MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Nr. 263/2012

MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI

 

P A R T E A  I

Anul XXIV - Nr. 263         LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE         Luni, 23 aprilie 2012

 

SUMAR

 

HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

 

340. - Hotărâre privind stabilirea unor drepturi băneşti pentru personalul participant la operaţiunile/activităţile comune organizate de către Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene – FRONTEX, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene

 

349. - Hotărâre privind alocarea temporara a unor sume din vărsăminte din privatizare Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi pentru aprobarea modului de gestionare a acestora

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE

 

220/262/517. - Ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, al ministrului afacerilor europene şi al ministrului finanţelor publice privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 850/3.641/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare „Asistenţă tehnic㔠a Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013

 

ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

 

11. - Hotărâre privind aprobarea Normei nr. 8/2012 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative

 

ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANŢĂRI, GARANŢII ŞI ASIGURĂRI

 

45. - Hotărâre pentru aprobarea Normei privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-III/0)

 

HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI

GUVERNUL ROMÂNIEI

HOTĂRÂRE

privind stabilirea unor drepturi băneşti pentru personalul participant la operaţiunile/activităţile comune organizate de către Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene - FRONTEX, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 251 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Articol unic. - Personalul participant la operaţiunile/ activităţile comune organizate de către Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale statelor membre ale Uniunii Europene - FRONTEX, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, beneficiază de diurnă şi cazare la nivelul, respectiv plafonul stabilite în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

Contrasemnează:

Ministrul administraţiei şi internelor,

Gabriel Berca

Ministrul finanţelor publice,

Bogdan Alexandru Drăgoi

 

Bucureşti, 18 aprilie 2012.

Nr. 340.

 

ANEXĂ

 

1. Nivelul diurnelor şi plafoanele de cazare pentru statele membre ale Uniunii Europene

 

Ţara

Valuta

Nivelul diurnei

Plafonul de cazare

Germania

euro

93

115

Austria

euro

95

130

Belgia

euro

92

140

Bulgaria

euro

58

169

Cipru

euro

93

145

Cehia

euro

75

155

Danemarca

euro

120

150

Spania

euro

87

125

Estonia

euro

71

110

Finlanda

euro

104

140

Franţa

euro

95

150

Grecia

euro

82

140

Ungaria

euro

72

150

Irlanda

euro

104

150

Italia

euro

95

135

Letonia

euro

66

145

Lituania

euro

68

115

Luxemburg

euro

92

145

Malta

euro

90

115

Olanda

euro

93

170

Polonia

euro

72

145

Portugalia

euro

84

120

România

euro

52

170

Slovacia

euro

80

125

Slovenia

euro

70

110

Suedia

euro

97

160

Marea Britanie

euro

101

175

 

2. Nivelul diurnelor şi plafoanele de cazare pentru statele din afara Uniunii Europene

 

Ţara

Valuta

Nivelul diurnei

Plafonul de cazare

Afganistan

euro

50

75

Africa de Sud

euro

50

145

Albania

euro

50

160

Algeria

euro

85

85

Andorra*

euro

68,89

126,57

Angola

euro

105

175

Anguilla

euro

75

140

Antigua şi Barbuda

euro

85

140

Antilele Olandeze

euro

90

185

Arabia Saudită

euro

85

195

Argentina

euro

75

210

Armenia

euro

70

210

Aruba

euro

80

185

Australia

euro

75

135

Azerbaidjan

euro

70

200

Bahamas

euro

75

115

Bahrain

euro

80

195

Bangladesh

euro

50

140

Barbados

euro

75

140

Belarus

euro

90

135

Belize

euro

50

135

Benin

euro

50

100

Bermude

euro

70

140

Bhutan

euro

50

130

Bolivia

euro

50

100

Bonaire

euro

90

185

Bosnia şi Herţegovina

euro

65

135

Botswana

euro

50

135

Brazilia

euro

65

180

Brunei

euro

60

165

Burkina Faso

euro

55

90

Burundi

euro

50

115

Insulele Cayman

euro

60

135

Cambodgia

euro

50

115

Camerun

euro

55

105

Canada

euro

65

165

Insulele Capului Verde

euro

50

75

Republica Centrafricană

euro

60

80

Chile

euro

70

175

China

euro

55

155

Cisiordania şi Gaza

euro

60

110

Columbia

euro

50

120

Insulele Comore

euro

50

85

Republica Democratică Congo

euro

105

140

Congo

euro

70

115

Insulele Cook

euro

50

135

Coreea de Nord (RPD)

euro

50

180

Coreea de Sud

euro

100

200

Costa Rica

euro

50

140

Coasta de Fildeş

euro

60

130

Croaţia

euro

60

120

Cuba

euro

75

150

Djibouti

euro

65

170


Ţara

Valuta

Nivelul diurnei

Plafonul de cazare

Republica Dominicană

euro

60

170

Dominica

euro

75

140

Egipt

euro

65

140

Salvador

euro

55

125

Emiratele Arabe Unite

euro

70

195

Ecuador

euro

50

140

Eritreea

euro

50

80

Statele Unite ale Americii (altele)

euro

80

200

Statele Unite ale Americii (New York)

euro

100

275

Etiopia

euro

50

145

Fiji

euro

50

120

Gabon

euro

75

115

Gambia

euro

50

120

Georgia

euro

30

215

Ghana

euro

70

140

Grenada

euro

75

140

Guadelupa

euro

65

115

Guam

euro

60

135

Guatemala

euro

50

125

Guineea Ecuatorială

euro

60

85

Republica Guineea

euro

50

135

Guineea-Bissau

euro

50

90

Guyana

euro

50

160

Guyana Franceză

euro

55

140

Haiti

euro

65

125

Honduras

euro

50

125

Hong Kong

euro

60

205

India

euro

50

195

Indonezia

euro

50

145

Indonezia - Timorul de Est

euro

50

110

Iran

euro

55

145

Irak

euro

60

85

Islanda

euro

85

160

Israel

euro

105

210

Jamaica

euro

60

170

Japonia

euro

130

275

Iordania

euro

60

135

Kazahstan

euro

70

175

Kenya

euro

60

165

Kârgâzstan

euro

75

180

Kiribati

euro

60

145

Kuwaiî

euro

85

195

Laos

euro

50

145

Lesotho

euro

50

100

Liban

euro

70

190

Liberia

euro

85

150

Libia

euro

50

175

Lichtenstein

euro

80

95

Macao

euro

55

95


Ţara

Valuta

Nivelul diurnei

Plafonul de cazare

Macedonia (FYROM)

euro

50

160

Madagascar

euro

50

105

Malaezia

euro

50

160

Malawi

euro

50

165

Insulele Maldive

euro

50

135

Mali

euro

60

95

Insulele Mariane de Nord

euro

70

135

Maroc

euro

75

130

Insulele Marshall

euro

50

135

Martinica

euro

70

110

Mauritius

euro

60

140

Mauritania

euro

50

75

Mayotte

euro

50

110

Mexic

euro

70

185

Micronezia

euro

55

135

Moldova

euro

80

170

Monaco*

euro

72,58

97,27

Mongolia

euro

70

90

Muntenegru

euro

80

140

Montserrat

euro

55

140

Mozambic

euro

60

140

Uniunea Myanmar

euro

50

75

Namibia

euro

50

85

Nauru

euro

50

135

Nepal

euro

50

135

Nicaragua

euro

50

135

Niger

euro

50

75

Nigeria

euro

50

185

Niue

euro

50

135

Norvegia

euro

80

140

Noua Caledonie

euro

55

135

Noua Zeelandă

euro

60

125

Oman

euro

70

135

Uganda

euro

55

180

Uzbekistan

euro

75

155

Pakistan

euro

50

130

Palau

euro

50

135

Panama

euro

50

160

Papua Noua Guinee

euro

55

135

Paraguay

euro

50

140

Peru

euro

75

135

Filipine

euro

60

150

Pui mediei Franceză

euro

60

T35

Puerto Rico

euro

65

140

Qatar

euro

65

135

Reunion

euro

60

90

Rusia

euro

90

275

Rwanda

euro

65

160

Saint Kitts si Nevis

euro

85

185

Santa Lucia

euro

75

140


Ţara

Valuta

Nivelul diurnei

Plafonul de cazare

San Marino*

euro

60,34

114,33

Saint Vincent si Grenadine

euro

75

190

Insulele Solomon

euro

50

120

Samoa

euro

50

135

Samoa Americană

euro

70

135

Săo Tomé şi Principe

euro

60

95

Senegal

euro

65

135

Serbia

euro

80

140

Seychelles

euro

85

140

Sierra Leone

euro

55

135

Singapore

euro

75

150

Somalia

euro

50

125

Sudan

euro

55

215

Sri Lanka

euro

50

105

Saint Martin

euro

90

185

Elveţia

euro

80

140

Surinam

euro

55

125

Swaziland

euro

50

90

Siria

euro

80

145

Tadjikistan

euro

75

110

Taiwan

euro

55

200

Tanzania

euro

50

200

Ciad

euro

65

145

Thailanda

euro

60

145

Timorul de Est

euro

50

110

Togo

euro

60

95

Insulele Tokelau

euro

50

135

Tonga

euro

50

105

Trinidad-Tobago

euro

60

115

Tunisia

euro

60

85

Turkmenistan

euro

80

150

Turks si Caicos

euro

55

135

Turcia

euro

55

165

Tuvalu

euro

50

135

Ucraina

euro

80

190

Uruguay

euro

55

160

Vanuatu

euro

60

110

Vatican*

euro

60,34

114,33

Venezuela

euro

85

125

Insulele Virgine (Americane)

euro

55

140

Insulele Virgine (Britanice)

euro

75

140

Vietnam

euro

50

205

Insulele Wallis şi Futuna

euro

50

135

Yemen

euro

60

165 |

Zambia

euro

50

135

Zimbabwe

euro

50

115

Alte ţări

euro

60

145


* Alipite din punct de vedere geografic următoarelor ţări: Andorra: Spania;

- Monaco: Franţa;

- San Marino: Italia;

- Vatican: Italia.

GUVERNUL ROMÂNIEI

HOTĂRÂRE

privind alocarea temporară a unor sume din vărsăm in te din privatizare Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi pentru aprobarea modului de gestionare a acestora

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 25 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2012 nr. 293/2011,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - (1) în scopul asigurării necesarului de finanţare al Autorităţii de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” aferent lunilor aprilie, mai şi iunie 2012, în vederea efectuării plăţilor pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, pentru rambursarea cheltuielilor eligibile, exclusiv prefinanţările, aferente asistenţei financiare nerambursabile primite de România în calitate de stat membru al Uniunii Europene, se aprobă alocarea temporară de către Ministerul Finanţelor Publice a sumei de 500.000 mii lei, din care 170.000 mii lei pentru luna aprilie, 130.000 mii lei pentru luna mai şi 200.000 mii lei pentru luna iunie 2012, din vărsăminte din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului.

(2) Ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” care beneficiază de prevederile alin. (1) este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

(3) Sumele alocate Autorităţii de Management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului şi utilizate, vor fi rambursate Ministerului Finanţelor Publice în euro, din sumele restituite cu această destinaţie de câtre Comisia Europeană, până cel târziu la data de 17 decembrie 2012.

Art. 2. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică, efectuează transferul în tranşe, în (imita sumei alocate potrivit prevederilor art. 1 alin. (1), la solicitarea Autorităţii de certificare şi plată, din contul 65.01.01 „Disponibil în lei din vărsăminte din privatizare”, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, în contul 54.01.03.00 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente instrumentelor structurale”, deschis la Trezoreria Operativă Centrală şi gestionat de Autoritatea de certificare şi plată, dar nu mai târziu de data de 29 iunie 2012.

(2) Autoritatea de certificare şi plată efectuează transferul, în limita sumei alocate, în funcţie de disponibil, integral sau in tranşe, din contul prevăzut la alin. (1) în contul de disponibil 54.01.06.02 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivităţii economice»„, deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” la Activitatea de

Trezorerie şi Contabilitate Publică, pe baza solicitărilor lunare de fonduri transmise conform acordului privind managementul financiar şi controlul la nivelul programului operaţional, încheiat de Autoritatea de certificare şi plată cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”.

(3) în situaţia în care sumele alocate pentru o lună, conform art. 1 alin. (1), nu sunt cheltuite integrai de Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, sumele transferate de Autoritatea de certificare şi plată în luna următoare vor fi diminuate proporţional cu sumele necheltuite în luna anterioară.

Art. 3. - (1) Reconstituirea vărsămintelor din privatizare se realizează de către ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, prin intermediul Autorităţii de certificare şi plată, din sumele primite de la Comisia Europeană, ca urmare a transmiterii către aceasta a aplicaţiilor de plată aferente Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”. În acest sens, Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” are obligaţia transmiterii la Autoritatea de certificare şi plată, până la data de 15 iunie2012, respectiv 16 iulie 2012 şi 15 august 2012, a declaraţiilor lunare de cheltuieli eligibile, conform prevederilor cadrului legal naţional şi comunitar, a căror valoare totală aferentă finanţării din instrumente structurale să fie cel puţin egală cu valoarea sumei primite.

(2) Reîntregirea vărsămintelor din privatizare utilizate se va efectua prin transferarea echivalentului în euro, determinat pe baza cursului Băncii Naţionale a României valabil la data efectuării transferului sumelor în valută, din contul denominat în euro „Disponibil din contribuţia financiară a Uniunii Europene reprezentând fonduri externe nerambursabile postaderare”, deschis la Banca Naţională a României pe numele Autorităţii de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în contul „Disponibil la vedere. Alte depozite atrase MFP/EURO”, deschis la Banca Naţională a României pe numele Ministerului Finanţelor Publice.

(3) Sumele în euro încasate de Ministerul Finanţelor Publice conform alin. (2) se înregistrează ca vărsăminte din privatizare în valută, la cursul Băncii Naţionale a României valabil la data efectuării operaţiunii de transfer valutar prevăzute la alin. (2). Pe baza aceluiaşi curs valutar, Ministerul Finanţelor Publice stinge obligaţia de restituire a sumei alocate din vărsăminte din privatizare în lei a ordonatorului de credite prevăzut la art. 1 alin. (2).

(4) în cazul în care sumele rambursate de Comisia Europeană, ca urmare a declaraţiilor de cheltuieli transmise de Autoritatea de certificare şi plată în baza declaraţiilor de cheltuieli primite de la Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, conform prevederilor alin. (1), nu acoperă integral suma primită de ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, din cauza efectuării unor cheltuieli care ulterior se constată a nu fi eligibile în relaţia cu Comisia Europeană, reconstituirea vărsămintelor din privatizare până la sfârşitul perioadei prevăzute la art. 1 alin. (3) se asigură în lei din bugetul propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri pe anul 2012. În acest sens, Autoritatea de certificare şi plată transmite, până la data de 31 octombrie 2012, ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” o notificare cu privire la sumele de recuperat.

(5) Recuperarea sumelor prevăzute la alin. (4) se efectuează în lei, prin transferul sumelor menţionate în notificare, în contul 65.01.01 „Disponibil în lei din vărsăminte din privatizare”, deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în limita disponibilităţilor de credite bugetare.

(6) Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” restituie eventualele sume primite şi neutilizate din vărsăminte din privatizare în contul prevăzut la alin. (5), până cel târziu la data de 17 decembrie 2012.

PRIM-MINISTRU

MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Lucian Nicolae Bode

Ministrul afacerilor europene,

Leonard Orban

Ministrul finanţelor publice,

Bogdan Alexandru Drăgoi

 

Bucureşti, 18 aprilie 2012.

Nr. 349.

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE

 

MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI

Nr. 220 din 12 martie 2012

MINISTERUL AFACERILOR EUROPENE

Nr. 262 din 2 aprilie 2012

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

Nr. 517 din 12 aprilie 2012

 

ORDIN

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 850/3.641/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare „Asistenţă tehnic㔠a Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013

 

Ţinând cont de prevederile art. 46 şi 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, ale art. 14 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 şi ale art. 49-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională,

având în vedere situaţiile întâmpinate în implementarea Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013,

în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 9 alin. (1)din Hotărârea Guvernului nr. 967/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi turismului, ministrul afacerilor europene şi ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 850/3.641/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare „Asistenţă tehnic㔠a Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) de la data intrării în vigoare a Acordului de implementare a Programului, încheiat între Autoritatea de management şi Secretariatul tehnic comun, pentru Secretariatul tehnic comun, Punctul de informare şi controlorii de prim nivel pentru beneficiarii români de proiecte.”

2. La articolul 3 alineatul (1), după litera d) se introduc două noi litere, literele e) şi f). cu următorul cuprins:

,,e) Grupul auditorilor;

f) controlorii de prim nivel pentru beneficiarii români de proiecte.”

3. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială ori întreagă de lucru, pentru activităţile adiacente de natură tehnică, financiar-contabilă, juridică sau de audit cu atribuţii în implementarea Programului, încadrat în structura Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Călăraşi.”

4. La articolul 4, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuţii în domeniul gestionării şi implementării Programului, cu ocazia deplasărilor, pentru transport (inclusiv taxele de transport - bac, pod, parcare, taxe rutiere, taxe de aeroport, efectuate în interesul Programului), cazare şi diurnă sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea acestora prin documentele justificative prevăzute de legislaţia naţională şi procedurile Programului.

(2) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă, sunt eligibile şi pentru membrii sau supleanţii ori delegaţii acestora care participă la şedinţele Grupului auditorilor, ale Comitetului comun de monitorizare, ale Comitetului comun de selecţie sau ale grupurilor de lucru şi subcomitetelor înfiinţate de către acestea.”

5. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 9. - (1) în categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuielile efectuate pentru: închirierea sediului Secretariatului tehnic comun şi Punctului de informare; plata utilităţilor: energie termică (inclusiv cheltuielile pentru agent termic/combustibil), energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, internet; achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; serviciile de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor şi autoturismelor; cheltuielile de protocol; asigurările pentru autoturisme şi echipamente achiziţionate din fondurile Programului; asigurările spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea Secretariatul tehnic comun şi Punctul de informare, cu condiţia ca spaţiul să se afle în proprietatea acestora sau ca asigurarea să fie impusă prin contract de către proprietarii spaţiilor respective.”

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului

Cristian Petrescu

Ministrul afacerilor europene,

Leonard Orban

Ministrul finanţelor publice

Bogdan Alexandru Drăgoi

 

 

ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

 

COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

HOTĂRÂRE

privind aprobarea Normei nr. 8/2012 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative

 

Având în vedere Nota de fundamentare nr. 1.121 din 30 martie 2012 a Direcţiei reglementare şi autorizare şi prevederile art. 30, 31, 33, 34 şi 36 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 16,21,22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 8/2012 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul scheme» de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 27/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 30 noiembrie 2010, prevăzută în anexa care face parte din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - Direcţia secretariat şi directorul general asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

 

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

 

Bucureşti, 11 aprilie 2012.

Nr. 11.

 

ANEXĂ

 

NORMA Nr. 8/2012

pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative

 

Având în vedere prevederile art. 30, 31, 33, 34 şi 36 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

Articol unic. - Norma nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 27/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 30 noiembrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 20, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(5) Documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor se publică pe pagina proprie de internet a administratorului.”

2. La articolul 20, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (51) şi (52), cu următorul cuprins:

„(51) Administratorul publică, în cel puţin două cotidiene de circulaţie naţională, pe o perioadă de cel puţin două 7ile consecutive, un anunţ prin care face cunoscută publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet, precum şi dreptul participantului de a solicita documentul prevăzut la alin. (1).

(52) Administratorul este obligat să transmită documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor, în termen de două zile lucrătoare de la data primirii solicitării, prin servicii poştale sau poştă electronică, la ultima adresă de corespondenţă a participantului ori la adresa menţionată de acesta în cerere.”

3. La articolul 20, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(6) Publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet a administratorului şi prima publicare a anunţului prevăzut la alin. (51) se efectuează în aceeaşi zi.”

4. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Orice solicitare a Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.”

5. La articolul 29, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.”

6. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta normă.

 

ANEXĂ

la normă

(Anexa nr. 1 la Norma nr. 16/2010)

 

CONTRACT-CADRU DE ADMINISTRARE

 

- model -

 

Prezentul contract se încheie între:

Societatea de administrare a fondului de pensii facultative .................................................. (denumirea) cu sediul în................................. persoană juridică română, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ............cod unic de înregistrare ........................, cod IBAN....................., deschis la.............................nr. şi data deciziei de autorizare ca administrator, emisă de către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie,...............codul de înscriere în Registrul Comisiei.....................reprezentată legal prin ................................................................................................................... (numele, prenumele, C.I./B.I.. seria .... nr. ......)

în calitate de .................................., denumită în continuare ......................... şi participanţii...............................(numele .................... prenumele ................... cetăţenia .....................cu domiciliul în .................C.I./B.I. seria......nr. ...................CNP..........................).

Obiectul contractului

Art. 1. - (1) Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii facultative.......................................

(2) Prin administrare, în sensul prezentului contract, părţile înţeleg...............................................................................................

(3) Participantul la fondul de pensii facultative împuterniceşte administratorul în vederea realizării obiectului prezentului contract.

(4) Principiile schemei de pensii facultative sunt.....................................................................................................................

(5) Administratorul fondului de pensii facultative este obligat să respecte eventualele limitări ce ar decurge din prevederile prezentului contract.

Durata contractului

Art. 2. - Durata prezentului contract este de..................................

Preţul contractului

Art. 3. - Preţul contractului; modalităţi de plată

Art. 4. - Pentru administrarea fondului de pensii facultative, administratorul va reţine un comision de administrare care se compune dintr-un procent de............%, aplicat la contribuţiile plătite de către participant, înainte de convertirea acestora în unităţi de fond, şi un procent de...........% pe lună, aplicat la activul net total al fondului de pensii facultative.

Art.5. - Metoda de calcul şi de percepere a comisioanelor este..........................................

Obligaţiile administratorului

Art. 6. - Obligaţiile administratorului fondului de pensii facultative sunt..............................

Art. 7. - În vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii facultative va acţiona numai în interesul participanţilor la fond şi va lua toate măsurile necesare pentru prevenirea, înlăturarea, limitarea pierderilor, precum şi pentru exercitarea şi încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat.

Art. 8. - Evidenţele administratorului referitoare la participanţi, contribuţii, investiţii şi pensii facultative …………………………………………………………………………………

Art. 9. - Procedurile privind modalităţile de soluţionare a sesizărilor şi reclamaţiilor, precum şi procedurile de remediere a deficienţelor ............................................................................

Art. 10. - Administratorul va comunica participanţilor la fondul de pensii facultative orice informaţie cerută de aceştia şi având legătură cu obiectul prezentului contract, conform Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare.

Drepturile participanţilor

Art. 11. - Drepturile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt....................................................................................

Obligaţiile participanţilor

Art. 12. - Obligaţiile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt...................................................................................

Răspunderea părţilor

Art. 13. - Administratorul fondului de pensii facultative răspunde pentru orice prejudiciu produs participanţilor prin:

a) încălcarea actelor normative si/sau a reglementărilor legale în vigoare;

b) doi;

c) neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Depozitarea

Art. 14. - Administratorul este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu o societate de depozitare avizată de Comisie, care să fie responsabilă pentru ţinerea în siguranţă a tuturor activelor fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legate în legătură cu activitatea de depozitare.

Auditul

Art. 15. - Administratorul este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de Comisie, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care să fie responsabile pentru auditarea situaţiilor financiar-contabile ale fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legătură cu activitatea de audit.

Art. 16. - Modalităţile de control exercitate de către auditori.............................................................

Forţa majoră

Art. 17. - Forţa majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de...........zile calendaristice de la data apariţiei şi demonstrată în termen de...........zile calendaristice de la data apariţiei.

Modificarea contractului

Art. 18. - Modificarea prezentului contract se va face prin act adiţional, cu acordul părţilor.

Încetarea contractului

Art. 19. - (1) Prezentul contract încetează de plin drept şi fără intervenţia instanţei de judecată în cazurile prevăzute de lege şi de reglementările speciale privind pe oricare dintre părţi.

(2) Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanţilor se va realiza conform prevederilor legale.

Litigii

Art. 20. - (1) Modul de rezolvare a litigiilor.............................................................................

(2) Instanţa competentă este................................................................................................................

 

ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANŢĂRI, GARANŢII SI ASIGURĂRI

 

COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANŢĂRI, GARANŢII ŞI ASIGURĂRI

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea Normei privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-1 II/O)

 

În baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK- S.A. În numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare,

luând în analiză propunerea de aprobare a Normei privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-111/0),

ţinând seama de:

- Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată;

- Avizul de transmitere nr. 78 din 8 martie 2012 întocmit de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A.;

- discuţiile şi propunerile formulate în şedinţa din data de 12 aprilie 2012 de către membrii Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,

Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, întrunit în plenul şedinţei din data de 12 aprilie 2012, hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă Norma privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-lli/O), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări nr. 165/2011 pentru aprobarea Normei privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-II/0), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 5 decembrie 2011.

 

Preşedintele Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,

Cristian Marius Sporiş

 

Bucureşti, 12 aprilie 2012.

Nr. 45.

 

ANEXĂ

 

NORMA

privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-I II/G)

 

Prezenta normă este elaborată în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată1), cu Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. În numele şi în contul statului2), cu modificările şi completările ulterioare, şi cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis^).

 

CAPITOLUL I

Dispoziţii generate

 

Art. 1. - Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., denumită în continuare EximBank, compensează parţial dobânda plătită de operatorii economici la contractele de credit în lei, contractate de la bănci.

Art. 2. - Prezenta normă stabileşte condiţiile de acordare a compensaţiei de dobândă în cadrul schemei transparente de ajutor de minimis, denumită în continuare schemă, pentru perioada suplimentară de implementare, respectiv 2012-2014, cu respectarea criteriilor prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.

Art. 3. - (1) Pentru facilităţile acordate conform schemei, EximBank acţionează în numele şi în contul statului şi are calitatea de furnizor de ajutor de stat.

(2) Sursa de finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK- S.A., republicată, „fondul destinat stimulării operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activităţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilităţilor de interes public, dezvoltare regională, susţinere a activităţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale”.


1) Republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.

2) Publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 417 din 22 iunie 2007.

3) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniuni Europene seria L nr. 379 din 28 decembrie 2006.

 

CAPITOLUL II

Definiţii

 

Art. 4. - În sensul prezentei norme, următoarele noţiuni se definesc astfel:

a) credit - creditul de investiţii în lei, acordat de o bancă finanţatoare unui operator economic, ulterior datei de 1 ianuarie 2006, şi care nu include:

1. creditul acordat pentru refinanţarea creditelor de investiţii;

2. creditul acordat pentru retrofinanţarea investiţiilor;

3. creditul de investiţii acordat iniţial în valută şi al cărui sold a fost transformat în lei;

4. creditul de investiţii în lei, supus unei operaţiuni de înlocuire a expunerii, care a generat includerea dobânzilor restante şi/sau penalizatoare în principalul creditului;

b) transport rutier - transportul de marfă şi transportul de pasageri pe cale rutieră;

c) tranzacţii imobiliare - cumpărarea/construirea de imobile în scopul vânzării/închirierii;

d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, cu excepţia produselor din pescuit;

e) operator economic - întreprinderi mici şi mijlocii şi întreprinderi mari.

 

CAPITOLUL III

Bugetul şi durata schemei

 

Art. 5. - (1) Bugetul total al schemei pe perioada suplimentară de implementare 2012-2014, defalcat pe ani şi pe trimestre, este următorul:

 

 

 

 

2012

 

 

 

 

2013

 

 

 

 

2014

 

 

 

Total

T1

T2

T3

T4

Total

T1

T2

T3

T4

Total

T1

T2

T3

T4

Ajutorul de minimis - milioane lei -

14

3,5

3,5

3,5

3,5

14

3,5

3,5

3,5

3,5

12

3

3

3

3

Numărul estimat de beneficiari

600

150

150

150

150

600

150

150

150

150

400

100

100

100

100

 

(2) Sumele neutilizate într-un trimestru se reportează în trimestrul următor. Sumele rămase disponibile la fineţe trimestrului IV se reportează la bugetul pentru anul următor. În acest sens, sumele rămase disponibile la finele trimestrului IV 2011 se reportează la bugetul aferent trimestrului I 2012.

(3) Sumele aferente compensaţiilor de dobândă aprobate în cursul anului 2011, dar care nu s-au plătit până la data de 31 decembrie 2011, se vor plăti în trimestrul I 2012.

 

CAPITOLUL IV

Criterii de eligibilitate

 

Art. 6. - Operatorul economic este eligibil pentru a beneficia de compensarea dobânzii în cadrul schemei dacă, la data depunerii cererii, îndeplineşte cumulativ următoarele criterii:

a) nu este în dificultate în sensul Comunicării Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate4), cu completările ulterioare;

b) în cazul în care a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva sa, aceasta a fost deja executată, creanţa fiind integral recuperată;

c) nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;

d) suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutoarele de minimis acordate de EximBank, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier);

e) nu înregistrează datorii restante către bugetul general consolidat al statului, a! căror mod de plată nu a fost reglementat conform prevederilor legale în vigoare;

f) nu figurează cu sume restante în baza de date a Centralei Riscurilor de Credit (C.R.C.)5);

g) nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete ia ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi (C,LR)G);

h) nu s-a instituit procedura judiciară a insolvenţei.

Art. 7. - (1) Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul schemei creditele de investiţii pentru proiecte din sectorul/ domeniul:

a) pescuitului şi acvaculturii, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000) al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura;

b) producţiei primare a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;

c) procesării şi marketingului produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:

- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;

- când ajutorul este condiţionat de a fi cedat parţial sau integral producătorilor primari (fermieri);

d) sectorului carbonifer, astfel cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002©) al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;

e) activităţilor care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor din import;

f) producţiei de armament;

g) jocurilor de noroc;

h) producţiei şi comerţului cu alcool şi tutun;

i) tranzacţiilor imobiliare;

j) achiziţiei de mijloace de transport utilizate pentru transportul rutier de marfă pentru terţi;

k) achiziţiei de mijloace de transport de persoane, cu o capacitate de până la 8 persoane;

l) servicii de contabilitate, consultanţă, alte activităţi similare, dacă finanţarea este destinată construirii/achiziţionării/ amenajării/renovării de imobile cu destinaţie de sedii sociale/ puncte de lucru;

m) activităţilor de poştă şi de curierat;

n) publicitate şi activităţi de studiere a pieţei;

o) activităţilor de închiriere şi leasing;

p) activităţilor de investigare şi protecţie.

(2) Nu se poate acorda ajutor de minimis pentru activităţi legate de exportul către state terţe sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv ajutor legat direct de cantităţile exportate, de organizarea şi funcţionarea reţelei de distribuţie ori de alte cheltuieli curente legate de activitatea de export.


4) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004.

5) În cazul în care din verificarea C.R.C. rezultă existenţa unei sume restante, iar solicitantul compensaţie prezintă documente din care să reiasă că a reglementat restanţa, se consideră criteriul îndeplinit.

6) În cazul în care solicitantul figurează cu incidente de plată accidentale, care nu denotă un comportament financiar defectuos, se poate accepta la compensare, cu justificarea corespunzătoare.

7) Publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene seria L nr. 17 din 21 ianuarie 2000.

8) Publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene seria L nr. 205 din 2 august 2002.

 

CAPITOLUL V

Descrierea măsurii de sprijin

 

Art. 8. - Schema are ca obiect reducerea cheltuielilor cu dobânda pentru creditele contractate de operatorii economici de la bănci.

Art. 9. - (1) Compensaţia de dobândă reprezintă maximum 50% din dobânda curentă plătită la credit în trimestrul anterior solicitării de compensare.

(2) Valoarea maximă a ajutorului obţinut de un beneficiar în cadrul schemei nu poate să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transportul rutier) pe o perioadă de până la 3 ani fiscali.

(3) Nu se compensează dobânzile restante sau penalizatoare.

(4) Solicitările pentru acordarea compensării dobânzii vor fi analizate şi selectate în limita bugetului trimestrial alocat schemei, în ordine descrescătoare a punctajului aferent fiecărui contract de credit, stabilit pe baza sistemului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta normă. În cazul în care se obţine punctaj egal, selecţia se face în ordinea depunerii la EximBank a dosarelor complete şi eligibile.

Art. 10. - (1) Operatorul economic poate solicita compensarea parţială a dobânzii doar pentru trimestrul calendaristic anterior solicitării.

(2) Compensaţia parţială a dobânzii se acordă doar pentru trimestrele calendaristice în care operatorul economic întruneşte condiţiile stipulate în prezenta normă. Refuzul de acordare a compensaţiei aferente unui anumit trimestru calendaristic nu exclude posibilitatea ca operatorul economic să solicite şi să primească compensaţia parţială a dobânzii plătite, aferentă trimestrelor calendaristice în care întruneşte condiţiile de acordare.

(3) Operatorul economic poate solicita compensarea parţială a dobânzii, aferentă unui trimestru calendaristic, doar în condiţiile stipulate la art. 13.

(4) Operatorul economic poate solicita compensarea dobânzii pentru unul sau mai multe contracte de credit, cu respectarea prevederilor prezentei norme.

Art. 11. - Acordarea compensaţiei se aprobă de către Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii si Asigurări (C.I.F.G.A.).

Art. 12. - Plata compensaţiei se face în lei.

 

CAPITOLUL VI

Regula de cumul

 

Art. 13. - (1) Ajutorul de minimis nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleaşi costuri eligibile (legate de acelaşi proiect de investiţii), în cazul în care un asemenea cumul ar duce la depăşirea intensităţii maxime admise prevăzute în legislaţia specifică aplicabilă, după caz,

(2) Ajutorul de minimis va fi acordat numai după ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic.

 

CAPITOLUL VII

Documentaţia necesară solicitării de acordare a compensaţiei de dobândă

 

Art. 14. - În vederea analizării solicitării de acordare a compensaţiei de dobândă, operatorii economici eligibili vor depune la EximBank documentaţia cuprinzând:

a) cererea de acordare a compensaţiei de dobândă;

b) situaţia dobânzilor plătite la credit, întocmită pentru fiecare contract de credit şi avizată de banca finanţatoare;

c) declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic privind alte ajutoare de stat primite;

d) acordul de consultare a C.R.C.;

e) certificatul de atestare fiscală la zi şi certificatul constatator emis de către oficiul registrului comerţului, la zi;

f) copia contractului/contractelor de credit pentru care solicită compensaţia de dobândă, împreună cu toate actele adiţionale la acesta/acestea;

g) dovada plăţii comisionului de înregistrare a cererii de acordare a compensaţiei de dobândă;

h) lista persoanelor împuternicite să semneze Convenţia de acordare a compensaţiei de dobândă;

i) alte documente specifice solicitate de EximBank, în funcţie de specificul finanţării pentru care se solicită compensaţia de dobândă.

Art. 15. - Informaţiile şi declaraţiile furnizate de operatorul economic stau la baza stabilirii de către EximBank a valorii compensaţiei de dobândă.

 

CAPITOLUL VIII

Analiza şi aprobarea solicitării de acordare a compensării parţiale a dobânzii

 

Art. 16. - (1) Cererea şi documentaţia necesare pentru acordarea compensării dobânzii se depun la sediul unităţilor teritoriale ale EximBank ulterior încheierii fiecărui trimestru calendaristic; nu se acceptă transmiterea cererii şi a documentaţiei prin poştă.

(2) Termenul-limită de depunere a solicitărilor este de 5 zile lucrătoare, începând cu data de 15 a primei luni din trimestrul calendaristic.

Art. 17. - Operatorii economici care solicită compensarea parţială a dobânzii plătite la credite au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank.

Art. 18. - Pentru compensarea parţială a dobânzii plătite, operatorul economic va plăti comisioane conform Caietului de comisioane al EximBank.

Art. 19. - EximBank va analiza solicitarea de compensare parţială a dobânzii pe următoarele coordonate:

- urmărirea încadrării solicitării de compensaţie în criteriile de eligibilitate prevăzute de prezenta normă;

- verificarea încadrării în pragul de minimis, respectiv suma totală a ajutoarelor de minimis primite de operatorul economic într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent) în cadrul unor măsuri separate de ajutor de acest tip, inclusiv compensarea acordată prin EximBank, care nu trebuie să depăşească pragul de minimis stabilit de legislaţia în vigoare;

- stabilirea punctajului aferent solicitărilor de compensaţie de dobândă;

- calcularea valorii compensaţiei, aferentă perioadei pentru care se solicită, conform următoarei formule:

Compensaţia = maximum 50% x dobânda plătită

Art. 20. - În baza hotărârii C.I.F.G A de aprobare a solicitării de compensare parţială a dobânzii, EximBank va comunica operatorului economic valoarea maximă a ajutorului acordat şi caracterul de minimis al acestuia.

 

CAPITOLUL IX

Monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis

 

Art. 21. - (1) în cazul în care, ulterior acordării compensării de dobândă, se constată că au fost încălcate condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, EximBank va lua toate măsurile necesare pentru recuperarea sumelor plătite din fondurile statului sub formă de compensaţie de dobândă.

(2) Recuperarea prin executare silită se efectuează prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind Codul de procedură fiscală şi

prevederilor normelor interne privind recuperarea creanţelor administrate de Exim Bank în numele şi în contul statului.

Art. 22. - EximBank va păstra evidenţa ajutoarelor de minimis acordate în baza schemei şi informaţiile referitoare la acestea, pe o perioadă de 10 ani de la data ultimei alocări specifice de ajutor în cadrul acesteia, pentru a stabili dacă sunt respectate toate condiţiile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006.

Art. 23. - EximBank va transmite anual Consiliului Concurenţei un raport cu privire la implementarea schemei în forma prevăzută la cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/20049) al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.

Art. 24. - Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.

Art. 25, - În vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, EximBank va aplica prevederile referitoare la schemele de minimis prevăzute la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi va transmite spre informare Consiliului Concurenţei schema de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptării.

Art. 26. - Schema va fi publicată integral pe site-ul EximBank, la adresa web http://www.eximbank.ro

Art. 27. - EximBank va furniza Consiliului Concurenţei toate informaţiile solicitate de Comisia Europeană cu privire la schema de ajutor de minimis, pentru a fi transmise acesteia, în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea solicitării.

 

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

 

Art. 28. - Valoarea maximă a compensaţiei de dobândă care poate fi acordată în cadrul schemei se actualizează automat la modificarea pragului de minimis al ajutorului.

Art. 29. - În scopul aplicării prezentei norme, EximBank emite proceduri, care se supun aprobării C.I.F.G.A.

Art. 30. - Prevederile prezentei norme se aplică începând cu solicitările de compensaţii de dobândă ce se vor depune la EximBank în luna aprilie 2012, pentru trimestrul I 2012.


9) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 140 din 30 aprilie 2004.

 

 

ANEXĂ

la normă

 

MATRICE

pentru determinarea punctajului aferent solicitărilor de compensaţi i de dobândă

 

Nr. crt.

Indicator/Caracteristică

Punctaj

 

Domeniul de activitate*) corespunzător proiectului susţinut prin acordarea compensaţiei de dobândă

 

Industrie Secţiunile B-D

4

1.

Construcţii Secţiunea F

3

 

Comerţ şi servicii Secţiunea G

2

 

Hoteluri şi restaurante Secţiunea I

1

 

Altele

0

 

Activitatea de export a solicitantului [ponderea**) exporturilor în totalul cifrei de afaceri]

2.

Mai mult de 50%

5

 

Mai puţin de 50%

2

 

Nu are activitate de export

0

 

Tipul investiţiei

 

3.

Investiţie de modernizare/extindere

2

 

Investiţie de înlocuire

1

 

Alt tip de investiţie

0

4.

Proiectul de investiţii contribuie la protecţia mediului

 

 

Da

1

 

Nu

0

 

TOTAL:

maximum 12 pct.


*) Secţiunea CAEN, conform anexei la Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională CAEN.

**) La 31 decembrie 20..., anul anterior solicitării.


Copyright 1998-2015 DSC.NET   All rights reserved.