MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul 186 (XXX) - Nr. 592 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ȘI ALTE ACTE Joi, 12 iulie 2018
SUMAR
ACTE ALE SENATULUI
87. - Hotărâre referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului din 5 aprilie 1993, a Directivei 98/6/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivei 2005/29/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește o mai bună asigurare a respectării normelor UE de protecție a consumatorilor și modernizarea acestor norme - COM (2018) 185 final
88. - Hotărâre referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi, de modificare a anexei XVII la Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 98/2013 privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi - COM (2018) 209 final
89. - Hotărâre referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de stabilire a normelor de facilitare a utilizării informațiilor financiare și de alt tip în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracțiuni și de abrogare a Deciziei 2000/642/JAI a Consiliului - COM (2018) 213 final
DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE
Decizia nr. 198 din 3 aprilie 2018 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
490. - Hotărâre privind modificarea datelor de identificare a unor imobile aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Justiției și transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Justiției în administrarea tribunalelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE
653/2.490/1.768. - Ordin al ministrului economiei, al ministrului finanțelor publice și al ministrului muncii și justiției sociale pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 pentru Societatea Uzina de Produse Speciale Dragomirești - S.A. - filiala Companiei Naționale ROMARM - S.A. București, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei
ACTE ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului din 5 aprilie 1993, a Directivei 98/6/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivei 2005/29/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește o mai bună asigurare a respectării normelor UE de protecție a consumatorilor și modernizarea acestor norme - COM (2018) 185 final
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalitații, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/295 din 21.06.2018,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Senatul României:
Consideră că propunerea de Directivă respectă principiul subsidiarității, încadrându-se în domeniul de reglementare al articolelor 114 și 169 TFUE. Caracterul european al protecției consumatorilor, ce necesită punerea în aplicare a unor măsuri corespunzătoare la nivelul UE, este evident în cazul practicilor ilegale care afectează concomitent consumatorii din mai multe state membre. Astfel de încălcări pe scară largă ale drepturilor consumatorilor au fost definite acum din punct de vedere juridic, prin revizuirea Regulamentului CPC, care creează un puternic cadru procedural pentru cooperarea între autoritățile naționale de asigurare a respectării normelor. În ceea ce privește comerțul Online nu este posibil să se abordeze în mod suficient la nivel național problemele cu care se confruntă consumatorii. În special, multe piețe online și numeroși furnizori de servicii digitale își comercializează produsele și serviciile în întreaga Europă și la nivel transfrontalier.
De asemenea, propunerea de Directivă respectă principiul proporționalității, măsurile prevăzute În propunere fiind proporționale cu obiectivele de îmbunătățire a respectării legislației privind protecția consumatorilor, de modernizare și de reducere a sarcinilor administrative.
Art. 2. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 5 iulie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin, (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN ȚUȚUIANU
București, 5 iulie 2018.
Nr. 87.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi, de modificare a anexei XVII la Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 98/2013 privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi - COM (2018) 209 final
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/303 din 21.06.2018,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Senatul României:
1. Consideră că prezenta propunere de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi, de modificare a anexei XVII la Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 98/2013 privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi respectă principiile subsidiarității și proporționalității.
2. Notează că temeiul juridic al propunerii se bazează pe articolul 114 din TFUE.
3. Certifică validitatea formei juridice alese, aceea de regulament.
Art. 2. - Senatul României:
Notează contribuția semnificativă a propunerii la securitatea și funcționarea pieței interne, cu afectarea minimală a acesteia în termeni de sarcină și costuri aferente.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 5 iulie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN ȚUȚUIANU
București, 5 iulie 2018.
Nr. 88.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de stabilire a normelor de facilitare a utilizării informațiilor financiare și de alt tip în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracțiuni și de abrogare a Deciziei 2000/642/JAI a Consiliului - COM (2018) 213 final
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității. anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/305 din 21.06.2018,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Senatul României:
1. Consideră că prezenta propunere de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de stabilire a normelor de facilitare a utilizării informațiilor financiare și de alt tip în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracțiuni și de abrogare a Deciziei 2000/642/JAI a Consiliului respectă principiile subsidiarității și proporționalității.
2. Notează că temeiul juridic al propunerii se bazează pe articolul 87 din TFUE.
3. Certifică validitatea formei juridice alese, aceea de directivă.
Art. 2. - Senatul României:
1. Notează obiectivul inițiativei propuse de acordare anumitor autorități competente a accesului direct la registrele centralizate de conturi bancare și la sistemele de extragere a datelor cu scopul îmbunătățirii cooperării și schimbului de informații la nivel național.
2. Susține limitarea la strictul necesar a setului de informații pentru identificarea băncilor în care persoana care face obiectul unei investigații deține conturi bancare.
3. Apreciază prevederile care oferă o serie de garanții pentru protecția vieții private și a datelor cu caracter personal.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 5 iulie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN ȚUȚUIANU
București, 5 iulie 2018.
Nr. 89.
DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
din 3 aprilie 2018
referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
Valer Dorneanu - președinte
Marian Enache - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ștefan Minea - judecător
Daniel Marius Morar - judecător
Mona-Maria Pivniceru - judecător
Livia Doina Stanciu - judecător
Varga Attila - judecător
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Luminița Nicolescu.
1. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin, (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, excepție ridicată de Rodica Diaconescu și alții în Dosarul nr. 893/90/2015 al Tribunalului Vâlcea - Secția I civilă. Excepția de neconstituționalitate constituie obiectul Dosarului Curții Constituționale nr. 3.570D/2016.
2. La apelul nominal lipsesc părțile. Procedura de citare este legal îndeplinită.
3. Președintele dispune să se facă apelul și în dosarele Curții Constituționale nr. 3.571D/2016-3.575D/2016, 387D/2017, 480D/2017, 623D/2017, 654D/2017 și 2.532D/2017, având ca obiect excepția de neconstituționalitate a acelorași dispoziții de lege, excepție ridicată de ion Ghidarcea și alții, Ion Dafinca și alții, Alexandru Ivan și alții, Dumitru Ghițulescu și alții, Marian Octavian Diaconescu și alții, Gheorghe Dan Crăciun și alții, Emil Alexescu și alții, Marin Bănițoiu și alții, precum și de Gheorghe Croitoru și alții în dosarele nr. 894/90/2015, nr. 895/90/2015, nr. 896/90/2015, nr. 897/90/2015, nr. 898/90/2015, nr. 1.102/90/2016, nr. 3.547/90/2015, nr. 1.629/90/2016 și nr. 4.237/90/2015 ale Tribunalului Vâlcea - Secția I civilă, conflicte de muncă și asigurări sociale, precum și de Nicolae Gălbinașu în Dosarul nr. 4.073/118/2014 al Curții de Apel Constanța - Secția I civilă.
4. La apelul nominal lipsesc părțile. Procedura de citare este legal îndeplinită.
5. Curtea, având în vedere identitatea de obiect a excepțiilor de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 3.570D/2016- 3.575D/2016, 387D/2017, 480D/2017, 623D/2017, 654D/2017 și 2.532D/2017, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, dispune conexarea dosarelor nr. 3.571 D/2016- 3.575D/2016, 387D/2017, 480D/2017, 623D/2017, 654D/2017 și 2.532D/2017 la Dosarul nr. 3.570D/2016, care este primul înregistrat.
6. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. În acest sens arată că încadrarea locurilor de muncă în condiții speciale și procedura de urmat în aceste situații sunt atribuții exclusive ale legiuitorului și nu afectează dreptul persoanelor interesate de a se adresa justiției pentru a reclama neîndeplinirea de către angajator sau de către alte persoane a obligațiilor rezultate din actele normative în materie. În practica sa, Curtea Constituțională a statuat că cele reținute de Înalta Curte de Casație și Justiție în Decizia nr. 12/2016 evidențiază faptul că dreptul de acces la justiție al salariaților cu prilejul desfășurării procedurilor de încadrare a locurilor de muncă în condiții superioare a fost asigurat.
CURTEA,
având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele:
7. Prin încheierile din 19 decembrie 2016, pronunțate în dosarele nr. 893/90/2015, nr. 894/90/2015, nr. 895/90/2015, nr. 896/90/2015, nr. 897/90/2015 și nr. 898/90/2015, încheierea din 1 februarie 2017, pronunțată în Dosarul nr. 1.102/90/2016, încheierea din 23 ianuarie 2017, pronunțată în Dosarul nr. 3.547/90/2015, încheierea din 8 februarie 2017, pronunțată în Dosarul nr. 1.629/90/2016, și încheierea din 10 februarie 2017, pronunțată în Dosarul nr. 4.237/90/2015, Tribunalul Vâlcea - Secția I civilă, conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Excepția a fost ridicată de Rodica Diaconescu și alții, Ion Ghidarcea și alții, Ion Dafinca și alții, Alexandru Ivan și alții, Dumitru Ghițulescu și alții, Marian Octavian Diaconescu și alții, Gheorghe Dan Crăciun și alții, Emil Alexescu și alții, Marin Bănițoiu și alții, precum și de Gheorghe Croitoru și alții cu prilejul soluționării unor litigii de muncă referitoare la încadrarea în condiții speciale de muncă
8. Prin încheierea din 25 septembrie 2017, pronunțată în Dosarul nr. 4.073/118/2014, Curtea de Apel Constanța - Secția I civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin, (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Excepția a fost ridicată de Nicolae Gălbinașu și alții cu prilejul soluționării apelului formulat împotriva Sentinței civile nr. 467 din 7 martie 2016, pronunțate de Tribunalul Constanța în Dosarul nr. 4.073/118/2014.
9. În motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că dispozițiile de lege criticate sunt contrare art. 21 din Constituție, întrucât lasă în sarcina Guvernului reglementarea condițiilor și a procedurii de încadrare a unor locuri de muncă în condiții speciale. Or Guvernul se află într-un conflict de interese, deoarece, pe de o parte, creează regulile după care salariații își vor obține în viitor pensiile, iar, pe de altă parte, stabilește regulile după care are loc verificarea judecătorească a modalității de constituire a contribuțiilor pentru respectivele pensii. Prevederea accesului la justiție al salariaților printr-un intermediar, angajatorul, nu asigură garanții suficiente pentru exercitarea acestui drept fundamental, de vreme ce acesta din urmă are scopul economic de a-și reduce costurile cu forța de muncă și nu are interesul promovării unor acțiuni în justiție prin care s-ar asigura încadrarea salariaților în condiții speciale. Prin urmare, nu se asigură un acces efectiv la justiție.
10. Tribunalul Vâlcea - Secția I civilă, conflicte de muncă și asigurări sociale consideră că dispozițiile de lege criticate nu contravin prevederilor constituționale invocate. În acest sens, arată că stabilirea prin lege și în legislația secundară a criteriilor de încadrare a locurilor de muncă în condiții speciale și a procedurii de urmat în acest sens sunt atribuții exclusive ale legiuitorului și nu afectează dreptul persoanelor interesate de a se adresa justiției pentru a reclama neîndeplinirea de către angajator sau de către alte persoane a obligațiilor rezultate din aceste acte normative.
11. Curtea de Apel Constanța - Secția I civilă consideră că invocarea prevederilor art. 21 din Constituție este lipsită de relevanță în cauză, de vreme ce problema de fond supusă judecății nu a pus în discuție exercițiul dreptului de acces la justiție/
12. În conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate.
13. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate nu este întemeiată și invocă cele statuate de Înalta Curte de Casație și Justiție - Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept prin Decizia nr. 14 din 23 mai 2016 cu privire la interpretarea și aplicarea art. 30 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 263/2010,
14. Avocatul Poporului arată că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale.
15. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele:
16. Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate.
17. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificările și completările ulterioare, dispozițiile art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 13 iunie 2006, precum și dispozițiile art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010, cu modificările și completările ulterioare. Dispozițiile de lege criticate au următoarea redactare:
- Art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000: Metodologia și criteriile de încadrare a persoanelor în locuri de muncă în condiții speciale se vor stabili prin hotărâre a Guvernului, pe baza propunerii comune a Ministerului Muncii și Solidarității Sociale și a Ministerului Sănătății și Familiei, în urma consultării CNPAS
- Art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006: (1) începând cu data de 1 aprilie 2001, sunt încadrate în condiții speciale locurile de muncă în care se desfășoară activitățile prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Locurile de muncă prevăzute la alin. (1) sunt cele din unitățile prevăzute în anexa nr. 2, care au obținut avizul pentru îndeplinirea procedurilor și criteriilor de încadrare în condiții speciale, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.025/2003 privind metodologia și criteriile de încadrare a persoanelor în locuri de muncă în condiții speciale, cu modificările și completările ulterioare
- Art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010: (2) Periodic, din 5 în 5 ani, locurile de muncă în condiții speciale de muncă prevăzute la alin. (1) lit. e) sunt supuse procedurii de reevaluare a încadrării în condiții speciale, stabilită prin hotărâre a Guvernului.
(3) Procedura de reevaluare prevăzută la alin. (2) se stabilește prin hotărâre a Guvernului, elaborată în termen de 9 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi
18. Curtea constată că dispozițiile criticate ale Legii nr. 19/2000, precum și cele ale Legii nr. 226/2006 nu mai sunt în vigoare. Având în vedere însă cele statuate de Curtea Constituțională prin Decizia nr. 766 din 15 iunie 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 3 august 2011, potrivit cărora sunt supuse controlului de constituționalitate și legile sau ordonanțele ori dispozițiile din legi sau din ordonanțe ale căror efecte juridice continuă să se producă și după ieșirea lor din vigoare, Curtea urmează să analizeze constituționalitatea prevederilor dispozițiilor de lege cu care a fost sesizată.
19. Autorii excepției consideră că dispozițiile de lege criticate sunt contrare prevederilor art. 21 din Constituție, referitoare la accesul liber la justiție.
20. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile de lege criticate au mai constituit obiect al controlului de constituționalitate în raport cu aceleași prevederi constituționale și critici identice celor invocate în prezenta cauză. Astfel, prin Decizia nr. 686 din 2 noiembrie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 din 28 martie 2018, paragrafele 47 și 48, Curtea, analizând criticile referitoare la excluderea salariaților de la dreptul de a ataca în justiție, în mod individual, deciziile ori hotărârile organelor administrative prin care s-a refuzat încadrarea unor locuri de muncă în condiții deosebite sau speciale de muncă, a observat că reglementarea accesului la justiție împotriva actelor administrative mai sus arătate nu constituie obiect al textelor de lege criticate, ci al hotărârilor Guvernului date în aplicarea acestor texte. Curtea a apreciat însă că aspectele reținute de Înalta Curte de Casație și Justiție - Completul competent să judece recursul în interesul legii prin paragrafele 90 și 91 ale Deciziei nr. 12 din 23 mai 2016 privind examinarea recursului în interesul legii formulat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție având ca obiect posibilitatea constatării pe cale judiciară sau a obligării angajatorului la încadrarea activității desfășurate în condiții deosebite sau speciale de muncă, după 1 aprilie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 10 noiembrie 2016, evidențiază faptul că dreptul de acces la justiție al salariaților cu prilejul desfășurării procedurilor de încadrare a locurilor de muncă în condiții superioare de muncă a fost asigurat. Astfel, instanța supremă a arătat că încadrarea locurilor de muncă în condiții superioare de muncă era de competența autorităților administrative, competență ce se exercita prin emiterea și, după caz, refuzul de emitere a avizelor ori de reînnoire a celor deja acordate. Aceste acte administrative tipice ori asimilate, după caz, erau supuse controlului de plină jurisdicție din partea instanțelor de contencios administrativ prin care se putea sancționa pasivitatea ori neglijența angajatorului și/sau a reprezentanților angajaților de a iniția și derula procedura pentru încadrarea locurilor de muncă ale angajaților în condiții deosebite. De asemenea, în ipoteza pasivității angajatorului de a declanșa procedura de încadrare în condiții deosebite, potrivit art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2003, cu modificările și completările ulterioare, sindicatele reprezentative, reprezentanții angajaților în cadrul comitetului de securitate și sănătate în muncă ori responsabilul cu protecția muncii aveau posibilitatea de a sesiza inspectoratele teritoriale de muncă pentru verificarea locurilor de muncă în interiorul termenului-limită prevăzut de metodologie în acest sens.
21. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată de Rodica Diaconescu și alții, Ion Ghidarcea și alții, Ion Dafinca și alții, Alexandru Ivan și alții, Dumitru Ghițulescu și alții, Marian Octavian Diaconescu și alții, Gheorghe Dan Crăciun și alții, Emil Alexescu și alții, Marin Bănițoiu și alții, precum și de Gheorghe Croitoru și alții în dosarele nr. 893/90/2015, nr. 894/90/2015, nr. 895/90/2015, nr. 896/90/2015,nr. 897/90/2015, nr. 898/90/2015, nr. 1.102/90/2016, nr. 3.547/90/2015, nr. 1.629/90/2016 și nr. 4.237/90/2015 ale Tribunalului Vâlcea - Secția I civilă, conflicte de muncă și asigurări sociale, precum și de Nicolae Gălbinașu în Dosarul nr. 4.073/118/2014 al Curții de Apel Constanța - Secția I civilă și constată că dispozițiile art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii publice și alte drepturi de asigurări sociale, art. 1 alin. (1) și (2) din Legea nr. 226/2006 privind încadrarea unor locuri de muncă în condiții speciale și art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt constituționale în raport cu criticile formulate.
Definitivă și general obligatorie.
Decizia se comunică Tribunalului Vâlcea - Secția I civilă, conflicte de muncă și asigurări sociale și Curții de Apel Constanța - Secția I civilă și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Pronunțată în ședința din data de 3 aprilie 2018.
PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE
prof. univ. dr. VALER DORNEANU
Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂN
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea datelor de identificare a unor imobile aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Justiției și transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Justiției în administrarea tribunalelor
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 867 și 868 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, precum și al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se actualizează datele de identificare ale unor imobile aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Justiției, conform anexei nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Justiției în administrarea tribunalelor, conform anexei nr. 2.
Art. 3. - Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 2 se face pe bază de protocoale încheiate între părțile interesate, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. - Ministerul Justiției își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 5. - Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul justiției,
Sofia Mariana Moț,
secretar de stat
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 5 iulie 2018.
Nr. 490.
ANEXA Nr. 1
ACTUALIZAREA DATELOR DE IDENTIFICARE
a imobilelor aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Justiției
Elementele de identificare |
Administrator |
|||||
Nr. crt. |
Nr. M.F.P. |
Codul de clasificare |
Denumirea |
Descrierea tehnică |
Adresa |
|
1 |
36699 |
8.29.09 |
Judecătoria Costești |
Corp C1 - P Sc = 185 mp Sd = 185 mp Corp C2 - P Sc = 74 mp Sd = 74 mp Steren = 3.649 mp CF nr. 80402 |
România, județul Argeș, orașul Costești, Str. Progresului |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
2 |
25866 |
8.29.09 |
Judecătoria Râmnicu Vâlcea |
Corp C1 - D + P + 1E Sc = 962 mp Sd = 2.585 mp Corp C2 - P - garaj Sc = 55 mp Sd = 55 mp Steren = 1.911 mp CF nr. 54521 |
România, județul Vâlcea, municipiul Râmnicu Vâlcea, Careul Scuarul Revoluției nr. 1 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
3 |
25867 |
8.29.09 |
Judecătoria Drăgășani |
Corp C1 - P Sc = 698 mp Sd = 698 mp Corp C2 - P Sc - 14 mp Sd = 14 mp Corp C3 - P Sc = 7 mp Sd = 7 mp Steren = 1.214 mp CF nr. 38257 |
România, județul Vâlcea, municipiul Drăgășani, str. Gib Mihăescu nr. 21 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
4 |
25868 |
8.29.09 |
Judecătoria Horezu |
Corp C1 - P Sc = 487 mp Sd = 487 mp Corp C2 - P - magazie Sc = 29 mp Sd = 29 mp Steren - 805 mp CF nr. 37551 |
România, județul Vâlcea, orașul Horezu, Str. 1 Decembrie nr. 8 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
5 |
25869 |
8.29,09 |
Judecătoria Brezoi |
Corp C1 - P + 1E Sc = 257 mp Sd = 518 mp Corp C2 - P + 1E Sc = 214 mp Sd = 431 mp Steren = 980 mp CF nr. 36996 |
România, județul Vâlcea, orașul Brezoi, Str. Eroilor nr. 163 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
6 |
25870 |
8.29.09 |
Judecătoria Băicești |
Corp C1 - S + P + 1E Sc = 498 mp Sd = 1.235 mp Corp C2 - P Sc = 20 mp Sd = 20 mp Steren = 1.021 mp CF nr. 36296 |
România, județul Vâlcea, orașul Băicești, Str. 1 Decembrie nr. 3 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
7 |
156240 |
8.29,09 |
Teren - Palatul de Justiție Neamț |
Steren = 6.879 mp CF nr. 53900 |
România, județul Neamț, municipiul Piatra-Neamț, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 68/C |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
8 |
34903 |
8.29,09 |
Judecătoria Beiuș |
C1-P + 1E Sc = 528 mp Sd = 1.097 mp C2 - C4 - P (anexe) Sc = 205 + 27 + 57 = 289 mp Sd = 289 mp Steren = 2.868 mp CF nr. 104347 |
România, județul Bihor, municipiul Beiuș, str. Horea nr. 11 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
9 |
160812 |
8.29.09 |
Judecătoria Zărnești |
S + P + E Sc = 996 mp Sd = 1.979 mp Steren = 2.500 mp CF nr. 107182 |
România, județul Brașov, orașul Zărnești, Aleea Uzinei nr. 9 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
10 |
28298 |
8.29,09 |
Judecătoria Bolintin-Vale |
D + P + 1E Sc = 595 mp Sd = 1.512 mp Steren =787 mp CF nr. 33620 |
România, județul Giurgiu, orașul Bolintin-Vale, Str. Republicii nr. 5C |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
11 |
100623 |
8.29,09 |
Tribunalul Ilfov și Judecătoria Buftea |
Corp C1 - Sth + P + 3E Sc = 620 mp Sd = 2.442 mp Corp C2 - Sp + P Sc = 344 mp Sd = 418 mp anexe Corp C3-C13 - P Sc = 33 + 42 + 30 + 27 + 32 + 77 + 80 + 168 + 23 + 28 + 6 = 546 mp Sd = 546 mp Steren = 4.212 mp CF nr. 50119 |
România , județul Ilfov, orașul Buftea, str. Știrbei Vodă nr. 24 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
12 |
27665 |
8.29.09 |
Judecătoria Dragomirești |
P + 1E Sc = 439,48 mp Sd = 439,48 mp Steren = 731 mp CF nr. 50214 |
România, județul Maramureș, orașul Dragomirești, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 151 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
13 |
27666 |
8.29,09 |
Judecătoria Sighetu Marmației |
S + P + E Sc = 710 mp Sd = 1.364 mp Steren = 2.084 mp CF nr. 59129 CF nr. 59129-C1 |
România, județul Maramureș, municipiul Sighetu Marmației, str. Corneliu Coposu nr. 2 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
14 |
27667 |
8.29.09 |
Judecătoria Vișeu de Sus |
S + P + M Sc = 852 mp Sd = 2.154 mp Steren -1.190 mp CF nr. 52581 |
România, județul Maramureș, orașul Vișeu de Sus, str. N. Labiș nr. 1 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
15 |
39867 |
8.29,09 |
Teren și stabilizare versant |
Steren = 3.279 mp CF 66682 |
România, județul Sălaj, municipiul Zalău, str. T. Vladimirescu nr. 10 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
16 |
39976 |
8.29,09 |
Judecătoria Segarcea |
S + P + 1E Sc = 480 mp Sd = 1.399 mp Steren = 1.935 mp CF nr. 33439 |
România, județul Dolj, orașul Segarcea, Str. Unirii nr. 60 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
17 |
26624 |
8.29,09 |
Judecătoria Vălenii de Munte |
S + P Sc = 618 mp Sd = 638 mp Steren = 2.208 mp CF nr. 22129 |
România, județul Prahova, orașul Vălenii de Munte, str. Mihai Bravu nr. 32 A |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
18 |
141571 |
8.29.09 |
Judecătoria Târgu Bujor - sediu nou (fosta Banca Agricolă) |
Corp C1 - S(parțial) + P + 1E Sc = 373 mp Sd = 824 mp Corp C2 - P Sc = 26 mp Sd - 26 mp Corp C3 - P Sc = 74 mp Sd = 74 mp CF nr. 100449 |
România, județul Galați, orașul Târgu Bujor, str. E. Grigorescu nr. 77 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
19 |
150218 |
8.29.09 |
Judecătoria Târgu Bujor (depozit arhive instanțe) |
Steren = 1.454 mp CF nr. 100449 |
România, județul Galați, orașul Târgu Bujor, str. E. Grigorescu nr. 77 |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265841 |
20 |
36018 |
8.29,09 |
Judecătoria Bozovici |
Corp C1 P + 1E Sc = 348 mp Sd = 630 mp Corp C2 Sc = 276 mp Sd = 276 mp Steren -1.132 mp CF nr. 31876 |
România, județul Caraș-Severin, comuna Bozovici nr. 247/B |
Ministerul Justiției/ C.U.1.4265842 |
ANEXA Nr. 2
TRANSMITEREA IMOBILELOR
din domeniul public al statului și administrarea Ministerului Justiției în administrarea tribunalelor
Elementele de identificare |
Administratorul de la care se transmite imobilul |
Administratorul la care se transmite imobilul |
||||||
Nr. crt. |
Nr. M.F.P. |
Codul de clasificare |
Denumirea |
Descrierea tehnică |
Adresa |
Valoarea de inventar |
||
1 |
36699 |
8.29.09 |
Judecătoria Costești |
Corp C1 - P Sc = 185 mp Sd = 185 mp Corp C2 - P Sc = 74 mp Sd = 74 mp Steren = 3.649 mp CF nr. 80402 |
România, județul Argeș, orașul Costești, Str. Progresului |
959.448,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Argeș/ C.U.1.4318083 |
2 |
25866 |
8.29.09 |
Judecătoria Râmnicu Vâlcea |
Corp C1 - D + P + 1E Sc = 962 mp Sd = 2.585 mp Corp C2 - P - Garaj Sc = 55 mp Sd = 55 mp Steren = 1.911 mp CF nr. 54521 |
România, județul Vâlcea, municipiul Râmnicu Vâlcea, Careul Scuarul Revoluției nr. 1 |
5.152.400,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Vâlcea/ C.U.I. 2540767 |
3 |
25867 |
8.29.09 |
Judecătoria Drăgășani |
Corp C1 - P Sc - 698 mp Sd = 698 mp Corp C2 - P Sc = 14 mp Sd = 14 mp Corp C3 - P Sc = 7 mp Sd = 7 mp Steren = 1.214 mp CF nr. 38257 |
România, județul Vâlcea, municipiul Drăgășani, str. Gib Mihăescu nr. 21 |
633.200,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Vâlcea/ C.U.I. 2540767 |
4 |
25868 |
8.29.09 |
Judecătoria Horezu |
Corp C1 - P Sc = 487 mp Sd = 487 mp Corp C2 - P - magazie Sc = 29 mp Sd = 29 mp Steren = 805 mp CF nr. 37551 |
România, județul Vâlcea, orașul Horezu, Str. 1 Decembrie nr. 8 |
463.600,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Vâlcea/ C.U.I. 2540767 |
5 |
25869 |
8.29.09 |
Judecătoria Brezoi |
Corp C1 - P + 1E Sc = 257 mp Sd = 518 mp Corp C2 - P + 1E Sc - 214 mp Sd = 431 mp Steren = 980 mp CF nr. 36996 |
România, județul Vâlcea, orașul Brezoi, Str. Eroilor nr. 163 |
1.587.200,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Vâlcea/ C.U.I. 2540767 |
6 |
25870 |
8.29.09 |
Judecătoria Bălcești |
Corp C1 - S + P + 1E Sc - 498 mp Sd = 1,235 mp Corp C2 - P Sc = 20 mp Sd = 20 mp Steren = 1,021 mp CF nr. 36296 |
România, județul Vâlcea, orașul Bălcești, Str. 1 Decembrie nr. 3 |
1.824.300,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Vâlcea/ C.U.I. 2540767 |
7 |
156240 |
8.29.09 |
Teren - Palatul de Justiție Neamț |
Steren = 6.879 mp CF nr. 53900 |
România, județul Neamț, municipiul Piatra-Neamț, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 68/C |
1.077.955,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Neamț/ C.U.1.174145454 |
8 |
34903 |
8.29.09 |
Judecătoria Beiuș |
C1 -P+1E Sc = 528 mp Sd = 1.097 mp C2 - C4 - P (anexe) Sc = 205 + 27 + 57 = 289 mp Sd = 289 mp Steren = 2.868 mp CF nr. 104347 |
România, județul Bihor, municipiul Beiuș, str. Horea nr. 11 |
1.285.988,85 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Bihor/ C.U.I. 4245003 |
9 |
160812 |
8.29.09 |
Judecătoria Zărnești |
S + P + E Sc - 996 mp Sd = 1.979 mp Steren = 2.500 mp CF nr. 107182 |
România, județul Brașov, orașul Zărnești, Aleea Uzinei nr. 9 |
6.110.032,26 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Brașov/ C.U.I. 4688540 |
10 |
28298 |
8.29.09 |
Judecătoria Bolintin-Vale |
D + P + 1E Sc = 595 mp Sd = 1.512 mp Steren =767 mp CF nr. 33620 |
România, județul Giurgiu, orașul Bolintin-Vale, Str. Republicii nr. 5C |
4.106.449,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Giurgiu/ C.U.I. 4145853 |
11 |
100623 |
8.29.09 |
Tribunalul Ilfov și Judecătoria Buftea |
Corp C1 - Sth + P + 3E Sc - 620 mp Sd = 2.442 mp Corp C2 - Sp + P Sc - 344 mp Sd = 418 mp Anexe Corp C3-C13 - P Sc = 33 + 42 + 30 + 27 + 32 + 77 + 80 + 168 + 23 + 28 + 6 = 546 mp Sd = 546 mp Steren = 4.212 mp CF nr. 50119 |
România, județul Ilfov, orașul Buftea, str. Știrbei Vodă nr. 24 |
5.667.321,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Ilfov/ C.U.I. 29342362 |
12 |
27665 |
8.29.09 |
Judecătoria Dragomirești |
P+ 1E Sc = 439,48 mp Sd = 439,48 mp Steren = 731 mp CF nr. 50214 |
România, județul Maramureș, orașul Dragomirești, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 151 |
517.592,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Maramureș/ C.U.I. 3695026 |
13 |
27666 |
8.29.09 |
Judecătoria Sighetu Marmației |
S + P + E Sc = 710 mp Sd = 1.364 mp Steren = 2.084 mp CF nr. 59129 CF nr. 59129-C1 |
România, județul Maramureș, municipiul Sighetu Marmației, str. Corneliu Coposu nr. 2 |
858.289,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Maramureș/ C.U.I. 3695026 |
14 |
27667 |
8.29.09 |
Judecătoria Vișeu de Sus |
S + P + M Sc = 852 mp Sd = 2.154 mp Steren = 1 190 mp CF nr. 52581 |
România , județul Maramureș, orașul Vișeu de Sus, str. N. Labiș nr. 1 |
5.146.019,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Maramureș/ C.U.I. 3695026 |
15 |
39867 |
8.29.09 |
Teren și stabilizare versant |
Steren = 3.279 mp CF 66682 |
România, județul Sălaj, municipiul Zalău, str. T. Vladimirescu nr. 10 |
599.586,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Sălaj/ C.U.I. 4792205 |
16 |
39976 |
8.29.09 |
Judecătoria Segarcea |
S + P+ 1E Sc = 480 mp Sd = 1.399 mp Steren = 1.935 mp CF nr. 33439 |
România, județul Dolj, orașul Segarcea, Str. Unirii nr. 60 |
1.487.330,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Dolj/ C.U.I. 4941447 |
17 |
26624 |
8.29.09 |
Judecătoria Vălenii de Munte |
S + P Sc = 618 mp Sd = 638 mp Steren = 2.208 mp CF nr. 22129 |
România, județul Prahova, orașul Vălenii de Munte, str. Mihai Bravu nr. 32 A |
644.104,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Prahova/ C.U.I. 2998315 |
18 |
141571 |
8.29.09 |
Judecătoria Târgu Bujor - sediu nou (fosta Banca Agricolă) |
Corp C1 - S(parțial) + P + 1E Sc = 373 mp Sd = 824 mp Corp C2 - P Sc = 26 mp Sd = 26 mp Corp C3 - P Sc - 74 mp Sd = 74 mp CF nr. 100449 |
România, județul Galați, orașul Târgu Bujor, str. E. Grigorescu nr. 77 |
1.939.355,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Galați/ C.U.I. 3126756 |
19 |
150218 |
8.29.09 |
Judecătoria Târgu Bujor (depozit arhive instanțe) |
Steren = 1.454 mp CF nr. 100449 |
România, județul Galați, orașul Târgu Bujor, str. E. Grigorescu nr. 77 |
45.456,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Galați/ C.U.I. 3126756 |
20 |
36018 |
8.29.09 |
Judecătoria Bozovici |
Corp C1 P+ 1E Sc = 348 mp Sd = 630 mp Corp C2 Sc = 276 mp Sd = 276 mp Steren = 1.132 mp CF nr. 31876 |
România, județul Caraș-Severin, comuna Bozovici nr. 247/B |
262.742,00 |
Ministerul Justiției/ C.U.I. 4265841 |
Tribunalul Caraș-Severin/ C.U.I. 4287386 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI |
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE |
MINISTERUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE |
Nr. 653 din 30 mai 2018 |
Nr. 2.490 din 5 iulie 2018 |
Nr. 1.768 din 11 iunie 2018 |
pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 pentru Societatea Uzina de Produse Speciale Dragomirești - S.A. - filiala Companiei Naționale ROMARM - S.A. București, aflată sub autoritatea Ministerului Economiei
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 27/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul economiei, ministrul finanțelor publice și ministrul muncit și justiției sociale emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2018 pentru Societatea Uzina de Produse Speciale Dragomirești - S.A. - filiala Companiei Naționale ROMARM - S.A. București, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, |
Ministrul finanțelor publice, |
p. Ministrul muncii și justiției sociale, |
Dănuț Andrușcă |
Eugen Orlando Teodorovici |
Gheorghița-Daniela Barbu, |
|
|
secretar de stat |
ANEXĂ
MINISTERUL ECONOMIEI
Societatea Uzina de Produse Speciale Dragomirești - S A. - filiala Companiei Naționale ROMARM - S.A.
București Str. Laminorului nr. 21, Târgoviște, județul Dâmbovița
Cod unic de înregistrare: RO 3180070
BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI
pe anul 2018
|
|
|
- mii lei |
|||
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Propuneri an curent 2018 |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||
I. |
|
|
VENITURI TOTALE (Rd.1 = Rd.2 + Rd.5 + Rd.6) |
1 |
29.350 |
|
|
1 |
|
Venituri totale din exploatare, din care: |
2 |
29.150 |
|
|
|
|
a) |
subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare |
3 |
|
|
|
|
b) |
transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare |
4 |
|
|
2 |
|
Venituri financiare |
5 |
200 |
|
|
3 |
|
Venituri extraordinare |
6 |
|
|
II. |
|
|
CHELTUIELI TOTALE (Rd.7 = Rd.8 + Rd.20 + Rd.21) |
7 |
24.851) |
|
|
1 |
|
Cheltuieli de exploatare, din care: |
8 |
24.520 |
|
|
|
A. |
cheltuieli cu bunuri și servicii |
9 |
10.680 |
|
|
|
B. |
cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate |
10 |
310 |
|
|
|
C. |
cheltuieli cu personalul, din care: |
11 |
12.879 |
|
|
|
|
C0 |
Cheltuieli de natură salarială (Rd.13 + Rd.14) |
12 |
12.249 |
|
|
|
C1 |
cheltuieli cu salariile |
13 |
10.206 |
|
|
|
C2 |
bonusuri |
14 |
21333 |
|
|
|
C3 |
alte cheltuieli cu personalul, din care: |
15 |
0 |
|
|
|
|
cheltuieli cu plați compensatorii aferente disponibilizărilor de personal |
16 |
0 |
|
|
|
C4 |
Cheltuieli aferente organe de conducere și control,CA, AGA, CENZORI |
17 |
374 |
|
|
|
C5 |
cheltuieli cu asigurările și protecția socială, fondurile speciale și alte obligații legale |
18 |
256 |
|
|
D. |
alte cheltuieli de exploatare |
19 |
651 |
|
|
2 |
|
Cheltuieli financiare |
20 |
330 |
|
|
3 |
|
Cheltuieli extraordinare |
21 |
|
|
III. |
|
|
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
22 |
|
|
IV. |
|
|
IMPOZIT PE PROFIT |
23 |
668 |
|
V. |
|
|
PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: |
24 |
3.832 |
|
|
1 |
|
Rezerve legale |
25 |
223 |
|
|
2 |
|
Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege |
26 |
0 |
|
|
3 |
|
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți |
27 |
0 |
|
|
4 |
|
Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plații dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi |
28 |
|
|
|
5 |
|
Alte repartizări prevăzute de lege |
29 |
|
|
|
6 |
|
Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la Rd. 25, 26, 27, 28, 29 |
30 |
3.607 |
|
|
7 |
|
Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință |
31 |
306 |
|
|
8 |
|
Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local 1h cazul regiilor autonome, ori dividende cuvenite acționarilor, în cazul societăților/ companiilor naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat, din care: |
32 |
1.803 |
|
|
|
a) |
- dividende cuvenite bugetului de stat |
33 |
453 |
|
|
b) |
- dividende cuvenite bugetului local |
33a |
|
||
|
e) |
- dividende cuvenite ador acționari |
34 |
1.350 |
||
9 |
|
Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la Rd.31 - Rd.32 se repartizează la alte rezerve și constituie sursă proprie de finanțare |
35 |
1.804 |
||
VI. |
|
|
VENITURI DIN FONDURI EUROPENE |
36 |
|
|
VII. |
|
|
CHELTUIELI ELIGIBILE DIN FONDURI EUROPENE, din care |
37 |
|
|
|
|
a) |
cheltuieli materiale |
38 |
|
|
|
|
b) |
cheltuieli cu salariile |
39 |
|
|
|
|
c) |
cheltuieli privind prestările de servicii |
40 |
|
|
|
|
d) |
cheltuieli cu reclama si publicitate |
41 |
|
|
|
|
e) |
alte cheltuieli |
42 |
|
|
VIII. |
|
|
SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: |
43 |
3.684 |
|
|
1 |
|
Alocații da la buget |
44 |
9 |
|
|
|
|
I alocații bugetare aferente plătii angajamentelor din anii anteriori |
45 |
|
|
IX. |
|
|
CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII |
46 |
3.684 |
|
X. |
|
|
DATE DE FUNDAMENTARE |
47 |
|
|
|
1 |
|
Nr. de personal prognozat la finele anului |
48 |
210 |
|
2 |
|
Nr. mediu de salariați total |
49 |
210 |
||
3 |
|
Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială |
50 |
4.504 |
||
4 |
|
Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoana) determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, recalculata cf. Legii anuale a bugetului de stat **) |
51 |
3.535 |
||
5 |
|
Productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu (mii lei/persoană) (Rd. 2/Rd. 49) |
52 |
139 |
||
6 |
|
Productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu recalculata cf. Legii anuale a bugetului de stat |
53 |
139 |
||
7 |
|
Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu (cantitate produse finite/ persoană) |
54 |
|
||
8 |
|
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (Rd.7/Rd.1)x1000 |
55 |
847 |
||
9 |
|
Plăți restante |
56 |
1 |
||
10 |
|
Creanțe restante |
57 |
7 |