MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 584 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Marti, 17 august
2010
SUMAR
DECIZII
15. - Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în
perioada 17-19 august 2010
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 903 din 6 iulie 2010 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 11 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de detinere al câinilor periculosi sau
agresivi
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
630. - Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al
judetului Vrancea, precum si al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul
Vrancea
825. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.972. - Ordin al ministrului dezvoltării
regionale si turismului pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 677/2007 privind aprobarea
Programului „Bazine de înot" realizat prin Compania Natională de
Investitii „C.N.I." - S.A.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
599. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a exercitării activitătii a Societătii Comerciale
„Power Insurance Broker" - S.R.L.
600. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „General Asig
Consulting - Broker de Asigurare" - S.R.L.
601. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „Abado Synergic
Development Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L.
602. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „AMG Broker de
Asigurare" - S.R.L.
603. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „LION - Broker
de Asigurare" - S.R.L.
604. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „IDS Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L.
605. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „LOGOS Broker de
Asigurare" - S.R.L.
606. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale „VS Company -
Broker de Asigurare" - S.R.L.
607. - Decizie privind sanctionarea cu interzicerea
temporară a activitătii a Societătii Comerciale VIENNA BROKER DE
ASIGURARE -S.R.L.
DECIZII
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 17-19 august 2010
În
conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin
Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare,
Presedintele
Senatului decide:
Articol unic. - În perioada 17-19 august 2010, conducerea Senatului va fi asigurată
de domnul senator Teodor Viorel Melescanu, vicepresedinte al Senatului.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 16 august 2010.
Nr. 15.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 iulie 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de detinere
al câinilor periculosi sau agresivi
Augustin
Zegrean - presedinte
Acsinte
Gaspar -judecător
Petre
Lăzăroiu -judecător
Mircea
Stefan Minea -judecător
Ion
Predescu -judecător
Puskás
Valentin Zoltán -judecător
Tudorel
Toader -judecător
Iuliana
Nedelcu - procuror
Valentina
Bărbăteanu - magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 11 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul
de detinere al câinilor periculosi sau agresivi, exceptie ridicată de
Aurina Bodea în Dosarul nr. 1.598/187/2008 ai Tribunalului Bihor -Sectia
penală.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care
procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Cauza
fiind în stare de judecată, presedintele Curtii acordă cuvântul
reprezentantului Ministerului Public. Acesta observă că se
critică, în realitate, doar alin. (2) al art. 11 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 55/2002. Cu privire la acesta, pune concluzii de
admitere a exceptiei de neconstitutionalitate, apreciind că norma este
lipsită de precizie atât în ceea ce priveste dispozitia, cât si în ceea ce
priveste sanctiunea. Arată că lipsa de previzibilitate conduce la
afectarea caracterului de lex certa al normei aplicabile si, implicit,
în conditiile unei legi imprecise, la relativizarea garantiilor care însotesc
dreptul la un proces echitabil, prevăzute de art. 6 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. În opinia
sa, caracterul neprevizibil al normei prejudiciază si dreptul de a fi
informat cu privire la natura si cauza acuzatiei, drept prevăzut de art. 6
paragraful 3 din conventia mentionată.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 15 ianuarie 2010, pronuntată în Dosarul nr. 1.598/187/2008,
Tribunalul Bihor - Sectia penală a sesizat Curtea Constitutională
cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de detinere al câinilor
periculosi sau agresivi. Exceptia de neconstitutionalitate a fost
ridicată de Aurina Bodea într-o cauză penală privind regimul de
detinere al câinilor periculosi sau agresivi.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia precizează că art. 181 din Codul penal consacră
infractiunea de vătămare corporală simplă, iar art. 182 din
acelasi cod, infractiunea de vătămare corporală gravă.
Arată că art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 55/2002 cuprinde o adăugire, prin care se completează o
circumstantă de agravare, neprevăzută în art. 181 din Codul
penal. Mai arată că vătămarea corporală este
gravă doar în încadrarea art. 182 din Codul penal, nu si în cuprinsul art.
181 din acelasi cod. Sustine că „această eroare de redactare a
textului [...] duce la încălcarea dreptului la un proces echitabil prin
denaturarea încadrării juridice într-o faptă mai gravă decât cea
comisă".
Tribunalul
Bihor - Sectia penală nu si-a exprimat opinia cu
privire la constitutionalitatea textului de lege criticat. Această
instantă a respins, initial, exceptia de neconstitutionalitate ca
inadmisibilă, considerând că prevederile de lege criticate nu au
legătură cu solutionarea cauzei. Împotriva încheierii de respingere
autorul exceptiei a declarat recurs, în solutionarea căruia Curtea de Apel
Oradea - Sectia penală si pentru cauze cu minori a apreciat că
exceptia întruneste conditiile de admisibilitate prevăzute de Legea nr.
47/1992 si a dispus sesizarea Curtii Constitutionale, fără să
facă vreo apreciere referitoare la conformitatea textului de lege criticat
cu dispozitiile Legii fundamentale.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul
Poporului nu si-au exprimat punctul de vedere asupra exceptiei, până
la data întocmirii raportului.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 11 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de detinere
al câinilor periculosi sau agresivi, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 311 din 10 mai 2002, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 60/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 183 din 24 martie 2003. Textul de lege criticat are următorul
continut:
- Art.
11: „(1) Neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin de către
proprietarul câinelui sau de detinătorul temporar al acestuia asupra unei
persoane constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la
5 ani.
(2)
Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare
vătămarea corporală gravă, pedeapsa este cea
prevăzută la art. 181-184 Cod penal.
(3)
Dacă fapta a avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de
la 2 la 7 ani.
(4)
Actiunea penală prevăzută la alin. (1) si (2) se pune în miscare
la plângerea prealabilă a persoanei vătămate, împăcarea
părtilor înlătură răspunderea penală."
În
opinia autoarei exceptiei de neconstitutionalitate, textul de lege criticat
contravine prevederilor art. 21 alin. (3) din Constitutie care consacră
dreptul la un proces echitabil.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că este
întemeiată, urmând să o admită pentru motivele ce se vor
arăta în continuare.
Analiza
textelor de incriminare cuprinse în art. 11 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 55/2002 conduce la concluzia încălcării prevederilor
constitutionale si conventionale referitoare la dreptul la un proces echitabil,
ca urmare a lipsei de claritate si previzibilitate a normei. În jurisprudenta
sa, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a arătat că legea
trebuie să îndeplinească anumite conditii calitative, printre acestea
numărându-se previzibilitatea (Cauza S.W. Împotriva Marii Britanii, 1995
sau Cauza Cantoni împotriva Frantei, 1996). În acest sens, Curtea a
remarcat că nu poate fi considerată „lege" decât o normă
enuntată cu suficientă precizie, pentru a permite cetăteanului
să îsi controleze conduita. Apelând la nevoie la consiliere de
specialitate în materie, el trebuie să fie capabil să prevadă,
într-o măsură rezonabilă, fată de circumstantele spetei,
consecintele care ar putea rezulta dintr-o anumită faptă (Cauza Sissanis
împotriva României, 2007). Or, prevederile de lege ce formează
obiectul prezentei exceptii de neconstitutionalitate nu întrunesc aceste
exigente.
Astfel,
în primul rând, din cuprinsul art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 55/2002 nu rezultă dacă este vorba despre o
infractiune de pericol sau de rezultat. Cu alte cuvinte, textul este imprecis,
întrucât poate include varianta unei infractiuni de rezultat, dar si a uneia de
pericol, fără să facă vreo distinctie. Acest lucru
rezultă din faptul că alin. (1) incriminează ca infractiune si
ipoteza în care neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin de
către proprietarul câinelui sau de detinătorul temporar al acestuia
asupra unei persoane nu se soldează cu niciun fel de vătămare a
vreunei persoane, limitele pedepsei fiind aceleasi atât pentru varianta
infractiunii de pericol descrise, care, deci, nu produce vreo
vătămare, cât si pentru varianta infractiunii de rezultat, care poate
avea consecinte de gravitate diferită, culminând cu decesul victimei. De
fapt, prin aplicarea dispozitiilor alin. (2) ale art. 11 din ordonanta de
urgentă se poate ajunge chiar la situatia ca, din lipsa reperelor clare
privitoare la individualizarea pedepselor, pedeapsa aplicată să fie
mai mare atunci când neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin nu a
avut nicio urmare vătămătoare decât în cazul în care o astfel de
vătămare s-a produs. Astfel, în ipoteza unei infractiuni de pericol,
deci neurmată de un rezultat, sanctiunea, constând în închisoare de la 6
luni la 5 ani, este mai severă decât la acea infractiune de rezultat la
care fapta prevăzută în alin. (1) are ca urmare o vătămare
corporală din culpă, prevăzută de art. 184 alin. (1) din
Codul penal, pentru care sanctiunea constă în închisoare de la o lună
la 3 luni sau amendă. În plus, în ipoteza unei infractiuni de rezultat,
fapta incriminată de art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgentă
absoarbe infractiunea de loviri sau alte violente prevăzută de art. 180
din Codul penal.
Curtea
observă că textul de lege criticat este deficitar din perspectiva
lipsei de corelare cu prevederile din Codul penal la care art. 11 din ordonanta
de urgentă face trimitere, ceea ce este de natură să genereze
confuzii si incertitudine cu privire la consecintele inactiunii descrise în
norma de incriminare, dar si dificultăti în ceea ce priveste interpretarea
si aplicarea textelor de lege criticate. Astfel, prin compararea limitelor
pedepsei prevăzute la art. 11 alin. (1), si anume de la 6 luni la 5 ani,
cu cele prevăzute pentru infractiunile incriminate de art. 181-184 din
Codul penal, la care face trimitere art. 11 alin. (2), se observă o
discrepantă în ceea ce priveste consecintele faptei, astfel cum s-a
exemplificat mai sus.
În plus,
Curtea observă că alineatul al doilea al art. 11 din ordonanta de
urgentă consacră o formă agravată a faptei prevăzute
la alin. (1), atunci când aceasta are ca urmare o vătămare
corporală gravă, însă face trimitere la regimul sanctionator
consacrat pentru vătămarea corporală - art. 181 din Codul penal,
vătămarea corporală gravă - art. 182 din Codul penal,
lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte - art. 183 din
Codul penal, respectiv vătămarea corporală din culpă - art.
184 din Codul penal. Agravanta ia în considerare pericolul social sporit,
rezultat din urmările alternative specifice vătămării
corporale grave, dar face trimitere fie la regimul sanctionator mai putin sever
consacrat pentru infractiunea de la art. 184 din Codul penal, fie la regimul sanctionator
mai aspru instituit pentru lovirile sau vătămările cauzatoare de
moarte - art. 183 din Codul penal.
Fapta având ca urmare moartea victimei este incriminată de
două ori, însă este sanctionată cu pedepse diferite. Astfel, pe
de o parte, în enumerarea limitativă de la alin. (2) se regăsesc si
lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte - art. 183 din
Codul penal, pentru care sanctiunea constă în închisoare de la 5 la 15
ani, iar, pe de altă parte, potrivit alin (3), dacă fapta a avut ca
urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani. Prin
urmare, există o gravă necorelare si în ceea ce priveste relatia
dintre alin. (3) al art. 11 din ordonanta de urgentă si art. 183 din Codul
penal. Ambele incriminează vătămarea care a avut ca urmare
moartea victimei. În ceea ce priveste elementul subiectiv, infractiunea de
loviri sau vătămări cauzatoare de moarte prevăzută de
art. 183 din Codul penal, pedepsită cu închisoarea de la 5 la 15 ani, nu
poate fi săvârsită decât cu intentie depăsită (praeterintentie).
Viciul
de redactare constând în lipsa de corelare a limitelor de pedeapsă
afectează garantiile constitutionale referitoare la dreptul la un proces
echitabil. În acest sens, Curtea retine că acest drept este un drept
complex, care are mai multe componente. Printre acestea se regăseste,
astfel cum rezultă din jurisprudenta mai sus amintită a Curtii
Europene a Drepturilor Omului, si dreptul destinatarului normei de a fi
informat într-o manieră lipsită de ambiguităti asupra
comportamentelor interzise, pe care este obligat să le evite. Pentru ca
acest drept să fie asigurat în mod efectiv, enunturile juridice trebuie
să fie clare, precise si explicite, astfel încât să îl poată
avertiza în mod inechivoc asupra gravitătii consecintelor nerespectării
prescriptiilor legale cuprinse în acestea. Or, dispozitiile art. 11 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2002 nu respectă aceste
cerinte esentiale de redactare.
De
asemenea, în conceptul de proces echitabil este inclus si dreptul la o
apărare eficientă. Aceasta nu poate fi realizată în conditiile
în care există o incertitudine cu privire la cuantumul pedepsei pe care
instanta o poate aplica pentru fapta prevăzută la art. 11 alin. (1).
Judecătorul însusi se află în dificultate, fiind pus în situatia de a
opta între mai multe variante posibile, în lipsa unei reprezentări clare a
regimului sanctionator aplicabil. Din cauza manierei defectuoase de redactare a
textului de lege criticat, individualizarea judiciară a pedepsei nu poate
fi făcută de instantă decât în mod arbitrar, aproximativ, în
functie de aprecieri lipsite de obiectivitate.
În
fine, Curtea constată că alin. (4) al art. 11 din ordonanta de
urgentă cuprinde, de asemenea, vicii de redactare, întrucât foloseste o
formulare improprie. Potrivit acesteia, actiunea penală
prevăzută la alin. (1) si (2) se pune în miscare la plângerea
prealabilă a persoanei vătămate. Legiuitorul a incriminat în
alineatele mentionate fapte socialmente periculoase, consacrând infractiuni, de
pericol sau rezultat, nicidecum o actiune penală. Se observă
însă că atât în cazul vătămării corporale grave - art.
182 din Codul penal, cât si în cazul lovirilor sau vătămărilor
cauzatoare de moarte - art. 183 din Codul penal, la care textele de incriminare
fac trimitere, actiunea penală se pune în miscare din oficiu. În ultima
ipoteză nici nu este posibilă incidenta principiului
disponibilitătii, în conditiile în care fapta are ca urmare moartea
victimei. Cu toate acestea, art. 11 alin. (4), care stabileste că actiunea
penală „prevăzută la alin. (1) si (2)" se pune în miscare
la plângerea prealabilă a persoanei vătămate, se referă
inclusiv la infractiunea de neluare a măsurilor de prevenire a atacului
canin care a avut ca urmare vătămarea corporală cauzatoare de
moarte. Într-o asemenea ipoteză, este, desigur, evidentă lipsa de
logică internă a reglementării, care o privează de
eficientă si lasă neacoperită modalitatea de declansare a
actiunii penale. Se poate presupune că aceasta va fi pornită din
oficiu, dar, la fel de bine, se poate presupune că va fi pornită doar
la plângerea prealabilă a rudelor apropiate. Dar norma juridică, în
special cea de natură penală, trebuie să contină
reglementări riguroase, cea supusă, în cazul de fată,
controlului de constitutionalitate fiind însă ambiguă si lipsită
de precizie. Aceeasi este situatia si în ceea ce priveste fraza a doua a alin.
(4), care prevede că împăcarea părtilor înlătură
răspunderea penală, întrucât, de vreme ce victima a decedat, nu este
posibilă ipoteza împăcării părtilor.
Asadar,
art. 11 contine o multitudine de inadvertente, prezentând deficiente grave de
redactare care îi conferă un caracter neconstitutional. Curtea
observă că, în ceea ce priveste tehnica legislativă, textul ar
fi trebuit elaborat fie ca o normă specială, cu reglementări
distincte, care să creeze un regim sanctionator specific, fie ar fi
trebuit să impună un sistem de sanctionare corelat cu cel
prevăzut de Codul penal pentru infractiunile de vătămare
corporală. Or, art. 11 instituie un regim mixt si confuz, derutant atât
pentru persoana care se poate afla în ipoteza normei, cât si pentru instanta
chemată să aprecieze cu privire la vinovătia acesteia si să
individualizeze în mod judicios pedeapsa corespunzătoare faptei, în
functie de gravitatea urmărilor acesteia.
Este
necesar ca textul să fie regândit în ansamblul său. Deficientele art.
11 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 55/2002, astfel cum au fost
revelate în cele de mai sus, trebuie corectate de Guvern, în concordantă
cu dispozitiile art. 147 alin. (1) din Constitutie. Incriminarea
comportamentului periculos al proprietarilor sau posesorilor de câini
periculosi sau agresivi este fără îndoială necesară, acesta
reprezentând o amenintare gravă la adresa vietii si sigurantei personale a
cetătenilor. Norma penală sanctionatoare trebuie să
întrunească însă, asa cum s-a arătat, exigentele de precizie,
claritate si, implicit, previzibilitate, impuse, cu valoare de principiu, de
jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului în materia dreptului la un
proces echitabil.
Curtea
observă totodată că prevederile art. 11 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 55/2002 au mai format obiect al controlului de
constitutionalitate, fiind analizate însă prin prisma unor critici
diferite. Prin Decizia nr. 234 din 9 martie 2006, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 11 aprilie 2006, raportându-se la
dispozitiile art. 16 alin. (1) si art. 24 alin. (1) din Constitutie, Curtea a
respins ca neîntemeiată exceptia de neconstitutionalitate. În cauza de fată,
criticile formulate au relevat aspecte cu examinarea cărora Curtea nu
fusese învestită în cadrul solutionării exceptiei asupra căreia
s-a pronuntat prin decizia amintită. Prin urmare, reconsiderarea solutiei
pronuntate cu acel prilej se justifică prin noutatea argumentelor invocate
în prezenta motivare a criticii de neconstitutionalitate.
Curtea
constată că, în acord cu jurisprudenta sa, spre exemplu, Decizia
Plenului Curtii Constitutionale nr. 1/1995 sau Decizia nr. 1.415 din 4
noiembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 796
din 23 noiembrie 2009, puterea de lucru judecat ce însoteste actele jurisdictionale, deci si
deciziile Curtii Constitutionale, se atasează nu numai dispozitivului, ci
si considerentelor pe care se sprijină acesta. În consecintă, atât
Parlamentul, cât si Guvernul, respectiv autoritătile si institutiile
publice urmează să respecte întru totul atât considerentele, cât si
dispozitivul prezentei decizii.
Pentru
considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin.
(1) si (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit.
A.d), al art. 29 si al art. 31 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Admite
exceptia de neconstitutionalitate ridicată de Aurina Bodea în Dosarul nr.
1.598/187/2008 al Tribunalului Bihor - Sectia penală si constată
că prevederile art. 11 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
55/2002 privind regimul de detinere al câinilor periculosi sau agresivi sunt
neconstitutionale.
Definitivă
si general obligatorie.
Decizia
se comunică presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernului si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 6 iulie 2010.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Valentina
Bărbăteanu
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002
privind atestarea domeniului public al judetului Vrancea, precum si al
municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Vrancea
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 21 alin. (3)
din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Anexa nr. 1 „Inventarul bunurilor care apartin
domeniului public al judetului Vrancea" la Hotărârea Guvernului nr.
908/2002 privind atestarea domeniului public al judetului Vrancea, precum si al
municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Vrancea, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 si 663 bis din 6
septembrie 2002, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se înlocuieste cu anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 30 iunie 2010.
Nr. 630.
*) Anexa se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 584 bis, care se poate
achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
„Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2009, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.
Articolul 16 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
16. - Ministrul este ajutat în activitatea de conducere si reprezentare a
Ministerului de 2 secretari de stat, de un subsecretar de stat, precum si de
secretarul general al Ministerului."
2. La articolul 22, alineatul (1) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art.
22. - (1) Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la
nivel de directii, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente
administrative, si compus din 295 de posturi, exclusiv demnitarii,
posturile aferente cabinetului ministrului si cele ale Directiei de
implementare a proiectelor finantate din împrumuturi externe (DIPFIE)."
Art.
II. - Se elimină referirile la functiile de director
general din cuprinsul Hotărârii Guvernului hr. 652/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si
completările ulterioare.
Art.
III. - Organigrama Ministerului Justitiei se va modifica în
mod corespunzător, în termen de 30 de zile de la adoptarea prezentei
hotărâri.
Art.
IV. - Încadrarea personalului în numărul de posturi
prevăzut la art. I se va face în termenele si cu
procedura prevăzute de lege, pentru fiecare categorie de personal.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Cătălin Marian Predoiu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 825.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE SI TURISMULUI
pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 677/2007 privind aprobarea Programului „Bazine
de înot" realizat prin Compania Natională de Investitii „C.N.I."
- S.A.
Având
în vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 25/2001 privind înfiintarea
Companiei Nationale de Investitii „C.N.I." - S.A., aprobată cu modificări
prin Legea nr. 117/2002, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 13 alin. (6) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, cu modificările
ulterioare,
ministrul
dezvoltării regionale si turismului emite
următorul ordin:
Art. I.
-Articolul 2 din Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 677/2007 privind aprobarea Programului „Bazine
de înot" realizat prin Compania Natională de Investitii „C.N.I."
- S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243
din 11 aprilie 2007, se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - Finantarea Programului se
asigură din alocatii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate
anual cu această destinatie în bugetul Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului, din cofinantarea de la bugetul local si din alte surse
de finantare legal constituite."
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Gheorghe Nastasia,
secretar general
Bucuresti, 17 august
2010.
Nr. 1.972.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a exercitării
activitătii a Societătii Comerciale „Power Insurance Broker" -
S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind
controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „Power Insurance
Broker" - S.R.L., cu sediul în str. I. G. Duca nr. 75A, bl. L50, se.
A, ap. 22, localitatea Constanta, judetul Constanta, înregistrată la
oficiul registrului comertului cu nr. J13/2731/11.12.2002, cod unic de
înregistrare 15084050, număr de înmatriculare în Registrul
brokerilorRBK-199, reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în calitate
de administrator,
a
constatat următoarele:
1.
Raportul de verificare a situatiilor financiare aferente anului 2009 a fost
întocmit si semnat de către acelasi expert contabil care a întocmit
situatiile financiare. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 11 din
Normele privind încheierea exercitiului financiar 2009 pentru societătile
din domeniul asigurărilor aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010.
2. Din
analiza balantei de verificare întocmită si transmisă la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor pentru data de 31 decembrie 2009 reiese
că societatea utilizează conturi care nu figurează în planul de
conturi specific domeniului asigurărilor, respectiv contul 409 „Furnizori
debitori", contul 604 „Cheltuieli cu materialele nestocate" si contul
704 „Venituri din lucrări executate si servicii prestate". Astfel au
fost încălcate prevederile cap. III pct. 2 „Planul de conturi pentru
brokerii de asigurare", precum si ale cap. VIII „Norme metodologice de
utilizare a conturilor contabile pentru brokerii de asigurare" din
Reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările si completările
ulterioare.
3.
Anexele aferente trimestrului IV/2009 contin date care nu sunt în
concordantă cu cele raportate în formularele de bilant (O1_2010_BKBIL),
contul de profit si pierdere (01_2010_CPP) si în balanta de verificare
întocmită pentru data de 31 decembrie 2009. Astfel au fost încălcate
prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
si completările ulterioare, si ale art. 1 alin. (2) din Normele privind
forma si continutul raportărilor financiare si tehnice pe care trebuie
să le întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare, puse în
aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
4.
Raportările aferente trimestrului 1/2010 au fost transmise incomplet în
format electronic. Astfel au fost încălcate prevederile art. 2 alin. (3)
din normele puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI. 17.866 din 2 iunie 2010, Societatea Comercială „Power Insurance
Broker" - S.R.L., reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în
calitate de administrator, a fost notificată potrivit art. 381
alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare,
ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul
încălcării dispozitiilor legale.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale „Power Insurance Broker" - S.R.L.
cu interzicerea temporară a activitătii pe o perioadă de 30 de
zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare, drept care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „Power Insurance Broker" - S.R.L., cu sediul în str. I. G. Duca nr. 75A, bl. L50, se. A, ap. 22, localitatea
Constanta, judetul Constanta, J13/2731/11.12.2002, CUI 15084050,
autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
3.832/2004, RBK-199, reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în calitate
de administrator/reprezentant legal, începând cu data publicării prezentei
decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozitiilor
art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de
asigurare si supravegherea asigurărilor, cu modificările si
completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de zile.
Art. 2. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilorde asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Societatea Comercială „Power Insurance Broker" - S.R.L. are
obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării plătii
ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „Power Insurance
Broker" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 5. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Power
Insurance Broker" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel
Bucuresti, în termen de 30 de zile de ia comunicarea acesteia, în conformitate
cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 599.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „General Asig Consulting - Broker de Asigurare"
- S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală
14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în temeiul art. 4
alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. 3.463 din 28 iunie 2010 privind
controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „General Asig
Consulting - Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în bd. Decebal nr.
14, bl. S6, tronson III, mezanin, biroul nr. 6, Bucuresti, sectorul 3,
reprezentată legal de domnul Stanică Traian, în calitate de
administrator - persoană semnificativă,
a
constatat următoarele:
Au fost
transmise cu întârziere situatiile financiare si raportările anuale
aferente exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere
la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel
au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind
încheierea exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010, si ale art. 3 pct. I din
Normele privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice pe
care trebuie să le întocmească brokerii de
asigurare si/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările
ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI. 17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „General Asig Consulting
- Broker de Asigurare" - S.R.L., reprezentată legal de domnul
Stanică Traian, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381 alin.
(6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul
încălcării dispozitiilor legale.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale „General Asig Consulting - Broker de
Asigurare" - S.R.L. cu interzicerea temporară a activitătii, pe
o perioadă de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare, de la data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept
care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „General Asig Consulting - Broker de Asigurare" - S.R.L., cu
sediul în bd. Decebal nr. 14, bl. S6, tronson III, mezanin, biroul nr. 6,
Bucuresti, sectorul 3, J40/20850/06.11.2007, CUI 22694914/06.11.2007,
autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
1.052/2007, RBK-452/11.12.2007, reprezentată legal de domnul Stanică
Traian, în calitate de administrator - persoană semnificativă,
începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
conform dispozitiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea
nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare, pe o
perioadă de 30 de zile.
Art. 2. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilorde asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Societatea Comercială „General Asig Consulting - Broker de
Asigurare" - S.R.L. are obligatia să îsi notifice clientii, în
vederea efectuării plătii ratelor scadente la contractele în curs de
derulare direct la asigurători, rămânând direct
răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor asumate prin
contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 4. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „General Asig
Consulting - Broker de Asigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie
motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 5. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „General Asig
Consulting - Broker de Asigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea
de Apel Bucuresti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în
conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
si completările ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 600.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „Abado Synergic Development Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „Abado Synergic Development Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., cu sediul în str. Regimentul 5
Vânători nr. 32, Alba lulia, judetul Alba,
reprezentată legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în calitate de
administrator - persoană semnificativă,
a
constatat următoarele:
1. Au fost
transmise cu întârziere situatiile financiare si raportările anuale
aferente exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere
la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010.
Situatiile financiare aferente exercitiului financiar 2009 nu au fost transmise
asa cum sunt prevăzute în Normele privind încheierea exercitiului
financiar 2009 pentru societătile din domeniul asigurărilor, aprobate
prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
1/2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din normele
aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 1/2010 si ale art. 3 pct. I din Normele privind forma si
continutul raportărilor financiare si tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau
reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
2. Nu
au fost transmise următoarele documente: raportul administratorului si
notele explicative la situatiile financiare. Astfel au fost încălcate
prevederile pct. 3 lit. e) si pct. 12 alin. (1) lit. (b) din normele aprobate
prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
1/2010.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI. 17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „Abado Synergic
Development Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., reprezentată
legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în calitate de administrator -
persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381
alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul
încălcării dispozitiilor legale si să depună documentele
restante.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii Societătii
Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare" -
S.R.L., de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
până la depunerea documentelor restante, conform
art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, drept care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare" -
S.R.L., cu sediul în str. Regimentul 5 Vânători nr. 32, Alba lulia,
judetul Alba, J01/276/30.03.2009, CUI 25370840/30.03.2009, autorizată prin
Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 602/2009,
RBK-578/06.08.2009, reprezentată legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în
calitate de administrator - persoană semnificativă, începând cu data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform
dispozitiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, până la depunerea
raportărilor restante.
Art. 2. - În termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială
„Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. are
obligatia să depună situatiile financiare aferente anului 2009 si
documentele restante, în forma prevăzută de actele normative în
vigoare.
Art. 3. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilorde asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. are obligatia să îsi notifice
clientii, în vederea efectuării plătii ratelor scadente la
contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând
direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor asumate prin
contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 5. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „Abado Synergic
Development Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. se va dispune prin
decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Abado
Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. poate face
plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în termen de 30 de zile de la comunicarea
acesteia,
În
conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
si completările ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 601.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „AMG Broker de Asigurare" - S.FLL.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „AMG Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în str.
Călugăreni nr. 106, Vaslui, judetul Vaslui,
reprezentată legal de domnul Mihalache Andrei loan, în calitate de
administrator- persoană semnificativă,
a
constatat următoarele:
1. Au
fost transmise cu întârziere situatiile financiare aferente exercitiului
financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost
încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea
exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010.
2. Nu
au fost transmise următoarele documente: copia balantei de verificare a
conturilor sintetice si analitice si situatiile rectificate aferente
trimestrului 4/2009. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin.
(1) lit. h) din normele aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010 si Normele privind forma si
continutul raportărilor financiare si tehnice pe care trebuie să le
întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare, puse în aplicare
prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
3/2009, cu modificările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială
„AMG Broker de Asigurare" - S.R.L., reprezentată legal de domnul
Mihalache Andrei loan, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381 alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să
prezinte motivul încălcării dispozitiilor legale si să
depună documentele restante.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii Societătii
Comerciale „AMG Broker de Asigurare" - S.R.L., conform art. 39 alin. (3)
lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare, drept care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „AMG Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în str.
Călugăreni nr. 106, Vaslui, judetul Vaslui, J37/612/12.08.2008, CUI
24321652/13.08.2008, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 96/2009, RBK-548/02.02.2009, reprezentată legal de
domnul Mihalache Andrei loan, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozitiilor art. 39
alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si
supravegherea asigurărilor, cu modificările si completările
ulterioare, până la depunerea raportărilor restante.
Art. 2. - În termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială „AMG
Broker de Asigurare" - S.R.L. are obligatia să depună situatiile
rectificate aferente trimestrului 4/2009 si documentele restante, în forma
prevăzută de actele normative în vigoare.
Art. 3. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilorde asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare" - S.R.L are
obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării plătii
ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „AMG Broker de
Asigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „AMG Broker de
Asigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în
termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40
alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 602.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „LION - Broker de Asigurare" - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „LION - Broker de Asigurare" - S.R.L, cu sediul în bd.
Tomis, Incinta Proiect -
a
constatat următoarele:
1. Nu
au fost transmise în format letric si electronic situatiile financiare aferente
exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au
fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1)si (2) din Normele privind
încheierea exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010.
2.
Raportările anuale nu au fost transmise în format letric si electronic,
asa cum este prevăzut la art. 3 pct. I lit. b) si d) din Normele
privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice pe care
trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare,
puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
3.
Societatea utilizează conturi cu alte denumiri decât cele prevăzute
în Planul de conturi specific domeniului asigurărilor, respectiv contul
411 „Clienti" si contul 401 „Furnizori". Astfel au fost
încălcate prevederile cap. III pct. 2, precum si prevederile cap. VIII din
reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice
domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările si
completările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială
„LION - Broker de Asigurare" - S.R.L., reprezentată legal de domnul Vriscu
Mihai, în calitate de administrator - persoană semnificativă, a fost
notificată potrivit art. 381 alin. (6) din
Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare, ca în
termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării
dispozitiilor legale si să depună documentele restante.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii Societătii
Comerciale „LION - Broker de Asigurare" - S.R.L., de la data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până
la depunerea documentelor restante, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea
nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare, drept care
decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „LION - Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în str. bd.
Tomis, Incinta Proiect - S.A., camera P01, nr. 143A, Constanta, judetul
Constanta, J13/1384/25.04.2005, CUI 17525358/26.04.2005, autorizată prin
Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.879/2005, RBK-287/18.05.2005,
reprezentată legal de domnul Vriscu Mihai, în calitate de administrator -
persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei
decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozitiilor
art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de
asigurare si supravegherea asigurărilor, cu modificările si
completările ulterioare, până la depunerea raportărilor
restante.
Art. 2. - În termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială
„LION - Broker de Asigurare" - S.R.L. are obligatia să depună
situatiile financiare aferente anului 2009, raportările aferente
trimestrului 1/2010 si balanta de verificare rectificată, în forma prevăzută
de actele normative în vigoare.
Art. 3. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilorde asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000,
cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Societatea Comercială „LION - Broker de Asigurare" - S.R.L. are
obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării plătii
ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „LION - Broker de
Asigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „LION - Broker
de Asigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în
termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40
alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 603.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI 3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., cu sediul
în Bd. Cetătii nr. 75, Timisoara, judetul Timis,
reprezentată legal de domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de
administrator- persoană semnificativă,
a
constatat următoarele:
1. Nu
au fost transmise în format letric si electronic situatiile financiare si
raportările anuale aferente exercitiului financiar 2009, care aveau ca
termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data
de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate Normele privind încheierea
exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010, si art. 3 pct. I din Normele privind forma si
continutul raportărilor financiare si tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare si/sau
reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
2. Nu
au fost transmise în format letric si electronic raportările aferente
trimestrului 1/2010, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor data de 30 aprilie 2010. Astfel au fost
încălcate prevederile art. 3 pct. III din normele puse în aplicare prin
Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009,
cu modificările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială
„IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., reprezentată legal de
domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381 alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să
prezinte motivul încălcării dispozitiilor legale si să
depună documentele restante.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii Societătii
Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., conform art. 39
alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, drept care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" - S.R.L., cu sediul în
Bd. Cetătii nr. 75, Timisoara, judetul Timis, J35/2625/10.07.2007, CUI
22087319/10.07.2007, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 1.023/2007, RBK-448/04.12.2007, reprezentată legal
de domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozitiilor art. 39
alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si
supravegherea asigurărilor, cu modificările si completările
ulterioare, până la data depunerii situatiilor financiare,
raportărilor anuale si a raportărilor aferente trimestrului 1/2010.
Art. 2. - În termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Societatea Comercială „IDS Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. are obligatia să depună
situatiile financiare aferente anului 2009 si raportările aferente
trimestrului 1/2010, în forma prevăzută de actele normative în
vigoare.
Art. 3. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare" -
S.R.L. are obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării
plătii ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „IDS Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „IDS Broker de
Asigurare-Reasigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel
Bucuresti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate
cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 604.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „LOGOS Brokerde Asigurare" - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI 3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în str.
Pipos Petru nr. 5, Arad, judetul Arad, reprezentată legal de
domnul Crisan Dănut Milentie, în calitate de administrator- persoană
semnificativă,
a
constatat următoarele:
1. Nu
au fost transmise în format letric si electronic situatiile financiare aferente
exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au
fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea
exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010.
2. Nu
au fost transmise următoarele documente: balanta de verificare, raportul
administratorului, notele explicative la situatiile financiare, copia de pe
procesul-verbal al adunării generale a actionarilor sau asociatilor,
propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile,
declaratia scrisă a persoanelor răspunzătoare pentru organizarea
si conducerea contabilitătii, situatia fluxurilor de trezorerie si
raportul de verificare al situatiilor financiare. Astfel au fost încălcate
prevederile pct. 3 lit. d) si e), pct. 8 si pct. 12 alin. (1) lit. b), c) si
e)-h) din normele aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010.
3.
Anexa aferentă trimestrului 1/2010 - 03A7 este incompletă. Astfel au
fost încălcate prevederile art. 1 alin. (2) din Normele privind forma si
continutul raportărilor financiare si tehnice pe care trebuie să le
întocmească brokerii de asigurare si/sau reasigurare, puse în aplicare
prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
3/2009, cu modificările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială
„LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L., reprezentată legal de domnul
Crisan Dănut Milentie, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381 alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să
prezinte motivul încălcării dispozitiilor legale si să
depună documentele restante.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii Societătii
Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L. de la data publicării
prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până
la depunerea documentelor restante, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea
nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare, drept care
decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în str. Pipos
Petru nr. 5, Arad, judetul Arad, J02/611/27.05.2009, CUI 25608284/28.05.2009,
autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
861/2009, RBK-594/13.11.2009, reprezentată legal de domnul Crisan
Dănut Milentie, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozitiilor art. 39
alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare,
până la depunerea raportărilor restante.
Art. 2. - În termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială
„LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L. are obligatia să depună
situatiile financiare aferente anului 2009 si documentele restante, în forma
prevăzută de actele normative în vigoare.
Art. 3. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare" - S.R.L. are
obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării plătii
ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „LOGOS Broker de
Asigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 6. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „LOGOS Broker
de Asigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în
termen de 30 de zile de ia comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40
alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august 2010.
Nr. 605.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale „VS Company - Broker de Asigurare" - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463
din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea
Comercială „VS Company - Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în
Prelungirea Ghencea nr. 8, bl. A2, se. C, et. 3, ap.
72, Bucuresti, sectorul 6, reprezentată legal de domnul Clinceanu Stefan
Giuseppe, în calitate de administrator - persoană semnificativă,
a
constatat următoarele:
1. Au
fost transmise cu întârziere situatiile financiare si raportările anuale
aferente exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere
la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel
au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind
încheierea exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010, si ale art. 3 pct. I din
Normele privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice pe
care trebuie să le întocmească brokerii de
asigurare si/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările
ulterioare.
2. Au
fost transmise cu întârziere raportările aferente trimestrului 1/2010,
care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor data de 30 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate
prevederile art. 3 pct. III din normele puse în aplicare prin Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu
modificările ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială
„VS Company - Broker de Asigurare" - S.R.L., reprezentată legal de
domnul Clinceanu Stefan Giuseppe, în calitate de administrator - persoană
semnificativă, a fost notificată potrivit art. 381 alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte
motivul încălcării dispozitiilor legale.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale „VS Company - Broker de Asigurare"
- S.R.L. cu interzicerea temporară a activitătii, pe o perioadă
de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare, de la data publicării
prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept
care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale „VS Company - Broker de Asigurare" - S.R.L., cu sediul în
Prelungirea Ghencea nr. 8, bl. A2, se. C, et. 3, ap. 72, Bucuresti, sectorul 6,
J40/2619/17.03.1998, cod fiscal R-10347199, autorizată prin Decizia
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 20/2001, RBK-024/10.04.2003,
reprezentată legal de domnul Clinceanu Stefan Giuseppe, în calitate de
administrator - persoană semnificativă, începând cu data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform
dispozitiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de
zile.
Art. 2. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de broker de
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Societatea Comercială „VS Company - Broker de Asigurare" -
S.R.L. are obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării
plătii ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la
asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru
îndeplinirea obligatiilor asumate prin contracte, anterior publicării
prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale „VS Company - Broker
de Asigurare" - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei
de Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 5. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „VS Company -
Broker de Asigurare" - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel
Bucuresti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate
cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august
2010.
Nr. 606.
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind sanctionarea cu interzicerea temporară a activitătii a
Societătii Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare
fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin presedinte, în
temeiul art. 4 alin. (19), precum si al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000
privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza
Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
consemnată în extrasul sedintei din data de 29 iunie 2010, în cadrul
căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind
controlul permanent efectuat la Societatea Comercială VIENNA BROKER DE
ASIGURARE - S.R.L., cu sediul în sos. Stefan cel Mare nr. 15, bl. 15, se. A,
et. 7, ap. 26, camera 1, Bucuresti, sectorul 2, reprezentată legal de doamna
Petrescu Gabriela, în calitate de administrator - persoană
semnificativă,
a
constatat următoarele:
Au fost
transmise cu întârziere situatiile financiare si raportările anuale
aferente exercitiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere
la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel
au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind
încheierea exercitiului financiar 2009 pentru societătile din domeniul
asigurărilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor nr. 1/2010, si ale art. 3 pct. I din
Normele privind forma si continutul raportărilor financiare si tehnice pe
care trebuie să le întocmească brokerii de
asigurare si/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările
ulterioare.
Faptele
constituie contraventie potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) si m3)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Prin
Adresa nr. XI.18.255 din 8 iunie 2010, Societatea Comercială VIENNA BROKER DE
ASIGURARE - S.R.L., reprezentată legal de doamna Petrescu Gabriela, în
calitate de administrator- persoană semnificativă, a fost
notificată potrivit art. 381 alin. (6) din Legea nr. 32/2000,
cu modificările si completările ulterioare, ca în termen de 7 zile
calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozitiilor
legale.
Fată
de motivele de fapt si de drept arătate, în scopul apărării
drepturilor asiguratilor si al promovării stabilitătii
activitătii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor a hotărât, în sedinta din data de 29 iunie 2010,
sanctionarea Societătii Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. cu
interzicerea temporară a activitătii, pe o perioadă de 30 de
zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările si completările ulterioare, de la data publicării
prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept
care decide:
Art. 1. - Se interzice temporar desfăsurarea activitătii Societătii
Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul în sos. Stefan cel
Mare nr. 15, bl. 15, se. A, et. 7, ap. 26, camera 1, Bucuresti, sectorul 2,
J40/7032/18.06.2009, CUI 25683235/18.06.2009, autorizată prin Decizia
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 559/2009, RBK-575/21.07.2009,
reprezentată legal de doamna Petrescu Gabriela, în calitate de
administrator - persoană semnificativă, începând cu data
publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României Partea I, conform
dispozitiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu
modificările si completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de
zile.
Art. 2. - Pe toată perioada de interzicere a activitătii de brokerde
asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic
desfăsurarea activitătii de negociere si încheierea de noi contracte
de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistentă
pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu
regularizarea daunelor, precum si desfăsurarea oricăror operatiuni
specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr.
32/2000, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Societatea Comercială VIENNA BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. are
obligatia să îsi notifice clientii, în vederea efectuării plătii
ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători,
rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligatiilor
asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Reluarea activitătii Societătii Comerciale VIENNA BROKER DE
ASIGURARE - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Art. 5. - (1) Împotriva prezentei decizii Societatea Comercială VIENNA BROKER
DE ASIGURARE - S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel Bucuresti, în
termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40
alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si completările
ulterioare.
(2)
Plângerea adresată Curtii de Apel Bucuresti nu suspendă, pe timpul
solutionării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu
prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 2 august 2010.
Nr. 607.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |