MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXII - Nr. 653 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Luni, 21 septembrie 2010
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
83. - Ordonantă de urgentă privind exceptarea de la
plata tarifelor prevăzute la art. 42 alin. (3) lit. h) din Legea
îmbunătătirilor funciare nr. 138/2004, pentru scoaterea din circuitul
agricol a terenurilor necesare pentru realizarea unor obiective de interes
national, judetean si local
966. - Hotărâre privind drepturile de acces al
autoritătilor publice române la Sistemul Informatic National de
Semnalări
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
230. - Decizie privind eliberarea domnului Adrian Curaj din
functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică
231. - Decizie privind eliberarea domnului Dragos Mihael
Ciuparu din functia de vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, al
Autoritătii Nationale pentru Cercetare Stiintifică
232. - Decizie privind numirea domnului Dragos Mihael Ciuparu
în functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.477. - Ordin al ministrului mediului si pădurilor
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului mediului si
gospodăririi apelor nr. 549/2006 pentru aprobarea modelului si
continutului formularului „Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru
mediu" si a instructiunilor de completare si depunere a acestuia
1.634. - Ordin al ministrului economiei, comertului si
mediului de afaceri pentru aprobarea Procedurii de restructurare si
reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de
Afaceri
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind exceptarea de la plata tarifelor prevăzute la art. 42
alin. (3) lit. h) din Legea îmbunătătirilor funciare nr. 138/2004,
pentru scoaterea din circuitul agricol a terenurilor necesare pentru realizarea
unor obiective de interes national, judetean si local
Având
în vedere că:
-
lucrările executate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
pentru care se realizează exproprieri în baza prevederilor Legii nr.
198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de constructie de
drumuri de interes national, judetean si local, cu modificările si
completările ulterioare, sunt lucrări de utilitate publică si
totodată de interes national, iar sumele utilizate pentru plata tarifelor
în vederea eliberării avizelor de scoatere din circuitul agricolsunt sume
asigurate de la bugetul de stat, în aceeasi situatie regăsindu-se si
executarea lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, precum
si a infrastructurii feroviare saua infrastructurii de transport de interes
judetean si local;
-
finalizarea programelor de reabilitare/constructie a drumurilor de interes
national în termenele stabilite prin contractele de executie de lucrări
este conditionată de predarea terenurilor necesare executiei
lucrărilor, libere de sarcini, către constructori, iar orice întârziere,
cum ar fi adoptarea unui proiect de lege care să modifice legea de
bază, generează costuri suplimentare pentru toate obiectivele de
investitii si corectii financiare pentru măsurile ISPAcare trebuie închise
la data de 31 decembrie 2010;
- în
perioada iunie-iulie 2010, teritoriul României a fost traversat de o succesiune
de fronturi atmosferice care au produs căderi însemnate de precipitatii
sub formă de ploaie, ceea ce a dus la producerea de viituri avertizate
prin cod rosu în majoritatea bazinelor hidrografice, impunându-se realizarea de
către Ministerul Mediului si Pădurilor, în regim de urgenta, a
lucrărilor de refacere a acestor constructii hidrotehnice pentru a evita
pierderi de vieti omenesti si mari pierderi materiale, în eventualitatea
producerii de ape mari în perioada următoare;
-
pentru salvarea litoralului românesc sunt necesare urgente măsuri de
constructie, reabilitare, ecologizare, modernizare, ce urmează a fi
realizate de Ministerul Dezvoltării Regionale si Turismului, pentru
realizarea obiectivelor mai sus mentionate, se impune adoptarea unor
măsuri urgente care conduc la deblocarea investitiilor si totodată
realizarea unor economii la bugetul de stat prin evitarea unor transferuri
bugetare de la o institutie publică a statului la alta, prin exceptarea de
la plata tarifelor prevăzute la art. 42 alin. (3) lit. h) din Legea
îmbunătătirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu
completările ulterioare, pentru scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor necesare lucrărilor.
Consecinta
neadoptării în regim de urgentă a prezentului act normativ
constă în blocarea realizării investitiilor în domeniul
infrastructurii de transport de interes national, ca urmare a cresterilor
costurilor de realizare a obiectivelor si a faptului că nu pot fi eliberate
autorizatii de construire pe terenuri agricole aflate în domeniul public al
statului.
În
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. - Prin derogare de la art. 42 alin. (3) lit. h) din Legea
îmbunătătirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu
completările ulterioare, se exceptează de la plata tarifelor pentru
eliberarea avizelor tehnice si de specialitate, precum si a avizelor si acordurilor
de scoatere din circuitul agricol scoaterea definitivă ori temporară
din circuitul agricol a terenurilor necesare pentru:
a)
lucrările de constructie de drumuri de interes national, judetean si
local, precum si lucrările de constructie, reabilitare si extindere a
infrastructurii feroviare publice;
b)
lucrările necesare dezvoltării retelei de transport cu metroul si de
modernizare a retelei existente;
c)
lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, precum si a
infrastructurii de transport naval;
d)
lucrările din domeniul gospodăririi apelor;
e)
lucrările de constructie, reabilitare, modernizare, dezvoltare si
ecologizare a zonei litorale a Mării Negre;
f)
lucrările de dezvoltare a liniilor de transport si distributie a energiei
electrice de interes national;
g) lucrările
miniere de interes national pentru exploatarea zăcămintelor de lignit
care se executa în baza unei licente de exploatare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
p. Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Adrian Rădulescu,
secretar de stat
Ministrul mediului si pădurilor,
László Borbély
Ministrul dezvoltării regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Constantin Claudiu Stafie,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 15 septembrie 2010.
Nr. 83.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind drepturile de acces al autoritătilor publice române la
Sistemul Informatic National de Semnalări
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 5 alin. (1) din
Legea nr. 141/2010 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Sistemului
Informatic National de Semnalări si participarea României la Sistemul de
Informatii Schengen,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Prezenta hotărâre stabileste drepturile de acces al
autoritătilor publice române la Sistemul Informatic National de
Semnalări, denumit în continuare SINS.
Art. 2. - În întelesul prezentei hotărâri, termenii de mai jos au
următoarele semnificatii:
a) furnizare
- introducerea de date în SINS din bazele de date proprii, modificarea si
stergerea acestor date, precum si consultarea lor în scopul modificării
sau stergerii;
b) consultare
- examinarea elementelor cuprinse în semnalările din SINS.
Art. 3. -Autoritătile publice române care au drept de acces la SINS sunt:
a)
Politia Română;
b)
Politia de Frontieră Română;
c)
Jandarmeria Română;
d)
Oficiul Român pentru Imigrări;
e)
Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date;
f)
Directia Generală de Pasapoarte;
g)
Directia Regim Permise de Conducere si înmatriculare a Vehiculelor;
h)
Autoritatea Natională a Vămilor;
i)
Ministerul Afacerilor Externe;
j)
Ministerul Justitiei si instantele judecătoresti;
k)
Ministerul Public.
Art. 4. - Categoriile de semnalări, precum si tranzactiile la care au acces,
în temeiul prevederilor Legii nr. 141/2010 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Sistemului Informatic National de Semnalări si participarea
României la Sistemul de Informatii Schengen, fiecare dintre autoritătile
publice stabilite la art. 3 sunt prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. - Se desemnează Politia Română si Politia de Frontieră
Română ca autorităti nationale competente pentru furnizarea datelor
specifice semnalărilor prevăzute la art. 15 alin. (1)si art. 18 alin.
(1) din Legea nr. 141/2010.
Art. 6. - Se desemnează Politia Română, prin Biroul SIRENE national, ca
autoritate natională competentă pentru furnizarea datelor specifice
semnalărilor prevăzute la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 141/2010.
Art. 7. - Se desemnează autoritătile emitente ale documentelor
prevăzute la art. 18 alin. (2) lit. d) si e) din Legea nr. 141/2010,
notificate acestora ca fiind furate în străinătate, ca
autorităti nationale competente pentru furnizarea datelor specifice
semnalărilor cu privire la documentele respective.
Art. 8. - Institutiile sistemului judiciar furnizează datele prevăzute în
anexă, potrivit dispozitiilor art. 5 alin. (3) din Legea nr. 141/2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Presedintele Autoritătii Nationale de Supraveghere
a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal,
Georgeta Basarabescu
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 15 septembrie 2010.
Nr. 966.
ANEXĂ
Nr. |
Categoriile
de semnalări |
Autorităti nationale corn |
petente |
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||||||||||||
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
F |
C |
|||
1 |
Semnalări cu
privire la persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat
european de arestare sau în vederea extrădări i |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
2 |
Semnalări cu
privire la persoane dispărute |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Semnalări cu
privire la persoane căutate în vederea participării la o
procedură judiciară |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
4 |
Semnalări cu
privire la persoane sau bunuri în scopul efectuării de controale
discrete |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Semnalări privind
străinii în scopul refuzului intrării sau în scopul executării
unei măsuri prin care se interzice
sede rea pe teritoriul României |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
6 |
Semnalări privind bunuri căutate
pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale |
a) autovehicule cu o
capacitate cilindrică de peste 50 centimetri cubi, ambarcatiuni si
aeronave |
X |
X |
X
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
b) remorci cu o
greutate care depăseste 750 kg fără
încărcătură, caravane, echipamente industriale, motoare
exterioare si containere |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
c) arme de foc |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
d) documente oficiale
în alb care au fost furate, utilizate în mod fraudulos |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
e) documente olîciale
în alb care au fost pierdute sau notifîcate autoritătilor emitente ca
llind furate în străinătate |
|
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
||
f) documente de
identitate eliberate, de tipul pasapoartelor, cărtilor de identitate,
permiselor de conducere, documentelor care atestă sederea, respectiv
rezidenta pe teritoriul României si documentelor de călătorie
furate sau însusite ilegal |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
g) documente de
identitate eliberate, de tipul pasapoartelor, cărtilor de identitate,
permiselor de conducere, documentelor care atestă sederea, respectiv
rezidenta pe teritoriul României si documentelor de călătorie pierdute,
anulate sau notificate autoritătilor emitente ca fiind furate în
străinătate |
|
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
||
h) certificate de
înmatriculare ale vehiculelor care au fost furate, utilizate în mod fraudulos |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
i) certificate de
înmatriculare ale vehiculelor care au fost pierdute sau anulate |
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
j) bancnote |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
k) valori mobiliare si
mijloace de plată, cum ar fi cecuri, cărti de credit, obligatiuni
si actiuni, care au fost furate, însusite ilegal, pierdute sau anulate |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
notă: F - furnizare; C - consultare.
LEGENDĂ:
1.
Politia Română
2.
Politia de Frontieră Română
3.
Jandarmeria Română
4.
Oficiul Român pentru Imigrări
5.
Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrare a Bazelor de Date
6.
Directia Generală de Pasapoarte
7.
Directia Regim Permise de Conducere si înmatriculare a Vehiculelor
8.
Autoritatea Natională a Vămilor
9.
Ministerul Afacerilor Externe
10.
Ministerul Justitiei si instantele judecătoresti
11.
Ministerul Public
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind eliberarea domnului Adrian Curaj din functia de presedinte, cu rang
de secretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Cercetare
Stiintifică
Având
în vedere propunerea formulată de ministrul educatiei, cercetării,
tineretului si sportului, înregistrată sub nr. 5/7.254 din 15 septembrie
2010,
în
temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 10 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică, cu modificările si
completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Adrian
Curaj se eliberează din functia de presedinte, cu rang de secretar de
stat, al Autoritătii Nationale pentru Cercetare Stiintifică.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Bucuresti, 21 septembrie 2010.
Nr. 230.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind eliberarea domnului Dragos Mihael Ciuparu din functia de
vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale
pentru Cercetare Stiintifică
Având
în vedere propunerea formulată de ministrul educatiei, cercetării,
tineretului si sportului, înregistrată sub nr. 5/7.276 din 15 septembrie
2010,
în
temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 10 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică, cu modificările si
completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Dragos
Mihael Ciuparu se eliberează din functia de vicepresedinte, cu rang de
subsecretar de stat, al Autoritătii Nationale pentru Cercetare
Stiintifică.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti, 21 septembrie 2010.
Nr. 231.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind numirea domnului
Dragos Mihael Ciuparu în functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al
Autoritătii Nationale pentru Cercetare Stiintifică
Având
în vedere propunerea formulată de ministrul educatiei, cercetării,
tineretului si sportului, înregistrată sub nr. 5/7.276 din 15 septembrie
2010,
în
temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 10 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Cercetare Stiintifică, cu modificările si
completările ulterioare,
primul-ministru
emite prezenta decizie.
Articol unic. - Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Dragos
Mihael Ciuparu se numeste în functia de presedinte, cu rang de secretar de
stat, al Autoritătii Nationale pentru Cercetare Stiintifică.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucuresti, 21 septembrie 2010.
Nr. 232.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
MEDIULUI SI PĂDURILOR
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului mediului si
gospodăririi apelor nr. 549/2006 pentru aprobarea modelului si
continutului formularului „Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru
mediu" si a instructiunilor de completare si depunere a acestuia
În baza
prevederilor art. 9 alin. (1) si art. 11 alin. (4) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
1.635/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
mediului si pădurilor emite prezentul ordin.
Art. I.
- Ordinul ministrului mediului si gospodăririi
apelor nr. 549/2006 pentru aprobarea modelului si continutului formularului
„Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu" si a
instructiunilor de completare si depunere a acestuia, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 504 din 12 iunie 2006, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La
articolul 3, alineatul (4) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(4)
Formatul electronic se transmite la adresa http://www.afm.ro, după
semnarea Conventiei privind comunicarea declaratiei privind obligatiile la
Fondul pentru mediu. Forma si continutul conventiei se aprobă prin
dispozitie a presedintelui Administratiei Fondului pentru Mediu. Conventia va
fi pusă la dispozitia contribuabililor la adresa http://www.afm.ro".
2. La articolul 3, după alineatul (4) se introduc trei noi
alineate, alineatele (5)-(7), cu următorul cuprins:
„(5)
Pentru declararea unei obligatii de plată, pentru aceeasi perioadă de
raportare, nu se utilizează simultan mai multe metode de depunere a
declaratiilor fiscale.
(6) În
situatia în care plătitorul de taxe sau contributii a utilizat pentru
aceeasi obligatie de plată si aceeasi perioadă de raportare mai multe
metode de depunere, va fi înregistrată prima declaratie depusă,
conform legii.
(7)
Sumele înscrise în declaratii nu cuprind taxe sau contributii stabilite prin
deciziile emise de organul fiscal ca urmare a actiunilor de inspectie
fiscală."
3. Anexele nr. 1 si 2 se modifică si se înlocuiesc cu anexele nr.
1 si 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul mediului si pădurilor,
Bucuresti, 16 septembrie 2010.
Nr. 1.477.
(Anexa nr. 1 la Ordinul
nr. 549/2006)
MINISTERUL
MEDIULUI SI PĂDURILOR Administratia Fondului
pentru Mediu |
Loc rezervat organului
competent: Nr. de înregistrare: Data: |
DECLARATIE
privind obligatiile la Fondul pentru mediu
Perioada de raportare |
RECTIFICATIVĂ (Se generează de
către programul informatic de asistentă.) |
|
Luna |_|_| |
Anul |_|_|_|_| |
|
I. Date de identificare ale plătitorului
Cod de
identificare fiscală.....................................................
Denumire..............................................................................
Judetul..................................,
localitatea................................................,
str...................nr........, bl........, sc........., ap......., cod
postal..........., sectorul......., tel......., fax....., e-mail........,
cont.............................................,
banca........................................
II. Date privind obligatia bugetară
Denumirea obligatiei bugetare |
Suma datorată |
Denumire* |
|
|
|
TOTAL: |
|
II. Date privind cantitătile de ambalaje introduse pe piata natională
de către operatorii economici responsabili
Tip
material |
Cantitatea introdusă pe piata natională (kg) |
Cantitatea valorificată (kg) |
|
Cantitatea valorificată prin altă operatiune de valorificare
decât reciclare (kg) |
Cantitatea valorificată prin reciclare (kg) |
||
Denumire** |
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
IV. Date privind cantitătile de anvelope noi si/sau uzate destinate
reutilizării introduse pe piata natională de către operatorii
economici
Cantitatea introdusă pe piata natională*** (kg) |
Cantitatea gestionată**** (kg) |
|
|
TOTAL: |
|
V. Date privind cantitătile de uleiuri introduse pe piata natională de
către operatorii economici
Cantitatea introdusă pe piata natională*** (1) |
Cantitatea gestionată***** (1) |
|
|
TOTAL: |
|
Prezenta
declaratie reprezintă titlu de creantă si produce efectele juridice
ale înstiintării de plată de la data depunerii acesteia, în
conditiile legii.
Sub
sanctiunile aplicabile faptei de fals în declaratii, declar că datele din
această declaratie sunt corecte si complete.
Numele
si prenumele...........................................................
Semnătura
si stampila...........................................................
Functia..................................................................................
Loc
rezervat pentru coduri de bare generate si tipărite automat de programul
informatic de asistentă
*) Se completează:
obligatia de plată la bugetul Fondului pentru mediu, conform Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare.
**) Se completează:
denumirea materialului de ambalaje introduse pe piata natională
(sticlă, plastic, hârtie si carton, metal, lemn). Materialele compozite se
încadrează în functie de materialul preponderent.
***) Se completează:
cantitatea totală introdusă pe piată în perioada de raportare
aferentă anului precedent perioadei de raportare.
****) Se
completează: cantitatea gestionată în perioada de raportare, potrivit
legislatiei în vigoare privind gestionarea anvelopelor uzate.
*****) Se
completează: cantitatea gestionată în perioada de raportare, potrivit
legislatiei în vigoare privind gestionarea uleiurilor uzate.
(Anexa nr. 2 la Ordinul
nr. 549/2006)
INSTRUCTIUNI
de completare si depunere a formularului „Declaratie privind obligatiile la
Fondul pentru mediu"
CAPITOLUL I
Completarea formularului „Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru
mediu"
Perioada
de raportare:
În
rubrica „Luna" se înscrie cu cifre arabe numărul lunii la care se
referă obligatia, acest lucru fiind valabil si pentru obligatiile de
plată cu termen scadent lunar si pentru obligatiile de plată cu
termen scadent trimestrial si anual (de exemplu: 02 pentru obligatiile de
plată reprezentând taxele pentru emisiile de poluanti în atmosferă,
datorate de operatorii economici detinători de surse stationare a
căror utilizare afectează factorii de mediu, aferente lunii
februarie).
În
rubrica „Anul" se completează anul de raportare cu cifre arabe, cu 4
caractere (de exemplu: 2009).
Sectiunea
I: „Date de identificare ale plătitorului"
Rubrica
„Cod de identificare fiscală" se completează astfel:
a)
contribuabilii persoane juridice înscriu codul de înregistrare fiscală ori
codul unic de înregistrare;
b)
contribuabilii persoane fizice înscriu codul numeric personal sau numărul
de identificare fiscală, după caz.
Înscrierea
cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
În
cazul în care contribuabilul este înregistrat ca plătitor de taxă pe
valoare adăugată nu se completează atributul RO.
În
rubrica „Denumire" se înscriu denumirea sau numele si prenumele
contribuabilului la Fondul pentru mediu, după caz.
Rubricile
privind adresa se completează cu datele corespunzătoare domiciliului
fiscal al contribuabililor la Fondul pentru mediu, persoane juridice sau
persoane fizice, după caz.
Sectiunea
a II-a: „Date privind obligatia bugetară"
Pentru
fiecare obligatie de plată prevăzută în Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare, datorată pentru
perioada de raportare, cu termen de declarare lunar, trimestrial sau anual, se
completează în acelasi formular tabelul generat cu ajutorul programului
informatic de asistentă. Sumele reprezentând obligatii constituite în perioada
de raportare la care se referă Declaratia privind obligatiile la Fondul
pentru mediu se înscriu în rândurile corespunzătoare, în conformitate cu
instructiunile de mai jos.
În
situatia în care, pentru perioada de raportare, nu rezultă sume datorate,
reprezentând contributii si taxe, pentru care persoanele juridice si persoanele
fizice au dobândit calitatea de contribuabili la bugetul Fondului pentru mediu,
se înscrie cifra 0 (zero).
Sumele
stabilite prin actele de inspectie, ca diferente de contributii si taxe, nu se
înscriu în Declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu.
În
coloana „Denumirea obligatiei bugetare" se înscrie denumirea obligatiei de
plată la bugetul Fondului pentru mediu, potrivit legislatiei în vigoare,
datorată în perioada de raportare.
În
cazul taxelor cu termen de declarare si de plată anual, obligatiile de
plată se completează la Declaratia privind obligatiile la Fondul
pentru mediu aferentă lunii decembrie a anului respectiv (de exemplu:
pentru contributia aferentă ambalajelor introduse pe piată
natională de către operatorii economici responsabili, obligatiile de
plată aferente perioadei ianuarie-decembrie 2009 se înscriu în declaratia
lunii decembrie 2009, cu termen de declarare până la data de 25 ianuarie
2010 inclusiv).
În
coloana „Suma datorată" se înscrie suma reprezentând contributii si
taxe datorate la bugetul Fondului pentru mediu în perioada de raportare,
potrivit legislatiei în vigoare.
Sectiunea
a III-a: „Date privind cantitătile de ambalaje introduse pe piata natională
de către operatorii economici responsabili"
Această
sectiune reflectă diferenta dintre obiectivul anual de valorificare sau
incinerare în instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de
valorificare prin reciclare, calculat utilizându-se procentajul stabilit prin
legislatia în vigoare si obiectivul efectiv realizat, în cazul ambalajelor
introduse pe piata natională de către operatorii economici
responsabili.
În
coloana „Tip material" se înscrie denumirea materialului de ambalaje
introdus pe piata natională (de exemplu: sticlă,
plastic,
hârtie si carton, metal, lemn). Materialele compozite se încadrează în
functie de materialul preponderent.
În
coloana „Cantitatea introdusă pe piata natională (kg)" se
înscriu cu cifre arabe, pe tip de material, în kilograme, cantitătile de
ambalaje introduse pe piata natională de către operatorii economici
responsabili în perioada de raportare.
În
coloana „Cantitatea valorificată (kg)" se înscriu cu cifre arabe, pe
tip de material, în kilograme, cantitătile de deseuri de ambalaje
valorificate de operatorii economici responsabili în perioada de raportare, în
mod individual si/sau prin transfer de responsabilitate, astfel:
a) în
coloana „Cantitatea valorificată prin altă operatiune de valorificare
decât reciclare (kg)" se înscriu cu cifre arabe, pe tip de material, în
kilograme, cantitătile de deseuri de ambalaje valorificate prin altă
operatiune de valorificare decât reciclare de către operatorii economici
responsabili în perioada de raportare, în mod individual si/sau prin transfer
de responsabilitate;
b) în
coloana „Cantitatea valorificată prin reciclare (kg)" se înscriu cu
cifre arabe, pe tip de material, în kilograme, cantitătile de deseuri de
ambalaje valorificate prin reciclare de către operatorii economici responsabili
în perioada de raportare, în mod individual si/sau prin transfer de
responsabilitate.
În
situatia în care, pentru perioada de raportare, nu rezultă cantităti
de ambalaje sau deseuri de ambalaje pentru care operatorii economici
responsabili sunt răspunzători, se înscrie cifra 0 (zero) la pozitia
corespunzătoare din tabel.
Sectiunea
a IV-a: „Date privind cantitătile de anvelope noi si/sau uzate destinate
reutilizării, introduse pe piata natională de către operatorii
economici"
Această
sectiune reflectă diferenta dintre obiectivul de gestionare anual,
calculat utilizându-se procentajul stabilit prin legislatia în vigoare, si
obiectivul efectiv realizat, în cazul operatorilor economici care introduc pe
piata natională anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizării.
În
coloana „Cantitatea introdusă pe piata natională (kg)" se
înscriu cu cifre arabe cantitătile de anvelope noi si/sau uzate, în
kilograme, introduse pe piată de către operatorii economici în
perioada de raportare aferentă anului precedent.
În
coloana „Cantitatea gestionată (kg)" se înscriu cu cifre arabe
cantitătile, în kilograme, de anvelope uzate gestionate în perioada de
raportare de către operatorii economici care introduc pe piata
natională anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizării, în mod
individual si/sau prin transfer de responsabilitate.
În
situatia în care, pentru perioada de raportare, nu rezultă cantităti
de anvelope pentru care operatorii economici care introduc pe piata
natională anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizării sunt
răspunzători, se înscrie cifra 0 (zero) la pozitia
corespunzătoare din tabel.
Sectiunea
a V-a: „Date privind cantitătile de uleiuri introduse pe piata
natională de către operatorii economici"
Această
sectiune reflectă diferenta dintre cantitătile corespunzătoare
obligatiilor anuale de gestionare a uleiurilor uzate, calculate utilizându-se
procentajul stabilit prin legislatia în vigoare, si cantitătile de uleiuri
uzate gestionate, în cazul operatorilor economici care introduc pe piata natională astfel de
produse.
În
coloana „Cantitatea introdusă pe piata natională (I)" se înscriu cu cifre arabe cantitătile de uleiuri, în litri, introduse
pe piata natională de către operatorii economici în perioada de
raportare aferentă anului precedent.
În
coloana „Cantitatea gestionată (I)" se înscriu cu cifre
arabe cantitătile, în litri, de uleiuri uzate gestionate în perioada de
raportare de către operatorii economici care introduc pe piata
natională astfel de produse.
În
situatia în care, pentru perioada de raportare, nu rezultă cantităti
de uleiuri pentru care operatorii economici care introduc pe piata
natională astfel de produse sunt răspunzători, se înscrie cifra
0 (zero) la pozitia corespunzătoare din tabel.
CAPITOLUL II
Instructiuni de completare a formularului „Declaratie privind obligatiile
la Fondul pentru mediu" - rectificativă
În
cazul în care contribuabilii au declarat eronat obligatiile la Fondul pentru
mediu, în una sau mai multe perioade de raportare, acestia pot rectifica
obligatiile eronat declarate prin depunerea Declaratiei privind obligatiile la
Fondul pentru mediu rectificative, aferentă fiecărei perioade pentru
care s-a declarat eronat.
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativă înlocuieste
declaratia depusă initial.
Declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu
rectificativă se completează înscriindu-se corect toate datele pentru
perioada de raportare pentru care se face rectificarea.
În
cazul în care contribuabilii datorează mai multe obligatii si declară
eronat una sau mai multe dintre ele, la completarea declaratiei rectificative
vor înscrie datele corecte în toate rubricile, nu numai acolo unde s-a declarat
eronat.
În
cazul rectificării obligatiilor prevăzute la sectiunile a lII-a, a
IV-a si a V-a ulterior depunerii declaratiei lunii decembrie, se rectifică
obligatiile eronat constituite aferente perioadei de raportare din Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu comunicată Administratiei
Fondului pentru Mediu si, în acelasi timp, se întocmeste si se depune sau se
transmite si Declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu
rectificativă aferentă lunii decembrie a anului respectiv.
CAPITOLUL III
Depunerea sau transmiterea Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru
mediu si a Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificative
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu se completează si se depune sau
se transmite de către persoanele juridice si persoanele fizice care au
calitatea de contribuabil la bugetul Fondului pentru mediu, potrivit
legislatiei în vigoare.
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu în forma editată pe suport
hârtie se depune/comunică cu confirmare de primire, iar declaratia în
format electronic se transmite, potrivit Conventiei privind comunicarea
declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu, în format electronic.
Transmiterea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu
în format electronic se face numai după încheierea între persoanele
juridice/persoanele fizice care au calitatea de contribuabil la bugetul
Fondului pentru mediu si Administratia Fondului pentru Mediu a Conventiei
privind comunicarea declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu în
format electronic.
Contribuabilii
care transmit declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu în format
electronic se înregistrează la Administratia Fondului pentru Mediu prin
încheierea Conventiei privind comunicarea declaratiei privind obligatiile la
Fondul pentru mediu în format electronic.
Termenele
de declarare a obligatiilor la Fondul pentru mediu sunt prevăzute în
actele normative în vigoare, astfel:
1.
lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care
s-a desfăsurat activitatea, pentru obligatiile de plată reprezentând:
a) o
contributie de 3% din veniturile realizate din vânzarea deseurilor metalice
feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrării,
obtinute de către generatorul deseurilor, respectiv detinătorul
bunurilor destinate dezmembrării, persoană fizică sau
juridică. Sumele se retin prin stopaj la sursă de către
operatorii economici care desfăsoară activităti de colectare
si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia să le vireze la Fondul
pentru mediu;
b)
taxele pentru emisiile de poluanti în atmosferă, datorate de operatorii
economici detinători de surse stationare a căror utilizare
afectează factorii de mediu, în cuantumul prevăzut în anexa nr. 1 la
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare;
c) o
contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate prin acte normative ca
fiind periculoase pentru mediu, introduse pe piata natională de către
operatorii economici;
d) o
contributie de 2% din veniturile realizate din vânzarea masei lemnoase si/sau a
materialelor lemnoase obtinute de către administratorul, respectiv
proprietarul pădurii, cu exceptia lemnelor de foc, arborilor si arbustilor
ornamentali, pomilor de Crăciun, răchitei si puietilor;
2.
lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care
s-a desfăsurat activitatea, pentru:
a)
cantitătile de ambalaje introduse pe piata natională si
cantitătile valorificate, în vederea stabilirii diferentei dintre
obiectivul anual de realizat, prevăzut de legislatia privind gestionarea
ambalajelor si deseurilor de ambalaje, si cel efectiv realizat. Declaratiile se
completează si se depun/transmit de către operatorii economici
responsabili;
b)
cantitătile de anvelope noi si/sau uzate introduse pe piata natională
si cantitătile gestionate, pentru stabilirea diferentei dintre obiectivul
anual de realizat, prevăzut de legislatia privind gestionarea anvelopelor
uzate, si cel efectiv realizat. Declaratiile se completează si se
depun/transmit de către operatorii economici care introduc pe piata
natională anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizării;
c)
cantitătile de uleiuri, introduse pe piata natională si
cantitătile de uleiuri uzate gestionate, pentru stabilirea diferentei
dintre cantitătile corespunzătoare obligatiilor anuale de gestionare
prevăzute în legislatia în vigoare si cantitătile de uleiuri uzate
gestionate. Declaratiile se completează si se depun/transmit de către
operatorii economici care introduc pe piata natională astfel de produse;
3.
trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare trimestrului în
care s-a desfăsurat activitatea, pentru obligatiile de plată
reprezentând:
-
ecotaxa, în valoare de 0,1 lei/bucată, aplicată pungilor si sacoselor
pentru cumpărături, cu mâner integrat sau aplicat, fabricate din
materiale obtinute din resurse neregenerabile definite potrivit Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu
modificările si completările ulterioare, încasată de la
operatorii economici care introduc pe piata natională astfel de ambalaje
de desfacere. Ecotaxa se evidentiază distinct pe documentele de vânzare,
iar valoarea acesteia se afisează vizibil la punctul de vânzare, în
vederea informării consumatorilor finali;
4.
anual, până la data de 25 ianuarie inclusiv, pentru obligatiile de
plată aferente anului precedent, reprezentând:
a)
taxele încasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru
depozitarea deseurilor valorificabile, în limitele prevăzute în anexa nr.
2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare;
b)
contributia de 2 lei/kg, datorată de operatorii economici care introduc pe
piata natională ambalaje de desfacere si bunuri ambalate, pentru diferenta
dintre cantitătile de deseuri de ambalaje corespunzătoare
obiectivelor de valorificare sau incinerare în instalatii de incinerare cu
recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevăzute în anexa
nr. 3 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare, si cantitătile de
deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate în instalatii de
incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare;
c)
contributia de 2 lei/kg anvelopă, datorată de operatorii economici
care introduc pe piata natională anvelope noi si/sau uzate destinate
reutilizării, pentru diferenta dintre cantitătile de anvelope corespunzătoare
obligatiilor anuale de gestionare prevăzute în legislatia în vigoare si
cantitătile efectiv gestionate;
d)
contributia de 3% din suma care se încasează anual pentru gestionarea
fondurilor de vânătoare, plătită de către gestionarii
fondurilor de vânătoare;
e)
contributia de 100 lei/tonă, datorată de unitătile
administrativ-teritoriale începând cu data de 1 iulie 2010, în cazul
neîndeplinirii obiectivului anual de diminuare cu 15% a cantitătilor de
deseuri municipale si asimilabile, colectate si trimise spre depozitare, plata
făcându-se pentru diferenta dintre cantitatea corespunzătoare
obiectivului anual de diminuare si cantitatea corespunzătoare obiectivului
efectiv realizat prin activităti specifice de colectare selectivă si
valorificare;
f) taxa
de 2 lei/l, aplicată uleiurilor care fac obiectul Hotărârii
Guvernului nr. 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate, datorată
începând cu data de 1 ianuarie 2011 de către operatorii economici care
introduc pe piata natională astfel de produse, pentru diferenta dintre
cantitătile corespunzătoare obligatiilor anuale de gestionare
prevăzute în anexa nr. 4 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
196/2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
105/2006, cu modificările si completările ulterioare, si
cantitătile de uleiuri uzate gestionate.
Depunerea
sau transmiterea Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu se
realizează de contribuabilii persoane juridice, cumulat, atât pentru
activitatea proprie, cât si pentru activitatea entitătilor fără
personalitate juridică ale acesteia.
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativă se depune în
original, la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu, sau se comunică
cu confirmare de primire de către persoanele juridice si persoanele fizice
care au calitatea de contribuabil la Fondul pentru mediu, numai însotită
de adresă si documente justificative din care să rezulte
corectitudinea datelor înscrise în declaratia rectificativă.
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativă nu se transmite
în format electronic.
După
data începerii inspectiei fiscale nu se depun si nu se înregistrează
declaratii privind obligatiile la Fondul pentru mediu si declaratii privind
obligatiile la Fondul pentru mediu rectificative aferente perioadelor supuse
inspectiei fiscale.
CAPITOLUL IV
Caracteristici de
tipărire, utilizare si păstrare ale formularului „Declaratie privind
obligatiile la Fondul pentru mediu"
Denumire:
Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu
Caracteristici
de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare si
editare cu ajutorul programului informatic de asistentă, asigurat gratuit
de Administratia Fondului pentru Mediu.
Programul
informatic de asistentă poate fi descărcat de pe serverul de web al
Administratiei Fondului pentru Mediu, la adresa http://www.afm.ro
Utilizare:
declararea obligatiilor la Fondul pentru mediu datorate de persoanele juridice
si persoanele fizice care au calitatea de contribuabil la Fondul pentru mediu,
potrivit legislatiei în vigoare.
Întocmire:
de către toti contribuabilii la Fondul pentru mediu cărora le revin
obligatii conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 196/2005,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 105/2006, cu
modificările si completările ulterioare
Declaratia
privind obligatiile la Fondul pentru mediu în forma editată pe suport
hârtie se întocmeste în două exemplare, semnate si stampilate în original,
potrivit legii în vigoare, astfel:
- un
exemplar pentru contribuabil, cu confirmare de primire;
- un
exemplar la organul competent.
Formatul
electronic al Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu se
transmite la adresa http://www.afm.ro, potrivit
Conventiei privind comunicarea declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru
mediu în format electronic.
Arhivare:
la Administratia Fondului pentru Mediu
-
formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
-
formatul hârtie, în arhivă.
MINISTERUL ECONOMIEI,
COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
pentru aprobarea Procedurii de restructurare si reorganizare la nivelul
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
Având
în vedere:
-
prevederile art. 99 alin. (1) lit. b), alin. (2)-(7), art. 100, art. 103 alin.
(3) lit. c) si ale art. 106 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, republicată, cu modificările si
completările ulterioare;
-
prevederile art. 65-67, 73 si 74 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările
si completările ulterioare;
-
prevederile Contractului colectiv de muncă unic la nivel national pe anii
2007-2010, încheiat conform art. 10 si 11 din Legea nr. 130/1996 privind
contractul colectiv de muncă, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, înregistrat la Ministerul Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei cu nr. 2.895/21/29.12.2006,
în
temeiul prevederilor art. 1 si 4 din Hotărârea Guvernului
nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurării si reorganizării
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri,
ministrul
economiei, comertului si mediului de afaceri emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de restructurare si reorganizare la nivelul
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) În cazul functionarilor publici, la încetarea raporturilor de
serviciu se acordă un preaviz de 30 de zile calendaristice. În cazul
personalului contractual, la încetarea raporturilor de muncă se
acordă un preaviz de 20 de zile lucrătoare.
(2) În
perioada de preaviz, pentru personalul prevăzut la alin. (1), se poate
acorda, după caz, reducerea programului de lucru până la 4 ore
zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.
(3)
Pentru personalul prevăzut la alin. (1), în perioada de preaviz, Directia
resurse umane va pune la dispozitie lista posturilor vacante
corespunzătoare functiei detinute anterior si pregătirii
profesionale. În cazul în care nu există functii publice vacante,
autoritatea sau institutia publică are obligatia de a solicita Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici, în perioada de preaviz, lista functiilor publice
vacante. În situatia în care există o functie publică vacantă
corespunzătoare, identificată în perioada de preaviz, functionarul
public va fi transferat în interesul serviciului sau la cerere.
(4) În
situatia în care pentru posturile vacante corespunzătoare oferite
persoanelor aflate în perioada de preaviz optează cel putin două
persoane, se aplică regulile referitoare la desfăsurarea examenului
conform procedurii.
(5) În
situatia în care pentru unul dintre posturile aferente retelei de reprezentare
economică externă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
720/2010 pentru aprobarea restructurării si reorganizării
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si pentru modificarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, optează cel
putin două persoane, se aplică regulile referitoare la
desfăsurarea examenului, prevăzute în Regulamentul privind conditiile
si criteriile de selectionare pentru posturile din reteaua externă a
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, aprobat prin ordinul
ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri, cu modificările
ulterioare.
(6) Nu
pot fi afectati de măsurile de restructurare si reorganizare
prevăzute de prezentul ordin salariatii aflati în următoarele
situatii:
a) pe
durata incapacitătii temporare de muncă, stabilită prin
certificat medical conform legii;
b) pe
durata concediului pentru carantină;
c) pe
durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura în care
angajatorul a luat cunostintă de acest fapt anterior emiterii deciziei de
concediere;
d) pe
durata concediului de maternitate;
e) pe
durata concediului pentru cresterea copilului în vârstă de până la 2
ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3
ani;
f) pe
durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de
până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afectiuni
intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
g) pe
durata îndeplinirii serviciului militar;
h) pe
durata exercitării unei functii eligibile într-un organism sindical, cu
exceptia situatiei în care concedierea este dispusă pentru o abatere
disciplinară gravă sau pentru abateri disciplinare repetate,
săvârsite de către acel salariat;
i) pe
durata efectuării concediului de odihnă si a concediului
fără plată;
j) pe
durata concediului de risc maternal;
k) în
situatia salariatei prevăzută la art. 2 lit. c)-e) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 96/2003 privind protectia maternitătii la
locurile de muncă, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 25/2004, cu modificările ulterioare, din motive care au
legătură directă cu starea sa;
l) pe perioada suspendării raporturilor de
serviciu.
(7) La
luarea măsurii de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă,
pentru motivele prevăzute în prezentul ordin, motive ce nu tin de persoana
salariatului, vor fi avute în vedere următoarele criterii minimale:
a)
dacă măsura ar putea afecta 2 soti care lucrează în aceeasi
unitate, se încetează raportul de serviciu/de muncă al sotului care
are venitul cel mai mic, fără ca prin aceasta să se poată
înceta raportul de serviciu/de muncă al unei persoane care ocupă un
post nevizat de reducere;
b)
măsura să afecteze mai întâi persoanele care nu au copii în
întretinere;
c)
măsura să afecteze numai în ultimul rând femeile care au în îngrijire
copii, pe bărbatii văduvi sau divortati care au în îngrijire copii,
pe întretinătorii unici de familie, precum si pe salariatii, bărbati
sau femei, care mai au cel mult 3 ani până la pensionare.
Art. 3. - (1) Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de
muncă se comunică salariatului în termen de 5 zile lucrătoare de
la data emiterii.
(2)
Salariatii ale căror raporturi de serviciu/de muncă încetează în
conditiile prezentului ordin beneficiază de indemnizatie de somaj, conform
legii.
Art. 4. - Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncă
poate fi contestat în termen de 30 de zile calendaristice de la data
comunicării la instanta competentă.
Art. 5. - Directia resurse umane, directiile generale, directiile, serviciile,
precum si compartimentele din cadrul Ministerului Economiei, Comertului si
Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Ion Ariton
Bucuresti, 9 septembrie
2010.
Nr. 1.634.
PROCEDURĂ
de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri
Art. 1. - (1) Prezenta procedură reglementează modalitatea de organizare
si desfăsurare a examenului pentru ocuparea unor posturi din cadrul compartimentelor
supuse restructurării/ reorganizării, conform legii.
(2)
Prin compartiment supus restructurării/reorganizării se
întelege directia generală/directia/serviciul/biroul/compartimentul a
cărei/cărui structură organizatorică sau de posturi a fost
modificată.
(3) În
cazul în care, în urma restructurării/reorganizării, în cadrul unui
compartiment există mai multi salariati decât posturi alocate, ocuparea
acestora se face prin examen, organizat conform prezentei proceduri. Examenul
va fi sustinut pentru posturi de aceeasi categorie, clasă si/sau de
acelasi grad profesional.
(4) În
cazul în care în cadrul unui compartiment, astfel cum este definit la alin.
(2), există un post de aceeasi categorie, clasă si/sau de acelasi
grad profesional, ocupat de un singur salariat, acesta nu va mai sustine proba
de examen, păstrându-si postul respectiv.
(5) În
cazul în care în cadrul compartimentului supus
restructurării/reorganizării nu mai există posturi de aceeasi
categorie, clasă si/sau de acelasi grad profesional cu posturile ocupate
anterior de salariati, salariatilor respectivi li se va acorda preaviz,
fără a mai sustine examenul prevăzut de prezenta procedură,
cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) În termen de maximum 5 zile de la data aprobării prin ordin al
ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri a statului de functii
avizat de Agentia Natională a Functionarilor Publici, aferent structurii
organizatorice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2010 pentru
aprobarea restructurării si reorganizării Ministerului Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri si pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului
Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, compartimentele în cadrul
cărora există salariati dintre cei prevăzuti la art. 1 alin. (3)
vor fi notificate în scris de către Directia resurse umane cu privire la
posturile pe care pot candida salariatii si la examenul ce urmează a fi
organizat potrivit prezentei proceduri.
(2)
Directia resurse umane împreună cu conducerea compartimentelor supuse
restructurării/reorganizării va notifica la rândul său, în
termen de 3 zile lucrătoare din momentul primirii notificării din
partea Directiei resurse umane, personalul cu privire la posturile pe care
poate candida acesta si la examenul ce urmează a fi organizat potrivit
prezentei proceduri.
(3)
Personalul notificat în conditiile prevăzute la alin. (1) si (2) are la
dispozitie 48 de ore de când a luat cunostintă de notificare pentru a-si
exprima în scris optiunea, în conditiile art. 4 alin. (4), privind participarea
la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate fiecăruia dintre
respectivele compartimente supuse restructurării/reorganizării.
(4) La
expirarea termenului prevăzut la alin. (1)si (3) începe procesul de
desfăsurare a examenului pentru ocuparea posturilor din compartimentele
supuse reorganizării/ restructurării.
Art. 3. - În vederea ocupării posturilor alocate respectivului compartiment
supus restructurării/reorganizării, la examenul organizat în
conditiile prezentei proceduri poate participa numai personalul notificat din
compartimentele supuse restructurării/reorganizării si care si-a
exprimat optiunea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea
următoarelor criterii:
a)
categoria, clasa si, după caz, gradul profesional ale functionarului
public;
b)
îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru functia publică;
c)
pregătirea profesională.
Art. 4. - (1) Examenul prevăzut la art. 1 constă în 3 etape succesive,
după cum urmează:
a)
selectia cererilor, respectiv a dosarelor de înscriere, după caz;
b)
proba scrisă;
c)
interviul.
(2) Se
pot prezenta la următoarea probă numai candidatii declarati admisi la
proba precedentă.
(3)
Posturile pentru care se organizează examen, conditiile de participare la
examen si de desfăsurare a examenului, bibliografia si alte date necesare
înscrierii si desfăsurării examenului se afisează la sediul
institutiei unde se desfăsoară examenul, cu cel putin 3 zile înainte
de data stabilită pentru desfăsurarea probei scrise.
(4) În
vederea participării la examen, în termenul prevăzut la art. 2 alin.
(3) candidatii depun la Directia resurse umane din Ministerul Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri o cerere de înscriere la examen, semnată
si însotită de dosarul prevăzut la art. 9.
(5)
Personalului prevăzut la art. 1 alin. (3) care nu si-a exprimat optiunea
în conditiile alin. (4) si ale art. 2 sau care nu a promovat examenul organizat
conform prezentei proceduri i se acordă preaviz, conform prevederilor
legale.
Art. 5. - (1) În vederea organizării si desfăsurării examenului
prevăzut la art. 1, se constituie o comisie de examen, respectiv o comisie
de solutionare a contestatiilor, prin ordin al ministrului economiei, comertului
si mediului de afaceri. Presedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei
de solutionare a contestatiei se desemnează din rândul membrilor acestora,
prin ordinul ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri de
constituire a comisiilor.
(2)
Pentru selectia functionarilor publici, comisiile prevăzute la alin. (1)
sunt compuse fiecare din 5 membri, desemnati după cum urmează:
a) 3
membri sunt functionari publici de conducere/de executie, reprezentanti ai
entitătii în al cărei stat de functii se află functia
publică vacantă sau nominalizati de către conducerea
Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;
b) un
reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
c) un
reprezentant al organizatiei sindicale reprezentative sau al comisiei paritare.
(3) În
situatia în care Agentia Natională a Functionarilor Publici si/sau
sindicatul sau comisia paritară, după caz, nu si-au desemnat
reprezentantii în comisie, locul acestora va fi ocupat de câte o persoană
nominalizată de ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri.
(4)
Pentru selectia personalului contractual, comisiile prevăzute la alin. (1)
sunt compuse fiecare din 3 membri, reprezentanti ai entitătii în al
cărei stat de functii se află functia publică vacantă sau
nominalizati de către conducerea Ministerului Economiei, Comertului si
Mediului de Afaceri,
(5)
Secretariatul comisiilor prevăzute la alin. (1) se asigură de
către functionari publici din cadrul Directiei resurse umane.
Art. 6. - (1) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia
de solutionare a contestatiilor persoana care se află în următoarele
cazuri de conflict de interese:
a) are
relatii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidati sau interesele
patrimoniale ale sale ori ale sotului sau sotiei pot afecta impartialitatea si
obiectivitatea evaluării;
b) este
sot, sotie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu
oricare dintre candidati ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al
comisiei de solutionare a contestatiilor.
(2) Nu
poate fi desemnată membru în comisia de examen sau în comisia de
solutionare a contestatiilor persoana care a fost sanctionată disciplinar,
dacă sanctiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
(3)
Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilă cu calitatea
de membru în comisia de solutionare a contestatiilor.
Art. 7. - (1) Situatiile de incompatibilitate, precum si situatiile de conflict de
interese prevăzute la art. 6 se sesizează de către persoana în
cauză, de oricare dintre candidati sau de orice altă persoană
interesată, în orice moment al organizării si desfăsurării
examenului.
(2)
Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au
obligatia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au
desemnat cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar
putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei
de solutionare a contestatiilor au obligatia să se abtină de la
participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul
căruia a intervenit conflictul de interese.
(3) În
cazul constatării existentei unei situatii de incompatibilitate sau unui
conflict de interese, actul de desemnare a membrilor comisiei se modifică
în mod corespunzător, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la
data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în respectiva situatie.
(4) În
cazul în care situatia de incompatibilitate sau conflictul de interese se
constată ulterior desfăsurării uneia dintre etapele examenului,
procedura de desfăsurare a examenului se reia cu noua componentă a
comisiei.
Art. 8. - (1) Comisia de examen are următoarele atributii principale:
a)
selectează cererile, respectiv dosarele candidatilor, după caz;
b)
stabileste subiectele pentru proba scrisă;
c)
stabileste planul interviului si participă la interviu;
d)
stabileste baremul de notare, notează proba scrisă si interviul
pentru fiecare candidat;
e)
transmite secretarului comisiei rezultatele selectiei cererilor, respectiv dosarelor
si, după caz, ale examenului, cu mentiunea „admis7„respins", pentru a
fi comunicate candidatilor.
(2)
Comisia de solutionare a contestatiilor are următoarele atributii
principale:
a)
solutionează contestatiile depuse de candidati cu privire la selectia
dosarelor;
b)
solutionează contestatiile depuse de candidati cu privire la notarea
probei scrise si a interviului;
c)
transmite secretarului comisiei rezultatele contestatiilor pentru a fi
comunicate candidatilor.
(3)
Secretarul comisiei de examen are următoarele atributii principale:
a)
centralizează si primeste cererile de înscriere la examen, respectiv
dosarele candidatilor, după caz;
b)
convoacă membrii comisiei de examen;
c)
întocmeste procesul-verbal de desfăsurare a examenului;
d)
asigură transmiterea către candidati a rezultatelor selectiei
dosarelor si, după caz, ale examenului, prin afisarea acestora la sediul
institutiei unde se desfăsoară examenul;
e)
îndeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăsurare a
examenului.
(4) Secretarul
comisiei de solutionare a contestatiilor are următoarele atributii
principale:
a)
convoacă membrii comisiei de solutionare a contestatiilor;
b)
asigură transmiterea rezultatelor contestatiilor candidatilor, prin
afisarea acestora la sediul institutiei unde se desfăsoară examenul;
c)
îndeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăsurare a
examenului.
Art. 9. - (1) În vederea participării la examen, candidatii depun cererea
prevăzută la art. 4 alin. (4) si, după caz, dosarul de examen,
care va contine în mod obligatoriu:
a)
copia actului de identitate;
b)
copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atestă efectuarea unor
specializări;
c)
copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverintă care
să ateste vechimea în muncă si, după caz, în specialitatea
studiilor necesare ocupării functiei publice.
(2) În
termen de maximum 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a
cererii si, după caz, a dosarelor, comisia de examen are obligatia de a
selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii conditiilor de participare la
examen.
(3)
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afisează de
către secretarul comisiei de examen, cu mentiunea „admis7„respins",
însotită de motivul respingerii dosarului, la sediul institutiei unde se
desfăsoară examenul, în termenul prevăzut la alin. (2).
(4)
Până la expirarea termenului stabilit pentru primirea si selectia
cererilor, respectiv a dosarelor, după caz, membrii comisiei de examen pot
solicita candidatilor informatii sau alte documente relevante pentru
desfăsurarea examenului.
(5) În
termen de cel mult 24 de ore de la data afisării rezultatelor selectiei
dosarelor, candidatul poate depune eventuale contestatii la secretariatul
comisiei de examen, contestatii care se solutionează de către comisia
de solutionare a contestatiilor, în cel mult 24 ore de la înregistrarea
acestora.
Art. 10. - Pentru etapele examenului, punctajele se stabilesc după cum
urmează:
a)
pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;
b)
pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
Art. 11. - (1) Proba scrisă se sustine de către candidatii ale căror
cereri, respectiv dosare au fost declarate admise si constă în redactarea
unei lucrări si/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
(2)
Subiectele se stabilesc pe baza bibliografiei si au ca scop testarea
cunostintelor teoretice necesare ocupării functiei pentru care se
organizează examenul.
(3) În
cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, si cunostintele
generale ale candidatului în domeniul administratiei publice.
Art. 12. - (1) Comisia de examen stabileste subiectele si alcătuieste seturile
de întrebări pentru proba scrisă în ziua în care se
desfăsoară proba scrisă.
(2)
Membrii comisiei de examen răspund individual pentru asigurarea confidentialitătii
subiectelor propuse.
(3)
Seturile de subiecte se semnează de către toti membrii comisiei de
examen si se închid în plicuri sigilate, purtând stampila Directiei resurse
umane.
(4)
Comisia de examen stabileste punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se
comunică odată cu subiectele.
(5)
Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a examenului,
membrii comisiei de examen au obligatia de a stabili baremul detaliat de
corectare a subiectelor. Acesta se afisează la locul
desfăsurării examenului, anterior corectării lucrărilor.
Art. 13. - (1) Durata probei scrise se stabileste de comisia de examen în functie de
gradul de dificultate si complexitate al subiectelor, fără a
depăsi 3 ore.
(2) La
ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examen
prezintă candidatilor seturile de subiecte si invită un candidat
să extragă un plic cu subiectele de examen.
(3)
Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl înmânează presedintelui
comisiei de examen, care îl deschide si comunică subiectele candidatilor
participanti la examen.
(4)
După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul în sala
de examen al candidatilor care întârzie sau al oricăror alte persoane, în
afara membrilor comisiei de examen, precum si al persoanelor care asigură
secretariatul comisiei de examen, respectiv supravegherea
desfăsurării probei.
(5) În
încăperea în care are loc proba scrisă, pe toată perioada
derulării acesteia, inclusiv a formalitătilor prealabile si a celor
ulterioare finalizării probei, candidatilor nu le este permisă
detinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile
ori a altor mijloace de comunicare la distantă.
(6)
Nerespectarea dispozitiilor prevăzute la alin. (5) atrage eliminarea
candidatului din proba de examen. Dacă se constată încălcarea
acestor dispozitii, comisia de examen elimină candidatul din sală,
înscrie pe lucrare mentiunea „anulat" si consemnează cele întâmplate
în procesul-verbal al examenului.
(7) Sub
sanctiunea anulării lucrărilor scrise, acestea se redactează
doar pe seturile de hârtie asigurate de către Directia resurse umane,
purtând pe fiecare filă stampila acesteia. După înscrierea de
către candidat a numelui si a prenumelui în coltul din dreapta a primei
file, acesta se lipeste astfel încât datele înscrise să nu poată fi
identificate si se aplică stampila Directiei resurse umane.
(8) La
finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise,
candidatul are obligatia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisă si
de a semna borderoul special întocmit în acest sens.
(9)
Este interzis ca la finalul probei scrise în sala de examen să fie prezent
doar ultimul candidat care a predat lucrarea sau testul grilă,
împreună cu vreunul dintre membrii comisiei de examen sau cu secretarul acesteia.
Art. 14. - (1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba
scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.
(2)
Lucrările de la proba scrisă se corectează sigilate.
(3)
Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examen,
pentru fiecare lucrare scrisă, si se notează în procesul-verbal al
examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisă se face pe
baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de
examen.
(4)
Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării
candidatilor se anulează si nu se mai corectează. Mentiunea
„anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât si pe borderoul de notare si pe
centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al
examenului.
(5) În
situatia în care pentru o lucrare se înregistrează diferente mai mari de
10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se
recorectează de către toti membrii acesteia. Procedura
recorectării se reia ori de câte ori se constată că există
diferente mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei
de examen.
(6) Se
interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în conditiile
prevăzute la alin. (5).
Art. 15. - (1) Lucrările scrise se desigilează după acordarea
punctajelor finale la proba scrisă, cu respectarea prevederilor art. 14
alin. (3) si (5).
(2)
Punctajele obtinute de fiecare dintre candidati la proba scrisă si
mentiunea „admis" ori „respins" se afisează la sediul
institutiei unde se desfăsoară examenul, în termenul prevăzut la
art. 16 alin. (2).
(3) În
vederea depunerii si solutionării eventualelor contestatii, afisarea
rezultatelor la proba scrisă se realizează cu cel putin 48 de ore
anterior sustinerii probei interviului.
(4)
Sunt declarati admisi la proba scrisă si au dreptul să sustină
interviul candidatii care au obtinut minimum 50 de puncte.
Art. 16. - (1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100 de puncte,
candidatul declarat „admis" fiind cel care a obtinut minimum 50 de puncte.
(2)
Rezultatele probei scrise se afisează în cel mult 24 de ore la sediul
institutiei unde se desfăsoară examenul.
(3) În
termen de cel mult 24 de ore de la data afisării rezultatelor, candidatul
poate depune eventuale contestatii la secretariatul comisiei, contestatii care
se solutionează de către comisia de solutionare a contestatiilor în
cel mult 24 ore de la înregistrarea acestora.
Art. 17. - (1) Proba interviului poate fi sustinută doar de către
candidatii declarati admisi la proba scrisă.
(2)
Interviul se realizează conform planului de interviu, întocmit de comisia
de examen în ziua desfăsurării acestei probe, pe baza criteriilor de
evaluare.
(3) Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a)
abilitătile de comunicare;
b)
capacitatea de analiză;
c)
abilitătile impuse de functie;
d)
motivatia candidatului;
e)
comportamentul în situatiile de criză.
Art. 18. - (1) Interviul se sustine în termen de minimum 3 zile de la data
afisării rezultatelor la proba scrisă.
(2)
Data si ora sustinerii interviului se afisează prin grija secretariatului
comisiei de examen la sediul institutiei unde se desfăsoară examenul.
Art. 19. - (1) În cadrul interviului, membrii comisiei de examen vor adresa
întrebări candidatului, cu exceptia celor privind opiniile politice ale
acestuia, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială,
originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
(2)
Întrebările si răspunsurile la interviu se consemnează în scris
în anexa la procesul-verbal al examenului. Procesul-verbal se semnează de
către membrii comisiei de examen si de către candidat.
Art. 20. - (1) Interviul se notează pe baza criteriilor prevăzute la art.
17 alin. (2) si a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru
aceste criterii, prin planul de interviu.
(2)
Membrii comisiei de examen acordă punctaje pentru fiecare dintre
criteriile prevăzute la art. 17 alin. (2). Punctajele se acordă
individual de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare
candidat si se notează în borderoul de notare.
(3)
Prevederile art. 14 alin. (3) si (5) se aplică în mod corespunzător
pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecărui candidat.
(4)
Punctajele finale obtinute de fiecare dintre candidati la interviu, cu
mentiunea „admis" ori „respins", se afisează la sediul
institutiei unde se desfăsoară examenul, în termenul prevăzut la
art. 16 alin. (2).
Art.
21. - (1) Punctajul final al examenului se calculează ca
medie aritmetică a punctajelor finale obtinute la proba scrisă si la
interviu.
(2)
Punctajele finale ale examenului, în ordine descrescătoare, sunt înscrise
într-un centralizator nominal, în care se mentionează pentru fiecare
candidat punctajul obtinut la fiecare dintre probele examenului.
Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare
dintre membrii comisiei de examen.
(3)
Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu mentiunea „admis" sau
„respins", se face în termen de maximum 48 de ore de la data sustinerii
ultimei probe, prin afisare la sediul institutiei unde se desfăsoară
examenul.
(4) Se
consideră admis la examen candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj
dintre candidatii care au concurat pentru aceeasi functie, cu conditia ca
acestia să fi obtinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor
prezentei proceduri.
(5) La
punctaje egale are prioritate candidatul care a obtinut punctajul cel mai mare
la proba scrisă, iar dacă egalitatea se mentine, candidatii aflati în
această situatie vor fi invitati la un nou interviu, în urma căruia
comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu respectarea
termenului prevăzut la alin. (3).
Art.
22. - Candidatii nemultumiti de rezultatele finale pot
depune contestatii în termen de 24 de ore de la data afisării acestora.
Art.
23. - Comisia de solutionare a contestatiilor admite
contestatia si poate modifica punctajul final acordat de comisia de examen, în
situatia în care constată una dintre următoarele situatii:
a)
candidatul îndeplineste conditiile pentru a participa la examen, în situatia
contestatiilor formulate fată de rezultatul selectiei dosarelor;
b)
punctajele de la proba scrisă nu au fost acordate potrivit baremului si
răspunsurilor din lucrarea scrisă;
c)
punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu,
întrebărilor formulate si răspunsurilor candidatilor în cadrul
interviului;
d)
constată că la proba scrisă există o diferentă mai
mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs si comisia de
solutionare a contestatiilor.
Art.
24. - Contestatia se respinge în situatia în care comisia de
solutionare a contestatiilor constată una dintre următoarele
situatii:
a)
candidatul nu îndeplineste conditiile pentru a participa la examen;
b)
punctajele de la proba scrisă au fost acordate potrivit baremului si
răspunsurilor din lucrarea scrisă;
c)
punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu,
întrebărilor formulate si răspunsurilor candidatilor în cadrul
interviului;
d)
constată că la proba scrisă nu există o diferentă mai
mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs si comisia de
solutionare a contestatiilor.
Art.
25. - Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse de
candidati se face prin afisare la sediul institutiei unde se
desfăsoară examenul imediat după solutionarea acestora.
Art.
26. - (1) La finalizarea examenului, respectiv la expirarea
termenului de depunere a contestatiilor ori de solutionare a acestora se
întocmeste un proces-verbal privind desfăsurarea examenului si rezultatele
obtinute de candidati, care se semnează de membrii comisiei de examen si
de secretarul acesteia.
(2) La procesul-verbal privind desfăsurarea examenului se
anexează rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale
ale examenului, precum si, după caz, rezultatele contestatiilor depuse.
Art.
27. - În situatia în care termenele prevăzute în
prezenta procedură expiră în zile nelucrătoare, acestea se
prelungesc până la finalul primei zile lucrătoare care urmează.
Art.
28. - Raporturile de serviciu/de muncă ale salariatilor
din compartimentele supuse restructurării/reorganizării care nu se
înscriu sau nu se prezintă la examenul organizat si ale celor care au fost
declarati respinsi în urma examenului vor înceta, cu respectarea prevederilor
legale.
Art.
29. - Prezenta procedură se poate aplica, după
caz, si la nivelul institutiilor aflate în subordinea ministerului.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |