MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 806 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 2 decembrie 2010
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
248. -
Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale pentru
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2010 ale institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare care functionează în subordinea
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale
939. -
Ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii privind publicarea
acceptării amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta
navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia
Maritimă Internatională prin Rezolutia MSC. 271(85) a Comitetului
securitătii maritime din 4 decembrie 2008
940. -
Ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii privind publicarea
acceptării amendamentelor la Conventia internatională din 1974 pentru
ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendată, adoptate de
Organizatia Maritimă Internatională prin anexa nr. 2 la Rezolutia
MSC.269(85) a Comitetului securitătii maritime din 4 decembrie 2008
2.748/2.545.
- Ordin al ministrului finantelor publice si al ministrului
dezvoltării regionale si turismului privind aprobarea standardelor de cost
aferente categoriilor de constructii care fac obiectul finantării în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme
de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
40. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna decembrie 2010
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERULAGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea bugetelor de venituri si
cheltuieli pe anul 2010 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care
functionează în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale
Având în vedere Referatul Directiei generale buget-finante si fonduri europene nr. 248 din 1 noiembrie 2010 de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2010 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care functionează în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, avizat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si de Ministerul Finantelor Publice,
în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5)
din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, precum si a
unor structuri aflate în subordinea acestuia,
în temeiul prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii si dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2010 ale institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare care functionează în subordinea
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, prevăzute în anexele
nr. 1 si 2*), care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetele de venituri si cheltuieli prevăzute la art. 1 reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăsite.
(2) în cazul în care în executie se înregistrează
nerealizări ale veniturilor aprobate, institutele nationale de
cercetare-dezvoltare care functionează în subordinea Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale vor efectua cheltuieli în functie de
realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă
aprobati.
Art. 3. - Institutele
nationale de cercetare-dezvoltare care functionează în subordinea
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii si dezvoltării
rurale,
Valeriu Tabără
Bucuresti, 4 noiembrie 2010.
Nr. 248.
*) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
MINISTERULAGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
PENTRU PEDOLOGIE, AGROCHIMIE SI PROTECTIA MEDIULUI
- ICPA BUCURESTI
- mii lei -
INDICATORI |
Nr. rd. |
Program 2010 |
A |
0 |
1 |
I VENITURI TOTALE, din care: |
01 |
8.466 |
1 VENITURI DIN EXPLOATARE |
02 |
8.416 |
din care: |
|
|
a) Venituri din activitatea de bază*) |
03 |
8.406 |
b) Venituri din alte activităti conexe activitătii de cercetare-dezvoltare |
04 |
10 |
c) Venituri din subventii de la bugetul de stat pentru investitii |
05 |
|
2 VENITURI FINANCIARE |
06 |
50 |
3 VENITURI EXTRAORDINARE |
07 |
0 |
II CHELTUIELI TOTALE, din care: |
08 |
8.436 |
1 Cheltuieli de exploatare, total, din care: |
09 |
8.436 |
a) Bunuri si servicii |
10 |
1.576 |
b) Cheltuieli de personal, din care: |
11 |
4.920 |
- cheltuieli cu salariile |
12 |
3.637 |
- indemnizatiile membrilor consiliului de administratie |
13 |
93 |
- drepturile salariale ale directorului general |
14 |
161 |
- contributii de asigurări sociale de stat |
15 |
756 |
- contributii de asigurări de somaj |
16 |
18 |
- contributii de asigurări sociale de sănătate |
17 |
189 |
- contributii de asigurări pentru accidente de munca si boli profesionale |
18 |
10 |
- contributii pentru concedii si indemnizatii |
19 |
30 |
- contributii la Fondul de garantare a creantelor salariale |
20 |
9 |
- contributii la fondul de pensii facultative |
21 |
0 |
- alte cheltuieli de personal, din care: |
22 |
271 |
- tichete de masa |
23 |
253 |
- deplasări, detasări |
24 |
18 |
c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea, provizioanele si ajustările pentru depreciere |
25 |
960 |
d) Cheltuieli de protocol |
26 |
1 |
e) Cheltuieli de reclama si publicitate |
27 |
