MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Anul XIV - Nr. 451
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 2 iulie 2010
SUMAR
64. -
Ordonantă de urgentă privind modificarea si completarea Legii
cadastrului si a publicitătii imobiliare nr. 7/1996
70. -
Ordonantă de urgentă privind unele măsuri pentru
reorganizarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, precum si a
unor structuri aflate în subordinea acestuia
544. -
Hotărâre pentru modificarea art. 79 alin. (3) din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
707/2006
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
442. - Ordin
al ministrului sănătătii pentru completarea Ordinului
ministrului sănătătii, interimar, nr. 1.369/2009 pentru
aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru
activitătile desfăsurate si abrogarea articolelor 13 si 14 din
Ordinul ministrului sănătătii publice nr. 1.662/2007 privind
controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în
functiune si aflate în utilizare
1.908. - Ordin
al ministrului finantelor publice privind prospectele de emisiune ale
certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip
benchmark, aferente lunii iulie 2010
3.633. - Ordin al ministrului educatiei, cercetării, tineretului si sportului privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universitătii „Apollonia" din Iasi
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea si
completarea Legii cadastrului si a publicitătii imobiliare nr. 7/1996
Având în vedere că prin
Legea nr. 14/2009 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind
completarea sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeană pentru
restructurarea agriculturil) dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 decembrie 2007, statul
român si-a asumat responsabilitatea realizării cadastrului general în
scopul înscrierii din oficiu fn cartea funciară a proprietătilor
imobiliare,
tinând seama de faptul că
data începerii efective a lucrărilor de teren pe teritoriul celor 19
unităti administrativ-teritoriale este stabilită în cursul lunii
septembrie 2010, urmând ca în cel mai scurt timp posibil să fie începute
lucrările de teren pe o suprafată de aproximativ 1.000.000 ha la
nivelul întregii tări, în zonele rurale,
întrucât prin intrarea în vigoare
a Ordonantei Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii
nationale pentru informatii spatiale în România, Agentia Natională de
Cadastru si Publicitate Imobiliară asigură presedintia Consiliului
Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale în România (Consiliul
INIS), componenta prin care România contribuie la realizarea Directivei 2007/2/CE
a Parlamentului European si a Consiliului din 14 martie 2007 de instituire a
unei infrastructuri pentru informatii spatiale în Comunitatea Europeană
(INSPIRE) (Directiva INSPIRE) prin dezvoltarea unui geoportal national care
trebuie să asigure prestarea serviciilor prevăzute la art. 9 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 4/2010, prin crearea si actualizarea evidentei
parcelelor de terenuri la nivel national,
având în vedere directiile de
actiune care revin Guvernului prin Programul de guvernare 2009-2012,
referitoare la introducerea cadastrului unitar pe cheltuiala statului,
intabularea tuturor suprafetelor agricole si forestiere, sprijinirea
autoritătilor executive ale administratiei publice locale pentru
întocmirea registrelor parcelare ale terenurilor, realizarea infrastructurii de
date spatiale în vederea asigurării suportului informational necesar
adoptării unor decizii fundamentate cu privire la limitele unitătilor
administrativ-teritoriale, clarificarea regimului proprietătii prin
finalizarea cât mai rapidă a procesului de retrocedare a
proprietătilor, înscrierea corectă a proprietătii în cartea
funciară, subaspect tehnic si juridic, în baza realitătii din teren,
clarificarea legislatiei în domeniile cadastrului si cărtii funciare,
întrucât una dintre
conditionalitătile impuse prin Memorandumul de întelegere semnat între
Comunitatea Europeană si România la data de 23 iunie 2009 priveste
simplificarea procedurilor de înregistrare a proprietătilor prin
modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitătii imobiliare
nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare,
constatând că proiectul de
ordonantă de urgentă nu poate fi promovat prin procedură
parlamentară, fie ea si de urgentă, iar angajamentele internationale
asumate de statul român nu pot fi duse la îndeplinire,
întrucât toate aceste aspecte
vizează interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a
căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. I. - Legea cadastrului si a
publicitătii imobiliare nr. 7/1996, republicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 201 din 3 martie
2006, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - (1) Cadastrul si cartea funciară formează un sistem
unitar si obligatoriu de evidentă tehnică, economică si
juridică, de importantă natională, a tuturor imobilelor de pe
întregul teritoriu al tării. Scopul acestui sistem este:
a) determinarea informatiilor
tehnice, economice si juridice referitoare la imobile;
b) asigurarea publicitătii
drepturilor reale imobiliare în baza actelor prin care s-au constituit,
transferat, modificat sau stins aceste drepturi;
c) sustinerea sistemului de
impozitare si a pietei imobiliare;
d) contributia la asigurarea
securitătii tranzactiilor imobiliare si facilitarea creditului ipotecar.
(2) Cadastrul realizează
descrierea proprietătilor imobiliare si reprezentarea lor în planul
cadastral.
(3) Cartea funciară cuprinde
descrierea proprietătilor funciare, cu arătarea drepturilor reale
imobiliare.
(4) Evidenta imobilelor înscrise
în planul cadastral si în cartea funciară se actualizează la cererea
persoanelor interesate sau la initiativa autoritătilor publice ori din
oficiu. Autoritătile publice si titularii de drepturi asupra imobilelor au
obligatia de a sprijini crearea si actualizarea cadastrului prin punerea la
dispozitie cu titlu gratuit a datelor si informatiilor detinute.
Autoritătile administratiei publice locale sunt obligate să acorde
sprijin informational, tehnic si de altă natură, în limitele
competentelor, la crearea si actualizarea sistemului de cadastru si carte funciară.
(5) Prin imobil, în sensul
prezentei legi, se întelege una sau mai multe parcele alăturate, cu sau
fără constructii, de pe teritoriul unei unităti
administrativ-teritoriale, indiferent de categoria de folosintă,
apartinând unui proprietar sau mai multor proprietari, în cazul
coproprietătii, care se identifică printr-un număr cadastral
unic si se înscrie într-o carte funciară.
(6) Entitătile de bază
ale acestui sistem sunt parcela, constructia si proprietarul.
(7) Prin parcelă se
întelege suprafata de teren cu o singură categorie de
folosintă."
2. Articolul 2 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Cadastrul se realizează la nivelul unitătilor
administrativ-teritoriale, pe sectoare cadastrale. Sectorul cadastral este
unitatea de suprafată delimitată de elemente liniare stabile în timp
- sosele, ape, canale, diguri, căi ferate etc. -, care cuprinde unul sau
mai multe imobile alăturate.
(2) Prin sistemul de cadastru si
carte funciară se realizează:
a) identificarea, descrierea si
înregistrarea în documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor,
măsurarea si reprezentarea acestora pe hărti si planuri cadastrale,
precum si stocarea datelor pe suporturi informatice;
b) identificarea si înregistrarea
proprietarilor, a altor detinători legali de imobile si a posesorilor;
c) furnizarea datelor necesare
sistemului de impozite si taxe pentru stabilirea corectă a obligatiilor
fiscale ale contribuabililor, solicitate de institutiile abilitate.
(3) Planul cadastral contine
reprezentarea grafică a limitelor imobilelor dintr-o unitate
administrativ-teritorială, care se înscriu în cartea funciară, precum
si numerele cadastrale ale acestora. Planul cadastral este actualizat de
către inspectorii de cadastru din cadrul oficiilor de cadastru si
publicitate imobiliară.
(4) Extrasul de plan cadastral
reprezintă sectiunea din planul cadastral, cu reprezentarea imobilului si
a celor învecinate, a dimensiunilor laturilor acestuia, precum si a datei
ultimei actualizări a bazei de date grafice gestionate de Agentia Natională
de Cadastru si Publicitate Imobiliară."
3. La articolul 4, literele e) si
p) se modifică si vor avea următorul cuprins:
,,e) organizează si
administrează fondul national de geodezie si cartografie, precum si baza
de date a sistemului integrat de cadastru si carte funciară;
p) asigură formarea si
specializarea personalului de specialitate prin intermediul Centrului de
Pregătire Profesională al Agentiei Nationale, institutie
fără personalitate juridică;".
4. La articolul 4, după
litera p) se introduc două noi litere, literele p1) si p2),
cu următorul cuprins:
,,p1) realizează
si actualizează registrul electronic national al nomenclaturilor stradale.
Registrul national al nomenclaturilor stradale constituie documentul unitar de
evidentă în care sunt înscrise nomenclaturile stradale de la nivelul
comunelor, oraselor si al municipiilor;
p2) realizează si
întretine geoportalul INSPIRE al României si asigură compatibilitatea
acestuia cu geoportalul INSPIRE al Comunitătii Europene, îndeplineste alte
atributii care îi revin prin Ordonanta Guvernului nr. 4/2010 privind
instituirea Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale în
România."
5. După articolul 4 se
introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:
„Art. 41. - (1)
Nomenclatura stradală se aprobă prin hotărâre a consiliului
local, se organizează pe fiecare localitate si reprezintă evidenta
primară unitară care serveste la atribuirea denumirii străzii si
a numărului administrativ.
(2) Registrul national al
nomenclaturilor stradale este administrat de Agentia Natională."
6. La articolul 5, alineatul (3)
se modifică si va avea următorul cuprins:
„(3) Informatiile înregistrate în
sistemul integrat de cadastru si carte funciară pot fi redate si arhivate
sub formă de înregistrări, pe suporturi accesibile echipamentelor de
prelucrare automată a datelor. Acestea au aceleasi efecte juridice si
fortă probantă echivalentă cu cea a înscrisurilor în baza
cărora au fost înregistrate."
7. La articolul 5, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) si (5), cu următorul cuprins:
„(4) Administrarea bazei de date
prevăzute la alin. (3) se realizează de către Agentia
Natională si oficiile teritoriale. Consultarea electronică a
situatiei juridice a unui imobil se poate face de către public utilizând datele
de identificare ale imobilului.
(5) Cererile electronice de
înscriere si pentru obtinerea de informatii vor putea fi înregistrate si
procesate cu efecte juridice echivalente. Comunicările încheierilor,
extraselor, copiilor de pe acte sau planuri se pot face si în format
electronic, în conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura
electronică."
8. La articolul 8, alineatele (15) si (16) se modifică si vor avea următorul cuprins:
„(15) Se instituie Programul
national de înregistrare a proprietătilor imobiliare, care se
realizează pe baza planului multianual propus de Agentia Natională si
aprobat de Guvern. Finantarea cheltuielilor privind realizarea Programului se
asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor, si se aprobă într-un program, anexă la bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor.
(16) Organele si
autoritătile administratiei publice centrale, unitătile
administrativ-teritoriale, precum si alte persoane fizice si juridice
interesate, care au resurse financiare pentru realizarea Programului national
de înregistrare a proprietătilor imobiliare, în afara planului aprobat de
Guvern, încheie
protocoale de colaborare cu
Agentia Natională cu privire la caietul de sarcini, modalitătile de
avizare, de verificare, de receptie si de înscriere în cartea funciară,
precum si cu privire la utilizarea acestor informatii."
9. La articolul 8, după alineatul (16) se introduce un nou alineat, alineatul (17), cu următorul cuprins:
„(17) Specificatiile tehnice
continute în documentatiile de atribuire a contractelor de lucrări de
specialitate sunt avizate pentru conformitate de Agentia Natională înainte
de initierea procedurilor de achizitie publică. Autoritatea
contractantă efectuează receptia lucrărilor de specialitate numai
după avizarea pentru conformitate, verificarea si receptia acestora de
către Agentia Natională. Autoritătile contractante nu fac
plăti pentru lucrările de specialitate întocmite fără
respectarea celor mentionate anterior. Avizarea pentru conformitate si receptia
lucrărilor de specialitate se solicită oficiului teritorial, în cazul
lucrărilor care privesc teritoriul unui singur judet, sau Agentiei
Nationale, în cazul lucrărilor care privesc teritoriul mai multor
judete."
10. La titlul I „Regimul general al cadastrului si publicitătii
imobiliare", denumirea capitolului III „Realizarea, întretinerea si
avizarea lucrărilor de cadastru" se modifică si va avea
următorul cuprins:
„CAPITOLUL III
Organizarea
lucrărilor de înregistrare sistematică în cadastru si în cartea
funciară"
11. Articolul 9 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Functia tehnică a cadastrului se realizează
prin determinarea limitelor dintre imobilele învecinate, pe bază de
măsurători. Lucrările de măsurători se execută
prin orice metodă grafică, numerică, fotogrammetrică sau
combinate.
(2) În cadrul functiei economice
a cadastrului se evidentiază elementele tehnice necesare stabilirii
valorilor impozabile ale imobilelor sau, după caz, a impozitelor ori
taxelor pe aceste imobile.
(3) Functia juridică a
cadastrului se realizează prin identificarea detinătorilor imobilelor
si înscrierea în cartea funciară."
12. Articolul 10 se modificasi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Începerea lucrărilor tehnice de cadastru se stabileste
prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale, care se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I,
si cuprinde
identificarea sectoarelor cadastrale. La nivelul unitătii
administrativ-teritoriale, etapele procesului de cadastru constau în:
a) înstiintarea proprietarilor
sau a posesorilor privind începerea lucrărilor;
b) identificarea limitelor
unitătii administrativ-teritoriale, delimitarea si marcarea hotarelor
administrative ale acestora;
c) stabilirea sectoarelor
cadastrale;
d) identificarea amplasamentelor
imobilelor în cadrul sectoarelor cadastrale;
e) identificarea titularilor
drepturilor reale si a posesorilor, precum si preluarea copiilor actelor
juridice doveditoare;
f) înregistrarea neîntelegerilor
între proprietarii învecinati cu privire la hotare;
g) receptia documentelor tehnice
cadastrale de către oficiile teritoriale;
h) publicarea documentelor
cadastrale;
l) solutionarea contestatiilor de
către oficiul teritorial;
j) modificarea continutului
documentelor tehnice cadastrale, în urma solutionării contestatiilor, si
actualizarea evidentei conform lucrărilor de înregistrare realizate
după perioada de afisare;
k) deschiderea noilor cărti
funciare;
l) închiderea vechilor evidente, prin
ordin al directorului general al Agentiei Nationale, care se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I;
m) comunicarea încheierii de
înscriere, a extrasului de carte funciară pentru informare, precum si a
extrasului din noul plan cadastral;
n) arhivarea documentelor care
stau la baza lucrărilor de cadastru si înscrierea în cartea funciară.
(2) Lucrările tehnice de
cadastru se realizează utilizându-se reprezentarea grafică a
limitelor unitătilor administrativ-teritoriale, precum si a limitelor
intravilanelor, detinute de oficiile teritoriale. Hotarele unitătilor
administrativ-teritoriale sunt delimitate si marcate de către comisia de
delimitare, stabilită în acest scop prin ordin al prefectului. Delimitarea
unitătilor administrativ-teritoriale se face prin materializarea la teren
a limitelor recunoscute de către acestea, în conditiile legii. Regulamentul
de organizare si functionare a comisiilor de delimitare se aprobă prin
ordin al ministrului administratiei si internelor, care se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Modificarea limitelor
teritoriale ale unitătilor administrativ-teritoriale priveste înfiintarea,
reînfiintarea sau reorganizarea unitătilor administrativ-teritoriale, care
se organizează potrivit legii."
13. Articolul 11 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Documentele
tehnice ale cadastrului se întocmesc la nivelul unitătii
administrativ-teritoriale, pentru fiecare sector cadastral în parte, si
evidentiază situatia reală constatată de comisia care a
desfăsurat lucrările de specialitate. Documentele tehnice sunt:
a) planul cadastral;
b) registrul cadastral al
imobilelor cuprinse în sectorul cadastral;
c) opisul alfabetic al
proprietarilor imobilelor din sectorul cadastral.
(2) Primarul unitătii
administrativ-teritoriale în care se desfăsoară lucrările de
cadastru are obligatia să înstiinteze detinătorii imobilelor, prin
afisare si prin alte mijloace de publicitate, cu privire la obligatia acestora,
respectiv:
a) de a permite accesul
specialistilor să execute măsurătorile;
b) de a prezenta actele juridice
referitoare la imobile;
c) de a identifica limitele
imobilelor împreună cu echipele care realizează lucrările de
specialitate.
(3) Dacă detinătorii
imobilelor nu se prezintă, identificarea limitelor se va face în lipsa
acestora. Primarul unitătii administrativ-teritoriale, prin
compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al acestuia,
furnizează gratuit echipelor de realizare a lucrărilor date si
informatii cuprinse în:
a) registrul agricol;
b) registrul de rol nominal unic;
c) nomenclatura stradală;
d) listele cuprinzând
următoarele date: numele, prenumele, codul numeric personal sau, după
caz, numărul de identificare fiscală, adresa domiciliului pentru
persoanele fizice, respectiv denumirea, adresa sediului si codul de
înregistrare fiscală sau, după caz, codul unic de înregistrare, în cazul
persoanelor juridice;
e) orice alte informatii si
evidente care ar putea fi necesare realizării lucrării de
specialitate.
(4) Comisia care efectuează
lucrările de cadastru la teren este formată din reprezentanti ai
persoanei autorizate să execute lucrări de cadastru, un inspector de
cadastru, un registrator de carte funciară din cadrul oficiului teritorial
si un reprezentant al unitătii administrativ-teritoriale. Componenta
nominală va fi stabilită prin ordin al directorului general al
Agentiei Nationale, la propunerea institutiilor implicate.
(5) Reprezentantii persoanei
autorizate să execute lucrări de cadastru efectuează lucrarea
tehnică, care constă în identificarea si măsurarea imobilelor si
prelucrarea datelor obtinute.
(6) Primarul unitătii administrativ-teritoriale,
prin compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al
acestuia, identifică detinătorii imobilelor si pune la dispozitie
informatiile si evidentele necesare detinute de primărie.
(7) Inspectorul de cadastru
verifică lucrările la teren executate de către persoanele
autorizate.
(8) Registratorul de carte
funciară:
a) verifică actele juridice
puse la dispozitie de detinători;
b) determină în vederea
înscrierii drepturile de proprietate, coproprietate, de proprietate pe etaje
ori apartamente, restrângerile privitoare la proprietate ori la capacitatea de
a dispune, sarcinile reale ce grevează bunul imobil, precum si orice fapt
sau raport juridic;
c) atestă posesia
exercitată asupra imobilelor.
(9) Pentru persoanele fizice, listele
prevăzute la alin. (3) lit. d) se asigură de către serviciile
publice comunitare locale de evidentă a persoanelor, la solicitarea
primarilor."
14. După articolul 11 se
introduc trei noi articole, articolele 111,112 si 113,
cu următorul cuprins:
„Art. 111. - (1) În cazul în care
proprietarul nu este identificat, dar există posesor, înscrierea posesiei
asupra imobilelor se face în baza următoarelor documente:
a) declaratia autentică a
celui în cauză sau, la nivelul comunelor unde nu functionează birouri
ale notarilor publici, declaratia celui în cauză, cu legalizarea
semnăturii făcută de către secretarul comunei;
b) certificatul prin care se
atestă că imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum si
în evidentele fiscale, eliberat de primarul unitătii
administrativ-teritoriale;
c) certificatul de atestare
fiscală privind impozite, taxe locale si alte venituri ale bugetului
local.
(2) Pentru imobilele ai
căror proprietari sau posesori nu pot fi identificati cu ocazia
efectuării din oficiu a lucrărilor de cadastru se vor deschide
cărti funciare cu mentiunea «proprietar neidentificat». În acest caz,
dreptul de proprietate va putea fi intabulat ulterior, la cerere, în baza unei
documentatii care va cuprinde:
a) identificarea imobilului în
planul cadastral, în scopul de a certifica faptul că imobilul din actul de
proprietate corespunde cu cel din plan;
b) actul care atestă dreptul
de proprietate;
c) certificatul prin care se
atestă că imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum si
în evidentele fiscale, eliberat de primarul unitătii
administrativ-teritoriale unde este amplasat acest imobil.
Art. 112. - (1)
Documentele tehnice pentru fiecare sector cadastral se afisează, prin
grija oficiului teritorial, la primăria unitătii administrativ-teritoriale
în cauză. Titularii sarcinilor înscrise în registrele de transcriptiuni si
inscriptiuni vor solicita reînnoirea înscrierii acestora în cărtile
funciare, în termen de 30 de zile de la afisare. Prin sarcini se
întelege ipotecile, privilegiile, somatiile, sechestrele, litigiile si orice
acte juridice înscrise în registrele de inscriptiuni.
(2) Cererile de rectificare a
documentelor tehnice ale cadastrului se formulează în termen de 30 de zile
de la afisare, în scris, si sunt însotite de documente doveditoare. Oficiul
teritorial solutionează cererile de rectificare prin încheiere de carte
funciară, în termen de 30 de zile de la depunere. Pentru solutionarea
cererilor de rectificare, reprezentantii persoanei autorizate să execute
lucrări de cadastru cooperează cu primăria si cu oficiul
teritorial.
(3) Înscrierea în cartea
funciară se face din oficiu, după finalizarea lucrărilor de
cadastru pentru fiecare sector cadastral si după expirarea termenului de
solutionare a contestatiilor, în baza unui regulament aprobat prin ordin al
directorului general al Agentiei Nationale. Directorul general al Agentiei
Nationale poate emite instructiuni cu privire la modul de lucru în cadrul
lucrărilor de cadastru.
Art. 113. - (1) De la
data deschiderii cărtilor funciare din oficiu, registrele de
transcriptiuni si inscriptiuni, cărtile funciare si orice alte evidente de
cadastru si publicitate imobiliară se vor înlocui, pentru sectoarele
cadastrale respective, cu planul cadastral si noile cărti funciare. Vechile
evidente se păstrează în arhiva biroului teritorial si pot fi
consultate pentru istoric. Identificarea si numerotarea imobilelor cuprinse în
actele de proprietate si planuri anterioare realizării cadastrului si
deschiderii noilor cărti funciare îsi pierd valabilitatea.
(2) Cuprinsul cărtilor
funciare si al planului cadastral se dovedeste cu copia sau cu extrasul de
carte funciară. Dovada delimitării unui imobil fată de alte
imobile se face numai cu extrasul din planul cadastral."
15. Articolul 12 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - Registrul cadastral
al imobilelor si planul cadastral stau la baza completării sau, după
caz, a întocmirii din oficiu a cărtilor funciare, la finalizarea
măsurătorilor cadastrale la nivelul sectoarelor cadastrale. Un exemplar
din planurile si registrele cadastrale se transmite cu titlu gratuit
unitătilor administrativ-teritoriale."
16. La articolul 17, alineatul (2) se abrogă.
17. La articolul 18, alineatul
(1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Activitatea de
publicitate imobiliară în cadrul oficiilor teritoriale este
îndeplinită de registratori de carte funciară, denumiti în continuare
registratori, numiti prin ordin al directorului general al Agentiei
Nationale, în urma unui concurs organizat de aceasta. Asistentii registratori
efectuează înscrierile în cartea funciară în baza dispozitiilor date
de registratori, eliberează extrasele de carte funciară si
certificatele de sarcini si îndeplinesc alte atributii stabilite prin reglementări
specifice."
18. La articolul 18, după
alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu
următorul cuprins:
„(41) Vechimea în
functia de registrator de carte funciară constituie vechime în
specialitate juridică."
19. La articolul 18, alineatul (5) se abrogă.
20. La articolul 19 alineatul (1)
litera A, litera c) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,c) planul imobilului cu
vecinătătile si descrierea imobilului constituie anexa la partea I a cărtii funciare, întocmită conform
regulamentului aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general
al Agentiei Nationale, care se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I."
21. La articolul 19 alineatul (1) litera C, litera a) se modifică si va avea următorul cuprins:
,,a) dreptul de superficie, uzufruct,
uz, folosintă, abitatie, concesiune, administrare, servitutile în sarcina
fondului aservit, ipoteca si privilegiile imobiliare, precum si locatiunea si
cesiunea de creantă;".
22. La articolul 19, alineatul (2) se abrogă.
23. La articolul 42, alineatul
(2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) Imobilul se modifică
prin dezlipire, dacă se desparte o parte dintr-un imobil. Dezlipirea unei
părti dintr-un imobil se face, în lipsa unei conventii contrare,
împreună cu sarcinile care grevează imobilul. Proprietarii unor
imobile învecinate, în vederea unei mai bune exploatări a acestora, pot
să le alipească într-un imobil, în baza unei documentatii cadastrale
si a actului autentic, întocmite în conditiile legii. Dacă imobilele sunt
grevate cu sarcini reale, operatia de alipire nu se poate face decât cu acordul
titularilor acestor sarcini."
24. Articolul 43 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 43. - (1) În caz de alipire
sau dezlipire, se vor efectua transcrieri, dacă un imobil trece dintr-o carte
funciară în alta, sau reînscrieri, dacă, transcriindu-se o parte din
imobil într-o altă carte funciară, restul se trece în vechea carte
funciară, cu mentionarea noului număr cadastral.
(2) Dacă întregul imobil
înscris în cartea funciară a fost transcris, aceasta se va închide si nu
va mai putea fi redeschisă pentru noi înscrieri."
25. La articolul 48, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 48. - (1) În cazul în care
registratorul admite cererea, dispune intabularea sau înscrierea provizorie
prin încheiere, dacă înscrisul îndeplineste următoarele conditii:
a) este încheiat cu respectarea
formelor prescrise de lege;
b) identifică corect numele
sau denumirea părtilor si mentionează codul numeric personal,
numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală
sau codul unic de înregistrare, după caz, atribuit acestora;
c) individualizează imobilul
printr-un număr de carte funciară si un număr cadastral sau
topografic, după caz;
d) este însotit de o traducere
legalizată, dacă actul nu este întocmit în limba română;
e) este însotit, după caz,
de o copie a extrasului de carte funciară pentru autentificare sau a
certificatului de sarcini ce a stat la baza întocmirii actului;
f) este însotit de dovada
achitării tarifului de publicitate imobiliară, cu exceptia scutirilor
legale."
26. La articolul 48, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
„(11) Anumite tipuri
de înscrieri în cartea funciară pot fi dispuse prin încheiere de
către asistentul-registrator, în temeiul ordinului de delegare a
atributiilor de registrator, emis de către directorul general al Agentiei
Nationale."
27. Articolul 49 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 49. - Dacă
registratorul constată că cererea de înscriere în cartea
funciară si actele depuse în justificarea acesteia nu întrunesc conditiile
legale, aceasta se va respinge printr-o încheiere motivată. Despre
respingerea cererii se va face mentiune în registrul de intrare, în dreptul
înregistrării acesteia, precum si în cartea funciară."
28. La articolul 50, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele interesate pot
formula cerere de reexaminare a încheierii de admitere sau de respingere, în
termen de 15 zile de la comunicare, care se solutionează prin încheiere de
către registratorul-sef din cadrul oficiului teritorial în raza
căruia este situat imobilul."
29. La articolul 50, după
alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (21) si
(22), cu următorul cuprins:
„(21) Împotriva
încheierii registratorului-sef emise potrivit alin. (2) se poate formula
plângere în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de reexaminare si
plângerea împotriva încheierii se depun la biroul teritorial si se înscriu din
oficiu în cartea funciară. Oficiul teritorial este obligat să
înainteze plângerea judecătoriei în a cărei rază de
competentă teritorială se află imobilul, însotită de
dosarul încheierii si copia cărtii funciare.
(22) Plângerea
împotriva încheierii se poate depune si direct la judecătoria în a
cărei rază de competentă teritorialăse află imobilul,
situatie în care instanta va solicita din oficiu biroului teritorial
comunicarea dosarului fncheierii si copia cărtii funciare, precum si
notarea plângerii în cartea funciară."
30. După articolul 50 se
introduce un nou articol, articolul 501, cu următorul cuprins:
„Art. 501. -
Solutionarea plângerii împotriva încheierii de carte funciară, a actiunii
în justificare tabulară, în rectificare, precum si prestatie tabulară
se face fără citarea oficiului teritorial."
31. La articolul 55, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 55. - (1) Dreptul de
proprietate asupra constructiilor se înscrie în cartea funciară în baza
autorizatiei de construire si a procesului-verbal de receptie la terminarea
lucrărilor, precum si a unei documentatii cadastrale."
32. La articolul 55, după
alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (11) si
(12), cu următorul cuprins:
„(11) În cazul
constructiilor realizate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 453/2001
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea
executării lucrărilor de constructii si unele măsuri pentru
realizarea locuintelor, înscrierea se face în baza:
a) autorizatiei de construire
sau, în lipsa acesteia, a certificatului prin care se atestă că
imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum si în evidentele
fiscale, eliberat de primarul unitătii administrativ-teritoriale unde este
amplasată această constructie;
b) documentatiei cadastrale.
(12) Dreptul de
proprietate asupra constructiilor se poate înscrie în cartea funciară si
pe stadii de executie, în baza următoarelor documente:
a) autorizatiei de construire;
b) procesului-verbal privind
stadiul fizic al realizării constructiei, avizat de reprezentantul
autoritătii administratiei publice emitente a autorizatiei de construire;
c) documentatiei
cadastrale."
33. Articolul 58 se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 58. - (1) În regiunile de
carte funciară supuse Decretului-lege pentru unificarea dispozitiunilor
privitoare la cărtile funciare nr. 115/1938 si Decretului nr. 2.142/1930
pentru functionarea cărtilor funduare centrale pentru căile ferate si
canaluri, cu exceptia zonelor care fac obiectul legilor de restituire a
proprietătilor funciare, înscrierile privitoare la imobile, cuprinse în
cărtile funciare, vor continua să fie făcute în aceste
cărti, cu respectarea si în conditiile dispozitiilor prezentei legi.
(2) În regiunile de
transcriptiuni si inscriptiuni imobiliare, până la deschiderea cărtii
funciare, privilegiile si ipotecile legale, sechestrul, urmărirea
imobilului, a fructelor si veniturilor sale, punerea în miscare a actiunii
penale, precum si actiunile pentru apărarea drepturilor reale privitoare
la imobilele neînscrise în cartea funciară vor continua să fie
înscrise în vechile registre de publicitate imobiliară.
(3) În cazul înscrierii unei
constructii, al dezlipirii sau alipirii unor imobile înscrise în cărti
funciare întocmite în baza Decretului-lege nr. 115/1938 si pentru înscrierea
imobilelor dobândite în temeiul legilor de restituire a proprietătilor
funciare, se va întocmi o documentatie cadastrală în vederea deschiderii
unei noi cărti funciare, potrivit prevederilor prezentei legi.
(4) Titlurile de proprietate
emise în baza legilor de restituire a proprietătilor funciare se vor
înscrie din oficiu în cartea funciară pe baza planurilor parcelare
validate de comisia judeteană de aplicare a legilor de restituire a
proprietătilor funciare si receptionate de către oficiul teritorial,
potrivit regulamentului aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului
general al Agentiei Nationale."
34. După articolul 58 se
introduce un nou articol, articolul 581, cu următorul cuprins:
„Art. 581. - (1) Prima
înregistrare a imobilelor în cadastru si cartea funciară se
realizează la cerere, în baza actelor de proprietate si a unei
documentatii cadastrale, sau din oficiu. Continutul documentatiei cadastrale se
stabileste prin regulament aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului
general, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În cazul imobilelor
proprietatea publică a statului si a unitătilor
administrativ-teritoriale, intabularea se realizează la cererea
conducătorului institutiei publice centrale sau locale, după caz, în
baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, a extraselor de pe
inventarul centralizat al bunurilor respective, certificate pentru
conformitate."
35. Articolul 59 se abrogă.
36. La articolul 66, alineatul
(1) se abrogă.
37. Articolul 67 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 67. - Sistemele
informationale specifice domeniilor de activitate proprii ale ministerelor se
realizează de către autoritătile publice centrale care
răspund de domeniile respective. Autoritătile publice centrale
colaborează cu Agentia Natională, în cadrul Programului national de
înregistrare a proprietătilor imobiliare, potrivit prevederilor art.
8."
38. La articolul 69, alineatul (3) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(3) Până la data de 31
decembrie 2014, titularii sarcinilor înscrise în registrele de
transcriptiuni-inscriptiuni vor solicita deschiderea cărtilor funciare
pentru imobilele în cauză, în conditiile prezentei legi, si reînnoirea
sarcinilor, cu scutire de la plata tarifelor, sub sanctiunea
inopozabilitătii."
Art. II. - Sub sanctiunea
inopozabilitătii, până la data de 31 decembrie 2014, vor solicita
deschiderea cărtilor funciare potrivit prevederilor prezentei legi, cu
scutire de la plata tarifelor:
a) titularii drepturilor reale
transcrise în vechile registre de transcriptiuni-inscriptiuni;
b) titularii drepturilor reale
înscrise în cărtile funciare în zonele cooperativizate, deschise potrivit
Decretului-lege nr. 115/1938, în baza unor documentatii care nu sunt întocmite
în sistemul national de coordonate stereografic 1970;
c) titularii drepturilor reale
înscrise în cărtile funciare deschise în baza Legii nr. 242/1947 pentru
transformarea cărtilor funciare provizorii în cărti de publicitate
funciară si a Decretului nr. 2.142/1930.
Art. III. - Structura si
organizarea registrului national al nomenclaturilor stradale se aprobă
prin hotărâre a Guvernului, în termen de 90 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. IV. - De la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, în cuprinsul
actelor normative în vigoare, sintagma „cadastru general" se înlocuieste
cu sintagma „cadastru".
Art. V. - Legea cadastrului si a
publicitătii imobiliare nr. 7/1996, republicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 201 din 3 martie
2006, cu modificările ulterioare, precum si cu modificările si
completările aduse prin prezenta ordonantă de urgentă, se va
republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor
o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei
si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul
dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Bucuresti, 30 iunie 2010.
Nr. 64.
privind unele măsuri
pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale,
precum si a unor structuri aflate în subordinea acestuia
Având în vedere că România a
continuat să fie marcată de recesiune în ultimele luni datorită
atât cererii interne reduse, cât si unei reveniri lente a partenerilor
comerciali ai României, ceea ce a avut ca efect diminuarea drastică a
veniturilor la bugetul de stat,
tinând cont că în aceste conditii
veniturile la bugetul de stat nu mai pot asigura finantarea cheltuielilor
bugetare potrivit actualei structuri organizatorice a administratiei publice
centrale,
luând în considerare că
neadoptarea, în regim de urgentă, a măsurilor legale necesare reducerii
cheltuielilor bugetare poate conduce la intrarea României în incapacitate de
plată,
în considerarea faptului că
aceste elemente vizează interesul public si constituie o situatie de
urgentă si extraordinară a cărei reglementare nu poate fi
amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta ordonantă de urgentă
reglementează reorganizarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale si a unor structuri aflate în subordinea acestuia.
CAPITOLUL II
Măsuri de
reorganizare a Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale si a unor
structuri aflate în subordinea acestuia
Art. 2. - Reorganizarea Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale si a structurilor din subordinea acestuia se
realizează potrivit anexelor nr. 1 si 2.
Art. 3. - (1) Structurile înfiintate prin lege, ordonantă de
urgentă/ordonantă a Guvernului, supuse reorganizării potrivit
prezentei ordonante de urgentă, precum si modalitatea de reorganizare sunt
prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta
ordonantă de urgentă.
(2) Structurile înfiintate prin
hotărâre a Guvernului, supuse reorganizării, potrivit prezentei
ordonante de urgentă, precum si modalitatea de reorganizare sunt
prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 4. - (1) Înfiintarea, organizarea si functionarea,
atributiile structurilor sau, după caz, ale entitătilor rezultate din
reorganizarea institutiilor publice prevăzute în anexele nr. 1 si 2,
precum si alte aspecte determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare
se reglementează prin hotărâre a Guvernului.
(2) Desfiintarea, realizată
prin prezenta ordonantă de urgentă, a structurilor prevăzute în
anexa nr. 1 va produce efecte la data intrării în vigoare a hotărârii
Guvernului privind înfiintarea noii entităti rezultate din reorganizare.
(3) Actele normative
prevăzute la alin. (1)si (2) se supun spre aprobare Guvernului în termen
de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de
urgentă. Acestea vor reglementa si situatia patrimoniului institutiilor
publice reorganizate, precum si, după caz, a entitătilor din
subordinea acestora.
(4) În situatia în care, prin
reorganizare, structura din subordinea Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale se desfiintează si activitătile sunt preluate
de o autoritate sau o institutie publică existentă, actul normativ
privind organizarea si functionarea acesteia din urmă se modifică
si/sau se completează în mod corespunzător.
Art. 5. - Personalul structurilor care se desfiintează în
urma reorganizării se preia de institutiile publice la care trece
activitatea acestora, în limita posturilor aprobate acestor institutii, potrivit
prevederilor legale, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit
legii, pentru categoriile de functii din cadrul structurii care preia
activitatea.
Art. 6. - (1) Administratia sistemului national antigrindină
si de crestere a precipitatiilor se desfiintează ca urmare a
comasării prin absorbtie si preluării activitătii de către
o structură care se înfiintează în cadrul Ministerului Agriculturii
si Dezvoltării Rurale, conform anexei nr. 1.
(2) Patrimoniul Administratiei
Sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor se preia
de Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale pe baza bilantului
contabil de închidere al institutiei care predă, însotit de balanta de
verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor
de trezorerie si celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului,
împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile
de ia data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. 7. - În tot cuprinsul Legii nr. 173/2008 privind
interventiile active în atmosferă, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 715 din 21 octombrie 2008,
orice referire la Administratia Sistemului national antigrindină si de
crestere a precipitatiilor se consideră a fi făcută la
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
Art. 8. - (1) Oficiul National de Rentă Viageră
Agricolă din cadrul Agentiei Domeniilor Statului se desfiintează, iar
activitatea desfăsurată de această directie este preluată
de Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură.
(2) Birourile judetene ale
Oficiului National de Rentă Viageră Agricolă se organizează
la nivel de compartiment sub denumirea de Reprezentantă a Agentiei
Domeniilor Statului, structură fără personalitate juridică.
(3) Activitatea desfăsurată
de birourile judetene ale Oficiului National de Rentă Viageră
Agricolă, exclusiv în aplicarea titlului XI „Renta
viageră agricolă" din Legea nr. 247/2005 privind reforma în
domeniile proprietătii si justitiei, precum si unele măsuri
adiacente, cu modificările si completările ulterioare, se preia de
către centrele judetene ale Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură.
Art. 9. - (1) Agentia Natională de Consultantă
Agricolă se desfiintează ca urmare a comasării prin absorbtie si
preluării activitătii de către o structură care se
înfiintează în cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale, conform anexei nr. 1.
(2) Patrimoniul Agentiei
Nationale de Consultantă Agricolă se preia de Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale pe baza bilantului contabil de închidere al
institutiei care predă, însotit de balanta de verificare sintetică,
contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie si celelalte
anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de
predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(3) Veniturile proprii existente
în conturile Agentiei Nationale de Consultantă Agricolă la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se virează
la bugetul de stat, iar subventiile rămase neutilizate se virează în
contul de cheltuieli ale bugetului de stat din care acestea au fost primite.
Art. 10. - (1) Agentia Natională a Zonei Montane se
desfiintează.
(2) Patrimoniul Agentiei Nationale
a Zonei Montane se preia de Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale
pe baza bilantului contabil de închidere al institutiei care predă,
însotit de balanta de verificare sintetică, contul de rezultat
patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie si celelalte anexe, ce se
întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-preluare,
încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă.
Art. 11. - (1) Oficiul National al
Produselor Traditionale si Ecologice Românesti se desfiintează ca urmare a
comasării prin absorbtie de către Ministerul Agriculturii si
Dezvoltării Rurale si preluării activitătii de către
directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene, conform
anexei nr. 1.
(2) Patrimoniul Oficiului
National al Produselor Traditionale si Ecologice Românesti se preia de
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale pe baza bilantului contabil
de închidere al institutiei care predă, însotit de balanta de verificare
sintetică, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de
trezorerie si celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună
cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de ia data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. 12. - (1) Laboratorul Central pentru
Carantină Fitosanitară si Laboratorul Central pentru Controlul
Reziduurilor de Pesticide în Plante si Produse Vegetale se desfiintează ca
urmare a comasării prin fuziune si preluării activitătii de
către Laboratorul Central Fitosanitar, care se înfiintează ca
institutie publică, cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
(2) Patrimoniul Laboratorului
Central pentru Carantină Fitosanitară si patrimoniul Laboratorului
Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante si Produse
Vegetale se preiau de Laboratorul Central Fitosanitar pe baza bilantului
contabil de închidere al institutiilor care predau, însotit de balanta de
verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor
de trezorerie si celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului,
împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile
de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. 13. - În tot cuprinsul Ordonantei
Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva
introducerii si răspândirii organismelor de carantină
dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 din 2 septembrie 2000, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 214/2001, cu modificările si
completările ulterioare, si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
262/2000 privind procedurile de stabilire a nivelurilor maxime de reziduuri de
pesticide în plante si produse vegetale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 661 din 15 decembrie 2000,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 306/2001, cu modificările
si completările ulterioare, orice referire la Laboratorul Central pentru
Carantină Fitosanitară, precum si la Laboratorul Central pentru
Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante si Produse Vegetale se
consideră a fi făcută la Laboratorul Central Fitosanitar.
Art. 14. - Oficiile pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie se reorganizează ca structuri fără
personalitate juridică, în subordinea Agentiei Nationale pentru Ameliorare
si Reproductie în Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu".
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 15. - (1) Se abilitează
Ministerul Finantelor Publice să efectueze, la propunerea ordonatorului
principal de credite, modificări în structura bugetului Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale pe anul 2010.
(2) Se autorizează
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale să introducă
modificările ce decurg din aplicarea măsurilor de reorganizare
prevăzute de prezenta ordonantă de urgentă în bugetul propriu si
în anexele la acesta.
Art. 16. - (1) Până la introducerea
modificărilor prevăzute la art. 15, finantarea personalului si a
autoritătilor si institutiilor publice reorganizate se va asigura din
bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, în limita
creditelor bugetare deschise si repartizate.
(2) Protocoalele de
predare-preluare încheiate în aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgentă
vor cuprinde si creditele bugetare rămase neutilizate.
Art. 17. - (1) Numărul maxim de
posturi pentru Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale si pentru
structurile din subordinea acestuia, prevăzute în anexele nr. 1 si 2, se
stabilesc prin hotărâre a Guvernului în maximum 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
(2) Încadrarea în numărul
maxim de posturi stabilit potrivit prevederilor art. 1 se face în termenele si
cu procedura stabilită de lege aplicării fiecărei categorii de
personal.
Art. 18. - Prevederile art. 8 se
aplică începând cu 1 ianuarie 2011.
Art. 19. - (1) În termen de 10 zile de la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă, se
abrogă:
a) art. 10 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri
privind înfiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 194/2004, cu modificările ulterioare;
b) Ordonanta Guvernului nr.
22/2005 privind reorganizarea activitătii de consultantă
agricolă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 31 ianuarie 2005, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 77/2005, cu modificările
ulterioare;
c) Legea nr. 181/2007 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 20 iunie 2007, cu modificările
ulterioare;
d) Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 42/2008 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Oficiului
National al Produselor Traditionale si Ecologice Românesti, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie
2008, aprobată prin Legea nr. 189/2008;
e) alin. (2) si (3) ale art. 5
din Legea nr. 1/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei
de Plăti si Interventie pentru Agricultură, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 25 februarie
2004, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Prevederile art. 4 alin. (1)
lit. g) din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor
comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică si
privată a statului cu destinatie agricolă
si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 299 din
7 iunie 2001, cu modificările si completările ulterioare, se abrogă începând cu 1 ianuarie 2011.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si
dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul muncii,
familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Presedintele
Autoritătii Nationale a Functionarilor Publici,
Szakál András Zsolt
Bucuresti, 30 iunie 2010.
Nr. 70.
ANEXA Nr. 1
LISTA
unitătilor din subordinea
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, înfiintate prin legi,
ordonante de urgentă/ordonante ale Guvernului, supuse reorganizării
Nr. crt. |
Institutia supusă
reorganizării/sursa de finantare |
Actul normativ de
înfiintare în vigoare |
Modalitatea de
reorganizare |
Structura/Entitatea
rezultată/sursa de finantare/ministerul sau autoritatea coordonatoare |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Administratia Sistemului national
antigrindină si de crestere a precipitatiilor/finantată integral din
bugetul de stat |
Legea nr. 173/2008 privind interventiile active
în atmosferă |
desfiintare ca urmare a comasării prin
absorbtie |
Activitatea se preia de structura
nou-înfiintată în cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale. |
2. |
Agentia Natională de Consultantă
Agricolă/finantată din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de
stat |
Ordonanta Guvernului nr. 22/2005 privind
reorganizarea activitătii de consultantă agricolă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 77/2005,
cu modificările ulterioare |
desfiintare ca urmare a comasării prin
absorbtie |
Activitatea se preia de structura
nou-înfiintată în cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale. |
3. |
Agentia Domeniilor Statului/finantată
integral din bugetul de stat |
Legea nr. 268/2001 privind privatizarea
societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate
publică si privată a statului cu destinatie agricolă si
înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificările si
completările ulterioare Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile
proprietătii si justitiei, precum si unele măsuri adiacente, cu
modificările si completările ulterioare |
|
Activitatea privind renta viageră se preia
de Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură începând cu 1
ianuarie 2011. |
4. |
Agentia Natională a Zonei
Montane/finantată integral din bugetul de stat |
Legea nr. 181/2007 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane, cu
modificările ulterioare |
desfiintare |
|
5. |
Oficiul National al Produselor Traditionale si
Ecologice Românesti/finantat integral din bugetul de stat |
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
42/2008 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National
al Produselor Traditionale si Ecologice Românesti, aprobată prin Legea
nr. 189/2008 |
desfiintare prin absorbtie |
Activitatea se preia de directiile pentru
agricultură si dezvoltare rurală judetene. |
6. |
Laboratorul Central pentru Carantină
Fitosanitară/finantat integral din bugetul de stat |
Ordonanta Guvernului nr. 136/2000 privind
măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii
organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România, aprobată cu modificări prin Legea nr.
214/2001, cu modificările si completările ulterioare |
desfiintare prin fuziune |
Activitatea se preia de către Laboratorul
Central Fitosanitar, institutie publică cu personalitate juridică
în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale,
finantată integral de la bugetul de stat. |
7. |
Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor
de Pesticide în Plante si Produse Vegetale/finantat integral din bugetul de
stat |
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
262/2000 privind procedurile de stabilire a nivelurilor maxime de reziduuri
de pesticide în plante si produse vegetale, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 306/2001, cu modificările si completările ulterioare |
desfiintare prin fuziune si preluarea
activitătii de către Laboratorul Central Fitosanitar |
Activitatea se preia de către Laboratorul
Central Fitosanitar, institutie publică cu personalitate juridică
în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale,
finantată integral de la bugetul de stat. |
8. |
Agentia de Plăti si Interventie pentru
Agricultură/finantată integral din bugetul de stat |
Legea nr. 1/2004 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură, cu modificările si completările ulterioare |
|
Preia activitatea privind renta viageră de
la Agentia Domeniilor Statului începând cu 1 ianuarie 2011. |
ANEXA Nr. 2
LISTA
unitătilor din
subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, înfiintate
prin hotărâri ale Guvernului, supuse reorganizării
Nr. crt. |
Institutia supusă
reorganizării/sursa de finantare |
Actul normativ de
înfiintare în vigoare |
Modalitatea de reorganizare |
Structura/Entitatea
rezultată/sursa de finantare/ministerul sau autoritatea coordonatoare |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale/finantat integral din bugetul de stat - aparat central |
Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea
si functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale |
|
- Preia activitatea de la Administratia
sistemului national antigrindină si de crestere a precipitatiilor. - Preia activitatea de la Agentia Natională
de Consultantă Agricolă. - Preia activitatea de dezvoltare rurală de
la directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală. |
2. |
Directiile pentru agricultură si dezvoltare
rurală judetene si a municipiului Bucuresti - servicii publice
deconcentrate/finantate integral din bugetul de stat |
Hotărârea Guvernului nr. 477/1990 privind
unele măsuri pentru îmbunătătirea activitătii directiilor
generale pentru agricultură si industrie alimentară judetene si a
municipiului Bucuresti, precum si a altor unităti agricole, cu
modificările si completările ulterioare |
|
- Preiau activitatea Oficiului National al
Produselor Traditionale si Ecologice Românesti. - Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale preia activitatea de dezvoltare rurală. |
3. |
Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor
si a Materialului Săditor/finantat integral din bugetul de stat |
Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2009 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Laboratorului Central pentru Calitatea
Semintelor si a Materialului Săditor, ca urmare a comasării prin
absorbtie si a preluării activitătii Băncii de Resurse
Genetice Vegetale Suceava |
schimbarea formei de finantare |
Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor
si a Materialului Săditor/finantat din venituri proprii si subventii de
la bugetul de stat |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea art.
79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Articolul 79, alineatul (3) din
Regulamentul de aplicare al Codului vamal al României, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 520 din 15 iunie 2006, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
„(3) În cazul bunurilor introduse
în România de către persoane fizice, valoarea în vamă se
determină potrivit normelor tehnice aprobate prin ordin al ministrului
finantelor publice."
Art. II. - În termen de 15 zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, ordinul emis de
ministrul finantelor publice potrivit prevederilor art. 79 alin. (3) din
Regulamentul de aplicare al Codului vamal al României, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta
hotărâre, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III. - Pe data intrării
în vigoare a ordinului prevăzut la art. II se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 945/2006 pentru
aprobarea Normelor privind determinarea valorii în vamă pentru bunurile
apartinând călătorilor si altor persoane fizice, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 2 august
2006.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finantelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
Seful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Bucuresti, 9 iunie 2010.
Nr. 544.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
pentru completarea
Ordinului ministrului sănătătii, interimar, nr. 1.369/2009
pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale
pentru activitătile desfăsurate si abrogarea articolelor 13 si 14 din
Ordinul ministrului sănătătii publice nr. 1.662/2007 privind
controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în
functiune si aflate în utilizare
Văzând Referatul de aprobare
al Cs.A4.811 din 2010,
având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.281/2004,
în
temeiul art.
7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii, cu completările
ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului
sănătătii, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor
practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activitătile
desfăsurate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 4 noiembrie 2009, se completează
după cum urmează:
- După articolul 1 se
introduce un nou articol, articolul 11, cu următorul cuprins:
„Art. 11. - Sunt exceptate de la plata tarifelor prevăzute la art. 1 unitătile sanitare publice, serviciile de ambulantă judetene si Serviciul de Ambulantă Bucuresti-Ilfov, precum si echipajele integrate ale serviciilor mobile de urgentă, reanimare si descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situatii de urgentă, a autoritătilor publice locale si a spitalelor judetene si regionale."
Art. II. - La data intrării
în vigoare a prezentului ordin se abrogă articolele 13 si 14 din Ordinul
ministrului sănătătii publice nr. 1.662/2007 privind controlul
prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în functiune si
aflate în utilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 1 noiembrie 2007, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. III. - Prezentul ordin se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 17 mai 2010.
Nr. 442.
MINISTERUL
FINANTELOR
PUBLICE
privind prospectele de
emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de
stat de tip benchmark, aferente lunii iulie 2010
În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare, al Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 109/2008, cu
modificările ulterioare, al Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/2007 privind
datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007,
cu modificările si completările ulterioare, si al Regulamentului
privind operatiunile cu titluri de stat emise în formă
dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor
nr. 2.509/2008, al Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005
privind piata primară a titlurilor de stat administrată de Banca
Natională a României, al Regulamentului Băncii Nationale a României
nr. 12/2005 privind piata secundară a titlurilor de stat administrată
de Banca Natională a României si al Conventiei nr. 184.575/13/2005,
încheiată între Ministerul Finantelor Publice si Banca Natională a
României,
ministrul finantelor publice emite următorul
ordin:
Art. 1. - În vederea refinantării datoriei publice si
finantării deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010 se aprobă
prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor
de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.650
milioane lei, prevăzute în anexele nr. 1 si 2, care fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală de trezorerie si datorie
publică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Bogdan Alexandru
Drăgoi,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iunie 2010.
ANEXA Nr. 1
PROSPECT DE EMISIUNE
al certificatelor de
trezorerie cu discont lansate în luna iulie 2010
Art. 1. - În vederea refinantării datoriei publice si
finantării deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010, Ministerul
Finantelor Publice anuntă lansarea de emisiuni de certificate de
trezorerie cu discont, astfel:
Cod ISIN |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Nr. de zile |
Valoarea emisiunii -
lei - |
RO1011CTN0I4 |
05.07.2010 |
07.07.2010 |
05.01.2011 |
182 |
750.000.000 |
RO1011CTN0J2 |
12.07.2010 |
14.07.2010 |
13.07.2011 |
364 |
750.000.000 |
RO1011CTN0K0 |
15.07.2010 |
19.07.2010 |
18.04.2011 |
273 |
750.000.000 |
RO1011CTN0L8 |
19.07.2010 |
21.07.2010 |
20.07.2011 |
364 |
750.000.000 |
RO1011CTN0M6 |
26.07.2010 |
28.07.2010 |
26.01.2011 |
182 |
750.000.000 |
Art. 2. - Valoarea nominală individuală a unui
certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei.
Art. 3. - Metoda de vânzare este licitatia, care va avea loc la
data mentionată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face
după metoda cu pret multiplu.
Art. 4. - Certificatele de trezorerie cu discont pot fi
cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în
cont propriu, cât si în contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Art. 5. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si
necompetitive.
(2) În cadrul ofertei de
cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la
Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata
primară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Numărul de transe
valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
(4) Ofertele de cumpărare
necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia
institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 227/2007, cu modificările si completările ulterioare, în
calitate de clienti ai dealerilor primari.
(5) În cadrul ofertei de
cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5
la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primară a titlurilor de stat
administrată de Banca Natională a României, cu modificările si
completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive
într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se
va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat
ofertele competitive.
(6) Fiecare transă a ofertei
de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 6. - Pretul si randamentul se vor determina utilizându-se
următoarele formule:
P= 1 – [ d x r / 360 ]
Y = r/P,
în care:
P - pretul titlului cu discont,
exprimat cu 4 zecimale;
d - număr de zile până la
scadentă;
r- rata discontului, exprimată
cu două zecimale;
Y- randamentul, exprimat cu
două zecimale.
Art. 7. - Ofertele de cumpărare se depun la Banca
Natională a României, ce actionează în calitate de administrator al
pietei primare si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de
înregistrare/depozitare, în ziua licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 8. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la
sediul Băncii Nationale a României de către comisia de licitatie
constituită în acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 9. - Evenimentele de plată aferente certificatelor de
trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile
Sistemului de înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat -
SaFIR.
Art. 10. - Dacă data la care trebuie efectuată una
dintre plătile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare
sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi
lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de
stat care se regăsesc în această situatie rămân în proprietatea
detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art. 11. - Regimul fiscal al titlurilor
de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislatia în vigoare.
al obligatiunilor de stat
de tip benchmark lansate în luna iulie 2010
Art. 1. - În vederea refinantării datoriei publice si finantării
deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010, Ministerul Finantelor Publice
anuntă redeschiderea emisiunilor de obligatiuni de stat de tip benchmark
cu scadentă la 3 ani si 10 ani, cu următoarele caracteristici:
Cod ISIN*) |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Maturitate Nr. ani |
Rata cuponului (%) |
Dobânda acumulată - lei/titlu - |
Valoarea nominală
totală - lei - |
RO1013DBN023 |
8.07.2010 |
12.07.2010 |
25.07.2013 |
3 |
6,25 |
602,74 |
500.000.000 |
RO0717DBN038 |
22.07.2010 |
26.07.2010 |
11.06.2017 |
10 |
6,75 |
83,22 |
400.000.000 |
* ) În conformitate cu prevederile Ordinului
ministrului economiei si finantelor nr. 2.231/2008 privind titlurile de stat ce
urmează a fi tranzactionate si pe piata reglementată
administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori
Bucuresti" - S.A., aceste serii se tranzactionează simultan pe piata
secundară administrată de Banca Natională a României si pe piata
reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de
Valori Bucuresti" - S.A.
Art. 2. -Valoarea nominală totală a emisiunii de
obligatiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri
ulterioare ale acesteia.
Art. 3. - Valoarea nominală individuală a unei
obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.
Art. 4. - Dobânda (cuponul) pentru obligatiunile de stat de tip
benchmark cu scadentă la 3 ani se plăteste anual la datele
specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 708/2010 privind prospectele de emisiune ale
certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip
benchmark aferente lunii martie 2010, iar dobânda (cuponul) pentru
obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadentă la 10 ani se
plăteste la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 266/2007 privind prospectele de
emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de
stat de tip benchmark, aferente lunii iunie 2007, fiind determinată
conform formulei:
D = VN* r/frecventa
anuală a cuponului (1),
în care:
D = dobânda (cupon);
VN - valoarea nominală;
r - rata cuponului.
Art. 5. - Metoda de vânzare este licitatia, care va avea loc la
data mentionată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua
după metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimată sub
formă procentuală, cu 4 zecimale.
Art. 6. - Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi
cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în
cont propriu, cât si în contul clientilor, persoane fizice si juridice.
Art. 7. - (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive si
necompetitive.
(2) În cadrul ofertei de
cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la
Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata
primară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Numărul cotatiilor de
pret nu este restrictionat.
(4) Ofertele de cumpărare
necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia
institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea
capitalului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
227/2007, cu modificările si completările ulterioare, în calitate de
clienti ai dealerilor primari.
(5) În cadrul ofertei de
cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9
la Normele Băncii Nationale a României nr. 13/2005 în aplicarea
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 11/2005 privind piata
primară a titlurilor de stat administrată de Banca Natională a
României, cu modificările si completările ulterioare. Se admit oferte
de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor
anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al
pretului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
(6) Fiecare transă a ofertei
de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Art. 8. - Ofertele de cumpărare se depun la Banca
Natională a României, ce actionează în calitate de administrator al
pietei primare si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de
înregistrare/depozitare, în ziua licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 9. - Rezultatul licitatiei se va stabili în aceeasi zi la
sediul Băncii Nationale a României de către comisia de licitatie
constituită în acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 10. - Evenimentele de plată aferente obligatiunilor de
stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile
Sistemului de înregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat -
SaFIR.
Art. 11. - Dacă data la care trebuie
efectuată una dintre plătile aferente titlului de stat este o zi de
sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în
următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii.
Titlurile de stat care se regăsesc în această situatie rămân în
proprietatea detinătorului înregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Art. 12. - Regimul fiscal al titlurilor
de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislatia în vigoare.
privind aprobarea
Metodologiei de monitorizare specială a Universitătii
„Apollonia" din Iasi
Având în vedere prevederile Legii
învătământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
potrivit prevederilor Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitătii
educatiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu
modificările ulterioare,
în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 1.418/2006 pentru aprobarea Metodologiei de
evaluare externă, a standardelor, a standardelor de referintă si a
listei indicatorilor de performantă a Agentiei Române de Asigurare a
Calitătii în învătământul Superior, cu modificările
ulterioare,
având în vedere nota 3 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 749/2009 pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor, a structurilor institutiilor de învătământ superior si a specializărilor/programelor de studii universitare de licentă acreditate sau autorizate să functioneze provizoriu organizate de acestea, cu modificările si completările ulterioare, potrivit căreia Universitatea „Apollonia" din Iasi trebuie să se conformeze prevederilor Legii nr. 481/2002 privind înfiintarea Universitătii „Apollonia" din Iasi,
în
temeiul prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea
Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului,
ministrul educatiei,
cercetării, tineretului si sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Metodologia de monitorizare
specială a Universitătii „Apollonia" din Iasi, denumită în
continuare metodologie, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) Metodologia se aplică la
Universitatea „Apollonia" din Iasi, începând cu data publicării
prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data îndeplinirii recomandărilor
stabilite în urma analizelor efectuate asupra situatiei actuale din
universitate de către Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului
si Sportului si Agentia Română de Asigurare a Calitătii în
învătământul Superior, dar nu mai mult de 2 ani.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 3. - Directia generală învătământ superior,
Directia generală juridic si contencios, precum si, după caz, alte
directii de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării,
Tineretului si Sportului si Universitatea „Apollonia" din Iasi vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educatiei,
cercetam, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucuresti, 16 aprilie 2010.
Nr. 3.633.
ANEXĂ
METODOLOGIE
de monitorizare
specială a Universitătii „Apollonia" din Iasi
Art. 1. - Universitatea „Apollonia" din Iasi, care face
parte din sistemul national de învătământ, este monitorizată
special pe o perioadă de cel mult 2 ani.
Art. 2. - (1) Monitorizarea specială vizează asigurarea
respectării standardelor legale de calitate, specifice
învătământului superior, privind întreaga activitate didactică,
de cercetare stiintifică, financiară, administrativă, de
finalizare a studiilor, de eliberare a actelor de studii etc.
(2) Monitorizarea specială
este efectuată de Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului si
Sportului (MECTS), care, prin structurile sale de specialitate,
comunică permanent cu Universitatea „Apollonia" din Iasi.
(3) În procesul de monitorizare
si evaluare a activitătii, MECTS colaborează atât cu Agentia
Română de Asigurare a Calitătii în învătământul Superior (ARACIS),
cât si cu alte institutii de învătământ superior acreditate,
precum si, după caz, cu alte organisme specializate ale statului.
Art. 3. - În perioada de monitorizare specială,
Universitatea „Apollonia" din Iasi:
1. poate organiza admiterea în
anul I, cu respectarea numărului de
locuri recomandat, după caz, de Consiliul National de Evaluare
Academică si Acreditare sau ARACIS, precum si procesul de
învătământ la învătământul universitar de licentă,
numai la specializările/programele de studii autorizate să
functioneze provizoriu sau acreditate, la formele de învătământ si în
locatiile geografice înscrise în Hotărârea Guvernului nr. 749/2009 pentru
aprobarea Nomenclatorului domeniilor, a structurilor institutiilor de
învătământ superior si a specializărilor/programelor de studii
universitare de licentă acreditate sau autorizate să functioneze
provizoriu organizate de acestea, cu modificările si completările
ulterioare;
2. poate organiza procesul de
învătământ la specializările/ programele de studii de
învătământ universitar de masterat, înfiintate si aprobate potrivit
legii;
3. nu poate organiza
activităti de învătământ universitar de doctorat si nici
activitate de pregătire a studentilor pentru a desfăsura activitate
didactică în învătământ si, respectiv, de perfectionare a
personalului didactic din învătământul preuniversitar.
Art. 4. - (1) În perioada de monitorizare specială,
Universitatea „Apollonia" din Iasi poate organiza examene de finalizare a
studiilor universitare de licentă si, după caz, a studiilor
universitare de masterat, numai pentru propriii absolventi, în conditiile
legii.
(2) Comisiile pentru examenele de
finalizare a studiilor universitare au în componentă profesori
universitari si conferentiari universitari titulari ai Universitătii
„Apollonia" din Iasi, precum si din învătământul superior de
stat acreditat, cei din alte universităti reprezentând cel putin 50% la
fiecare comisie, nominalizati cu acordul scris al institutiilor de stat
implicate si avizati de Directia generală învătământ superior
(DG/S) din MECTS.
(3) Institutiile de
învătământ superior de stat care pot fi solicitate să
nominalizeze profesori universitari si conferentiari universitari pentru
comisiile de finalizare a studiilor sunt următoarele: Universitatea de
Medicină si Farmacie „Carol Davila" din Bucuresti, Universitatea de
Medicină si Farmacie „Grigore T. Popa" din Iasi, Universitatea de
Medicină si Farmacie „luliu Hatieganu" din Cluj-Napoca, Universitatea
de Medicină si Farmacie „Victor Babes" din Timisoara, Universitatea
de Medicină si Farmacie din Târgu Mures, Universitatea din Bucuresti,
Universitatea „Transilvania" din Brasov, Universitatea „Babes-Bolyai"
din Cluj-Napoca, Universitatea „Al. I. Cuza" din
(4) Profesorii universitari
si/sau conferentiarii universitari de la institutiile de învătământ
superior de stat, care sunt membri ai comisiilor în cauză, au calitatea de
reprezentanti ai MECTS.
(5) Prevederile prezentului ordin
se completează cu toate celelalte reglementări referitoare la
desfăsurarea examenelor de finalizare a studiilor universitare
prevăzute în ordinul ministrului educatiei, cercetării, tineretului
si sportului privind cadrul general de organizare a examenelor de finalizare a
studiilor în învătământul superior, în vigoare.
Art. 5. - (1) Monitorizarea specială vizează si
finalizarea, cu respectarea întocmai a reglementărilor legale, a
alegerilor structurilor si functiilor de conducere din Universitatea
„Apollonia" din Iasi.
(2) Sub coordonarea senatului,
până la sfârsitul anului universitar 2009-2010 vor fi elaborate sau,
după caz, actualizate, cu respectarea reglementărilor legale, Carta
universitătii si toate celelalte regulamente si documente necesare
organizării si desfăsurării procesului instructiv-educativ.
Toate aceste documente vor fi avizate de MECTS, prin DGÎS si Directia
generală juridic si contencios.
(3) Se va realiza o evidentă
clară, actualizată, a studentilor, inclusiv a studentilor
străini, pe specializări, forme de învătământ si locatii
geografice. Evidenta se referă si la registre matricole, cataloage de
examene, transferuri, exmatriculări etc.
Art. 6. - (1) În perioada de monitorizare specială se vor
analiza modul în care sunt asigurate, pentru fiecare specializare, la fiecare
formă de învătământ, precum si modul în care sunt îndeplinite
standardele minime înscrise în lege cu privire la personalul didactic, spatiile
de învătământ, baza materială si dotările necesare etc.
(2) În acest scop, în baza
solicitării scrise a Universitătii „Apollonia" din Iasi,
adresată ARACIS, aceasta, pe baza competentelor sale prevăzute de
lege, va analiza si va evalua situatia organizării si continutul
învătământului din universitate, precum si calitatea acestuia în
pregătirea specialistilor în domeniile si programele de studii organizate
legal si va face recomandările necesare.
(3) După un an de la data
stabilirii si comunicării recomandărilor, ARACIS va analiza modul în
care acestea au fost îndeplinite. În functie de rezultatul analizei, fie
monitorizarea specială va fi încheiată, fie vor fi aplicate măsurile
prevăzute de lege.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |