MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XXIII - Nr. 397 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 7 iunie 2011
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
13. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) pe anul 2011
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 667 din 18 mai 2011 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
876. - Ordin al ministrului sănătătii pentru aprobarea structurii organizatorice a Registrului National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice
883. - Ordin al ministrului sănătătii privind stabilirea procedurii de efectuare a plătii titlurilor executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din Ministerul Sănătătii, din unitătile sanitare finantate integral de la bugetul de stat, precum si pentru personalul ale cărui drepturi se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii
ACTE ALE AUTORITĂTII ELECTORALE PERMANENTE
2.061. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Bistrita-Năsăud
2.257. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Dolj
2.259. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Civic Maghiar
2.266. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia Judeteană Sălaj
2.521. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia Judeteană Brasov
3.084. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Tărănesc Crestin Democrat - Organizatia Sectorului 1
3.085. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Tulcea
3.086. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Neamt
3.086 bis. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Iasi
3.087. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator - Organizatia Judeteană Ialomita
3.088. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia Judeteană Călărasi
3.089. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat - Organizatia Judeteană Arges
3.090. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator - Organizatia Judeteană Teleorman
3.091. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Dâmbovita
3.092. - Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Arad
HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) pe anul 2011
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiintarea Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările ulterioare,
Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Bugetul de venituri si cheltuieli al Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) pe anul 2011, finantată integral din venituri proprii, se stabileste în sumă de 212.000 mii lei - venituri si 308.341 mii lei - cheltuieli, cu un deficit în valoare de 96.341 mii lei, care se acoperă din excedentul anilor precedenti.
Art. 2. - Detalierea cheltuielilor pe structura clasificatiei bugetului de stat este prezentată în anexele nr. 1 si 2*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. - Repartizarea pe trimestre a bugetului de venituri si cheltuieli se face de către Autoritatea Natională pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM), în conformitate cu obiectivele si sarcinile acesteia.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună din 31 mai 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN |
PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANA |
Bucuresti, 31 mai 2011.
Nr. 13.
ANEXA Nr. 1
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al Autoritătii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii pe anul 2011
|
|
- mii lei- |
Denumirea Indicatorilor |
Cod |
Program 2011 |
0 |
1 |
2 |
VENITURI - TOTALE |
|
212.000 |
Venituri din prestări servicii |
33.10.08 |
197.000 |
Alte venituri |
36.10.50 |
0 |
Alte venituri din dobânzi |
31.10.03 |
15.000 |
CHELTUIELI-TOTALE |
|
308.341 |
CHELTUIELI CURENTE |
01 |
183.174 |
CHELTUIELI DE CAPITAL |
70 |
92.650 |
RAMBURSĂRI DE CREDITE |
81 |
32.517 |
CHELTUIELI CURENTE - TOTAL, din care: |
01 |
183.174 |
TITLUL I. CHELTUIELI DE PERSONAL |
10 |
68.306 |
Cheltuieli salariate în bani |
10.01 |
51.910 |
Cheltuieii saiariale in natura |
10,02 |
1.358 |
Contributii |
10.03 |
15.040 |
TITLUL II. BUNURI SI SERVICII |
20 |
52.308 |
Bunuri si servicii |
20.01 |
19.964 |
Reparatii curente |
20.02 |
1.175 |
Bunuri de natura obiectelor de Inventar |
20.05 |
424 |
De plasări, detasări .transferări |
20.06 |
2.660 |
Cărti, publicatii si materiale documentare |
20.11 |
189 |
Consultantă si expertiză |
20.12 |
9.960 |
Pregătire profesională |
20.13 |
1.000 |
Protectia muncii |
20.14 |
296 |
Comisioane si alte costuri aferente împrumuturilor |
20.24 |
140 |
Cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozitiilor legate |
20.25 |
230 |
Alte chetuieli*) |
20.30 |
16.270 |
TITLULUI. DOBÂNZI |
30 |
16.734 |
Dobânzi aferente datoriei publice externe |
30.02 |
18734 |
TITLUL VI. TRANSFERURI INTRE UNITĂTI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE |
51 |
38.000 |
Transferuri curente |
51.01 |
38.000 |
TITLUL VII. ALTE TRANSFERURI |
55 |
1.457 |
Transferuri curente in străinătate (către organizatii internationale) |
55.02 |
1.457 |
TITLUL VIII. PROIECTE CU FINANTARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POST ADERARE |
56 |
4.093 |
Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) |
56.01 |
4.093 |
TITLUL IX. ASISTENTĂ SOCIALA |
57 |
2.274 |
Ajutoare sociale |
57.02 |
2.274 |
CHELTUIELI DE CAPITAL |
70 |
92.650 |
TITLUL XII. ACTIVE NEFINANCSARE |
71 |
92.S50 |
ACTIVE FIXE |
71.01 |
92.650 |
OPERATIUNI FINANCIARE |
79 |
32.517 |
TITLUL XVI. RAMBURSĂRI DE CREDITE |
81 |
32.517 |
Rambursări de credite externe |
81.01 |
32.517 |
TITLUL XVIII. REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT |
90 |
-96.341 |
Rezerve |
91.01 |
0 |
Excedent |
92.01 |
0 |
Deficit”) |
93.01 |
-96.341 |
*) din care 1.000 mii lei reprezintă cheltuieli aferente implementării serviciului universal.
**) Deficitul, În sumă de 96.341 mii lei, se acoperă din disponibilitătile înregistrate la 31 decembrie 2010, În sumă de 425.994 mii lei.
SITUATIA PRIVIND ACTIUNILE MULTIANUALE
I. Credite de angajament
II. Credite bugetare mii lei
Actiune / Denumire |
Cod Indicator |
I/II |
TOTAL |
Cheltuieli efectuate până la 31/12/2010 |
PROGRAM 2011 |
ESALONAREA VALORII RAMASE DE FINANTAT |
||
Propuneri 2012 |
Propuneri 2013 |
Propuneri 2014 |
||||||
0 |
1 |
2 |
3 = 4 + ... +10 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. Laborator pentru încercări de compatibilitate electr ornaartetică |
71.01.01 |
I. |
18.583 |
- |
18.563 |
- |
|
- |
II. |
18.503 |
- |
5.949 |
12.614 |
- |
|
||
2. Extindere Sistem National de Management al Spectrului |
71.01,02 |
I. |
9.250 |
9.250 |
0 |
. |
. |
. |
II. |
9.250 |
3.324 |
5.926 |
- |
- |
- |
||
3. Produse software, licente MS |
71.01.30 |
I. |
7.935 |
|
7,935 |
|
|
- |
II. |
7.935 |
- |
2.141 |
1.566 |
1.566 |
2.662 |
||
4. Sistem informatic pentru gestionarea spectrului de frecvente |
71.01.30 |
I. |
10.905 |
10.905 |
0 |
|
- |
. |
II. |
10.905 |
- |
10.905 |
- |
- |
- |
||
5. Sistem informatic tip ERP |
71.01.30 |
I. |
5.743 |
- |
5.743 |
- |
- |
- |
II. |
5.743 |
- |
0 |
3.712 |
1.211 |
820 |
||
6. Sistem informatic de prelucrare si circulatie documente |
71.01.30 |
I. |
2.847 |
- |
2.847 |
- |
- |
. |
II. |
2.847 |
|
784 |
1.227 |
836 |
0 |
||
7. Sistem de monitorizare activitate retea |
71.01.30 |
I. |
1.150 |
. |
1.150 |
|
- |
- |
II. |
1.150 |
- |
262 |
888 |
- |
- |
||
8. Sistem informatic de raportare a activitătii |
71.01.30 |
I. |
836 |
- |
836 |
- |
- |
- |
II. |
836 |
- |
0 |
836 |
0 |
0 |
||
9. Solutie Integrată de securizare a sistemului informatic; în vederea certi ficării ISO 27001 |
71.01.02 |
I. |
6.480 |
- |
6,480 |
- |
- |
- |
I |
6.480 |
- |
1.045 |
2.600 |
1.770 |
1.065 |
||
10. Sistem automatizare a proceselor specifice IT (JTIL) si de tip “ticfceting” interdepartamental |
71.01.30 |
I. |
2.059 |
- |
2.059 |
. |
- |
- |
II. |
2.059 |
- |
784 |
919 |
251 |
105 |
||
11. Sistem de integrare a interfetelor utilizator de operare oniine pe Intranet |
71.01.30 |
I. |
1.306 |
- |
1.306 |
- |
- |
- |
II. |
1.306 |
|
235 |
653 |
209 |
209 |
||
12, Platformă informatica pentru măsurarea calităti; serviciului de acces !a internet |
71.01.02 |
I. |
2.480 |
- |
2.480 |
- |
- |
- |
II. |
2.480 |
- |
0 |
2.480 |
- |
- |
||
13. Site de informare privind managementul spectrului radio în tările din Balcani si Europa centrală |
71.01.30 |
I. |
366 |
- |
366 |
- |
- |
- |
II. |
366 |
- |
157 |
209 |
- |
- |
||
14. Adaptarea sistemului software de gestiune a porta bilitătli numerelor în vederea implementăriicontroalelor aplicabile în vederea certificării SMSI |
71.01.30 |
I. |
157 |
- |
157 |
- |
|
|
II. |
157 |
- |
0 |
157 |
- |
- |
||
15. Aplicatie oniine pentru compararea ofertelor de comunicasi destinate utilizatorilor finali |
56.01 |
I. |
2.209 |
- |
2.209 |
- |
. |
|
II. |
2.209 |
- |
2.129 |
80 |
- |
- |
||
16. E- ANCOM.RO - platforma de e-leaming ANCOM |
56.01 |
I. |
18.872 |
- |
18.872 |
- |
- |
- |
II. |
18.872 |
- |
1.964 |
16.908 |
- |
- |
||
17. Interoperabilitate în comunicarea publică privind agenda digitală - Consiliul National al Audiovizualului, Autoritatea Naponalâ pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii, Consiliul Concurentei |
56.01 |
I. |
11 |
|
11 |
|
. |
. |
II. |
11 |
- |
|
3 |
_ |
8 |
||
18. Excelent ANCOM - Managementul performanteipersonalului |
56.02 |
I. |
2.350 |
- |
2.350 |
- |
- |
- |
II. |
2.350 |
|
|
1.B80 |
470 |
- |
||
19. Sanse egale de acces la serviciile de comunicatii electronice pentru persoanele cu dlzabllltăti din România |
56.02 |
I. |
1.306 |
- |
1.306 |
_ |
_ |
_ |
II. |
1.306 |
- |
|
1.306 |
- |
|
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 18 mai 2011
referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010
Cu Adresa nr. 51/1.901 din 21 aprilie 2011, secretarul general al Camerei Deputatilor a trimis Curtii Constitutionale sesizarea formulată de un grup de 53 de deputati, în conformitate cu prevederile art. 146 lit. I) din Constitutie si ale art. 27 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, pentru exercitarea controlului de constitutionalitate asupra Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010.
Sesizarea de neconstitutionalitate a fost înregistrată la Curtea Constitutională sub nr. 2.454 din 21 aprilie 2011 si constituie obiectul Dosarului nr. 525L/2/2011.
La sesizare s-a anexat lista cuprinzând semnăturile celor 53 de deputati. Potrivit acestei liste, autorii sesizării de neconstitutionalitate sunt următorii: Victor-Viorel Ponta, Adrian Năstase, Mircea Dusa, Aurelia Vasile, Marian Neacsu, Viorel Hrebenciuc, Dumitru Chirită, Florin-Costin Pâslaru, Lucretia Rosea, Victor Socaciu, Sonia-Maria Drăghici, Rodica Nassar, Dorel Covaci, Victor Cristea, Cornel Itu, Florin lordache, Ion Stan, Ion Burnei, Filip Georgescu, Andrei Dolineaschi, luliu Nosa, Vasile Popeangă, Neculai Rătoi, Gheorghe Ana, Angel Tîlvăr, Cornel-Cristian Resmerită, Marian Ghiveciu, Costică Macaleti, Horia Teodorescu, Eugen Bejinariu, Nicolae Bănicioiu, Gheorghe Antochi, Viorel Stefan, Sorin Constantin Stragea, Tudor Pantîru, Ion Călin, Nicolae-Ciprian Nica, Doina Burcău, Radu Costin Vasilică, Aurel Vlădoiu, Antonella Marinescu, Valeriu Stefan Zgonea, Laurentiu Nistor, Anghel Stanciu, Iulian Claudiu Manda, Florina Ruxandra Jipa, Gheorghe Ciocan, Cristian-Sorin Dumitrescu, Radu Eugeniu Coclici, Mădălin-Stefan Voicu, Florentin Gust Bălosin, Ciprian-Florin Luca si loan Sorin Roman.
Autorii sesizării consideră neconstitutională Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor, deoarece contravine prevederilor art. 64 alin. (5) din Constitutie, Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010, precum si dispozitiilor art. 14 alin. (1) lit. f), art. 40 alin. (3), art. 41, art. 43 alin. (2), art. 44 si art. 45 alin. (1), (2), (4) si (5) din Regulamentul Camerei Deputatilor. În acest sens, acestia sustin că, “după adoptarea de către Curtea Constitutională a Deciziei nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010 [...], Grupul parlamentar al deputatilor independenti, în realitate membri ai UNPR, partid care nu a participat la alegeri, cu concursul deputatilor PDL, UDMR, minorităti, a reusit să promoveze un proiect de hotărâre în Plenul Camerei Deputatilor prin care, în contradictie cu prevederile constitutionale si ale Regulamentului Camerei Deputatilor, să-si impună în mai multe comisii permanente parlamentari nu ca simpli membri, ci în birourile acestor comisii”. Proiectul de hotărâre a fost adoptatele Plenul Camerei Deputatilor cu ignorarea Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010 si cu încălcarea art. 45 din Regulamentul Camerei Deputatilor. În continuare, consideră că “stabilirea functiilor în cadrul comisiilor permanente, în lipsa unui acord între toti liderii grupurilor parlamentare nu poate avea loc decât în sesiunea următoare si nu în cea în desfăsurare. Prin adoptarea Hotărârii nr. 8/2011, deputatii UNPR, constituiti în Grupul independentilor, au depăsit numărul functiilor raportat la ponderea pe care o au în cadrul Camerei Deputatilor”. În aceste conditii si tinând seama de faptul că “Plenul nu poate decât să ia act de hotărârile fiecărei comisii,” adoptarea Hotărârii nr. 8/2011 de către Plen reprezintă “un abuz”.
În temeiul art. 27 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, la data de 21 aprilie 2011, Curtea Constitutională a solicitat punctul de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputatilor asupra sesizării de neconstitutionalitate.
Presedintele Camerei Deputatilor nu a comunicat punctul de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputatilor asupra sesizării de neconstitutionalitate.
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
examinând sesizarea, lucrările si documentele depuse la dosar, raportul întocmit de judecătorul-raportor, Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011, prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională, în temeiul prevederilor art. 146 lit. I) din Constitutie si al dispozitiilor art. 27 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a fost sesizată să se pronunte asupra sesizării de neconstitutionalitate.
Obiectul sesizării de neconstitutionalitate îl constituie Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010.
Autorii sesizării sustin că această hotărâre contravine “prevederilor art. 64 alin. (5) din Constitutie, Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010, potrivit căreia, după constituirea oficială a unui grup parlamentar, acesta poate solicita functii începând cu următoarea sesiune parlamentară, precum si dispozitiilor art. 14 alin. (1) lit. f), art. 40 alin. (3), art. 41, art. 43 alin. (2), art. 44 si art. 45 alin. (1), (2), (4) si (5) din Regulamentul Camerei Deputatilor”.
Examinând obiectul si temeiurile sesizării de neconstitutionalitate, Curtea retine că autorii sesizării solicită să se constate că Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 este contrară, în principal, prevederilor art. 64 alin. (5) din Constitutie, conform cărora “Birourile permanente si comisiile parlamentare se alcătuiesc potrivit configuratiei politice a fiecărei Camere”, pentru faptul că Grupul parlamentar al deputatilor independenti a reusit să promoveze un proiect de hotărâre în Plenul Camerei Deputatilor prin care să îsi impună în mai multe comisii permanente parlamentari nu ca simpli membri, ci în birourile acestor comisii.
În legătură cu acest aspect, Curtea retine că, în temeiul prevederilor constitutionale ale art. 61 privind rolul si structura Parlamentului si ale art. 64 privind organizarea internă a fiecărei Camere a Parlamentului, fiecare Cameră este în drept să îsi stabilească, în limitele si cu respectarea prevederilor constitutionale, regulile de organizare si functionare, care, în substanta lor, alcătuiesc regulamentul fiecărei Camere. Ca urmare, organizarea si functionarea fiecărei Camere a Parlamentului se stabilesc prin regulament propriu, adoptat prin hotărâre proprie a fiecărei Camere, cu votul majoritătii membrilor Camerei respective.
Astfel, în virtutea principiului autonomiei regulamentare a Camerei Deputatilor, consacrat de art. 64 alin. (1) teza întâi din Constitutie, orice reglementare privind organizarea si functionarea Camerei Deputatilor, care nu este prevăzută de Constitutie, poate si trebuie să fie stabilită prin regulamentul propriu. Prin urmare, Camera Deputatilor este suverană în a adopta măsurile pe care le consideră necesare si oportune pentru buna organizare si functionare a sa, inclusiv cele privind constituirea si alegerea structurilor sale de conducere si de lucru.
În acest sens sunt dispozitiile art. 12 si art. 20 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputatilor, astfel cum au fost modificate si completate prin dispozitiile hotărârilor Camerei Deputatilor nr. 26/2010 si nr. 27/2010, dispozitii care au următorul continut:
- Art. 12: “(1) Grupurile parlamentare sunt structuri ale Camerei Deputatilor. Ele se pot constitui din deputati care au candidat în alegeri pe lista aceluiasi partid politic, a aceleiasi formatiuni politice, pe listele unei aliante politice sau aliante electorale si din deputati independenti sau care au devenit independenti. Deputatii care reprezintă organizatiile cetătenilor apartinând minoritătilor nationale, care au obtinut mandatul de deputat în conformitate cu art. 62 alin. (2) din Constitutia României, republicată, pot constitui un singur grup parlamentar.
(2) Deputatii unui partid politic sau ai unei formatiuni politice nu pot constitui decât un singur grup parlamentar.
(3) Deputatii care au candidat pe listele unei aliante politice sau aliante electorale si fac parte din partide politice diferite pot constitui grupuri parlamentare proprii ale partidelor politice din care fac parte.
(4) Deputatii partidelor politice, formatiunilor politice, aliantelor politice sau ai aliantelor electorale care nu întrunesc numărul necesar pentru a forma un grup parlamentar, precum si deputatii independenti sau care au devenit independenti în timpul unei legislaturi se pot reuni în grupuri parlamentare mixte ori se pot afilia altor grupuri parlamentare constituite potrivit alin. (1) sau într-un grup al deputatilor independenti, după caz.
(5) Deputatii care au devenit independenti în timpul unei legislaturi pot constitui un singur grup parlamentar cu respectarea alin. (6).
(6) Un grup parlamentar este format din minimum 10 deputati.
(7) în cazul constituirii de noi grupuri parlamentare, acestea sunt prezentate plenului de către liderii lor, la începutul sesiunii parlamentare.”;
- Art. 20 alin. (3): “Biroul permanent al Camerei Deputatilor este format în urma negocierilor dintre liderii grupurilor parlamentare, respectându-se configuratia politică a Camerei
Deputatilor. În cazul constituirii unui grup de deputati independenti având un număr de minimum 10 deputati, componenta Biroului permanent se renegociază conform noii configuratii politice a Camerei Deputatilor, începând cu următoarea sesiune. Grupului parlamentar constituit din deputatii independenti îi poate reveni un singur reprezentant în Biroul permanent.”
În aceste conditii este evident că respectarea principiului statuat prin art. 64 alin. (5) din Constitutie intră în obligatiile Plenului Camerei Deputatilor, iar Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/2011 nu contine nicio dispozitie care ar înfrânge acest principiu constitutional.
În continuare, Curtea constată că, prin raportare la cele retinute prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 1.490 din 17 noiembrie 2010 privind constitutionalitatea art. 12, art. 20 alin. (3), art. 23 alin. (1) si (2), art. 37 partea introductivă, art. 38 alin. (1), art. 41 alin. (1), art. 43 alin. (1) si art. 44 din Regulamentul Camerei Deputatilor, astfel cum a fost modificat prin hotărârile Camerei Deputatilor nr. 26 si nr. 27 din 5 octombrie 2010, decizie publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 861 din 22 decembrie 2010, autorii sesizării nu formulează o critică întemeiată de neconstitu-tionalitate a Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011. Astfel, din perspectiva situatiei examinate de Curtea Constitutională prin decizia mentionată, si anume cea referitoare la procedura de modificare a unor texte regulamentare, prin prezenta sesizare este adusă spre analiză situatia deputatilor UNPR, constituiti în Grupul independentilor, care, prin efectul hotărârii criticate, au depăsit numărul functiilor raportat la ponderea pe care o au în cadrul Camerei Deputatilor. Or, o asemenea abordare nu poate fi primită, din moment ce, respectând structura politică a Camerei Deputatilor, liderii grupurilor parlamentare au competenta de a negocia sau renegocia eventuala modificare a componentei Biroului permanent, care se realizează începând cu următoarea sesiune, precum si componenta birourilor de conducere ale comisiilor permanente.
În raport cu aceste împrejurări, analiza Curtii este si trebuie să fie una în drept, fără a viza aspecte de fapt ale procedurii exclusiv parlamentare.
În fine, nici critica Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8/2011, prin raportare la dispozitiile art. 14 alin. (1) lit. f), art. 40 alin. (3), art. 41, art. 43 alin. (2), art. 44 si art. 45 alin. (1), (2), (4) si (5) din Regulamentul Camerei Deputatilor, nu poate fi primită. Asemenea critici nu intră în competenta Curtii Constitutionale, care, în temeiul art. 2 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, “asigură controlul constitutionalitătii legilor, a tratatelor internationale, a regulamentelor Parlamentului si a ordonantelor Guvernului”, iar potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, “sunt neconstitutionale prevederile actelor prevăzute la alin. (1), care încalcă dispozitiile sau principiile Constitutiei”.
De altfel, potrivit obiectului de activitate si trăsăturilor caracteristice, comisiile permanente sunt organe de lucru ale Camerei Deputatilor pentru pregătirea activitătii de legiferare, precum si pentru realizarea functiei de control parlamentar.
Fată de cele mentionate, Curtea constată că sesizarea formulată de un grup de 53 de deputati pentru exercitarea controlului de constitutionalitate asupra Hotărârii Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor nu este întemeiată, urmând a fi respinsă.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. I) din Constitutie, al art. 1,3, 10 si 27 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii:
DECIDE:
Respinge sesizarea si constată că Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8 din 12 aprilie 2011 privind aprobarea Acordului dintre liderii grupurilor parlamentare referitor la componenta conducerilor comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor este constitutională.
Definitivă si general obligatorie.
Decizia se comunică Camerei Deputatilor si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Deliberarea a avut loc la data de 18 mai 2011 si la ea au participat: Augustin Zegrean, presedinte, Aspazia Cojocaru, Acsinte Gaspar, Petre Lăzăroiu, Mircea Stefan Minea, Iulia Antoanella Motoc, Ion Predescu, Puskás Valentin Zoltán si Tudorel Toader, judecători.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent-sef,
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
pentru aprobarea structurii organizatorice a Registrului National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice
Având în vedere:
- Referatul de aprobare al Directiei organizare si politici salariale nr. Cs.A. 6.240 din 31 mai 2011;
- prevederile art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;
- prevederile art. 16 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 760/2009 privind înfiintarea Registrului National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice si pentru aprobarea înfiintării unei activităti finantate integral din venituri proprii, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă structura organizatorică a Registrului National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătătii si Registrul National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice vor duce la îndeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 31 mai 2011.
Nr. 876.
ANEXĂ*)
a Registrului National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
privind stabilirea procedurii de efectuare a plătii titlurilor executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din Ministerul Sănătătii, din unitătile sanitare finantate integral de la bugetul de stat, precum si pentru personalul ale cărui drepturi se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii
Văzând Referatul de aprobare nr. Cs.A. 6.273 din 31 mai 2011 al Directiei generale economice,
pentru aplicarea prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii emite prezentul ordin.
Art. 1. - Drepturile de natură salarială stabilite în favoarea personalului din Ministerul Sănătătii, din unitătile sanitare finantate integral de la bugetul de stat, precum si pentru personalul ale cărui drepturi se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii, prevăzute prin hotărâri judecătoresti devenite executorii până la data de 31 decembrie 2010, în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, cu modificările si completările ulterioare, denumită în continuare ordonantă, nu includ sumele ce reprezintă cheltuieli de judecată, despăgubiri, taxe judiciare si altele asemenea.
Art. 2. - Procedura de efectuare a plătii drepturilor de natură salarială, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2010, se desfăsoară cu respectarea prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor bugetare.
Art. 3. - Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoresti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din Ministerul Sănătătii, din unitătile sanitare finantate integral de la bugetul de stat, precum si pentru personalul ale cărui drepturi se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2010, se realizează potrivit art. 1 alin. (1) si (3) din ordonantă.
Art. 4. - Fondurile publice necesare pentru plata sumelor aferente transelor prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonantă vor fi alocate de la bugetul de stat pentru anii 2012, 2013 si 2014 si vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Sănătătii.
Art. 5. - Prevederile prezentului ordin se aplică de către toate structurile subordonate Ministerului Sănătătii ale căror conducători au calitatea de ordonator de credite.
Art. 6. - (1) în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, denumită în continuare data publicării, structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor tertiari de credite vor transmite datele aferente plătii transei stabilite potrivit art. 1 alin. (1) lit. a) din ordonantă, pe categorii de drepturi recunoscute prin hotărâri judecătoresti si pe alineatele clasificatiei economice, ordonatorilor de credite care le asigură finantarea.
(2) în termen de 17 zile lucrătoare de la data publicării, structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor secundari de credite vor centraliza datele primite de la ordonatorii tertiari de credite, precum si pe cele reprezentând necesarul propriu si le vor transmite Directiei generale economice din cadrul Ministerului Sănătătii.
(3) în termen de 25 de zile lucrătoare de la data publicării, Directia generală economică va centraliza datele primite de la ordonatorii secundari si tertiari de credite din finantare, precum si pe cele reprezentând necesarul propriu de fonduri publice si va propune Ministerului Finantelor Publice modificările corespunzătoare pentru proiectul de buget.
Art. 7. - În vederea alocării fondurilor publice necesare aplicării prevederilor art. 1 alin. (1) lit. b) si c) din ordonantă, propunerile ordonatorilor secundari si tertiari de credite se transmit potrivit calendarului bugetar în anul 2012, respectiv 2013.
Art. 8. - (1) Plata sumelor reprezentând drepturi salariale prevăzute în titluri executorii se efectuează de fiecare ordonator de credite care asigură plata drepturilor bănesti personalului prevăzut la art. 1, pe bază de state nominale, altele decât cele pentru plata salariilor, si nu se cumulează cu drepturile salariale din luna plătii.
(2) Sumele prevăzute la alin. (1) vor fi plătite în conturile indicate de beneficiari.
Art. 9. - Ordonatorii secundari si tertiari de credite din cadrul Ministerului Sănătătii au obligatia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare necesare aplicării prezentului ordin numai în limita prevederilor si destinatiilor aprobate, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Cseke Attila
Bucuresti, 31 mai 2011.
Nr. 883.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal – Organizatia Judeteană Bistrita-Năsăud
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-7 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Bistrita-Năsăud pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Bistrita-Năsăud au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 152.950,50 lei, donatii de la persoane fizice în valoare de 105.320,00 si dobânzi bancare în cuantum de 38,14 lei.
Echipa de control a recomandat Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Bistrita-Năsăud să organizeze si să conducă contabilitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare si să înainteze Autoritătii Electorale Permanente, în termenul legal, situatiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 2.061.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal – Organizatia Judeteană Dolj
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-11 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Dolj pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Dolj au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 97.646,68 lei si donatii de la persoane fizice în valoare de 3.474,00 lei.
Echipa de control a făcut următoarele recomandări:
- actualizarea în mod permanent a procedurilor financiar-contabile si întocmirea registrelor contabile obligatorii în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 2.257.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Civic Maghiar
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-11 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Civic Maghiar pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Civic Maghiar au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 51.857,00 lei si donatii de la persoane fizice în valoare de 33.349,00. Nu au fost încasate donatii confidentiale.
Balanta de verificare a lunii decembrie a fost întocmită conform prevederilor art. 22 din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Registrul de casă a fost întocmit conform prevederilor legale.
Inventarierea generală a elementelor de patrimoniu a fost efectuată în conformitate cu normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, conform registrului inventar.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 2.259.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat – Organizatia Judeteană Sălaj
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 11-13 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Sălaj pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Sălaj au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 26.681,00 lei si alte venituri în sumă de 6.516,29 lei.
Echipa de control a recomandat Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Sălaj să organizeze si să conducă contabilitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare si să înainteze Autoritătii Electorale Permanente, în termenul legal, situatiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 2.266.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat – Organizatia Judeteană Brasov
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 14-21 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Brasov pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Brasov au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 97.171,26 lei, donatii de la persoane juridice în valoare de 695,00 lei si dobânzi bancare în valoare de 525,08 lei.
Balanta de verificare a lunii decembrie a fost întocmită conform prevederilor art. 22 din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Registrul de casă a fost întocmit conform prevederilor legale.
Inventarierea generală a elementelor de patrimoniu a fost efectuată în conformitate cu normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, conform registrului-inventar.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 2.521.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Tărănesc Crestin Democrat - Organizatia Sectorului 1
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4 -13 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului National Tărănesc Crestin Democrat - Organizatia Sectorului 1 pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului National Tărănesc Crestin Democrat - Organizatia Sectorului 1 au fost obtinute numai din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 765,00 lei.
Echipa de control a făcut următoarele recomandări:
- actualizarea în mod permanent a procedurilor financiar-contabile si întocmirea registrelor contabile obligatorii în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.084.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal – Organizatia Judeteană Tulcea
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 8 -15 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Tulcea pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Tulcea au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 38.128,00 lei si donatii de la persoane fizice în valoare de 4.504,00 lei.
Organizarea si conducerea contabilitătii se realizează în conformitate cu Reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007, Organizatia Judeteană Tulcea a Partidului National Liberal întocmind pentru veniturile si cheltuielile aferente anului 2010 Registrul de casă, Registrul-jurnal si balante lunare de verificare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.085.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal – Organizatia Judeteană Neamt
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 12 -19 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Neamt pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Neamt au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 89.548,48 lei si donatii de la persoane juridice în valoare de 15.013,00 lei.
Au fost efectuată inventarierea patrimoniului în conformitate cu Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009.
A fost întocmite Registrul de casă, Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.086.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal – Organizatia Judeteană Iasi
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-11 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Iasi pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Iasi au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 159.780,32 lei, donatii în valoare de 19.000,00 (donatii de la persoane fizice în valoare de 17.500,00 lei si donatii de la persoane juridice în valoare de 1.500,00 lei) si alte venituri în cuantum de 255.530,32. Nu au fost încasate donatii confidentiale.
A fost efectuată inventarierea patrimoniului în conformitate cu Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009.
Au fost întocmite Registrul de casă, Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.086 bis.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator - Organizatia Judeteană Ialomita
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 11-19 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Conservator - Organizatia Judeteană Ialomita pentru anul 2010.
Constatări:
Organizatia Judeteană Ialomita a Partidului Conservator nu a încasat cotizatii de la membri, nu a beneficiat de donatii si nici de alte venituri, nedesfăsurând activitate financiar-contabilă.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.087.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat – Organizatia Judeteană Călărasi
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-14 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Călărasi pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Călărasi au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 69.137,00 lei, donatii în valoare de 43.000,00 lei si dobânzi bancare în sumă de 39,23 lei.
Cotizatiile au fost încasate prin numerar, pe bază de chitante si prin bancă.
În urma verificării modului de respectare a prevederilor Legii contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare, si a Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoane juridice fără scop patrimonial s-au constatat următoarele:
- contabilitatea patrimoniului a fost organizată si condusă cu respectarea normelor prevăzute pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;
- contabilitatea este tinută în partidă dublă si se utilizează registrele contabile prevăzute de lege;
- balanta de verificare a fost întocmită conform prevederilor art. 22 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
- inventarierea generală a elementelor de patrimoniu a fost efectuată în conformitate cu normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Echipa de control a făcut următoarele recomandări:
- actualizarea în mod permanent a procedurilor financiar-contabile si întocmirea registrelor contabile obligatorii în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- utilizarea formularelor pentru cotizatii, donatii si alte venituri conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 749/2007, cu modificările ulterioare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.088.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat – Organizatia Judeteană Arges
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-8 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Arges pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Social Democrat - Organizatia Judeteană Arges au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 272.814,00 lei si alte venituri în sumă de 33.316,58 lei.
Contabilitatea a fost organizată cu respectarea prevederilor Legii contabilitătii nr. 82/1991, republicată, si a Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
Echipa de control a recomandat actualizarea în mod permanent a procedurilor financiar-contabile în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.089.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator - Organizatia Judeteană Teleorman
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 12-15 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Conservator - Organizatia Judeteană Teleorman pentru anul 2010.
Constatări:
Partidul Conservator - Organizatia Judeteană Teleorman nu a avut surse de venit provenite din cotizatii, donatii si alte venituri.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.090.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal – Organizatia Judeteană Dâmbovita
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 18-26 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Dâmbovita pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului National Liberal - Organizatia Judeteană Dâmbovita au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 76.404,00 lei si donatii în valoare de 1.000,00 lei.
Contabilitatea patrimoniului a fost organizată si condusă conform normelor prevăzute pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
La Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Dâmbovita s-a efectuat inventarierea bunurilor, respectându-se Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
În urma verificării documentelor puse la dispozitia echipei de control de către reprezentantii Partidul National Liberal - Organizatia Judeteană Dâmbovita s-a constatat că au fost respectate prevederile Legii nr. 334/2006 privind finantarea partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, în sensul că nu au fost constatate abateri sau prejudicii cu caracter financiar-contabil.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.091.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal – Organizatia Judeteană Arad
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), art. 36 alin. (1), (5) si (6) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicată, si cu Planul de control pe anul 2011, aprobat de presedintele Autoritătii Electorale Permanente, precum si cu notificarea misiunii de control, în perioada 4-15 aprilie 2011 s-a efectuat controlul finantării Partidului Democrat Liberal, organizatia judeteană Arad pentru anul 2010.
Constatări:
Ca urmare a verificărilor efectuate asupra documentelor contabile puse la dispozitia echipei de control s-a constatat că veniturile Partidului Democrat Liberal - Organizatia Judeteană Arad au fost obtinute din cotizatiile membrilor de partid în sumă de 135.290,00 lei, donatii în valoare de 126.219,05 lei si alte venituri în cuantum de 23.854,00 lei.
Balanta de verificare a fost întocmită conform prevederilor art. 22 din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Inventarierea generală a elementelor de patrimoniu a fost efectuată în conformitate cu normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, conform registrului-inventar.
Nu au fost constatate deficiente ce puteau fi sanctionate contraventional.
Bucuresti, 1 iunie 2011.
Nr. 3.092.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |