MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 890 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 30 decembrie 2010
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
32. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului privind prevenirea si corectarea
dezechilibrelor macroeconomice COM (2010) 527
33. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului privind aplicarea eficientă a
supravegherii bugetare în zona euro COM (2010) 526
34. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului privind prevenirea si corectarea
dezechilibrelor macroeconomice excesive din zona eurb COM (2010) 525
35. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului privind aplicarea eficientă a
supravegherii bugetare în zona euro COM (2010) 524
36. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE)
nr. 1.467/97 privind accelerarea si clarificarea aplicării procedurii de
deficit excesiv COM (2010) 522
37. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE)
nr. 648/2004 în ceea ce priveste utilizarea fosfatilor si a altor compusi ai
fosforului în detergentii de rufe de uz casnic COM (2010) 597 final
38. - Hotărâre cu privire la propunerea de regulament (UE)
al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE)
nr. 1.406/2002 privind instituirea unei Agentii Europene pentru Sigurantă
Maritimă COM (2010)611 final
39. - Hotărâre cu privire la propunerea de directivă
a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a Directivei 2000/25/CE
privind dispozitiile pentru tractoarele introduse pe piată în cadrul
mecanismului de flexibilitate COM (2010) 607 final
40. - Hotărâre cu privire la Cartea verde a Comisiei
privind optiunile de politică în perspectiva unui drept european al
contractelor pentru consumatori si întreprinderi COM (2010) 348 final
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
116. - Ordonantă de urgentă pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea
plătii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la
care România este parte, precum si pentru aprobarea plătii cotizatiei
anuale în vederea participării Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale ca observator permanent în cadrul Comitetului pentru
Agricultură al OCDE - CoAg, pentru perioada 2010-2011, precum si a
cotizatiei anuale pentru anii următori în care România va mai primi
statutul de observator în cadrul Comitetului de Statistică al OCDE – CSTAT
121. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2002 privind
formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului si pentru
modificarea art. 52 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice
128. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în
aplicare a sanctiunilor internationale
129. - Ordonantă de urgentă pentru prorogarea
aplicării dispozitiilor art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 41/1998
privind taxele în domeniul protectiei proprietătii industriale si regimul
de utilizare a acestora
130. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea
Legii farmaciei nr. 266/2008
1.387. - Hotărâre privind prorogarea termenului
prevăzut la art. 2 alin. (1) si la art. 3 din Hotărârea Guvernului
nr. 752/2010 privind măsurile de reorganizare a Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură si a Agentiei Domeniilor Statului, precum
si stabilirea numărului de posturi pentru acestea
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
9.599. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală de modificare si completare a Normelor tehnice de
utilizare a Sistemului de control al importului, aprobate prin Ordinul
vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 2.477/2009
9.600. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală de modificare si completare a Normelor tehnice de
utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul
vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
1.626/2009
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
27. - Ordin pentru aprobarea Reglementărilor contabile
conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiară, aplicabile
institutiilor de credit
Rectificări la:
- Hotărârea Guvernului nr.
1.239/2010
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului privind prevenirea si corectarea dezechilibrelor acroeconomice COM
(2010) 527
Având în vedere Raportul Comisiei economice, industrie si servicii nr.
XX/449 din 17 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Senatul
constată că propunerea de regulament respectă principiile
subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând că obiectivul
de prevenire si corectare a dezechilibrelor macroeconomice nu poate fi atins de
o manieră corespunzătoare la nivelul statelor membre, iar proiectul
de regulament propus nu depăseste nevoia de reglementare necesară
realizării acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 32.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European
si al Consiliului privind aplicarea eficientă a supravegherii bugetare în
zona euro COM (2010) 526
Având
în vedere Raportul Comisiei pentru buget, finante, activitate bancară si
piată de capital nr. XXII/1.313 din 23 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a Tratatului
de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul de aplicare eficientă a supravegherii bugetare în zona
euro nu poate fi atins de o manieră corespunzătoare la nivelul
statelor membre, iar proiectul de regulament propus nu depăseste nevoia de
reglementare necesară realizării acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 33.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului privind prevenirea si corectarea dezechilibrelor macroeconomice
excesive din zona euro COM (2010) 525
Având
în vedere Raportul Comisiei economice, industrie si servicii nr. XX/448 din 17
noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul privind prevenirea si corectarea dezechilibrelor
macroeconomice excesive din zona euro nu poate fi atins de o manieră
corespunzătoare la nivelul statelor membre, iar proiectul de regulament
propus nu depăseste nevoia de reglementare necesară realizării
acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 34.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului privind aplicarea eficientă a supravegherii bugetare în zona
euro COM (2010) 524
Având
în vedere Raportul Comisiei pentru buget, finante, activitate bancară si
piată de capital nr. XXII/1.314 din 21 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul privind aplicarea eficientă a supravegherii bugetare în
zona euro nu poate fi atins de o manieră corespunzătoare la nivelul
statelor membre, iar proiectul de regulament propus nu depăseste nevoia de
reglementare necesară realizării acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 35.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.467/97 privind
accelerarea si clarificarea aplicării procedurii de deficit excesiv COM
(2010) 522
Având
în vedere Raportul Comisiei pentru buget, finante, activitate bancară si
piată de capital nr. XXII/1.285 din 17 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008\
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul privind descurajarea deficitelor excesive, precum si
accelerarea si clarificarea aplicării procedurii de deficit excesiv nu
poate fi atins de o maniera corespunzătoare la nivelul statelor membre,
iar proiectul de regulament propus nu depăseste nevoia de reglementare
necesară realizării acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 36.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 648/2004 în ceea ce
priveste utilizarea fosfati lor si a altor compusi ai fosforului în detergentii
de rufe de uz casnic COM (2010) 597 final
Având
în vedere Raportul Comisiei pentru administratie publică, organizarea
teritoriului si protectia mediului nr. XXX/4271 din 7 decembrie
2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008\
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul privind limitarea contributiei fosfatilor diri detergenti la
riscurile de eutrofizare în apele Uniunii Europene, mentinându-se, în acelasi
timp, o bună functionare a pietei interne pentru detergenti, nu poate fi
atins de b manieră corespunzătoare la nivelul statelor membre, iar
propunerea de regulament nu depăseste ceea ce este necesar pentru
realizarea acestor obiective.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 15 decembrie 2010,
cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 37.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de regulament (UE) al Parlamentului European si al
Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.406/2002 privind
instituirea unei Agentii Europene pentru Sigurantă Maritimă COM
(2010) 611 final
Având
în vedere Raportul Comisiei economice, industrii si servicii nr. XXII/459 din
29 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1 -
Senatul constată că propunerea de regulament respectă
principiile subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând
că obiectivul privind clarificarea rolului, a sarcinilor existente, precum
si extinderea acestor sarcini la noi domenii în curs de dezvoltare la nivel
international si/sau la nivelul Uniunii Europene ale Agentiei Europene pentru
Sigurantă Maritimă nu poate fi atins prin reglementări adoptate
numai la nivelul statelor membre si nici nu se depăseste ceea ce este
necesar a se reglementa pentru realizarea acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această hotărâre a fost
adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 38.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la propunerea de directivă a Parlamentului European si a
Consiliului de modificare a Directivei 2000/25/CE privind dispozitiile pentru
tractoarele introduse pe piată în cadrul mecanismului de flexibilitate COM
(2010) 607 final
Având
în vedere Raportul Comisiei economice, industrii si servicii nr. XXII/464 din
29 noiembrie 2010,
în
temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia
României, republicată, si ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la
Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a
Tratatului de instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr.
13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Senatul
constată că propunerea de directivă respectă principiile
subsidiaritătii si proportionalitătii, considerând că obiectivul
privind măsura instituită are un caracter general, valabil pentru
toate statele membre ale Uniunii Europene, fiind bine-venită pentru
industria de tractoare din România, nu poate fi atins prin reglementări
adoptate numai la nivelul statelor membre si nici nu se depăseste ceea ce
este necesar a se reglementa pentru realizarea acestui obiectiv.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
către institutiile europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 39.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
cu privire la Cartea verde a Comisiei privind optiunile de politică în
perspectiva unui drept european al contractelor pentru consumatori si
întreprinderi COM (2010) 348 final
Având
în vedere Raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplină,
imunităti si validări nr. XIX/932 din 29 noiembrie 2010, în temeiul
dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia României,
republicată, si ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona
de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană si a Tratatului de
instituire a Comunitătii Europene, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
Senatul
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Senatul alege următoarele optiuni de politică în perspectiva unui
drept european al contractelor pentru consumatori si întreprinderi:
a) în
ceea ce priveste natura juridică a unui instrument în materia dreptului
european al contractelor, optiunea agreată este aceea a elaborării
unui regulament de instituire a dreptului european al contractelor, care ar
putea înlocui diversitatea legislatiilor nationale cu un set uniform de reguli
la nivel european.
b) în
ceea ce priveste domeniul de aplicare al instrumentului comunitar, optiunea
agreată este aceea ca instrumentul să acopere atât contractele
transfrontaliere, cât si contractele interne. Instrumentul ar putea reprezenta
un stimulent suplimentar pentru întreprinderi în vederea extinderii dincolo de
frontiere, deoarece ar putea utiliza un singur set de conditii si o
politică economică unică.
c) în ceea ce priveste continutul
material al instrumentului comunitar, varianta cea mai utilă este aceea a
unei interpretări restrictive a domeniului de aplicare, limitat la
definitia contractului, obligatiile precontractuale, încheierea contractului,
nulităti, reprezentare, interpretare, continutul si efectele contractului,
executare, actiuni în caz de neexecutare, pluralitate de debitori si creditori,
modificarea subiectilor obligatiei juridice, compensarea creantelor si
prescrierea.
Art. 2. -
Opinia Senatului, cuprinsă în prezenta hotărâre, se transmite
Comisiei Europene.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 8 decembrie 2010, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucuresti, 17 decembrie 2010.
Nr. 40.
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plătii cotizatiilor la
organizatiile internationale interguvernamentale la care România este parte,
precum si pentru aprobarea plătii cotizatiei anuale în vederea
participării Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale ca
observator permanent în cadrul Comitetului pentru Agricultură al OCDE -
CoAg, pentru perioada 2010-2011, precum si a cotizatiei anuale pentru anii
următori în care România va mai primi statutul de observator în cadrul
Comitetului de Statistică al OCDE - CSTAT
Având
în vedere faptul că în anul 2010 România a obtinut, pentru perioada
2010-2011, statutul de observator permanent în cadrul Comitetului pentru
Agricultură al OCDE - CoAg si al Comitetului de Statistică al OCDE -
CSTAT, forumuri internationale de dezbatere a politicilor economice, sociale si
agricole la nivel global, comitete ce coordonează politicile economice
prin intermediul anumitor activităti, respectiv îmbunătătirea
calitătii agriculturii, îmbunătătirea statisticilor si
comparările de date internationale, perfectionarea Sistemului Normalizat
al Conturilor Nationale,
luând
în considerare necesitatea achitării de către Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale si Institutul National de Statistică a
cotizatiilor aferente perioadei 2010-2011, necesitate ce decurge din statutul
României de observator permanent în cadrul celor două comitete, precum si
faptul că plata cotizatiilor pe anul 2010 aferente acestui statut trebuie
efectuată în cel mai scurt timp,
tinând
seama de faptul că neplata contributiilor financiare duce la respingerea
solicitării de reînnoire sau, mai grav, la suspendarea invitatiei de
participare a României în cadrul Comitetului de Agricultură al OCDE - CoAg
si al Comitetului de Statistică al OCDE - CSTAT,
avându-se
în vedere că în cazul neadoptării imediate a prezentei
reglementări se periclitează capacitatea de asumare a obligatiilor
financiare si de asemenea candidatura României la OCDE,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art.
1. La anexa nr. 1 “Lista organizatiilor internationale interguvernamentale
la care România este membră”, la punctul II “Organizatiile internationale guvernamentale la care România a aderat în
baza aprobărilor date de conducerea ministerelor si a altor institutii
centrale”, după pozitia 52 se introduc două noi pozitii, pozitiile 53
si 54, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Denumirea organizatiei |
Sediul |
Anul înfiintării |
Anul aderării României |
Institutia română care coordonează relatiile cu organizatia internatională respectivă |
Explicatii |
“53. |
OCDE - Comitetul de
Statistică (CSTAT) |
Paris |
1961 |
2010 |
Institutul National de
Statistică coordonează colaborarea României cu OCDE pe domeniul
statisticii |
România
participă, începând cu anul 2010, cu statut de observator permanent, la
activitatea Comitetului pentru Statistică. |
54. |
OCDE - Comitetul
pentru Agricultură (CoAg) |
Paris |
1961 |
2010 |
Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale |
România
participă, începând cu anul 2010, ca observator permanent.” |
2. La
anexa nr. 2.2 “Cotizatii la alte organisme internationale”, titlul
subcapitolului “Ministerul Agriculturii si Alimentatiei” se modifică si va
avea următorul cuprins:
“Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale”
3. La
anexa nr. 2.2, titlul subcapitolului “Comisia Natională pentru
Statistică” se modifică si va avea următorul cuprins:
“Institutul
National de Statistică”
4. La
anexa nr. 2.2, la subcapitolul “Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale”, după pozitia 11 se introduce o nouă pozitie, pozitia 12, cu
următorul cuprins:
“12. |
OCDE-(CoAg) -
Comitetul pentru Agricultură |
euro |
10.100” |
5. La
anexa nr. 2.2, la subcapitolul “Institutul National de Statistică”,
după pozitia 1 se introduce o nouă pozitie, pozitia 2, cu
următorul cuprins:
“2. |
OCDE- - Comitetul de
Statistică |
euro |
10.100” |
Art. II. - (1) Se aprobă plata cotizatiei anuale în valoare de 10.100 euro în
vederea participării Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale
ca observator permanent în cadrul Comitetului pentru Agricultură al OCDE -
CoAg, pentru perioada 2010-2011, precum si plata cotizatiei anuale pentru anii
următori în care România va mai primi statutul de observator în cadrul
Comitetului pentru Agricultură al OCDE - CoAg.
(2) Se
aprobă plata cotizatiei anuale în valoare de 10.100 euro în vederea
participării României ca observator permanent în cadrul Comitetului de
Statistică al OCDE - CSTAT, pentru perioada 2010-2011, precum si plata
cotizatiei anuale pentru anii următori în care România va mai primi
statutul de observator în cadrul Comitetului de Statistică al OCDE -
CSTAT.
(3)
Echivalentul în lei al sumelor necesare plătii cotizatiei anuale pentru
Comitetul pentru Agricultură (CoAg) se asigură de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
(4)
Echivalentul în lei al sumelor necesare plătii cotizatiei anuale pentru
Comitetul de Statistică se asigură din bugetul Secretariatului
General al Guvernului pentru Institutul National de Statistică, în limita
prevederilor bugetare anuale aprobate.
(5)
Echivalentul în lei al sumelor prevăzute la alin. (1) si (2) se
calculează pe baza raportului de schimb leu/euro în vigoare la data
efectuării plătii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Presedintele Institutului National de Statistică,
Vergii Voineagu
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 15 decembrie 2010.
Nr. 116.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria
statului si pentru modificarea art. 52 din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice
Având
în vedere obiectivele privind îmbunătătirea colectării, cuprinse
în Programul de guvernare,
tinând
cont de necesitatea introducerii unor mecanisme de plată diversificate,
care să permită stimularea încasării veniturilor bugetului
general consolidat si îmbunătătirea serviciilor asigurate în relatia
cu cetătenii, prin reducerea timpilor cu plata taxelor si impozitelor,
utilizând serviciile puse la dispozitie de institutiile de credit,
fără plata de comisioane de către contribuabil,
pentru
încurajarea efectuării de către persoanele fizice a plătilor
prin virament, cu efecte benefice asupra reducerii numerarului aflat în
circulatie, si pentru simplificarea fluxurilor de plată în relatia cu
cetătenii prin definirea si implementarea unor servicii de plată
flexibile si intuitive,
având
în vedere implementarea măsurilor anticriză initiate de Guvernul
României pentru accelerarea gradului de absorbtie a fondurilor externe
nerambursabile de preaderare si postaderare destinate României si utilizarea
eficientă a acestora,
tinând
cont de necesitatea adoptării unor măsuri de sprijin pentru
beneficiarii publici în implementarea contractelor aferente proiectelor
finantate din aceste fonduri,
luând
în considerare scăderea capacitătii contractorilor de a sustine din
surse proprii si/sau atrase (credite) derularea optimă a lucrărilor
si serviciilor, în contextul actualei crize economico-financiare,
pentru
evitarea blocajului implementării unor proiecte majore de
infrastructură,
în
considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general
public si constituie situatii de urgentă si extraordinare a căror reglementare
nu poate fi amânată,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art.
1.
După articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 51
si 52, cu următorul cuprins:
“Art. 51.
- (1) Ministerul Finantelor Publice poate să deschidă, pe bază
de conventii încheiate între părti, conturi tranzitorii la institutii de
credit, în vederea colectării veniturilor bugetelor componente ale
bugetului general consolidat de la contribuabilii persoane fizice,
plătitori de impozite, contributii, taxe sau alte venituri bugetare,
clienti ai institutiilor de credit respective.
(2)
Contribuabilii persoane fizice prevăzuti la alin. (1) pot fi numai
contribuabilii pentru care codul de identificare fiscală valabil pentru
plata obligatiilor bugetare care se achită în contul tranzitoriu este
codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale.
(3)
Contribuabilii persoane fizice pot dispune plăti în contul tranzitoriu
deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la aceeasi institutie de
credit la care acestia îsi au deschise conturile curente, pentru achitarea
obligatiilor bugetare care fac obiectul conventiilor încheiate de Ministerul
Finantelor Publice cu institutiile de credit respective, fără
perceperea de comisioane bancare.
(4)
Pentru operatiunile de plăti efectuate conform prevederilor alin. (3),
momentul plătii este cel prevăzut la art. 114 alin. (3) lit. c) din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
mesajele electronice de plată fiind transmise de către institutia de
credit initiatoare Ministerului Finantelor Publice în sistem informatic,
concomitent cu transferul sumelor colectate zilnic în contul deschis la
Trezoreria operativă centrală.
(5)
Suma colectată zilnic în contul prevăzut la alin. (1) se
transferă de către institutia de credit în contul Ministerului
Finantelor Publice deschis la Trezoreria operativă centrală, cel
târziu în prima zi lucrătoare următoare de la încasare.
(6)
Ministerul Finantelor Publice asigură transferul sumelor încasate de la
institutiile de credit, în conturile corespunzătoare de venituri bugetare
sau de disponibilităti, după caz, în termen de maximum o zi
lucrătoare de la data creditării contului deschis la Trezoreria
operativă centrală, în baza informatiilor transmise prin mesajele
electronice de plată.
(7)
Informatiile obligatorii care se înscriu în ordinele de plată pentru
Trezoreria Statului (OPT) prin care contribuabilii persoane fizice
efectuează plăti către bugetele componente ale bugetului general
consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice
si informatiile care vor fi cuprinse în mesajul electronic de plată care
se transmite în sistem informatic de către institutiile de credit
initiatoare vor fi stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
(8)
Ministerul Finantelor Publice va restitui institutiei de credit sumele aferente
mesajelor electronice de plată nedecontate în termenul prevăzut la
alin. (5) sau care nu sunt completate conform alin. (7).
(9)
Pentru operatiunile de transfer al soldului prevăzut la alin. (5),
Trezoreria Statului va plăti institutiei de credit comisioane din bugetul
Trezoreriei Statului la nivelul comisioanelor percepute de Societatea
Natională de Transfer de Fonduri si Decontări - TRANSFOND -S.A.
Art. 52. - (1) Ministerul Finantelor Publice poate să deschidă conturi
colectoare la institutii de credit, în scopul încasării sumelor achitate
online de către contribuabili persoane fizice către bugetele
componente ale bugetului general consolidat.
(2)
Virarea de către institutiile de credit a sumelor achitate online de
către contribuabili persoane fizice în conturile colectoare deschise la
Trezoreria Statului pe bugete componente ale bugetului general consolidat se
face în termen de o zi lucrătoare de la data autorizării tranzactiei.
(3)
Informatiile minime si obligatorii ale mesajelor electronice de plată
completate de contribuabil vor fi stabilite prin ordin al ministrului
finantelor publice.”
2. La
articolul 11 alineatul (3), litera e) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,e)
comisioane cuvenite institutiilor de credit pentru operatiunile derulate prin
conturile în lei si valută si pentru alte servicii prestate Trezoreriei
Statului;”.
Art. II. - La articolul 52 alineatul (9) din Legea nr. 500/2002 privind finantele
publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 597
din 13 august 2002, cu modificările si completările ulterioare,
litera a) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,a)
partea aferentă cheltuielilor eligibile din sumele reprezentând plăti
în avans pentru implementarea programelor, proiectelor si actiunilor finantate
din fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare, altele decât
cele prevăzute la lit. b), poate fi justificată prin bunuri livrate,
lucrări executate si servicii prestate până la termenul stabilit pentru
plata finală conform contractelor încheiate, cu respectarea eventualelor
prevederi specifice din memorandumuri/acorduri/contracte/decizii/ordine de
finantare;”.
Art.
III. - Prevederile art. 52 alin. (9) lit. a) din Legea nr.
500/2002, cu modificările si completările ulterioare, astfel cum au
fost modificate prin prezenta ordonantă de urgentă, se aplică si
contractelor aflate în derulare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 23 decembrie
2010.
Nr. 121.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sanctiunilor internationale
Având
în vedere angajamentele asumate de România în calitate de stat membru al Uniunii
Europene,
tinând
seama de faptul că actele cu fortă juridică obligatorie ale
acestei organizatii stabilesc în sarcina statelor membre obligatia de a adopta
imediat anumite măsuri legislative pentru punerea în aplicare a
sanctiunilor internationale instituite de Uniunea Europeană în cadrul
politicii externe si de securitate comune,
având
în vedere că România nu a adoptat până în prezent unele măsuri
de acest tip, cum ar fi stabilirea autoritătilor competente cu gestionarea
si supravegherea aplicării restrictiilor privind anumite transferuri de
fonduri, adoptate în scopul prevenirii activitătilor sensibile cu risc de
proliferare nucleară desfăsurate în anumite state supuse sanctiunilor
internationale,
luând
în considerare necesitatea reglementării cu celeritate a unui cadru
juridic pentru punerea în aplicare la nivel national a acestor măsuri,
tinând
seama de faptul că neadoptarea în regim de urgentă a acestei
ordonante poate atrage, în perioada imediat următoare, consecinte negative
pentru România în calitate de stat membru al Uniunii Europene, cum ar fi
actionarea statului român în justitie, în fata instantelor nationale si ale
Uniunii Europene,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art.
1. La articolul 2, după litera g) se introduce o nouă literă,
litera g1), cu următorul cuprins:
,,g1)
restrictii privind anumite transferuri de fonduri si servicii financiare,
adoptate în scopul prevenirii proliferării nucleare - notificarea si
autorizarea prealabilă a anumitor tranzactii financiare în scopul
prevenirii furnizării de servicii financiare sau transferului
oricăror fonduri care ar putea contribui la activitătile nucleare
sensibile cu risc de proliferare nucleară desfăsurate în anumite
state supuse sanctiunilor internationale;”.
2. La articolul 2, litera h) se modifică si va avea următorul
cuprins:
,,h) produse
cu dublă utilizare - acele produse si tehnologii definite conform
prevederilor Regulamentului (CE) nr. 428/2009 al Consiliului din 5 mai 2009 de
instituire a unui regim comunitar pentru controlul exporturilor, transferului,
serviciilor de intermediere si tranzitului de produse cu dublă utilizare,
publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L134 din 29 mai 2009;”.
3. La articolul 12, după alineatul (1) se introduce un nou alineat,
alineatul (11), cu următorul cuprins:
“(11)
În cazul restrictiilor privind anumite transferuri de fonduri si servicii
financiare prevăzute de actele mentionate la art. 1 si având drept scop
prevenirea proliferării nucleare, autoritatea competentă să
primească notificări, să primească si să solutioneze
cereri de autorizare a efectuării unor tranzactii financiare este Oficiul
National pentru Prevenirea si Combaterea Spălării Banilor.”
4. La articolul 17, alineatele (1) si (3) se modifică si vor avea
următorul cuprins:
“(1)
Supravegherea punerii în aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a
fondurilor, precum si supravegherea punerii în aplicare a restrictiilor privind
anumite transferuri de fonduri si servicii financiare, adoptate în scopul
prevenirii proliferării nucleare, se fac de către autoritătile
si institutiile publice de reglementare, autorizare, de către autoritătile
de supraveghere prudentială a sectorului financiar, de către
structurile de conducere ale profesiilor liberale si, respectiv, de Oficiul
National pentru Prevenirea si Combaterea Spălării Banilor, pentru
persoanele fizice si juridice din domeniul lor de activitate, conform legislatiei
în vigoare în domeniul prevenirii si combaterii spălării banilor si
finantării terorismului.
.........................................................................
(3) Supravegherea punerii în aplicare
a sanctiunilor internationale, altele decât restrictiile privind anumite
transferuri de fonduri si servicii financiare, adoptate în scopul prevenirii
proliferării nucleare, precum si a sanctiunilor de blocare a fondurilor
sau a resurselor economice se face de către autoritătile competente
potrivit art. 12 alin. (1) lit. b).”
Art. II. - În
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante
de urgentă, în temeiul art. 17 alin. (6) raportat la art. 17 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 202/2008, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 217/2009, astfel cum a fost modificată prin prezenta
ordonantă de urgentă, Oficiul National pentru Prevenirea si
Combaterea Spălării Banilor adoptă metodologia de efectuare a
notificărilor si de solutionare a cererilor de autorizare a
efectuării unor tranzactii financiare prevăzute la art. I pct. 1,
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 28 decembrie 2010.
Nr. 128.
pentru prorogarea aplicării dispozitiilor art. 4 din Ordonanta
Guvernului nr. 41/1998 privind taxele în domeniul protectiei proprietătii
industriale si regimul de utilizare a acestora
În
conformitate cu prevederile art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 41/1998 privind
taxele în domeniul protectiei proprietătii industriale si regimul de
utilizare a acestora, astfel cum a fost modificat prin art. III din Legea nr.
66/2010, începând cu data de 1 ianuarie 2011, taxele în domeniul
proprietătii industriale plătite de persoanele fizice si juridice
române ar trebui să se actualizeze la cursul de 1 euro = 4,3 lei fată
de valoarea actuală de 1 euro = 3,6 lei, ceea ce ar presupune în fapt
majorarea acestora cu circa 20%.
Majorarea
taxelor percepute pentru protectia drepturilor de proprietate industrială,
începând cu anul 2011, va restrânge posibilitătile financiare ale
solicitantilor si, pe cale de consecintă, va conduce la diminuarea
numărului de cereri de protectie, cu puternic efect negativ asupra
activitătii de inovare, în contextul relansării economice a mediului
de afaceri în România.
În
consecintă, prezenta ordonantă de urgentă amână pentru anul
2012 actualizarea taxelor în lei plătite de persoanele fizice si juridice
române pentru procedurile de protectie în domeniul proprietătii
industriale.
În
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. - Dispozitiile art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 41/1998 privind taxele
în domeniul protectiei proprietătii industriale si regimul de utilizare a
acestora, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959
din 29 noiembrie 2006, cu modificările ulterioare, se aplică începând
cu data de 1 ianuarie 2012.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comertului
si mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 28 decembrie 2010.
Nr. 129.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Legii farmaciei nr. 266/2008
Având
în vedere faptul că neaplicarea, începând cu data de 31 decembrie 2010, a
conditiei privind înfiintarea în mediul urban a farmaciilor comunitare în
functie de numărul de locuitori va conduce la migrarea farmaciilor
comunitare din mediul rural în cel urban,
luând
în considerare faptul că această situatie ar genera grave prejudicii
populatiei rurale, care nu ar mai avea acces la medicamente, inclusiv la cele
gratuite si compensate sau care fac obiectul programelor nationale de
sănătate,
întrucât
cresterea numărului de farmacii într-o anumită zonă si
scăderea numărului de pacienti per farmacie vor afecta caracterul
special si caracterul de interes public al serviciilor farmaceutice si vor
conduce la scăderea calitătii acestora,
tinând
cont de faptul că, în conditiile economico-financiare actuale, cresterea
nelimitată a numărului de farmacii ar putea conduce la blocarea
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate,
în
considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general
public si constituie o situatie de urgentă extraordinară a cărei
reglementare nu poate fi amânată,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art.
1. La articolul 12, alineatul (2) se abrogă.
2.
Articolul 42 va avea următorul cuprins:
“Art.
42. - Dispozitiile art. 12 se aplică până la data de 31 decembrie
2012 inclusiv.”
Art. II. - (1) Cererile depuse la Ministerul Sănătătii în vederea
eliberării autorizatiei de functionare pentru farmacii si drogherii
până la intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgentă,
însotite de documentatia completă, vor fi analizate în conformitate cu
prevederile legislatiei în baza căreia au fost depuse, nu mai târziu de
data de 1 martie 2011. Dosarele cu documentatia incompletă se vor completa
în maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante
de urgentă; în caz contrar, se vor clasa.
(2)
Preschimbarea autorizatiilor de functionare care nu au înscris termen de
valabilitate se face cu păstrarea numărului autorizatiei de
functionare, la solicitarea persoanei juridice, prin emiterea unei noi
autorizatii, pe baza documentelor prevăzute în normele de aplicare a Legii
nr. 266/2008, republicată, pentru următoarele situatii:
a)
schimbarea detinătorului - persoană juridică, înscrisă ca
mentiune pe autorizatia de functionare emisă anterior intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă;
b)
deteriorarea autorizatiei de functionare.
Art.
III. - Autorizatiile de functionare eliberate în baza prevederilor
art. 12 alin. (2) din Legea nr. 266/2008, republicată, cu
modificările ulterioare, rămân valabile.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 28 decembrie 2010.
Nr. 130.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind prorogarea termenului prevăzut la art. 2 alin. (1) si la art.
3 din Hotărârea Guvernului nr. 752/2010 privind măsurile de
reorganizare a Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură si a Agentiei Domeniilor
Statului, precum si stabilirea numărului de posturi pentru acestea
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Termenul prevăzut la art. 2 alin. (1) si la art. 3 din
Hotărârea Guvernului nr. 752/2010 privind măsurile de reorganizare a
Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură si a Agentiei
Domeniilor Statului, precum si stabilirea numărului de posturi pentru
acestea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539
din 3 august 2010, se prorogă până la data de 1 februarie 2011.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Bucuresti, 28 decembrie 2010.
Nr. 1.387.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALA
AUTORITATEA
NATIONALĂ A VĂMILOR
de modificare si completare a Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de
control al importului, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală nr. 2.477/2009
Având
în vedere dispozitiile Regulamentului (CE) nr. 648/2005 al Parlamentului
European si al Consiliului din 13 aprilie 2005 de modificare a Regulamentului
(CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar,
tinând
seama de prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.875/2006 al Comisiei din 18
decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a
unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului
de instituire a Codului Vamal Comunitar,
în baza
prevederilor art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările si
completările ulterioare,
în
vederea punerii în aplicare a cerintelor Comisiei Europene referitoare la
instituirea unui sistem informatic comun, bazat pe schimburi de mesaje
electronice între autoritătile vamale, privind mărfurile care
intră pe teritoriul vamal al Comunitătii,
în
scopul aplicării controalelor bazate pe o analiză la nivel comunitar
a riscurilor în ceea ce priveste siguranta si securitatea Uniunii Europene,
tinând
seama de obligatia operatorilor economici de a pune la dispozitia
autoritătii vamale informatii înainte de intrarea mărfurilor pe
teritoriul vamal al Comunitătii, cu exceptia acelora care se găsesc
la bordul unor mijloace de transport care tranzitează, fără
întrerupere, apele teritoriale sau spatiul aerian al teritoriului vamal,
având
în vedere prevederile cuprinse în Regulamentul (CE) nr. 273/2009 al Comisiei
din 2 aprilie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE)
nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar si de
derogare de la unele dispozitii ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 al
Comisiei, conform cărora depunerea declaratiilor sumare de intrare devine
obligatorie pentru toti operatorii economici începând cu data de 1 ianuarie
2011,
în
temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 110/2009 privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a Vămilor,
vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
următorul ordin:
Art.
1. La articolul 4, după litera d) se introduc două noi litere,
literele e) si f), cu următorul cuprins:
,,e) SSD
- Safety and Security Document - document de securitate si sigurantă:
document întocmit conform prevederilor art. 183 alin. (2) din Regulamentul
(CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei si modelului prevăzut în anexa nr. 45i la
acelasi regulament;
f) SSLOI
- Safety and Security List of Items - listă de articole securitate si
sigurantă: document întocmit conform art. 183 alin. (2) din Regulamentul
(CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei si modelului prevăzut în anexa nr. 45j la
acelasi regulament.”
2. La articolul 5, alineatul (2) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“(2)
După completare, ENS se transmite prin intermediul aplicatiei ICS-RO la
biroul vamal de intrare a mărfurilor pe teritoriul vamal al
Comunitătii în conditiile prevăzute la art. 36a si 36b alin. (2)
paragraful 1 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului si art.
181b-181d, 183-183d si 184a-184c din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al
Comisiei.”
3.
După capitolul IV se introduce un nou capitol, capitolul IV1 “Procedura alternativă”, cuprinzând cinci noi articole, articolele 251-255,
cu următorul cuprins:
“CAPITOLUL IV1
Procedura alternativă
Art. 251. -
Procedura alternativă de introducere a mărfurilor pe teritoriul vamal
comunitar pe baza declaratiei sumare de intrare întocmite în scris, pe suport
hârtie, se aplică în conditiile prevăzute la art. 36b alin. (2) din
Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, precum si la art. 183 alin. (2)
si (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
Art. 252. - (1)
Utilizarea procedurii alternative se aprobă de biroul vamal de intrare. La
luarea deciziei de utilizare a procedurii alternative biroul vamal de intrare
se asigură că orice declaratie sumară de intrare introdusă
în aplicatia ICS-RO nu a putut fi procesată datorită
nefunctionării aplicatiei.
(2)
Declarantul/Reprezentantul este obligat să informeze biroul vamal de
intrare în legătură cu orice ENS înregistrată în aplicatia
ICS-RO si pentru care s-a trecut la utilizarea procedurii alternative.
Art. 253. - (1) în cazul utilizării procedurii
alternative, completarea formularelor declaratiei sumare de intrare se face
prin utilizarea unui procedeu de dactilografiere, mecanografic sau similar, cu
exceptia cazurilor temeinic justificate când completarea datelor din declaratie
se face de mână, cu conditia ca datele să fie înscrise în mod
lizibil, cu cerneală, folosind majuscule.
(2)
Declaratia sumară de intrare include datele prevăzute la anexa 30Adin
Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
Art. 254. -
Procedura alternativă a declaratiei sumare de intrare întocmite în scris,
pe suport hârtie, poate fi utilizată în cazurile mentionate la art. 183
alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
Art. 255. - (1)
La acceptarea declaratiei sumare de intrare, lucrătorul vamal înscrie
numărul de înregistrare a declaratiei pe SSD si, după caz, pe SSLOI,
prevăzute la art. 183 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al
Comisiei.
(2) SSD
si, după caz, SSLOI sunt retinute de biroul vamal de intrare.”
Art. II.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
si intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie
2011.
Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Radu Traian Mărginean
Bucuresti, 23 decembrie 2010.
Nr. 9.599.
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALĂ
AUTORITATEA
NATIONALĂ A VĂMILOR
de modificare si completare a Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de
control al exportului, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală nr. 1.626/2009
Având
în vedere dispozitiile Regulamentului (CE) nr. 648/2005 al Parlamentului
European si al Consiliului din 13 aprilie 2005 de modificare a Regulamentului
(CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar,
tinând
seama de prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.875/2006 al Comisiei din 18
decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a
unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului
de instituire a Codului Vamal Comunitar,
în baza
prevederilor art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările si
completările ulterioare,
în
vederea punerii în aplicare a cerintelor Comisiei Europene referitoare la
instituirea unui sistem informatic comun, bazat pe schimburi de mesaje
electronice între autoritătile vamale, privind mărfurile care ies de
pe teritoriul vamal al Comunitătii,
în
scopul aplicării controalelor bazate pe o analiză la nivel comunitar
a riscurilor în ceea ce priveste siguranta si securitatea Uniunii Europene,
tinând
seama de obligatia operatorilor economici de a pune la dispozitia
autoritătii vamale informatii înainte de iesirea mărfurilor de pe
teritoriul vamal al Comunitătii,
având
în vedere prevederile cuprinse în Regulamentul (CE) nr. 273/2009 al Comisiei
din 2 aprilie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE)
nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar si de
derogare de la unele dispozitii ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 al
Comisiei, conform cărora depunerea declaratiilor sumare de iesire devine
obligatorie pentru toti operatorii economici începând cu data de 1 ianuarie
2011,
în
temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 110/2009 privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a Vămilor,
vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite
următorul ordin:
Art.
1. La articolul 58, alineatul (1) se modifică si va avea următorul
cuprins:
“Art.
58. - (1) Declaratia sumară de iesire se depune la biroul vamal de iesire
în conditiile art. 182c alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al
Consiliului, art. 841a, art. 842a, art. 842b alin. (1) si (2) si art. 842c-842e
din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.”
2.
După titlul V “Procedura alternativă de declarare a
mărfurilor la export utilizând declaratia vamală de export” se
introduce un nou titlu, titlul V1 “Procedura
alternativă de declarare a mărfurilor utilizând declaratia
sumară de iesire”, cuprinzând patru noi articole, articolele 791-794,
cu următorul cuprins:
“TITLUL V1
Procedura alternativă de declarare a mărfurilor utilizând
declaratia sumară de iesire
Art. 791. -
Procedura alternativă de scoatere a mărfurilor de pe teritoriul vamal
comunitar pe baza declaratiei sumare de iesire întocmite în scris, pe suport
hârtie, se aplică în conditiile prevăzute la art. 182d alin. (2) din
Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, precum si la art. 842b alin.
(3), (4) si (5) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
Art. 792. - (1)
Folosirea unei declaratii sumare de iesire întocmite în scris, pe suport
hârtie, mentionată la art. 842b alin. (3) paragraful 1 litera (b) din
Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei, este supusă aprobării
autoritătilor vamale.
(2)
Declaratia sumară de iesire întocmită în scris, pe suport hârtie,
este semnată de persoana care o întocmeste.
Art. 793. - (1) în cazul procedurii alternative,
declaratia sumară de iesire întocmită în scris, pe suport hârtie,
este întocmită utilizând formularul document de securitate si
sigurantă, conform modelului din anexa 45i la Regulamentul (CEE) nr.
2.454/93 al Comisiei. În cazul în care transportul pentru care se întocmeste o
declaratie sumară de iesire se compune din mărfuri constituite din
mai mult de un articol, documentul de securitate si sigurantă este
completat de o listă de articole al cărei model figurează în
anexa 45j la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei. Lista de articole
este parte integrantă din documentul de securitate si sigurantă.
(2) în cazul procedurii alternative,
completarea formularelor declaratiei sumare de iesire se face prin utilizarea
unui procedeu de dactilografiere, mecanografic sau similar, cu exceptia
cazurilor temeinic justificate când completarea datelor din declaratie se face
de mână, cu conditia ca datele să fie înscrise în mod lizibil, cu
cerneală, folosind majuscule.
(3)
Declaratia sumară de iesire include datele prevăzute în anexa 30Ala
Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei.
Art. 794. - (1)
La acceptarea declaratiei sumare de iesire, lucrătorul vamal înscrie
numărul de înregistrare a declaratiei pe SSD si, după caz, pe SSLOI,
prevăzute la art. 842b alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al
Comisiei.
(2) SSD
si, după caz, SSLOI sunt retinute de biroul vamal de iesire.”
Art. II.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
si intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie
2011.
Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Radu Traian Mărginean
Bucuresti, 23 decembrie
2010.
Nr. 9.600.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele
Internationale de Raportare Financiară, aplicabile institutiilor de credit
Având
în vedere prevederile art. 153 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 227/2007, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 2 din Ordinul
Băncii Nationale a României nr. 9/2010 privind aplicarea Standardelor
Internationale de Raportare Financiară de către institutiile de
credit, ca bază a contabilitătii si pentru întocmirea de situatii
financiare anuale individuale, începând cu exercitiul financiar al anului 2012,
în
temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Legea contabilitătii nr.
82/1991, republicată, ale art. 420 alin. (1) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare,
si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a
României,
Banca
Natională a României emite următorul ordin:
Art. 1. - (1)
Se aprobă Reglementările contabile conforme cu Standardele
Internationale de Raportare Financiară, aplicabile institutiilor de
credit, cuprinse în anexa nr. 1*), care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2)
Reglementările prevăzute la alin. (1) se aplică împreună cu
Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu Standardele
Internationale de Raportare Financiară, precum si cu alte prevederi legale
aplicabile, în scopul asigurării unui grad ridicat de transparentă si
comparabilitate a situatiilor financiare.
Art. 2. - În
întelesul prezentului ordin, Standardele Internationale de Raportare
Financiară, denumite în continuare IFRS, reprezintă
standardele adoptate potrivit procedurii prevăzute la art. 6 paragraful 2
din Regulamentul nr. 1.606/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din
19 iulie 2002 privind aplicarea standardelor internationale de contabilitate.
Art. 3. -
Prevederile prezentului ordin se aplică următoarelor entităti,
denumite în întelesul prezentului ordin institutii de credit:
a)
băncilor, persoane juridice române;
b)
organizatiilor cooperatiste de credit;
c)
băncilor de economisire si creditare în domeniul locativ;
d)
băncilor de credit ipotecar;
e)
sucursalelor din România ale institutiilor de credit străine;
f)
sucursalelor din străinătate ale institutiilor de credit, persoane
juridice române.
Art. 4. -
Persoanele care asigură administrarea si/sau conducerea institutiilor de
credit, directorii economici, contabilii-sefi sau alte persoane care au
obligatia gestionării institutiei de credit trebuie să asigure
măsurile necesare pentru aplicarea corespunzătoare a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 5. - (1)
Situatiile financiare anuale individuale conforme cu IFRS întocmite de
institutiile de credit sunt auditate statutar potrivit legii.
(2) Fac
obiectul auditului statutar, potrivit legii, si situatiile financiare anuale
consolidate conforme cu IFRS întocmite de institutiile de credit în calitate de
societăti-mamă.
(3)
Situatiile financiare prevăzute la alin. (1)si (2) se transmit Băncii
Nationale a României în termenul prevăzut de reglementările legale în
vigoare.
(4) începând cu exercitiul financiar
al anului 2012, institutiile de credit depun la unitătile teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice o raportare anuală întocmită pe baza
datelor din evidenta contabilă. Formatul standardizat, continutul si
termenul de depunere ale acestei raportări vor fi stabilite prin
reglementări emise de Banca Natională a României.
Art. 6. - La
transpunerea soldurilor conturilor contabile din balanta de verificare
întocmită pentru 31 decembrie 2011 în conturile de deschidere ale
exercitiului financiar al anului 2012, institutiile de credit vor întocmi o
situatie care va cuprinde diferentele dintre valorile înscrise în balanta de
verificare întocmită pentru 31 decembrie 2011 si cele înregistrate în
conturile de deschidere ale exercitiului financiar al anului 2012, însotite de
explicatii detaliate privind natura acestora, precum si modul de transpunere a
sumelor în conturile prevăzute de reglementările cuprinse în anexa
nr. 1. Totodată se vor prezenta modificările aduse politicilor
contabile generate de trecerea la aplicarea IFRS.
Art. 7. -
Concordantele dintre conturile din planul de conturi prevăzut de
reglementările cuprinse în anexa nr. 1 si conturile corespunzătoare
prevăzute de Reglementările contabile conforme cu directivele
europene, aplicabile institutiilor de credit, institutiilor financiare
nebancare si Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobate
prin Ordinul Băncii Nationale a României nr. 13/2008, cu modificările
si completările ulterioare, sunt prezentate în anexa nr. 2*), care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 8. -
Banca Natională a României va urmări ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 9. -
Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2012.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
p. Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României,
Florin Georgescu
Bucuresti, 16 decembrie 2010.
Nr. 27.
*) Anexele nr. 1 si 2 se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890
bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al
Regiei Autonome “Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
La
Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2010 privind aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010,
precum si pentru aprobarea unor măsuri privind reorganizarea Unitătii
centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat din cadrul
Ministerului Finantelor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 833 din 13 decembrie 2010, se fac următoarele rectificări
(care nu apartin Redactiei “Monitorul Oficial, Partea I”):
- la
art. 11 lit. e), art. 12 lit. e) si art. 13 lit. e) din normele metodologice
prevăzute în anexa nr. 1, în loc de: “e) aprobă criteriile de
evaluare, grilele de punctaj si modul de tratare a scrisorilor de intentie
întârziate sau primite nesigilate si aprobarea acestora prin ordin,
decizie...”se va citi: ,,e) aprobă criteriile de evaluare, grilele
de punctaj si modul de tratare a scrisorilor de intentie întârziate sau primite
nesigilate prin ordin, decizie...”;
- la
art. 33 alin. (2) lit. d) din normele metodologice prevăzute în anexa nr.
1, în loc de: ,,d) proiectul beneficiază de închidere
financiară...”se va citi: ,,d) faptul că proiectul
beneficiază de închidere financiară...”;
- la
art. 37 lit. a) din normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1, în loc
de: ,,a) să prezinte public proiectul de parteneriat public-privat sila
serviciile care partenerul public se asteaptă...” se va citi: ,,a)
să prezinte public proiectul de parteneriat public-privat si serviciile pe
care partenerul public se asteaptă...”;
- la
anexa nr. 1 la normele metodologice, la pct. 1 si 2, în cadrul tabelelor, în
prima coloană, pe prima linie, în loc de: “Studiul de fezabilitate sau
de fundamentare” se va citi: “Studiul de prefezabilitate sau de
fundamentare”;
- la
anexa nr. 2 la normele metodologice, la pct. 3 - Riscul ca cererea de utilizare
să fie mai mică decât estimările - În coloana a III-a, linia a
II-a, în loc de: “Venituri sub valorile exprimate...”se va citi: “Venituri
sub valorile estimate...”.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |