronuntată în Dosarul nr. 19.585/245/2006, Curtea de Apel Iasi -
Sectia civilă si pentru cauze cu minori si de familie a sesizat Curtea
Constitutională cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 282 alin. 2 si ale art. 299 alin. 1 teza finală din
Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea
Comercială „Sandra Automobile" - S.R.L. din Iasi.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul consideră că art. 282 din Codul de
procedură civilă înlătură posibilitatea atacării
încheierilor judecătoresti premergătoare separat, cu apel sau recurs,
împrejurare ce determină restrângerea dreptului fundamental la un proces
echitabil si la solutionarea litigiilor într-un termen rezonabil. În
practică, aplicarea dispozitiilor criticate împiedică
desfăsurarea cu celeritate a justitiei, lipsa controlului judiciar efectiv
si rapid al încheierilor premergătoare generând erori judiciare
ireparabile si prejudicierea justitiabililor.
Curtea de Apel Iasi - Sectia
civilă si pentru cauze cu minori si de familie apreciază că
dispozitiile criticate nu aduc atingere art. 21 alin. (3) din Constitutie,
deoarece accesul la justitie nu presupune accesul la toate mijloacele
procedurale prin care se înfăptuieste justitia, iar instituirea regulilor
de desfăsurare a procesului în fata instantelor judecătoresti si
reglementarea căilor de atac este de competenta exclusivă a
legiuitorului, care poate institui reguli speciale de procedură.
În conformitate cu dispozitiile
art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost
comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului
si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la
exceptia de neconstitutionalitate.
Presedintii celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat
punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 282 alin. 2 si art. 299
alin. 1 teza finală din Codul de procedură civilă, texte de lege
care au următorul continut:
- Art. 282 alin. 2: „Împotriva
încheierilor premergătoare nu se poate face apel decât odată cu
fondul, în afară de cazul când prin ele s-a întrerupt cursul
judecătii.";
- Art. 299 alin. 1: „Hotărârile
date fără drept de apel, cele date în apel, precum si, în conditiile
prevăzute de lege, hotărârile altor organe cu activitate jurisdictională
sunt supuse recursului. Dispozitiile art. 282 alin. 2 sunt aplicabile în mod
corespunzător."
În opinia autorului exceptiei de
neconstitutionalitate, prevederile legale criticate contravin dispozitiilor
constitutionale cuprinse în art. 16, 20, 21, 24 si 129, precum si dispozitiilor
art. 6 paragraful 1 si art. 13 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale.
Examinând exceptia, Curtea
constată că prin Decizia nr. 201 din 4 iulie 2002, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 6 noiembrie
2002, a statuat că liberul acces la justitie presupune si accesul la
mijloacele procedurale prin care se înfăptuieste justitia, iar instituirea
regulilor de desfăsurare a procesului în fata instantelor judecătoresti
este de competenta exclusivă a legiuitorului, potrivit art. 126 alin. (2)
si art. 129 din Constitutie. Curtea a mai retinut că legiuitorul poate
institui, în considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedură,
precum si modalităti de exercitare a drepturilor procedurale, astfel încât
accesul liber la justitie nu înseamnă accesul, în toate cazurile, la toate
structurile judecătoresti si la toate căile de atac.
Curtea a retinut, de asemenea,
că stabilirea regulii conform căreia încheierile premergătoare -
cu exceptia celor prin care s-a întrerupt cursul judecătii - nu pot fi
atacate cu apel decât odată cu fondul împiedică prelungirea
excesivă a duratei procesului si contribuie, prin aceasta, la solutionarea
cauzei într-un termen rezonabil.
Pentru aceleasi motive nu poate
fi retinută nici în prezenta cauză critica privind încălcarea
dispozitiilor constitutionale si conventionale invocate.
Pentru considerentele expuse mai
sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea
nr. 47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282 alin. 2 si ale art. 299 alin. 1
teza finală din Codul de procedură civilă, exceptie
ridicată de Societatea Comercială „Sandra Automobile" - S.R.L.
din Iasi în Dosarul nr. 19.585/245/2006 al Curtii de Apel Iasi - Sectia
civilă si pentru cauze cu minori si de familie.
Definitivă si general
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 24 iunie 2010.
PRESEDINTELE CURTII
CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Mihaela Senia Costinescu
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea si
completarea anexei nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului
si pentru transferul dreptului de administrare asupra unor imobile aflate în
domeniul public al statului între Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna si Centrul de Reeducare Târgu Ocna
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si
al art. 12 alin. (1)si (2) si al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art.
1. Se
introduc în inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al
statului imobilele prevăzute în anexa nr. 1.
2. Datele de identificare si
valoarea de inventar ale imobilelor apartinând domeniului public al statului se
modifică corespunzător datelor prevăzute în anexa nr. 2.
3. Următoarele pozitii se
abrogă:
a) pozitia MF 153994 -
baracă metalică;
b) pozitia MF 153997 -
centrală termică Pavilion B;
c) pozitia MF 153998 -
centrală termică SDI;
d) pct. 44 lit. b), pct. 46 si
anexa J1 din Hotărârea Guvernului nr. 980/2007 privind modificarea si
completarea anexei nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru
aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al
statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 669 din 1 octombrie 2007.
Art. II. - Se aprobă
transmiterea imobilelor aflate în domeniul public al statului, având datele de
identificare prevăzute în anexa nr. 3, din administrarea Scolii Nationale
de Pregătire a Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna în administrarea
Centrului de Reeducare Târgu Ocna.
Art. III. - Se aprobă
transmiterea imobilelor aflate în domeniul public al statului, având datele de
identificare prevăzute în anexa nr. 4, din administrarea Centrului de
Reeducare Târgu Ocna în administrarea Scolii Nationale de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna.
Art. IV. - Predarea-preluarea
imobilelor prevăzute la art. II si III se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. V. - Anexele nr. 1-4 fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Ministrul finantelor
publice,
Bucuresti,
14 iulie
2010.
Nr. 666.
ANEXA Nr. 1
INVENTARUL
bunurilor aflate în
administrarea Ministerului Justitiei - Administratia Natională a
Penitenciarelor - Scoala Natională de Pregătire a Agentilor de
Penitenciare Târgu Ocna care se introduc în inventarul centralizat al bunurilor
care alcătuiesc domeniul public al statului
|
Cod fiscal |
|
|||||||||||||||
1. Ordonator principal de credite |
4265841 |
Ministerul Justitiei |
|||||||||||||||
2. Ordonator secundar de credite |
4256324 |
Administratia Natională a Penitenciarelor |
|||||||||||||||
3. Ordonator tertiar de credite |
4278060 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna |
|||||||||||||||
4. Regii autonome si companii/societăti
nationale subordonate ordonatorului principal de credite |
|
|
|||||||||||||||
Grupa 8 (Bunuri aflate în patrimoniul public) |
|||||||||||||||||
Elemente de identificare |
Numai pentru bunurile închiriate, concesionate
sau date cu titlu gratuit |
||||||||||||||||
Nr. M.F. |
Cod de clasificare |
Tip bun (mobil/ imobil) |
Denumire |
Descriere tehnică |
Vecinătăti |
Adresa |
Anul dobândirii/ dării în
folosintă |
Valoare de inventar (în lei) |
Situatie juridică |
Situatia actuală |
Baza legală si
datele de identificare ale celui care închiriază/ concesionează/ primeste |
Descriere |
Perioadă |
||||
Baza legală |
în administrare/
concesiune |
|
Hotărârea Guvernului |
Datele de identificare |
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||
|
8.29.12 |
Imobil |
Adăpost animale si spatiu administrativei |
P= 1.980 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1974 |
69.784 |
Sentinta Judecătoriei Onestinr. 1.642/2008
în Dosarul nr. 1.782/270/2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
||
|
8.29.12 |
Imobil |
Solare si magazine furaje - C3 |
P = 708,44 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1989 |
23.596 |
Sentinta Judecătoriei Onestinr. 1.642/2008
în Dosarul nr. 1.782/270/2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
||
|
8.29.12 |
Imobil |
Magazie legumicultura - C4 |
P = 52,3 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
2003 |
5.955 |
Sentinta Judecătoriei Onestinr. 1.642/2008
în Dosarul nr. 1.782/270/2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
||
|
8.29.12 |
Imobil |
Fanar -C5 |
P= 179,33 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1990 |
3.081 |
Sentinta Judecătoriei Onestinr. 1.642/2008
în Dosarul nr. 1.782/270/2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
||
|
8.29.12 |
Imobil |
Bazin apă pluvială pentru irigatii -
C6 |
P = 488,34 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1976 |
16.193 |
Sentinta Judecătoriei Onestinr. 1.642/2008
în Dosarul nr. 1.782/270/2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Teren constructii Gaz Tuta |
S-0,4573 ha |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1953 |
151.656 |
Hotărârea Consiliului Local Gheorghe
Gheorghiu-Dej nr. 574/1974, PV între CP al comunei Pârgăresti si Ml;
fisa imobilului nr. 184 CF452/N |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Teren curti interioare Gaz Tuta |
S-0,270 ha |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1953 |
89.522 |
Hotărârea Consiliului Local Gheorghe
Gheorghiu-Dej nr. 574/1974, PV între CP al comunei Pârgăresti si Ml;
fisa imobilului nr. 184 CF452/N |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Teren fâneată Gaz Tuta |
S-0,5369 ha |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1953 |
178.027 |
Hotărârea Consiliului Local Gheorghe
Gheorghiu-Dej nr. 574/1974, PV între CP al comunei Pârgăresti si Ml;
fisa imobilului nr. 184 CF452/N |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Retele termice exterioare corp A |
P= 156 ml |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
2008 |
32.431 |
Autorizatia de construire nr. 25/22.09.2006; PV receptie S2 206805/ 16.10.2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Retele gaze naturale incinta corp A |
P= 162,5 ml |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; Str. Tisesti nr. 137 |
2008 |
16.764 |
Autorizatia de construire nr. 25/22.09.2006; PV
receptie S2 206805/16.10.2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Retele gaze naturale incinta hotel |
P= 144,5 ml |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
2008 |
14.141 |
Autorizatia de construire nr. 25/22.09.2006; PV receptie S2 206805/ 16.10.2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
8.29.12 |
Imobil |
Retele termice exterioare centrală
termică veche |
P = 512ml |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
2008 |
106.735 |
Autorizatia de construire nr. 25/22.09.2006; PV receptie S2 206805/ 16.10.2008 |
administrare |
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Punct control 2 - C29 |
P= 14,29 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1994 |
2004 |
HCM 906/1956, ord. R2M/BF 16966/1957 |
|
|
|
|
|
|
|
8.29.12 |
Imobil |
Punct control 3 - C25 |
P= 15,40 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
2003 |
25067 |
HCM 906/1956, ord. R2M/BF 16966/1957 |
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2
SITUATIA
modificărilor
datelor de identificare si ale valorii de inventar ale bunurilor din domeniul
public al statului aflate în administrarea Ministerului Justitiei - Administratia
Natională a Penitenciarelor - Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna
|
Cod fiscal |
|
|||||||||||||||
1. Ordonator principal de credite |
4265841 |
Ministerul Justitiei |
|||||||||||||||
2. Ordonator secundar de credite |
4256324 |
Administratia Natională a Penitenciarelor |
|||||||||||||||
3. Ordonator tertiar de credite |
4278060 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna |
|||||||||||||||
4. Regii autonome si companii/societăti
nationale subordonate ordonatorului principal de credite |
|
|
|||||||||||||||
Grupa 8 (Bunuri aflate în patrimoniul public) |
|||||||||||||||||
Elemente de identificare |
Numai pentru bunurile închiriate, concesionate
sau date cu titlu gratuit |
||||||||||||||||
Nr. M.F. |
Cod de clasificare |
Tip bun (mobil/ imobil) |
Denumire |
Descriere tehnică |
Vecinătăti |
Adresa |
Anul dobândirii/ dării în
folosintă |
Valoare de inventar (în lei) |
Situatie juridică |
Situatia actuală |
Baza legală si
datele de identificare ale celui care închiriază/ concesionează/ primeste |
Descriere |
Perioadă |
||||
Baza legală |
În administrare/
concesiune |
|
Hotărârea Guvernului |
Datele de identificare |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||
35586 |
8.29.12 |
Imobil |
Punct control nr. 1 + spatii cazare - C48 |
P +1-317,86 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1956 |
119.876 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
||
35587 |
8.29.12 |
Imobil |
Corp de gardă - C49 |
P -201,20 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1930 |
33.587 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35588 |
8.29.12 |
Imobil |
Dormitor A - C45 |
P + 3-2.326,20 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1968 |
411.564 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35589 |
8.29.12 |
Imobil |
Pavilion administrativ - C46 |
P+1-680,00 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1932 |
400.777 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35590 |
8.29.12 |
Imobil |
Pavilion scoală - C47 |
P +2-3.354,80 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1938 |
476.317 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35592 |
8.29.12 |
Imobil |
Bloc alimentar - C42 |
P-1.073,86 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1936 |
218.080 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35594 |
8.29.12 |
Imobil |
Magazie alimente - C37 |
P+1-278,11 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1972 |
18.817 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35595 |
8.29.12 |
Imobil |
Spălătorie - C35 |
P -391,06 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1939 |
59.038 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E-16966-1957 |
administrare |
|
|
|
|
|
35596 |
8.29.12 |
Imobil |
Magazie materiale - C34/1 |
P -228,00 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1986 |
22.799 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35597 |
8.29.12 |
Imobil |
Garaj auto - C34/2 |
P -508,58 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1932 |
37.563 |
HCM 906/1956 Ord.R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35598 |
8.29.12 |
Imobil |
Statie hidrofor- C9 |
P -60,00 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1957 |
45.066 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35599 |
8.29.12 |
Imobil |
Rezervor apă potabilă - C5 |
P-25,47 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1930 |
2.381 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35600 |
8.29.12 |
Imobil |
Pavilion detentie D1-C26/1 |
P-232,82 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1980 |
15.178 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
35601 |
8.29.12 |
Imobil |
Pavilion detentie D2 - C26/2 |
P-232,82 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1980 |
14.558 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35602 |
8.29.12 |
Imobil |
Centrală termică - C39 |
P-325,50 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1984 |
281.974 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35603 |
8.29.12 |
Imobil |
Sală mese - detentie - C17 |
P-264,28 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1986 |
13.556 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35604 |
8.29.12 |
Imobil |
Corp gardă 2 - C28 |
P -65,89 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1978 |
8.616 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
35605 |
8.29.12 |
Imobil |
Hală reparatii auto - C27 |
P -806,60 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1930 |
103.010 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
107361 |
8.29.12 |
Imobil |
Teren arabil - Tuta |
S - 48.891,668 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
1953 |
1.621.215 |
Hot. CL Gh. Gheorghiu Dej 574/1974 |
administrare |
|
|
|
|
|
153987 |
8.29.12 |
Imobil |
Statie alimentare + depozit carburanti - C6+C7 |
P-72,72 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1980 |
16.920 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153988 |
8.29.12 |
Imobil |
Dormitor D3 - C14 |
P -468,74 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1926 |
47.409 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153989 |
8.29.12 |
Imobil |
Ateliere productie + dormitor D5-C16+ C18+C19+C20+ C22+C23+C24 |
P-2.795,92 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1957 |
536.172 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153990 |
8.29.12 |
Imobil |
Statie filtru - C3 |
P -45,29 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1935 |
5.283 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153991 |
8.29.12 |
Imobil |
Foisoare pază (12 bucăti) +
împrejmuiri (1.714,21 ml) -C1+C8+C30 |
Se-192,00 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; Str. Tisesti nr. 137 |
1978 |
623.415 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153992 |
8.29.12 |
Imobil |
Depozite CT - C38 |
Se -530,01 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1978 |
22.384 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153993 |
8.29.12 |
Imobil |
Pavilion vizită + organizarea muncii - C31 |
Se -369,32 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1979 |
13.680 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153995 |
8.29.12 |
Imobil |
Hală depozite alimente + spatii cazare - C4l |
P+1-628,41 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
2001 |
594.396 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
153996 |
8.29.12 |
Imobil |
Statie epurare GAZ-Tuta |
P-1.165 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; comuna
Pârgăresti |
2003 |
630.150 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
154001 |
8.29.12 |
Imobil |
Teren curti-constructii |
S -48.055 mp |
incinta |
Tara: România; judetul Bacău; orasul Târgu
Ocna; str. Tisesti nr. 137 |
1969 |
3.869.515 |
HCM 906/1956 Ord. R2N, 13E |
administrare |
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în
domeniul public al statului, care se transmit din administrarea Scolii
Nationale de Pregătire a Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna - CIF
4278060 în administrarea Centrului de Reeducare Târgu Ocna - CIF 20602663
Nr. crt. |
Nr. MF |
Locul unde sunt situate imobilele care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit imobilele CIF 4278060 |
Persoana juridică la care se transmit imobilele CIF 20602663 |
Actul normativ în baza căruia a fost preluat imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilelor care se transmit |
1 |
35598 |
Judetul Bacău,
localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoală
Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Statie hidrofor - C5 Se - 25 mp valoare
-45.066 lei |
2 |
35599 |
Judetul Bacău,
localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoală
Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Rezervor apă
potabilă - C5 Se -25,470 mp valoare
- 2.381 lei |
3 |
35600 |
Judetul Bacău,
localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoală
Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Pavilion detentie D1 -
C26/1 Se -232,82 mp valoare
- 15.178 lei |
Nr. crt. |
Nr. MF |
Locul
unde sunt situate imobilele care se transmit |
Persoana
juridică de la
care se transmit imobilele CIF
4278060 |
Persoana
juridică la care
se transmit imobilele CIF
20602663 |
Actul
normativ în baza căruia a fost preluat imobilul |
Caracteristicile
tehnice ale imobilelor care se transmit |
4 |
35601 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Pavilion detentie D2 - C26/2 Se - 232,82 mp
valoare -14.558 lei |
5 |
35603 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Sală mese detentie - C17 Se -264,28 mp
valoare - 13.556 lei |
6 |
35604 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Corp gardă 2 - C28 Se -65,89 mp valoare
-8.616 lei |
7 |
35605 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Hală reparatii auto Se -806,60 mp valoare
-103.010 lei |
8 |
153987 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Statie alimentare + depozit carburanti - C6+C7
Se -72,72 mp valoare -16.920 lei |
9 |
153988 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Dormitor D3 - C14 Se -468,74 mp valoare - 47.409
lei |
10 |
153989 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Ateliere productie + dormitor D5 -
C18+C19+C20+C22 +C23+C24 Se -2.795,92 mp valoare -536.172 lei |
11 |
153990 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Statie filtru - C3 Se -45,29 mp valoare - 5.283
lei |
12 |
partial din nr. MF 153991 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Foisoare pază (3 bucăti) + împrejmuiri
(795 ml) - C1+C8+C30 Se -20,53 mp valoare -279.942,54 lei |
13 |
153993 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Pavilion vizită + organizarea muncii - C31
Se -369,32 mp valoare -13.680 lei |
14 |
|
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Punct de control nr. 2 - C29 Se-14,29 mp valoare
- 2.004 lei |
15 |
|
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Punct de control nr. 3 - C25 Se-15,40 mp valoare
- 25.067 lei |
16 |
partial din nr. MF 154001 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
HCM 906/1956, Ord. R2M/ BF 16966/1957 |
Teren curti-constructii S - 35.509 mp valoare - 2.859.278,34 lei |
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în
domeniul public al statului, care se transmit din administrarea Centrului de
Reeducare Târgu Ocna - CIF 20602663 în administrarea Scolii Nationale de
Pregătire a Agentilor de Penitenciare Târgu Ocna - CIF 4278060
Nr. crt. |
Nr. MF |
Locul unde sunt situate imobilele care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit imobilele CIF 20602663 |
Persoana juridică la care se transmit imobilele CIF 4278060 |
Actul normativ în baza căruia a fost preluat imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilelor care se
transmit |
1 |
35591 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Hotărârea Guvernului nr. 980/2007 - pct. 44
lit. b) si pct. 46 (anexa J1) |
Dormitor băieti - C44 Se -D+P+1,926mp
valoare -279.138 lei |
2 |
35593 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Hotărârea Guvernului nr. 980/2007 - pct. 44
lit. b) si pct. 46 (anexa J1) |
Infirmerie - C43 Se - 648 mp valoare -94.817 lei |
3 |
partial din nr. MF 154001 |
Judetul Bacău, localitatea Târgu Ocna, str.
Tisesti nr. 137 |
Centrul de Reeducare Târgu Ocna, judetul
Bacău |
Scoala Natională de Pregătire a
Agentilor de Penitenciare - Târgu Ocna |
Hotărârea Guvernului nr. 980/2007 - pct. 44
lit. b) si pct. 46 (anexa J1) |
Teren curti-constructii S -7.719,93 mp valoare
-621.629 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective
de investitii finantate din fonduri publice
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea
Guvernului nr. 363/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective
de investitii finantate din fonduri publice, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 12 mai 2010,
se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 1, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) Se aprobă standardele
de cost, prevăzute în anexa nr. 1, al căror continut este
prevăzut în anexele nr. 2.1-2.18."
2. Articolul
5 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - Anexele nr. 1 si 2.1-2.18 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre."
3. Anexa nr.
1 se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
4. După anexa nr. 2.15 se
introduc trei noi anexe, anexele nr. 2.16-2.18, al căror continut este
prevăzut în anexele nr. 2-4, care fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul
dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
p. Ministrul
administratiei si internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul finantelor
publice,
Bucuresti,
14 iulie
2010.
Nr. 717.
ANEXA Nr. 1
(Anexa
nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 363/2010)
LISTA
standardelor de cost
Elaboratorul |
|
Denumirea standardului |
Indicativul |
|
|
Ministrul Dezvoltării Regionale si
Turismului |
1. |
Sală de sport scolară nivel
competitional |
SCOST-01/MDRT |
|
|
2. |
Centru cultural |
SCOST-02/MDRT |
|
|
3. |
Bloc de locuinte pentru tineri |
SCOST-03/MDRT |
1. |
|
4. |
Reabilitare termică anvelopă bloc de
locuinte |
SCOST-04/MDRT |
|
|
5. |
Modernizare drum comunal clasa tehnică V |
SCOST-05/MDRT |
|
|
6. |
Reabilitare drum judetean clasa tehnică III
÷ V |
SCOST-06/MDRT |
|
|
7. |
Modernizare drum judetean clasa tehnică III
÷ V |
SCOST-07/MDRT |
|
|
8. |
Sistem centralizat de alimentare cu apă în
mediul rural |
SCOST-08/MDRT |
|
Ministerul Mediului si Pădurilor |
1. |
Reabilitare drum forestier principal |
SCOST-01/MMP |
2. |
|
2. |
Reabilitare drum forestier secundar |
SCOST-02/MMP |
|
|
3. |
Reabilitare drum forestier magistral |
SCOST-03/MMP |
|
|
4. |
Drum forestier secundar |
SCOST-04/MMP |
Elaboratorul |
Denumirea standardului |
Indicativul |
||
3. |
Ministerul Educatiei, Cercetării,
Tineretului si Sportului |
1. |
Scoală cu 8 săli de clasă |
SCOST-01/MEdCTS |
|
|
2. |
Grădinită cu 4 săli de grupă |
SCOST-02/MEdCTS |
|
|
3. |
Cămin studentesc |
SCOST-03/MEdCTS |
4. |
Ministerul Sănătătii |
1. |
Spital regional de urgentă |
SCOST-01/MS |
|
|
2. |
Spital judetean de urgentă |
SCOST-02/MS |
5. |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale |
1. |
Canale de irigatii impermeabilizare |
SCOST-01/MADR |
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2.161a Hotărârea Guvernului nr.
363/2010)
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE SI
TURISMULUI |
REABILITARE DRUM JUDETEAN CLASA TEHNICĂ III-V |
Indicativ: SCOST-06/MDRT |
|
STANDARD DE COST |
|
I. Preambul
Standardul de cost constituie
document de referintă, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de
investitii finantate din fonduri publice.
Standardul de cost se referă
la cheltuielile cuprinse în cap. 4 „Cheltuieli pentru investitia de
bază" din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru
obiective de investitii si lucrări de interventii, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al
documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii
si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii
si lucrări de interventii.
La stabilirea costului
investitiei de bază s-au avut în vedere:
- analiza dispersiei costurilor
unitare la obiective similare contractate în perioada 2008-2009;
- costul investitiei de bază
rezultat din rularea listelor cu cantităti pe categorii de lucrări în
preturi ianuarie 2010.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard se
adresează ordonatorilor de credite pentru:
a) fundamentarea necesarului de
fonduri publice pentru finantarea programelor de investitii în conditii de
eficientă economică;
b) fundamentarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivelor de investitii similare din punct de vedere
tehnic obiectivului de referintă;
c) ghidare în analiza ofertelor
de către membrii comisiilor de evaluare în vederea adjudecării
contractelor privind executia lucrărilor de constructii pentru realizarea
obiectivelor de investitii, similare din punct de vedere tehnic obiectivului de
referintă.
Prezentul standard se
adresează si operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea
contractării lucrărilor de constructii.
III. Obiectiv de referintă
III.1. Prezentare generală
Prezentul standard se referă
la reabilitarea unui kilometru de drum judetean prin ranforsare.
Standardul se referă numai
la lucrările care sunt continue pe lungimea unui kilometru de drum, si
anume structura rutieră pe partea carosabilă si pe acostamente,
precum si santurile de pe ambele părti ale drumului.
Standardul nu se referă la
celelalte categorii de lucrări care intră în componenta unui drum,
dar nu sunt continue pe fiecare kilometru, de exemplu: podete, poduri,
semnalizări, ziduri de sprijin etc.
Scopul reabilitării:
- asigurarea conexiunii cu
reteaua de drumuri nationale si cea de drumuri comunale sau de interes local;
- facilitarea legăturilor
dintre centrele urbane din judet si celelalte localităti;
- economisirea timpului si a
carburantilor;
- reducerea costurilor de operare
a autovehiculelor;
- îmbunătătirea capacitătii
portante;
- reducerea gradului de poluare a
mediului.
III.2. Date tehnice
în situatia existentă drumul
are următoarea configuratie geometrică si caracteristici tehnice:
- lătime parte
carosabilă: 2 x 3,0 m;
- lătime acostament: 2 x 1,0
m;
- lătime platformă: 8,0
m;
- structură rutieră:
- 5-6 cm straturi asfaltice;
- 20-30 cm fundatie din material
granular: piatră spartă si balast. Situatia proiectată
urmăreste:
- aducerea elementelor geometrice
la valorile reglementate tehnic pentru un drum de clasa tehnică III, IV sau V, în functie de nivelul
traficului;
- realizarea unei suprafete de
rulare cu planeitate corespunzătoare;
- sporirea capacitătii
portante pentru a corespunde nivelului de trafic;
- suprapunerea traseului peste
traseul existent. Situatia proiectată prevede:
- lătime parte
carosabilă: 2 x 3,0 m;
- lătime acostament: 2 x 1,0
m;
- lătime platformă: 8,0
m;
- pantă transversală a
părtii carosabile 2,5% repartizată simetric fată de axa
drumului;
- pantă transversală a
acostamentelor 4%;
- clasă de trafic greu:
nivel de trafic de 0,3-1,0 m.o.s. (milioane osii standard - 11.5 tone);
- structură rutieră:
- frezarea stratului asfaltic pe
grosime de cea. 6 cm;
- completarea fundatiei existente
cu piatră spartă pe grosime medie de 20 cm;
- amorsare cu emulsie
bituminoasă 0,9 kg/m2;
- strat de legătură din
beton asfaltic deschis (binder) cu grosime de 7 cm BAD 25 plus 2 cm pentru
reprofilare;
- strat de uzură din beton
asfaltic cu grosime de 5 cm BA 16;
- santuri sectiune naturală
50% si sectiune pereată 50%.
Denumirea |
Clasa/Nivelul de performantă |
Categoria de importantă Regulament privind stabilirea categoriei de
importantă a constructiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în constructii,
cu modificările ulterioare |
C - normală |
Clasa tehnică Ordinul ministrului transporturilor nr. 46/1998
pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a
drumurilor publice |
III+V |
Zona climatică STAS 1709/1-90 |
II |
Tipul de pământ STAS 1709/1-90 |
P3 |
Adâncime de înghet STAS 1709/1-90 |
80 cm |
Teren de fundare STAS 2914-84 |
Simbol 2 Calitate
bună |
Sectiune transversală
IV. Cost investitie de bază IV. 1. Cost unitar
|
|
Tabel IV. 1 (valori de
referintă) |
|
Nr. crt. |
Capitolul/Subcapitolele
de cheltuieli |
Cost unitar (exclusiv
TVA) |
|
|
|
lei/km |
euro*)/km |
4. Cheltuieli pentru investitia de bază,
din care: |
|||
4.1. |
Lucrări de drumuri |
1.150.191 |
273.855 |
4.1.1. |
Sistem rutier |
927.931 |
220.936 |
4.1.2. |
Santuri |
222.260 |
52.919 |
4.2. |
Montaj utilaje tehnologice |
- |
- |
4.3 |
Utilaje, echipamente tehnologice si functionale
cu montaj |
- |
- |
4.4. |
Utilaje fără montaj si echipamente de
transport |
- |
- |
4.5. |
Dotări |
- |
- |
4.6. |
Active necorporale |
- |
- |
Investitie de bază - cost
unitar |
1.150.191 |
273.855 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
Precizare
La stabilirea costului s-au luat
în calcul:
- pentru materiale, utilaje si
transport: preturile la nivelul lunii ianuarie 2010;
- pentru manoperă: salariu
mediu brut pe ramură comunicat de Institutul National de Statistică
la nivelul mediei anului 2009;
- pentru contributii asupra
salariilor pe care le suportă angajatorul si le include în costuri:
- C.A.S, C.A.S.S., ajutor somaj,
C.C.I., Fond de garantare: cotele în vigoare conform Legii bugetului
asigurărilor sociale de stat pe anul 2010 nr. 12/2010;
- pentru accidentele de
muncă, boli profesionale: cotele în vigoare conform Legii nr. 346/2002
privind asigurarea pentru accidente de muncă si boli profesionale,
republicată;
- pentru cheltuieli indirecte si
profit: procentul de 10% si, respectiv, de 5%;
- pentru distanta de transport:
- transport materiale 25 km;
- transport
pământ 10 km.
NOTE:
1. Standardul de cost nu cuprinde
cheltuielile aferente următoarelor capitole din structura devizului
general al investitiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
28/2008:
- cap. 1 - Cheltuieli pentru
obtinerea si amenajarea terenului;
- cap. 2 - Cheltuieli pentru
asigurarea utilitătilor necesare obiectivului;
- cap. 3 - Cheltuieli pentru
proiectare si asistentă tehnică;
- cap. 5 - Alte cheltuieli;
- cap. 6 - Cheltuieli pentru
probe tehnologice si teste si predare la beneficiar.
2. Pentru eficientizarea
cheltuielilor din fonduri publice, pentru următoarele capitole/subcapitole
de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare
următoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procente,
astfel:
a) proiectare si inginerie: |
3,0% din valoarea |
investitiei de bază; |
b) consultantă: |
1,0% din valoarea |
investitiei de bază; |
c) asistentă tehnică: |
1,5% din valoarea |
investitiei de bază; |
d) organizare de santier: |
2,5%; |
|
e) cheltuieli diverse si neprevăzute: |
10,0%. |
|
Valoarea cheltuielilor
prevăzute la lit. d) si e) se stabileste conform prevederilor anexei nr. 4
„Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de
investitii si lucrări de interventii" la Hotărârea Guvernului
nr. 28/2008.
3. Cresterea costului unitar
datorată, în principal, influentei zonei climatice de calcul al
amplasamentului investitiei, precum si/sau caracteristicilor geomorfologice ale
terenului de fundare, diferite fată de caracteristicile investitiei de
referintă, se justifică distinct în documentatia pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai investitiei.
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 2.171a Hotărârea Guvernului nr.
363/2010)
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE SI
TURISMULUI |
MODERNIZARE DRUM JUDETEAN CLASA TEHNICĂ III-V |
Indicativ: SCOST-07/MDRT |
|
STANDARD DE COST |
|
I. Preambul
Standardul de cost constituie
document de referintă, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de
investitii finantate din fonduri publice.
Standardul de cost se referă
la cheltuielile cuprinse în cap. 4 „Cheltuieli pentru investitia de
bază" din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru
obiective de investitii si lucrări de interventii, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al
documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a
structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de
investitii si lucrări de interventii.
La stabilirea costului
investitiei de bază s-au avut în vedere:
- analiza dispersiei costurilor
unitare la obiective similare contractate în perioada 2008-2009;
- costul investitiei de bază
rezultat din rularea listelor cu cantităti pe categorii de lucrări în
preturi ianuarie 2010.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard se
adresează ordonatorilor de credite pentru:
a) fundamentarea necesarului de
fonduri publice pentru finantarea programelor de investitii în conditii de
eficientă economică;
b) fundamentarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivelor de investitii similare din punct de vedere
tehnic obiectivului de referintă;
c) ghidare în analiza ofertelor
de către membrii comisiilor de evaluare în vederea adjudecării
contractelor privind executia lucrărilor de constructii pentru realizarea
obiectivelor de investitii, similare din punct de vedere tehnic obiectivului de
referintă.
Prezentul standard se
adresează si operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea
contractării lucrărilor de constructii.
III. Obiectiv de referintă
III.1. Prezentare generală
Prezentul standard se referă
la modernizarea unui kilometru de drum judetean prin refacerea structurii
rutiere.
Standardul se referă numai
la lucrările care sunt continue pe lungimea unui kilometru de drum, si
anume structura rutieră pe partea carosabilă si pe acostamente,
precum si santurile de pe ambele părti ale drumului.
Standardul nu se referă la
celelalte categorii de lucrări care intră în componenta unui drum dar
nu sunt continue pe fiecare kilometru, de exemplu: podete, poduri,
semnalizări, ziduri de sprijin etc.
Scopul modernizării:
- asigurarea conexiunii cu
reteaua de drumuri nationale si cea de drumuri comunale sau de interes local;
- facilitarea legăturilor
între centrele urbane din judet si celelalte localităti;
- economisirea timpului si a
carburantilor;
- reducerea costurilor de operare
a autovehiculelor;
- îmbunătătirea
capacitătii portante;
- reducerea gradului de poluare a
mediului.
III.2. Date tehnice
În situatia existentă drumul
are următoarea configuratie geometrică si caracteristici tehnice:
- lătime parte
carosabilă: 2 x 3,0 m;
- lătime acostamente: 2 x
1,0 m;
- lătime platformă: 8,0
m;
- structură rutieră:
- 10-20 cm împietruire din material
granular: piatră spartă si balast. Situatia proiectată
urmăreste:
- aducerea elementelor geometrice
la valorile reglementate tehnic pentru un drum de clasa tehnică III, IV sau V, în functie de nivelul
traficului;
- realizarea unei suprafete de
rulare cu planeitate corespunzătoare;
- sporirea capacitătii
portante pentru a corespunde nivelului de trafic;
- suprapunerea traseului peste
traseul existent. Situatia proiectată prevede:
- lătime parte
carosabilă: 2 x 3,0 m;
- lătime acostamente: 2 x
1,0 m;
- lătime platformă: 8,0
m;
- pantă transversală a
părtii carosabile 2,5% repartizată simetric fată de axa
drumului;
- pantă transversală a
acostamentelor 4%;
- clasă de trafic foarte
greu: nivel de trafic de 1,0-3,0 m.o.s. (milioane osii standard - 11.5 tone);
- structură rutieră:
- excavarea si evacuarea
împietruirii existente pe grosime de 20 cm (partea infestată cu
pământ);
- asternerea unui strat separator
din geotextil;
- strat inferior de fundatie din
balast cu grosime de 30 cm;
- strat superior de fundatie din
piatră spartă cu grosime de 25 cm;
- amorsare cu emulsie
bituminoasă 0,9 kg/m2;
- strat de legătură din
beton asfaltic deschis (binder) cu grosime de 7 cm BAD 25 plus 2 cm pentru
reprofilare;
- strat de uzură din beton
asfaltic cu grosime de 5 cm BA 16; - santuri sectiune naturală 50% si
sectiune pereată 50%.
III.3. Caracteristici esentiale
de calcul
Denumirea |
Clasa/Nivelul de performantă |
Categoria de importantă Regulament privind stabilirea categoriei de
importantă a constructiei aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 766/1997, cu modificările si
completările ulterioare |
C - normală
|
Clasa tehnică Ordinul ministrului transporturilor nr. 46/1998 |
III ÷ V |
Zona climatică STAS 1709/1-90 |
II |
Tipul de pământ STAS 1709/1-90 |
P3 |
Adâncime de înghet STAS 1709/1-90 |
80 cm |
Teren de fundare STAS 2914-84 |
Simbol 2 Calitate bună |
III.4. Planuri si sectiuni
caracteristice
Sectiune transversală
IV. Cost investitie de bază
IV. 1. Cost unitar
Tabel IV. 1 (valori de referintă)
Nr. crt. |
Capitolul/Subcapitolele de cheltuieli |
Cost unitar (exclusiv TVA) |
|
lei/km |
euro*)/km |
||
4. Cheltuieli pentru investitia de bază,
din care: |
|
||
4.1. |
Lucrări de drumuri |
1.397.894 |
332.832 |
4.1.1. |
Sistem rutier |
1.175.634 |
279.913 |
4.1.2. |
Santuri |
222.260 |
52.919 |
Nr. crt. |
Capitolul/Subcapitolele de cheltuieli |
Cost unitar (exclusiv TVA) |
|
lei/km |
euro*)/km |
||
4.2. |
Montaj utilaje tehnologice |
- |
- |
4.3. |
Utilaje, echipamente tehnologice si functionale
cu montaj |
- |
- |
4.4. |
Utilaje fără montaj si echipamente de
transport |
- |
- |
4.5. |
Dotări |
- |
- |
4.6. |
Active necorporale |
- |
- |
Investitie de bază - cost
unitar |
1.397.894 |
332.832 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la fundamentarea
bugetului pentru anul 2010).
Precizare
La stabilirea costului s-au luat
în calcul:
- pentru materiale, utilaje si
transport: preturile la nivelul lunii ianuarie 2010;
- pentru manoperă: salariu
mediu brut pe ramură comunicat de Institutul National de Statistică
la nivelul mediei anului 2009;
- pentru contributii asupra
salariilor pe care le suportă angajatorul si le include în costuri:
- C.A.S., C.A.S.S., ajutor somaj,
C.C.I., Fond de garantare: cotele în vigoare conform Legii nr. 12/2010;
- pentru accidentele de
muncă, boli profesionale: cotele în vigoare conform Legii nr. 346/2002,
republicată;
- pentru cheltuieli indirecte si
profit: procentul de 10% si, respectiv, de 5%;
- pentru distanta de transport:
- transport materiale 25 km;
- transport pământ 10 km;
NOTE:
1. Standardul de cost nu cuprinde
cheltuielile aferente următoarelor capitole din structura devizului
general al investitiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
28/2008:
- cap. 1 - Cheltuieli pentru
obtinerea si amenajarea terenului;
- cap. 2 - Cheltuieli pentru
asigurarea utilitătilor necesare obiectivului;
- cap. 3 - Cheltuieli pentru
proiectare si asistentă tehnică;
- cap. 5 - Alte cheltuieli;
- cap. 6 - Cheltuieli pentru
probe tehnologice si teste si predare la beneficiar.
2. Pentru eficientizarea
cheltuielilor din fonduri publice, pentru următoarele capitole/subcapitole
de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare
următoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procente,
astfel:
a) proiectare si inginerie: 3,0%
din valoarea investitiei de bază;
b) consultantă: 1,0% din
valoarea investitiei de bază;
c) asistentă tehnică:
1,5% din valoarea investitiei de bază;
d) organizare de santier: 2,5%;
e) cheltuieli diverse si
neprevăzute: 10,0%.
Valoarea cheltuielilor
prevăzute la lit. d) si e) se stabileste conform prevederilor anexei nr. 4
„Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de
investitii si lucrări de interventii" la Hotărârea Guvernului
nr. 28/2008.
3. Cresterea costului unitar
datorată, în principal, influentei zonei climatice de calcul al
amplasamentului investitiei, precum si/sau caracteristicilor geomorfologice ale
terenului de fundare, diferite fată de caracteristicile investitiei de
referintă, se justifică distinct în documentatia pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai investitiei.
ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 2.181a Hotărârea Guvernului nr.
363/2010)
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE SI
TURISMULUI |
SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APĂ ÎN
MEDIUL RURAL |
Indicativ: SCOST-08/MDRT |
|
STANDARD DE COST |
|
I. Preambul
Standardul de cost constituie
document de referintă, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de
investitii finantate din fonduri publice.
Standardul de cost se referă
la cheltuielile cuprinse în cap. 4 „Cheltuieli pentru investitia de
bază" si cap. 6 „Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si
predare la beneficiar" din Metodologia privind elaborarea devizului
general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii,
aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea
continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor
publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului
general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii. La
stabilirea costului investitiei s-au avut în vedere:
- analiza dispersiei costurilor
unitare la obiective similare contractate în perioada 2000-2009;
- costul investitiei rezultat din
rularea listelor cu cantităti pe categorii de lucrări în preturi ianuarie
2010.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard se
adresează ordonatorilor de credite pentru:
a) fundamentarea necesarului de
fonduri publice pentru finantarea programelor de investitii în conditii de
eficientă economică;
b) fundamentarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivelor de investitii similare din punct de vedere
tehnic obiectivului de referintă;
c) ghidare în analiza ofertelor
de către membrii comisiilor de evaluare în vederea adjudecării
contractelor privind executia lucrărilor de constructii pentru realizarea
obiectivelor de investitii, similare din punct de vedere tehnic obiectivului de
referintă.
Prezentul standard se
adresează si operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea
contractării lucrărilor de constructii.
III. Obiectiv de referintă
III.1. Prezentare generală
Sistem centralizat de alimentare
cu apă în mediul rural, cuprinzând în cadrul obiectivului de investitii
totalitatea obiectelor, constructiilor si instalatiilor care asigură
alimentarea cu apă, cu respectarea tuturor cerintelor ce privesc calitatea
apei din perspectiva aplicării normelor europene.
Proiectarea si executia unui
sistem de alimentare cu apă sunt conditionate de o multitudine de
conditii:
- caracteristicile geomorfologice
ale terenului, formele de relief si clima;
- structura si capacitatea
surselor de apă (caracteristicile si debitele capabile ale apelor
subterane sau ale apelor de suprafată, dacă acestea constituie surse
de apă) si calitatea apei brute din punct de vedere al încărcării
bacteriologice si fizico-chimice;
- numărul de locuitori
deserviti de sistemul de alimentare cu apă;
- gradul de dispersie sau
concentrare a populatiei din localitătile beneficiare;
- conditiile economico-sociale de
dezvoltare a localitătilor în următorii 20 de ani;
- perioada de utilizare a
sistemelor de alimentare cu apă avută în vedere, în raport cu
perspectiva de dezvoltare a localitătii (30-40 de ani).
Toate aceste conditii
determină diferente în privinta schemei tehnologice adoptate si a
structurii constructiilor si instalatiilor. La acestea se adaugă
diversitatea materialelor, constructiilor si instalatiilor, ce necesită a
fi corelate cu conditiile concrete de amplasament. Diversitatea acestor
situatii concrete implică nu numai conceptii de proiectare adecvate, ci si
costuri diferite.
În conditiile de mai sus, în
prezentul standard a fost preluată o schemă generală
completă cuprinzând toate componentele tehnice si tehnologice ce pot
apărea în cadrul unui sistem de alimentare cu apă în mediul rural,
detaliindu-se distinct elementele de cost pentru fiecare dintre acestea pe
bază de costuri unitare, urmând ca în aplicarea concretă să fie
preluate în conceptia de proiectare numai constructiile si instalatiile
necesare, potrivit conditiilor specifice din fiecare amplasament.
III.2. Date tehnice si costuri
unitare
Un sistem de alimentare cu
apă a unei localităti rurale cuprinde următoarele componente:
- frontul de captare a apei,
inclusiv instalatiile de pompare până la statia de clorinare;
- aductiunea de la frontul de
captare până la statia de clorinare;
- statia de clorinare a apei,
inclusiv instalatia hidraulică de racordare la rezervor;
- statiile de tratare a apei
(deferizare, demanganizare, denitrificare, reducere a amoniacului, desalinizare
si mineralizare, degazeificare si alte tratamente);
- rezervorul de înmagazinare a
apei potabile;
- statiile de pompare si
repompare între componentele tehnologice si de la acestea în retelele de
distributie;
- retelele de distributie;
- anexele administrative si
împrejmuirile.
Frontul de captare, aductiunea,
statia de clorinare, rezervorul, statiile de pompare si repompare, reteaua de
distributie a apei, anexele administrative si împrejmuirile reprezintă
componente comune si obligatorii ale tuturor sistemelor de alimentare cu
apă proiectate în mediul rural.
Statiile de tratare a apei sunt
concludent diferentiate în functie de situatiile concrete si se constituie
componente ale sistemelor de alimentare cu apă proiectate în mediul rural,
numai în măsura în care acestea necesită corectarea componentei
chimice a apei pentru a corespunde prevederilor legale si normelor europene.
Într-o altă structură
de sistem, cu exceptia frontului de captare, a aductiunii si a retelei de
distributie, toate celelalte componente ale sistemelor de alimentare cu
apă constituie „gospodăria de apă".
III.2.1. Front de captare
Fronturile de captare pot fi
captări subterane si captări de suprafată.
Functia tehnologică a
captărilor subterane sau de suprafată în cadrul sistemelor de
alimentare cu apă este asigurarea debitului maxim zilnic necesar pentru
sistem (Qnec - 1.2 QmaXzi, exprimat în l/s).
III.2.1.1. Captările
subterane se realizează prin puturi forate de mică adâncime
(până la 20 m), de adâncime medie (între 20 si 50 m) si de mare adâncime
(peste 50 m).
Unitatea de măsură a
captării subterane prin puturi forate este metrul liniar de foraj.
La stabilirea costului unitar
s-au luat în calcul următoarele cheltuieli pentru executia captării
subterane, raportate la unitatea de măsură:
- cheltuielile de transport,
montaj, punere în operă, dezasamblare după foraj si transport în
bază a instalatiilor de foraj, la o distantă medie de 50 km;
- lucrările de
forare-etansare;
- tuburile de
cămăsuială a forajului;
- pompele submersibile, inclusiv
instalatiile electrice aferente;
- componentele de racorduri
hidraulice până la conducta de captare a frontului;
- instalatiile electrice aferente
până la tabloul electric de separatie;
- cabina fiecărui put forat,
inclusiv tabloul electric de separatie;
- racordurile, fitingurile,
armăturile, debitmetrele, alte aparate de măsură si control si
orice alte lucrări aferente functionalitătii frontului de captare;
- împrejmuirile terenului de
protectie sanitară, porti si alei de acces. Perimetrul frontului de
captare se limitează la conducta de colectare a frontului.
Cost unitar (exclusiv TVA)
Tabel III.2.1.1 (valori
informative)
Puturi forate de
mică adâncime (până la 20 m) |
Puturi forate de medie
adâncime (20 + 50 m) |
Puturi forate de mare
adâncime (peste 50 m) |
|||
lei/m.I. foraj |
euro*)/m.l. foraj |
lei/m.I. foraj |
euro*)/m.l. foraj |
lei/m.I. foraj |
euro*)/m.l. foraj |
8.249 ÷ 4.952 |
1.964 ÷ 1.179 |
4.952 ÷ 2.860 |
1.179 ÷ 681 |
2.860 ÷ 2.722 |
681 ÷ 648 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
III. 2.1.2. Captările de
suprafată pot fi captări de izvoare, drenuri laterale din cursuri
de apă, captări de apă direct din malul râurilor, captări
prin chesoane.
Unitatea de măsură
pentru captările de suprafată este debitul de 1 l/s.
La stabilirea costului unitar
s-au luat în calcul toate cheltuielile pentru executia captării de
suprafată, raportate la unitatea de măsură.
Costul unitar al unei
captări de suprafată este influentat considerabil de conditiile
specifice ale terenului pe care se amplasează captarea de suprafată,
precum si de caracteristicile cursului de apă (variatii de debit minim si maxim
în timpul anului, perioadele de etiaj, evolutia gradului de turbiditate a apei
în timpul anului si a modificării încărcării chimice în perioada
anuală si multianuală).
Cost unitar (exclusiv TVA)
Tabel III.2.1.2 (valori
informative)
Captări din izvoare |
Drenuri laterale |
Captări din mal de râuri |
Captări prin cheson |
||||
lei/1 l/s |
euro*)/1 l/s |
lei/1 l/s |
euro*)/1 l/s |
lei/1 l/s |
euro*)/1 l/s |
lei/1 l/s |
euro*)/1 l/s |
41.000 ÷ 52.000 |
9.762 ÷ 12.381 |
5.099 ÷ 6.598 |
1.214 ÷ 1.571 |
29.497 ÷ 39.102 |
7.023 ÷ 9.310 |
27.300 ÷ 33.100 |
6.500 ÷ 7.881 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
III.2.2. Conducte de aductiune
Functia tehnologică a
conductelor de aductiune în sistemul de alimentare cu apă este transportul
apei captate de la frontul de captare la gospodăria de apă.
Unitatea de măsură
pentru conductele de aductiune este metrul liniar de conductă.
O solutie adecvată
alimentării cu apă la sate o reprezintă folosirea conductelor de
PEID (polietilenă de înaltă densitate), pentru care s-au stabilit
costuri unitare, luându-se în calcul următoarele cheltuieli pentru punerea
în operă a conductei de aductiune, raportate la unitatea de
măsură:
- cheltuielile de transport si
depozitare la amplasamentul lucrărilor;
- săpăturile în teren
mediu, la o adâncime medie de 1,5 m, care asigură protectia la înghet;
- asezarea unui strat de balast
de 10 cm;
- montarea si sudarea conductelor
la pozitie;
- astuparea transeei si aducerea
terenului la starea initială;
- cămine de golire,
cămine de aerisire, cămine de rupere a presiunii si cămine de
vane de sectionare;
- fitinguri, robineti, ventile de
aerisire si alte accesorii;
- aparate de măsură si
control;
- probe tehnologice în perioada
montării si punerii în functiune.
Conductele de aductiune se
dimensionează la debitul maxim zilnic, calculat potrivit normelor în
vigoare.
Cost unitar (exclusiv TVA) Tabel III.2.2 (valori de referintă)
Diametrul nominal al conductei PEID [mm] |
Presiuni de serviciu |
|||||
PN 6 atm |
PN 10 atm |
PN 16 atm |
||||
lei/m.I. |
euro*)/m.l. |
lei/m.I. |
euro*)/m.l. |
lei/ m.l. |
euro*)/m.l. |
|
DN63 |
67 |
16 |
71 |
17 |
76 |
18 |
DN75 |
80 |
19 |
84 |
20 |
92 |
22 |
DN80 |
84 |
20 |
88 |
21 |
97 |
23 |
DN90 |
101 |
24 |
105 |
25 |
109 |
26 |
DN 110 |
126 |
30 |
130 |
31 |
143 |
34 |
DN 125 |
139 |
33 |
143 |
34 |
162 |
39 |
DN 140 |
172 |
41 |
185 |
44 |
206 |
49 |
DN 160 |
197 |
47 |
214 |
51 |
239 |
57 |
DN 180 |
235 |
56 |
256 |
61 |
286 |
68 |
DN200 |
252 |
60 |
281 |
67 |
323 |
77 |
DN225 |
269 |
64 |
311 |
74 |
391 |
93 |
DN315 |
403 |
96 |
487 |
116 |
508 |
121 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
III.2.3. Statii de clorinare a
apei
Functia tehnologică a
statiei de clorinare în sistemul de alimentare cu apă este asigurarea
dozei de clor necesară îndeplinirii conditiilor de calitate a apei din
punct de vedere bacteriologic, până la extremitatea retelei de distributie.
Având în vedere structura
asemănătoare, unitatea de măsură pentru statia de clorinare
independentă este bucata. Costul unitar este diferentiat pentru debite mai
mici si, respectiv, mai mari de 10 l/s.
Cost unitar (exclusiv TVA) Tabel III.2.3 (valori informative)
Capacitatea statiei de
clorinare |
lei/bucată |
euro*)/bucată |
< 10 l/S |
142.800 |
34.000 |
> 10 l/s |
171.301 |
40.786 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
Statia de clorinare se
dimensionează la debitul maxim zilnic.
III.2.4. Statii de tratare a
apei
Functia tehnologică a
statiei de tratare este corectarea calitătii apei pentru a asigura
transformarea încărcării chimice a apei brute în apă cu conditii
de potabilitate impuse de prevederile legale si normele europene.
Unitatea de măsură
pentru statia de tratare este 1 l/s apă tratată.
La stabilirea costului unitar
s-au luat în calcul următoarele cheltuieli pentru executia statiei de
tratare a apei, raportate la unitatea de măsură:
- fundatia containerului si
legăturile electrice si hidraulice cu celelalte componente ale sistemului;
- containerul (containerele)
pentru bateriile statiei de tratare;
- bateriile de filtrare ale
statiei de tratare, componentele tehnologice aferente;
- conductele si instalatiile
interioare de legătură;
- instalatiile de pompare
interioare;
- aparatele de măsură
si control;
- elementele de automatizare
pentru supravegherea si controlul procesului.
Cost unitar (exclusiv TVA)
Tabel III.2.4 (valori
informative)
Tipul statiei de tratare |
Debitul statiei de
tratare |
|||
< 10 l/s |
> 10 l/s |
|||
lei/1 l/s apă
tratată |
euro*)/1 l/s apă
tratată |
lei/1 l/s apă
tratată |
euro*)/1 l/s apă
tratată |
|
Deferizare si demanganizare |
172.998 ÷ 243.000 |
41.190 ÷ 57.857 |
93.702 ÷ 130.998 |
22.310 ÷ 31.190 |
Tipul statiei de tratare |
Debitul statiei de
tratare |
|||
< 10 l/s |
> 10 l/s |
|||
lei/1 l/s apă
tratată |
euro*)/1 l/s apă
tratată |
lei/ 1 l/s apă
tratată |
euro*)/1 l/s apă
tratată |
|
Denitrificare |
85.000 ÷ 118.000 |
20.238 ÷ 28.095 |
68.700 ÷ 96.000 |
16.357 ÷ 22.857 |
Reducere a amoniacului |
145.000 ÷ 190.000 |
34.524 45.238 |
96.999 ÷ 135.001 |
23.095 ÷ 32.143 |
Instalatie complexă de tratare (deferizare,
demanganizare si denitrificare) a apei subterane |
148.701 ÷ 205.002 |
35.405 ÷ 48.810 |
101.800 ÷ 142.401 |
24.238 ÷ 33.905 |
Instalatie complexă de tratare (deferizare,
demanganizare si denitrificare) a apei de suprafată |
131.200 ÷ 182.700 |
31.238 ÷ 43.500 |
85.700 ÷ 119.599 |
20.405 ÷ 28.476 |
*) 1 euro = 4,20 lei (curs luat în calcul la
fundamentarea bugetului pentru anul 2010).
Statia de tratare se dimensionează
la debitul maxim zilnic.
În componenta unei statii de
tratare poate intra si statia de clorinare, în functie de solutia tehnică
propusă.
III.2.5. Rezervoare de
înmagazinare a apei
Functia tehnologică a
rezervoarelor de înmagazinare a apei este compensarea diferentelor orare care
pot apărea între debitul maxim zilnic livrat de fronturile de captare si
debitul maxim orar consumat în anumite ore de vârf, asigurarea protectiei în
caz de incendiu, precum si a functionalitătii sistemului în cazul unor
defectiuni în fronturile de captare sau la sursele de energie.
Prezentul standard de cost se
referă la utilizarea rezervoarelor din panouri termoizolante si a
rezervoarelor din tole metalice galvanizate izolate cu polistiren extrudat, cu
membrană butilică, care reduc procesele umede numai la fundatii si
asigură o durată scurtă de montare, prin elemente de dimensiuni
mici, cu transport mai ieftin si mai rapid.
Unitatea de măsură
pentru această componentă a sistemului de alimentare cu apă o
reprezintă 1 m3 capacitate. La stabilirea costului unitar au
fost luate în considerare următoarele:
- fundatiile radiale în cazul
rezervoarelor confectionate din panouri termoizolante prefabricate sau,
după caz, fundatiile circulare în cazul rezervoarelor din tole metalice
galvanizate cu membrană butilică;
- panourile termoizolante sau,
după caz, tolele metalice si membrana butilică, inclusiv
aprovizionarea si transportul acestora la locul de punere în operă;
- montajul elementelor
prefabricate si al instalatiilor aferente care asigură functionalitatea
(sistem de încălzire, vane hidraulice si alte instalatii interioare);
- constructiile si instalatiile
de racordare a rezervorului la celelalte componente ale sistemului (inclusiv
cămine, vane de alimentare si evacuare, aparate de măsură si
control);
- probele de etanseitate legate
nemijlocit de realizarea lucrărilor de constructii si montaj.
Rezervoarele de înmagazinare a
apei se calculează la „volumul necesar de compensare orară", la
care se adaugă „rezerva de incendiu", „rezerva de avarie" si
„rezerva de apă intangibilă". Volumele de compensare si
rezervele de înmagazinare se calculează potrivit normativelor în vigoare.
Cost unitar (exclusiv TVA)
Tabel III.2.5 (valori
informative)
Capacitatea rezervorului [m3] |
Rezervor din panouri termoizolante |
Rezervor din tole metalice galvanizate, cu
membrană butilică |
||
lei/1 m3 capacitate |
euro*)/1 m3 capacitate |
lei/1 m3 capacitate |
euro*)/1 m3 capacitate |
|
15 |
8.072 |
1.922 |
X |
X |
50 |
4.519 |
1.076 |
X |
X |
100 |
3.587 |
854 |
2.302 |
548 |
150 |
3.100 |
738 |
2.201 |
524 |
Capacitatea rezervorului [m3] |
Rezervor din panouri termoizolante |
Rezervor din tole metalice galvanizate, cu
membrană butilică |
||
lei/1 m3 capacitate |
euro*)/1 m3 capacitate |
lei/1 m3 capacitate |
euro*)/1 m3 capacitate |
|
200 |
2.617 |
623 |
2.100 |
500 |
300 |
2.062 |
491 |
1.600 |
381 |
350 |
1.940 |
462 |
1.369 |
326 |
400 |
1.819 |
433 |
1.151 |
274 |
500 |