MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul 184 (XXVIII) - Nr. 470 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ŞI ALTE ACTE Joi, 23 iunie 2016
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAŢILOR
62. - Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 48/2012 pentru aprobarea componenţei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor
DECIZII ALE CURŢII CONSTITUŢIONALE
Decizia nr. 203 din 7 aprilie 2016 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 lit. n) şi art. 33 alin (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi
Decizia nr. 204 din 7 aprilie 2016 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ şi, în special, a dispoziţiilor anexelor nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011
DECIZII ALE PRIM-MINISTRULUI
215. - Decizie privind eliberarea, la cerere, a doamnei Irina Alexe din funcţia de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului
216. - Decizie privind numirea doamnei Irina Alexe în funcţia de secretar de stat la Cancelaria Primului-Ministru
217. - Decizie privind numirea domnului Petrescu-Marius Marin în funcţia de vicepreşedinte al Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului
218. - Decizie privind eliberarea domnului Daniel Ioniţă din funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
219. - Decizie pentru numirea domnului Dănuţ Sebastian Neculăescu în funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
ACTE ALE AUTORITĂŢII ELECTORALE PERMANENTE
10. - Lista partidelor politice, alianţelor politice, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 47 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale desfăşurată conform Hotărârii Guvernului nr. 51/2016 privind stabilirea datei alegerilor locale din anul 2016
11. - Lista partidelor politice, alianţelor politice, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 47 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale desfăşurată conform Hotărârii Guvernului nr. 51/2016 privind stabilirea datei alegerilor locale din anul 2016
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAŢILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR
privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 48/2012 pentru aprobarea componenţei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor
În temeiul prevederilor art. 46 alin. (6) şi (11) din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 48/2012 pentru aprobarea componenţei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 872 din 20 decembrie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
- domnul deputat Florin-Costin Pâslaru, aparţinând Grupului parlamentar al PSD, este desemnat în calitate de membru al Comisiei pentru afaceri europene;
- domnul deputat neafiliat Valeriu-Ştefan Zgonea trece de la Comisia pentru afaceri europene la Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale în calitate de membru.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 22 iunie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
FLORIN IORDACHE
Bucureşti, 22 iunie 2016.
Nr. 62.
DECIZII ALE CURŢII CONSTITUŢIONALE
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
din 7 aprilie 2016
referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 lit. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi
Augustin Zegrean - preşedinte
Valer Dorneanu - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ştefan Minea - judecător
Daniel-Marius Morar - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Simona-Maya Teodoroiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.
1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 lit. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, excepţie ridicată de Vasile Cristian în Dosarul nr. 1.429/116/2015 al
Tribunalului Călăraşi - Secţia civilă şi care constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 4D/2016.
2. La apelul nominal se prezintă personal autorul excepţiei. Lipseşte partea Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R. din Bucureşti, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.
3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul autorului excepţiei, care solicită admiterea acesteia. În acest sens arată că, potrivit art. 33 din Legea nr. 94/1992 şi art. 140 din Constituţie, litigiile dintre instituţiile controlate de Curtea de Conturi şi aceasta din urmă trebuie să fie supuse controlului instanţelor de judecată. Actele administrative la care se referă litigiul, prin care se stabileau salarii ale inspectorilor din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, nu puteau fi sancţionate sub aspectul legalităţii de către Curtea de Conturi, această instituţie neavând o atribuţie în acest sens.
4. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei ca neîntemeiată. Astfel, arată că dispoziţiile Legii nr. 94/1992 dau eficienţă prevederilor art. 140 din Constituţie, iar litigiile rezultate din activitatea Curţii de Conturi sunt supuse instanţelor de judecată.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:
5. Prin încheierea din 15 decembrie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 1.429/116/2015, Tribunalul Călăraşi - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 Ut. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi. Excepţia a fost ridicată de Vasile Cristian cu prilejul soluţionării litigiului de muncă în care a solicitat, în contradictoriu cu Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, anularea Deciziei nr. 183 din 1 iulie 2015 şi a Actului adiţional nr. 6 din 13 iulie 2015 emise de I.S.C.T.R., precum şi plata de către această instituţie a drepturilor salariale cuvenite şi neacordate pentru perioada în care Decizia nr. 183 din 1 iulie 2015 şi-a produs efectele.
6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul excepţiei susţine, în esenţă, că dispoziţiile de lege criticate sunt contrare prevederilor art. 126 alin. (1). (2), (5) şi (6) şi art. 140 alin. (1) din Constituţie, întrucât permit Curţii de Conturi să procedeze la verificare legalităţii unor acte şi operaţiuni ale unor instituţii publice, cu consecinţa obligării acelor instituţii publice de a lua măsuri pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, în lipsa unei hotărâri judecătoreşti care Să constate în mod definitiv pretinsele abateri de la legalitate, împrejurarea că litigiile rezultate din activitatea Curţii de Conturi se vor soluţiona de instanţele judecătoreşti conform art. 1 alin. (4) din Legea nr. 94/1992 nu este de natură să conducă la o altă concluzie, deoarece litigiile rezultă doar din cauza faptului că, prin art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, îi este permis Curţii de Conturi să constate abateri de la legalitatea întrebuinţării resurselor financiare, iar instituţiile publice au obligaţia subsecventă de a îndrepta aceste abateri. Consecinţele sunt însă suportate de destinatarii actelor instituţiilor publice, aşa cum este cazul autorului excepţiei, al cărui salariu a fost micşorat, fără a cunoaşte cu certitudine dacă această măsură a fost constatată ca fiind legală printr-o hotărâre judecătorească.
7. Totodată, autorul excepţiei arată că prevederile Constituţiei nu prevăd decât atribuţia Curţii de Conturi de a controla modul deformare, administrare şi întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, şi nu posibilitatea verificării legalităţii acestora.
8. De asemenea învederează că, potrivit art. 33 alin. (4) din Legea nr. 94/1992, conducătorul departamentului Curţii de Conturi sesizează organele de urmărire penală atunci când constată că există indicii privind comiterea unor fapte penale, fără a mai putea impune Curţii de Conturi obligaţia de a lua măsuri pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi a diminuării acestuia. Astfel, consideră că, dacă în speţă s-ar fi constatat existenţa unor indicii privind comiterea unor fapte penale, instituţia în care lucrează nu ar mai fi dispus măsurile de acoperire a prejudiciului şi îndreptare a situaţiei constatate, care au condus la diminuarea drepturilor salariale ce i se cuvin.
9. Autorul excepţiei de neconstituţionalitate susţine şi că, prin dispoziţiile de lege criticate, Curtea de Conturi îndeplineşte o funcţie jurisdicţională. Or, consideră că abaterile de la legalitate trebuie cenzurate de o instanţă de judecată. Caracterul definitiv al constatărilor Curţii de Conturi pentru instituţiile publice se desprinde din dispoziţiile art. 33 alin. (3) teza întâi şi a două din Legea nr. 94/1992, care vorbesc, pe de-o parte, de „abateri de la legalitate şi regularitate, care au determinat producerea unor prejudicii9 - cu semnificaţia legăturii de cauzalitate dintre abaterile de la legalitate şi prejudiciul constatat de Curtea de Conturi - şi, pe de altă parte, despre „stabilirea întinderii prejudiciului” având semnificaţia certitudinii constatărilor Curţii de Conturi cu privire la existenţa unui prejudiciu, faţă de care există obligaţia corelativă a instituţiei publice de a lua măsuri pentru recuperarea acestuia.
10. Tribunalul Călăraşi - Secţia civilă consideră că excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiată, instanţa de contencios administrativ putând fi sesizată împotriva hotărârilor înscrise în încheierile emise de Comisia de soluţionare a contestaţiilor, de către entitatea verificată.
11. În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
12. Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiată, deoarece Legea nr. 94/1992 dă eficienţă dispoziţiilor constituţionale ale art. 140 privind rolul şi funcţiile Curţii de Conturi, respectiv controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public. Verificarea respectării prevederilor legale în vigoare aplicabile la data efectuării operaţiunii verificate reprezintă tocmai esenţa şi scopul controlului efectuat de această instituţie. Litigiile rezultate din activitatea Curţii de Conturi se soluţionează de instanţele judecătoreşti specializate.
13. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, susţinerile părţii prezente, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:
14. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
15. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 2 lit. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 3 aprilie 2014, dispoziţii potrivit cărora:
- Art. 2 lit. n): „în înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: [...]
n) legalitate - caracteristica unei operaţiuni de a respecta toate prevederile legale care îi sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării acesteia;”;
- Art. 33 alin. (3): „în situaţiile în care se constată existenţa unor abateri de la legalitate şi regularitate, care au determinat producerea unor prejudicii, se comunică conducerii entităţii publice auditate această stare de fapt. Stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia devin obligaţie a conducerii entităţii auditate
16. Autorul excepţiei consideră că dispoziţiile de lege criticate contravin următoarelor prevederi constituţionale: art. 126 alin. (1), (2), (5) şi (6) privind instanţele judecătoreşti şi art. 140 alin. (1) referitor la Curtea de Conturi.
17. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că, în esenţă, critica formulată de autorul acesteia are în vedere competenţa Curţii de Conturi de a constata existenţa unor abateri de la legalitate, competenţă pe care o consideră ca având caracter jurisdicţional, ce contravine atât competenţelor constituţionale ale acestei instituţii, cât şi atribuţiilor constituţionale ale instanţelor de judecată.
18. Cât priveşte primul aspect al criticii formulate, referitor la nerespectarea competenţelor constituţionale ale Curţii de Conturi, Curtea Constituţională constată că, potrivit prevederilor art. 140 alin. (1) teza întâi din Constituţie, această instituţie „exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public.” Desigur, evaluarea acestor elemente trebuie să fie raportată la un reper, care stabileşte condiţiile şi criteriile de constituire a resurselor financiare publice, precum şi ale modului de administrare şi întrebuinţare a acestor resurse. Art. 137 alin. (1) din Legea fundamentală prevede în mod expres că acest reper este legea: „formarea, administrarea, întrebuinţarea şi controlul resurselor financiare ale statului, ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale instituţiilor publice sunt reglementate prin lege.”Pe cale de consecinţă, controlul privind aceste resurse financiare nu se poate raporta decât la dispoziţiile legale. Acesta este motivul pentru care legiuitorul, dând eficienţă prevederilor Legii fundamentale, a prevăzut în art. 2 lit. a) din Legea nr. 94/1992 că, prin activitatea de control exercitată de Curtea de Conturi, „se verifică şi se urmăreşte modul de respectare a legii privind constituirea, administrarea şi utilizarea fondurilor publice.” Aşa fiind, Curtea apreciază că dispoziţiile de lege criticate referitoare la constatarea de către Curtea de Conturi a unor abateri de la legalitate şi regularitate nu sunt neconstituţionale, ci, din contră, reprezintă o expresie a prevederilor art. 137 alin. (1) şi art. 140 alin. (1) din Legea fundamentală.
19. Cât priveşte critica referitoare la încălcarea prevederilor art. 126 alin. (1), (2), (5) şi (6) din Constituţie, Curtea observă că dispoziţiile art. 2 lit. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 nu împiedică exercitarea atribuţiilor jurisdicţionale ale instanţelor de judecată cu privire la actele Curţii de Conturi, iar susţinerea referitoare la caracterul definitiv al constatărilor acestei instituţii apare, de asemenea, ca fiind lipsită de temei.
20. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi ai art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin, (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Vasile Cristian în Dosarul nr. 1.429/116/2015 al Tribunalului Călăraşi - Secţia civilă şi constată că dispoziţiile art. 2 lit. n) şi art. 33 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi sunt constituţionale în raport cu criticile formulate.
Definitivă şi general obligatorie,
Decizia se comunică Tribunalului Călăraşi - Secţia civilă şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pronunţată în şedinţa din data de 7 aprilie 2016.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
din 7 aprilie 2016
referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ şi, în special, a dispoziţiilor anexelor nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011
Augustin Zegrean - preşedinte
Valer Dorneanu - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ştefan Minea - judecător
Daniel-Marius Morar - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Simona-Maya Teodoroiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.
1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, excepţie ridicată de Sindicatul învăţământ Preuniversitar Argeşean „Muntenia”, în calitate de reprezentant al membrilor săi de sindicat, în Dosarul nr. 461/109/2015 al Tribunalului Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale şi care constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 52D/2016.
2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.
3. Preşedintele dispune să se facă apelul şi în dosarele nr. 53D/2016-56D/2016, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 63/2011, excepţie ridicată de Sindicatul învăţământ Preuniversitar Argeşean „Muntenia”, în calitate de reprezentant al membrilor săi de sindicat, în dosarele nr. 465/109/2015, nr. 5.583/109/2014, nr. 346/109/2015 şi nr. 422/109/2015 ale Tribunalului Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale.
4. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.
5. Curtea, având în vedere obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 52D/2016- 56D/2016, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea dosarelor nr. 53D/2016- 56D/2016 la Dosarul nr. 52D/2016, care este primul înregistrat.
6. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată. În acest sens invocă jurisprudenţa Curţii Constituţionale referitoare la dispoziţiile Legii nr. 63/2011.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:
7. Prin încheierile din 16 decembrie 2015, pronunţate în dosarele nr. 461/109/2015, nr. 465/109/2015, nr. 5.583/109/2014, nr. 346/109/2015 şi nr. 422/109/2015, Tribunalul Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul învăţământ Preuniversitar Argeşean „Muntenia”, în calitate de reprezentant al membrilor săi de sindicat, în cadrul unor acţiuni având ca obiect calculul drepturilor salariale.
8. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţă că, prin punerea în aplicare a grilelor de salarizare prevăzute de anexele nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011, se încalcă un drept salarial obţinut prin Legea nr. 221/2008 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, şi anume valoarea coeficientului de multiplicare 1,000, care este de 400,00 iei. Prin aceasta se aduce atingere prevederilor art. 1 alin. (3) şi (5) şi celor ale art. 11 alin. (1) şi (2) din Constituţie, precum şi art. 1 din Primul Protocol la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. În legătură cu această din urmă dispoziţie convenţională arată că beneficiarii dispoziţiilor Legii nr. 221/2008 pot pretinde cel puţin o „speranţă legitimă” cu privire la realizarea drepturilor salariale calculate cu valoarea de referinţă mai sus arătată.
9. De asemenea, autorii excepţiei susţin că dispoziţiile de lege criticate au creat situaţii discriminatorii, contrar prevederilor art. 16 alin. (1) din Constituţie. Acest fapt a fost favorizat de faptul că, spre deosebire de reglementările anterioare în materie, anexele nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011 stabilesc salariile în cifre absolute. Totodată, unele dintre actele normative referitoare la salarizarea personalului didactic au fost declarate ca neconstituţionale. Toată această diversitate legislativă a condus la o aplicare neunitară a reglementărilor în materie.
10. Se mai arată că unele cadre didactice au obţinut prin hotărâri judecătoreşti calcularea salariului în raport cu valoarea coeficientului de multiplicare stabilită prin Legea nr. 221/2008, dar pentru cei cărora nu li s-au recunoscut în justiţie aceleaşi drepturi, angajatorii şi operatorii de credite nu au procedat la calculul salariilor raportat la acelaşi coeficient, deşi temeiul legal era acelaşi. Astfel, s-a adus atingere prevederilor Legii fundamentale consacrate în art. 15 alin. (1), art. 16,41,44 şi 78.
11. Tribunalul Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale consideră că excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiată, sens în care aminteşte jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale.
12. În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
13. Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiată şi aminteşte că instanţa de contencios constituţional s-a mai pronunţat cu privire la constituţionalitatea Legii nr. 63/2011.
14. Avocatul Poporului arată, de asemenea, că dispoziţiile Legii nr. 63/2011 sunt constituţionale.
15. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:
16. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
17. Potrivit încheierilor de sesizare, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 10 mai 2011. Din examinarea criticilor de neconstituţionalitate, Curtea constată Că susţinerile autorilor excepţiei se referă în special la dispoziţiile anexelor nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011, care stabilesc salariile de încadrare pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar, respectiv salariile de încadrare pentru personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar.
18. Deşi Legea nr. 63/2011 a avut o aplicabilitate limitată în timp, întrucât a reglementat salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, Curtea, raportându-se la cele reţinute prin Decizia nr. 766 din 15 iunie 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 3 august 2011, potrivit cărora „sintagma «în vigoare» din cuprinsul dispoziţiilor art. 29 alin. (1) şi ale art. 31 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, este constituţională în măsura în care se interpretează în sensul că sunt supuse controlului de constituţionalitate şi legile sau ordonanţele ori dispoziţiile din legi sau din ordonanţe ale căror efecte juridice continuă să se producă şi după ieşirea lor din vigoare”, urmează să se pronunţe asupra constituţionalităţii dispoziţiilor acestei legi, întrucât acestea continuă să producă efecte în cauzele în cadrul cărora a fost invocată excepţia de neconstituţionalitate.
19. Autorii excepţiei consideră că dispoziţiile de lege criticate contravin următoarelor texte din Constituţie: art. 1 alin. (1) şi (3) referitoare la statul român, art. 11 alin. (1) şi (2) privind dreptul internaţional şi dreptul intern, art. 15 alin. (1) referitor la universalitate, art. 16 alin. (1) referitor la egalitatea în drepturi a cetăţenilor, art. 41 alin. (4) privind egalitatea remunerării femeilor cu a bărbaţilor, art. 44 referitor la dreptul de proprietate privată şi art. 78 privind intrarea în vigoare la legii. De asemenea consideră că sunt înfrânte dispoziţiile art. 1 din Primul Protocol la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la proprietate.
20. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că autorul acesteia este nemulţumit, în esenţă, de faptul că dispoziţiile de lege criticate stabilesc salariile cadrelor didactice într-un alt cuantum decât cel care ar rezulta din aplicarea dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 730 din 28 octombrie 2008. Astfel, consideră că personalul din învăţământ are „cel puţin o speranţă legitimă” cu privire la obţinerea unor drepturi salariale calculate prin aplicarea coeficientului de multiplicare 1,000 în valoare de 400,00 lei. De asemenea, autorul excepţiei critică aplicarea neunitară a legii, arătând că doar unele cadre didactice au beneficiat de calculul drepturilor salariale în raport cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008, ca urmare a acţiunilor în justiţie formulate, în timp ce altora li s-au aplicat alte reglementări.
21. Cât priveşte prima critică formulată, Curtea observă că prevederile de lege criticate au mai făcut obiect al controlului de constituţionalitate, din perspectiva unor critici asemănătoare celor invocate în prezenta cauză. Astfel, prin Decizia nr. 202 din 31 martie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 18 mai 2015, Decizia nr. 212 din 31 martie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 13 mai 2015, Decizia nr. 415 din 28 mai 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 10 august 2015, sau Decizia nr. 526 din 14 iulie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea l, nr. 625 din 18 august 2015, Curtea a respins excepţiile de neconstituţionalitate ca neîntemeiate, reţinând că este dreptul autorităţii legiuitoare de a elabora măsuri de politică legislativă în domeniul salarizării în concordanţă cu condiţiile economice şi sociale existente la un moment dat. În acest sens a amintit şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, potrivit căreia statele se bucură de o largă marjă de apreciere pentru a determina oportunitatea şi intensitatea politicilor lor în domeniul sumelor care urmează a fi plătite angajaţilor săi din bugetul de stat, şi anume Hotărârea din 8 noiembrie 2005, pronunţată în Cauza Kechko împotriva Ucrainei, paragraful 23, Hotărârea din 8 decembrie 2009, pronunţată în Cauza Wieczorek împotriva Poloniei, paragraful 59, şi Hotărârea din 2 februarie 2010, pronunţată în Cauza Aizpurua Ortiz împotriva Spaniei, paragraful 57. De asemenea, Curtea Constituţională a constatat că drepturile câştigate nu sunt cu nimic afectate prin reglementarea dedusă controlului de constituţionalitate.
22. Referitor la succesiunea reglementărilor în materia salarizării personalului didactic şi didactic auxiliar, prin aceleaşi decizii Curtea a arătat că a existat, într-adevăr, o situaţie juridică specifică, determinată de succesiunea a numeroase acte normative cu acest obiect de reglementare şi de practica judiciară neunitară, care a condus la un sistem de salarizare neunitar, dar că, în acest context specific, Legea nr. 63/2011 dă expresie unei măsuri de politică bugetară, determinată de impactul financiar major asupra cheltuielilor de personal aprobate pentru anul 2011, având în vedere consecinţele modificărilor legislative şi ale soluţiilor pronunţate de instanţele judecătoreşti, urmărind să elimine inechitatea în stabilirea salariilor din sistemul naţional de învăţământ.
23. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea jurisprudenţei în materie a Curţii Constituţionale, considerentele şi soluţiile deciziilor amintite îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză.
24. Cât priveşte cea de-a două critică formulată, referitoare la aplicare neunitară a legii, Curtea constată că aceasta priveşte aspecte de aplicare a legii, care excedează competenţa instanţei de contencios constituţional.
25. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi ai art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIOE:
Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Sindicatul învăţământ Preuniversitar Argeşean „Muntenia”, în calitate de reprezentant ai membrilor săi de sindicat, în dosarele nr. 461/109/2015, nr. 465/109/2015, nr. 5.583/109/2014, nr. 346/109/2015 şi nr. 422/109/2015 ale Tribunalului Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale şi constată că dispoziţiile Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ şi, în special, cele ale anexelor nr. 2 şi 3b la Legea nr. 63/2011 sunt constituţionale în raport cu criticile formulate
Definitivă şi general obligatorie.
Decizia se comunică Tribunalului Argeş - Secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Pronunţată îh şedinţa din data de 7 aprilie 2016.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea
DECIZII ALE PRIM-MINISTRULUI
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRUL
privind eliberarea, la cerere, a doamnei Irina Alexe din funcţia de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului
Având în vedere Adresa Ministerului Afacerilor Interne nr. 281.988 din 5 mai 2016, în temeiul art. 15 lit. c) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data de 30 iunie 2016, doamna Irina Alexe se eliberează, la cerere, din funcţia de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOŞ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Sorin Sergiu Chelmu
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 215.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRUL
privind numirea doamnei Irina Alexe în funcţia de secretar de stat la Cancelaria Primului-Ministru
Având în vedere Adresa Ministerului Afacerilor Interne nr. 281.988 din 5 mai 2016, în temeiul art. 15 lit. c) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data de 30 iunie 2016, doamna Irina Alexe se numeşte în funcţia de secretar de stat la Cancelaria Primului-Ministru.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOŞ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Sorin Sergiu Chelmu
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 216.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRUL
privind numirea domnului Petrescu-Marius Marin în funcţia de vicepreşedinte al Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului
În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 8 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Petrescu-Marius Marin se numeşte în funcţia de vicepreşedinte al Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOŞ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Sorin Sergiu Chelmu
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 217.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRUL
privind eliberarea domnului Daniel Ioniţă din funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
În temeiul art. 15 lit. d) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Articol unic. - La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Daniel Ioniţă se eliberează din funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOŞ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Sorin Sergiu Chelmu
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 218.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIM-MINISTRUL
pentru numirea domnului Dănuţ Sebastian Neculăescu în funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
În temeiul art. 15 lit. d) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
Articol unic. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Dănuţ Sebastian Neculăescu se numeşte în funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOŞ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Sorin Sergiu Chelmu
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 219.
ACTE ALE AUTORITĂŢII ELECTORALE PERMANENTE
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
partidelor politice, alianţelor politice, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 47 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale desfăşurată conform Hotărârii Guvernului nr. 51/2016 privind stabilirea datei alegerilor locale din anul 2016
Nr. crt. |
Competitor electoral |
Tip competitor |
1 |
Partidul Agricultorilor din România |
partid politic |
2 |
Partidul Frontul Demnităţii şi Identităţii Naţionale |
partid politic |
3 |
Partidul Noua Dreaptă |
partid politic |
4 |
Partidul „Blocul Unităţii Naţionale” |
partid politic |
5 |
Partidul România Mare |
partid politic |
6 |
Partidul „Mişcarea pentru Medgidia” |
partid politic |
7 |
Partidul Social Democrat al Muncitorilor PSDM |
partid politic |
8 |
Partidul Forţa Moldova |
partid politic |
9 |
Alb Emil |
candidat independent |
10 |
Andreica Lucian |
candidat independent |
11 |
Bîrsan Florin |
candidat independent |
12 |
Blaschievici Sever |
candidat independent |
13 |
Boian Sabin |
candidat independent |
14 |
Donea Traian |
candidat independent |
15 |
Grosu Dumitru Iulian |
candidat independent |
16 |
Haneş Vasile |
candidat independent |
17 |
Man Alexandru |
candidat independent |
18 |
Marc Ioan-Cosmin |
candidat independent |
19 |
Szabo Mihail Iosif |
candidat independent |
20 |
Ştef Simion |
candidat independent |
21 |
Bănăţeanu Liviu-Ioan |
candidat independent |
22 |
Comănescu Vasile-Narcis |
candidat independent |
23 |
Costea Stelian |
candidat independent |
24 |
Coşa Anca-Mihaela |
candidat independent |
25 |
Dascălu Bogdan-Lucian |
candidat independent |
26 |
Dobre Cătălin-Marius |
candidat independent |
27 |
Dumitrescu Sergiu |
candidat independent |
28 |
Fereşteanu Vasile-Ciprian |
candidat independent |
29 |
(lina Emilian |
candidat independent |
30 |
Jidovu Mihai |
candidat independent |
31 |
Matei Victor |
candidat independent |
32 |
Miculeci Gheorghe |
candidat independent |
33 |
Negoi Mariana |
candidat independent |
34 |
Pahonţu Moise |
candidat independent |
35 |
Surdu Gheorghe |
candidat independent |
36 |
Ţinea Vasile |
candidat independent |
37 |
Tincescu Ion |
candidat independent |
38 |
Truţă Florin |
candidat independent |
39 |
Ţucă Ion |
candidat independent |
40 |
Tudorică Marin |
candidat independent |
41 |
Uţă Claudius-Iulian |
candidat independent |
42 |
Vochin Marian |
candidat independent |
43 |
Stoian Dimitrie |
candidat independent |
44 |
Barna Neculai |
candidat independent |
45 |
Bracău Marius-Constantin |
candidat independent |
46 |
Demşa Ionel |
candidat independent |
47 |
Gălăţanu Ionel |
candidat independent |
48 |
Melinte Emil |
candidat independent |
49 |
Merlan Adrian |
candidat independent |
50 |
Oltyan Karoly-Iozsef |
candidat independent |
51 |
Petria Alecu |
candidat independent |
52 |
Petrunjel Marius-Silvestru |
candidat independent |
53 |
Puşcaşu Grigore |
candidat independent |
54 |
Toncu Anton |
candidat independent |
55 |
Bora Marin Valeriu |
candidat independent |
56 |
Croitor Valeria |
candidat independent |
57 |
Echim Ioan |
candidat independent |
58 |
Paşcu Aurel |
candidat independent |
59 |
Vasilca Grigore-Vasile |
candidat independent |
60 |
Căpăţînă Marian |
candidat independent |
61 |
Ioniţă Steluţa |
candidat independent |
62 |
Bejinariu Gheorghe |
candidat independent |
63 |
Chelariu Marcel |
candidat independent |
64 |
Cozariuc Dumitru |
candidat independent |
65 |
Cristescu Marius |
candidat independent |
66 |
Enachi-Saviuc-Pavăl Daniel |
candidat independent |
67 |
Gherasim Stelian |
candidat independent |
68 |
Macovei Răzvan |
candidat independent |
69 |
Nazare Costel |
candidat independent |
70 |
Onişa Paul |
candidat independent |
71 |
Podaru Angela |
candidat independent |
72 |
Tîmicem-Ifrim Dan |
candidat independent |
73 |
Vrabie Stelian |
candidat independent |
74 |
Becleanu Cătalin-Victor |
candidat independent |
75 |
Budi Ion |
candidat independent |
76 |
Chesoi Tudorel |
candidat independent |
77 |
Coiciu Dumitru Radu |
candidat independent |
78 |
Cozma Dumitru |
candidat independent |
79 |
Ionescu Laurenţiu Bogdan |
candidat independent |
80 |
Şlincu Adriana |
candidat independent |
81 |
Tatu Andrei-Nicolae |
candidat independent |
82 |
Telehoi Adrian |
candidat independent |
83 |
Vlădoi Ion |
candidat independent |
84 |
Cristea Marius |
candidat independent |
85 |
Marinescu Constantin |
candidat independent |
86 |
Necuia Silviu Răzvan |
candidat independent |
87 |
Olteanu Iulian |
candidat independent |
88 |
Amza Marin |
candidat independent |
89 |
Avrămoiu Şerban |
candidat independent |
90 |
Beică Adrian |
candidat independent |
91 |
Biţă Laurenţiu-Florin |
candidat independent |
92 |
Boboc Iulică |
candidat independent |
93 |
Ciobanu Ştefan |
candidat independent |
94 |
Dicea Dorel-Cristinel |
candidat independent |
95 |
Drinceanu Ştefan |
candidat independent |
96 |
Goşa Nicolae |
candidat independent |
97 |
Ivănuş Marius |
candidat independent |
98 |
Matea Valentin |
candidat independent |
99 |
Popa Marian-Mihael |
candidat independent |
100 |
Popa Iliuţă |
candidat independent |
101 |
Staicu Luciana-Cristina |
candidat independent |
102 |
Vană Dănuţ |
candidat independent |
103 |
Văetişi Petru |
candidat independent |
104 |
Alexandru Măndel |
candidat independent |
105 |
Bălan Viorel |
candidat independent |
106 |
Coman Viorel |
candidat independent |
107 |
Gavrilă Elena |
candidat independent |
108 |
Nasie Ionica |
candidat independent |
109 |
Olaru Constantin |
candidat independent |
110 |
Pârvu Ştefan |
candidat independent |
111 |
Petrică Marian |
candidat independent |
112 |
Radu Mana |
candidat independent |
113 |
Rodeanu Bogdan Ionel |
candidat independent |
114 |
Bârgău Dragoş Sebastian |
candidat independent |
115 |
Ciorogari Horia Dorinel |
candidat independent |
116 |
Gălăţan Ioan |
candidat independent |
117 |
Georgescu Cristin-Nicolae |
candidat independent |
118 |
Leucian Moga Sorin Adrian |
candidat independent |
119 |
Marinescu Dan-Constantin |
candidat independent |
120 |
Matiaş Petru |
candidat independent |
121 |
Mîrza Râul Rareş |
candidat independent |
122 |
Pleter Sorin Adrian |
candidat independent |
123 |
Popescu Marcu |
candidat independent |
124 |
Popovici Virgil |
candidat independent |
125 |
Taşcă Nicolae |
candidat independent |
126 |
Tomotaş Paul Vasile |
candidat independent |
127 |
Vapit Aurel |
candidat independent |
128 |
András Attila |
candidat independent |
129 |
Demeter Zoltán |
candidat independent |
130 |
Furi Mázes |
candidat independent |
131 |
János Levente |
candidat independent |
132 |
Popa Petru-Cristian |
candidat independent |
133 |
Szabo Levente |
candidat independent |
134 |
Vaidoş Marcel-Nucu |
candidat independent |
135 |
Vákar Judit |
candidat independent |
136 |
Dascălu Gigei |
candidat independent |
137 |
Alexandru Antoneta-Doina |
candidat independent |
138 |
Antoane Cristian |
candidat independent |
139 |
Bălţătescu Sînziana |
candidat independent |
140 |
Cazone Valentin |
candidat independent |
141 |
Lupu Mihai |
candidat independent |
142 |
Postolache Andrei |
candidat independent |
143 |
Ţuţuianu Neculai |
candidat independent |
144 |
Bordea Liviu |
candidat independent |
145 |
Drăghici Constantin |
candidat independent |
146 |
Marinchescu Sebastian-Valter |
candidat independent |
147 |
Pătruţ Crişu |
candidat independent |
148 |
Vidan Ion-Petrică |
candidat independent |
149 |
Benta Dumitru |
candidat independent |
150 |
Constantin Vasile |
candidat independent |
151 |
Cosma Ilie |
candidat independent |
152 |
Doboş Ioan Petru |
candidat independent |
153 |
Florea Octavian |
candidat independent |
154 |
Gyángyási Ferencz |
candidat independent |
155 |
Lazăr Florian-Cornel |
candidat independent |
156 |
Lung Gheorghe |
candidat independent |
157 |
Marin Marinela |
candidat independent |
158 |
Mihuţ Ioan |
candidat independent |
159 |
Miron Marcel Daniel |
candidat independent |
160 |
Orbán Balázs |
candidat independent |
161 |
Pop Ioan Cornel |
candidat independent |
162 |
Răşcanu Muşat |
candidat independent |
163 |
Şteţco Gavrilă |
candidat independent |
164 |
Szabo Loránd Lászlo |
candidat independent |
165 |
Acatrinei Sergiu |
candidat independent |
166 |
Băiceanu Ioan |
candidat independent |
167 |
Bîia Petru |
candidat independent |
168 |
Budacă Neculai |
candidat independent |
169 |
Cobzaru Dan-Petru |
candidat independent |
170 |
Cojocaru Mihai |
candidat independent |
171 |
Deleanu Mariana |
candidat independent |
172 |
Dumea Petru |
candidat independent |
173 |
Ghidarcea Mihai |
candidat independent |
174 |
Isache Neculai |
candidat independent |
175 |
Ivănescu Florinel |
candidat independent |
176 |
Negelschi Camelia |
candidat independent |
177 |
Nica Nicoleta |
candidat independent |
178 |
Robu Adriana Maria |
candidat independent |
179 |
Todică Alexandrei |
candidat independent |
180 |
Ungureanu Constantin |
candidat independent |
181 |
Bucur Gheorghe |
candidat independent |
182 |
Croitoru Laurenţiu |
candidat independent |
183 |
Păuna Octavian |
candidat independent |
184 |
Toma Emil |
candidat independent |
185 |
Blaga Călin |
candidat independent |
186 |
Iancu Monica Valeria |
candidat independent |
187 |
Stanciu Gheorghe |
candidat independent |
188 |
Unguru Cecilia |
candidat independent |
189 |
Cepoi Constantin-Liviu |
candidat independent |
190 |
Cîrdei Vasile |
candidat independent |
191 |
Cojocar Ionel-Romică |
candidat independent |
192 |
Creangă Ioan |
candidat independent |
193 |
Ilişescu Ioan |
candidat independent |
194 |
Lungu Andrei |
candidat independent |
195 |
Lupancu Corneliu-Daniel |
candidat independent |
196 |
Lupu Valerică |
candidat independent |
197 |
Lupu-Popi Vasile-Dorin |
candidat independent |
198 |
Manolache Vasile-Nicolae |
candidat independent |
199 |
Mihai Aurel |
candidat independent |
200 |
Mihalache Gheorghe |
candidat independent |
201 |
Muntean Gheorghe |
candidat independent |
202 |
Petrescu Octavian |
candidat independent |
203 |
Rîznic Ioan |
candidat independent |
204 |
Sfeclă Geniloni |
candidat independent |
205 |
Todosi Vasile |
candidat independent |
206 |
Antoni Gheorghe |
candidat independent |
207 |
Udrea Lucreţiu Bogdan |
candidat independent |
208 |
Dumitraşcu Cătălin |
candidat independent |
209 |
Sitoiu Valerica |
candidat independent |
210 |
Mărcuşanu Emilian |
candidat independent |
211 |
Anghel Ciprian-Vinicius |
candidat independent |
212 |
Aniţei Ion |
candidat independent |
213 |
Bogdan Vasile |
candidat independent |
214 |
Boştiog Catrina |
candidat independent |
215 |
Bratosin Marian Cristi |
candidat independent |
216 |
Cherciu Ion |
candidat independent |
217 |
Danţiş Vasile |
candidat independent |
218 |
Duţă Daniela |
candidat independent |
219 |
Grădinaru Mirela |
candidat independent |
220 |
Herchea Nicolae |
candidat independent |
221 |
Iazăr Emil-Dan |
candidat independent |
222 |
Marica Costel Florin Bebe |
candidat independent |
223 |
Pavel Nicolae |
candidat independent |
224 |
Petroianu Constantin |
candidat independent |
225 |
Prescură Nicoleta |
candidat independent |
226 |
Sava Traian |
candidat independent |
227 |
Spini/ Mircea |
candidat independent |
228 |
Trofin Tudorel-Daniel |
candidat independent |
229 |
Velic Grigorică |
candidat independent |
230 |
Fieroiu Nicolae |
candidat independent |
231 |
Mudava Nechifor |
candidat independent |
232 |
Nicu Ion Mihai |
candidat independent |
233 |
Păunoiu Mirela Alina |
candidat independent |
234 |
Pătraşcu Ioana |
candidat independent |
235 |
Tiţescu Mihaela Maria |
candidat independent |
236 |
Toma Ion |
candidat independent |
237 |
Tudor Gheorghe |
candidat independent |
Bucureşti, 22 iunie 2016.
Nr. 10.
AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
partidelor politice, alianţelor politice, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 47 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale desfăşurată conform Hotărârii Guvernului nr. 51/2016 privind stabilirea datei alegerilor locale din anul 2016
Nr. crt. |
Competitor electoral |
Tip competitor |
1 |
Partidul Comuniştilor |
partid politic |
2 |
Partidul Romilor Democraţi - Prd |
partid politic |
3 |
Uniunea Culturală a Rutenilor din România |
partid politic |
4 |
Partidul Pentru Argeş şi Muscel |
partid politic |
5 |
Szemak Alexandru |
candidat independent |
6 |
Baltă Ioana |
candidat independent |
7 |
Bărbuceanu Ion |
candidat independent |
8 |
Belu Costel |
candidat independent |
9 |
Chiriţă George |
candidat independent |
10 |
Cristea Ilie |
candidat independent |
11 |
Drăghici Octavian |
candidat independent |
12 |
Dumitrescu-Nodea Florea |
candidat independent |
13 |
Edinger Otmar |
candidat independent |
14 |
Floricică Constanţa |
candidat independent |
15 |
Glăvan Mihai |
candidat independent |
16 |
Ionică Ionuţ Adrian |
candidat independent |
17 |
Mareea Mircea |
candidat independent |
18 |
Păune Amoraş |
candidat independent |
19 |
Răduca Petre |
candidat independent |
20 |
Stan Florian |
candidat independent |
21 |
Ştefan Victor |
candidat independent |
22 |
Stoican Gheorghe |
candidat independent |
23 |
Tălpigă Stelică |
candidat independent |
24 |
Toma Bebe Florin |
candidat independent |
25 |
Voican Florin |
candidat independent |
26 |
Corşate Elena Cornelia |
candidat independent |
27 |
Zanfir Iorguş |
candidat independent |
28 |
Şerban Mitică |
candidat independent |
29 |
Bereş Pavel |
candidat independent |
30 |
Didu Florin |
candidat independent |
31 |
Tofan Ioan |
candidat independent |
32 |
Cotae Vasile |
candidat independent |
33 |
Crăciun Ion |
candidat independent |
34 |
Lefter Dionisie |
candidat independent |
35 |
Lungu Petrică |
candidat independent |
36 |
Panaghie Iordache |
candidat independent |
37 |
Popa Elena |
candidat independent |
38 |
Sârbu Bogdan-Ioan |
candidat independent |
39 |
Scurtu Ionel |
candidat independent |
40 |
Pătrăscioiu Maria |
candidat independent |
41 |
Filip Mihai |
candidat independent |
42 |
Ţârlea Cristian-Andrei |
candidat independent |
Bucureşti, 23 iunie 2016.
Nr. 11.
![]() |
||||
Copyright 1998-2015 DSC.NET All rights reserved. |