|
f) Cheltuieli cu sponsorizarea |
28 |
0 |
g) Cheltuieli prevăzute de art. 21(3) din Legea nr 571/2003 privind Codul fiscal |
29 |
19 |
h) Alte cheltuieli |
30 |
960 |
2 Cheltuieli financiare, din care: |
31 |
0 |
- cheltuieli privind dobânzile |
32 |
0 |
- alte cheltuieli financiare |
33 |
0 |
3 Cheltuieli extraordinare |
34 |
0 |
III REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
35 |
30 |
IV IMPOZITUL PE PROFIT |
36 |
5 |
V REZULTATUL NET |
37 |
25 |
VI ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
38 |
0 |
VII PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
39 |
25 |
a) pentru cointeresarea personalului angajat in activitatea |
40 |
5 |
b) pentru finantarea dezvoltării institutului national |
41 |
15 |
c) pentru desfăsurarea activitătii curente, inclusiv pentru |
|
|
finantarea proiectelor |
42 |
5 |
VIII SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR |
43 |
200 |
din care: |
|
|
1 Surse proprii |
44 |
200 |
2 Subventii de la bugetul de stat pentru investitii |
45 |
|
3 Credite bancare pentru investitii |
46 |
|
- interne |
47 |
|
- externe |
48 |
|
4 Alte surse |
49 |
|
IX UTILIZAREA RESURSELOR PENTRU INVESTITII, din care: |
50 |
200 |
1 Investitii, inclusiv investitii in curs la finele anului |
51 |
200 |
2 Rambursarea de rate aferente creditelor pentru investitii |
52 |
|
- interne |
53 |
|
- externe |
54 |
|
X DATE DE FUNDAMENTARE |
|
|
1 Venituri totale (rd01) |
55 |
8.466 |
2 Cheltuieli aferente veniturilor totale (rd08) |
56 |
8.436 |
3 Rezultate (+/-) (rd 57 - rd 58) |
57 |
30 |
4 Număr mediu de personal, total institut, din care: |
58 |
116 |
- număr mediu personal de cercetare-dezvoltare |
59 |
98 |
5 Câstigul mediu lunar pe salariat, total institut - lei/persoana/luna |
60 |
2.451 |
6 Câstigul mediu lunar pe personal de cercetare-dezvoltare - lei/persoana/luna |
61 |
2.889 |
7 Rentabilitatea (rd57/rd56*100) |
62 |
0 |
9 Rata rentabilitătii financiare |
|
|
rd 37*100/capital propriu |
63 |
75 |
10 Plăti restante |
64 |
0 |
11 Creante de încasat |
65 |
200 |
*) Veniturile realizate din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului/Autoritatea Natională pentru Cercetare Stiintifică, inclusiv cele din contracte de finantare pe programe de nucleu, sunt în sumă de 5.108 mii lei, încheiate până la 18.06.2010, iar cele realizate din contractele încheiate cu ordonatorii principali de credite care finantează programe si proiecte din planurile sectoriale sunt în sumă de 1.116 mii lei.
ANEXA Nr. 2
MINISTERULAGRICULTURII SI DEZVOLTĂRII RURALE
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU
BIOTEHNOLOGII ÎN HORTICULTURA STEFĂNESTI- ARGES
- mii lei -
INDICATORI |
Nr. rd. |
Program 2010 |
A |
0 |
1 |
I. VENITURI TOTALE, din care: |
01 |
6276 |
1. VENITURI DIN
EXPLOATARE din care: |
02 |
6276 |
a) Venituri din activitatea de bază “ |
03 |
2291 |
b) Venituri din alte activităti conexe activitătii de cercetare - dezvoltare |
04 |
3985 |
c) Alte venituri din exploatare |
05 |
0 |
2. VENITURI FINANCIARE |
06 |
0 |
3. VENITURI
EXTRAORDINARE |
07 |
0 |
II. CHELTUIELI TOTALE, din care: |
08 |
6015 |
1. Cheltuieli de exploatare, total, din care: |
09 |
6011 |
a) Bunuri si servicii |
10 |
2189 |
b) Cheltuieli de personal, din care: |
11 |
2120 |
- cheltuieli cu salariile |
12 |
1640 |
- indemnizatiile membrilor consiliului de administratie |
13 |
19 |
- drepturile salariale ale directorului (general) |
14 |
70 |
- contributii de asigurări sociale de stat |
15 |
341 |
- contributii de asigurări de somaj |
16 |
8 |
- contributii de asigurări sociale de sănătate |
17 |
85 |
- contributii de asigurări pentru accidente de muncă si boli profesionale |
18 |
5 |
- contributii pentru concedii si indemnizatii |
19 |
14 |
- contributii la Fondul de garantare a creantelor salariale |
20 |
4 |
- contributii la fondul de pensii facultative |
21 |
0 |
-alte cheltuieli de personal, din care: |
22 |
23 |
- tichete de masă |
23 |
0 |
- deplasări, detasări |
24 |
23 |
c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea, provizioanele si ajustările pentru depreciere |
25 |
708 |
d) Cheltuieli de protocol |
26 |
0 |
e) Cheltuieli de reclamă si publicitate |
27 |
40 |
f) Cheltuieli cu sponsorizarea |
28 |
0 |
g) Cheltuieli prevăzute la art. 21(3- litera c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal |
29 |
0 |
h) Alte cheltuieli |
30 |
954 |
2. Cheltuieli financiare, din care: |
31 |
4 |
- cheltuieli privind dobânzile |
32 |
2 |
- alte cheltuieli financiare |
33 |
2 |
3, Cheltuieli extraordinare |
34 |
0 |
III. REZULTATUL BRUT
(profit/pierdere) |
35 |
261 |
IV. IMPOZIT PE PROFIT |
36 |
51 |
V. REZULTATUL NET |
37 |
210 |
VI. ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
38 |
210 |
VII.PROFITUL DE
REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII
PRECEDENTI |
39 |
0 |
a) pentru cointeresarea personalului |
40 |
0 |
b) pentru finantarea dezvoltării institutului national, |
41 |
0 |
o) pentru desfăsurarea activitătii curente, inclusiv pentru cofinantarea proiectelor |
42 |
0 |
VIII. SURSE DE
FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
43 |
200 |
1. Surse proprii |
44 |
200 |
2. Subventii de la bugetul de stat pentru investitii |
45 |
0 |
3. Credite bancare pentru investitii: |
46 |
0 |
- interne |
47 |
0 |
- externe |
48 |
0 |
4. Alte surse |
49 |
0 |
IX. UTILIZAREA RESURSELOR PENTRU INVESTITII, din care: |
50 |
200 |
1. În vestitii, inclusiv investitii în curs la finele anului |
51 |
200 |
2. Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
52 |
0 |
- interne |
53 |
0 |
- externe |
54 |
0 |
X. DATE DE FUNDAMENTARE |
|
|
1. Venituri totale (rd. 01) |
55 |
6276 |
2. Cheltuieli aferente veniturilor totale (rd.08) |
56 |
6015 |
3. Rezultate (+/-) /rd. 57 - rd. 58) |
57 |
261 |
4.Număr mediu de personal, total institut, din care: |
58 |
88 |
- număr mediu de personal, de cercetare - dezvoltare |
59 |
31 |
5. Câstigul mediu lunar pe salariat, total institut lei/persoana/luna |
60 |
1485 |
6. Câstigul mediu lunar pe personal de cercetare - dezvoltare - lei/persoana/luna |
61 |
1820 |
7. Rentabilitatea (rd57/rd56*100) |
62 |
4 |
Rata rentabilitatii financiare (Rd. 37* 100 / capital propriu) |
63 |
3 |
10. Plăti restante |
64 |
19000 |
11. Creante de încasat |
65 |
1300 |
*) Veniturile realizate din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educatiei si Cercetării/Autoritatea Natională pentru Cercetare Stiintifică, inclusiv cele din contracte de finantare pe programe-nucleu, sunt în sumă de 1.844 mii lei, încheiate până la data de 31.12.2009, iar cele realizate din contracte încheiate cu ordonatorii principali de credite care finantează programe si proiecte din planurile sectoriale sunt în sumă de 99 mii lei.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia Maritimă Internatională prin Rezolutia MSC.271(85) a Comitetului securitătii maritime din 4 decembrie 2008
În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor si infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
publică amendamentele la Codul international din 2000 pentru siguranta
navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia
Maritimă Internatională prin Rezolutia MSC.271(85) a Comitetului
securitătii maritime din 4 decembrie 2008, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea
Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în
aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti, 22 noiembrie 2010.
Nr. 939.
ANEXĂ
REZOLUTIA MSC. 271(85) (adoptată la 4 decembrie 2008)
Adoptarea
amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare
viteză
(Codul HSC 2000)
Comitetul securitătii maritime,
amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale referitor la functiile Comitetului,
amintind, de asemenea, Rezolutia MSC.97(73) prin care s-a adoptat Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare viteză (denumit în continuare Codul HSC 2000), care a devenit obligatoriu conform cap. Xdin Conventia internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Conventia),
notând si art. VIII(b) si regula X/1.1 din Conventie cu privire la
procedura de amendare a Codului HSC 1994,
luând în considerare, la cea de-a optzeci si cincea sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 2000 propuse si difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din Conventie,
1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezolutie;
2. stabileste, în conformitate cu art. VIII(b)(v)(2)(bb) din Conventie, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, cu exceptia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime dintre guvernele contractante la Conventie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011 după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Conventie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Conventie copii certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezolutii si ale anexei sale membrilor Organizatiei care nu sunt guverne contractante la Conventie.
ANEXA la Rezolutia
MSC.271(85)
AMENDAMENTE la Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare viteză
(Codul HSC 2000)
CAPITOLUL 7
Protectia contra incendiului
1. La sfârsitul paragrafului 7.17.1 se adaugă o nouă frază:
“Navele construite la 1 iulie 2002 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011, cu încăperi de marfă destinate transportului de mărfuri periculoase ambalate, trebuie să îndeplinească cerintele de la 7.13.3, cu exceptia cazului în care se transportă mărfurile periculoase specificate la clasele 6.2 si 7 si mărfurile periculoase în cantităti limitate* si cantitătile exceptate** în conformitate cu tabelele 7.17-1 si 7.17-3, nu mai târziu de data primei inspectii de reînnoire la 1 ianuarie2011 sau după această dată.”
* Se face
referire la cap. 3.4 din Codul IMDG.
** Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
2. Nota 1 existentă la tabelul 7.17-1 se înlocuieste după cum urmează:
“1 Aceste cerinte nu se aplică containerelor închise care transportă mărfuri solide din clasele 4 si 5.1. Pentru mărfurile din clasele 2, 3, 6.1 si 8, care sunt transportate în containere închise, rata de împrospătare a aerului poate fi redusă la cel putin două schimburi de aer pe oră. Pentru mărfurile lichide din clasele 4 si 5.1, care sunt transportate în containere închise, rata de împrospătare a aerului poate fi redusă la cel putin două schimburi de aer pe oră. În sensul acestei cerinte, un recipient mobil este un container închis.”
3. Tabelul 7.17-3 existent se înlocuieste
după cum urmează:
Tabelul*) 7.17-3
Aplicarea cerintelor de la 7.17.3 la diferite clase de mărfuri periculoase,
cu exceptia mărfurilor solide
periculoase în vrac
Clasa/Regula
19 |
1.1
pana 1.6 |
1.4
S |
2.1 |
2.2 |
2.3.
inflamabil 20 |
2.3.
neinflamabil |
3
FP15< 23ş |
3
FP15< 23ş pana
la≤60şC |
4.1 |
4.2 |
4.3
lichide21 |
4.3
solide |
5.1 |
5.216 |
6.1
lichide FP15<23ş |
6.1
lichide FP15≥23ş pana la≤60şC |
6.1
lichide |
6.1
solide |
8
lichide FP15<23ş |
8
lichide FP15≥23ş pana la≤60şC |
8
lichide |
8
solide |
9 |
7.17.11.] |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
7.17.3.1.2 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
7.17.3.1.3 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
7.17.3.1.4 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
7.17.3.2 |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X15 |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X14 |
7.17.3.3 |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
7.17.3.4.1 |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
X8 |
X8 |
X |
X |
X8 |
- |
X |
X |
- |
X8 |
X |
X |
- |
- |
X8 |
7.17.3.4.2 |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X14 |
7.17.3.5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
X16 |
X16 |
- |
- |
7.17.3.6 |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X11 |
7.17.3.7 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
7.17.3.8 |
X9 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X10 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
7.17.3.9 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
7.17.3.10 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
*) Tabelul este reprodus în facsimil.
8 Această prevedere se aplică dacă “încăperile ventilate mecanic” sunt cerute de Codul IMDG.
9 Mărfurile
din această clasă trebuie să fie stivuite la o distantă de
3 m pe orizontală fată de delimitările încăperii de masini,
pentru toate cazurile.
10 Se face referire la Codul IMDG.
11 După caz, pentru mărfurile ce urmează a fi transportate.
12 FP înseamnă punctul de aprindere.
13 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea mărfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau în spatiile ro-ro închise.
14 Se aplică numai mărfurilor periculoase care degajă vapori inflamabili si care sunt incluse în Codul IMDG.
15 Se aplică numai mărfurilor periculoase cu un punct de aprindere mai mic de 23°C incluse în Codul IMDG.
16 Se aplică numai mărfurilor periculoase din categoria 6.1 cu un risc secundar.
17 Se aplică numai
mărfurilor periculoase care degajă vapori inflamabili si care sunt
incluse în Codul IMDG.
18 Se aplică numai
mărfurilor periculoase cu un punct de aprindere mai mic de 23°C incluse în
Codul IMDG.
19 Se aplică numai
mărfurilor periculoase din categoria 6.1 cu un risc secundar.
20 Conform prevederilor
Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spatiile ro-ro închise a
mărfurilor din clasa 2.3 care au risc secundar din clasa 2.1.
21 Conform prevederilor
Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spatiile ro-ro închise a
lichidelor din clasa 4.3 cu un punct de aprindere mai mic de 23°C.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
privind publicarea acceptării amendamentelor
la Conventia internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe
mare, asa cum a fost amendată, adoptate de Organizatia Maritimă
Internatională prin anexa nr. 2 la Rezolutia MSC.269(85) a Comitetului
securitătii maritime din 4 decembrie 2008
În temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 si ale art. 5
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor si infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
publică amendamentele la Conventia internatională din 1974 pentru
ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendată, adoptate de
Organizatia Maritimă Internatională prin anexa nr. 2 la Rezolutia
MSC.269(85) a Comitetului securitătii maritime din 4 decembrie 2008,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea
Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în
aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti, 22 noiembrie 2010.
Nr. 940.
ANEXĂ
REZOLUTIA MSC.269(85) (adoptată la 4 decembrie 2008)
Adoptarea amendamentelor la Conventia
internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum
a fost amendată
Comitetul securitătii maritime,
amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale referitor la functiile Comitetului,
amintind si art. VIII(b) din Conventia internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Conventia) referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Conventie, cu exceptia prevederilor cap. I al acesteia,
luând în considerare, la cea de-a optzeci si cincea sesiune a sa, amendamentele la Conventie, propuse si difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) al acesteia,
1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele la Conventie, al căror text este prevăzut în anexele nr. 1 si 2 la prezenta rezolutie;
2. stabileste că, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie:
a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010; si
b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010,
În afară de cazul în care înainte de aceste date mai mult de o treime dintre guvernele contractante la Conventie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante la Conventie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie:
a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010; si
b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Conventie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Conventie copii certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor prevăzute în anexele nr. 1 si 2;
5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale prezentei rezolutii si ale anexelor nr. 1 si 2 tuturor membrilor Organizatiei care nu sunt guverne contractante la Conventie.
ANEXA Nr. 2 la Rezolutia
MSC.269(85)
la Conventia internatională din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare,
asa cum a fost amendată
CAPITOLUL II-2
Constructie - protectia contra
incendiului, detectarea si stingerea incendiului
PARTEA A
Generalităti
Regula 1 - Aplicare
1. După paragraful 2.3 existent se adaugă un nou paragraf, paragraful 2.4:
“2.4 Următoarele nave, cu încăperi de marfă pentru transportul mărfurilor periculoase ambalate, trebuie să respecte prevederile regulii 19.3, cu exceptia cazului în care se transportă mărfuri periculoase din clasele 6.2 si 7 si mărfuri periculoase în cantitătile limitate* si cantitătile exceptate** în conformitate cu tabelele 19.1 si 19.3, nu mai târziu de data primei inspectii de reînnoire efectuate la 1 ianuarie 2011 sau după această dată:
.1 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011; si
.2 navele de marfă cu un tonaj brut mai mic de 500 construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011, si fără a aduce atingere acestor prevederi:
.3 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1986, nu trebuie să respecte prevederile regulii 19.3.3 cu conditia ca acestea să respecte prevederile regulii 54.2.3, asa cum s-au adoptat prin Rezolutia MSd(XLV);
.4 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si navele de pasageri construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, dar înainte de 1 februarie 1992, nu trebuie să respecte prevederile regulii 19.3.3, cu conditia ca acestea să respecte prevederile regulii 54.2.3, asa cum s-au adoptat prin Rezolutia MSC.6(48);
.5 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1998, nu trebuie să respecte prevederile regulilor 19.3.10.1 si 19.3.10.2; si
.6 navele de marfă cu un tonaj brut mai mic
de 500 construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, dar
înainte de 1 iulie 1998, nu trebuie să respecte prevederile regulii
19.3.10.1 si 19.3.10.2.”
PARTEA E
Cerinte functionale
Regula 16 – Operatiuni
2. În paragraful 2.1, referirea la “Codul de reguli practice pentru transportul în sigurantă al mărfurilor solide în vrac” se înlocuieste cu referirea la “Codul maritim international pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC)”.
PARTEA G
Cerinte speciale
Regula 19 - Transportul mărfurilor periculoase
3. Nota 1 de la tabelul 19.1 se înlocuieste după cum urmează:
“1 Nu se aplică containerelor închise care transportă mărfuri solide din clasele 4 si 5.1. Pentru mărfurile din clasele 2, 3, 6.1 si 8 care sunt transportate în containere închise, viteza ventilatiei poate fi redusă până la cel putin două schimburi de aer pe oră. Pentru lichidele din clasele 4 si 5.1 care sunt transportate în containere închise, viteza ventilatiei poate fi redusă până la cel putin două schimburi de aer pe oră. În sensul acestei prevederi, prin tanc portabil se întelege un container închis.”
4. La nota 10 de la tabelul 19.2, cuvintele “Codul de reguli practice pentru transportul în sigurantă al mărfurilor solide în vrac, adoptat prin Rezolutia A.434(XI)” se înlocuiesc cu cuvintele “Codul maritim international pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC)”.
* Se face referire la cap. 3.4 din Codul IMDG. “* Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
5. Tabelul 19.3 existent se înlocuieste după
cum urmează:
Tabelul*)
19.3 - Aplicarea cerintelor pentru diferite clase de mărfuri periculoase
exceptând mărfurile periculoase solide în vrac
Clasa/Regula
19 |
1.1
pana 1.6 |
1.4
S |
2.1 |
2.2 |
2.3.
inflamabil 20 |
2.3.
neinflamabil |
3
FP15< 23ş |
3
FP15< 23ş pana
la≤60şC |
4.1 |
4.2 |
4.3
lichide21 |
4.3
solide |
5.1 |
5.216 |
6.1
lichide FP15<23ş |
6.1
lichide FP15≥23ş pana la≤60şC |
6.1
lichide |
6.1
solide |
8
lichide FP15<23ş |
8
lichide FP15≥23ş pana la≤60şC |
8
lichide |
8
solide |
9 |
3.1.1 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3.1.2 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
3.1.3 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3.1.4 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3.2 |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X18 |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X17 |
3.3 |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
3.4.1 |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
X11 |
X11 |
X |
X |
X11 |
- |
X |
X |
- |
X11 |
X |
X |
- |
- |
X11 |
3.4.2 |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X17 |
3.5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
X16 |
X16 |
- |
- |
3.6 |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X14 |
3.7 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
3.8 |
X12 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X13 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3.9 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3.10.1 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3.10.2 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
*) Tabelul este reprodus în facsimil.
11 Această prevedere se aplică dacă “încăperile ventilate mecanic” sunt cerute de Codul IMDG.
12 Mărfurile din această clasă trebuie să fie stivuite la o distantă de 3 m pe orizontală fată de delimitările încăperii de masini, pentru toate cazurile.
13 Se face referire la Codul IMDG.
14 După caz, pentru mărfurile ce urmează a fi transportate.
15 FP înseamnă punctul de aprindere.
16 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea mărfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau în spatiile ro-ro închise.
17 Se aplică numai mărfurilor periculoase care degajă vapori inflamabili si care sunt incluse în Codul IMDG.
18 Se aplică numai mărfurilor periculoase cu un punct de aprindere mai mic de 23°C incluse în Codul IMDG.
19 Se aplică numai mărfurilor periculoase din categoria 6.1 cu un risc secundar.
20 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spatiile ro-ro închise a mărfurilor din clasa 2.3 care au risc secundar din clasa 2.1.
21 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spatiile ro-ro închise a lichidelor din clasa 4.3 cu un punct de aprindere mai mic de 23°C.
6. În paragraful 2.1, după cuvintele “cu exceptia cazului în care
se transportă mărfuri periculoase în cantităti limitate” se
adaugă următoarele cuvinte: “si cantitătile exceptate”*.
Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
7. În paragraful 3.4, titlul existent se înlocuieste după cum urmează: “3.4 Instalatia de ventilatie”.
8. Următorul text se adaugă la sfârsitul primei fraze din paragraful 3.6.1: “si trebuie să fie selectate tinând seama de pericolele asociate substantelor chimice ce urmează a fi transportate, precum si de standardele elaborate de Organizatie conform categoriei din care fac parte si stării lor fizice”*.
* Pentru mărfurile solide în vrac, îmbrăcămintea de protectie trebuie să respecte prevederile pentru echipament specificate în programele corespunzătoare din Codul IMSBC pentru anumite substante. Pentru mărfurile ambalate, îmbrăcămintea de protectie trebuie să respecte prevederile pentru echipament specificate în procedurile de urgentă (MmS) din Suplimentul la Codul IMDG pentru anumite substante.”
9. La sfârsitul paragrafului 4 se adaugă cuvintele “si cantitătile exceptate”.
CAPITOLUL VI
Transportul de
mărfuri
PARTEA A
Prevederi
generale
10. După regula 1 existentă se adaugă următoarele noi reguli, regulile 1-1 si 1-2:
“Regula 1-1
Definitii
În sensul acestui capitol, în afara de cazul în care se prevede în mod expres altfel, se aplică următoarele definitii:
1. Codul IMSBC înseamnă Codul maritim international pentru mărfuri solide în vrac (Codul ISMBC) adoptat de Comitetul securitătii maritime al Organizatiei prin Rezolutia MSC.268(85), asa cum poate fi amendat de Organizatie, cu conditia ca aceste amendamente să fie adoptate, puse în vigoare si să aibă efect în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta Conventie privind procedurile de amendare aplicabile, cu exceptia prevederilor cap. 1 al acesteia.
2. Marfa solidă în vrac înseamnă orice marfă, alta decât lichidele sau gazele, care se compune dintr-o combinatie de particule, granule sau orice alte bucăti mai mari de materie, în general cu o compozitie uniformă, care se încarcă direct în spatiile de marfă ale unei nave fără vreo altă formă intermediară de ambalare.
Regula 1-2 Cerintele pentru transportul mărfurilor solide în vrac, altele decât cerealele Transportul mărfurilor solide în vrac, altele decât cerealele, trebuie să respecte prevederile corespunzătoare din Codul IMSBC.”
Regula 2 - Informatii asupra mărfii
11. Alineatul .2 existent din paragraful 2 se înlocuieste după cum urmează:
“.2
În cazul mărfii solide în vrac, informatiile prevăzute la sectiunea 4
din Codul IMSBC.”
12. Paragraful 2.3 existent se elimină.
Regula 3 - Echipamentul de detectare gaze si analiză a oxigenului
13. În paragraful 1, cuvântul
“solide” se introduce în prima frază, după cuvintele “Atunci când
transportul unei încărcături...”.
PARTEA B
Prevederi
speciale pentru mărfurile în vrac, altele decât cerealele
14. Titlul părtii B se înlocuieste după cum urmează: “Prevederi speciale pentru mărfurile solide în vrac” Regula 6 - Conditii de acceptare a mărfii pentru transport
15. În paragraful 1 existent, cuvântul “solide” se introduce în prima frază, după cuvintele “înainte de încărcarea unei mărfi”.
16. Paragrafele 2 si 3 existente se elimină.
Regula 7 - încărcarea, descărcarea si arimarea mărfurilor în vrac
17. În titlul regulii se introduce cuvântul “solide” după cuvântul “mărfurilor”.
18. Paragrafele 4 si 5 existente se elimină si paragrafele ulterioare se renumerotează în mod corespunzător.
CAPITOLUL VII
Transportul
mărfurilor periculoase
PARTEA A-1
Regula 7-1 - Aplicare
19. În paragraful 3 din regulă, cuvintele “detaliate privind transportul în sigurantă al mărfurilor periculoase solide în vrac care trebuie să includă instructiunile” se elimină.
20. După regula 7-4 se introduce o nouă regulă, regula 7-5:
“Regula 7-5 Cerinte pentru transportul mărfurilor solide periculoase în vrac Transportul mărfurilor solide periculoase în vrac trebuie să respecte prevederile corespunzătoare din Codul IMSBC, asa cum s-au definit în regula VI/1-1.1.”
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.748 din 29 noiembrie 2010 |
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE SI
TURISMULUI Nr. 2.545 din 30 noiembrie 2010 |
privind aprobarea standardelor de cost
aferente categoriilor de constructii care fac obiectul finantării în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008
pentru instituirea unei scheme de ajutor
de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile
Având în vedere prevederile art. II din Hotărârea Guvernului nr.
1.000/2010 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru
instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării
economice durabile,
în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 13, alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul finantelor publice si ministrul
dezvoltării regionale si turismului emit următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă standardele de cost aferente categoriilor de constructii care fac
obiectul finantării, prevăzute la subpct. 2.1 din cap. I “Acordarea ajutorului de stat regional
pentru investitia initială” din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind
asigurarea dezvoltării economice durabile, cu modificările
ulterioare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Standardele
de cost, aprobate potrivit art. 1, stau la baza stabilirii valorii maxime a
costurilor eligibile aferente categoriilor de constructii care fac obiectul
acordării ajutorului de stat.
Art. 3. - În cazul în
care valoarea constructiei prezentată în proiect depăseste valoarea
calculată conform standardelor de cost, aprobate potrivit art. 1,
diferenta este considerată cost neeligibil.
Art. 4. - Ministerul
Finantelor Publice, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat,
asigură îndeplinirea prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu |
Ministrul dezvoltării regionale si
turismului Elena Gabriela Udrea |
ANEXA
Indicativ: SAS-01 |
Hală de productie |
|
Standard de cost |
I. Preambul
Standardul de cost constituie document de referintă în vederea stabilirii cheltuielilor eligibile aferente constructiilor, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile, cu modificările ulterioare.
Standardul de cost se referă la cheltuieli
cuprinse în cap. 4 “Cheltuieli pentru investitia de bază”, subcap. 4.1
“Constructii si instalatii”, din anexa nr. 4 “Metodologie privind elaborarea
devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de
interventii” la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea
continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor
publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului
general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard de cost se adresează:
a) Ministerului Finantelor Publice, în calitate de autoritate de implementare a schemei de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investitii si creării de noi locuri de muncă;
b) întreprinderilor care solicită ajutor de stat în temeiul
Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008, cu modificările ulterioare.
Obiectivul de referintă îl constituie constructia “Hală de productie”.
IV.
Cost unitar Investitie de bază “Hală de productie” |
Valori de referintă Cost unitar (exclusiv TVA) euro/m2Ad1) |
|
Constructii si instalatii (C+l) |
370 |
4252) |
1) Ad - arie desfăsurată, definită ca sumă a ariilor tuturor nivelelor constructiei, conform STAS 4908-85 “Clădiri civile, industriale si agrozootehnice. Arii si volume conventionale”.
2) Hală de
productie amenajată pentru montare pod rulant.
NOTĂ:
Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente următoarelor capitole din structura devizului general al investitiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008:
- cap. 1 - Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului;
- cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitătilor necesare obiectivului;
- cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare si asistentă tehnică;
- cap. 4 - Cheltuieli pentru investitia de bază, subcap. 4.2-4.6;
- cap. 5 - Alte cheltuieli;
- cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar.
Indicativ: SAS-02 |
Structură de primire turistică, având în incintă functiuni integrate de cazare turistică, alimentatie publică si agrement |
|
Standard de cost |
I. Preambul
Standardul de cost constituie document de referintă în vederea stabilirii cheltuielilor eligibile aferente constructiilor, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile, cu modificările ulterioare.
Standardul de cost se referă la cheltuieli cuprinse în cap. 4 “Cheltuieli pentru investitia de bază”, subcap. 4.1 “Constructii si instalatii”, din anexa nr. 4 “Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii” la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard se adresează:
a) Ministerului Finantelor Publice, în calitate de autoritate de implementare a schemei de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investitii si creării de noi locuri de muncă;
b) întreprinderilor care solicită ajutor de stat în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008, cu modificările ulterioare.
Obiectivul de referintă îl constituie constructia “Structură de primire turistică, având în incintă functiuni integrate de cazare turistică, alimentatie publică si agrement”, amplasate numai în zonele de interes turistic prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul standard de cost.
IV. Cost unitar
Investitie de bază “Structură de primire turistică, având în incintă functiuni integrate de cazare turistică, alimentatie publică si agrement) |
Valori de referintă Cost unitar (exclusiv TVA) euro/m2Ad1) |
Constructii si instalatii (C+l) |
750 |
1) Ad - arie desfăsurată, definită ca sumă a ariilor tuturor nivelelor constructiei, conform STAS 4908-85 “Clădiri civile, industriale si agrozootehnice. Arii si volume conventionale”.
2) Prezentul standard de cost nu include următoarele categorii de structuri de primire turistică:
- cu functiune de cazare turistică: hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, bungalouri, cabane, sate de vacantă, campinguri, camere de închiriat în locuinte familiale, pontoane plutitoare, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice urbane sau rurale, pensiuni agroturistice, case traditionale, alte unităti cu functiuni de cazare turistică;
- cu functiune de agrement: cluburi, cazinouri si
centre de închiriere.
NOTĂ:
Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente următoarelor capitole din structura devizului general al investitiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008:
- cap. 1 - Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului;
- cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitătilor necesare obiectivului;
- cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare si asistentă tehnică;
- cap. 4 - Cheltuieli pentru investitia de bază, subcap. 4.2-4.6;
- cap. 5 - Alte cheltuieli;
- cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar.
ANEXA
la standardul de cost aferent constructiei
„Structură de primire turistică, având în
incintă functiuni integrate de cazare turistică, alimentatie
publică si agrement”
LISTA
zonelor de interes turistic
I. |
Zona de interes
turistic Bucuresti – Ilfov |
II. |
Statiuni
turistice de interes national: |
1. |
Amara - judetul Ialomita |
2. |
Azuga - judetul Prahova |
3. |
Busteni - judetul Prahova |
4. |
Buzias - judetul Timis |
5. |
Băile Govora - judetul Vâlcea |
6. |
Băile Felix - judetul Bihor |
7. |
Băile Herculane - judetul Caras-Severin |
8. |
Băile Olănesti - judetul Vâlcea |
9. |
Băile Tusnad - judetul Harghita |
10. |
Câmpulung Moldovenesc - judetul Suceava |
11. |
Cap Aurora - judetul Constanta |
12. |
Călimănesti-Căciulata - judetul Vâlcea |
13. |
Costinesti - judetul Constanta |
14. |
Covasna - judetul Covasna |
15. |
Eforie Nord - judetul Constanta |
16. |
Eforie Sud - judetul Constanta |
17. |
Geoagiu-Băi - judetul Hunedoara |
18. |
Gura Humorului - judetul Suceava |
19. |
Jupiter - judetul Constanta |
20. |
Mamaia - judetul Constanta |
21. |
Mangalia - judetul Constanta |
22. |
Moneasa - judetul Arad |
23. |
Neptun-Olimp - judetul Constanta |
24. |
Poiana Brasov - judetul Brasov |
25. |
Predeal - judetul Brasov |
26. |
Pucioasa - judetul Dâmbovita |
27. |
Slănic - judetul Prahova |
28. |
Saturn - judetul Constanta |
29. |
Sinaia - judetul Prahova |
30. |
Sângeorz-Băi - judetul Bistrita-Năsăud |
31. |
Slănic-Moldova - judetul Bacău |
32. |
Sovata - judetul Mures |
33. |
Târgu Ocna - judetul Bacău |
34. |
Târgu-Neamt - judetul Neamt |
35. |
Techirghiol - judetul Constanta |
36. |
Vatra Dornei - judetul Suceava |
37. |
Venus - judetul Constanta |
38. |
Voineasa - judetul Vâlcea |
39. |
Zona Parâng - Petrosani - judetul Hunedoara |
40. |
Zona turistică a municipiului Piatra-Neamt - judetul Neamt |
III. |
Statiuni turistice de interes local: |
1. |
1
Mai - judetul Bihor |
2. |
Albac - judetul Alba |
3. |
Albestii de Muscel - judetul Arges (Bughea de Sus) |
4. |
Arieseni - judetul Alba |
5. |
Balvanyos - judetul Covasna |
6. |
Bazna - judetul Sibiu |
7. |
Băltătesti - judetul Neamt |
8. |
Băile Homorod - judetul Harghita |
9. |
Băile Turda - judetul Cluj |
10. |
Băile Băita - judetul Cluj |
11. |
Borsec - judetul Harghita |
12. |
Borsa - judetul Maramures |
13. |
Bran - judetul Brasov |
14. |
Breaza - judetul Prahova |
15. |
Călacea - judetul Timis |
16. |
Cheia - judetul Prahova |
17. |
Crivaia - judetul Caras-Severin |
18. |
Durău - judetul Neamt |
19. |
Harghita-Băi - judetul Harghita |
20. |
Horezu - judetul Vâlcea |
21. |
Izvoru Muresului - judetul Harghita |
22. |
Lacu Rosu - judetul Harghita |
23. |
Lacu Sărat - judetul Brăila |
24. |
Lipova - judetul Arad |
25. |
Moieciu - judetul Brasov |
26. |
Ocna Sibiului - judetul Sibiu |
27. |
Ocna Sugatag - judetul Maramures |
28. |
Păltinis - judetul Sibiu |
29. |
Pârâul Rece - judetul Brasov |
30. |
Praid - judetul Harghita |
31. |
Săcelu - judetul Gorj |
32. |
Sărata Monteoru - judetul Buzău |
33. |
Secu - judetul Caras-Severin |
34. |
Semenic - judetul Caras-Severin |
35. |
Snagov - judetul Ilfov |
36. |
Stâna de Vale - judetul Bihor |
37. |
Straja - judetul Hunedoara |
38. |
Soveja - judetul Vrancea |
39. |
Tăsnad - judetul Satu Mare |
40. |
Timisu de Sus - judetul Brasov |
41. |
Tinca - judetul Bihor |
42. |
Trei Ape - judetul Caras-Severin |
43. |
Vălenii de Munte - judetul Prahova |
44. |
Vata de Jos - judetul Hunedoara |
45. |
Viseu de Sus - judetul Maramures |
46. |
Zona Fântânele - judetul Cluj |
47. |
Zona Muntele Băisorii - judetul Cluj |
Indicativ: SAS-03 |
Unitate de specialitate pentru asistentă medicală |
|
Standard de cost |
I. Preambul
Standardul de cost constituie un document de referintă în vederea stabilirii cheltuielilor eligibile aferente constructiilor conform Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile, cu modificările ulterioare.
Standardul de cost se referă la cheltuieli cuprinse în cap. 4 “Cheltuieli pentru investitia de bază”, subcap. 4.1 “Constructii si instalatii”, din anexa nr. 4 “Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii” la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrări de interventii.
II. Domeniu de aplicare
Prezentul standard se adresează:
a) Ministerului Finantelor Publice, în calitate de autoritate de implementare a schemei de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investitii si creării de noi locuri de muncă;
b) Întreprinderilor care solicită ajutor de stat în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008, cu modificările ulterioare.
Obiectivul de referintă îl constituie
constructia “Unitate de specialitate pentru asistentă medicală”,
definită potrivit legii.
IV Cost unitar
Investitie de bază “Unitate de specialitate pentru asistentă medicală” |
Valori de referintă Cost unitar (exclusiv TVA) euro/m2Ad1) |
Constructii si instalatii (C+l) |
850 |
1) Ad - arie desfăsurată, definită ca sumă a ariilor tuturor nivelelor constructiei, conform STAS 4908-85 “Clădiri civile, industriale si agrozootehnice. Arii si volume conventionale”.
Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente următoarelor capitole din structura devizului general al investitiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008:
- cap. 1 - Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului;
- cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitătilor necesare obiectivului;
- cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare si asistentă tehnică;
- cap. 4 - Cheltuieli pentru investitia de bază, subcap. 4.2-4.6.;
- cap. 5 - Alte cheltuieli;
- cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna decembrie
2010
Având în vedere prevederile Legii nr. 312/2004
privind Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna decembrie 2010, nivelul ratei dobânzii
de referintă a Băncii Nationale a României este de 6,25% pe an.
p. Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României,
Florin Georgescu
Bucuresti, 2 decembrie 2010.
Nr. 40.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |