MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
XXII - Nr. 765 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 16 noiembrie 2010
LEGI SI DECRETE
204. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 44/2010 privind trecerea
Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C. din subordinea Guvernului în
subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului
1.084. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 44/2010
privind trecerea Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C. din subordinea
Guvernului în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului
205. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/2010 pentru modificarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea si
controlul integrat al poluării
1.085. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/2010
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2005 privind
prevenirea si controlul integrat al poluării
211. - Lege privind modificarea si
completarea Legii organizării si functionării statisticii oficiale în
România nr. 226/2009
1.091. - Decret pentru promulgarea
Legii privind modificarea si completarea Legii organizării si
functionării statisticii oficiale în România nr. 226/2009
213. - Lege privind modificarea art.
36 din Legea nr. 160/1998 pentru organizarea si exercitarea profesiunii de
medic veterinar
1.093. - Decret pentru promulgarea
Legii privind modificarea art. 36 din Legea nr. 160/1998 pentru organizarea si
exercitarea profesiunii de medic veterinar
219. - Lege pentru modificarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si
acvacultura
1.099. - Decret privind promulgarea
Legii pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2008
privind pescuitul si acvacultura
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.023. - Hotărâre pentru
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome
“Editura Didactică si Pedagogică”, regie autonomă aflată în
coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
246. - Ordin al ministrului
administratiei si internelor pentru aprobarea Statutului Fundatiei “Colegiul
National de Afaceri Interne”
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat
în Constructii - I.S.C. din subordinea Guvernului în subordinea Ministerului
Dezvoltării Regionale si Turismului
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol
unic. - Se aprobă Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 44 din 12 mai 2010 privind trecerea
Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C. din subordinea Guvernului în
subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 323 din 17 mai 2010.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
Nr. 204.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat în Constructii
- I.S.C. din subordinea Guvernului în subordinea Ministerului Dezvoltării
Regionale si Turismului
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 44/2010 privind
trecerea Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C. din subordinea
Guvernului în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr.1 .084.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/2010
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2005 privind
prevenirea si controlul integrat al poluării
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40 din 21
aprilie 2010 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
152/2005 privind prevenirea si controlul integrat al poluării, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 30 aprilie 2010, cu următoarele
completări:
1.
La articolul unic, după punctul 4
se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:
“41. La articolul 25, după alineatul (1)
se introduc două noi alineate, alineatele (2) si (3), cu următorul
cuprins:
«(2) La revizuirea autorizatiei integrate de mediu,
pentru operatorii economici prevăzuti în anexa nr. 5, se vor include în
planul de actiuni conditiile negociate din programul de conformare care s-a
întocmit la schimbarea proprietarului, pe baza bilantului de mediu, si care nu
au fost respectate.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (2) atrage încetarea
activitătii respective.»“
2.
La articolul unic, după punctul 8
se introduce un nou punct, punctul 81, cu următorul cuprins:
“81. La anexa nr. 1, după punctul 6.8 se
introduce un nou punct, punctul 6.9, cu următorul cuprins:
«6.9. Captarea fluxurilor de dioxid de carbon provenite
de la instalatiile aflate sub incidenta prezentului act normativ, în scopul
stocării geologice, fără a aduce atingere prevederilor
legislatiei din domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon.»“
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale ari. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
Nr. 205.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 40/2010 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea si controlul integrat al
poluării
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/2010 pentru
modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/2005 privind
prevenirea si controlul integrat al poluării si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr. 1.085.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind modificarea si completarea Legii organizării si
functionării statisticii oficiale în România nr. 226/2009
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Legea organizării si functionării statisticii oficiale în
România nr. 226/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 397 din 11 iunie 2009,
se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică si va avea următorul
cuprins:
“ARTICOLUL 1
Prezenta lege reglementează organizarea si
functionarea statisticii oficiale în România, constituirea, dezvoltarea si
coordonarea sistemului statistic national, pentru elaborarea sistematică
si programată de statistici oficiale în vederea formulării,
implementării, modernizării si evaluării politicilor nationale,
a planurilor de dezvoltare nationale si locale, în conformitate cu principiile
fundamentale ale statisticii oficiale, cu prevederile Regulamentului (CE) nr.
223/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 martie 2009 privind
statisticile europene si de abrogare a Regulamentului (CE, Euratom) nr.
1.101/2008 al Parlamentului European si al Consiliului privind transmiterea de
date statistice confidentiale Biroului Statistic al Comunitătilor
Europene, a Regulamentului (CE) nr. 322/97 al Consiliului privind statisticile comunitare
si a Deciziei 89/382/CEE, Euratom a Consiliului de constituire a Comitetului
pentru programele statistice ale Comunitătilor Europene, precum si cu
principiile stipulate în Codul de practici al statisticilor europene.”
2. Articolul 5 se modifică si va avea următorul
cuprins:
“ARTICOLUL
(1) Principiile fundamentale pe care se bazează
statistica oficială sunt următoarele:
a) independenta profesională - statisticile
trebuie dezvoltate, elaborate si difuzate într-un mod independent, în special
în ceea ce priveste alegerea tehnicilor, a definitiilor, a metodologiilor si a
surselor care urmează să fie utilizate, precum si a momentului si a
continutului tuturor formelor de difuzare, în lipsa oricărei presiuni din
partea unor grupuri politice sau de interese ori din partea autoritătilor
nationale sau comunitare, fără a aduce atingere cerintelor
institutionale, cum ar fi dispozitiile bugetare privind institutiile comunitare
sau nationale ori definirea necesitătilor statistice;
b) impartialitate - statisticile trebuie
dezvoltate, elaborate si difuzate într-un mod neutru, iar toti utilizatorii
trebuie să beneficieze de tratament egal;
c) obiectivitate - statisticile trebuie
dezvoltate, elaborate si difuzate într-un mod sistematic, fiabil si just; acest
principiu implică utilizarea de standarde profesionale si etice si
transparenta politicilor si practicilor urmate fată de utilizatori si de
respondentii la anchetă;
d) fiabilitate - statisticile trebuie să
măsoare, cât mai fidel, mai exact si mai cuprinzător posibil,
realitatea pe care sunt menite să o reprezinte si presupun utilizarea unor
criterii stiintifice de selectare a surselor, a metodelor si a procedurilor;
e) confidentialitatea informatiilor statistice -
presupune protejarea datelor confidentiale referitoare la unitătile
statistice individuale, care sunt obtinute direct în scopuri statistice sau
indirect din surse administrative ori din alte surse si implică
interzicerea utilizării datelor în alte scopuri decât cele statistice si a
divulgării ilegale a acestora;
f) eficienta costurilor - costurile pe care le
implică elaborarea de statistici trebuie să fie proportionale cu
importanta rezultatelor si a beneficiilor urmărite, resursele trebuie
utilizate în mod optim, iar sarcina de răspuns trebuie redusă la
minimum. Atunci când este posibil, informatiile solicitate trebuie să
poată fi usor de obtinut din registrele sau sursele aflate la dispozitie.
Principiile statistice sunt dezvoltate în Codul de practici al statisticilor
europene.
(2) Dezvoltarea, elaborarea si difuzarea statisticilor
oficiale trebuie să tină seama de recomandările si de cele mai
bune practici internationale.”
3.
La articolul 12 alineatul (1),
după litera j) se introduc două noi litere, literele k) si I),
cu următorul cuprins:
,,k) 2 reprezentanti ai Administratiei Prezidentiale a
României;
l)
4 reprezentanti ai
Parlamentului României, dintre care 2 reprezentanti ai Senatului si 2
reprezentanti ai Camerei Deputatilor.”
4.
La articolul 12, alineatul (3) se
modifică si va avea următorul cuprins:
“(3) Membrii Consiliului sunt propusi de organismele si
institutiile prevăzute la alin. (1) si sunt numiti pe o perioadă de 2
ani.”
5.
La articolul 12, după alineatul
(3) se introduc două noi alineate, alineatele (31) si (32),
cu următorul cuprins:
“(31) Membrii Consiliului prevăzuti la
alin. (1) lit. a)-d) si f)-j) sunt numiti pe o perioadă de 2 ani, prin
decizie a primului-ministru. Membrii prevăzuti la alin. (1) lit. e) si k)
sunt numiti pe o perioadă de 2 ani, prin decizie a guvernatorului
Băncii Nationale a României, respectiv prin decret al Presedintelui
României.
(32) Membrii Consiliului mentionati la alin.
(1) lit. I) sunt
numiti pe o perioadă de 2 ani, prin hotărâre a plenului celor
două Camere ale Parlamentului României.”
6.
La articolul 12, alineatul (4) se
modifică si va avea următorul cuprins:
“(4) Membrii Consiliului beneficiază de o
indemnizatie de participare la sedintă egală cu 15% din salariul
mediu lunar brut pe economie. Această indemnizatie este valabilă
pentru perioada 2010-2012.”
7.
La articolul 14, după alineatul
(1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul
cuprins:
“(11) Institutul National de Statistică
este autoritatea natională de statistică desemnată ca fiind organismul
responsabil de coordonare a tuturor activitătilor la nivel national, în
vederea dezvoltării, elaborării si difuzării statisticilor
europene, reprezentând punctul de contact pentru Comisie (EUROSTAT), cu privire
la chestiuni statistice.”
8.
La articolul 15 alineatul (1),
după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1),
cu următorul cuprins:
,,e1) negociază si încheie tratate
internationale la nivel departamental si alte întelegeri internationale;”.
9. La articolul 16, după alineatul (1) se introduc
două noi alineate, alineatele (11) si (12), cu
următorul cuprins:
“(11) Pentru dezvoltarea, elaborarea si
difuzarea statisticilor europene, în conformitate cu prevederile art. 168 alin.
(1) lit. d) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23
decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE,
Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil
bugetului general al Comunitătilor Europene, Institutul National de
Statistică poate primi, fără a fi necesară o cerere de
propuneri, subventii de la
Uniunea Europeană sub formă de granturi,
respectiv fonduri externe nerambursabile de postaderare.
(12) Granturile astfel obtinute
functionează pe principiul prefinantării din bugetul beneficiarului,
al restituirii cheltuielilor de către finantator si al reîntregirii
veniturilor.”
10.
La articolul 16, alineatul (5) se
modifică si va avea următorul cuprins:
“(5) Fondurile prevăzute la alin. (11),
(12) si (4), precum si fondurile reprezentând contributia
părtii române aferentă acestora sunt cuprinse în bugetul Institutului
National de Statistică.”
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
Nr. 211.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind modificarea si completarea Legii
organizării si functionării statisticii oficiale în România nr.
226/2009
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
privind modificarea si completarea Legii organizării si functionării
statisticii oficiale în România nr. 226/2009 si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr. 1.091.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind modificarea art. 36 din Legea nr. 160/1998 pentru organizarea si
exercitarea profesiunii de medic veterinar
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Articolul 36 din Legea nr. 160/1998 pentru organizarea si exercitarea
profesiunii de medic veterinar, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
433 din 23 mai 2005, cu modificările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
“Art. 36. -Tarifele si onorariile pentru libera
practică medical-veterinară se stabilesc de către fiecare medic
veterinar.”
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
Nr. 213.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind modificarea art. 36 din Legea nr. 160/1998
pentru organizarea si exercitarea profesiunii de medic veterinar
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
privind modificarea art. 36 din Legea nr. 160/1998 pentru organizarea si
exercitarea profesiunii de medic veterinar si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr. 1.093.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2008
privind pescuitul si acvacultura
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si
acvacultura, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 180 din 10 martie 2008,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 317/2009, cu
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.
La articolul 60, litera b) va avea
următorul cuprins: ,,b)
utilizarea uneltelor de pescuit fixe sau în derivă în cadrul complexului
lagunar Razelm-Sinoe, în ghiolurile Belciuc-Erenciuc si în lacurile litorale;”.
2. La articolul 64, literele a), c) si d) vor avea
următorul cuprins:
“a) nedetinerea licentei de pescuit/autorizatiei de
pescuit comercial, pescuit recreativ/sportiv, după caz;
.............................................................
c) pescuitul sturionilor în alt scop decât pentru
capturarea reproducătorilor de sturioni vii pentru programele de
populare/repopulare cu puiet de sturioni, pentru reproducerea artificială
în vederea obtinerii de puiet pentru acvacultura sau pescuitul în scop
stiintific, precum si pescuitul neautorizat al sturionilor în unul din aceste
scopuri;
d) detinerea, transportul, comercializarea sturionilor
capturati pe teritoriul României din mediul sălbatic, precum si a
produselor si subproduselor obtinute din acestia, cu exceptia celor proveniti
din acvacultura pentru care se face dovada originii prin documente si/sau
marcaje justificative legale;”.
3.
La articolul 67, alineatul (3) va avea
următorul cuprins: “(3)
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevăzute la art.
58-63 se fac de către personalul prevăzut la alin. (1), de către
ofiterii si agentii din cadrul Politiei Române si Politiei de Frontieră
Române, precum si de către ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei
Române.”
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din
Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ |
Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
Nr. 219.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1)
din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2008 privind
pescuitul si acvacultura si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 10 noiembrie 2010.
Nr. 1.099.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Regiei
Autonome “Editura Didactică si Pedagogică”, regie autonomă
aflată în coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului
si Sportului
Având în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor
operatori economici, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 203/2009,
în temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 5 lit. j) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare, al art. 15 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor
măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 275/2008, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se aprobă
bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome “Editura
Didactică si Pedagogică”, regie autonomă aflată în
coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului,
prevăzut în anexa*) care face parte din prezenta hotărâre.
(2) în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor
prevăzuti în bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome “Editura
Didactică si Pedagogică” se va face de către Ministerul
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, cu aprobarea secretarului
de stat coordonator.
Art.
2. - (1) Cheltuielile totale
aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli al
Regiei Autonome “Editura Didactică si Pedagogică”, prevăzut la
art. 1, reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăsite decât în
cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului
Educatiei, Cercetării, Tineretului si Sportului si cu avizul Ministerului
Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) în cazul în care în executie se înregistrează
nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Autonomă “Editura
Didactică si Pedagogică” va putea efectua cheltuieli totale aferente
veniturilor totale, proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale,
cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art.
3. - (1) Nerespectarea
prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează cu
amendă de 5.000 lei.
(2) Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se
aplică prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si completările ulterioare.
(3) Contraventia se constată de organele de control
financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică
managerului regiei vinovat de nerespectarea prevederilor prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marko Bela
Ministrul educatiei, cercetării, tineretului si
sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 6 octombrie 2010.
Nr. 1.023.
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXĂ
MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Operatorul economic: Regia Autonomă “Editura
Didactică si Pedagogică”
Sediul: Municipiul Bucuresti, str. Spiru Haret nr. 12,
sectorul 1
Cod unic de înregistrare: RO 1589983
|
|
|
mii lei |
||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Propuneri BVC rectificat 2010 |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (rd. 2+10+15) |
1 |
4.112,35 |
|
1 |
|
Venituri din exploatare, din care: |
2 |
4.082,35 |
|
|
a) |
din productia vândută |
3 |
3.482.35 |
|
|
b) |
din vânzarea mărfurilor |
4 |
450.00 |
|
|
c) |
din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete. din care: |
5 |
|
|
|
|
subventii, cf prevederilor legale în vigoare |
6 |
|
|
|
|
transferuri, cf prevederilor legale în vigoare |
7 |
|
|
|
d) |
productia de imobilizări |
8 |
|
|
|
e) |
alte venituri de exploatare |
9 |
150.00 |
|
2 |
|
Venituri financiare, din care: |
10 |
30,00 |
|
|
a) |
din imobilizări financiare |
11 |
|
|
|
b) |
din alte investitii si împrumuturi care fac parte din activele
imobilizate |
12 |
|
|
|
c) |
din dobânzi |
13 |
15,00 |
|
|
d) |
alte venituri financiare |
14 |
15,00 |
|
3 |
|
15 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) |
16 |
3.745,52 |
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
17 |
3.730.52 |
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
18 |
72,40 |
|
|
b) |
alte cheltuieli externe (cu energic si apă) |
19 |
|
|
|
c) |
cheltuieli privind mărfurile |
20 |
138.49 |
|
|
d) |
cheltuieli cu personalul, din care: |
21 |
1.251,05 |
|
|
|
d1. cheltuieli cu salariile |
22 |
936.95 |
|
|
|
d2. cheltuieli cu asigurările si protectia socială si alte
obligatii legale, din care: |
23 |
260,00 |
|
|
|
ch. privind contributia Ia asigurări sociale |
24 |
194,89 |
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări pt. somaj |
25 |
4,68 |
|
|
|
ch. privind contributia la asigurări sociale de
sănătate |
26 |
48,72 |
|
|
|
ch. privind contributiile la fondurile speciale
aferente fondului de salarii |
27 |
11,71 |
|
|
|
d3. alte cheltuieli cu personalul, din care: |
28 |
54,10 |
|
|
|
d3.1) ch. sociale prevăzute prin art. 21 din Legea nr. 571/2003
privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare,
din care: |
29 |
3,24 |
|
|
|
tichete de cresă, cf. Legii nr. 193 2006. cu
modificările si completările ulterioare |
30 |
|
|
|
|
tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii
nr. 193 2006. cu modificările si completările ulterioare |
31 |
15,50 |
|
|
|
d3.2) tichete de masa |
32 |
35,36 |
|
|
|
d3.3) tichete de vacantă |
33 |
|
|
|
e) |
ch. cu plătile compensatorii cf, CCM aferente
disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări |
34 |
|
|
|
f) |
ch. cu drepturile salariate cuvenite în baza unor hotărâri
judecătoresti |
35 |
|
|
|
g) |
ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale si ne corporale |
36 |
62,00 |
|
|
h) |
ch. cu prestatiile externe |
37 |
1.661.61 |
|
|
i) |
alte cheltuieli de exploatare, din care: |
38 |
544,97 |
|
|
|
Total cheltuieli contract de mandat |
|
108,53 |
|
|
|
i.l) contract de mandat |
39 |
83,64 |
|
|
|
i.l.) ch. cu protectia socială |
|
23.22 |
|
|
|
ii.2) contributia la CAS |
|
17,40 |
|
|
|
i.l.3) contributia la somaj |
|
0.42 |
|
|
|
i.l.4) contributia la CASS |
|
4.35 |
|
|
|
i.l.5) fonduri speciale |
|
1.05 |
|
|
|
i.l.6.) cheltuieli sociale în limita a 2% calculat la i.l) |
|
1.67 |
|
|
|
i2) ch. de protocol, din care: |
40 |
2,46 |
|
|
|
tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
41 |
|
|
|
|
i3) ch. de reclamă si publicitate, din care: |
42 |
3.00 |
|
|
|
tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit
Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare |
43 |
|
|
|
|
tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe
piete existente sau noi, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările si
completările ulterioare |
44 |
|
|
|
|
i4) ch. cu sponsorizarea |
45 |
|
|
|
|
i5) ch. cu taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale |
46 |
|
|
|
|
i6) ch. cu redeventa pentru concesionarea bunurilor |
47 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare, din care: |
48 |
15,00 |
|
|
a) |
cheltuieli privind dobânzile |
49 |
|
|
|
b) |
alte cheltuieli financiare |
50 |
15.00 |
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
51 |
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profît/piedere
|
52 |
366,83 |
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
53 |
58,69 |
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA
IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
54 |
308,14 |
|
1 |
|
Rezerve legale |
55 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilităti fiscale prevăzute de lege |
56 |
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti |
57 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finantare pt. Proiectele cofinantate din
împrumuturi externe, precum si pentru constituirea surselor necesare
rambursării ratelor de capital, plătii dobânzilor, comisioanelor si
altor costuri aferente acestor împrumuturi exteme |
58 |
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
59 |
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de lard, 55,56,
57,58 si 59 |
60 |
308,14 |
|
7 |
|
Participarea salariatilor la profit în limita a 5% din profitul net, dar
nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la
nivelul operatorului economic în exercitiul financiar de referintă |
61 |
15,41 |
|
8 |
|
Minimum 90% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul
regiilor autonome, ori dividende în cazul societătilor/companiilor
nationale si societătilor cu capital integral sau majoritar de stat |
62 |
277,33 |
|
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinatiile prevăzute la pet, 1 -8 se
repartizează la alte rezerve si constituie sursă proprie de
finantare |
63 |
15,40 |
VI. |
|
|
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
64 |
62,00 |
|
1 |
|
Surse proprii |
65 |
62.00 |
|
2 |
|
Alocatii de la buget |
66 |
|
|
3 |
|
Credite bancare |
67 |
|
|
|
a) |
interne |
68 |
|
|
|
b) |
externe |
69 |
|
|
4 |
|
Alte surse |
70 |
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
71 |
62,00 |
|
1 |
|
Cheltuieli aferente investitiilor, inclusiv cele aferente investitiilor
în curs la finele anului |
72 |
|
|
2 |
|
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
73 |
|
|
|
a) |
interne |
74 |
|
|
|
b) |
externe |
75 |
|
VIII. |
|
|
REZERVE, din care: |
76 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
77 |
|
|
2 |
|
Rezerve statutare |
78 |
|
|
3 |
|
Alte rezerve |
79 |
|
IX. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE
|
80 |
|
|
1 |
|
Venituri totale |
81 |
4.112.35 |
|
2 |
|
Cheltuieli aferente veniturilor totale |
82 |
3.745.52 |
|
3 |
|
Nr. prognozat de personal la finele anului |
83 |
62.00 |
|
4 |
|
Nr. mediu de salariati total |
84 |
62.00 |
|
5 |
|
Fond de salarii, din care: |
85 |
936.95 |
|
|
a) |
fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract
individual de muncă |
86 |
935,34 |
|
|
b) |
alte cheltuieli cu personalul |
87 |
1,61 |
|
6 |
|
Câstigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) |
88 |
1.257,18 |
|
7 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi curente
(lei/persoană) (rd. 81/84) |
89 |
|
|
8 |
|
Productivitatea muncii pe total personal mediu în preturi comparabile
(lei/persoană) (rd. 81/84 \ ICP) |
90 |
|
|
9 |
|
Productivitatea muncii în unităti fizice pe total personal mediu
(unităti fizice/persoană) |
91 |
9.866,18 |
|
10 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli totale/venituri
totale)x 1000=(rd. 16/rd. 1) xlOOG |
92 |
910,80 |
|
11 |
|
Plăti restante |
93 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
94 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
95 |
|
|
12 |
|
Creante restante |
96 |
|
|
|
a) |
preturi curente |
97 |
|
|
|
b) |
preturi comparabile |
98 |
|
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
pentru aprobarea Statutului Fundatiei “Colegiul National de Afaceri
Interne”
Având în vedere prevederile art. III alin. (4) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 152/2008 pentru modificarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Administratiei si Internelor si pentru înfiintarea Fundatiei
“Colegiul National de Afaceri Interne”, aprobată prin Legea nr. 17/2010,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Statutul
Fundatiei “Colegiul National de Afaceri Interne”, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
administratiei si
internelor,
Constantin-Traian Igas
Bucuresti, 8 noiembrie 2010.
Nr. 246.
ANEXA
STATUTUL
Fundatiei “Colegiul National de Afaceri Interne”
CAPITOLUL I
Denumirea, forma juridică, durata si sediul
Fundatiei
Art.
1. - Fundatia “Colegiul
National de Afaceri Interne”, denumită în continuare Fundatie, este
persoană juridică română, apolitică, fără scop
patrimonial, de utilitate publică.
Art.
2. - Durata de functionare a
Fundatiei este nelimitată.
Art.
3. - Fundatia are sediul în
incinta Academiei de Politie “Alexandru Ioan Cuza”, pavilionul Vest, parter,
camera 35, Aleea Privighetorilor nr. 1A, sectorul 1, Bucuresti.
Art.
4. - (1) Fundatia poate
înfiinta filiale în tară sau în străinătate.
(2) Fundatia dispune de cont bancar,
stampilă, sigiliu, insignă si emblemă proprii.
CAPITOLUL II
Scopul si activitătile Fundatiei
Art.
5. - Fundatia are ca scop:
a) promovarea, sprijinirea, dezvoltarea cercetării
stiintifice si academice, prin reunirea membrilor săi, a cadrelor
didactice si absolventilor Colegiului National de Afaceri Interne din cadrul
Academiei de Politie “Alexandru Ioan Cuza”, în vederea continuării
pregătirii în domeniul apărării, ordinii publice si sigurantei
nationale;
b) promovarea comunicării si cooperării cu
institutii si organizatii interne si internationale în vederea cunoasterii si
dezvoltării valorilor culturale românesti în domeniul apărării,
ordinii publice si sigurantei nationale.
Art.
6. - Pentru realizarea
acestui scop, Fundatia va desfăsura următoarele activităti:
a) organizarea unor activităti stiintifice si de
pregătire continuă, de sprijinire a eforturilor României ca stat
membru NATO si al Uniunii Europene în domeniul apărării, ordinii
publice si sigurantei nationale;
b) organizarea si desfăsurarea de activităti
pentru afirmarea si apărarea valorilor, drepturilor si intereselor
fundamentale ale României în domeniul apărării, ordinii publice si
sigurantei nationale;
c) cunoasterea si promovarea valorilor culturale românesti
în si din alte tări în domeniul apărării, ordinii publice si
sigurantei nationale;
d) crearea unor centre de cercetare si informare pe
domeniul afacerilor interne, permanent sau temporar;
e) elaborarea si implementarea unor proiecte de
parteneriat si colaborare cu institutii de formare profesională si
continuă în domeniul afacerilor interne;
f) participarea la manifestări nationale si
internationale care intră în sfera de interes a Fundatiei;
g) cercetarea si prezentarea stărilor, proceselor si
tendintelor din domeniul serviciilor publice, criminalitătii,
securitătii si apărării pe plan national si international;
h) organizarea de forumuri, reuniuni, sesiuni
stiintifice, simpozioane, colocvii, cursuri, emisiuni radio-TV, elaborarea si
publicarea de lucrări specifice în domeniul apărării, ordinii
publice si sigurantei nationale;
i) elaborarea si difuzarea de analize, studii, articole,
periodice, cărti etc;
j) organizarea de evenimente culturale;
k) acordarea de burse, premii, alte forme de sprijin pentru
studii si documentare în tară sau în străinătate;
l)
crearea unui centru pentru
documentarea si studierea problematicii domeniului apărării, ordinii
publice si sigurantei nationale;
m) înfiintarea unei edituri de presă, tipărirea
si difuzarea de lucrări specifice, editarea de publicatii;
n) sprijinirea Colegiului National de Afaceri Interne în
întreaga sa activitate;
o) colectarea de fonduri pentru sprijinirea procesului de
formare continuă în domeniu.
Art.
7. - (1) Personalul
Fundatiei poate desfăsura activităti de învătământ si
cercetare, în conditiile legii.
(2) Pentru activitatea desfăsurată, Fundatia
poate acorda premii sau alte forme de recompensare bănească.
CAPITOLULUI
Patrimoniul Fundatiei
Art.
8. - (1) Activul patrimonial
initial al Fundatiei include bunuri sau numerar a căror/a cărui
valoare totală este de minimum 70.500 lei si se constituie din contributia
benevolă, financiară si materială, a membrilor fondatori. Sumele
de bani vor fi depuse în contul Fundatiei.
(2) Patrimoniul Fundatiei este autonom si distinct de
patrimoniul Ministerului Administratiei si Internelor.
(3) Consiliul director aprobă evaluarea bunurilor
aduse în patrimoniul Fundatiei.
Art.
9. - (1) Evidenta
contabilă a patrimoniului Fundatiei se organizează si se conduce
conform Legii contabilitătii nr. 82/1991, republicată, si
reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop
patrimonial.
(2) Situatiile financiare ale Fundatiei se depun la
unitatea teritorială a Ministerului Finantelor Publice în raza căreia
functionează, la termenele prevăzute de Legea nr. 82/1991,
republicată.
Art.
10. - (1) Veniturile
Fundatiei pot proveni din următoarele surse:
a) donatii si sponsorizări sau legate în conditiile
legii;
b) dobânzi si dividende rezultate din plasarea sumelor
disponibile în conditiile legale;
c) resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau de la
bugetele locale în conditiile legale;
d) programe bugetate sau din fonduri nerambursabile;
e) alte venituri, în conditiile legii.
(2) Fundatia poate deschide conturi în lei si în valută la orice bancă din tară sau din străinătate conform legilor în vigoare.
Art. 11.
- (1) Principalele cheltuieli ale Fundatiei sunt:
a) salarii;
b) indemnizatii, premii, colaborări;
c) procurări de rechizite, imprimate de birou si
alte bunuri necesare mentenantei;
d) achizitionări de echipamente audio, video,
informatice si IT;
e) chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;
f) cazare, masă, transport;
g) apă, canal, salubritate;
h) energie electrică, termică si gaze naturale;
i) cheltuieli determinate de activităti
desfăsurate potrivit prevederilor art. 6 si 7.
(2) Cheltuielile se efectuează potrivit prevederilor
bugetului de venituri si cheltuieli si se aprobă de persoanele desemnate
de Consiliul director.
(3) Salariile, indemnizatiile si alte drepturi
bănesti ale personalului se stabilesc în limitele statului de functii si
ale bugetului de venituri si cheltuieli.
Art.
12. - (1) Patrimoniul
Fundatiei este destinat realizării scopului acesteia.
(2) întregul patrimoniu va fi evidentiat si păstrat în conformitate
cu legislatia română în materie, pe numele Fundatiei, si va fi folosit
exclusiv pentru realizarea obiectivelor Fundatiei.
CAPITOLUL IV
Organizarea, conducerea si controlul
SECTIUNEA
1
Art.
13. - Fundatia are în
componentă:
a) Consiliul director;
b) Comisia de cenzori;
c) membrii Fundatiei.
SECTIUNEA
a 2-a
Art.
14. - (1) Consiliul director
este organul de conducere si de administrare al Fundatiei.
(2) Consiliul director, prin presedinte, reprezintă
Fundatia în raporturile juridice la care aceasta este parte, încheie acte
juridice în numele ei si pe seama acesteia.
(3) Pentru raporturile cu tertii privind operatiunile de
gestionare a patrimoniului, reprezentarea se face prin persoana desemnată
de către Consiliul director.
Art.
15. - (1) Desemnarea
Consiliului director se realizează prin hotărârea a două treimi
din totalul membrilor fondatori.
(2) Consiliul director este alcătuit din:
a) un presedinte;
b) un vicepresedinte;
c) 3 membri;
d) un secretar.
(3) Atributiile presedintelui, vicepresedintelui,
secretarului si ale celorlalte persoane desemnate să desfăsoare
activităti sunt stabilite în regulamentul intern de functionare a
Fundatiei, aprobat de Consiliul director.
(4) Modificarea componentei Consiliului director se
realizează în conditiile alin. (1), în cazurile si potrivit procedurii
prevăzute în regulamentul intern de functionare a Fundatiei.
Art.
16. - (1) Consiliul director
asigură, prin structuri desemnate în regulamentul intern de functionare, realizarea
scopului si obiectivelor Fundatiei, exercitând următoarele atributii:
a) stabilirea strategiei generale si a programelor
Fundatiei;
b) conducerea si gestionarea activitătii Fundatiei;
c) aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si a
bilantului contabil;
d) alegerea si revocarea membrilor Comisiei de cenzori;
e) înfiintarea de filiale;
f) încheierea de acte juridice, în numele si pe seama
Fundatiei;
g) executarea bugetului de venituri si cheltuieli;
h) aprobarea organigramei si a strategiei de personal;
i) prezentarea de propuneri privind modificarea
statutului Fundatiei;
j) controlarea întretinerii si folosirii judicioase a
bunurilor din gestiunea Fundatiei;
k) organizarea tinerii evidentei financiar-contabile,
întocmirea dării de seamă, a bilantului contabil, a altor documente
financiar-contabile, potrivit prevederilor legale;
l)
angajarea patrimoniului
Fundatiei în relatiile cu tertii;
m) organizarea si controlarea efectuării operatiunilor
de încasări si plăti;
n) organizarea si controlarea tinerii evidentei de
gestiune a bunurilor;
o) îndeplinirea oricăror altor atributii
prevăzute în lege sau în statut.
(2) Consiliul director poate desemna din rândurile sale
un organism restrâns de lucru, căruia îi stabileste atributiile si
competentele în regulamentul intern de functionare a Fundatiei.
(3) Consiliul director alege si numeste membrii Comisiei
de cenzori.
(4) Consiliul director este abilitat să aprobe actul
constitutiv al Fundatiei. Actul constitutiv reglementează, în
concordantă cu statutul Fundatiei, modul de organizare si functionare al
Fundatiei, precum si alte aspecte legate de activitatea Fundatiei.
Art.
17. - (1) Consiliul director
se întruneste, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori
este nevoie, cu arătarea locului, a datei convocării si ordinii de
zi.
(2) Convocarea Consiliului director se face de către
presedinte, iar în lipsa acestuia de către înlocuitorul său, cu cel
putin două zile înainte de data fixată.
(3) Consiliul director adoptă hotărâri, cu
majoritatea voturilor exprimate de cei prezenti, prin vot deschis. Secretarul
nu are drept de vot.
Art.
18. - Membrii Consiliului
director care, într-o anumită problemă supusă hotărârii,
sunt interesati personal sau prin sotii lor, ascendentii ori descendentii,
rudele în linie colaterală sau afinii lor până la gradul al patrulea
inclusiv nu vor putea lua parte la deliberare si nici la vot. În caz contrar,
vor răspunde pentru daunele cauzate Fundatiei.
Art.
19. - Deciziile contrare
legii sau statutului Fundatiei pot fi atacate de fondator ori de către
oricare dintre membrii Consiliului director care au lipsit sau au votat
împotrivă si au cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de
sedintă.
Art.
20. - Consiliul director poate
împuternici una sau mai multe persoane cu functii executive, inclusiv persoane
care nu au calitatea de membru pentru a încheia anumite acte juridice în numele
si pe seama Fundatiei ori pentru a îndeplini anumite atributii prevăzute
în lege sau în statut.
Art.
21. - Pentru executarea
lucrărilor de secretariat, contabilitate, casierie, gestionare a
bunurilor, precum si pentru asigurarea asistentei juridice, Fundatia poate
încadra personal de specialitate, în conditiile legii. Încadrarea se face de
către Consiliul director.
Art.
22. - Deliberările,
hotărârile si actele emise de Consiliul director se consemnează în
procese-verbale încheiate cu ocazia fiecărei sedinte.
SECTIUNEA
a 3-a
Art.
23. - (1) Comisia de cenzori
este organul de control financiar intern ai Fundatiei.
(2) Comisia de cenzori este formată din 3 cenzori,
fiind numită de către Consiliul director. În cadrul Comisiei de
cenzori cel putin un membru este contabil autorizat sau expert contabil.
Art.
24. - (1) Membrii Comisiei de
cenzori sunt numiti de Consiliul director pentru o perioadă de 4 ani, cu
posibilitatea reînnoirii mandatului pentru încă o perioadă de 4 ani.
(2) Membrii Comisiei de cenzori nu pot fi membri în
Consiliul director.
Art.
25. - Atributiile Comisiei de
cenzori sunt următoarele:
a) verifică modul în care este administrat
patrimoniul Fundatiei;
b) verifică executia planului de venituri si
cheltuieli al Fundatiei;
c) verifică bilantul contabil;
d) întocmeste rapoarte cu privire la modul de gestionare
a patrimoniului pe care le prezintă Consiliului director;
e) poate participa la sedintele Consiliului director,
fără drept de vot;
f) controlează dacă fondurile financiare sunt
repartizate si folosite corespunzător scopului Fundatiei si în
conformitate cu normele legale;
g) stabileste măsuri pentru realizarea
integrală a planului de venituri si cheltuieli al Fundatiei;
h) îndeplineste orice alte atributii prevăzute în
statut sau stabilite de Consiliul director.
SECTIUNEA
a 4-a
Membrii Fundatiei
Art.
26. - Membrii Fundatiei sunt:
a) membri fondatori;
b) membri simpli;
c) membri de onoare.
Art.
27. - Membrii fondatori sunt
persoane si personalităti care s-au implicat în constituirea Fundatiei si
în definirea scopului acesteia.
Art.
28. - (1) Membrii simpli ai
Fundatiei pot fi orice persoane fizice sau orice persoane juridice din
tară sau din străinătate care solicită înscrierea si care
se angajează că vor activa în spiritul prezentului statut si al
regulamentului intern de functionare.
(2) Primirea de noi membri în cadrul Fundatiei se face
prin semnarea unei adeziuni, care este supusă aprobării Consiliului
director.
(3) încetarea calitătii de membru are loc:
a) la cerere;
b) prin deces;
c) prin dizolvare, lichidare sau faliment;
d) prin excluderea definitivă, hotărâtă de
Consiliul director, pentru fapte culpabile săvârsite împotriva intereselor
Fundatiei. Motivarea hotărârii prevăzute la lit. d) este obligatorie.
(4) Membrii Fundatiei au următoarele drepturi:
a) de a participa la sedintele Consiliului director,
fără drept de vot;
b) de a pune în discutie, prin solicitarea includerii pe
ordinea de zi a sedintei Consiliului director, a oricărui subiect care are
legătură cu activitatea Fundatiei;
c) de a-si exprima dezacordul fată de
hotărârile Consiliului director sau deciziile acestuia;
d) de a accede în oricare functie din cadrul Consiliului
director;
e) de a cere convocarea, în conditiile prezentului
statut, a sedintei Consiliului director;
f) de a cere, pe cheltuiala proprie, să li se
pună la dispozitie copii după actele Fundatiei;
g) de a participa la toate actiunile organizate de
Fundatie;
h) de a beneficia si de a folosi, exclusiv în scopul
îndeplinirii actiunilor statutare ale Fundatiei, mijloacele aflate în
patrimoniul Fundatiei;
i) de a renunta la calitatea de membru;
j) de a fi informati asupra tuturor actiunilor organizate
de Fundatie.
(5) Obligatiile membrilor Fundatiei prevăzuti la
art. 26 lit. a) si b) sunt următoarele:
a) de a se supune hotărârilor si deciziilor
organelor Fundatiei;
b) de a nu folosi bunurile Fundatiei în scopuri personale
sau contrare hotărârilor ori deciziilor organelor Fundatiei;
c) de a se abtine de la orice fel de declaratii sau
actiuni publice personale care ar prejudicia în vreun fel imaginea Fundatiei;
d) de a participa si de a se implica activ în actiunile
initiate de Fundatie;
e) de a nu initia actiuni fără împuternicire
din partea Fundatiei, care ar putea implica în vreun fel Fundatia;
f) de a respecta statutul si deciziile organelor de
conducere ale Fundatiei;
g) de a apăra imaginea si prestigiul Fundatiei;
h) de a actiona pentru realizarea scopului si obiectivelor
Fundatiei;
i) de a promova respectul reciproc în relatiile cu
ceilalti membri ai Fundatiei;
j) de a se abtine de la denigrarea activitătii
celorlalti membri ai Fundatiei.
(6) Membrii Fundatiei sunt
răspunzători, sub toate formele pe care le îmbracă
răspunderea, pentru daunele produse Fundatiei prin fapta lor, în cazul
neîndeplinirii uneia sau mai multor obligatii dintre cele prevăzute în
prezentul statut ori în actele elaborate ulterior de către Fundatie, în
baza prezentului statut.
Art.
29. - Membru de onoare poate
fi orice persoană fizică română sau străină, care se
bucură de o apreciere deosebită din partea membrilor fondatori ori
din partea Consiliului director, datorită activitătii sale
profesionale, stiintifice ori culturale.
CAPITOLUL V
Dizolvarea Fundatiei
Art.
30. - (1) Fundatia se
dizolvă potrivit procedurii prevăzute de lege.
(2) Fundatia se dizolvă în următoarele cazuri:
a) realizarea sau, după caz, imposibilitatea
realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în
termen de 3 luni de la constatarea unei astfel de situatii nu se produce
schimbarea acestui scop;
b) realizarea scopului este urmărită prin
mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) Fundatia urmăreste un alt scop decât cel pentru
care s-a constituit;
d) Fundatia a devenit insolvabilă.
(3) în cazul dizolvării Fundatiei, bunurile rămase
în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.
Art.
31. - (1) Bunurile Fundatiei
rămase după dizolvare vor fi transmise în patrimoniul Colegiului
National de Afaceri Interne.
(2) Data transmiterii bunurilor este data semnării
procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o
dată ulterioară de transfer.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |