MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul 186 (XXX) - Nr. 263 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ŞI ALTE ACTE Luni, 25 martie 2018
SUMAR
DECIZII ALE CURŢII CONSTITUŢIONALE
Decizia nr. 786 din 5 decembrie 2017 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
340. - Ordin al ministrului sănătăţii privind modificarea anexei nr. 1 la Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.043/2010
DECIZII ALE CURŢII CONSTITUŢIONALE
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
din 5 decembrie 2017
referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Valer Dorneanu - preşedinte
Marian Enache - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ştefan Minea - judecător
Daniel-Marius Morar - judecător
Mona-Maria Pivniceru - judecător
Livia Doina Stanciu - judecător
Simona-Maya Teodoroiu - judecător
Varga Attila - judecător
Ingrid Alina Tudora - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Luminiţa Nicolescu
1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, excepţie ridicată de Vasile Cosmin Cristian în Dosarul nr. 5.450/94/2016 al Judecătoriei Buftea. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.476D/2016.
2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.
3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care invocă jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:
4. Prin încheierea din 14 iulie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 5.450/94/2016, Judecătoria Buftea a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Excepţia a fost invocată de Vasile Cosmin Cristian în contradictoriu cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Ialomiţa - Serviciul Rutier într-o cauză civilă având ca obiect o plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine, în esenţă, că prin prevederile legale criticate se instituie o competenţă teritorială exclusivă de soluţionare a plângerii contravenţionale îndreptate împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, în favoarea exclusivă a judecătoriei în a cărei rază teritorială a fost constată fapta. Apreciază că, prin introducerea plângerii exclusiv la instanţa în circumscripţia căreia a fost săvârşită contravenţia, cetăţeanul este privat de posibilitatea de a-şi prezenta cauza în mod adecvat şi complet, în sensul de a putea pregăti o apărare eficientă, având în vedere faptul că participarea sa la şedinţele de judecată este îngreunată, existând riscul de a nu se putea prezenta la şedinţele de judecată. Aşa fiind, autorul excepţiei consideră că prin reglementarea criticată se aduce atingere liberului acces la justiţie al cetăţeanului, întrucât această măsură impusă de legiuitor nu este proporţională cu situaţia care a determinat-o, contravenientul fiind obligat, în mod nejustificat, să suporte anumite dificultăţi în exercitarea dreptului său constituţional de a sesiza instanţa de judecată.
6. Judecătoria Buftea consideră că excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 este neîntemeiată. În acest sens, instanţa de judecată arată că reglementarea competenţei teritoriale a instanţei, în cazul plângerilor contravenţionale, nu constituie o limitare a liberului acces la justiţie, de natură să aducă atingere dreptului în însăşi substanţa sa. Norma juridică are drept scop o bună administrare a justiţiei, scop ce nu depăşeşte un grad rezonabil de proporţionalitate, aşa încât justiţiabilul nu se confruntă cu un impediment procesual care să îi îngrădească liberul acces la justiţie.
7. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
8. Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. În acest sens arată că stabilirea exclusivă a competenţei teritoriale nu constituie un impediment procesual care să îngrădească liberul acces la justiţie. Substanţa dreptului constă în posibilitatea de a se adresa unei instanţe imparţiale şi independente pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor, iar faptul că legea impune o competenţă materială, circumscrisă la raza teritorială a săvârşirii faptei, nu este de natură a fi asimilată cu un impediment procedural care să limiteze exercitarea dreptului, până la afectarea substanţei sale.
9. Avocatul Poporului menţionează că prevederile legale criticate au mai făcut obiect al controlului de constituţionalitate, în acest sens fiind, spre exemplu, deciziile nr. 528 din 9 aprilie 2009, nr. 1.029 din 9 iulie 2009 sau nr. 347 din 25 martie 2010. În acest context învederează faptul că îşi menţine punctul de vedere exprimat cu acel prilej, în sensul constituţionalităţii prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002.
10 Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:
11. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3,10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
12. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, potrivit cărora „împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor se poate depune plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecătoria în a cărei rază de competenţă a fost constatată fapta.”
13. În opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate aceste prevederi contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 21 privind accesul liber la justiţie coroborate cu cele ale art. 53 referitoare la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi.
14. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că prevederile art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 au mai făcut, în numeroase rânduri, obiect al controlului de constituţionalitate, din perspectiva unor critici similare celor formulate în prezenta cauză. În acest sens sunt, spre exemplu, Decizia nr. 281 din 8 mai 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 2 iulie 2014, Decizia nr. 125 din 10 martie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 13 mai 2015, sau Decizia nr. 84 din 28 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 23 mai 2017, prin care Curtea a reţinut că textul de lege criticat nu îngrădeşte dreptul părţilor la un proces echitabil, ci instituie norme de procedură privind soluţionarea plângerii formulate împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, şi anume instanţa competentă să soluţioneze plângerea. Această modalitate de reglementare reprezintă însă opţiunea legiuitorului, fiind în conformitate cu prevederile art. 126 alin. (2) din Constituţie, privind competenţa şi procedura în faţa instanţelor judecătoreşti.
15. În jurisprudenţa sa în materie, Curtea a statuat că art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 nu îngrădeşte accesul liber la justiţie al persoanelor interesate, consacrat de art. 21 din Legea fundamentală, ci, dimpotrivă, reglementarea competenţei teritoriale a instanţelor judecătoreşti în cauzele având ca obiect plângeri împotriva proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiei este menită să dea expresie normei constituţionale mai sus menţionate, prin asigurarea administrării cu celeritate a probelor strânse de lucrătorii poliţiei rutiere. Totodată. Curtea a statuat că stabilirea competenţei teritoriale unice a instanţei de judecată pentru soluţionarea plângerii formulate împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a unei/unor contravenţii la circulaţia pe drumurile publice are în vedere aplicarea unui criteriu general şi obiectiv, şi anume cel al locului unde a fost săvârşită şi constatată contravenţia, ceea ce este pe deplin justificat şi rezonabil în considerarea specificului acestei categorii de contravenţii, şi anume mobilitatea sau starea de tranzit în care se află persoanele ce circulă pe drumurile publice şi care trebuie să respecte aceleaşi reguli de circulaţie prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002.
16. De asemenea, prin Decizia nr. 281 din 8 mai 2014, precitată, paragraful 18, Curtea a reţinut că, potrivit art. 109 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, prevederile acestui act normativ se completează cu cele ale Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor care, la art. 47, face trimitere, la rândul său, la prevederile Codului penal ori la cele ale Codului de procedură civilă, după caz. Or, prevederile art. 183 alin. (1) şi art. 200 alin. (2) din Codul de procedură civilă prevăd, pe lângă posibilitatea îndeplinirii prin poştă a actelor de procedură, şi o serie de garanţii ale drepturilor reclamantului, căruia, de pildă, i se vor comunica în scris lipsurile cererii de chemare în judecată, cu menţiunea că, în termen de cel mult 10 zile de la primirea comunicării, trebuie să facă completările sau modificările dispuse, sub sancţiunea anulării cererii. Aşadar, chiar dacă art. 118 alin (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 instituie competenţa teritorială exclusivă a instanţei de judecată de la locul săvârşirii şi constatării faptei contravenţionale, acest lucru nu îl obligă, în sine, pe reclamant, la cheltuieli suplimentare cauzate de deplasarea în acea localitate pentru a fi prezent la fiecare termen de judecată sau pentru a depune diverse acte procedurale necesare la dosar şi nici nu poate conduce la încălcarea dreptului de soluţionare a cauzei într-un termen rezonabil. Tocmai în considerarea unor astfel de situaţii, legiuitorul a reglementat modalităţi alternative care să garanteze exercitarea efectivă şi deplină a drepturilor materiale şi procesuale ale oricărei persoane ce doreşte să se adreseze justiţiei pentru apărarea drepturilor şi intereselor sale legitime.
17. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice schimbarea acestei jurisprudenţe, cele statuate prin deciziile invocate îşi menţin valabilitatea şi în prezentele cauze.
18. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Vasile Cosmin Cristian în Dosarul nr. 5.450/94/2016 al Judecătoriei Buftea şi constată că prevederile art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice sunt constituţionale în raport cu criticile formulate.
Definitivă şi general obligatorie.
Decizia se comunică Judecătoriei Buftea şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Pronunţată în şedinţa din data de 5 decembrie 2017.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
prof. univ. dr. VALER DORNEANU
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
privind modificarea anexei nr. 1 la Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.043/2010
Văzând Referatul de aprobare nr. SP 2117 din 14.03.2018 întocmit de Direcţia generală economică din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere prevederile art. 201 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale
art. 62 alin. (10) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 pentru aprobarea Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice şi ale Legii bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa nr. 1 la Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.043/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 29 iulie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Sorina Pintea
Bucureşti, 16 martie 2018.
Nr. 340.
ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la normate metodologice)
UNITATEA ........................................................ |
|
|
|
|
DE ACORD |
|
ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR, |
AVIZAT |
|
CONSILIU ADMINISTRAŢIE |
|
BUGET DE VENITURI SI CHELTUIELI
anul ........................
Nr. crt. |
Capitol |
Subcap |
Paragraf |
Denumirea indicatorilor |
Credite de angajament/ bugetar an |
Prevederi an |
Trim. I |
Trim. II |
Trim. III |
Trim. IV |
|
A |
B |
C |
D |
E |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
|
|
|
TOTAL VENITURI PROPRII |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2 |
|
|
|
I. VENITURI CURENTE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
3 |
|
|
|
C. VENITURI NEFISCALE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
4 |
|
|
|
C1 VENITURI DIN PROPRIETATE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
5 |
30 |
|
|
VENITURI DIN PROPRIETATE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6 |
|
05 |
|
Venituri din concesiuni şi închirieri |
|
0 |
|
|
|
|
|
7 |
|
50 |
|
Alte venituri din proprietate |
|
0 |
|
|
|
|
|
8 |
31 |
|
|
VENITURI DIN DOBÂNZI |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
9 |
|
03 |
|
Alte venituri din dobânzi |
|
0 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
C2 VÂNZĂRI DE BUNURI ŞI SERVICII |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
11 |
33 |
|
|
VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII SI ALTE ACTIVITĂŢI |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
12 |
|
08 |
|
Venituri din prestări de servicii |
|
0 |
|
|
|
|
|
13 |
|
16 |
|
Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă |
|
0 |
|
|
|
|
|
14 |
|
20 |
|
Venituri din cercetare |
|
0 |
|
|
|
|
|
15 |
|
21 |
|
Venituri din contractele cu casete de asigurări de sănătate ) |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
16 |
|
|
|
din servicii medicale spitaliceşti |
|
0 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
OUG 35/2015 |
|
0 |
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
din servicii medicale ambulatoriu specialitate |
|
0 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
din program sănătate |
|
0 |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
din servicii medicale spitaliceşti şi programe de sănătate aferente anului precedent încasate în anul curent |
|
0 |
|
|
|
|
|
21 |
|
30 |
|
Venituri din contractele încheiate cu DSP din sume alocate de la bugetul de stat |
|
0 |
|
|
|
|
|
22 |
|
31 |
|
Venituri din contractele încheiate cu DSP din sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii |
|
0 |
|
|
|
|
|
23 |
|
32 |
|
Venituri din contractele încheiate cu Institutele de medicina legala din sume alocate de la bugetul de stat |
|
0 |
|
|
|
|
|
24 |
|
50 |
|
Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi **) |
|
0 |
|
|
|
|
|
25 |
36 |
32 |
01 |
Sume provenite din finanţarea bugetara a anilor precedenţi |
|
0 |
|
|
|
|
|
26 |
37 |
|
|
TRANSFERURI VOLUNTARE ALTELE DECÂT SUBVENŢIILE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
27 |
|
01 |
|
Donaţii şi sponsorizări |
|
0 |
|
|
|
|
|
28 |
|
50 |
|
Alte transferuri voluntare |
|
0 |
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
II. VENITURI DIN CAPITAL |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
30 |
39 |
|
|
VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
31 |
|
01 |
|
Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice |
|
0 |
|
|
|
|
|
32 |
|
04 |
|
Venituri din privatizare |
|
0 |
|
|
|
|
|
33 |
|
50 |
|
Alte venituri din valorificarea unor bunuri |
|
0 |
|
|
|
|
|
34 |
40 |
|
**** |
III OPERAŢIUNI FINANCIARE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
35 |
|
15 |
|
Sume utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieli |
|
0 |
|
|
|
|
|
36 |
|
|
03 |
Sume utilizate de alte instituţii din excedentul anului precedent |
|
0 |
|
|
|
|
|
37 |
|
16 |
|
Sume primite în cadrul mecanismului decontării cererilor de plata |
|
0 |
|
|
|
|
|
38 |
41 |
|
|
III ALTE OPERAŢIUNI FINANCIARE |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
39 |
|
06 |
00 |
Sume din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casa |
|
0 |
|
|
|
|
|
40 |
|
|
|
IV. SUBVENŢII |
|
0 |
0 |
6 |
0 |
0 |
|
41 |
42 |
|
|
Subvenţii de la bugetul de stat |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
42 |
|
11 |
|
Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
43 |
|
|
|
Programe naţionale de sănătate |
|
0 |
|
|
|
|
|
44 |
|
|
|
Investiţii, în condiţiile legii |
|
0 |
|
|
|
|
|
45 |
|
|
|
Reparaţii capitale |
|
0 |
|
|
|
|
|
46 |
|
|
|
Acţiuni de sănătate |
|
0 |
|
|
|
|
|
47 |
|
|
|
Aparatură medicală şi echipamente de comunicaţii în urgentă |
|
0 |
|
|
|
|
|
48 |
|
39 |
|
Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pt. proiecte finanţate FEN postaderare |
|
0 |
|
|
|
|
|
49 |
|
70 |
|
Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile FEN postaderare aferente perioadei de programare 2014- 2020 |
|
0 |
|
|
|
|
|
50 |
43 |
|
|
Subvenţii de la alte administraţii |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
51 |
43 |
12 |
|
Sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
52 |
|
|
|
Acţiuni de sănătate |
|
0 |
|
|
|
|
|
53 |
|
|
|
Programe naţionale de sănătate |
|
0 |
|
|
|
|
|
54 |
|
|
|
Aparatură medicală şi echipamente de comunicaţii în urgentă |
|
0 |
|
|
|
|
|
55 |
|
|
|
Investiţii, în condiţiile legii |
|
0 |
|
|
|
|
|
56 |
|
|
|
Reparaţii capitale |
|
0 |
|
|
|
|
|
57 |
43 |
|
|
Subvenţii de la bugetele locale pentru spitale |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
58 |
|
10 |
|
Subvenţii de la bugetele locale pentru finanţarea cheltuielilor curente din domeniul sănătăţii |
|
0 |
|
|
|
|
|
59 |
|
14 |
|
Subvenţii de la bugetele locale pentru finanţarea cheltuielilor de capital din domeniul sănătăţii |
|
0 |
|
|
|
|
|
60 |
43 |
33 |
|
Subvenţii din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru acoperirea creşterilor salariate din care |
|
0 |
|
|
|
|
|
61 |
45 |
|
|
Suma primite de la UE în cadrul plaţilor efectuate |
|
0 |
6 |
6 |
0 |
0 |
|
62 |
|
01 |
|
se va trece după caz FEDR, FSE ................ |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
63 |
|
|
01 |
Sume primite În contul plaţilor efectuate în anul curent |
|
0 |
|
|
|
|
|
64 |
|
|
02 |
Sume primite În contul plaţilor efectuate în anii anteriori |
|
0 |
|
|
|
|
|
65 |
|
|
03 |
Prefinanţare |
|
0 |
|
|
|
|
|
66 |
48 |
,01 |
|
Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plaţilor efectuate şi prefinanţări aferente cadrului financiar 2014-2020 |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
67 |
|
|
|
se va trace după caz |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
68 |
|
19 |
01 |
Sume primite În contul plaţilor efectuate în anul curant |
|
0 |
|
|
|
|
|
69 |
|
19 |
02 |
Sume primite În contul plaţilor efectuate În anii anteriori |
|
0 |
|
|
|
|
|
70 |
|
19 |
03 |
Prefinanţare |
|
0 |
|
|
|
|
|
71 |
Titlu |
Articol |
Alineat |
II. TOTAL CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII (II.1+ II.2 + II.3 + II.4) |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
72 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
73 |
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
74 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
75 |
10 |
|
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
76 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
77 |
|
01 |
|
Cheltuieli salariale în bani |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
78 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
79 |
|
|
01 |
Salarii de bază |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
80 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
81 |
|
|
02 |
Salarii de merit |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
82 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
83 |
|
|
03 |
Indemnizaţii de conducere |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
84 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
85 |
|
|
04 |
Spor de vechime |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
86 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
87 |
|
|
05 |
Sporuri pentru condiţii de munca |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
88 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
89 |
|
|
06 |
Alte sporuri |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
90 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
91 |
|
|
07 |
Ore suplimentare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
92 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
93 |
|
|
08 |
Fond de premii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
94 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
95 |
|
|
09 |
Indemnizaţie de vacanţa |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
96 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
97 |
|
|
10 |
Fond pentru posturi ocupate prin cumul |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
98 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
99 |
|
|
11 |
Fond aferent plaţii cu ora |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
100 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101 |
|
|
12 |
Indemnizaţii plătite unor persoane din afara unităţii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103 |
|
|
13 |
Indemnizaţii de delegare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
105 |
|
|
14 |
Indemnizaţii de detaşare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
106 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
107 |
|
|
15 |
Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncă |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
109 |
|
|
16 |
Alocaţii pentru locuinţe |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
110 |
|
|
|
|
credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111 |
|
|
17 |
Indemnizaţie de hrana |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113 |
|
|
30 |
Alta drepturi salariale În bani |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
114 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
115 |
|
02 |
|
Cheltuieli salariale În natură |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
116 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
117 |
|
|
01 |
Tichete de masă |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
118 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
119 |
|
|
02 |
Norme de hrană |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
120 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
121 |
|
|
03 |
Uniforme şi echipament obligatoriu |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
122 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
123 |
|
|
04 |
Locuinţa de serviciu folosită de salariat şi familia sa |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
124 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
125 |
|
|
05 |
Transportul la şi de la locul de munca |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
126 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
127 |
|
|
06 |
Vouchere de vacanta |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
128 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
129 |
|
|
30 |
Alte drepturi salariale în natură |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
130 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
131 |
|
03 |
|
Contribuţii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
132 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
133 |
|
|
01 |
Contribuţii pentru asigurări sociale de stat |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
134 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
135 |
|
|
02 |
Contribuţii pentru asigurările de şomaj |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
136 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
137 |
|
|
03 |
Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
138 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
139 |
|
|
04 |
Contribuţii de asigurări pt. accidente de munca şi boli profes. |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
140 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
141 |
|
|
05 |
Prime de asigurare viaţă plătite de angajator pentru angajaţi |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
142 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
143 |
|
|
06 |
Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
144 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
145 |
|
|
07 |
Contribuţie asiguratorie pt. munca |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
146 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
147 |
|
|
08 |
Contrib. plătite de angajator în numele angajatului |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
148 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
149 |
20 |
|
|
TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
150 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
151 |
|
01 |
|
Bunuri şi servicii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
152 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
153 |
|
|
01 |
Furnituri de birou |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
154 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
155 |
|
|
02 |
Materiale pentru curăţenie |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
156 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
157 |
|
|
03 |
Iluminat, încălzit şi forţă motrică |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
158 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
159 |
|
|
04 |
Apă, canal şi salubritate |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
160 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
161 |
|
|
05 |
Carburanţi şi lubrifianţi |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
162 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
163 |
|
|
06 |
Piese de schimb |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
164 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
165 |
|
|
07 |
Transport |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
166 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
167 |
|
|
08 |
Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
168 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
169 |
|
|
09 |
Materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
170 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
171 |
|
|
30 |
Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
172 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
173 |
|
02 |
|
Reparaţii curente |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
174 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
175 |
|
03 |
|
Hrană |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
176 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
177 |
|
|
01 |
Hrană pentru oameni |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
178 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
179 |
|
|
02 |
Hrană pentru animale |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
180 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
181 |
|
04 |
|
Medicamente şi materiale sanitare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
182 |
|
|
|
|
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
183 |
|
|
01 |
Medicamente |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
184 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
185 |
|
|
02 |
Materiale sanitare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
186 |
|
|
|
|
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
187 |
|
|
03 |
Reactivi |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
188 |
|
|
|
|
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
189 |
|
|
04 |
Dezinfectant |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
190 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
191 |
|
05 |
|
Bunuri de natura obiectelor de inventar |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
192 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
193 |
|
|
01 |
Uniforme şi echipament |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
194 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
195 |
|
|
03 |
Lenjerie şi accesorii de pat |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
196 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
197 |
|
|
30 |
Alte obiecte de inventar |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
198 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
199 |
|
06 |
|
Deplasări, detaşări, transferări |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
200 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
201 |
|
|
01 |
Deplasări interne, detaşări, transferări |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
202 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
203 |
|
|
02 |
Deplasări în străinătate |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
204 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
205 |
|
09 |
|
Materiale de laborator |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
206 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
207 |
|
10 |
|
Cerceta re-dezvoltare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
208 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
209 |
|
11 |
|
Cărţi, publicaţii şi materiale documentare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
210 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
211 |
|
12 |
|
Consultanţa şi expertiză |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
212 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
213 |
|
13 |
|
Pregătire profesională |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
214 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
215 |
|
14 |
|
Protecţia muncii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
216 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
217 |
|
25 |
|
Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru interesele statului |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
218 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
219 |
|
27 |
|
Tichete cadou |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
220 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
221 |
|
30 |
|
Alte cheltuieli |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
222 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
223 |
|
|
01 |
Reclamă şi publicitate |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
224 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
225 |
|
|
03 |
Prime de asigurare non-viaţă |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
226 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
227 |
|
|
04 |
Chirii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
228 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
229 |
|
|
09 |
Executarea silită a creanţelor bugetare |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
230 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
231 |
|
|
30 |
Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
232 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
233 |
30 |
|
|
TITLUL III DOBÂNZI |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
234 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
235 |
|
03 |
|
Alte dobânzi |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
236 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
237 |
|
|
05 |
Dobânzi la operaţiunile de leasing |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
238 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
239 |
56 |
|
|
TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE POSTADERARE |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
240 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
241 |
|
|
|
Programe din Fondul |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
242 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
243 |
|
|
01 |
Finanţarea naţionala |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
244 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
245 |
|
|
02 |
Finanţarea externa ne rambursabila |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
246 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
247 |
|
|
03 |
Cheltuieli neeligibile |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
248 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
249 |
58 |
|
|
TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE POSTADERARE ANI 2014-2020 |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
250 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
251 |
|
|
|
Programe din Fondul |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
252 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
253 |
|
30 |
01 |
Finanţarea naţionala |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
254 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
255 |
|
30 |
02 |
Finanţarea externa nerambursabila |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
256 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
257 |
|
30 |
03 |
Cheltuieli neeligibile |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
258 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
259 |
57 |
|
|
TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
260 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
261 |
|
01 |
|
Asigurări sociale |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
262 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
263 |
|
02 |
|
Ajutoare sociale |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
264 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
265 |
|
|
01 |
Ajutoare sociale în numerar |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
266 |
|
|
|
|
Credit bugetar |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
267 |
|
|
02 |
Ajutoare sociale în natura |
Credit de angajament |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
268 |
|
|